skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skoda Fabia 1.2 Htp vs Skoda Rapid 1.3
14:20:01
22.10.2007
22.10.2007

Labros
Tak pardon, škodovka teda váží 855, favorit asi 840
14:19:35
22.10.2007
22.10.2007

COL
Je to je zas tema :o)
fabka:
+ technicky lepsi bezpecnejsi a modernejsi auto
+ relativne spolehliva, uz kvuli strednimu veku
- naprosto nezajimava vsedni sed, kterou ma kazdej jouda, vhodna na denni dojizdeni do prace, obchodu apod.
- neni "open-source", nic pro bezne nadsence
rapid:
+ dnes uz celkem zajimave auto, kdyz se s nim vyjede mimo cechackov a neni to vrak budici docela prijemny zajem okoli.
+ vhodne pro fandovske jezdeni
- bezpecnost, technicky horsi auto
- nizsi spolehlivost (uz vzhledem k veku), nebo pomerne vysoke naklady na udrzbu.
fabka:
+ technicky lepsi bezpecnejsi a modernejsi auto
+ relativne spolehliva, uz kvuli strednimu veku
- naprosto nezajimava vsedni sed, kterou ma kazdej jouda, vhodna na denni dojizdeni do prace, obchodu apod.
- neni "open-source", nic pro bezne nadsence
rapid:
+ dnes uz celkem zajimave auto, kdyz se s nim vyjede mimo cechackov a neni to vrak budici docela prijemny zajem okoli.
+ vhodne pro fandovske jezdeni
- bezpecnost, technicky horsi auto
- nizsi spolehlivost (uz vzhledem k veku), nebo pomerne vysoke naklady na udrzbu.
14:17:58
22.10.2007
22.10.2007

Sušenka
-> Petrxall: A hledat nemusis, z puvodniho motoru pro MB vychazi 1.4 8V, HTP je novej motor.
14:16:33
22.10.2007
22.10.2007

Sušenka
-> Petrxall: Ale lehni uz, Labros, havlik a spol. maji uplnou pravdu - kdyz zanedbas pasivni i aktivni bezpecnost, podvozek, vybavu, antikorozni ochranu atd., tak jsou to opravdu srovnatelny auta. Ja osobne bych si HTP neporidil, za tu cenu lze sahnout o dve tridy vys ve strai tri roky, ale nekteri lide maji radi pocit, ze maji doma nove auto.
V soucasne dobe je skodovka senza konicek nebo auto pro lidi, kteri si novejsi bud nemuzou dovolit (a takovych uz opravdu moc neni) a nebo proste novejsi nepotrebuji.
V soucasne dobe je skodovka senza konicek nebo auto pro lidi, kteri si novejsi bud nemuzou dovolit (a takovych uz opravdu moc neni) a nebo proste novejsi nepotrebuji.
14:14:56
22.10.2007
22.10.2007

Petrxall
-> aDAm: chtěl sem vědět vaše názory
-> havlik: budu muset pohledat, ale je možný že sem to poplet
-> havlik: budu muset pohledat, ale je možný že sem to poplet
14:14:19
22.10.2007
22.10.2007

Labros
-> Petrxall: komfort jsem myslel hlavně pérování, fabiácký sedačky mi taky k srdci nepřirostly. Máš pravdu že šade se dneska dá koupit za směšnej peníz ve velmi zachovalým stavu, viz třeba Pavel P., akorát pak stejně musíš dělat všechno proto, aby ti nezrezla, i když 18 let odolávala. Motor bych srovnával 1.2 s 1.2, když už chceš srovnávat s podobným škodováckým motorem ve Fabii, tak 1.4 (1.2 je úplně jiný motor) a musíš uznat že ta jede famozně - i ve verzi 44kW po dálnici do kopce 150 s lehkým plynem by se asi motor 742.12 s 300kg závažím v kufru nechytal.
No a jak říkáš když jsou emise dobře nastavený a splňujou normy... ale kolik ta norma je? víš kolik je norma HC pro škodovku? 500ppm... Ve škodovce mi v otáčkách i na volnoběh naměřil asi 70ppm a říkal, že je to úžasný, přitom mám druhý auto s jedenáct let starým motorem a má 1 (slovy jeden) ppm...
No a jak říkáš když jsou emise dobře nastavený a splňujou normy... ale kolik ta norma je? víš kolik je norma HC pro škodovku? 500ppm... Ve škodovce mi v otáčkách i na volnoběh naměřil asi 70ppm a říkal, že je to úžasný, přitom mám druhý auto s jedenáct let starým motorem a má 1 (slovy jeden) ppm...
14:08:56
22.10.2007
22.10.2007

aDAm
-> havlik: jo to sem chtel taky napsat. inu velky vyber je velky vyber :)
14:08:28
22.10.2007
22.10.2007

havlik
-> Petrxall: co to kecáš woe sis zase nevyndal hlavu z prdele ne? HTP a 742 motor je uplně něco jinýho asi si to chlapče pleteš s fabii 1.4 8V

14:08:27
22.10.2007
22.10.2007

aDAm
-> Petrxall: koukam ze sam mas jasno tak proc zakladas na tuto diskuzi tema?
14:06:45
22.10.2007
22.10.2007

Petrxall
-> Labros: s pár věcma souhlasim a s pár ne... prvně chci zdůraznit, že se bavím o motoru 742.136, jehož základ je prakticky stejnej i na tý fábii... pokud koupíš velmi zachovalou šáde v co nejpodobnějšim stavu jako novou fábii a investuješ do několika věcí za pár korun v mnohém předčí i tu fábii... ono starý škodovky jsou něco jako na počítači programy s podporou plug-in... dostaneš základ a pokud chceš něco navíc, musíš to tam doinstalovat... u novejch aut je to naopak, všechno v jednom a pokud chceš něco víc dá se sice taky, ale za šílený prachy a ještě k tomu si to ani neuděláš sám. A co se týče spotřeby není problém jezdit za 6l/100 i mín....6,5 kombinace vlastní zkušenost je na motor z osmdesátých let a po 115 tisích pěkná hodnota... Pokud sou emise dobře nastavený a splnujou normy, tak bych tohle rozhodně neřešil. Co bych z tvýho výčtu řekl jako rozhodně velký mínus pro starý šáde je ta bezpečnost a vliv na boční vítr je taky hodně znát... jestli tu někdo hovoří o komfortu v souvislosti s fábiáckejma sedačkama, tak asi sedí doma na dřevěný lavici
14:02:50
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> havlik: Tyvoe vone se dela jeste silny a slaby HTP jo
Tak to je moc... Tak to ani nevim s cim sem jel




14:02:27
22.10.2007
22.10.2007

aDAm
...aneb proc si kupovat auto kdyz se na stejne misto dokazu dostat i na kole, ktere je levnejsi a nebo jeste lip pesky ze? a porovnani bezpecnosti pesky - rapid je to same jako rapid - fabia...
14:01:54
22.10.2007
22.10.2007

havlik
-> Syny: jo to je to slabší HTP
14:01:12
22.10.2007
22.10.2007

aDAm
opet nekteri chcou porovnavat jabka s hruskama...
14:00:55
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> Labros: Shade ma 850kg... Ale vona se dalala fabie 6V ?
Tak to je mazec tyjo




13:56:41
22.10.2007
22.10.2007

Labros
-> Syny: jak říká Havlík, vem si Fábka 6V=40kW, Š130=43kW, Favořiť=46kW a Fábka 12V=47kW. Favo=nějakejch 740kg, Š120=785kg? a fábka=1050kg. To je daň za bezpečnost
13:52:22
22.10.2007
22.10.2007

VeTeV
-> Labros: prave ja s nim jel jednou praha - plzen s klimoua opravdu mu to ukazalo 10,8 ¨- zvuk takovej srandovni :-))
pak sem mel jeste moznost jet za kamosem co si pujcil 1,2HTP v kombajnu - jelo se na chatu jalit takze v HTP byli 4 lidi a naklda a v skudce 3 lidi - jeste jezdila karkule - a ono to jelo nejak podobne
pak sem mel jeste moznost jet za kamosem co si pujcil 1,2HTP v kombajnu - jelo se na chatu jalit takze v HTP byli 4 lidi a naklda a v skudce 3 lidi - jeste jezdila karkule - a ono to jelo nejak podobne

13:50:49
22.10.2007
22.10.2007

havlik
-> Syny: hm tak ty woe co bys nechtěl má to jinej převodovej poměr výkon vcelku srovnatelnej ale to auto je o dost těžší

13:50:47
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> Labros: Ale jako Shade 130 a vejs ji musi s klidem nakopat rit...
13:49:42
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> Labros: Me to prislo naprosto stejny... Mozna fabka trochu (ale fakt jen trochu) lepsi, ale na to ze v tom je rozdil 25 let tak se moc nevytahli

13:48:46
22.10.2007
22.10.2007

Labros
-> Syny: Jestli je ta tvoje škůdka míň líná, než 1,2HTP, tak máš nějakej extra super kousek

13:48:07
22.10.2007
22.10.2007

Labros
-> VeTëV: tak ten zvuk je brutální - rozzuřenej vysavač - takhle se říkalo našemu fáru když jsem byl malej ale HTP se tomu blíží
13:47:19
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> VeTëV: Je to linej kentus... Na to ze to je novy auto, tak to je fakt strasny a to redsi ani nevim jak jede ten skvelej Junior 1.0

13:47:08
22.10.2007
22.10.2007

Labros
-> Syny: a byla to pokaždý jiná fábka z půjčovny
13:46:34
22.10.2007
22.10.2007

Labros
-> Syny: hehe, hodně lidí to říká, ale já jezdil s fábkou HTP asi 20x do Německa vždycky kolem 7,0 l a 140km/h.. a to i s puštěnou klimoškou
13:46:04
22.10.2007
22.10.2007

VeTeV
-> Syny: kvuli tomuto chce ten kamos dat pryc HTP - jezdi casto dalnice a jak tomu dva az krk - pac s tim jezdi 150 tak nadava ze ho to zere

13:44:52
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> Labros: ja mam udavanou spotrebu pri rychlosti 120 prej 9,2l... A jak rikam jel sem pruperne tech 110 (dle GPS) a jel sem za 7-7,5 na sto
Fabka jela naprosto stejne jako ta shade a sezrala o 3l vic... Tovis - zkus jet se shade na 3 valce az do Brna a uvidis kolik te to sezere

Fabka jela naprosto stejne jako ta shade a sezrala o 3l vic... Tovis - zkus jet se shade na 3 valce az do Brna a uvidis kolik te to sezere

13:43:41
22.10.2007
22.10.2007

VeTeV
-> Labros: ale chybi tomu jeden hrnek :-))
kamos to ma a jezdi s tim teda dost krvelacne a posledni dobou cek aaz dojde leasing a poridi radsi neco se 4ma hrnkama - jinak v podstate souhlas az na tu cenu - moc cenovou politiku skodovky nechapu - dle me za moc penez malo muziky
kamos to ma a jezdi s tim teda dost krvelacne a posledni dobou cek aaz dojde leasing a poridi radsi neco se 4ma hrnkama - jinak v podstate souhlas az na tu cenu - moc cenovou politiku skodovky nechapu - dle me za moc penez malo muziky
13:41:38
22.10.2007
22.10.2007

Labros
-> Syny: To máš zázračný vůz, 130ka s 5q má při rychlosti 120km/h udávanou spotřebu 8,2. Ta Fábka se zase moc nevytáhla.
13:41:22
22.10.2007
22.10.2007

havlik
-> Labros: tak nějak
13:40:25
22.10.2007
22.10.2007

Labros
Porovnáš sériová auta, že jo.
Tak hlavně fábka vůbec nerezne. Jak říkáš je mnohem bezpečnější. Můžeš v ní mít airbagy, ABS. Má mnohem nižší emise CO, HC, NOx. Takže prakticky nesmrdí, nezpůsobuje tvým dětem astma, tobě rakovinu. Má lepší jízdní vlastnosti - daleko líp drží stopu, podvozek je daleko pohodlnější, na nerovnostech se chová nesrovnatelně klidněji, nemá citlivost na boční vítr. Je tišší. Líp svítí, stírá, ostřikuje. Má praktičtější, i když menší zavazadelník, ale ve výsledku do něj dáš skoro stejně. Líp topí, můžeš v ní mít klimatizaci. O něco líp brzdí, i když je o dost těžší.
Takže asi tak k dotazu, proč bys měl dávat o 300.000 víc.
Tak hlavně fábka vůbec nerezne. Jak říkáš je mnohem bezpečnější. Můžeš v ní mít airbagy, ABS. Má mnohem nižší emise CO, HC, NOx. Takže prakticky nesmrdí, nezpůsobuje tvým dětem astma, tobě rakovinu. Má lepší jízdní vlastnosti - daleko líp drží stopu, podvozek je daleko pohodlnější, na nerovnostech se chová nesrovnatelně klidněji, nemá citlivost na boční vítr. Je tišší. Líp svítí, stírá, ostřikuje. Má praktičtější, i když menší zavazadelník, ale ve výsledku do něj dáš skoro stejně. Líp topí, můžeš v ní mít klimatizaci. O něco líp brzdí, i když je o dost těžší.
Takže asi tak k dotazu, proč bys měl dávat o 300.000 víc.
13:40:20
22.10.2007
22.10.2007

Syny
-> Pavel P.: jj ta spotreba je opravdu rozdil... Se 4q shade sem jel do Brne za 7/100 a to sem ji hnal tak 110-130 furt...
A kdyz sem jel s HTP tu samou trasu cca 120-130 tak sem jel za 10/100
A kdyz sem jel s HTP tu samou trasu cca 120-130 tak sem jel za 10/100

13:38:53
22.10.2007
22.10.2007

Petrxall
-> Tom.t: to je názor správnýho škodovkáře, i když se tu hodnotí sice dvě škodovky
.... ne ale proč to píšu.. kámoš dostal služební tuhle fábku a přišel nadšenej jak kdyby mu dali ferrari a přitom to nejede o moc líp, ne-li hůř než dobře vyladěná škodověnka 136... pokud je pěkná určitě s ní člověk vzbudí zájem kamkoliv přijede, kdežto za obyč fábií se nikdo ani neotočí, je to dneska jako kdysi ježdění v trabantu..

13:36:56
22.10.2007
22.10.2007

Pavel P..
myslim že rozdíl ve spolehlivosti, dostupnosti ND, bezpečnosti a technickém stavu auta je dost výrazný oproti staré škodovce.. a taky uložný prostor, spotřeba, pohodlí a jiné vylepšení oproti rapidu jsou plus pro fabii... ten výkon a jízdní vlastnosti radši nesrovnávat.

13:35:10
22.10.2007
22.10.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Petrxall: stará škudka má srdce a je to kus naši historie, to se s nakou tuctovou mrdkou neda srovnavat ...

13:31:04
22.10.2007
22.10.2007

Petrxall
Proč tohle srovnání? Zajímalo by mě v čem je tohle auto lepší a proč bych měl dávat o 300 000Kč víc za 17-ti letý rozdíl.... Pokud pominu bezpečnostní prvky je svezení určitě lepší ve starý dobrý škůdce nemyslíte??