-> dragon_cb_cz 25.01.19 21:58:07:
Tak já bych viděl přínos v životním cyklu novýho auta tak, že si fyzická osoba koupí nový vůz, ten (ať už hodně nebo málo) ojezdí a pak to buď hodí do šrotu, že je auto už na kaši a nebo když je to pořád pěkný, tak někomu známýmu prodá.
Kdyby všichni měli přístup takovej (a k tomu i ty peníze), že koupit auto a po záruce prodat, tak je ekologická katastrofa na světě. Tenhle přístup mě sere u mobilů a notebooků, tak nějak jsem začínal doufat, že se výrobky ve jménu ekologie zase začnou dělat kvalitnější, aby déle vydržely, případně se bude opět opravovat. Pokud lidi začnou mít čim dál víc pocit, že když maj udělat poprvý za život auta brzdy, tak že se už auto začíná srát a je potřeba dát pryč, nechci vidět co se stane. Už takhle mě výroba aut přijde naprosto nadbytečná. S elektromobilama ale sranda končit nebude (navzdory očekávání, že se auto zbaví toho zlýho, opotřebovatelnýho a nespolehlivýho spalováku), naopak začne. Až si rodinka, kde tatínek jezdí do práce 2 km na kole a maminka pracuje naproti přes ulici, koupí elektromobil, najedou s ním 5000 km ročně, a za 10 let tomu odejdou baterky kvůli stáří (nikoliv kvůli opotřebení cyklama), který pochopitelně kvůli efektivní technologii výroby ani nepůjdou vyměnit nebo budou stát polovinu ceny auta novýho.
Už jen chybí, aby EU konečně rozjela nějaký pobídky, aby transformace do této doby na zeblití byla co nejrychlejší. K tomu samozřejmě zavřeme jaderné elektrárny, zlé uhlí vzápětí a obnovitelné zdroje vše nahradí, protože kvóta na energetický zdroje už rozhodnutím EK bla bla už platí a protože to už přece máme vytisknuté na tom pěkném barevném zeleném letáčku o energii, který lidem rozdáváme.