-> Domajz:
-> Bukaj 25.12.14 22:00:34: Přesně ! Člověk je pomálu rád, když vidí alespoň reflexní hlídkový vůz PČR..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
odchod škodovek do nebe "
22:28:15
25.12.2014
25.12.2014
Jozka
22:11:04
25.12.2014
25.12.2014
Domajz
-> Jozka: Tak to potom jo. To jsme se opravdu jen nechápali
22:10:25
25.12.2014
25.12.2014
Domajz
-> Bukaj: S tím souhlas !!! Ale já mám bílé auto a krom toho, ze je to kurva neprakticke se mi tahle barva libi nejvic....
-> M@RYN: Nejvetsi skoda je te cervene GLSky s cernou strechou na tom vozu
-> M@RYN: Nejvetsi skoda je te cervene GLSky s cernou strechou na tom vozu
22:00:34
25.12.2014
25.12.2014
Bukaj
-> Luky 16.12.14 12:11:40: -> M@RYN 25.12.14 19:53:21: Ale stejně jedna věc, co mi dneska na silnicích chybí, je ta krásná barevná pestrost vozového parku.
Dnes je to skoro jak z černobílého filmu - jedině odstíny červené se ještě drží mezi nejčastějšími barvami, jinak je to samá černá, šedá, stříbrná metalíza, a bílé firemní vozy...
Dnes je to skoro jak z černobílého filmu - jedině odstíny červené se ještě drží mezi nejčastějšími barvami, jinak je to samá černá, šedá, stříbrná metalíza, a bílé firemní vozy...
21:41:00
25.12.2014
25.12.2014
RadoS
Tá biela šípovka na tom vleku hore. Ach , ach.
20:15:50
25.12.2014
25.12.2014
Bukaj
-> M@RYN: Ten modrej úzkosloupek vypadá slušně - asi i původní lak...
Naší 120L 1978 jsem zachránil od ekolikvidace, abych ji o dva roky později po rozebrání a shleání stavu kastle rozřízl vejpůl flexou a odvezl hasičům na železo...
Naší 120L 1978 jsem zachránil od ekolikvidace, abych ji o dva roky později po rozebrání a shleání stavu kastle rozřízl vejpůl flexou a odvezl hasičům na železo...
19:53:21
25.12.2014
25.12.2014
M@RYN
K té ekolikvidaci škodovek, mám taky jeden naskenovaný obrázek. Je to i stejné místo, jen z jiného úhlu
21:21:05
22.12.2014
22.12.2014
Jozka
-> Domajz: My si tak úplně nerozumíme. Já s tebou polemizuju jen o těch libovejch kusech, možná každým 20. nebo 30.. (?). Ten zbytek vem čert a část byly úplný vraky, který by horko těžko hodily litr - po pracným rozložení na ND..
Mě osobně tahle akce nezaujala vůbec, i když "protiúčtový" auta jsem měl v tý době mám dojem tři, ale vím o jednom člověku, kterej si cca 2003 pomohl k téměř nejetý feldě z týhle akce - od dědiců za hubičku..
Mě osobně tahle akce nezaujala vůbec, i když "protiúčtový" auta jsem měl v tý době mám dojem tři, ale vím o jednom člověku, kterej si cca 2003 pomohl k téměř nejetý feldě z týhle akce - od dědiců za hubičku..
08:14:59
22.12.2014
22.12.2014
Domajz
-> Jozka 17.12.14 20:06:34: Hele v tomhle se asi nikdy neshodnem. A já si pořád budu stát za svým, že šlo o docela výhodný obchod po všech stránkách.
Dneska je to prdel, něco prodat. Nafotíš to práskneš to na bazoš nebo aukro a jseš vysmátej. Vidí to lidi z celý republiky, popřípadě i zahraničí. Jediná komplikace je vypořádat se s dotazy dementů a škemráním socek o slevu. Prachy na kraviny má dneska taky kde kdo, takže není problém za slušný prachy střelit i nějaké to MB prohnilé na kaši bez sebevětšího úsilí.
Jenže zpátky do roku 1999 - internet skoro nebyl a když tak určitě na něho měla většina vlastníků těch likvidovanejch "klenotů" jen omezený přístup, jestli vůbec, takže jedinou možností bylo inzerovat v nějakých novinách typu annonce nebo avízo. A to nemluvím o digitálních fotoaparátech, kdy lze udělat 100000 fotek na počkání a během pár minut je stáhnout a zájemci zaslat nebo přiložit k inzerátu. Kdo měl v roce 1999 digitální foťák? Určitě ne ten, kdo dojížděl embéčko. Nějaký skenery v tý době.....hahaha.
Potom autobazary, ale tam se soustředili hlavně na dotahnutí šunek z Reichu. Prostě, pokud člověk neměl v 90. letech kanály, kudma by se to auto dalo za slušný prachy střelit, prodej těch aut stál mnohem víc usilí než dnes. Navíc je taky třeba pochopit, že tehdy lidi měli plnou prdel socialistických pekáčů. Prostě o ně nebyl až takový zájem...
Dneska je to prdel, něco prodat. Nafotíš to práskneš to na bazoš nebo aukro a jseš vysmátej. Vidí to lidi z celý republiky, popřípadě i zahraničí. Jediná komplikace je vypořádat se s dotazy dementů a škemráním socek o slevu. Prachy na kraviny má dneska taky kde kdo, takže není problém za slušný prachy střelit i nějaké to MB prohnilé na kaši bez sebevětšího úsilí.
Jenže zpátky do roku 1999 - internet skoro nebyl a když tak určitě na něho měla většina vlastníků těch likvidovanejch "klenotů" jen omezený přístup, jestli vůbec, takže jedinou možností bylo inzerovat v nějakých novinách typu annonce nebo avízo. A to nemluvím o digitálních fotoaparátech, kdy lze udělat 100000 fotek na počkání a během pár minut je stáhnout a zájemci zaslat nebo přiložit k inzerátu. Kdo měl v roce 1999 digitální foťák? Určitě ne ten, kdo dojížděl embéčko. Nějaký skenery v tý době.....hahaha.
Potom autobazary, ale tam se soustředili hlavně na dotahnutí šunek z Reichu. Prostě, pokud člověk neměl v 90. letech kanály, kudma by se to auto dalo za slušný prachy střelit, prodej těch aut stál mnohem víc usilí než dnes. Navíc je taky třeba pochopit, že tehdy lidi měli plnou prdel socialistických pekáčů. Prostě o ně nebyl až takový zájem...
06:45:54
22.12.2014
22.12.2014
john simple
bohuzel nemám. není to přímo od nás.
na feldě prý byla zhnitá zadní náprava, jinak vypadala ok
na feldě prý byla zhnitá zadní náprava, jinak vypadala ok
22:08:51
21.12.2014
21.12.2014
Thomas
-> john simple: Proč? nechápu jak může někdo dát multikáru na vrakáč. Pěkný se točej kolem 70 000,- a na díly z ní 12 000 vymačkáš jak prd. A z pikouše to samý,podle fotky nevypadá nejhůř. Máš víc fotek?
13:53:54
21.12.2014
21.12.2014
Tomáššš
-> john simple: to by sa este vyuzilo ...
19:02:50
20.12.2014
20.12.2014
Domajz
-> john simple: A pick-up taky nevypada nejhur
17:59:14
19.12.2014
19.12.2014
Petrson
-> Pavel P@nkáč: přesně tak, podle fotky nevypadá nejhůř
14:29:05
19.12.2014
19.12.2014
Pavel P@nkáč
-> john simple: myslím že za multikaru by jste dostali tak 10-15tis i kdyby na díly
10:00:42
19.12.2014
19.12.2014
john simple
jedna felda pick up a multikchár v podniku, na poslední cestě
20:06:34
17.12.2014
17.12.2014
Jozka
-> Domajz 17.12.14 08:25:45: No a taky na tom trvám.. přitom si uvědomuju, že takovým (dneska už permanentním) zatměním trpí tak asi třetina obyvatelstva zeměkoule.. Když něco nepotřebuju, je přece (eko)logický se napřed rozhlýdnout, jestli by se to nehodilo někomu jinýmu atd...
Mimochodem, ta hranice byla nastavená velice chytře a přesně na tu dvacku. V těch časech byla (alespoň teda mnou) zaznamenaná špičková cena MB sedanu v detailně dokonalém stavu byla "jen" 100 litrů..
Mimochodem, ta hranice byla nastavená velice chytře a přesně na tu dvacku. V těch časech byla (alespoň teda mnou) zaznamenaná špičková cena MB sedanu v detailně dokonalém stavu byla "jen" 100 litrů..
15:21:37
17.12.2014
17.12.2014
Lukaso358
-> Bukaj: No k Favoritům a stodvacítkách přispělo šrotovné....
11:43:40
17.12.2014
17.12.2014
Luky
-> john simple: od někoho takového jsem kupoval rapida
11:30:36
17.12.2014
17.12.2014
john simple
-> Domajz 16.12.14 20:43:33:
znám příklad, kdy si pán v 61 letech kupoval š120L , čtvrtstoletí s ní jezdil a pak ji jen s těžkým srdcem prodával, vzhledem ke svému věku ...
znám příklad, kdy si pán v 61 letech kupoval š120L , čtvrtstoletí s ní jezdil a pak ji jen s těžkým srdcem prodával, vzhledem ke svému věku ...
08:25:45
17.12.2014
17.12.2014
Domajz
-> Bukaj: Však já nepsal, že ty dvě skupiny jsou typickými kupci novejch vozů, ale, že v 90. letech byli asi nejvíce zastoupeni mezi vlastníky 1000 MB a 100vek. A zatímco u první skupiny ty vozy dosloužily "přirozeným" stářím, tak mezi druhou skupinou se občas nějaké leštěnky vyskytly, proto beru jako modelový příklad situace, kdy tahle akce způsobila největší újmu historii, dědečka co odezvdává ucházející litr a odjíždí s novou, slevněnou feldou.
-> Jozka: Jedu si tu svou proto, že tys nazval odevzdáním starého auta výměnou, za na tu dobu výraznou, slevu na nové, jako "zatmění v tykvi", což mi naopak připadá jako docela racionální uvažování.
-> Jozka: Jedu si tu svou proto, že tys nazval odevzdáním starého auta výměnou, za na tu dobu výraznou, slevu na nové, jako "zatmění v tykvi", což mi naopak připadá jako docela racionální uvažování.
00:59:57
17.12.2014
17.12.2014
Jozka
-> Domajz: Evidentně svoje stanovisko nedokážu správně vystínovat, když si furt vedeš svou.. A navíc si myslím, že v roce 1999 byla díky masívní výměně a doplnění domácího vozovýho parku (hlavně ojetejma sračkama) zpoza rozvadovský lajny značně jiná, než si představuješ..
Když se nad tím zamyslím, tak v těch časech bylo tady u nás kolem už celkem snadný získat za peníze odpovídající nový Felicii ve slevě o mnoho lepší auta zvenku (nejen nějaký křápy) - takže kdo chtěl, tak už měl a kilo nebo MB na silnici bylo v roce 1999 už jev zřídka k vidění.. a vlastně tomu odpovídá i skladba aut, co na těch plochách stály - buď uloženky až libovky ze stodol, anebo kopřiváci - provozek evidentně jen málo.. U vás v kraji zas možná jinak, nevím.
Jsem si při psaní vlastně uvědomil, že pamatuju už 4. masívní vlny likvidace řady 100/1000. První ještě za bolševika, v 2. půli 80. let, když se naplno rozběhla výroba řady 742 a současně silně poklesl zájem o škodovky v zahraničí. Cpali to lidem horem dolem, tj. s reklamou (!), na účelový půjčky, dokonce dávali slevy na různý vady, což byla věc dříve nevídaná. Čili starší kousky se dostaly do rukou mladších ročníků a šly rychle do kytek. To samý se rozběhlo v roce 1990, 3. vlna 1999, 4. vlna = nástup ekolikvidace..
Když se nad tím zamyslím, tak v těch časech bylo tady u nás kolem už celkem snadný získat za peníze odpovídající nový Felicii ve slevě o mnoho lepší auta zvenku (nejen nějaký křápy) - takže kdo chtěl, tak už měl a kilo nebo MB na silnici bylo v roce 1999 už jev zřídka k vidění.. a vlastně tomu odpovídá i skladba aut, co na těch plochách stály - buď uloženky až libovky ze stodol, anebo kopřiváci - provozek evidentně jen málo.. U vás v kraji zas možná jinak, nevím.
Jsem si při psaní vlastně uvědomil, že pamatuju už 4. masívní vlny likvidace řady 100/1000. První ještě za bolševika, v 2. půli 80. let, když se naplno rozběhla výroba řady 742 a současně silně poklesl zájem o škodovky v zahraničí. Cpali to lidem horem dolem, tj. s reklamou (!), na účelový půjčky, dokonce dávali slevy na různý vady, což byla věc dříve nevídaná. Čili starší kousky se dostaly do rukou mladších ročníků a šly rychle do kytek. To samý se rozběhlo v roce 1990, 3. vlna 1999, 4. vlna = nástup ekolikvidace..
23:59:02
16.12.2014
16.12.2014
M@RYN
Luky: tak toto je hodně smutná fotka
23:49:06
16.12.2014
16.12.2014
m8rinek
-> Luky 16.12.14 12:11:40: Samý 4oko...
23:19:16
16.12.2014
16.12.2014
Bukaj
-> Domajz:
"dědkové kolem 60 let"
No, tento Tvůj výčet moc nezapadá do reality - ty dvě skupiny motoristů, které jsi zmiňoval, většinou nejsou typickými kupci nových vozů.
Odhlédnu-li od firem a živnostníků, tak nový vůz si zpravidla nekupují mladí (nemají na něj), ani "dědkové" (nepotřebují jej, nemají na něj), i když u druhé jmenované skupiny je násobně vyšší pravděpodobnost koupě nového vozu.
Nový vůz si kupují lidé v produktivním věku, kteří už na něj mají a využijí jej (typicky mezi 30 (40) až 50 (60) lety
Jinak nebýt této "akce", tak výrazně více zmiňovaných aut by dnes jistě nebylo, dosloužily by přirozenou cestou. Jen předpokládám, že (na rozdíl od reality, pokřivené touto akcí) by se dochovaly ty lepší, případně vzácnější kousky, když ne vcelku, tak alespoň díly z nich (majitel by je třeba dal na vrakoviště - ovšem s možností využití jejich částí (a v té době i komplet vozu)
Dnes jsou škodovky (potažmo i Favority a začínají i Feldy) na ústupu a nemusela kvůli tomu být žádná centrální akce (ať už ze strany soukromého sektoru jako tehdy, nebo ze strany státu), je to přirozený vývoj - už přestává být snadné udržet tyto vozy v kloudném technickém stavu, když nejsou běžně dostupné díly (a pokud ano, tak druhovýrobní "na dojetí") a kromě skupiny nadšenců a skupiny lidí, kteří jiné auto nechtějí/nebo na něj nemají už tyto vozy vymizely. Přirozeně
"dědkové kolem 60 let"
No, tento Tvůj výčet moc nezapadá do reality - ty dvě skupiny motoristů, které jsi zmiňoval, většinou nejsou typickými kupci nových vozů.
Odhlédnu-li od firem a živnostníků, tak nový vůz si zpravidla nekupují mladí (nemají na něj), ani "dědkové" (nepotřebují jej, nemají na něj), i když u druhé jmenované skupiny je násobně vyšší pravděpodobnost koupě nového vozu.
Nový vůz si kupují lidé v produktivním věku, kteří už na něj mají a využijí jej (typicky mezi 30 (40) až 50 (60) lety
Jinak nebýt této "akce", tak výrazně více zmiňovaných aut by dnes jistě nebylo, dosloužily by přirozenou cestou. Jen předpokládám, že (na rozdíl od reality, pokřivené touto akcí) by se dochovaly ty lepší, případně vzácnější kousky, když ne vcelku, tak alespoň díly z nich (majitel by je třeba dal na vrakoviště - ovšem s možností využití jejich částí (a v té době i komplet vozu)
Dnes jsou škodovky (potažmo i Favority a začínají i Feldy) na ústupu a nemusela kvůli tomu být žádná centrální akce (ať už ze strany soukromého sektoru jako tehdy, nebo ze strany státu), je to přirozený vývoj - už přestává být snadné udržet tyto vozy v kloudném technickém stavu, když nejsou běžně dostupné díly (a pokud ano, tak druhovýrobní "na dojetí") a kromě skupiny nadšenců a skupiny lidí, kteří jiné auto nechtějí/nebo na něj nemají už tyto vozy vymizely. Přirozeně
20:43:33
16.12.2014
16.12.2014
Domajz
-> Jozka: Hele a kdo byl nejpočetnější skupina majitelů MBček? Mladý lidi, ale ti měli většinou ohnitý pekáče, tak ty teď řešit nebudem a nebo dědkové kolem 60 a 70 let. Oni potřebovali nový auto, ne zachovávat historii. Vem si, že ti je 70 let a někdo ti dá za tvoje starý auto 40 kolíků. De fakto jedna z posledních možností v tvým životě koupit si novej vůz. Sere pes, že o ně vyjetím z brány autosalonu přijdeš (i když tohle je dost diskutabilní) prostě je nabídka tak ji využiješ.
-> Václav Kršek: A proč ty auta maj asi takovou cenu dnes? Správně, právě proto, že jich je už málo. Měly by takovou cenu kdyby jich dnes bylo tolik jako v roce 1999? Správně, neměly.
-> Václav Kršek: A proč ty auta maj asi takovou cenu dnes? Správně, právě proto, že jich je už málo. Měly by takovou cenu kdyby jich dnes bylo tolik jako v roce 1999? Správně, neměly.
18:21:45
16.12.2014
16.12.2014
Václav Kršek
Sranda je, že v dnešní době by některá auta která takto zanikla měla několikrát větší hodnotu než v současnosti ta felda na kterou dostali slevu :)
14:30:57
16.12.2014
16.12.2014
Jozka
-> Domajz 16.12.14 11:54:10: Ale tohle já všechno vím.. spíš se (a vím, že marně) pozastavuju nad tím, že se někomu kvůli 20 (nebo i těm 40ti litrům - což jsem buď nevěděl, nebo už zapomněl) a o který ostatně stejně přijde obratem, hned jak vyjede z bran prodejny, zatmí v tykvi natolik, že se ani nepokusí "přeposláním" někomu zachránit zachovalej kus historie..
Syslení jetých dílů, posvěcený výrobcem mám dojem probíhalo koncem 60. let, ale nějak mi nenapadá, kde a jak to dohledat.
Syslení jetých dílů, posvěcený výrobcem mám dojem probíhalo koncem 60. let, ale nějak mi nenapadá, kde a jak to dohledat.
12:39:58
16.12.2014
16.12.2014
john simple
-> marjik 14.12.14 22:45:19: můj bývalý mistr si v té době kupoval novou feldu, nechal tam tenkrát š130L, ale tu si vzal jiný pán a do hutí šel jeho žigulík
12:33:00
16.12.2014
16.12.2014
Luky
-> Domajz: Je. Jak jsi to uhád?
12:23:51
16.12.2014
16.12.2014
Domajz
-> Luky: Není náhodou blesk tvůj pomalejší brácha?-> Zeke-ten šestý 14.12.14 21:41:02:
11:54:10
16.12.2014
16.12.2014
Domajz
-> Jozka: Já netvrdím, že tam nekončily i libovky, já chci jen naznačit, jaký asi bylo myšlení lidí, když jim tehdy byl někdo ochoten slevit až 40 tisíc na novým autě, za to, že odevzdají starý auto. Který, i kdyby se dalo už tehdy prodat za 20, tak pořád by to teoreticky nebylo oněch 40 jak psal marjik. Takže proč by se někdo sral s prodejem auta kvůli 20 tisícům, když celkem bez starostí z něho mohl vytěžit těch Palackejch 40?
O tom cos psal o Mercedesu nevím, ale zajímalo by mě ve kterých dobách to bylo...
O tom cos psal o Mercedesu nevím, ale zajímalo by mě ve kterých dobách to bylo...
11:25:24
16.12.2014
16.12.2014
Jozka
-> Domajz: O to nejde a ani tehdy nešlo.. záslužný bylo, že spousta těch aut byly opravdu vraky, ovšem v některých případech se v rámci tý probíraný akce vz. 1999 zlikvidovaly i auta, který se už tehdy daly za těch 20 litrů v pohodě prodat. A některý možná dokonce i za těch čtyřicet, protože se nejednalo o žádný "hnijící škodovky"..
O vytěžení dílů ani nemluvě - nevím, jestli to dneska ještě vůbec někdo tuší, ale v dobách, kdy to "kapitalismus" myslel ještě vážně, organizovaly některý firmy (jmenovitě si vybavuju Mercedes) ekolikvidaci protiúčtem vykoupených aut rozebráním a zaskladněním použitelných dílů.. Dneska čirá sc-fi, kdyby tohle nějakej manažer navrhl, tak má v tu ránu košili se zapínáním vzadu..
O vytěžení dílů ani nemluvě - nevím, jestli to dneska ještě vůbec někdo tuší, ale v dobách, kdy to "kapitalismus" myslel ještě vážně, organizovaly některý firmy (jmenovitě si vybavuju Mercedes) ekolikvidaci protiúčtem vykoupených aut rozebráním a zaskladněním použitelných dílů.. Dneska čirá sc-fi, kdyby tohle nějakej manažer navrhl, tak má v tu ránu košili se zapínáním vzadu..
10:06:58
16.12.2014
16.12.2014
john simple
-> Domajz:
co si pamatuji, dělalo se to v Oldřichovicích i v Chotěbuzi.
a taky se tam dělaly čachry machry....
co si pamatuji, dělalo se to v Oldřichovicích i v Chotěbuzi.
a taky se tam dělaly čachry machry....
09:16:42
16.12.2014
16.12.2014
Domajz
-> Bukaj: Jojo, rozumím, to si pamatuji i u nás, dělal to jeden třinecký škodovácký autosalon. A další, o něco mladší, tyhle akce dělal ješte tak dva roky zpátky. Ale jaký to mělo úspěch, to netuším, ale nějaký vehikly se tam objevily, ale moc jsem to nezkoumal. Ale je fakt, že ta podmínka tam byla to vím, ale co taky vím tak u nás brali i žigulíky a dacie starý prostě všechno...
Ono se těžko divit lidem, že dali pryč nějaký raritky, pro ně to byl vrak, chtěli nový auto, dostali slevu ve výši několika tehdejších průměrných výplat. Silážovat někde hnijící škodovku jen proto, aby si z toho někdo za 15 let oloupal znaky protože to dneska už nejde sehnat...
Ono se těžko divit lidem, že dali pryč nějaký raritky, pro ně to byl vrak, chtěli nový auto, dostali slevu ve výši několika tehdejších průměrných výplat. Silážovat někde hnijící škodovku jen proto, aby si z toho někdo za 15 let oloupal znaky protože to dneska už nejde sehnat...
19:28:48
15.12.2014
15.12.2014
Bukaj
-> Lukaso358: No, právě v té době byl velký boom plastů, igelit byl všude
Nevím, jestli to dávali i do koženkových (snadno omyvatelných) interiérů, ale do látkových určitě. A jsem přesvědčen, že do všech...
Nevím, jestli to dávali i do koženkových (snadno omyvatelných) interiérů, ale do látkových určitě. A jsem přesvědčen, že do všech...
19:08:36
15.12.2014
15.12.2014
Lukaso358
-> Bukaj: Vzhledem k tomu že jsem takhle pár novejch "škodovek" připravoval k prodeji tak vím která bije, nic méně mě to zajímalo po historické stránce například v tom eMBéčku vzhledem k té débě až takové použitý igelitu apod...
17:52:13
15.12.2014
15.12.2014
Bukaj
-> Lukaso358: Dávali - nejen na sedačky, ale i na tapecíry dveří
Dost často zbytky těchto folií najdeš v místech, kde je nějaká část sedadla přišroubovaná k jiné (u MBčka asi ne, ale třeba u 742 a Garde a Rapidů klasické místo, kde bývají zbytky ochranného igelitu, je pod bočními kryty sedadel mezi kostrou sedáku a kolejničkou.
Ono auto ve výrobě a před prodejem projde pod rukama řadě lidí v pracovním overalu, který nemusí být 100% čistý a zvláště ze světlého čalounění by se špína blbě dostávala, takže až do přepravy k prodeji měly ty vozy ochranné igelity.
Stejně, jako v dnešních lepších servisech natáhnou na sedadla igelit, aby opravář při pojíždění s autem či při práci v interiéru nenadělal víc škody, než užitku
Dost často zbytky těchto folií najdeš v místech, kde je nějaká část sedadla přišroubovaná k jiné (u MBčka asi ne, ale třeba u 742 a Garde a Rapidů klasické místo, kde bývají zbytky ochranného igelitu, je pod bočními kryty sedadel mezi kostrou sedáku a kolejničkou.
Ono auto ve výrobě a před prodejem projde pod rukama řadě lidí v pracovním overalu, který nemusí být 100% čistý a zvláště ze světlého čalounění by se špína blbě dostávala, takže až do přepravy k prodeji měly ty vozy ochranné igelity.
Stejně, jako v dnešních lepších servisech natáhnou na sedadla igelit, aby opravář při pojíždění s autem či při práci v interiéru nenadělal víc škody, než užitku
17:32:56
15.12.2014
15.12.2014
Lukaso358
-> Luky: No to by mě docela zajímalo jestli v roce 64 už dávali igelitový folie do novejch aut na sedačku....Spíš bych tvrdil že ne. Nic méně netuším.
16:50:07
15.12.2014
15.12.2014
Bukaj
-> Domajz: No, tu Tvou kalkulaci jsem měl také na mysli a tak jsem ji zahrnul do pojmu "tak výhodný protiúčet"
Jinak, co si pamatuju, v té době docela vzrostla cena skorovraků a kvůli týhle akci se se starejma škodovkama docela dost šmelilo a pokud si dobře vzpomínám, tak Škoda na to reagovala nějakým dodatkem, že zájemce o tu akci musí být majitelem vykupovaného auta nějakou minimální dobu (aspoň jeden rok?)...
A v té době byly ještě škodovky dost v kurzu a dost lidí štvalo (asi všechny majitele škodovek, kteří nevyužili tu akci), že ty vozy likvidujou bez možnosti užitku...
A vlastně tahle akce zvedla asi první velkou vlnu odporu proti působení VW ve škodovce...
Jinak, co si pamatuju, v té době docela vzrostla cena skorovraků a kvůli týhle akci se se starejma škodovkama docela dost šmelilo a pokud si dobře vzpomínám, tak Škoda na to reagovala nějakým dodatkem, že zájemce o tu akci musí být majitelem vykupovaného auta nějakou minimální dobu (aspoň jeden rok?)...
A v té době byly ještě škodovky dost v kurzu a dost lidí štvalo (asi všechny majitele škodovek, kteří nevyužili tu akci), že ty vozy likvidujou bez možnosti užitku...
A vlastně tahle akce zvedla asi první velkou vlnu odporu proti působení VW ve škodovce...
16:38:58
15.12.2014
15.12.2014
Domajz
-> Bukaj: Tak hlavně v roce 1999 bylo 20.000,- trošku jinej ranec než dnes, to je taky nutno podotknout.
A jestli ještě ke všemu, jak píše -> marjik: , slevnili dalších 20 klacků, tak úspora 40.000,- Kč před 15 lety, při koupi nového vozu, nebylo zrovna málo peněz. Takže když někdo vlastnil polorozpadlé MBčko a plánoval pořídit novej vůz, byl by hoodně blbej kdyby tohle nevyužil...
A jestli ještě ke všemu, jak píše -> marjik: , slevnili dalších 20 klacků, tak úspora 40.000,- Kč před 15 lety, při koupi nového vozu, nebylo zrovna málo peněz. Takže když někdo vlastnil polorozpadlé MBčko a plánoval pořídit novej vůz, byl by hoodně blbej kdyby tohle nevyužil...
15:19:19
15.12.2014
15.12.2014
Luky
Do plzeňskýho AutoCB prý tenkrát při týhle akci nějakej děda přivezl žábrovou 1000MB, co měla ještě igelitový potahy na sedadlech
15:15:19
15.12.2014
15.12.2014
Bukaj
-> Domajz: To je právě ten rozdíl - dnes ti nikdo nenabídne tak výhodný protiúčet, aby se ti vyplatilo se zbavovat starého, byť funkčního vozu a pošleš-li jej na vrakáč, tak jej klidně někdo může zužitkovat, nebo alespoň díly z něj.
Tehdy to byla nesrovnatelně jiná situace...
Tehdy to byla nesrovnatelně jiná situace...
15:01:11
15.12.2014
15.12.2014
Domajz
-> marjik 14.12.14 22:06:53: Dnes se tohle stejný děje s Favoritama, Formanama a Feldama a nebrečí nikdo, a žádnejch 20.000,- k tomu nikdo nedostane
00:54:47
15.12.2014
15.12.2014
Jozka
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Asi i tak - v tý době jsem vezl kolegu někam do ČB vyzvednout služebáka z opravy a zahlídl tam i (pravda, dosti "kopřivový" a na prázdnejch gumách) kilo s rampou, náporákem, kaplí na palubce a příčňákem.. Teda alespoň doufám, že to bylo jenom kilo a ne přímo 120 S..
00:43:51
15.12.2014
15.12.2014
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Jozka: přesně tak, lidi tenkrát fakt vyhodili velký vzácnosti, vč motorů a věcí závodního původu
00:23:57
15.12.2014
15.12.2014
Jozka
-> Zeke-ten šestý: Jo.. Jeden ten de luxe smaltovanej znak a nepoužitej popelník do palubky (i se zásobou pojistek uvnitř) pro MB - od známýho, co si nechtěl vyrobit problém. Možná dneska by to bylo trochu jinak, ale tehdy byl ještě moc "malej pán"..
00:15:51
15.12.2014
15.12.2014
Zeke-ten šestý
-> Jozka: koukam ze ani ty jsi nepochodil s nakupem dilu, asi to meli striktne zakazany
00:14:26
15.12.2014
15.12.2014
Zeke-ten šestý
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: sem si rikal jestli z toho sly vzit nejaky dily, ale vidim ze asi ne e.
A litaku je taky skoda
A litaku je taky skoda