Skoda Fabia 1.2 Htp vs Skoda Rapid 1.3

prohledat
386 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 22.10.2007 do 30.10.2007, založil/a Petrxall
řadit dle data
18:02:50
24.10.2007
Milan 136
No už je na čase tuhle diskuzi uzavřít. porovná se tu něco naprosto neporovnatelného....

Já jen reagoval na zde psanou spolehlivost HTP a názor že 130 má lepší jízdní vlastnosti...

Za chvílí se tu bude srovnávat Stadion S 11 versus Tatra 111

3
16:19:30
24.10.2007
Syny
-> Labros: Co je na kyvce prasackyho 3 To ze se te to krouti v buchte? Tenkrat lepi nebyli no 1
16:16:47
24.10.2007
Labros
-> Syny: Ano, je to náprava pro zjednodušení, aby nezabírala místo v kufru, aby byly menší podběhy, a jak psal Jiží, v podstatě je geniálně jednoduchá - jen dva velké silentbloky, ve kterých se kývají ramena. Zato na těch víceprvkových nápravách je milión kuláků.

No a když píšeš o zjednodušení, vrchol zjednodušení (a zprasení) je kyvka. Vlečka vypadá podstatně líp, ale bohužel nějak nedotáhli to zavěšení ramen do kastle.
16:09:45
24.10.2007
Syny
-> Labros: Mno a o tohle mi celou dobu jde 4 A sam pises ze "co se týče místa, které zabírá, je na tom lépe "H" náprava" - to je to co sem psal ze to je naprava pro zjednoduseni... Pac neni vyrobne ani prostorove narocna a fci plni...



Nikde tady nevyhvaluju napravy u 120 a skodovek... Spis mi slo o porovnani "technologii".
16:06:23
24.10.2007
Labros
-> Syny: Tak nová oktávka má vzadu vyspělejší nápravu, jak říkáš s nezávislým zavěšením kol, bez torzní příčky, ale nevím přesně kolik ramen v jakém uspořádání má. Co se týče vedení kola je taková "víceprvková" náprava lepší, než náprava s jediným kyvným ramenem ("H" náprava ve fabii, vlečka, kyvka), co se týče místa, které zabírá, je na tom lépe "H" náprava. Ale jak ukazuje příklad Civicu 8.g (včetně hothatche CTR), dneska se dá udělat i "H" náprava se srovnatelnými jízdními vlastnosti jako třeba pětiprvkový závěs předchozí generace.
15:56:30
24.10.2007
Syny
-> Labros: Nevim nerikam ze 3 valec je spatnej ale ja bych si to urcite nekoupil... Liny to je - to zase nemuze nikdo moc popirat... A zrovna malo to taky nezere... Kdyz se to porovna s jinejma autama, tak kdyz ja jel s Octavii II 1,6 MPi po dalnici 200km/h dle tacho, tak sem mel aktualni spotrebu 7,8l a kdyz jedes s HTPckem dejme tomu 130 tak uz to ma vic... Proste je to auto podle me pro deduly ktery zahodili 120tky a chtej novy auto... A to ze ta fabka nestoji zrovna malo ani nepisu...
15:51:38
24.10.2007
Syny
-> Petrxall: A kde sem napsal ze fabie ma horsi napravu nez 120 ? Celou dobu pisu o vlecce. A vlastne mi lso o porovnani torzni pricky a nezavisle zavesenych kol vzadu - tady mi zajima rozdil co je lepsi... Jestli vam to udela radost tak to nebudu srovnavat s vleckou ale ze zadni napravou Octavie II (ta to ma vzadu myslim nezavisly) Proste mi zajima co je lepsi. Nic vic nic min... Kyvka je sracka to dobre vim a myslim ze dost lidi vi ze tu kyvku moc rad nemam - natoz abych ji tady vychvaloval a psal ze to je lepsi nez u jakyhokoliv jinyho auta 143
15:03:37
24.10.2007
Labros
-> minno: ta má právě tuhé nápravy, do terénu to není špatné, ale fanda do tatrovek by se možná hádal ;)
15:01:28
24.10.2007
Pedros
Luukkyy 23.10.07 16:36:35 napsal:

-> Pedros: Tak by bylo smutné, kdyby ta 1,2 HTP jela hůř než 120




njn,ale vem si,že pár členů už tu stodvacítku s 1,2HTP porovnávala a dokonce si spousta lidí myslela,jak jede líp 120tka :) se mrkni do vyhledávání
14:32:19
24.10.2007
minno
podľa mňa sú najlepšie nápravy zo všetkých na V3S3
13:13:31
24.10.2007
Petrxall
Možná ste to už četli, ale ted sem hledal nějaký věci a narazil sem na jeden článek od známýho kritika d-fense... docela hezky a vtipně napsaný.. to jen tak na okraj :-)



www.dfens-cz.com/view.php ?cisloclank...
12:56:30
24.10.2007
Labros
Virt je prostě útočiště takových zakořeněných dogmat... 4 válce dobrý - 3 válce špatný. Nezávislý zavěšení kol dobrý - zkrutná příčka špatná. A pak sem zase někdo napíše, že tuhá zadní náprava vůbec není špatná, to je pak z toho člověk jelen.
12:54:35
24.10.2007
Labros
-> Syny: To "nezávislý zavěšení kol" je sice krásný zaklínadlo, ale proč ti vlastně na něm tak strašně záleží? Není důležitější, jak se ta náprava chová na nerovnostech a v mezních situacích? Na přední nápravě mám stabilizátor, takže tam nemám nezávislý zavěšení, měl bych ho teda vyhodit? Pro mě je prostě důležitější, že když vjedu do díry, tak mi zadek neuskočí, než že mám jakýsi nezávislý zavěšení který má v zatáčce, při brždění a propérování úplně jinou geometrii než v klidovým stavu, a naklání se to v zatáčce neomezeně.



Já netvrdím, že 130ka má vyloženě špatný podvozek, to rozhodně není nejslabší stránka Š130, ale vzniklo to jako reakce na to, že fábka má údajně špatnej podvozek kvůli McPhersonu a zkrutný příčce.
12:40:19
24.10.2007
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
vzpomel jsem si ted jak porovnavaly mercedesa tr.A s trabantem.Kdyby tady na virtu byla diskuze na toto tema pred tim testem,tak by se to neslo v duchu“ty jsi magor,mercedes ma o 3generace novejsi konstrukci,ma stabilizacni prvky,dorazy na potlaceni vibraci apod.“a pritom test ukazal ze trabant ma lepsi stabilitu...

podvozek s130 byl u auta za nejakych 9tDM uplnej luxus,derivat s130sport po lehke uprave(tlumice,pruziny a pneu) byl v anglii hodnocen jako vynikajici

jezdim v praci s 3typama levnych ale novych aut a na rovinu rikam ze s130 se nema za co stydel ani po letech...muzem se bavit o poddimenzovanych ramenech zadni napravy ale ne to zpochybnovat jako celek.

a porovnavat to jde,proste poravnavas auta nizsi stredni tridy.Myslite ze kdyz Rapida a s130 hodnotily v 80letech od anglie az po bulharsko ze to porovnavaly jenom s broukem dovezenym z brazilie???

11:29:32
24.10.2007
Petrxall
-> Syny: to, že stodvacítková náprava je lepší než fábiácká to bych teda neřek ani já... u vlečky už je to jiný kafe, tam kdyby se dali pořádný gumy a kola velikosti stejný jako na tý fábce, tak tam už se dá hovořit o srovnání.. samozřejmě s nápravou ve 100% stavu .... ono ale zase v tomhle směru hodnotit chování auta v zatáčkách, když maj jinde umístěný motory je taky blbost, tam prostě budou rozdíly i kdyby měly nápravy stejný, to už je fyzika.. s tim nikdo nic nevymyslí
11:06:02
24.10.2007
Jirik - zrušená registrace
Navíc je to levnější než víceprvková náprava, která je tak akorát zdroj klepání a odcházení čepů, na tomhle odejdou max. silentbloky a ložiska. Nehledě na to, že podvozkový části jsou pak záměnné u modelů více koncernových automobilek.
11:04:34
24.10.2007
Jirik - zrušená registrace
-> Syny: To profilovaný účko je stejně zkrutný, takže je to stejný a navíc to nemívá tak píčový postavení kol a geometrii. 4
11:00:49
24.10.2007
Syny
-> Labros: Me slo spis hlavne o porovnani nezavislyho zaveseni zadnich kol a zaveseni prez to U 4
08:45:09
24.10.2007
Labros
-> Syny: Podle mě je na tom špatně to, že by vlečka byla lepší, než náprava s vlečenými rameny a zkrutnou příčkou. Kdybys řekl třeba že RS nebo LR náprava by byla lepší, tak bych byl ochotnej souhlasit. Ale netvrď mi, že zadní náprava na fábce se ti zdála při jízdě horší, než vlečka. Mně teda ne. A vem si, že jednoduchou zadní nápravu má třeba i nejnovější Civic 8g, přičemž všechny předchozí generace měly víceprvkovou zadní nápravu, a přečti si na to recenze, a vem si, kolik to auto jezdí. A chyba vlečky určitě není v pružinách ani tlumičích, to je ten nejmenší problém. Problém je prostě v konstrukci tý nápravy.
20:56:08
23.10.2007
Syny
-> ondie: OK dem na to 4
20:52:40
23.10.2007
minno
-> Labros 23.10.07 18:27:36: nee ne, ja tu nič nepropagujem, len som sa tak zamýšľal...
20:31:34
23.10.2007
venni
-> Syny: nový je u mě třebis tak cca 5 let starý,ale když je málo jetý a udržovaný tak i třeba 7 1 ale to už je dost...
20:27:58
23.10.2007
ondie
-> Syny: Tak jo a budem jenom zasírat,co ty na to ? 3
20:17:14
23.10.2007
Syny
-> venni: Jde o to, co je mysleno pod pojmem "novy auto" 40
20:15:34
23.10.2007
venni
-> Jakub M.: rapid auto s kusem emocí.Když ho budeš mít v normálka v originále tak se bude otáčet jen málo kdo,veř mi.(budou se otáčet jen fandové)A i kdyby jsi ho měl vypucovanýho a já nevím co ještě tak Ti to bude na projížďku stačit aby se lidi pokochaly a abys ho ukázal Světu pak to zase uklidíš do garáže svůj pocit máš ukojenej a normálka jezdíš spotřebákem.Věř mi na normální ježdění je pohodný nový auto 4
20:09:31
23.10.2007
Milan 136
-> ondie: červená3 3
19:33:38
23.10.2007
Syny
-> ondie: Tak tady nebudem zakladat zadny temata co ty na to?
19:31:56
23.10.2007
Syny
-> Labros: Tak prve sem tady psal ze srovnavam vlecku a to Ucko co maj novy auta... Taky sem psal ze kdyz bych uvazoval stejny podminky - tj tlumice, pruziny atd. Tak ze by ta vlecka vysla lip... Co je na tom spate? Ty snad myslis ze to Ucko je lepsi jak nezavisla naprava? Kyvka je srac, to vim, proto ji davam na auto - abych to nemel moc dobry 3
19:27:27
23.10.2007
Petrxall
-> ondie: podle mě červená, je výraznější a taková dynamičtější 3

-> Jakub M.: tak tak 4
19:10:15
23.10.2007
Jakub M.
tak si pánové kupte všichni Fábii s HyperTurboPohonem a budete spokojeni, jak tak koukám... netvrdím, že to co jsem sem včera napsal je pravda a např za výrok s kvynou nápravou se stydím ještě teď... ale o čem to teda je? podle mého názoru 130ca není přibližovadlo jako hátépéčko, je to auto s kusem emocí, což teda fóbije nikdy nebude...
19:09:12
23.10.2007
Nwkt
-> ondie: Asi tak no 1
19:07:14
23.10.2007
ondie
tak jako celý tohle mi přijde trochu mimo...stejně jako téma "která šáde je nejhezčí" ...z toho se vždycky rozpláču (ale zas tam sou hezký fotky,to tady je úplný H :-)

3



To jakobych založil téma jestli je hezčí žlutá barva než červená...nebo podobná absurdita...

18:40:11
23.10.2007
Labros
Syny 22.10.07 21:51:13 napsal: -> Milan 136: mnoooo to teda nevim nevim... Fabka ma stejnou (konstrukcne) napravu jako filcka a facko ne? A u nich kdzy si riznul zatacku, ale fakt ostre, tak se te to vnitrni zadni kolo zvedalo... To se u 742 nestane...

to máš pravdu, že s kejvačkou by se ti to nestalo, ale jseš si jistej, že kdybys stejně jako s tím favem říznul zatáčku s Š742, tak bys byl ještě na silnici?
18:33:40
23.10.2007
Labros
Syny 22.10.07 22:02:25 napsal: -> havlik: Mno a proc by se asi na fabie davala dozadu vlecka kdyz je to konstrukcne zbytecne slozity kdyz to vzadu nema nahon... To torzni Ucko je tam bych rekl dost pro zjednoduseni zadni napravy ktera tam plni pouze fci "aby vzadu neco bylo a bzrdilo". U shade to ms krasne rozdeleny, predek zataci, zadek pohani... Predohraby maj zadni napravu jen aby se nereklo ze tam neni Dyt na tom ani nejde pomalu serizovat geometrie... A jak taky kdyz to mas spojeny...

aby vzadu něco bylo a brzdilo... 51 čoveče, než si o zadních nápravách něco víc uvědomíš, nebo naučíš, tak o nich radši nic nepiš...
18:30:38
23.10.2007
Labros
a pak úplná perlička od Jakuba M., "(dokonce i ta kyvná náprava je při správnym nastavení stabilnější než to co předvádí fábie (jakákoliv) nehledě k tomu že i Fabku RS honíš po silnici jak trabanta, protože s McPehrsonem a vohnutou rourou jak říká správně Syny asi těžko něco provedeš k lepšímu, je to šmejd do obyčejnejch aut a neumí to nic jiného než jezdit z bodu A do bodu B " už jsi jel někdy se stodvacítkou do zatáčky a s fabií? to se mi snad jen zdá... Zadní náprava s podelnými rameny a zkrutnou příčkou není žádný zázrak, ale oproti kyvadlu.... 51
18:27:36
23.10.2007
Labros
Tak nevim jestli jsem z toho jelen, ale zdá se mi, že minno s PeteremP tady propagují tuhou nápravu, nebo ne? Jako pro offroad dobrá věc, ale my se bavili o nápravách pro provoz na silnici...

A co to píše Syny, že Predohraby maj zadni napravu jen aby se nereklo ze tam neni? Co to má jako znamenat? Ti dám někdy až budu mít víc času nějakej odkaz na samostudium...
17:25:19
23.10.2007
Milan 136
-> Jakub M.: To mě pobavilo že nápravy na Fabii jsou na obyčejný auto. A 130 je co? Nějaká bomba? Tím nechci říct že šmejd...4

Když budeš mít na tý stotříce všechno původní, i pneu OR 34 165 R13 tak myslím že vycestuje ta 130..Můžeš to zkusit...

Jinak nevím proč by se měla eresa honit po silnici jako trbant. Připadá mi to že jsi s ničím jiným než 120 nikdy nejel a nejsi zvyklej na výkon. Ale je pravda že eresa je trochu přemotorovaná a bez asr by chtěla pořád hrabat 4
16:36:35
23.10.2007
Luukkyy
-> Pedros: Tak by bylo smutné, kdyby ta 1,2 HTP jela hůř než 120 3
16:36:06
23.10.2007
Nwkt
-> Pedros: Na rovince na stejno, do kopce má navrh ale ne o moc. Viz zkušenost z kopce před Prahou u Loděnic, HTP přede mnou a já pověšenej za nim a mírně mi zdrhal
16:32:55
23.10.2007
Pedros
-> Syny: to bych se docela hádal..já jel s HTPčkem z Plzně do Brna za 6,9l..a jelo se 130-140km/h..A rozdíl byl ve výkonu celkem i znát,jede to líp než 120,se strotřicítkou nevím,to srovnávat nemůžu,tu jsem neměl
13:55:42
23.10.2007
Petrxall
-> Rumman: No možná, že jim ty technický bezpečnostní prvky zvednou sebevědomí a cejtěj se bezpečnějc, proto si taky víc na silnici dovolej a myslej si, jak se jim nemůže nic stát... určitě to má vliv i na tu psychiku
13:38:14
23.10.2007
Rumman
-> Petrxall: Tank bezpečnej je,ale pohodlí o ničem.Někdy mi připadá že majitelé nových aut na tu elektroniku moc spoléhají,zapnou kdejakou tu elektronicku berličku,ale svůj mozek ne...
13:24:01
23.10.2007
Luukkyy
-> Petrxall: Naprostý souhlas.
13:22:38
23.10.2007
MATTESS
-> Petrxall: taky hustota provozu je stále větší, pravděpodobnost nehody je větší. A lidi snad jezdí čím dál tím hůř, čili jako prasata, což vidím denně8
13:17:53
23.10.2007
Petrxall
-> Luukkyy: to s tou troubou mě pobavilo 3 3 ... ale jo v podstatě máš pravdu -> MATTESS: tak následky možná menší sou, ale nehod je stejně víc a víc.. možná by pomohlo, kdyby lidi nejezdili jak hovada.. to bysme mohli za chvíli jezdit tankama, aby se nikomu nic nestalo... když pojedeš na kole a nějakej debil tě srazí, nic ti nepomůže, že máš doma audinu s 6 hvězdičkama a 8 pytlama, ABS, EBD, ESP a já nevim čim všim prošpikovaný.. není to všechno nic jinýho než štěstí a náhoda
13:07:12
23.10.2007
Luukkyy
-> Petrxall: To je klasická statistika poměrně o ničem. Řidiči aut starších 18 ti let jsou úplně jiná sorta lidí než řidiči nových aut. Například když se někdo doláme ve tři ráno cestou z diskotéky a zmrzačí přitom všech šest spolucestujících, je vysoce pravděpodobné, že měl nějakou dvacet let starou plečku f "tuningu". Tam bude ale pravděpodobně ten důvod trošku jiný, třeba technický stav.

Počet bouraček ti taky nic neřekne. Když čepičář s Fa rv. 1988 najede 1500km/rok, tuzer v tomtéž 6000km/rok a referent ve Fabii 30 000km/rok, kdo má větší pravděpodobnost, že se vybourá? Ten profík ale obvykle (narozdíl od prvních dvou kategorií) neudělá fatální chybu, takže to končí maximálně hmotnou škodou.

Zcela přitom vynechám, že u nových aut se nehody obvykle hlásí, kdežto u pleček v ceně do 10 tis se dost často nehlásí.

Prostě statistika je o tom, že když si dáš nohy do mrazáku a hlavu do trouby, tak je ti v průměru teplo4
13:03:03
23.10.2007
Rumman
Vzhledem k faktu,že si manželka loni Fábii koupila,tak přidám pár postřehů-je v ní klid,pohodlí,akcelerace slušná (1,4 16V),dá se poslouchat rádio (a nemusí řvát),manželka je menší takže oceňuje možnost nastavení sedačky i volantu.Má to klimu,okna v el. a spoustu jiných blbinek.Na ježdění vůbec né špatný auto,podvozek sedí,řazení krásně přesný a hladký,v zrcátkách je dobře vidět co se děje vzadu atd...Technicky mnohem lepší auto než řada 742,ale...Pro mne dost podstatné ale-nějak se mi z řízení tohoto auta vytratila radost,řazení s meziplynem je utopie,snaha projet zatáčku smykem s plným kontra a dveřmi napřed také nejde...Takže-na blbnutí Rapid a na cestování ta Fábie.

12:56:49
23.10.2007
MATTESS
-> Petrxall: a o to jde přece jde. Proto je to pasivní bezpečnost, tzn. když už dojde k nehodě, aby byly následky co nejmenší.
12:54:22
23.10.2007
venni
-> Luukkyy: ok 4
12:52:18
23.10.2007
Luukkyy
-> venni: Nikdy a nikde sem neodsuzoval Superba. Jenom bych ho nechtěl, protože se mi nelíbí 4

Extreme Tyres