-> Domajz:
"dědkové kolem 60 let"
No, tento Tvůj výčet moc nezapadá do reality - ty dvě skupiny motoristů, které jsi zmiňoval, většinou nejsou typickými kupci nových vozů.
Odhlédnu-li od firem a živnostníků, tak nový vůz si zpravidla nekupují mladí (nemají na něj), ani "dědkové" (nepotřebují jej, nemají na něj), i když u druhé jmenované skupiny je násobně vyšší pravděpodobnost koupě nového vozu.
Nový vůz si kupují lidé v produktivním věku, kteří už na něj mají a využijí jej (typicky mezi 30 (40) až 50 (60) lety
Jinak nebýt této "akce", tak výrazně více zmiňovaných aut by dnes jistě nebylo, dosloužily by přirozenou cestou. Jen předpokládám, že (na rozdíl od reality, pokřivené touto akcí) by se dochovaly ty lepší, případně vzácnější kousky, když ne vcelku, tak alespoň díly z nich (majitel by je třeba dal na vrakoviště - ovšem s možností využití jejich částí (a v té době i komplet vozu)
Dnes jsou škodovky (potažmo i Favority a začínají i Feldy) na ústupu a nemusela kvůli tomu být žádná centrální akce (ať už ze strany soukromého sektoru jako tehdy, nebo ze strany státu), je to přirozený vývoj - už přestává být snadné udržet tyto vozy v kloudném technickém stavu, když nejsou běžně dostupné díly (a pokud ano, tak druhovýrobní "na dojetí") a kromě skupiny nadšenců a skupiny lidí, kteří jiné auto nechtějí/nebo na něj nemají už tyto vozy vymizely. Přirozeně
