skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> saskyn2: to je prostě Bukaj, co je Barko?
-> Bukaj: nebo mě ted napadlo nějakej nekvalitní klíč by šel i ohnout....
-> Bukaj: pamatuješ co jsem ti psal než si to koupil
Jinak nejlepší řešení je Barko


Jinak nejlepší řešení je Barko

-> Pavel P@nkáč: Jo, asi to budu řešit rozřezáním a svařením 27 klíče...
-> Bukaj: takhle z foto jestli na to koukam dobře by to mohlo jít klíčem nasazeným hodně ze šikma, ty převlečné hadice bejvají hodně široké, jestli ne tak z nouze klíč rozříznout a svařit pod nějakým úhlem? jinak takové spešl klíče jsem moc neviděl, vybavuje se mě takovej rovnak na ohejbak na filtr v haldexu u oct. ale ten je "rovný" a není otevřený aby jsi ho nacpal přes trubku...
-> Pavel P@nkáč 02.11.23 20:50:57: No, vytáhl jsem vysoušeč i s hadicí - a ta převlečná matice byla na starém vysoušeči zarezlá, že jsem to dva dny musel prolévat Konkorem, než se mi to vůbec podařilo povolit.
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
-> Jirik_Tuňák1983 02.11.23 20:49:54: Najeto (asi) 335480 Km, rok výroby 1997.
-> Bukaj: a čím jsi tu hadici rozdělal?
-> Bukaj 02.11.23 20:49:01: Kolik má ten vůz vlastně najeto a stáří?
Tak dneska jsem u Volva vyměnil rozvodový řemen, kladky, vodní pumpu, chladič, chladicí kapalinu a vrátil do auta trubky, hadice a výparník klimošky. Jen nemám správné vybavení, abych dotáhl převlečnou matici hadice z kompresoru k vysoušeči - chtělo by to nějaký spešl otevřený klíč 27 mm, ale hnedle za vidlicí ohnutý pod úhlem cca 45-60°, abych se tam dostal...
Díky, zkusím nejdřív převodákem a pak tukem co odkazujete.
-> Petrson 31.10.23 21:24:45: zkusil bych třeba práškový grafit, hlavně něco nelepivýho
-> Petrson: To záleží na tom, jak moc jde dobře nasucho. Pokud dobře, stačí převoďák. Pokud hůř, tak tukem. Ideálně pak třeba Liqui Moly LM48.
Měl bych dotaz ohledně svěráku k vrtačce. Našel jsem starej velkej. Byl dost zarezlej tak se mi ho podařilo rozhýbat. Ale čím namazat šroubovici. Olejem nebo tukem?
-> ajok: Viz foto. Všechny závity zadělaný, plný vody. Jinak přesahy ok. Všude jde 0,05mm měrka s lehkou vůli.
-> Borderer 21.10.23 22:20:57: tak s necim takovym jsem se jeste nastesti nesetkal... ale puvodni tesneni v OHV motorech mam jeste u zelenyho MTX, ale zas menim G12 a BAZ ma taky puvodni, no 37 let stabil, to mozna bude jednou zajimave a ta zelena 1.3 s klimou ma taky puvodni, ted se chystam dat G12+
Todle nemelo G12? kdysi u fava se zelenym byly uhnile i kusy vlozek
, nejhorsi tesneni, ktere jsem kdy vyndal, ale srouby celkem sly.
Todle nemelo G12? kdysi u fava se zelenym byly uhnile i kusy vlozek

-> ajok: Ještě sem je neřešil, kouknu na ně zítra. Jinak to bylo šíleně zahnilý, do závitů šla poměrně dlouho chladící kapalina a byly utemovaný bahnem. Takže rány palicí a pokaždé blok v místě šroubů nutno nahřát. Pak sem vzal velkou lidl bouchačku a musel ho vycukat. Povolit, utáhnout, povolit, utáhnout....a po chvíli vždy povolil.
-> Borderer 20.10.23 22:23:11: proc tak dlouho? ja jsem nikdy zadne neurval, jen pri dotahovani natahnul :)
kdyz mam strach, ze bych ho mohl ukroutit, tak mu proste dam poradnou ranu kladivem a slo to vzdy...
Koukam, ze problem je v klasickych mistech, presahy byly OK?
kdyz mam strach, ze bych ho mohl ukroutit, tak mu proste dam poradnou ranu kladivem a slo to vzdy...

Koukam, ze problem je v klasickych mistech, presahy byly OK?
Páteční večer jak vyšitej. Rozborka za 45 minut, povolení 10ti hlavových šroubů 2,5 hodiny. 

-> Bukaj: Tiež sa mi ešte nestalo, že by zatuhli tiahla, tam v podstate ani nemusí byť mazivo. Vždy je problém vo ventile.
-> Klubko_ 19.10.23 09:23:03: No, já takhle běžně dovírám kohout u 130LPG
Ale není to táhly, ale tím, že časem se zabordelí ventil topení nečistotami z chladicího okruhu - i když pravidelně měním kapalinu a mnohokrát jsem dělal výplach systému, vždy se tam po čase objeví kal. A ta štěrbina mezi otočnou a pevnou částí ventilu topení se tím bahýnkem zanese a ventil začne jít velmi ztuha. Pokud ovšem nezačne dřív téct...
Ale u Å mi ventil jde krásně lehce a neteče už pár let, ale to auto najede za rok to, co 130LPG za měsíc...
Každopádně už mám grif, jak snadno a rychle vyměnit těsnění ve ventilu bez demontáže z topení a bez vypouštění většího množství chladicí kapaliny...

Ale není to táhly, ale tím, že časem se zabordelí ventil topení nečistotami z chladicího okruhu - i když pravidelně měním kapalinu a mnohokrát jsem dělal výplach systému, vždy se tam po čase objeví kal. A ta štěrbina mezi otočnou a pevnou částí ventilu topení se tím bahýnkem zanese a ventil začne jít velmi ztuha. Pokud ovšem nezačne dřív téct...

Ale u Å mi ventil jde krásně lehce a neteče už pár let, ale to auto najede za rok to, co 130LPG za měsíc...

Každopádně už mám grif, jak snadno a rychle vyměnit těsnění ve ventilu bez demontáže z topení a bez vypouštění většího množství chladicí kapaliny...

mazal jsem včera táhla topení, protože už to šlo tak ztuha, že jsem musel zároveň tahat za páčku a rukou šmátralkou otevírat kohout na radiátoru.
Jak já to ovládání topení nerad skládám. To přetahování se s těma bowdenama
Ale už to chodí hezky
Jak já to ovládání topení nerad skládám. To přetahování se s těma bowdenama

Ale už to chodí hezky

-> Borderer: Nie že by nefungoval centrál,s alarmom to beží len na druhé tlačítko pre samotný centrál nereaguje.
-> isti: Ne, i obyčejná jednotka má vyvedený dráty na dálku. Žlutý a černý drát na svorkovnici mimořádky, tuším piny 8 a 10. Tzn. bych hledal zradu někde cestou.
edit: A odemyká/zamyká ukostřením toho nebo toho vodiče.
edit: A odemyká/zamyká ukostřením toho nebo toho vodiče.
-> Bukaj 14.10.23 22:26:07: To takhle potkáš škodovku a ta dostane za hodinku lepší servis jak za celou svojí předchozí existenci dohromady 

Mimochodom vymenil som laserline vo felicii,alarm funguje ale nové ovládače neovládajú centrál.Čím to je,potreboval by som jednotku centrálu z auta ktorého to pochádzá?S alarmom to beží len samotný centrál nie.
-> Bukaj: Kdyby měl v sobě každý tolik laskavosti a dobroty jako Ty, to by se žilo na tom světě. Taky pomyslně smekám klobouk
Jinak já asi tohle auto vždy viděl stávat v Londýnské ulici naproti ČS bankomatu. Myslím, že tolik maroonek v centru asi nebylo :)
Jinak já asi tohle auto vždy viděl stávat v Londýnské ulici naproti ČS bankomatu. Myslím, že tolik maroonek v centru asi nebylo :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pritlacak. U mne to bylo asi ve 180.
-> StepaNoFUN: To bych se na to moh vysrat...
Jinak kolega ma predfacelift a ted mu rupla spojka ve 144 K. Doufal jsem, ze je hydraulika, alenvypada to na lamelu/pritlacak.
Jinak kolega ma predfacelift a ted mu rupla spojka ve 144 K. Doufal jsem, ze je hydraulika, alenvypada to na lamelu/pritlacak.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mam. Jen mne to sere, jak je to orezly.
-> StepaNoFUN: Nemas puklice? 

Trochu zkulturnuju kola na sluzebak. Od jara se k tomu premlouvam, ted uz neni cas ztracet cas. To ze to strikam i s gumama nereste. Jsou na vyhozeni.
-> Bukaj 14.10.23 22:26:07: Dobra prace, meli velke stesti, ze Te potkali.
-> Bukaj: Zas tak moc ani ne, max 4-5 let
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.10.23 22:44:06: No, párkrát to bylo o fous. A zajímavé bylo, že mu nejdřív svítila jen jedna brzdovka a při třetím zabrzdění se přidala i ta druhá

-> Tom Troll 14.10.23 22:42:11: Na Tvé fotce má ještě celistvý a místy i lesklý lak - to už je asi celkem staré foto, že?

-> Bukaj: To jsi borec :-) Dedu bych se teda bal tahnout, aby mi nenacechral zadek auta pri brzdeni...
-> Bukaj: Velmi slušný, toto auto je stará firma, poslední pravá ulicová škodovka v centru (nebo minimálně na Praze 2...), mezi loviči pouličních zjevení dobře známý auto.
Když jsem na Karláku plnil zkoušku a měl čas na zúčtování tak jsem chodil kolem a koukal co kde parkuje, prošel jsem kolem ní hodněkrát.
Když jsem na Karláku plnil zkoušku a měl čas na zúčtování tak jsem chodil kolem a koukal co kde parkuje, prošel jsem kolem ní hodněkrát.

Dneska ráno zase jeden dobrej skutek
:
V rámci proplachu chladicího okruhu u Volva jsem ráno zajel pro pár pytlů cementu do Hornbachu a cestou zpět na sjezdu z okruhu směr Zbraslav vidím škodovku na laně, jak ji právě nějaký vůz zapřahá...
...počkal jsem u kruháče a vydal se za nimi. Na Zbraslavi u zámku zastavili, tak jsem zastavil též a řidič tažného vozidla se mne ptal, jestli "jsem od nich". Odpověděl jsem, že ne, že se o tyhle vozy zajímám a jestli nepotřebují s něčím pomoci. Ridič odpověděl, že kdybych mu pomohl škodovku zatlačit na volné parkovací místo...
Za volantem škodovky byl starý pán (80 let) a vzadu seděla jeho invalidní žena a (asi) vnučka (na dceru byla moc mladá)...
...po zatlačení na parkovací místo jsem "převzal škodovku do péče" a rozloučil a poděkoval jsem pánovi, který ji odtáhl z blbého místa pod sjezdem z okruhu.
Děda říkal, že uvařil v koloně a že nejde nastartovat.
Obhlédl jsem situaci, dolil do škodovky (105s 1984) vodu (kterou jsem měl na proplach Volva) a šel zjišťovat závady. Vůz standardně důchodcovský - vše "v původním stavu", zahumusené, neudržované - překvapivě zdravá kastle, ale negarážované (parkuje na ulici někde ve Vršovicích), takže lak je "opršen" a prosvítá základní barva, místy i plech - ale překvapivě pod víčkem oleje žádná emulze a chladicí okruh těsný (navzdory původním orezlým Motex páskám na všech spojích) - až na těsnění víčka expanzky.
Problém jsem odhalil po lehnutí pod předek vozu - uhnilý konektor termospínače ventilátoru a aby toho nebylo málo, tak upadlý kostřicí kabel ventilátoru (tuplovaná porucha)
Po dolití vody jsem zkusil nastartovat, ale ani ťuk - koukám na hladové oko a jdu zkusit napumpovat ručně palivo - čerpadlo jde naprázdno...
Takže není benzín, nespíná sahara. Sjel jsem domů pro nový termospínač, těsnění víčka expanzky a kanystr Vervy a modlil se, aby šel původní termospínač povolit a nevytrhl jsem závit z chladiče.
Spínač šel povolit hladce, kostru jsem opravil a rovnou jsem ještě vyměnil klínový řemen, který byl pár kilometrů před rozpadem (také nejspíš ještě původní). Pán mne poprosil, jestli bych nezkontroloval předstih (a ukazoval přitom na karburátor), že mu to nedrží volnoběh a někdo mu radil, že se musí přitáhnout lanko. Vysvětlil jsem mu, že předstih se nastavuje jinde a rovnou jej nastavil - při tom jsem zjistil, že kabel od cívky k rozdělovači je 3 cm od cívky zlomený a propálený (sejmul jsem z něj mosaznou koncovku a kabel zkrátil), obrousil jsem pecku z kontaktů přerušovače a nastavil šrouby karburátoru do základní polohy.
Pak jsem nastartoval a doladil volnoběh (kupodivu to šlo).
Když se mne pán ptal, kolik mi má zaplatit, řekl jsem si o dvě stovky za benzín a dostal jsem o stovku víc
Tak snad dojeli na benzínku v Davli a na chatu u Hradištka v cajku

V rámci proplachu chladicího okruhu u Volva jsem ráno zajel pro pár pytlů cementu do Hornbachu a cestou zpět na sjezdu z okruhu směr Zbraslav vidím škodovku na laně, jak ji právě nějaký vůz zapřahá...
...počkal jsem u kruháče a vydal se za nimi. Na Zbraslavi u zámku zastavili, tak jsem zastavil též a řidič tažného vozidla se mne ptal, jestli "jsem od nich". Odpověděl jsem, že ne, že se o tyhle vozy zajímám a jestli nepotřebují s něčím pomoci. Ridič odpověděl, že kdybych mu pomohl škodovku zatlačit na volné parkovací místo...
Za volantem škodovky byl starý pán (80 let) a vzadu seděla jeho invalidní žena a (asi) vnučka (na dceru byla moc mladá)...
...po zatlačení na parkovací místo jsem "převzal škodovku do péče" a rozloučil a poděkoval jsem pánovi, který ji odtáhl z blbého místa pod sjezdem z okruhu.
Děda říkal, že uvařil v koloně a že nejde nastartovat.
Obhlédl jsem situaci, dolil do škodovky (105s 1984) vodu (kterou jsem měl na proplach Volva) a šel zjišťovat závady. Vůz standardně důchodcovský - vše "v původním stavu", zahumusené, neudržované - překvapivě zdravá kastle, ale negarážované (parkuje na ulici někde ve Vršovicích), takže lak je "opršen" a prosvítá základní barva, místy i plech - ale překvapivě pod víčkem oleje žádná emulze a chladicí okruh těsný (navzdory původním orezlým Motex páskám na všech spojích) - až na těsnění víčka expanzky.
Problém jsem odhalil po lehnutí pod předek vozu - uhnilý konektor termospínače ventilátoru a aby toho nebylo málo, tak upadlý kostřicí kabel ventilátoru (tuplovaná porucha)

Po dolití vody jsem zkusil nastartovat, ale ani ťuk - koukám na hladové oko a jdu zkusit napumpovat ručně palivo - čerpadlo jde naprázdno...
Takže není benzín, nespíná sahara. Sjel jsem domů pro nový termospínač, těsnění víčka expanzky a kanystr Vervy a modlil se, aby šel původní termospínač povolit a nevytrhl jsem závit z chladiče.
Spínač šel povolit hladce, kostru jsem opravil a rovnou jsem ještě vyměnil klínový řemen, který byl pár kilometrů před rozpadem (také nejspíš ještě původní). Pán mne poprosil, jestli bych nezkontroloval předstih (a ukazoval přitom na karburátor), že mu to nedrží volnoběh a někdo mu radil, že se musí přitáhnout lanko. Vysvětlil jsem mu, že předstih se nastavuje jinde a rovnou jej nastavil - při tom jsem zjistil, že kabel od cívky k rozdělovači je 3 cm od cívky zlomený a propálený (sejmul jsem z něj mosaznou koncovku a kabel zkrátil), obrousil jsem pecku z kontaktů přerušovače a nastavil šrouby karburátoru do základní polohy.
Pak jsem nastartoval a doladil volnoběh (kupodivu to šlo).
Když se mne pán ptal, kolik mi má zaplatit, řekl jsem si o dvě stovky za benzín a dostal jsem o stovku víc

Tak snad dojeli na benzínku v Davli a na chatu u Hradištka v cajku

-> isti: ako pise -> minno 09.10.23 21:55:45: aspon budes vediet nabuduce
-> isti: To je ta štěstěna nebo pozitivní karma. Taky se mi nedávno stalo, že změnili značení (z hlavní silnice se stala vedlejší a naopak) v křižovatce, ale neobtěžovali se na to upozornit. Takže ze sjezdu z dálnice se stala hlavní a z výjezdu z obce vedlejší. Jel sem z obce a jak sem byl naučenej, tak sem si nedával pozor a stopky si všiml asi dva metry před ní...jen sem se stihlnul leknout a ťupnout na brzdu.
Taky klika, na to, že tam běžně odbočují kamiony směr Frýdlantský výběžek.

-> isti: Čo všetko vo svete nedáva zmysel a tu sme

-> castrol: Lenže nedává mi to zmysel lebo ak to pozriem na mape tak tá cesta je označené hrubšie ako ten čo to skríží,čiže malo by to byť hlavná.
-> isti: tak neries 

-> castrol: Našťastie nič ,okrem môjho prekvapenia.