![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Bukaj: Pravda..
Vzali jsme čtyři sady na servis, kde to dostává každý den pořádně za uši a nemůžu na to říct ani půl slova..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: Vůbec ty Powerfix goly, klíče a šroubováky jsou za tu cenu dost kvalitní...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> castrol 09.04.18 12:08:42: Jestli máš na mysli tuhle, tak není.. Tam takhle mizerné ořechy nenajdeš.. www.lidl-shop.cz/POWERFIX
-Gola-sada-216dilna/p10021
4643
-> rsvancara 09.04.18 15:21:34: Díky, to zní dobře :)
Jen aby z těch trubek po "lázni" vůbec něco zbylo...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jen aby z těch trubek po "lázni" vůbec něco zbylo...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Mikrospínač s rolnou k navíječi. Když sem zkoumal problematiku mikrospínače v zámku ala originální řešení, přišlo mne to zbytečně složitý i co se týče oprav/úprav. Takhle to vyšlo na 20 korun a kdybych nebyl blbec, kterej před lety vyndal žárovku, tak za hodinu hotovo. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol: měl jsem ještě jednu do zásoby takže v poho ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer 09.04.18 15:41:35: jak jsi tam ten koncak namontoval? nebo jsi to dal z octavky? ja u octavky chtel vypnout to gongani a vypne to akorat tudle kontrolku![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> škoda 125l: no dufajme ,, tak dokupit novu 12tku a mozes makat dalej ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: to byl nejspíš nějaký vadný kus. ostatní jsou v poho ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> škoda 125l: tak to sa cudujem, tu mam tiez a zrovna ju nesetrim ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: to byla ta malá sada za 300 myslím .. kupoval jsem si ji loni o prázdninách.
-> palinator: Přece nejsem blázen a vrah malých dětí, abych jezdil s přetíženým vlekem.
Jinak tenhle vlek nemá zesílenou nápravu a taky toho dost odvozil, za feldou sem se do celkové zátěže pohyboval kolem tuny, víc se bojím. Sice to auto ještě ubrzdí celkem v pohodě, ale nemam to srdce týrat motor do kopců, co tu jsou.
Už s tímhle a naloženým autem jsem stoupal Černý Důl - Jánské lázně na dvojku/trojku. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak tenhle vlek nemá zesílenou nápravu a taky toho dost odvozil, za feldou sem se do celkové zátěže pohyboval kolem tuny, víc se bojím. Sice to auto ještě ubrzdí celkem v pohodě, ale nemam to srdce týrat motor do kopců, co tu jsou.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Dej je do žárové zinkony, oni to nejdřív daj do láznš na stažení původního povrchu a to vezme i vodní kámen
-> Bukaj:
Je to zedník a instalatér, takže materiálu něco navozil. Tahá to za Connectem 55 kW. Kolik s nim udělá ročně nedokážu odhadnout. Nejprestižnější fušky byly odvozy suchýho betonu a hrabačky slabýho Forda i několik metrů.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je to zedník a instalatér, takže materiálu něco navozil. Tahá to za Connectem 55 kW. Kolik s nim udělá ročně nedokážu odhadnout. Nejprestižnější fušky byly odvozy suchýho betonu a hrabačky slabýho Forda i několik metrů.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: A kolik toho s tím najel a navozil? Já na své MARO nedám dopustit, až na tu nápravu, která mé věčné přetěžování moc nedala (maximum jsem vezl 3 km 2,5t písku - nějak jsem neodhadl objem vleku - zarovnané po sajtny je to 1,2m3 a tohle byla hromádka přes - ale to byl extrém, obvykle se vejdu do 1,5t). I tak nad tunu materiálu už 130LPG nepříliš ochotně brzdí a v okolí Prahy je vyšší výskyt nemyslících pak, která jsou schopná šoupnout to před rozjetej kamion a zabrzdit, natož před nějakej osobáček s vlekem...
Jinak gumy dávám každý rok "nové" (dojíždím pneumatiky z tátovy Feldy), roční nájezd vleku tak 5-10 000 km...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak gumy dávám každý rok "nové" (dojíždím pneumatiky z tátovy Feldy), roční nájezd vleku tak 5-10 000 km...
-> Bukaj:
Známejch už dost postarší Pongratz běžně vozíval 1200 kg i víc a zatím se to na něm nepodepsalo. Jen pneu jsou už takový unavený.
E: nevim co to má za nápravu, ale dávala si to docela v klidu, byť už hrubě propružená.
Známejch už dost postarší Pongratz běžně vozíval 1200 kg i víc a zatím se to na něm nepodepsalo. Jen pneu jsou už takový unavený.
E: nevim co to má za nápravu, ale dávala si to docela v klidu, byť už hrubě propružená.
...aby ten vlek po pár letech neměl Áčka a šílenou rozbíhavost, jako ten můj ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Neee
...proč někteří výrobci nabízejí pro vlek do 750 Kg zesílenou nápravu na 1300 Kg?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...proč někteří výrobci nabízejí pro vlek do 750 Kg zesílenou nápravu na 1300 Kg?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer: -> Matthes, záškodník z TechWebu:
A určitě tyhle větší vozejky nevozíte přetížený.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A určitě tyhle větší vozejky nevozíte přetížený.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dotaz k vodním trubkám 742 - dneska jsem udělal inventuru a zjistil, že z 8 ks trubek, které potřebuji, nebo brzy potřebovat budu, mám na skladě 1 ks (a 4 ks užovkových, které nepotřebuji)...
Viděl jsem tady na Virtu, že někdo nechával staré trubky znovu žárově nazinkovat - netušíte, zda ta horká lázeň vyžere oxid a vodní kámen zevnitř, nebo se to dá zevnitř nějak vypískovat či chemicky zbavit rzi?
A aby z toho něco vůbec zbylo...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Viděl jsem tady na Virtu, že někdo nechával staré trubky znovu žárově nazinkovat - netušíte, zda ta horká lázeň vyžere oxid a vodní kámen zevnitř, nebo se to dá zevnitř nějak vypískovat či chemicky zbavit rzi?
A aby z toho něco vůbec zbylo...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Přesto bych tak jel, no minimálně podobně. Netuším, jak moc se tam (dolů) spěchá nebo jak je to propustné, ale kroutit volantem raději na okruhu. Stačí místní kopečky, když vidím, jak na tom někdo stojí furt v mylné představě, že "u nového auta nic nehrozí".
-> bouchy 09.04.18 12:51:08: Tak jasne, ze jsem s tim nejel, jak s feldou ze 60. let :)))
-> bouchy: žejo... Stará Felicie s červenou brzdovkou to tam zvládá s přehledem...
-> Jarda: To bylo nějakým rychlým tempem nebo co? Že tam bych jel hezky pomalu a brzdil motorem, co to de.
-> Borderer 09.04.18 11:20:28: No, mam 1250x2200 a mensi bych taky nechtel. Nechapu k cemu maj lidi vozejk metr na metr...
-> škoda 125l: to je ta ich viac dielna golasada ?
1250x2500 ložné plochy je strašně návyková věc. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
edit: Upevnilo mne to v tom, že menší vozejk jak 1250x2000 nebo tohle nemá v podstatě smysl.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
edit: Upevnilo mne to v tom, že menší vozejk jak 1250x2000 nebo tohle nemá v podstatě smysl.
-> Nwkt 09.04.18 08:58:31: ale zas tam mam chladaky a ty uz jen tak neprehreju, rikal jsem si, ze bych mohl zase zkusit grossglockner, kde jsem seriovky pekne prehral :)
-> Jarda: Jestli ti to proti Oktě nebrzdí, tak bych hledal někde problém ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zjistil jsem, co mi u nivy na zadni naprave delalo podivne zvuky na nezpevnenych cestach... Mel jsem strach, aby mi nevyjizdela poloosa a ono tam nedrzelo brzdove prase :), oba sroubky jsem ztratil a to jsem pod ne urcite dal perovky
A mozna to byl i duvod, proc mi to pri delsim nebrzdeni pak zacalo brzdit az na nekolikate seslapnuti - ze se zatlacily pistky, ale zas kdyz to je dvouokruh, je to divne...
No a projel jsem zlutyho rapida a tam brzdy ted funguji paradne - nekopou a brzdi soumerne, jen to proti octe moc nebrzdi... Spojka je trochu zavzdusnena, ale funguje, kvuli tomu ted lpg nadrz vyndavat nebudu.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
No a projel jsem zlutyho rapida a tam brzdy ted funguji paradne - nekopou a brzdi soumerne, jen to proti octe moc nebrzdi... Spojka je trochu zavzdusnena, ale funguje, kvuli tomu ted lpg nadrz vyndavat nebudu.
-> škoda 125l: máš veľkú silu
-> dragon_cb_cz 09.04.18 07:59:20: Nojo, ale tohle je mé první blízké setkání s BMM...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: No je potřeba vzít v potaz, že je to Felda s BMM ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Jo, díky, stavím se
Ji nak jsem se domníval, že když to auto lze napojit na diagnostiku, tak bude výpis chyb umět sofistikovaněji určit příčinu dysfunkce...
...občas jsem dost naivní![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ji nak jsem se domníval, že když to auto lze napojit na diagnostiku, tak bude výpis chyb umět sofistikovaněji určit příčinu dysfunkce...
...občas jsem dost naivní
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Spíš bych postupoval stylem "buďto není co zapálit" nebo "není čím zapálit" Takhle se klidně může projevovat i odcházející cívka atd.
edit: koukám odpověď bez F5. Kdybys chtěl vyzkoušet vyměnit modul, sem zítra celý den v Ohrobci.
edit: koukám odpověď bez F5. Kdybys chtěl vyzkoušet vyměnit modul, sem zítra celý den v Ohrobci.
-> MVM: Jojo. Konzultovali jsme po telefonu. Modul, čerpadlo, vstřikovač, rozdělovač, palec, víčko...
Už jsem viděl na BMM i zarezlej rozdělovač tak, že se přestal točit úplně (střihnul se spodní čep). Protože na BMM nebylo předepsaný žádný mazání...
-> Milan 136: Naštěstí hall jde zjistit přes blok měřenejch hodnot při točení startérem... ;-)
Už jsem viděl na BMM i zarezlej rozdělovač tak, že se přestal točit úplně (střihnul se spodní čep). Protože na BMM nebylo předepsaný žádný mazání...
-> Milan 136: Naštěstí hall jde zjistit přes blok měřenejch hodnot při točení startérem... ;-)
-> MVM: Normálně mě až teď mrzí že jsem u šponoval a ladil ten motor po Fiedlerovi, což měl udělat úplně jiný zaplacený člověk a teď nepůjde vidět výkonový rozdíl s mým.... sakra práce.
-> StepaNoFUN: Chápu ano, jsou tam tři kontakty takže ta kostra je i v konektoru. Pointa byla v tom, ať zkusí jiskru,připadně modul.. Mockrát mě to pomohlo.
-> StepaNoFUN: potvrzuju. Staci pripojit na kabely a jede
-> Kocvin 08.04.18 21:18:26: ale jen u BMM
-> Kocvin 08.04.18 21:18:26: ale jen u BMM
-> MVM: Nevím jak u starejch (velkejch) modulů. ale u těch novejch (menší černá plastová krabička) to i bez kontaktu s kostrou fungovalo.
-> StepaNoFUN: To jo, ale já zase kolikrát zahýbal prostříknul WD právě ty šroubky a auto jelo .. Modul vysušil horkovzduškou a jizda ,,
-> MVM: Jojo. Většinou minimálně spodní šroub utrhneš. :-D Ale zase modul má kostru v konektoru. Funguje i připojenej mimo. Kdysi jsem si takhle z dědovýho BMM půjčil modul do 1,6MPi na dojetí a jen jsem ho fláknul na konektor.
U 1,6 musela pro výměnu modulu ven jednotka a to se mi fakt v 10 večer na benzince (ten modul mi tam přivezli druhým autem) nechtělo dělat.
U 1,6 musela pro výměnu modulu ven jednotka a to se mi fakt v 10 večer na benzince (ten modul mi tam přivezli druhým autem) nechtělo dělat.
-> Bukaj: Vyzkoušej jinou "civku" (zapalovací trafo modul), nebo minimálně zkus jestli to hází jiskru, palec, víčko atd, vylučovací metodou pokud je Hall z jinýho auta ok.
Modul má kolikrát uhnilou kostru - zjistiš jak ho budeš odmontovávat ..
Modul má kolikrát uhnilou kostru - zjistiš jak ho budeš odmontovávat ..
-> Kocvin: Jo, jo, už jsem měl telefonát se Štěpánem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Felda má Hall v závadách vždy, když neběží motor.. Proto "žádný signál"..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dneska jsem se mimojiné vrtal v jedné Feldě a mám S.O.S. prosbu - neměl by někdo z okolí na půjčení řídící jednotku BMM 50 kW bez imobilizéru? Než začnu rozmotávat svazek elektroinstalace...
...to auto (kamarádky kamarádky) má jít za týden na technickou a před týdnem chcíplo 15 km od baráku...
...ještě před tím, než jsme ho odtáhli před dům, jsem to napíchl na noťas a zjistil chybu Hall snímače (byl to také můj první tip) - žádný signál. Tak koukám, hall Vikä, tak to je jasný...
...majitelka koupila nový senzor, vyměnila a auto nastartovalo a půl hodiny motor běžel, pak od auta odešla a za hodinu už zase nenastartovala...
...zase jsem to napojil a zase hallův senzor - žádný signál
Bylo mi to divné, tak jsem ještě prošel kostry u kabelového svazku a zkontroloval konektory - nikde nic nevypadá poškozeně...
...tak jsem oba senzory vzal domů a otestoval na MPi Feldě a hle - oba snímače snímají...
...tak bych ještě rád vyzkoušel jinou jednotku, jestli nemůže být chyba v ní. Dneska mi totiž šlo načíst jednotku, zobrazit chybové kódy (tam byl jen ten Hall), ale už se mi nepodařilo chybu smazat - chvilku po zadání příkazu se zobrazila hláška "chyba komunikace", tak jestli nebude načatá jednotka?![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
...to auto (kamarádky kamarádky) má jít za týden na technickou a před týdnem chcíplo 15 km od baráku...
...ještě před tím, než jsme ho odtáhli před dům, jsem to napíchl na noťas a zjistil chybu Hall snímače (byl to také můj první tip) - žádný signál. Tak koukám, hall Vikä, tak to je jasný...
...majitelka koupila nový senzor, vyměnila a auto nastartovalo a půl hodiny motor běžel, pak od auta odešla a za hodinu už zase nenastartovala...
...zase jsem to napojil a zase hallův senzor - žádný signál
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Bylo mi to divné, tak jsem ještě prošel kostry u kabelového svazku a zkontroloval konektory - nikde nic nevypadá poškozeně...
...tak jsem oba senzory vzal domů a otestoval na MPi Feldě a hle - oba snímače snímají...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
...tak bych ještě rád vyzkoušel jinou jednotku, jestli nemůže být chyba v ní. Dneska mi totiž šlo načíst jednotku, zobrazit chybové kódy (tam byl jen ten Hall), ale už se mi nepodařilo chybu smazat - chvilku po zadání příkazu se zobrazila hláška "chyba komunikace", tak jestli nebude načatá jednotka?
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)