-> MATTESS:
Všechny automobily vyrobené před rokem 1989 způsobily pouze 24% nehod, ale zemřelo v nich 32,2% lidí usmrcených při nehodě. Naproti tomu auta nejvýše tři roky stará způsobila také přibližně 24% nehod, ale o život v nových autech přišlo jen 16,2% lidí z celkového počtu usmrcených. Tedy mezi smutnými skutečnostmi jedna potvrzená dobrá zpráva pro majitele nových vozů: moderní technika neochrání vždy, ale šance na přežití je výrazně vyšší.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skoda Fabia 1.2 Htp vs Skoda Rapid 1.3
12:50:49
23.10.2007
23.10.2007

Petrxall
12:47:35
23.10.2007
23.10.2007

venni
-> Luukkyy: za A4 avant si chlapče musíš připlati
a mimochodem je to podvozkově a já nevím čím vším stejný jako ten trapnej superb....

12:45:31
23.10.2007
23.10.2007

MATTESS
bezpodmínečný

12:44:02
23.10.2007
23.10.2007

MATTESS
-> Petrxall: tak kdo se s airbagem nepřipoutá, je podle mě kokot
To je pozpodmínečný být připoutaný. Osobně nikdy nejedu nepřipotaný, natož s pytlama. Že nezachrání život? Hmmm, tak to nic


12:40:04
23.10.2007
23.10.2007

Luukkyy
-> U-Geen: Pochopitelně, že bych se Fobii vyhnul obloukem. Bral bych třeba takovou Audi A4 Combi.
12:39:04
23.10.2007
23.10.2007

Petrxall
Ted sem si vzpomněl na tu technickou novinku u roomstera, co se při nehodě odpojila baterka
tak tam by bylo k ničemu i 20 pytlů


12:36:24
23.10.2007
23.10.2007

Petrxall
-> U-Geen: jo jsme pod vlivem škodovek 
-> MATTESS: Tak mně ty pytel nepříjdou nějakej zázrak co zachranuje životy, někdy ti to je uplně k ničemu, když se nepřipoutáš ti to ještě spíš pomůže do hrobu a spousta lidí ani neví, že už ty pytle tam nemaj nebo ti bouchnou v nějaký lehký nehodě uplně zbytečně a pak můžeš jít za 30 koupit nový

-> MATTESS: Tak mně ty pytel nepříjdou nějakej zázrak co zachranuje životy, někdy ti to je uplně k ničemu, když se nepřipoutáš ti to ještě spíš pomůže do hrobu a spousta lidí ani neví, že už ty pytle tam nemaj nebo ti bouchnou v nějaký lehký nehodě uplně zbytečně a pak můžeš jít za 30 koupit nový
12:25:36
23.10.2007
23.10.2007

U-Geen
-> Luukkyy: pokud chces slusnej odpich, tak si misto 47kW siciho stroje poridis neco co ti ho poskytne...
jinak je tu spousta legracnich nazoru ... ja nevim jesi ty lidi berou nejaky ommany latky nebo co :-)
jinak je tu spousta legracnich nazoru ... ja nevim jesi ty lidi berou nejaky ommany latky nebo co :-)
12:00:04
23.10.2007
23.10.2007

MATTESS
-> Luukkyy: audio si můžeš dát kdykoliv, pytle NE. A navíc vlastní audio ti vyjde na půl továrního a možná bude i lepší. Osobně až budu kuppovat další auto, podmínka je min. 6 pytlů

11:57:35
23.10.2007
23.10.2007

RadstaR
Jop, taky si myslim, ze prirovnani stara shade = rovnou smrt je uplne zcestny. Vsak se podivejte na Ivana Hlinku. Jeho superb mel v podstate jen zmuchlanej predek, vnitrek auta neporusenej, mel tam airback a stejne chcipnul a cely super bezpecny auto mu bylo na ...... proste kdyz nabouras blbe tak ti nepomuze nic ani kdyz pojedes s valcem na asfalt (a ze ten ma nekolik tum a ten valec zastavi i kamion)

11:56:37
23.10.2007
23.10.2007

p.b.
No nečet jsem to, ale to fakt někdo srovnává fábii a rapida? Mně se rapid hodně líbí a možná bych i skousnul s nim zase jezdit, ale prostě fabie už je "normální" auto, který je po všech stránkách lepší.
11:41:58
23.10.2007
23.10.2007

Luukkyy
-> sep: Jo, kdyby v rikše, já jezdil v daleko horších strojích
Je vidět, že každý upřednostňujeme něco jiného. Já například více než airbag nebo 200 kg výztuh ocením slušný odpich, abych mohl bezpečně předjíždět.....
PS: Kdybych kupoval nové rodinné vozidlo, nejprve bych se podíval na jízdní vlastnosti, spolehlivost, pohodlí atd. Pak až na bezpečnostní prvky.
Radši než za třetí pár airbagů bych si pak připlatil třeba za slušný audiosystém, abych v noci na dálnici nezachrápal.

Je vidět, že každý upřednostňujeme něco jiného. Já například více než airbag nebo 200 kg výztuh ocením slušný odpich, abych mohl bezpečně předjíždět.....
PS: Kdybych kupoval nové rodinné vozidlo, nejprve bych se podíval na jízdní vlastnosti, spolehlivost, pohodlí atd. Pak až na bezpečnostní prvky.
Radši než za třetí pár airbagů bych si pak připlatil třeba za slušný audiosystém, abych v noci na dálnici nezachrápal.
11:31:23
23.10.2007
23.10.2007

Petrxall
-> aDAm: K tý kvalitě sem to myslel kvalitní součástky, kdežto dneska se šetří snad ještě víc
A nevim kdo vám natlouk do hlavy, že nehoda v šáde je jednoznačně smrt, asi moc koukáš na TV Nova. Každá nehoda je o štěstí, takže když máš štěstí, tak přežiješ... já osobně zažil dvě nehody v šáde, jednou nás sundal motorkář ve 140 a že se trefil na zadní nápravu jen nás to hodilo do smyku a všichni sme vylezli po svejch ze dveří... druhá nehoda byla v sedmdesátce do betonovýho mostku, taky se nikdo nezranil, jen kámoš dostal heverem, co byl za sedačkama... jo měli sme asi štěstí v neštěstí, ale bourat se dá.. a takovýhle kecy typu "když nabouráš se škodovkou, tak nemáš šanci" sou mi fakt pro smích..
A nevim kdo vám natlouk do hlavy, že nehoda v šáde je jednoznačně smrt, asi moc koukáš na TV Nova. Každá nehoda je o štěstí, takže když máš štěstí, tak přežiješ... já osobně zažil dvě nehody v šáde, jednou nás sundal motorkář ve 140 a že se trefil na zadní nápravu jen nás to hodilo do smyku a všichni sme vylezli po svejch ze dveří... druhá nehoda byla v sedmdesátce do betonovýho mostku, taky se nikdo nezranil, jen kámoš dostal heverem, co byl za sedačkama... jo měli sme asi štěstí v neštěstí, ale bourat se dá.. a takovýhle kecy typu "když nabouráš se škodovkou, tak nemáš šanci" sou mi fakt pro smích..
11:23:00
23.10.2007
23.10.2007

aDAm
-> sep: howk
11:22:39
23.10.2007
23.10.2007

sep
-> aDAm 22.10.07 19:16:41: :měl jsi pravdu,je to o ničem.
11:18:02
23.10.2007
23.10.2007

sep
-> Luukkyy 23.10.07 10:58:29: :jestli je Tobě a pro Tebe jedno jestli v dnešním provozu jezdíš v rikše a nebo něčem co Ti dává naději přežít,je to Tvůj boj ,z mé strany je :" Představa, že nějaké pasivně bezpečnostní prvky (jedinou výjímkou jsou bezpečnostní pásy a dětské sedačky). něco vyřeší za tebe, ta je akorát pro zasmání " úvaha tak mimo moje chápání jako málo co a doufám že nikdy nebudeš muset přijít na to kdo z nás dvou měl pravdu.
11:11:59
23.10.2007
23.10.2007

Luukkyy
-> aDAm: A k nehodám v nižších rychlostech taky dochází, viz : skoda-virt.cz/cz/.../6255
1-nehody-skodovek?poffset=
16...
11:08:32
23.10.2007
23.10.2007

Luukkyy
-> aDAm: No jistě že nehod ani mrtvých neubývá. To byl vtip

11:03:11
23.10.2007
23.10.2007

aDAm
-> Luukkyy: nehod a mrtvych ubyva? koukas se na stejne statistiky? nebo jdes v case zpet narozdil od nas.
A pokud si myslis ze vsechny nehody jsou ve 300kmh rychlosti pootevri trochu oci. Hodne nehod je i pri nizsich rychlostech kdy se shade je i tak pro tebe ortel jasny...neprezijes narozdil od jinych "modernejsich" aut ktere maji nejakou pasivni bezpecnost narozdil od shade ktera nema zadnou
A pokud si myslis ze vsechny nehody jsou ve 300kmh rychlosti pootevri trochu oci. Hodne nehod je i pri nizsich rychlostech kdy se shade je i tak pro tebe ortel jasny...neprezijes narozdil od jinych "modernejsich" aut ktere maji nejakou pasivni bezpecnost narozdil od shade ktera nema zadnou
10:58:29
23.10.2007
23.10.2007

Luukkyy
sep 22.10.07 17:51:31 napsal: -> Luukkyy: :překonal jsi superblábol kolegy,říct že je jedno jakým autem budeš vozit Tvoje(cizí) děti a všechny potenciální havárie nebo krize pořešíš svou 100%ní pozorností a nasazením,tak to už není ani na zasmání.
Jistě že je to JEDNO. Představa, že nějaké pasivně bezpečnostní prvky (jedinou výjímkou jsou bezpečnostní pásy a dětské sedačky). něco vyřeší za tebe, ta je akorát pro zasmání To bys musel mít OT nebo ještě lépe T72.
Doporučuji ti podívat se na statistiku nehod - auta jsou rok od roku bezpečnější, počet aut se už tak dramaticky nezvyšuje, takže nám těch nehod a mrtvých meziročně ubývá, že
Jistě že je to JEDNO. Představa, že nějaké pasivně bezpečnostní prvky (jedinou výjímkou jsou bezpečnostní pásy a dětské sedačky). něco vyřeší za tebe, ta je akorát pro zasmání To bys musel mít OT nebo ještě lépe T72.
Doporučuji ti podívat se na statistiku nehod - auta jsou rok od roku bezpečnější, počet aut se už tak dramaticky nezvyšuje, takže nám těch nehod a mrtvých meziročně ubývá, že

09:43:16
23.10.2007
23.10.2007

Milos
-> Petrxall: ja myslim ze jedine plus pre skodofku v takom dobrom stave je hadam len ten motor(130-6), a hlavne srdce skodofkara, vsetky ostatne +sy ma fabia
(mam aj rapida aj fabiu, to len aby si vedel ze viem o com hovorim
)
(mam aj rapida aj fabiu, to len aby si vedel ze viem o com hovorim

09:01:54
23.10.2007
23.10.2007

aDAm
Petrxall 22.10.07 22:33:40 napsal:
-> havlik: tady nikdo netvrdí, že škodovky řady 742 jsou nejlepší auta na světě... už v době výroby byli konstrukčně zastaralý... ale ty věci dokonale spolu fungujou a byli celkem dobře konstrukčně vymyšlený, i když se tenkrát taky šetřilo na čem mohlo přesto to bylo všechno poctivě vyrobený a sestavený u nás a ty auta byli na svou dobu velmi kvalitní a proto jich tolik vydrželo do dneška... žádný zbytečný přetechnizovaný prvky, ale tak doba jde dopředu, ale myslím si co se kvality a zpracování týče je to horší... dobrej příklad sou třeba hračky, s jakou přesností a v jaký kvalitě se dělaly tenkrát a jak vypadaj dnes... na úkor ekonomiky, sériovosti a rychlosti výroby klesla kvalita prvků
poctive vyrobeny a sestavny...tos nemyslel vazne ne? videl si nekdy nejakou shade?
-> havlik: tady nikdo netvrdí, že škodovky řady 742 jsou nejlepší auta na světě... už v době výroby byli konstrukčně zastaralý... ale ty věci dokonale spolu fungujou a byli celkem dobře konstrukčně vymyšlený, i když se tenkrát taky šetřilo na čem mohlo přesto to bylo všechno poctivě vyrobený a sestavený u nás a ty auta byli na svou dobu velmi kvalitní a proto jich tolik vydrželo do dneška... žádný zbytečný přetechnizovaný prvky, ale tak doba jde dopředu, ale myslím si co se kvality a zpracování týče je to horší... dobrej příklad sou třeba hračky, s jakou přesností a v jaký kvalitě se dělaly tenkrát a jak vypadaj dnes... na úkor ekonomiky, sériovosti a rychlosti výroby klesla kvalita prvků
poctive vyrobeny a sestavny...tos nemyslel vazne ne? videl si nekdy nejakou shade?
23:17:44
22.10.2007
22.10.2007

Petrxall
-> Milos: dobře vyladěná, myšleno dobře nastavené všechny parametry, ono když máš rozštelovanej karbec, předstih a dalších xx věcí má to velkej vliv na výkon, spotřebu, jízdní vlastnosti... takže takhle to bylo myšleno, o nějakejch větších úpravách nebyla řeč
23:00:03
22.10.2007
22.10.2007

Syny
Je to blbe videt ale mozna to uvidis...
22:59:06
22.10.2007
22.10.2007

Syny
A z druhy na tomtez miste
22:58:42
22.10.2007
22.10.2007

Syny
Z jedny strany
22:56:57
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> Honza M: Neni ale sou vzadu pruziny ktery pokazdy (aspon u myho auta) to auto vyrovnaje do takovy polohy ze prave ziska tvar jakoby ta naprava byla pevna...
22:54:01
22.10.2007
22.10.2007

minno
-> bitmap: nie, zatáčalo by to normálne prednými, len by jedno koleso bol divne zatočené a ešte k tomu s odklonom do A a druhé divne zatočené s odklonom do V

22:53:33
22.10.2007
22.10.2007

Milos
-> Petrxall: napr uz v tvojom druhom prispevku ides porovnavat "dobre vyladenou skodovenku 136" s obyc seriovou fabii 1,2...
nechapem co chces porovnavat, uz to neni vobec objektivne, dalej ani nebudem asi nic pisat na toto tema, lebo je to bludny kruh
nechapem co chces porovnavat, uz to neni vobec objektivne, dalej ani nebudem asi nic pisat na toto tema, lebo je to bludny kruh

22:52:45
22.10.2007
22.10.2007

bitmap - zrušená registrace
-> minno: toz, a jak by to zatacelo, zadnima?

22:52:36
22.10.2007
22.10.2007

Honza M
-> minno: to už jsme rozebírali s Havlikem. Když je ta vlečka tak dobrá tak ji dát na fáčko. A pro jistotu i dopředu

22:51:10
22.10.2007
22.10.2007

minno
ono mám počit že všetky tie zadné nápravy sú také nejaké divné. ja by som tam upevnil tie zadné kolesá napevno do kasne, len aby sa mohli točiť a hotovo
Alebo by som tam dal nápravu konštrukčne rovnakú ako prednú
Zaujímavejšie by bolo zrobiť predohrab s prednou nápravou typu kyvka
to by bolo niečo...


Zaujímavejšie by bolo zrobiť predohrab s prednou nápravou typu kyvka


22:51:01
22.10.2007
22.10.2007

Honza M
-> Syny: vždyt to ale spojený ničím není u kyvky. Netvrdím že se to tak nechová ale je to nelogický :)))
22:50:56
22.10.2007
22.10.2007

PeterP136
-> minno: Napriklad na espere je nielen Hcko ale este je v tej "traverze" medzi polnapravami ulozeny stabilizator aby sa to tolko nekrutilo a auto tolko nenaklanalo v zakrutach :). Len neviem ci by to neslo spravit aj sikovnejsie.
22:49:51
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> bitmap: Mno tak vono to facko tu torzni kastli mit taky bude

22:49:18
22.10.2007
22.10.2007

havlik
-> bitmap:


22:48:51
22.10.2007
22.10.2007

bitmap - zrušená registrace
Tak, vy jste zvykli, ze mate "torzni" celou kastli vcetne naprav, tak se nedivim, ze vam pricka zadni napravy u Facka prijde jako neohnutelna zalezitost 

22:47:55
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> minno: A neni to to sami? Ted fakt nevim ale mam pocit ze sem to slysel pod pojmem torzni neco
Ale nevim...
-> Honza M: Jj muzes, to jo (proto pisu skoro) Ale kdyz jedes pomalu prez hrboly tak te to pruzi v podstate jako temer spojeny napravy (na jednej strane A na druhej V). Kdyz ale jedes treba 90 a vletis do nakyho hupu, tka te to propruzi oboji tka ze mas na obou stranach V a A nebo tak nejak...

-> Honza M: Jj muzes, to jo (proto pisu skoro) Ale kdyz jedes pomalu prez hrboly tak te to pruzi v podstate jako temer spojeny napravy (na jednej strane A na druhej V). Kdyz ale jedes treba 90 a vletis do nakyho hupu, tka te to propruzi oboji tka ze mas na obou stranach V a A nebo tak nejak...
22:47:14
22.10.2007
22.10.2007

minno
Honza M 22.10.07 22:44:45 napsal: -> Syny: jakto? U kyvky můžeš mít na obouch stranách A nebo V. záleží po čem jedeš a jak rychle
alebo teda koľko ľudí sedí na zadných sedačkách. Potom tam je obvykle skoro vždy A na obidvoch kolesách
alebo teda koľko ľudí sedí na zadných sedačkách. Potom tam je obvykle skoro vždy A na obidvoch kolesách


22:46:45
22.10.2007
22.10.2007

bitmap - zrušená registrace
-> minno: tak, v ruce to neohnes, ale nezapomen, ze na tom sedi cely auto, tak tam uz tim kroutej jinaci sily. Jinak rekl bych, ze to prilis stabilizatorovy ucinek nema, favik mi vzdycky zaklekne na predni vnejsi, hruzne se nakloni, zadni vnitrni trucovite zvedne a jedeme. To skodovka neumi

22:45:42
22.10.2007
22.10.2007

minno
žiguli náprava mi je jasná, ale ta U/H náprava
trochu menej

22:44:45
22.10.2007
22.10.2007

Honza M
-> Syny: jakto? U kyvky můžeš mít na obouch stranách A nebo V. záleží po čem jedeš a jak rychle
22:42:58
22.10.2007
22.10.2007

minno
-> Syny: to U je torzne? cize skrutne? Mne to pripada ako dost tvrde a pekne na to, aby to bolo torzne, hm...
22:41:48
22.10.2007
22.10.2007

PeterP136
-> minno: Nie je to uplne tak. Ten most Ucka alebo skor Hcka je makky ako z hovna. Takze sa kruti asi ako pozdlzne ramena a ich u lozenie v skodovici :) a tak mozu obe kolesa takmer nezavisle lietat nahor a nadol. Takmer preto, lebo asj ked je to makke, tak preda len nejaku pevnost to ma a funguje to podobne ako stabilizator u skodovky.
Akor su pekne zadne napravy na dnesnych ofroutoch. Teda neviem ci na vacsine ale par ich ma proste zadnu napravu tak, ze ked ide jedno koleso nahor, tak ide do Acka a druhe ide automaticky do Vecka, pretoze skrina zadneho diferencialu ma predlzenie az takmer ku kolesam a je to tuhy celok ktory sa naklana podla toho ktore koleso je vyssie.
Akor su pekne zadne napravy na dnesnych ofroutoch. Teda neviem ci na vacsine ale par ich ma proste zadnu napravu tak, ze ked ide jedno koleso nahor, tak ide do Acka a druhe ide automaticky do Vecka, pretoze skrina zadneho diferencialu ma predlzenie az takmer ku kolesam a je to tuhy celok ktory sa naklana podla toho ktore koleso je vyssie.
22:39:24
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> minno 22.10.07 22:37:15: Mno na tomhle principu mas i to torznu U v podstate a kdyz si to tak vemes tak i kyvku... Kdyz najedes na hrbol tak na jednej strane mas A a na druhej V

22:37:26
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> minno: Ja bych netvrdil obe dve nahore nebo dole... Funguje to dost podobne jako kyvka...
22:37:15
22.10.2007
22.10.2007

minno
A čo vravíte na pevnú zadnú nápravu typu Žiguli? Motor vpredu, rozvodovka a pohon vzadu...Dnes stále pomerne bežne zadná náprava hlavne u nákladiakov a offroadov. Síce sa tam pri prepružení nemení rozchod, ale kýve sa celá náprava zo strany na stranu, na jednej strane je vždy "A" a na druhej "V", no na mňa pôsobí lepšie nezávislá kyvka...
22:36:37
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> havlik: mno jasny no... To je nejvetsi haluz ovou techhle naprav... Ze se to vlaten krouti v tech zelvach... Nereknu jeste kdyby ty zelvy drzeli v 5tce plechu ale takhle je to fakt haluz...
-> Honza M: Mno jo no... LR to mela dobre vymysleny, ale proc to rvat do serie pro socky jako sme byli my tady... Stejne kdyz si to clovek tak veme tak tady zustaly ty nejhorsi vybavy co se vubec delali
-> Honza M: Mno jo no... LR to mela dobre vymysleny, ale proc to rvat do serie pro socky jako sme byli my tady... Stejne kdyz si to clovek tak veme tak tady zustaly ty nejhorsi vybavy co se vubec delali

22:35:41
22.10.2007
22.10.2007

minno
hm, a mne dodnes nie je celkom jasné ako môže fungovať zadná náprava typu Fa-Fab keď tám nie je nezávislé zavesenie kolies a kolesá sú vždy buď obidva hore alebo obidva dole

22:33:40
22.10.2007
22.10.2007

Petrxall
-> havlik: tady nikdo netvrdí, že škodovky řady 742 jsou nejlepší auta na světě... už v době výroby byli konstrukčně zastaralý... ale ty věci dokonale spolu fungujou a byli celkem dobře konstrukčně vymyšlený, i když se tenkrát taky šetřilo na čem mohlo přesto to bylo všechno poctivě vyrobený a sestavený u nás a ty auta byli na svou dobu velmi kvalitní a proto jich tolik vydrželo do dneška... žádný zbytečný přetechnizovaný prvky, ale tak doba jde dopředu, ale myslím si co se kvality a zpracování týče je to horší... dobrej příklad sou třeba hračky, s jakou přesností a v jaký kvalitě se dělaly tenkrát a jak vypadaj dnes... na úkor ekonomiky, sériovosti a rychlosti výroby klesla kvalita prvků