![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> minno: Jo jo, 55 a 60 mm. Ale kus železa je to i tak, dneska už bych ho moc daleko nezahodil.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka 08.05.18 23:59:53: Pekné. 55/60 znamená 55/60 mm? Lebo to vypadá tak na 155/160 mm![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri:
Ten je "elektrárenskej" ;.. tam se sem tam matice OK 55/60 vyskytujou. Ale jen památka - už do toho dávno nedělám.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ten je "elektrárenskej" ;.. tam se sem tam matice OK 55/60 vyskytujou. Ale jen památka - už do toho dávno nedělám.
-> Jozka: ideš robiť vodára?
-> MISCHO: paradička aj s gumkami ![105](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/105.gif)
![105](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/105.gif)
-> MISCHO: krasne ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MISCHO: nádhera![25](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/25.gif)
![25](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/25.gif)
-> palinator: Tříválcovej litr říkáš? No Wartburga jsem jako malej chtěl :D Věřim, že osvědčená rotačka TDI by to zvládla, ale při mém štěstí bych po 2 měsících měnil turbo. Jako náhradu za G3 uvažuju buď o dalším koncernu v motorizaci 1,6 sr 74kw (Golf 4, Seat Toledo, Ibiza, Leon) nebo zkusim zabrousit k Mazdě 3 1,6 benzín. Šlapacího jednostopáka jsem do práce párkrát zkusil a než jsem dojel, tak jsem byl zralej na sprchu, páč je to furt do kopce a kdybych si to šolíchal na nějakej lehkej převod, tak do práce dorazim tak na oběd :D
-> palinator: 27 rychlostí na 5km, to je dobrej rejstřík ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: nene, SEDR.
-> Borderer:
Nejspíš. To máš normálně EDSR?
Nejspíš. To máš normálně EDSR?
-> rsvancara: Pročítal sem v nudě Andrta a asi sem hladinu kontroloval podle desítky kulatiny, místo 12... budu to ještě muset pořádně zkontrolovat.
-> palinator: Tak sem to zkusil na sytič a už sem to nenatočil vůbec.
Je možný, že se plovákovka vypaří do sání a uleje se to? Přijde mi, že se to děje v určitém okně po odstavení vozu cca 15 - 20 minut. Když startuju dřív nebo dýl, je to lepší.
-> palinator: Tak sem to zkusil na sytič a už sem to nenatočil vůbec.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Strycek Marty:
Ve světle dnešních motorů tohle TDI nezabiješ ani ve snu. Ale takhle: je to spíš auto na práci, na to tahat těžký vleky, na to tahat kilometry a smažit to. Na 5 km se přeci jen hodí tříválcovej litr nebo 27-rychlostní kolo.
Ve světle dnešních motorů tohle TDI nezabiješ ani ve snu. Ale takhle: je to spíš auto na práci, na to tahat těžký vleky, na to tahat kilometry a smažit to. Na 5 km se přeci jen hodí tříválcovej litr nebo 27-rychlostní kolo.
-> palinator 07.05.18 14:33:16: kolik ted stoji? ja ho kdysi kupoval, ale tenkrat byl pod 3 tis. kc v nejake akci...
edit:
nahradnidily1.cz/nahradni -dily/mogul-extreme-10w-40 -58-litru-50-kg-223815 takze litr za 76,-kc
edit:
nahradnidily1.cz/nahradni -dily/mogul-extreme-10w-40 -58-litru-50-kg-223815 takze litr za 76,-kc
-> Strycek Marty 07.05.18 17:14:04: jezdim stejný trasy do práce s tdi ...
-> palinator: Ani ne hele, jezdim do práce 5km tam a 5 zpátky, takže TDI bych asi zabil na ty krátký trasy :D Tak do 14 dní něco pořídim a Golf to musí doklepat (doslova) :D
-> Jarda:
Nekoupíme suda ME 10W40 napůl?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nekoupíme suda ME 10W40 napůl?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Strycek Marty:
Nechceš Toledo s úporním vsnětlivím notorem o víkonu 81 kW?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
E: protože když to neprodám, tak s Octavií nebudu jezdit.![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Nechceš Toledo s úporním vsnětlivím notorem o víkonu 81 kW?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
E: protože když to neprodám, tak s Octavií nebudu jezdit.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Zatiaľ obrúsené od všetkých tých nánosov špiny a mastnôt, zasádrované oderky a diery. Už teraz to vyzerá ako vymaľované :)
Ale maľovať sa ešte len bude.... len neviem kedy....asi až nasledujúcu sobotu.
Ale maľovať sa ešte len bude.... len neviem kedy....asi až nasledujúcu sobotu.
V sobotu započal trochu skultúrnenie garáže :)
Po 100 rokoch a miliónoch rozborkách a opravách všetkých možných aj nemožných traktorov boli už tie steny v dosť škaredom stave :)
Po 100 rokoch a miliónoch rozborkách a opravách všetkých možných aj nemožných traktorov boli už tie steny v dosť škaredom stave :)
Vcera nejvic vymen oleju v zivote za den:)
BAZ Rapid Mogul Extreme 15W-40, mann filtr
Zlutej Rapid Mogul Extreme 10W-40, mann filtr olejovy i vzduchac
Kratka niva Mogul Super GX-FE 10W-40, mann filtr, vzduchac filtron, prevodak do 5q castrol manual 80W, tam jsem montoval jeste prevodovku a vyfuk, jen rus muze vymyslet demontaz vyfuku kvuli starteru :/ prevodovky jsem si loni vypujcil do dlouhe na asii, tak ted jsem tam dal po nejake GO tu, se kterou jsem byl v Maroku, dnes asi namontuju pridavnou prevodovku, dobre je, ze seriove auto a jak nema unavena pera, tak jsem tu prevodovku nasadil bez jekehokoliv prizvedavani auta, jen brichem strejcham o podlahu :)
Zeleny MTX Roa Mogul Extreme 10W-40, mann filtr olejovy
Dlouha niva Valvoline VR1 Racing 10W-60, ruskej filtr od Bukaje, uvidim, jestli tendle olej oddali nevyhnutelne, ale nechapu to - 700km na UA a mazani na volnobeh neprobliklo, pak jsem tomu dal zabrat v terenu a kontolka mi pak celou cestu domu do 1200/min. svitila, to v kazachstanu alespon blikalo, mel jsem tam valvoline maxlife 15W-40, jsem teda zvedav, co tendle olej, kazdopadne todle bude asi nejlepsi olej, ktery kdy ten motor za cely svuj zivot dostal![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zbyvaji 2 136 Rapidi a Cervenej MTX roa, apollo 136 asi vymenim dneska - tam mam asi 6 let starej oil, jestli se osvedci ten prevodak castrol manual 80W, tak ho dam asi do vsech prevodovek aut, se kteryma prd jezdim, kdyz jsem videl, kolik mi zkondenzovalo vody v prevodovce u zlutyho rapida za 4 roky :( tam jsem dal teda castrol syntrans transaxle 75w-90, ten dam jeste asi do prevodovky u cervenyho roa
BAZ Rapid Mogul Extreme 15W-40, mann filtr
Zlutej Rapid Mogul Extreme 10W-40, mann filtr olejovy i vzduchac
Kratka niva Mogul Super GX-FE 10W-40, mann filtr, vzduchac filtron, prevodak do 5q castrol manual 80W, tam jsem montoval jeste prevodovku a vyfuk, jen rus muze vymyslet demontaz vyfuku kvuli starteru :/ prevodovky jsem si loni vypujcil do dlouhe na asii, tak ted jsem tam dal po nejake GO tu, se kterou jsem byl v Maroku, dnes asi namontuju pridavnou prevodovku, dobre je, ze seriove auto a jak nema unavena pera, tak jsem tu prevodovku nasadil bez jekehokoliv prizvedavani auta, jen brichem strejcham o podlahu :)
Zeleny MTX Roa Mogul Extreme 10W-40, mann filtr olejovy
Dlouha niva Valvoline VR1 Racing 10W-60, ruskej filtr od Bukaje, uvidim, jestli tendle olej oddali nevyhnutelne, ale nechapu to - 700km na UA a mazani na volnobeh neprobliklo, pak jsem tomu dal zabrat v terenu a kontolka mi pak celou cestu domu do 1200/min. svitila, to v kazachstanu alespon blikalo, mel jsem tam valvoline maxlife 15W-40, jsem teda zvedav, co tendle olej, kazdopadne todle bude asi nejlepsi olej, ktery kdy ten motor za cely svuj zivot dostal
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zbyvaji 2 136 Rapidi a Cervenej MTX roa, apollo 136 asi vymenim dneska - tam mam asi 6 let starej oil, jestli se osvedci ten prevodak castrol manual 80W, tak ho dam asi do vsech prevodovek aut, se kteryma prd jezdim, kdyz jsem videl, kolik mi zkondenzovalo vody v prevodovce u zlutyho rapida za 4 roky :( tam jsem dal teda castrol syntrans transaxle 75w-90, ten dam jeste asi do prevodovky u cervenyho roa
-> MISCHO: ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Borderer: Mrkni na hladinu benzínu v karbtrátoru. Asi bude vysoká.
-> Borderer:
Asi protože se to po ochuzení neulejvá, ale je to chudý? Teda, jak se to chová teplý na sytič? Nebo start s pomalu sešlápnutým plným plynem? Nedává to logiku. Já měl ale třeba problém v tom, že bylo zasraný sejtko na karburátoru a jak se za tepla odpařila plovákovka, nebylo to možný zaboha natočit. Studený v pohodě. To člověk nepochopí věci mezi nebem a zemí.
Asi protože se to po ochuzení neulejvá, ale je to chudý? Teda, jak se to chová teplý na sytič? Nebo start s pomalu sešlápnutým plným plynem? Nedává to logiku. Já měl ale třeba problém v tom, že bylo zasraný sejtko na karburátoru a jak se za tepla odpařila plovákovka, nebylo to možný zaboha natočit. Studený v pohodě. To člověk nepochopí věci mezi nebem a zemí.
Dneska sem konečně vytáhl po STK škodovku ven a měl bych jeden rychlodotaz. Když sem jel na emise, tak se auto při přidání plynu dusilo, ulejvalo se. Na emisích to ochudil, aby to plnilo emise na horní hranici. Díra po přidání plynu zmizela, ale zase to přestalo startovat za tepla. Točí točí točí, nakonec se rozkucká a dalších 100 - 200 metrů škube... Nějaký nápad? Nejde mi do hlavy, proč se to po ochuzení ulejvá. Za studena, vlažna startuje na drnk.
-> Bukaj: No konečně... gratulace pro Å ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Zazaa 02.05.18 21:30:31: NJ ale Hrocháč je strategicky dobře pro Tebe a ne pro nás ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Zazaa: U tebe na zahradě, sraz ? Špatně ti rostou keříky ? Není problém, rapid ti to přistřihne .. pěkně u země .. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
"...ale musím si tam vymyslet aspoň nějaký lehký, to by mi jinak nesežrali..."
Takže na dva roky po třech letech stání v garáži bez technické
Jediné dvě věci, co jsem udělal, bylo nasazení nových kol a vypuštění 3 roky starého benzínu a nalití čerstvého.
...když vypouštíte "odhadem maximálně 15 litrů" benzínu z nádrže do 15 litrového kýble, je dobré mít po ruce další nádobu pro případ, že z max. 15 L je nakonec skoro 20 L
A překvapilo mne, že tříletý Natural 95 s aditivy na ochranu ventilových sedel není žlutozelený, ale oranžovočervený, téměř jako Special
Nicméně auto na to normálně fungovalo, ale kvůli emisím jsem to raději vyměnil![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takže na dva roky po třech letech stání v garáži bez technické
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jediné dvě věci, co jsem udělal, bylo nasazení nových kol a vypuštění 3 roky starého benzínu a nalití čerstvého.
...když vypouštíte "odhadem maximálně 15 litrů" benzínu z nádrže do 15 litrového kýble, je dobré mít po ruce další nádobu pro případ, že z max. 15 L je nakonec skoro 20 L
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A překvapilo mne, že tříletý Natural 95 s aditivy na ochranu ventilových sedel není žlutozelený, ale oranžovočervený, téměř jako Special
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Zazaa: ano, jezdím jen Běšiny a případně něco v okolí
-> MATTESS: to je tim, ze sem nejedete a ja se taky na zapad moc casto nedostanu .... :(
asi by to chtelo nejakej Hrochac revival :)
asi by to chtelo nejakej Hrochac revival :)
-> Zazaa 01.05.18 19:06:04: to už jsem neviděl takových let :-)
-> Zazaa: dva km, to moc není
Ale u některých strojů to mám podobně ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
ono to zije tak nejak furt ... kazdej rok dam tak 1000km nekdy dva :)
-> Lubes120: no dobre![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Zazaa: Legenda oživla :)
-> Zazaa: super :)
-> castrol: toto staci :-)
-> Lubes120: galerka bude ?