Co jste dnes udělali...

prohledat
123798 příspěvků (zobrazeno 8851 až 8900) od 06.12.2007 do 28.11.2024, založil/a iDawe
řadit dle data
01:03:22
29.04.2019
Jarda - zrušená registrace
ja ne, ale svagr mi dnes rikal, ze uz je to zluty auto tam, kam patri - ve srote :) proste se to nevyplatilo opravit (a to byl jen tukanec na prechodu - nedobrzdil za nim a on tukl jeste do toho pred nim), rikal mi, ze kdybych to nejak polepil za nebo do 100k, ale to jsem odmitl, pry vzhled by mu nevadil, ze by si to natrel stetcem3
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 29.04.2019 01:03:22
upraveno 3x, naposled 29.04.2019 01:08:45
14:48:20
28.04.2019
isti
-> Bukaj 28.04.19 08:46:23: Ja som dnes umyl štyry autá,len aby neboli špinavé od piesku čo popadalo cez týždeň.
11:58:30
28.04.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz: To ale nic nemění na tom, že je ve stavu, kdy z ní už asi nikdo v budoucnu youngtimera dělat nebude...

-> kraska98: Najeto 180 tisíc, ale zas tak zachovalá není. Je to felda, takže to hnije, no...7
11:24:39
28.04.2019
kraska98
-> Bukaj: Kolik má najeto ? Vypadá opravdu hodně zachovale
11:11:43
28.04.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Klid, u většiny majitelů by ta felda 10 let už nepřežila vůbec, takže "není to jako kdysi" je docela dobrý 4
10:50:33
28.04.2019
Bukaj
-> Tom Troll: červená na fotkách hodně skryje. Už to není ve stavu, jako když jsem tu Feldu před cca 10? lety pořídil... 8
10:42:04
28.04.2019
Tom Troll
-> Bukaj: Náhodou tohle je jedna z nejhezčích a i trochu vzánějších specifikací pro feldy (ostře červenej předface kombík) a aspoň na oko nevypadá vůbec zle. 5
08:46:23
28.04.2019
Bukaj
...a když se ten krám umyje a trochu navoskuje, ani to nevypadá na první pohled jako vrak...6
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Bukaj vložen 28.04.2019 08:46:23
08:44:59
28.04.2019
Bukaj
Původně jsem včera u náhradního vozu chtěl jen vyluxovat interiér a trochu otřít palubku, abych se vevnitř cítil dobře, ale (jako obvykle) se to nakonec nějak zvrtlo...3
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Bukaj vložen 28.04.2019 08:44:59
18:36:24
25.04.2019
Markold - zrušená registrace
-> Antony: Ten jsem dostal na Vánoce.. 3
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Markold - zrušená registrace vložen 25.04.2019 18:36:24
10:51:01
25.04.2019
bouchy
-> Nwkt: Lokálně možná jo. Jinak na stejnou do měsíce a je to za 100.
10:34:13
25.04.2019
Nwkt
-> vhml: Jseš si jistej?
10:26:21
25.04.2019
vhml
-> minno 25.04.19 10:00:02: v CZ na libovolnou a kontroluje se jen to co bylo špatně. Pokud jedeš na stejnou do 3 dní tak to máš i zadara ( alespoň u nás )
10:00:02
25.04.2019
minno
Otázka hlavne pre slovákov: Keď neprejdem cez TK, na opakovanú kontrolu musím ísť na rovnakú STK, alebo môžem ísť kdekoľvek inde?

Na opakovanej TK sa kontrolujú len zistené závady z predošlej kontroly, alebo zas všetko nanovo?
upraveno 1x, naposled 25.04.2019 10:02:31
13:30:04
24.04.2019
Antony - zrušená registrace
-> Markold: vypadá to funkční. 4 mě teď čeká dodělat montážní stojan na motor a pustim se do výroby jinýho horního ramene na žirafu alá náhrada místo velkyho krokodýla.
16:49:14
23.04.2019
Markold - zrušená registrace
-> Antony: Dneska jsem měl čas ho smontovat - montáž hrůza, klasická práce Poláků 3 no výsledek není zase tak hrozný, konec konců se i divím, že je to celkem dost pevné. 6
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Markold - zrušená registrace vložen 23.04.2019 16:49:14
18:06:06
22.04.2019
Tomaso435
-> Tom Troll 22.04.19 16:30:01: kde kdo shání delší šrouby a ty je vyrábíš :-D
17:28:07
22.04.2019
castrol
-> Tom Troll: mne sa takto odtrhol na fele a vysrobovat isiel vcelku normalne
16:30:01
22.04.2019
Tom Troll
-> castrol: Spíš štěstí že se jenom natáh a nezůstala ho tam půlka... zkoušku oceli v tahu jsem dělal, vim jak rychle to po už takovymhle natažení jde 1
16:03:45
22.04.2019
suri
-> MOLSO: to boli časy :D
15:53:59
22.04.2019
castrol
-> Tom Troll: dosli peniaze na skodnu ?3
15:21:45
22.04.2019
Tom Troll
já bych si měl koupit lístek do loterie. 3
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Tom Troll vložen 22.04.2019 15:21:45
13:33:51
22.04.2019
Jozka
-> krtecek: A - jde o tu nabarvičkovanou sadu.. Naděje určitě větší, předem věštit ale nelze - uvidíš.
09:30:00
22.04.2019
krtecek
-> Jozka: tak to co mám teď na rozebrání je ze 100ky a předpokládám, že původní majitel to už měl na prvosoučástky rozložený...když je tam vše povyměňované za nové...
09:01:52
22.04.2019
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.04.19 00:28:49: O nějakém "odpočinutí" nemůže být řeč - srovnávat zatížení vahou auta se zatížením vlastní vahou nápravy gravitací... 3

Navíc od včerejška už stojí na svých, ale zatím bez agregátu...

-> Jarda - zrušená registrace 22.04.19 04:46:48: Hele, nevím, jak BAZ (třeba s tím Učkem přišli bratia Slováci), ale jinak je to jak píše Tuner2 - ten U profil měly poslední auta s vlečkou někdy od roku 88, do té doby byly jen ty pásky.

Nejsem si jist, jestli pásky byly už od Garde, nebo s tím přišli až u široké vlečky, že se ramena bortí...

A můj Rapid 136, který byl expedován 1.3.1988 má ještě ty pásky...4

Ta Učka jsem viděl snad na všech 136GL a na Rapidech z posledních let výroby.
07:05:24
22.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarda - zrušená registrace 22.04.19 04:46:48: nebylo. Nevím jak u BAZe, ale u nás to bylo jak píšu. 4
04:46:48
22.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.04.19 23:46:10: a nebylo to obracene? u BAZe 1986 mam U (to teda navarene neni, jen vlozene) a u zlutyho 1988 jsem mel navarene pasky. U zlutaka to bylo urco puvodni, u BAZe taky, ale U tam nekdo mohl vlozit dodatecne. Mrknu na 136 1989, cervenej ma napravu urcite taky puvodni bez zasahu, mel to starej pan.
00:28:49
22.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 21.04.19 23:50:08: Zmena bude, ale jen docasna, kdyz ted kola visi ve vzduchu, tak si to odpocine :-)
23:50:08
21.04.2019
Bukaj
-> Tuner#2: Jo, o výztuhách podélných vím...4

No, každopádně, až tam někdy nahodím agregát a projedu to, tak uvidím, jestli bude nějaká změna ohledně Áček 6
23:46:10
21.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 21.04.19 23:42:55: I na novém nevyztuženém, odzvlášť pokud dáš větší kola s nižším profilem. Ostatně i fabrika to řešila všemožným vystužením, ale řešily jen podpůrnou část na podélném. Napřed měli podélné navařené pásky a až později tam byla U výstuha. Bohužel i s ní to dělá Áčka, protože se právě zbortí to šikmé.
23:42:55
21.04.2019
Bukaj
-> Tuner#2: A kroutí/propadá se to i na zdravém šikmém rameni, nebo jen na zevnitř vyrezlém?

Jinak s tou gumou/linem souhlasím, tím se tomu celkem pomůže, ale originální tvrdá guma funguje celkem obstojně (bohužel už dobrých 20 let je na trhu jen guma od firmy TFpress, která sice hezky vypadá a je rovnou nařezaná (originál byla v metráži), ale stojí za houby, je měkčí, silnější a vymačká se...7
23:38:28
21.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 21.04.19 23:29:24: šikmé rameno se nekroutí, ale propadá se vahou celého auta ta vevařená kostka (obdélník) pro spoj s podélným. Měli jsme na to přípravek podle nového a ramena se podle nich kdysi dávno rovnali/překroutily, ale to Áčka nedělalo. Nakonec jsem sehnal nová ramena a pořádně je vystužil, to je základ u šikmého.



Jinak nejhorší nejsou ty silentbloky, ale právě tento spoj a gumové vložky. Ty je ideální nahradit tvrdým linem tak jako tomu bylo opět u L/A. Pak se to nehne, nápravu s kotoučema mám už nějaký pátek a odklon pořád stejný i přesto, že to dostává zabrat.
23:36:19
21.04.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz 21.04.19 22:20:33: Neboj - nejsem sebevrah a koroze je na tomhle autě minimum...4

...podélná ramena jsou už v klasickém místě "nabobtnalá" (koroze zevnitř spoje půlek ramene), ale není to zatím tak vážné, aby se rozpadla...6
23:29:24
21.04.2019
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.04.19 18:11:10: Jak by se mohlo šikmé rameno kroutit? Je to poměrně bytelnej svařenec a pokud není shnilé, tak se ani nehne. Podélné rameno se kroutit lehce může, zvláště u vlečky, kde na něj působí páka šikmého ramene a navíc je na něm tvrdší silentblok, než u kyvky. Ale nejslabším článkem jsou ty silentbloky - jak na šikmém, tak na podélném rameni - v silentblocích podélného ramene se to vrtí celkem dost a silentbloky v šikmých ramenech se časem vymačkají - upřímně se domnívám, že silentblok v šikmém rameni není dobré řešení - spíš by se tam hodilo kluzné pouzdro (podobně, jako má MB a kilo excentry na přední nápravě), nebo ložisko (něco takového, jako je ve Favorití vodní pumpě) - a Áčka by neměly šanci vzniknout - tedy pokud by se nedeformovala příčka a nebo se skutečně nezkroutilo šikmé rameno...3
22:55:20
21.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 21.04.19 22:54:19: Jo, mám ho i nahoře ve svisláku a funguje dobře.
22:54:19
21.04.2019
Kocvin
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.04.19 22:24:51: Myslíš tenhle, co je do svisláků nevhodný, ale v šikmém by fungovat mohl ? Taky jsem nad tím uvažoval, když tu mám doma dva páry v podstatě navíc..
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Kocvin vložen 21.04.2019 22:54:19
upraveno 1x, naposled 21.04.2019 22:54:41
22:49:08
21.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: Už jen to, jak je ten silentbloček malej, dává vědět, že tam moc práce nemá. Hlavně taky funguje na velký páce...



Pokud by se guma vypařila z tohohle silentbločku, tak se ti akorát rozhodí geometrie a kolo (jeho svislice) by se nepatrně přibližovalo/oddalovalo středu auta podle toho, jestli brzdíš nebo máš motor v tahu.
22:37:12
21.04.2019
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Jasně že je uchycená ve dvou bodech, to udává tu čistou kinematiku, tzn to co říkáš ty, zahejbat si s tím na volno bez pružiny atd. Tam je to celkem jasné, jenže to je v zásadě úplně stejný ať to uchycení máš totálně natvrdo, nebo tam ta vůle je. Mě spíš jde o to, jak se to chová, když tam působí nějaké reálné síly - to je to, co si moc představit neumím. Jak přesně se sčítá vůle/pružnost silentbloků v podélném a šikmém rameni, jejich ohyb a krut atd...



Čímž neříkám, že nemáš pravdu - jen že bych rád pochopil, co přesně to podrží, když si představím, že se guma z toho silentu šikmého ramene najednou vypařila.



EDIT: Ono teda rozsoudit tenhle spor by nemělo být těžké ani čistě prakticky, stačilo by na jinak zdravé nápravě jí uchytit do příčky na hulváta bez těch silentů a postavit to na kola a hned by se vidělo... což jsou přesně ty "reálné síly" které bych chtěl vidět.
upraveno 1x, naposled 21.04.2019 22:38:53
22:24:51
21.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 21.04.19 22:20:33: Uchycení nápravy je ve dvou bodech a v Andrtovi máš naznačenou i osu kývání. To co píšeš nedává smysl. Ono pro pochopení je ideální si nápravu odkývat na autě bez tlumiče a pružiny, pak hned pochopíte jakou geometrii to má a co kam může eventuelně povolit. Ten malý silentblok v šikmém neudělá skoro nic. Já teda zvažuju tam dát silent od Pemita, náprava bude mít jistější vedení a výkyv přece jen nemám nějak extra velký.
22:20:33
21.04.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj 21.04.19 17:41:22: Zrovna na podvozkových komponentech testovat, jak dlouho vydrží, než korozi definitivně podlehnou, to je podle mě super blbost... až tě to někde v zatáčce pošle do pole nebo hůř do stromu, tak na vyhodnocení toho testu moc času mít nebudeš.



-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.04.19 20:43:38: -> Matthes, záškodník z TechWebu 21.04.19 18:11:10: Teď jen uvažuju "nahlas" - pokud se ten silentblok vymačká tak, že se v něm to uchycení "otočí" a ne posune, tak je to vlastně ekvivalentní tomu krutu šikmého ramene, ne? Těch řekněme 8mm pokud délka silentu je 60mm (odhaduju z hlavy) je cca 15° otočení, což není úplně málo. Tzn i pokud by šikmé rameno zůstalo perfektně tuhé, tak to na podélné bude působit v zásadě stejně, jako kdyby se kroutilo (ale tuhý zůstal silentblok).



Ale moc se mi teda nedaří představit si, jaká síla tam kde působí a jak moc je ta úvaha tudíž blízká realitě. A v zásadě mi z toho vychází, že to stejně ve výsledku je kombinace zeslabení všech prvků na nápravě a nějak se to vysčítá...
21:31:25
21.04.2019
Jozka
-> hans1 21.04.19 18:58:48: Nu, shodli jsme se na tom (s již nežijícím) mechanikem, kterýmu zadomotorů prošlo rukama velice velmi mnoho..
20:47:24
21.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Tak aspoň ňáká shoda :-)
20:43:38
21.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 21.04.19 17:41:22: -> Matthes, záškodník z TechWebu 21.04.19 18:11:10: Jak by ty Áčka díky unavenému silentu vznikaly? I kdyby ta guma byla na padrť a vydrolila se že by to šlo kov na kov, tak kolik tam je té gumy? 6 - 8mm? Víc ta stěna mít nebude. To neudělá vůbec nic, vždyť na L/A nápravě v poslední evoluci jsou štelovací úchyty a ten rozptyl je poměrně velký aby to nějaký ten stupeň na kole udělalo. ještě z jiného soudku, podívejte se o kolik tady kluci zvedali uši na příčce, aby ty Áčka u sníženého auta eliminovaly. Takže za mě je to totální blbost, hlavní problém je v šikmém ramenu, že se začne propadat v té kostce dovnitř (proto je extrémně důležité správně nevařit Áčkovou výstuhu) a podle něj se logicky začne kroutit i podélné rameno (proto je taky dobré ho vystužit).



Trubičky raději neřešit, přesná míra je blbost, to by byly z jiného matroše přesně broušené a přesně broušené by byla i příložka a rameno. Nic z toho není...
upraveno 1x, naposled 21.04.2019 20:51:16
20:20:38
21.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Jezis, hlavne ted neresme trubicky :-D To je stary zdroj svaru :-)
20:02:43
21.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.04.19 18:11:10: ja ani nevim, jakej ma kdo nazor, ale delka trubicek je vpodstate jedno, ty se zdeformuji pri dotazeni, krasne do soudku3 A s tim spojem mas pravdu, proto to v tom miste vyztuzovali uz pri vyrobe poslednich kusu, navareny pasky jsem mel u zlutaka a u baze jsou teda takove prilozky - Ucka, ale to nevim, jestli funguje, uz jsem uvazoval, ze je privarim.
upraveno 1x, naposled 21.04.2019 20:09:20
18:58:48
21.04.2019
hans1
-> Jozka: něco na tom bude,rozdělával jsem 64 a jak buben tak ložisko pouze s autogenem.
18:11:22
21.04.2019
Jozka
-> krtecek 21.04.19 10:30:08: A hlavně se nedivit, když to u MB polonáprav nepůjde.. 4

Nevím co přesně je příčinou, ale v průměru to bývá tak, že čím mladší kusy, tím se lépe rozbírají = některý embéčkový raději podlehnou destrukci, než aby se bez "ježka v kleci" nechaly rozložit na součástky..
18:11:10
21.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Je to blbost :-) Acka zpusobuje zkrut sikmyho ramena a borceni podelnyho ramena (tedy spoj ramen). Zajimal by me nazor Tunera2, meho vecneho odpurce v otazce spoje ramen :-D shodneme se alespon zde?
upraveno 1x, naposled 21.04.2019 18:12:35
18:07:04
21.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 21.04.19 17:25:52: Ty uz to mas v laku9 157

ty SB by musely byt KO nebo fakt hodne ke strane... ja mam teda Acko vetsi na strane, kde jsem dal novej, v r.2014, kdyz jsem to mel rozdelany, tak vymackanej nebyl ani jeden, puvodni se zdal tvrdsi, ten druhej ani nevim, proc jsem menil - uz si nepamatuju, to jsem delal nekdy v r. 2006

Dej lino do spoje ramen, ja tam mam dve vrstvy - kvuli vyztuham.

S tim kolenem si nezahravej, ja uz bych bral brufen, ten trochu pomuze a kdyz by se to i tak zhorsovalo, tak to bude chtit ATB.
upraveno 1x, naposled 21.04.2019 18:12:13
17:41:22
21.04.2019
Bukaj
-> peter13789: Jsem též toho názoru. Sice mi nikdo nevěří, ale i když jsem teď zkoušel páčit polonápravu odpojenou od příčky do různých směrů, tak nejslabší článek není rozhodně spoj ramen, jak mi většina lidí tvrdí (tam se to ani nehne, kdyby se to v zátěži hýbalo, tak bych to viděl na rezistinu, kterým j ošetřen podvozek, že by tam byly prasklinky), ale právě silentbloky (jak šikmého, tak podélného ramene) a dále též pruží samotné podélné rameno. Podélná ramena budu měnit někdy v další fázi - zatím nechám původní, ač jsou už vyhnilá - tento vůz je takový můj testovací projekt, kolik let a najetých km vydrží původní komponenty ve škodovce5

Zatím (po cca 270 tisících a 33 letech) se jako nejslabší článek auta jeví karoserie a její tuhost, respektive kvalita dílenského zpracování. Sice tento modelový ročník má perfektní antikorozní ochranu (kataforéza), ale na tomto konkrétním voze se projevuje nekvalitní sbodování některých částí karoserie. Asi páteční kus... 3
Extreme Tyres