Dneska ráno zase jeden dobrej skutek
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
:
V rámci proplachu chladicího okruhu u Volva jsem ráno zajel pro pár pytlů cementu do Hornbachu a cestou zpět na sjezdu z okruhu směr Zbraslav vidím škodovku na laně, jak ji právě nějaký vůz zapřahá...
...počkal jsem u kruháče a vydal se za nimi. Na Zbraslavi u zámku zastavili, tak jsem zastavil též a řidič tažného vozidla se mne ptal, jestli "jsem od nich". Odpověděl jsem, že ne, že se o tyhle vozy zajímám a jestli nepotřebují s něčím pomoci. Ridič odpověděl, že kdybych mu pomohl škodovku zatlačit na volné parkovací místo...
Za volantem škodovky byl starý pán (80 let) a vzadu seděla jeho invalidní žena a (asi) vnučka (na dceru byla moc mladá)...
...po zatlačení na parkovací místo jsem "převzal škodovku do péče" a rozloučil a poděkoval jsem pánovi, který ji odtáhl z blbého místa pod sjezdem z okruhu.
Děda říkal, že uvařil v koloně a že nejde nastartovat.
Obhlédl jsem situaci, dolil do škodovky (105s 1984) vodu (kterou jsem měl na proplach Volva) a šel zjišťovat závady. Vůz standardně důchodcovský - vše "v původním stavu", zahumusené, neudržované - překvapivě zdravá kastle, ale negarážované (parkuje na ulici někde ve Vršovicích), takže lak je "opršen" a prosvítá základní barva, místy i plech - ale překvapivě pod víčkem oleje žádná emulze a chladicí okruh těsný (navzdory původním orezlým Motex páskám na všech spojích) - až na těsnění víčka expanzky.
Problém jsem odhalil po lehnutí pod předek vozu - uhnilý konektor termospínače ventilátoru a aby toho nebylo málo, tak upadlý kostřicí kabel ventilátoru (tuplovaná porucha)
Po dolití vody jsem zkusil nastartovat, ale ani ťuk - koukám na hladové oko a jdu zkusit napumpovat ručně palivo - čerpadlo jde naprázdno...
Takže není benzín, nespíná sahara. Sjel jsem domů pro nový termospínač, těsnění víčka expanzky a kanystr Vervy a modlil se, aby šel původní termospínač povolit a nevytrhl jsem závit z chladiče.
Spínač šel povolit hladce, kostru jsem opravil a rovnou jsem ještě vyměnil klínový řemen, který byl pár kilometrů před rozpadem (také nejspíš ještě původní). Pán mne poprosil, jestli bych nezkontroloval předstih (a ukazoval přitom na karburátor), že mu to nedrží volnoběh a někdo mu radil, že se musí přitáhnout lanko. Vysvětlil jsem mu, že předstih se nastavuje jinde a rovnou jej nastavil - při tom jsem zjistil, že kabel od cívky k rozdělovači je 3 cm od cívky zlomený a propálený (sejmul jsem z něj mosaznou koncovku a kabel zkrátil), obrousil jsem pecku z kontaktů přerušovače a nastavil šrouby karburátoru do základní polohy.
Pak jsem nastartoval a doladil volnoběh (kupodivu to šlo).
Když se mne pán ptal, kolik mi má zaplatit, řekl jsem si o dvě stovky za benzín a dostal jsem o stovku víc
Tak snad dojeli na benzínku v Davli a na chatu u Hradištka v cajku
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)