skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
nedělní dopoledne. Záložní rezerva pošplíchaná BODY odstraňovačem nátěru. Efekt? 100% A dokonce mám i bonus. Někdo už nádrž zinkoval přede mnou. Teď jen doladit ty skvrny co nevzal odstraňovač
sobotní akce
nápravnice mimo ramena...ou jeee...ale bude se řezat matka od tyčky řízení..stržený závit
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Nojo, neznalost :-)
-> Milan 136: a prevodovka z vetsi casti multicar. Kdyz nam kdysi praskla vidlicka, tak jsem chvili koukal, prohlasil jsem, ze to musi bejt stejny a na pude vyhrabal nahradni.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.03.19 09:28:29: Však je v tom motor z Wartburgu.
Jsem nevěděl, že Žeryk je 2T ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> dragon_cb_cz: starou smes jsme doplnili o novou michanici po par km:-)
Tož dnes když bylo tak krásně tak poumývano, naleštěno a tak. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> mirecek.666: A nemaj dvoutakty tak trochu problém s tím, že biosložka celkem rychle zdegraduje olej? Tzn jezdit na starou směs se moc nevyplácí?
Rano prisel sundal plachtu, dal baterku, parkrat s nim zacukal aby se promichal benzin, otrel okynka a nastartoval. Hned jsme ho zaprahli a vubec si nestezoval:-)
-> Antony: Já si to právě počítal, a kdybych si to dělal pro sebe, do 4000 bych se možná vlezl, ale času je na tom hodně..
Něco jiného je třeba vozík na karoserie, jelikož sem tam rozšrubuju nějakého Angličana na díly, tak si chci pořídit vozík na karoserie - ten stojí zhruba 7500Kč - a na fotce vypadá jako celkem mrzák.. proto jsem si jistý, že si ten vozík dokážu udělat cca za 2500Kč, z mnohem kvalitnější ocele a s většími kolečky pro větší zátěž.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Něco jiného je třeba vozík na karoserie, jelikož sem tam rozšrubuju nějakého Angličana na díly, tak si chci pořídit vozík na karoserie - ten stojí zhruba 7500Kč - a na fotce vypadá jako celkem mrzák.. proto jsem si jistý, že si ten vozík dokážu udělat cca za 2500Kč, z mnohem kvalitnější ocele a s většími kolečky pro větší zátěž.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Dnes konečne oživená, opravená spojka a prívod paliva :-) zajtra este brzdy
-> Antony: Když si to děláš pro sebe, tak to o moc levnejší nebude. Člověk to chce mít pořádně.
-> Markold: původně jsem ji chtěl taky koupit, leč jsem si říkal, že jsem schopnej ji udělat levněji a ze silnějšího materialu. A ve vysledku jsem možná ještě dráž a zatím bez povrchovky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony - zrušená registrace 22.03.19 18:09:52: Pěkná žirafa. Taky bych se rád dokopal k výrobě :-)
-> Antony: taky jsem si před týdnem koupil nějakého nového poláka za cca 4000Kč, zítra zkusím smontovat tak jsem zvědavý.. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: no já jsem si to myslel, že to bude tlumex...ale přišla mi ta vrstva nějaká tenká..měl jsem za to, že to bývá tlustější
V rámci pozimní údržby jsem sundal po necelých třech letech plastový podběhy na feldě a mám radost. Minimum bordelu a žádná koroze. Poctivě vystříkaný podběhy směsí A00 s olejem udělalo své.
Škoda, že se to nedá aplikovat na celý auto. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale na druhou stranu opískovaný prahy na holej kov, od tý ostrý štěrkodrti. :-/
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale na druhou stranu opískovaný prahy na holej kov, od tý ostrý štěrkodrti. :-/
-> Bukaj:
Speciál mám rád.
Na rozdíl od pozdějších nelepí a mám ho úspěšně přetřenej akrylátem. Sice se nemá používat na Plastizol, ale problémy s tim nemám, nepraská to. Dost možná je ten Plastizol už prostě dostatečně tvrdej za ty roky.
Mám komančskej, dokonce ve 2 baleních. Nějakej můžu za pár piv věnovat.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
E: jinak v čem spočívá jedovatost? Co vim, tak by v tom měl bejt nastrouhanej nějakej hliník či co.
Speciál mám rád.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mám komančskej, dokonce ve 2 baleních. Nějakej můžu za pár piv věnovat.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
E: jinak v čem spočívá jedovatost? Co vim, tak by v tom měl bejt nastrouhanej nějakej hliník či co.
-> krtecek 21.03.19 07:39:49: Spíš než zředěnou kyselinu octovou doporučím kyselinu citronovou - koupíš normálně třeba v Lidlu pytlíček asi za 11 Kč, nasypeš do 1-2 litrů vody a zahřeješ (uvaříš). To zahřátí není nutné, ale čím vyšší teplota, tím rychleji působí (odstraňuje oxidy).
To černé bude Tlumex Plast a to šedé pravděpodobně Tlumex Special - tyto přípravky se používaly na spodky aut nejčastěji (Speciál je starší a jedovatější, Plast přišel až někdy v 80. letech...)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
To černé bude Tlumex Plast a to šedé pravděpodobně Tlumex Special - tyto přípravky se používaly na spodky aut nejčastěji (Speciál je starší a jedovatější, Plast přišel až někdy v 80. letech...)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
První várka z testování octem
oškrábáno ručně kartáčem... (ta jedna podložka je odfláknutá, vím)...ve skutečnosti to vypadá líp. Ještě to pak vymáchám v odrezovači a protáhnu v kartáči na vrtačce...Neví někdo čím se to patlalo tehda? Na některých šroubech je taková černá plastová barva a nejde to skoro sundat. A pod ní je šedá a ta už vůbec....jo a ty šroubky jsou 10k jak tu kdysi někdo řešil...je to na nich napsané![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Toto a jeste jednou tolik me ceka :( dohromady 180 baliku
-> palinator: ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> Syny:
Spíš se to v létě spláchne do příkopu, kdežto v zimě je to ve sněhovým korytě bazének špíny. Navíc v zimě je srážek méně.
Spíš se to v létě spláchne do příkopu, kdežto v zimě je to ve sněhovým korytě bazének špíny. Navíc v zimě je srážek méně.
-> palinator: Jak "v lete se nic podobnyho nepozoruje"? Ten bordel je furt stejnej, jen v zime se chyta na snih u cesty, kterej v lete neni
Staci se podivat jak vypadaj po chvili od umyti disky kol u kotoucovych brzd. Taky uz jsou plany na seriove filtry brzdovyho prachu atd.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Tohle me taky vzdy zajimalo. A asi to bude masakr. Vzdy kdyz cistim brzdy, nebo kryt pod motorem, tak si na to vzpomenu...
-> minno:
Docela by stálo za to tu myšlenku rozvést a zjistit, kolik celkovýho bordelu na silnici kde vzniká. Vždycky mě totiž zajímalo, jak se z krásně čistýho sněhu stane během chvíle černá hnusná sračka, která špiní všechno, na co přijde. A přitom v létě se nic podobnýho nepozoruje. Zajímalo by mě, kolik "špíny" je způsobeno třeba obrusem pneumatik, vozovky nebo brzd, k tomu samozřejmě spad pevnejch částic z emisí motorů.
Navíc bych prosil neházet "starý" do jednoho pytle, neboť jsem majitelem starého (EURO3) a ještě staršího (EURO2) dieselu. Ještě starší diesel je na tom, uznávám, dost bídně, nicméně emisema legálně na hraně projde. Konstrukčně téměř stejný "jenom starý" (tvých zmiňovaných 15 let) diesel by moh ale možná leckterýho novějšího zástupce s EURO4 nebo vykuchanýho EURO5 školit, jak maj vypadat emise dieselu. A to tam je mnohem víc, než sériových 90 koní.
Je to prostě o údržbě a o celkovým technickým stavu - k čemu je nějaká úroveň, na kterou bylo auto konstruováno jako nový, když se provozem dostane o několik kategorií úplně mimo?
Prostě si musim obhájit, že jsem koupil starou šlupku (proti kterejm je tady i v médiích založenej boj) za peníze, za který by mohlo bejt auto o 5 let novější (ve stejný třídě, podobný motorizaci, výbavě), ale pochybuju, že by obecně fungovalo lépe nebo bylo v lepším stavu.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Docela by stálo za to tu myšlenku rozvést a zjistit, kolik celkovýho bordelu na silnici kde vzniká. Vždycky mě totiž zajímalo, jak se z krásně čistýho sněhu stane během chvíle černá hnusná sračka, která špiní všechno, na co přijde. A přitom v létě se nic podobnýho nepozoruje. Zajímalo by mě, kolik "špíny" je způsobeno třeba obrusem pneumatik, vozovky nebo brzd, k tomu samozřejmě spad pevnejch částic z emisí motorů.
Navíc bych prosil neházet "starý" do jednoho pytle, neboť jsem majitelem starého (EURO3) a ještě staršího (EURO2) dieselu. Ještě starší diesel je na tom, uznávám, dost bídně, nicméně emisema legálně na hraně projde. Konstrukčně téměř stejný "jenom starý" (tvých zmiňovaných 15 let) diesel by moh ale možná leckterýho novějšího zástupce s EURO4 nebo vykuchanýho EURO5 školit, jak maj vypadat emise dieselu. A to tam je mnohem víc, než sériových 90 koní.
Je to prostě o údržbě a o celkovým technickým stavu - k čemu je nějaká úroveň, na kterou bylo auto konstruováno jako nový, když se provozem dostane o několik kategorií úplně mimo?
Prostě si musim obhájit, že jsem koupil starou šlupku (proti kterejm je tady i v médiích založenej boj) za peníze, za který by mohlo bejt auto o 5 let novější (ve stejný třídě, podobný motorizaci, výbavě), ale pochybuju, že by obecně fungovalo lépe nebo bylo v lepším stavu.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: tu jazdia 4-6 ročné črepy
-> Nwkt: -> Syny: -> suri: Preto som dal slovo "nové" do úvodzoviek. Nové v porovnaní s 15 a viac ročnými črepmi, čo tu jazdia.
-> minno: 9 ročné auto je kadečo len nie nové
-> Jirik_Tuňák1983: 5
-> Nwkt 20.03.19 09:03:33: A co to má za ojro?
-> minno: Mam stejnej rocnik auta jako Nwkt a taky bych to uz uplne nenazyval novym autem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Není
je to stará vrána ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: To je stále "nové" auto. A si to ty.
-> minno: Mám 9 let starou naftu s DPF a vejfuk čistej ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: Sranda je v tom, že takto teoreticky je to síce fajn porovnávať, no realita sú bohužiaľ staré vyhrkané naftové smradľavé stočenky.
-> minno: Tak si vem naftu s funkčním DPF, k tomu si najdi stejný rok auta benzínový model a porovnej jim koncovky výfuku, který je bude schválně mít černý ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King: Cítim z tvojho príspevku sarkazmus a iróniu :-) Ale je to bohužiaľ tak. A že je móda - aspoň u nás - aj na 2 km dochádzanie do práce kupovať naftu - pretože sa to oplatí.
-> Syny: To je dusledek zatim beztrestneho provozovani toho asi milionu aut s vykuchanym filtrem pevnych castic! ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: Klasika. Ja mením každý rok, a to auto najazdí ročne tak 8 tkm a vždy je to humus. A teraz si predstav ľudí, čo to neriešia a nechajú tam ten filter 5-10 rokov.
-> Syny: daj nový a vyber ho po týždni , bude rovnaký...
Vcera jsem nahodou vyndal kabinovej filtr - po ani ne 3/4 roce je to takovejhle kentus. A to neni uhlikovej ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)