Co jste dnes udělali...

prohledat
123493 příspěvků (zobrazeno 14501 až 14550) od 06.12.2007 do 27.09.2024, založil/a iDawe
řadit dle data
18:51:48
08.11.2016
Zeke-ten šestý
-> Tomaso435: nojo, asi si budeš muset nechat zapsat všechny masky co máš do TP3
18:40:37
08.11.2016
Tomaso435
-> StepaNoFUN: maska s dálkama v TP3 asi bych chtěl od nich postup jak ji do TP vlastně dostat. Technicky to není možné.
18:33:04
08.11.2016
StepaNoFUN
STK na Formanovi. Sice něco chvíli držkoval proti masce s dálkama (jako že by měla bejt v techničáku), ale nakonec to nejak vyšumělo, protože jsem se začal bavit s druhým technikem se kterým se znám přes 10 let (měl servis asi 3km od místa kde jsem dělal, takže jsme byli vlastně "konkurence").. .

Jinak prasklá manžeta na poloose (musela prasknout za posledních asi 100km), nefunkční ostřikovač zadního okna (věděl jsem) a žárovku v přední parkovačce jsem měnil na emisích. :-)

Jinak celkem bez připomínek...
17:03:17
08.11.2016
Petuli
Včera prozatím:-)
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Petuli vložen 08.11.2016 17:03:17
14:07:25
08.11.2016
Borderer
-> Urbi: -> King: -> StepaNoFUN: Diky kluci, to sem potřeboval slyšet, doma mam jedno náhradní, tak snad bude fungovat.... ono se to liší? www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/036906051-senzor-tla ku-de-8539.html www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/6u0820543-snimac-tep loty-oe-24499.html
10:33:13
08.11.2016
King
-> Urbi: Pravda, ochuzeni...
10:18:09
08.11.2016
Petr Urban
-> King: Ochuzení směsí ... Pokud čidlo tepl. nasávaného vzduchu dává odpor, který jednotka interpretuje jako vysokou tepl. nasávaného vzduchu, pak zkracuje dobu vstřiku, tedy ochuzuje. Přitom reálná teplota nás.vzduchu je menší a tedy motor na velmi chudou směs také jako při velmi bohaté bezpečně nezapálí směs.
09:19:50
08.11.2016
King
-> Borderer: Vzhledem k tomu, ze rozdil hustoty vzduchu pri teplote nad nulou a pri 120C bude v radu desitek procent, tak to obohaceni smesi pro falesnejch 120C musi zpusobit volnobeznou smes prakticky nezapalitelnou.
05:46:51
08.11.2016
StepaNoFUN
-> Borderer: Kdysi jsem s tímhle taky bojoval. Ale už si nepamatuji, co to dělalo. Nakonec se ukázalo, že tohle čidlo občas kraví (jezdil jsem tejden do práce s notasem na sedačce), tak jsem ho vyměnil abyl pokoj.
01:51:37
08.11.2016
Petr Urban
-> Bukaj: 4 Já mám naopak převodovku ale opravdu značně mrtvou a už 2 roky se ji chystám měnit a dnes jsem též potestoval a s nutnou dávkou síly a meziplynu také rvu jedničku kdykoli, takže ti co nedávají nikdy v vyšší rychl. zřejmě meziplyn správně s vyšláplou spojkou nezvládají a nebo mají převodovu ještě více zmrtvenou a to jako ta moje co zažívá každou zimu, to asi málokterá, v jednom kuse slyším zuby a je mi to úplně jedno že se tam jedničce nechce, hlavně že je na sněhu královská zábava, převodovek je dost 3
23:32:36
07.11.2016
Borderer
Tak sem dneska konečně měl chvíli zase řešit chcípání u feldy 1.6, které není způsobeno klapkou.... 30km přes Prahu.... ukázalo se, že zlobí čidlo v sání - sem tam teplota nasávaného vzduchu vyletí na 120°C a za vteřinu/dvě spadne. Je možný, že když se to trefí do volnoběhu či vyřazení, tak to motor nemusí rozdejchat a zdechne? ...když to chcípne, tak to na první otočení opět chytí.
22:56:46
07.11.2016
Bukaj
-> Bukaj 06.11.16 19:12:58: Tak dnes uvádím své tvrzení na pravou míru:

Dneska cestou do práce jsem trochu laboroval a zjistil, že u současné převodovky nejen, že s meziplynem jedničku za jízdy zařadím i v 50 Km/hod, ale bez meziplynu cca do 40 Km/hod a bez "počítání zubů"3

Převodovku mám poskládanou cca měsíc (dával jsem nová kola jedničky, dvojky, zpátečky, synchronní spojku 1/2 a zánovní synchrony).

Nějak mne jen nenapadlo zkoušet řadit jedničku za jízdy - byl jsem rád, že nemusím dvojku řadit s meziplynem...1

Takže opravdu asi záleží na stavu synchronu a zubů kol 1 a R4
22:31:08
07.11.2016
kraska98
Já na škodovce podřazuju jedině s meziplynem,ale je pravda,že ty seriové pedály jsou u škodovky nahovno a pří současném brždění se mi tam ten meziplyn dává blbě.
22:03:03
07.11.2016
jate-line
-> MVM: To je nějaký fajnšmekr...normálně je tam jedna páka, kde vzduchem ovládá ještě půlky a malou velkou řadu hodí klasika páku do boku jako u ZF :)....
21:57:37
07.11.2016
vhml
-> Petr Urban 07.11.16 15:24:24: ale to je dlouhá jednička, to se dozajista nepočítá.



Třeba tady mám dvě videa se sériovou jedničkou, ale to jsem měl ještě 4 kvalt, takže to se taky nepočítá :-) I když v tom druhým videu jsem jí tam dal trochu předčasně :-)
DSCN3844




110LS - Pačejov 2014
21:45:26
07.11.2016
MVM
-> Luky: To je normální "stav" - taky to tak mám od 19ti 3 Ale jakože jsem dlouho přemýšlel jak funguje tenhle Kenworth 3 3 (Na základní řadu šaltpáka,na velkou řadu šaltpáka a ještě páka na "půlky" + nejspíš dvoutakt diesel s asi vobrovským turbem .)
Kenworth W900L - 3 Stick Shifting
21:28:10
07.11.2016
Luky
-> MVM 07.11.16 17:56:37: asi jsem magor, ale já takhle řadím pořád ve všech autech1 Nějak jsem tomu přišel na chuť, naučil se to a teď mi to přijde naprosto normální. Akorát u DSG se mi to pořád nedaří 3
20:46:20
07.11.2016
jate-line
-> MVM 07.11.16 20:34:27: Třeba tady.....
HobbyCup Bochoř 25.6.2016 - Roman Žárský / Škoda 130 - RZ1


Ale to je na hulváta a ona si pěkně zakňučí....mě je to líto ji tam dávat, ale prostě musím když ten motor v nízkých nejede no 1
20:34:27
07.11.2016
MVM
-> jate-line: No vidíš to,Tys taky měl někde tady video kde tam sypeš nádherně tu jedničku .. myslím že jsem ti to tam i komentoval.. Tak to pak můžeš k tomu něco dodat 2 1 Jinak celkově třeba ve stovce je v origo poloze i nahouby volant..,ty pedály taky lidi komentují všelijak,kdo chce,tak se to prostě naučí i tak ..
upraveno 1x, naposled 07.11.2016 20:35:24
20:29:09
07.11.2016
jate-line
-> MVM 07.11.16 17:56:37: Kéž by ve škodovce byly takto pedály krásně vedle sebe to by snad aj šlo :) Si pamatuju jak se chtěla kdysi nějaká náctiletá slečna vyfotit v mém autě a tak se tam nakrámovala do sedáku přez ty trubky a chytla volant a první co bylo " ježišmarja co to je ty pedály?? "! Jen jsem vyhrknul, že bohužel takto blbě to má každá stodvacítka 3
upraveno 1x, naposled 07.11.2016 20:29:53
20:20:27
07.11.2016
Tommyk
-> MVM 07.11.16 17:56:37: to je frajer... Pěkné to tam sází
17:56:37
07.11.2016
MVM
-> MVM 06.11.16 22:29:56: Tady jsem psal kde vidim jediný a podstatný rozdíl - 5q má o něco málo větší stervačnou hmotnost hřídele a taky o jedno tření na kluzným pouzdře větší odpor..Jediný rozdíl oproti 4q. To vše "může" způsobit že to synchron na jedničce neroztočí a blokování to drží - takže kdyřž je člověk hovado - tak jištění přetlačí a jedničku tam narve. Toť vše. -> Petr Urban 07.11.16 10:55:55: Tak řadit s Hewlandem musíš tak rychle jak se přizpůsobíš "padání" otáček motoru - čím rychlejš motor padá tím rychleji musíš přeřadit. Přii podřazování zase musíš stíhat ty kvalty sázet dolů tak rychle jak auto rychle brzdí a zpomaluje. Ideálně by mělo být auto prioritně zabrždění brzdama a kvalty do toho rytmu seskládat.. to platí o sekvenci. U H čka pokud se dá na brzdy vyloženě spolehnou tak jde některý kvalty vynechat a šouplout tam potom ve vracáku ten odpovídající vhodný. Když to někdo neumí zabrzdit a řadí do toho dolů bez meziplynů ,jednak to před zatáčkou pokaždý kvíká jak se hnací kola blokují (za mokra se hned roztočí),jednak trhá polosy,spojku, potažmo snadno přetočí motor4

Ve škodovce řadím tímto způsobem,když to konečně jednou zase na jaře vytáhnu - dám Gopro po sedačku a zkusím jak tam jde ta jednička u nás 3
Double Clutch Downshifts
15:24:24
07.11.2016
Petr Urban
13. Bonver - Partr Rally Vsetín 2016 RZ7




4:52 Já vidím že jedničku v videích řadí a zdá se mi dokonce že úplně normálně.
upraveno 1x, naposled 07.11.2016 15:25:03
13:55:23
07.11.2016
Dušan
-> minno: ja bych rekl, ze je to tim jak je prevodovka koncipovana. Je to vse "pouze" na kluznych plochach nikoli na loziskach.
12:35:35
07.11.2016
minno
Ad. radenie 1.°. Mal som v svojom aute myslím 5 prevodoviek, z toho asi 4x 5q a ani na jednej nešla radiť 1 za jazdy (pri lepších prevodovkách len pri jazde krokom, kedy už auto skoro stojí). Človek čo to nepozná by povedal, že 1. stupeň nie je synchronizovaný, preto si to aj veľa ľudí myslí :) S medziplynom sa radiť 1 dá aj pri rýchlosti 20-30 km/h, ale pri tom medziplyne to chce vytočiť motor dosť vysoko a byť v tom obratný.



Za státia je radenie 1 podľa mojich skúseností priamo zásvislé na stave ozubenia. U starších jazdených prevodoviek ani za státia nešlo niekedy 1 zaradiť vždy na prvýkrát. U súčasnej prevodovky, kde sú všetky ozubené kolesá nové, zaradím 1 a takisto aj R takmer vždy ľahko na prvýkrát.



Píšete, že u 4q ide 1 radiť aj za jazdy, resp. ide to lepšie ako u 5q. 4q prevodovku som mal v svojom aute len jednu a tam to šlo rovnako blbo ako na všetkých 5q (prevodovku som používal od 70 do 100 tkm). R.v. tej prevodovky bol 1988, t.j. novšie prevedenie "totožné" s prevedením 5q.

U iných 4q čo som mal možnosť vyskúšať, jednotka proste nikdy nešla úplne ľahko.
upraveno 1x, naposled 07.11.2016 12:37:10
11:00:18
07.11.2016
vhml
-> Petr Urban 07.11.16 10:55:55: právě že když ti jde o čas, tak to neřešíš a prostě to tam naskládáš a ono se dohromady nic moc neděje. Ve výsledku to stejně nejhorší co můžeš hewlandu udělat, je zkoušet s ním řadit citlivě. Pak tam máš nedořazený kvalty, ty vyskakujou. Obrnkáš si čela spojek atd.
upraveno 1x, naposled 07.11.2016 11:01:01
10:55:55
07.11.2016
Petr Urban
-> MVM: Tak to jsem na toho 6q hewlanda co tady pro někoho mám v garáži moc zvědavý 2

Ono trefovat se při podřazování otáčkami meziplyny kdy dojíždíš z 150km/h do vracáku a jde ti o čas, to chce asi sakra dávku zkušeností. Už nevím jméno jezdce co uměl citlivě brzdit i patou a vytočenou špičkou nohy dával meziplyny bez upravených škoda pedálů.
06:18:09
07.11.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 06.11.16 23:50:35: Podstatnejsi nez moje skleroza, je jak Te tam jde jednicka 3
upraveno 1x, naposled 07.11.2016 06:18:57
02:45:39
07.11.2016
palinator
Když bych se přidal do debaty o řazení 1. RS, abych měl dneska odbyto, tak bych přihodil svůj poznatek. Na mým 5Q 4,22 olej 75W-90, všechno se řadí krásně, ale u jedničky furt žádnej zázrak. Jak napsal Pavel P. funguje to při jízdě krokem. Když to stojí, tak řazení styl T815 na uzávěrkách s předkem. V 20 km/h pak bez meziplynu převodovka akorát zakvílí, jak se přes synchron roztočí hřídel, ale ani hovno, to by člověk tu páku spíš urval. S meziplynem když se povede, tak se podaří zařadit, ale mrdne v tom jak v pragáckým automatu.

Ale je to jebka se stotisícovým nájezdem a polomrtvým synchronem na dvojce.
upraveno 1x, naposled 07.11.2016 02:46:20
23:50:35
06.11.2016
MATTESS
22:35:36
06.11.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 06.11.16 22:29:56: JJ vím o tom a konec konců když to teď na setkání RKHA Martin Kdér seskládat takhle na hulváta do jedničky, tak to bylo to poslední co udělal. Nicméně je to krásné poslouchat jak to tam padá a co s tím jde do určité meze dělat 4
22:29:56
06.11.2016
MVM
-> vhml 06.11.16 20:09:30: Tak pokud teda budem špekulovat o teoriích přoč jde řadit "hůř" - ale jde.. Tak podle mě je to z mýho pohledu možná tím že 5Q má jednak těžší stromeček o jeden kvalt - tudíž větší setrvačná hmota,za další o jedno převodový soukolí víc .. To vše musí (při řazení dolů bez meziplynu) jeden jedničkový synchron roztočit,zrychlit/nepočít aje setrvačnou hmotnost lamely spojky/. Navic i ostaní volný synchronní kroužky mají i neutrálu snahu mírně unášet a odděluje je a chladí jen olejový film... To by mohl být údajný "rozdíl" -> Tuner#2: U bezsynchronního Dog.kit systému Hewland - tak to taky není žádná prdel,musíš řadit v určitých otáčkách kdy se vše relativně vůči sobě točí optimálníma otáčkama, dolů se vyplatí meziplyny,leč dneska se na to kašle a nasype se to tam rovnou naprase - jak to ale pak vypadá na magnetu lidi moc netrápí .. 3
upraveno 1x, naposled 06.11.2016 22:40:33
22:11:38
06.11.2016
Bukaj
-> King: Jejda3

Musím se kamaráda Kulíška zeptat, proč s jeho ložiskem jde řadit jedničku za jízdy 4
22:06:11
06.11.2016
King
-> Bukaj 06.11.16 21:46:59: ...a princip onoho Kulíškova loziska je jaky? :-)
21:46:59
06.11.2016
Bukaj
-> vhml 06.11.16 20:09:30: To je ta otázka, kterou si už delší dobu také kladu. Napadá mne snad jen uložení hnacího hřídele v kuliškových versus kuželíkových ložiskách...?
21:25:46
06.11.2016
Minott
-> Milan 136 06.11.16 20:54:58: no to dava zmysel,ja som skoncil v skodovke v 2009,,
21:07:15
06.11.2016
Milan 136
-> SO545: škoda, ale i tak sem spíš nečekal nic 3

Může to být klidně o jediný bod...
21:02:51
06.11.2016
SO545
U-> Milan 136: uslo ti to o fuz. ja som skor introvert ale tato medzinarodna akcia skodovky /za ktorou stoji pan z Ruska/je fakt na urovni ktoru treba zazit.



Tak zamakat a na druhy rok si 1.4
20:54:58
06.11.2016
Milan 136
-> Minott 06.11.16 18:20:18: myslím, že první ročník Škoda Service Challenge byl v roce 2010
20:49:50
06.11.2016
Milan 136
-> SO545 06.11.16 17:24:22: super, gratuluji. Od nás byl v mezinárodním na 2. místě kolega z prodeje



-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 17:11:35: děkuji, SZ



-> Minott 06.11.16 17:38:37: děkuji
20:18:10
06.11.2016
havlik
-> Tuner#2: nejsem schopen říct v jaké rychlosti ale tak jí tam nacpu
RBR2016 - Kasárna 2
20:10:11
06.11.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 06.11.16 19:53:08: Udržíš auto ve smyku v zatáčce a rychleji z ní odjedeš. Ale to asi víš a nechytej za slovíčka. Jsou lidi co jí tam davají ještě dřív s hewlandem/sekvencí, ale to je jiná písnička základ je jí tam dostat ještě před zatáčkou/apexem aby to mělo nějaký smysl.
20:09:30
06.11.2016
vhml
Mě spíš vrtá hlavou co je u 5Q jinak aby to u 4Q fungovalo a u 5Q ne.
19:53:08
06.11.2016
havlik
-> Tuner#2: ale tady je řeč o tom narvat jí tam na brzdách v rychlosti blížící se maximální rychlosti na jedničku



Co má za smysl jí tam rvát v rychlosti blížící se max rychlosti na jedničku?
19:52:07
06.11.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomaso435 06.11.16 19:46:30: Fávo, Felda je zcela jiný případ, tam to zpravidla narozdíl od 5q Š130 řadit lze bez problému. 4



-> MVM 06.11.16 19:46:27: 3 3 3
19:51:03
06.11.2016
suri
-> Tomaso435 06.11.16 19:46:30: na rozjezd možno na favorite , na dnešných supervýkonných zdochlinách sa jednotka radí po meste úplne bežne do križovatiek , citelný problém s tým mám na 1,2tsi 66kw ktorá na dvojke nevládze skoro nič a jednotka podradiť ide dosť ťažko , v tomto sú tie dieselové prevodovky trošku inde a lepšie synchronizované lebo tam jednotka ide pekne aj vo vyššej rýchlosti -> MVM 06.11.16 19:46:27: o tom už tady dobrou pul hodinu hovoríme Mlho !
19:50:29
06.11.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> bajou 06.11.16 19:42:25: Všimni se postu Bukaje, ten tvrdí úplně to samé a že ten už taky něco zažil...



Jinak já to vhml neberu, ale kdy on měl sériový 5q a hlavně kolik takových skříní měl? Nehledě na to, že by to tam narval i u mě za razantního bouchnutí a bylo by mu jedno zda tu převodovku roztrhne a nebo zda očeše nějaké zuby. Ano s takovým zacházením se pak dá mluvit o tom, že měl štěstí na 5q, kde to řadit šlo, ale je to možná 1% z 99%? V takovém případě to opravdu nejde uznat jako dogma vyznívající z tohoto postu -> vhml 06.11.16 13:28:09: nezlob se...
19:47:17
06.11.2016
Tomaso435
-> MVM: 3 3 3
19:46:30
06.11.2016
Tomaso435
Jesi vám to pomůže, tak na fávu tam jednička jde nacpat větší silou než je běžná pro přeřazení kvaltu jen tehdy, když motor vytočím do otáček takových, který by odpovídaly rychlosti se zařazenou jedničkou... tohle funguje cca do 30kmh. ...a tu jedničku tam takhle cpu jen tehdy když se v zimním období potřebuju dostat domů a doufám že to vyjedu a zatočím na dvojku a vono né.. jinak bych tohle ani nikdy nezjistil. Jednička je jen na rozjezd.
19:46:27
06.11.2016
MVM
Plha se hlásí: "Tady čtu že by se první ryclostní stupeň měl řadi pouze v klidu" "Znamená to snad že tam za jedna ve vracáku nenarvu?" 3 PS: Synchron je nepřítomen - Synchron se odstěhoval do Humpolce
upraveno 1x, naposled 06.11.2016 19:49:03
Extreme Tyres