-> Petrxall: To je klasická statistika poměrně o ničem. Řidiči aut starších 18 ti let jsou úplně jiná sorta lidí než řidiči nových aut. Například když se někdo doláme ve tři ráno cestou z diskotéky a zmrzačí přitom všech šest spolucestujících, je vysoce pravděpodobné, že měl nějakou dvacet let starou plečku f "tuningu". Tam bude ale pravděpodobně ten důvod trošku jiný, třeba technický stav.
Počet bouraček ti taky nic neřekne. Když čepičář s Fa rv. 1988 najede 1500km/rok, tuzer v tomtéž 6000km/rok a referent ve Fabii 30 000km/rok, kdo má větší pravděpodobnost, že se vybourá? Ten profík ale obvykle (narozdíl od prvních dvou kategorií) neudělá fatální chybu, takže to končí maximálně hmotnou škodou.
Zcela přitom vynechám, že u nových aut se nehody obvykle hlásí, kdežto u pleček v ceně do 10 tis se dost často nehlásí.
Prostě statistika je o tom, že když si dáš nohy do mrazáku a hlavu do trouby, tak je ti v průměru teplo