skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
07:54:16
17.07.2019
17.07.2019

Borderer
Ještě bych měl dotaz, než to zbytečně rozvrtám. Je záměnný přední víko alternátoru felda/fávo vs. 120tka kus za kus? Dal sem kdysi do škodovky nouzově (s dobou trvání jeden furt) altík z favorita pouze přes vymezovací mezikus a drží jen za přední víko. Po letech se začínám obávat, že to praskne a napadlo mne jen prohodit přední víka. Nezkoušel to někdo? Bohužel to nemám u sebe pro porovnání, aniž bych rozvrtal auto.
16:13:28
16.07.2019
16.07.2019

Lubes120
-> Borderer 16.07.19 08:14:07: presne na toto som raz skoro doplatil. Chalani zamnou mi volali že vraj varím že tečie voda a ono to voda nebola

15:54:35
16.07.2019
16.07.2019

Tomaso435
-> minno: to mi připomíná že na zimu musim dotankovat natural 98 jinak to pojde všechno.
15:52:20
16.07.2019
16.07.2019

minno
-> ptk 16.07.19 09:10:38: Keď málo jazdíš, treba tankovať ne-bio benzín (100 oktán), alebo liať do nádrže VIF.
11:08:19
16.07.2019
16.07.2019

Jozka
-> ptk: Že by ?

10:01:12
16.07.2019
16.07.2019

ptk
-> Jozka: to mas asi vyvozovy model pre australiu 

09:38:23
16.07.2019
16.07.2019

Jozka
09:10:38
16.07.2019
16.07.2019

ptk
-> Borderer: zaujimave - zrovna vcera som vyberal karburator zo 125 aby som ho vyskusal na Garde a po zhodeni filtra som si vsimol, ze sa mi dajak povytiahla hadička a benzín mi po nej stekal rovno na motor. dobre že som nezahorel. veru to hned aj ja takto poistím.
akurát že mne sa zdá, že tie dnešné benzínové hadičky dajak nezvládajú benzín a aditívum namiesto olova - normálne ich to naleptáva a vie mi to aj karbec zalepiť. obzvlášť ked málo jazdím. preto sa mi podľa mňa aj povolila tá hadička-zvnútra bola ,,naleptaná,,
akurát že mne sa zdá, že tie dnešné benzínové hadičky dajak nezvládajú benzín a aditívum namiesto olova - normálne ich to naleptáva a vie mi to aj karbec zalepiť. obzvlášť ked málo jazdím. preto sa mi podľa mňa aj povolila tá hadička-zvnútra bola ,,naleptaná,,

09:04:42
16.07.2019
16.07.2019

Borderer
-> k.jarek: 
Všecky tři náústky zatím drží pevně, ale co kdyby.

Všecky tři náústky zatím drží pevně, ale co kdyby.

08:44:13
16.07.2019
16.07.2019

Zeke-ten šestý
-> Borderer: Já se na to také chystám, karburator mam i zalepeny tekutym kovem, ale radeji dam i kus dratu :D
08:34:24
16.07.2019
16.07.2019

k.jarek
-> Borderer: Aneb jistota je kulomet
Budeš jistit aj pumpu?
Budeš jistit aj pumpu?08:24:05
16.07.2019
16.07.2019

11mAjA11
-> Borderer:
Taky to tak nám.
Taky to tak nám.

08:14:07
16.07.2019
16.07.2019

Borderer
První věc v rámci příprav na dovolenou hotova. 

16:43:14
15.07.2019
15.07.2019

ZdenoR
-> vhml: JJ. Jsem zvědav jak dlouho to vydrží.
13:20:53
15.07.2019
15.07.2019

castrol
-> Borderer: jj vtedy to bolo stavane na vecnost
ja som dnes oprasil PFko
ja som dnes oprasil PFko
07:17:56
15.07.2019
15.07.2019

vhml
-> ZdenoR 13.07.19 15:11:59: vytištěno?
06:40:06
15.07.2019
15.07.2019

Borderer
-> palinator: Nevim co to bylo, ale už na to docela nadává. Dvakrát sem mu to pomáhal dotlačit z louky domu (má cca 65 let). Pak to na tý louce ještě rozebíral, řešil nějaký reklamace a letos s tím ještě pro jistotu vůbec nevyjel.
Já už X let po roce přijdu k MFce, pustim benzín, přeplavim karburátor a maximálně na třetí škubnutí lanem vrčí. Takovýhle výdobytky socialismu mam strašně rád.
Jen hold za blbuvzdornost tohohle motoru se platí vibracema, hlukem, kouřivostí (1:25) a spotřebou. Jinak náš kus je z roku 1970, což je slušný na padesát let starej stroj.
Já už X let po roce přijdu k MFce, pustim benzín, přeplavim karburátor a maximálně na třetí škubnutí lanem vrčí. Takovýhle výdobytky socialismu mam strašně rád.
Jen hold za blbuvzdornost tohohle motoru se platí vibracema, hlukem, kouřivostí (1:25) a spotřebou. Jinak náš kus je z roku 1970, což je slušný na padesát let starej stroj.21:14:30
13.07.2019
13.07.2019

palinator
-> SO545:
Kolko to má rokov? To je právě ono. Konstrukčně je to prostě starý a i když to člověk uvede do stavu nového stroje, tak to furt nefunguje jako moderní motory, případně se právě ty drobný poruchy znova objevujou. Že furt kdesi z něčeho cosi teče, že jehlovej ventilek v karburátoru opět netěsní, atd. atd.
-> castrol:
Teď si soused v rámci šrotovnýho přivez novej motor na starou převodovku, tak jsem zvědavej. Starej motor zadřel.
Kolko to má rokov? To je právě ono. Konstrukčně je to prostě starý a i když to člověk uvede do stavu nového stroje, tak to furt nefunguje jako moderní motory, případně se právě ty drobný poruchy znova objevujou. Že furt kdesi z něčeho cosi teče, že jehlovej ventilek v karburátoru opět netěsní, atd. atd.
-> castrol:
Teď si soused v rámci šrotovnýho přivez novej motor na starou převodovku, tak jsem zvědavej. Starej motor zadřel.
15:45:11
13.07.2019
13.07.2019

castrol
-> palinator: jak si moze niekto kupit tu novodobu teru, sak to je sama past
14:53:16
13.07.2019
13.07.2019

SO545
-> palinator 13.07.19 12:31:06: spocitaj si kolko to ma rokov a vystruhaj velku poklonu
mne je ci socializmus alebo kapitalizmus u riti ale tieto veci slusne fungovali a funguju akurat to nesmie dostat do ruk ITckar
Dnes to ide postupne do ... vdaka dobe spotrebnej... mal som tu cest prelizt dost drahy -rider- to nema sancu vydrzat bez nakladneho servisu 15rokov...

mne je ci socializmus alebo kapitalizmus u riti ale tieto veci slusne fungovali a funguju akurat to nesmie dostat do ruk ITckar
Dnes to ide postupne do ... vdaka dobe spotrebnej... mal som tu cest prelizt dost drahy -rider- to nema sancu vydrzat bez nakladneho servisu 15rokov...
12:31:06
13.07.2019
13.07.2019

palinator
-> Bukaj:
Jednu Terru jsem generálkoval pro dědu, jako náhradu za zadřenýho Mountfielda s Briggsem. Ačkoliv umí fungovat dobře (využívá to jen s vozejkem), furt z toho ten socialismus čiší v podobě obtížnější obsluhy, tedy někdy v to v důsledku drobných závad uvízt v chod, dá docela zabrat.
O běžným problému s tím, že si nepamatuje jestli do benzínu lil olej nebo ne, tak ho tam radši dá podruhý, nemluvě. 
Jednu Terru jsem generálkoval pro dědu, jako náhradu za zadřenýho Mountfielda s Briggsem. Ačkoliv umí fungovat dobře (využívá to jen s vozejkem), furt z toho ten socialismus čiší v podobě obtížnější obsluhy, tedy někdy v to v důsledku drobných závad uvízt v chod, dá docela zabrat.
O běžným problému s tím, že si nepamatuje jestli do benzínu lil olej nebo ne, tak ho tam radši dá podruhý, nemluvě. 
08:28:41
13.07.2019
13.07.2019

Bukaj
-> palinator: Já na dvoutakty z Motoru Jikov nedám dopustit - jsou jednoduché a hlavní jejich přednost vidím v tom, že dokáží fungovat v jakémkoli terénu a při jakémkoli náklonu.
Z Vari systému používám především rotavátor a v těch podmínkách, kde s ním dělám (utužené pozemky u novostaveb, kde stroj poskakuje jako bejk při rodeu, strmé svahy), by jakýkoli stroj s olejovou náplní měl problém - žádný běžný čtyřtaktní pohon by se nechytal.
Z Vari systému používám především rotavátor a v těch podmínkách, kde s ním dělám (utužené pozemky u novostaveb, kde stroj poskakuje jako bejk při rodeu, strmé svahy), by jakýkoli stroj s olejovou náplní měl problém - žádný běžný čtyřtaktní pohon by se nechytal.
23:34:51
12.07.2019
12.07.2019

palinator
-> Borderer:
Bubnovka je ale daleko náročnější na motorizaci. A ty Hondy zloběj spíš kvůli benzínu ne?
Mimochodem, právě jsem přivez Vari, nejvyšší model na malou trávu, s novým motorem GCVx 170. Chluběj se pokrokem z EURO2 na EURO5 a že jsou dělaný na palivo E10.
Dalším pokrokem je přechod z OHC na OHV, což teda nemusí bejt špatně ve stroji tohoto typu, jen je to trochu úsměvný.
Co je horší, že předchozí čínskej Weibang, kterej teda stále úspěšně žije s SV Briggsem 675, mi přišel co se týče zpracování solidnější, než ta dle prodejce kvalitnější Vari. Na Weibangu byla spousta věcí plechová nebo litá, tady to je samej plast, kterej navíc působí fórovým dojmem. Od Weibangu mě prodejce zrazoval, že na něj jsou problémy s náhradníma dílama (to je dost možná regulérní argument) a že s ním řešili problémy technickýho rázu. My s tím žádnej zásadní problém za 9 let neměli. Mám trochu podezření, že ta Vari bude mít co dělat dožít se 9 let v takovým stavu, jako byl ten Weibang. Číňan byl výrazně jednodušší a v tom vidím jeho hlavní přednost. Jinak zkušenosti z provozu teprve sbíráme, zatím je to dost nezvyk. Jinak ta Honda je super co se týče snadnosti startu a nižší hlučnosti oproti pravěkýmu BS.
Bubnovka je ale daleko náročnější na motorizaci. A ty Hondy zloběj spíš kvůli benzínu ne?
Mimochodem, právě jsem přivez Vari, nejvyšší model na malou trávu, s novým motorem GCVx 170. Chluběj se pokrokem z EURO2 na EURO5 a že jsou dělaný na palivo E10.
Dalším pokrokem je přechod z OHC na OHV, což teda nemusí bejt špatně ve stroji tohoto typu, jen je to trochu úsměvný.Co je horší, že předchozí čínskej Weibang, kterej teda stále úspěšně žije s SV Briggsem 675, mi přišel co se týče zpracování solidnější, než ta dle prodejce kvalitnější Vari. Na Weibangu byla spousta věcí plechová nebo litá, tady to je samej plast, kterej navíc působí fórovým dojmem. Od Weibangu mě prodejce zrazoval, že na něj jsou problémy s náhradníma dílama (to je dost možná regulérní argument) a že s ním řešili problémy technickýho rázu. My s tím žádnej zásadní problém za 9 let neměli. Mám trochu podezření, že ta Vari bude mít co dělat dožít se 9 let v takovým stavu, jako byl ten Weibang. Číňan byl výrazně jednodušší a v tom vidím jeho hlavní přednost. Jinak zkušenosti z provozu teprve sbíráme, zatím je to dost nezvyk. Jinak ta Honda je super co se týče snadnosti startu a nižší hlučnosti oproti pravěkýmu BS.
21:35:51
12.07.2019
12.07.2019

Borderer
-> isti: Náhodou, pokud je ostrá lišta a louka sekaná aspoň jednou ročně, ta MFka toho udělá straště moc, si myslim. Na bubnovku to samozřejmě nemá, ale ten 2T motor je nezničitelnej, když sem viděl, jak sousedovi zlobí zánovni VARI.
20:44:48
12.07.2019
12.07.2019

MISCHO
Previezol som cast svojho majetku z prace do garaze
20:13:12
12.07.2019
12.07.2019

castrol
-> isti: sak jasom to len opravoval 

19:00:40
12.07.2019
12.07.2019

isti
-> Borderer: Tieto skôr umierajú na zapalovanie.
-> castrol: Ani zadarmo by som to nechcel.V bívalej práci som mal česť dva dni kosiť s lištovou kosačkou a to mi stačilo na celí život

-> castrol: Ani zadarmo by som to nechcel.V bívalej práci som mal česť dva dni kosiť s lištovou kosačkou a to mi stačilo na celí život

12:16:32
12.07.2019
12.07.2019

castrol
-> isti: ano-> Borderer: zapalovanie a bordel v karburatore, gufera uz niekto menil
07:37:32
12.07.2019
12.07.2019

Borderer
-> castrol: Jé hele, co ji trápí? Měl sem zato, že tyhle starý 2T můžou umřít akorát na gufera.
21:37:00
11.07.2019
11.07.2019

isti
-> castrol: To je mf70?
17:52:23
11.07.2019
11.07.2019

castrol
oprava jedneho veterana
23:03:44
10.07.2019
10.07.2019

Jozka
-> isti: 

21:44:09
10.07.2019
10.07.2019

isti
-> Jozka: Ten dokáže rachotiť

22:58:54
09.07.2019
09.07.2019

Jozka
-> isti: Nu, zázrak..
Ovšem nevydává to ty naprosto příšerný zvuky jako pozdější obvyklejší provedení.
Ovšem nevydává to ty naprosto příšerný zvuky jako pozdější obvyklejší provedení.21:52:04
09.07.2019
09.07.2019

isti
-> Pavel P..: -> Jozka: Takže toto je ten aluminiový zázrak.
11:40:34
09.07.2019
09.07.2019

Jozka
-> isti: 
-> Pavel P..:
Zas*anej leden 1977.. 

-> Pavel P..:
Zas*anej leden 1977.. 
20:14:03
08.07.2019
08.07.2019

Pavel P..
-> isti: užovka
16:31:11
08.07.2019
08.07.2019

isti
-> Jozka: To je omedzovač dverí na tatrovke?
15:20:11
08.07.2019
08.07.2019

Jozka
Konečně vyměnil zemřelou součástku.. kdyby tak byla v zásobách ještě jedna taková
.
.21:34:28
07.07.2019
07.07.2019

Lubes120
Aj zadok
21:33:44
07.07.2019
07.07.2019

Lubes120
Po nejakej dobe malá očista
22:42:45
03.07.2019
03.07.2019

MVM
-> Borderer: Tak z logiky mechaniky to tak plyne - že se nejen že ty dvě součásti kuželovýho soukolí zaběhávají,ale prvotně párují už při výrobě a tim je dané jejich geometrický záběrový pole a současně i zubová vůle. Timto je potom zaručena životnost a tichost chodu. Pokud ten převod je potom v provozu v jiným geometrickým stavu než je jeho ideální po delší dobu - tak samozřejme nelze očekávat ani tichý chod ani tu životnost .. zase záleží na tom kolik to najelo km ..
22:31:29
03.07.2019
03.07.2019

Borderer
Ještě loni před dovolenou jsme ten zvuk řesili s Bukajem, vymezila se vůle na spodní hřídeli a pokud se nic nestalo, měla by být správná (tehdy ten zvuk částečně zmizel). Před rozborkou běhala převodovka s velkejma vůlema a povoleným pětkovým kolem. Bohužel netuším, jak dlouho takto jezdila (byla vyndaná z auta po důchodci). Je možné, že došlo k nějakýmu defektu na ozubu a následně při vymezení došlo k axiálnímu posuvu hrušky a proto ten kravál? (Jestliže je to na sebe zaběhnuté z výroby)
edit: Tzn. je moje úvaha správná, že by se to nemělo v blízké době vysypat? Rád bych to případně rozdělal až koncem sezóny.
edit 2: Teďka jsem vypouštěl olej po cca 6t kilometrech a pouze na výpušťáku byla lehká vrstva otěru ve formě pasty. Žádný pilinky, piliny, úlomky.
edit: Tzn. je moje úvaha správná, že by se to nemělo v blízké době vysypat? Rád bych to případně rozdělal až koncem sezóny.
edit 2: Teďka jsem vypouštěl olej po cca 6t kilometrech a pouze na výpušťáku byla lehká vrstva otěru ve formě pasty. Žádný pilinky, piliny, úlomky.
22:26:45
03.07.2019
03.07.2019

MVM
-> StepaNoFUN: Jasně,nebo i zubová vůle .. zkrátka je tam něco špatně.
22:15:34
03.07.2019
03.07.2019

StepaNoFUN
-> MVM: Nebo blbě vymezená boční vůle talře...
22:06:51
03.07.2019
03.07.2019

MVM
-> Borderer: Na jednotlivých převodech nikdy žádný značky nebudou - protože se záměrně dělá převod tak,aby se co nejmíň potkávali totožný záběrový zuby. Stejně tak se vyhýbá při konstrukci převodu i=1.0 Talířový kolo a pastorek kuželovýho soukolí má svoje párový číslo. -> Eidy 03.07.19 21:50:31: Podle mě jak píšeš, nejspíš uvolněná matka hřídele..
21:50:32
03.07.2019
03.07.2019

StepaNoFUN
-> Borderer: Stálej převod byl dodávanej jako spárovanej a zaběhnutej. Pokud bylo něco z toho měněno, tak pak kravál. Někdy až nesmyslnej. Svýho čau se do převodovek na autobusech sypaly dubový piliny, nebo se skládalo na vazelínu. Pak to ztichlo...
21:50:31
03.07.2019
03.07.2019

Eidy
-> Borderer: Jak, která dvojice? Hrušku a talíř máš v převodovce jen jednu. Já to tipuju na vůli na spodní hřídeli. Hruška jezdi dopředu a dozadu a proto to hučí/kvílí.
21:09:21
03.07.2019
03.07.2019

Borderer
-> StepaNoFUN: Dá se zjistit, která dvojice to dělá? Žádné značky atd si na kolech nevybavuji. :-/
