Škoda 130LR/B na Dakaru

prohledat
716 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 03.08.2020 do 29.01.2022, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
22:04:25
11.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
Mimochodem zítra bude p. Kotek v dakarských ozvěnách na ČT.
22:03:25
11.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 11.01.21 18:13:24: Já to fakt nechápu a příklad s DTM byl snad jasný...



"No beru to tak, že v roce 2020 postavim auto tak, abych ho poslal do závodu z roku 89.. to je ten obrat v čase. S dnešní technikou si hrát na retro."



Jak to tedy pro classic měli postavit?



Mělo to být jako Šimurdovo oranžáda na autocross, která má posunutý motor, trubkové nápravy, jiné těhlice, celé je to rozšířené a zvedlé? To asi ne, kdyý to má odpovídat autu z těch let...



Můžeš tedy objasnit, co na tom autě je špatně a co by tam mělo být? Děkuji.
21:44:23
11.01.2021
venni
-> Jarda/felda 11.01.21 21:24:43: a podle který homologace by to podle Tebe mělo být??

EDIT: Jako že si Kotek vybral jednu z X možností (nevim kolik jich LR měla) a podlý ty co si vybral,nechal postavil auto jo??
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 21:48:00
21:38:29
11.01.2021
MVM
-> Jarda/felda: Nevim přesně,a primo u Dakaru si nemyslim že musi dodržet přesně. Ono třeba stačí že splní určitý části ty homologace.A zbytek je povolenej upravit pro specifickou soutěž.

Určitě to jde nekde dohledat na netu. Známo to je uz dlouho před startem. Ja píšu svuj nazor, přesně ti odpovi někdo kdo to pročítal.
21:24:43
11.01.2021
Jarda/felda
-> MVM 11.01.21 19:36:07: a tim se dostáváme k tomu že u tý dakar clasic by měli auto stavět podle homologace 4
19:36:07
11.01.2021
MVM
-> Jarda/felda: My si nerozumime. V propozicich zavodu se píše jaky auta se můžou zúčastnit. Dakar soudobý je jiny zavod a Dakar Classic ma zas jiný. (Už tu někdo psal že pro klasiky stačí aby v ty době konkretne ta LR jela nejaky závody..zjednodušeně a hodně ze široka obecně) což oni splňuji. O tom ja nepolemizuju.

Co se týká Tatry, tam zase nevim do jaky kategorie spadají. Ono se to vždycky všecko dělí na podskupiny. Takže ve finale (my tomu na zavodech říkáme velká bedna) To je absolutni pořadí v dany třídě..A myslim že Trucky podskupiny nemají,neco jsrm zaslechl že mozba je podskupina i rychlá asistence. Casto to byva odliseny startovnim číslem. Hodne kategorií maji "malý osobáky" .. tam je to i podle benzin/nafta, počet hnanych naprav atd. Poradatel si muze vymyslet kde co. Takze můžeš byt celkově 45. Ale druhý ve svy tride. A kdyz sou ve tride treba jen 3, tak budes nejhůř třetí.. Atp..
19:05:26
11.01.2021
Jarda/felda
-> MVM 11.01.21 18:13:24: předpisy jo, já myslel že to musí mít nějakou "reálnou předlohu" 4
18:13:24
11.01.2021
MVM
-> Jarda/felda: Každý závodní auto se stavi podle nějakých předpisů. Tzn i ta Tatra (Praga). A taky je to pravé vidět kam se technika posunula aby to vydrželo. Strejda Karel to vážným tempem vždycky dojel do cile téměř seriovou vojenskou T815. Jak se začalo pořádně topit začala Tatra ztrácet. A veškerá výhoda specifický koncepce je v prdeli. Už nějaký pátek jsou vepředu tuhý nápravy chtě/nechtě. A toTatře fandim od 88roku.

-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.01.21 15:15:45: No beru to tak, že v roce 2020 postavim auto tak, abych ho poslal do závodu z roku 89.. to je ten obrat v čase. S dnešní technikou si hrát na retro. Jet retro když ma každej večer servis, tenkrat meli jen to co uvezli ssebou... ( Jiná věc by byla,treba vzit z Kopřivnice šestikolku, nebo Liazku a Lopré nebo Vojtíšek,Moskal by s tim jeli- pokusili jet soudobý cladic dakar)

Ale prostě, říct že takhle by to tenkrát asi vypadalo, to nemůže nikdo vědět.. A to, že píšu speciál- tim myslim to, že pokud auto dneska trpi na zadni ramena, tak je prostě jednoduše napřesrok vyrobí jinak(specificky pro Dakar- protože na obyč rally funguji). A takto můžeš upravit předimenzovat každý prvek. Protože příště můžou praskat poloosy, přerazí svislák, zlomí seriovej čep kola, atd...
16:13:18
11.01.2021
Jarda/felda
-> MVM 11.01.21 14:29:53: na dakar asi nic nebude, však koukni na Lopraisovo V4S ta předlohu nemá 4
15:35:03
11.01.2021
Bukaj
-> MVM: Ve videích zmiňovali, že na kategorii "Classic" musí být sériové auto v minulosti homologované na nějakou Rally skupinu (nevím přesně vymezení, ale jedou tam i jiné "B"čkové vozy). To je pro výběr auta limitující dost. Jaké jsou povolené úpravy pro Dakar též netuším, ale říkali, že zdaleka nejsou na hranici povolených úprav, takže asi nějaké možnosti ještě jsou. Ale myslím, že udělat z toho nějaký hybrid, tak to ztratí na té původní "kráse"6
15:15:45
11.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 11.01.21 14:29:53: stále nerozumím o co Tě jde? V dobách kdy Dakar začínal se vzalo sériové auto, "dali se delší pružiny, gumy se vzorkem" a trada... Ale stejně tak to bylo i s autama na okruh. V 90 letech to bylo upravené sériové auto, dneska je to v DTM kapotovana formule, která auto připomíná snad jen náznakem světla... Takže kdyby Škodovka jela Dakar ve své době, vypadalo by to tak nějak jak vidíme...



Nějak pořád nechápu co se na tomto projektu nelíbí? Za mé je to super počin ze strany p. Kotka, který léta vedl Škoda Motorsport a naopak velmi dobře ví co dělá a já jsem za to velmi rád. Ostatně i proto jsem tady tomu založil v létě téma...
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 15:16:22
14:29:53
11.01.2021
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.01.21 11:34:28: Odpověděl sis sam. A všechny zavady,ať už zatim "jen zadni ramena," napovidaji, že soutěžák LR neni to pravý ořechový. A nevim čím jsou ty kategorie ohraničeny. Buď jedu poloseriovym offroadem, Land Rover,Niva, Pajero, aj polovojensky auta. A nebo musim postavit dakar special, kde nic seriovyho neni. Kromě siluety. Ta skodovka potom bude mit vsecko úplně jinak. Zas zalezi jestli je na to nejaka homologace (coz asi na Dakaru nebude?) A nebo je vše Tzv. "volné" a volné je vše co neni zakázané. Takže potom lidi co s otevřenou pusou píšou,co všecko projede nebo vydrží Škodovka. Tak netuší ze to je auto připomínající 105/120/130. Zkratka když se rozhodnu postavit a přejet Dakar Wartburgem,Zigulikem,malu chem nebo jinej extrém,tak to asi pujde..
12:40:30
11.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Sita 11.01.21 12:13:59: Neslysel a ani neviděl a že LRy mám také hodně v hledáčku. Na klasické rallye je to plně dostačující a roky s ramenama z Tymakova jezdí třeba Hadacek, jednou s tím i pěkně zakopli. Auto na odpis, ale ramena OK. Tohle prostě jsou strašně velké sutry a když to dostane ránu na tu trubku, tak se to prostě zdeformuje.
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 12:41:02
12:13:59
11.01.2021
Sita
-> Tuner#2: Stejne je mi to ohybani ramen divny. O LR jsem se zajimal asi nejvic ze vsech skodovek a nikdy jsem nikde nenarazil na problem se zadnimi rameny. Ty jsi o tom nekdy neco dosud zaznamenal?
12:02:58
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
Dobry, co tady bylo zezacatku kecu, ze to neni zadna LR, ze to ma byt origo LR, aniz by chytroliny vubec napadlo, co neco takoveho obnasi :).
11:34:28
11.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 11.01.21 11:07:17: A co to vlastně je a kde je ta hranice? Kategorií je mnoho i dnes a bylo i v minulosti. Myslím, že naše LRa je upravená úplně stejně jako ten Peugeot frantíků a nebo Porsche co tam jede...
11:12:49
11.01.2021
k.jarek
Tak maratonka odjetá. Škoda toho umístění kontrolního bodu v písku...
11:07:17
11.01.2021
MVM
-> Tuner#2: Auto je LRa která se snaží být přizpůsobena na Dakar.

Special na dakar vypada jinak..
10:13:19
11.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 10.01.21 22:19:57: tlumič za 15? To už aby byl z titanu ne?



Jinak Karfik sice psal a ještě nedávno bych celkem i souhlasil, ale poslední dobou na to měním názor a i fotky níže to jen dokazují. To auto není připraveno vůbec špatně a jeho ramena jede v republice poměrně hodně lidí... Dakar je prostě Dakar...
22:19:57
10.01.2021
Bery
-> Tuner#2: ja uz si nepamatuji co tam mas, co tam bylo. udělám tech vyfuku hromadu,ale výztuhy tam dávám porad stejný. ty jsi tam měl kus pasoviny na tom starém? nevím,ale zatím mi za posledních 5 let moc vyztuh neprasklo. vaří se na 3 body akorát. odolava v rallye vyššímu nasazení než u tvého vozu

ale na stejne auto dělám vyfuk třeba za 5, nebo za 15000. záleží na požadavcích zákazníka.



co se týká toho auta na dakar- uz to Karfik řešil níže. Tymakov nebrat... ale samo posádce preju ať dojedou co nejdal
21:47:23
10.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 10.01.21 17:51:16: Koukal jsem občasně v dílně, pecka. Držím klukům palce každý den.



-> Bery 10.01.21 14:00:55: Nejsem nejšikovnější (svařoval Milan, který umí), ale když už se tady za toho nejlepšího co by vše udělal už doma považuješ Ty, tak bych čekal něco jiného... Ani jsem to nechtěl nikdy vytahovat, ale po tom co tady čtu jsem to nevydržel.
18:31:54
10.01.2021
k.jarek
-> Milan 136: Na parádu156 Snad sa zítra bude také dařit.
17:51:16
10.01.2021
Milan 136
14:00:55
10.01.2021
Bery
-> Tuner#2: jsi nejsikovnejsi. určitě to je z 19xx materialu.



hele od jiste doby se neshodneme,ale ze bych musel za každou cenu kopat- to je pod mou úroveň.



ty ramena o kter, šlo bych na autě mít nechtěl. tečka.
11:31:01
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> k.jarek 10.01.21 09:26:46: vysku profilem... je to pak o dost mekci a vse min trpi, jo velky brzdy to je vzdy problem..., ja mam na nivu zalusk na 235/75 R15 jako mel Fananek Hagen (jeste ji udelam na jare STK a pak se pustim do vyrezavani :) laptery uz mam pripravene. Tady kdyby slo nejaky vyssi profil, napr. alespon 205/70 R15, ale to by se tam neveslo7
10:48:55
10.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 10.01.21 09:41:20: zda se tu jako funkční? Jorg s tím loni teprve vyjel a jestli jel tři závody v Evropě? Pokud tohle považuješ za nějaký test, tak by jsi se měl podívat alespoň na jedno video jak splhaji a skáčou přes balvany na Dakaru. Hodně posádek tam nevyjelo a nechalo se vytáhnout.



Mimochodem ta výztuha co jsi mě dával na tlumič je slušná amatéřina, s Milanem jsme to raději předělali pane dokonalý...
upraveno 2x, naposled 10.01.2021 10:49:51
09:41:20
10.01.2021
Bery
-> Tuner#2: zajiste ze bych to vymyslel uz doma. nechci být pred verejnosti za amatera.

a jestli tam ma tu stěnu, tak to je asi odpověď proc se to nevytrhlo z kastle. což mě těší, protože moje auto se dělalo u Jirky po Jorgove.A zdá se to jako funkční. což o tech ramenou z tymakova říci moc nejde.
upraveno 1x, naposled 10.01.2021 10:37:26
09:26:46
10.01.2021
k.jarek
-> Jarda: Pneu jedou standardní gravelky používaný u R5 (pokud si dobře vzpomínám na rozhovor).

Menší disky dát nemůžou kvůli brzdám, viz Tuner#2. Dalším důvodem pro větší kola je aj světlá výška4
09:02:49
10.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarda - zrušená registrace 10.01.21 06:33:29: ano stejný výrobce kol. V Besinech byl Favorit Oty Zenkla a měl moc zajímavý design.



Menší jezdit nemůžou, přední brzdy mají větší průměr a na 13/14 se stejně nedělá pořádná guma, tak jedou současné pro R5 na sotolinu.



Na predku výztuha je taky.
zvětšit Škoda 130LR/B na Dakaru - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 10.01.2021 09:02:49
06:33:29
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.01.21 01:03:36: parada4

cumim, co vydrzi ta ruska kola (to je stejny vyrobce, jako pouzil MTX na tech par novych roa?) a i pneu teda ze to davaji (ja ma rapidu pneu nikdy neprorazil, ale z Rumunska mam lehce namackly apollo, jak on tomu dava, tak jsem nikdy ani vzdalene rapidu nedaval, zato nive jo :)

ja bych teda volil mensi disky a vic gumy

-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.01.21 01:03:36: nemas jeste foto predku, ze tam nema problemy... ja s tim kufrem mel problemy a od p. Vostryho mam LR vyztuhy

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../1212_2016-08 -20_11-32-10_28.jpg
upraveno 1x, naposled 10.01.2021 06:36:27
01:03:36
10.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
To auto je připravený slušně a je na něm řada věcí co ani doposud nikdo neudělal.
00:38:40
10.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
00:38:25
10.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
00:38:02
10.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 09.01.21 23:55:25: Čekal jsme, kdy přijde převařená příčka 3 Ono ji moc lidí zatím odzkoušenou nemá, snad jen Jorg Fischer jehož auto jsme u Jirky Kroba viděl hotové mezi prvníma. Ovšem pořád se bavíme o rallye a ne o Dakaru a nikdo neví co to udělá že...



On ten Honza není úplně blbej (jak tady pár lidí už poukazovalo) a za poslední dva roky se docela vypracoval...



Jo a tu stěnu tam taky má.
zvětšit Škoda 130LR/B na Dakaru - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 10.01.2021 00:38:02
23:55:25
09.01.2021
StepaNoFUN
-> Tuner#2: Nevymyslel. Spíš jde o to, jesti tam je dostatečně dimenzovaný (předimenzovaný) uchycení. Pokud tam není převařená komlet příčka z jinýho materiálu, tak podle mě předimenzovaný není. Ale jak to dopadne uvidíme průběžně. Třeba to bude dobrá inspirace pro další projekty....
23:20:29
09.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 09.01.21 22:14:42: ty by jsi jí zajísté vymyslel už doma 71 Takhle masivní to tam nemá žádný výrobce LR nápravy u nás...
22:14:42
09.01.2021
Bery
to je super ted vymýšlet výztuhy... takže teď uvidíme jak se to vytrhne z kastle?
19:41:09
09.01.2021
k.jarek
-> Bukaj: Jinou trasu a hlavně kratší etapy sice mají, ale aj tak to bývá místy solidní trial4
19:39:19
09.01.2021
Bukaj
-> T: Tak předpokládám, že "klasici" (kategorie Classic) má úplně jinou trasu, než ta spešl monstra, motorky a dunovky, které jsou stavěné přímo pro tuhle akci...6
19:36:27
09.01.2021
Občas na to kouknu a když tam vidím všechny ty auta o půl metru vyšší a s těma vsema balonama místo pneumatik, tak si říkám, že ta škodovka na to opravdu vhodná není a o to větší obdiv co to všechno dokáže 131 156 5
18:20:01
09.01.2021
k.jarek
Jen pro zajímavost. Aktuálně běží stream na jejich Fuckbooku a občas tam padnou aj nějaké technické informace4
18:17:17
09.01.2021
Bukaj
-> Doyle 08.01.21 22:45:43: Bohužel video zablokováno kvůli nějakým autorským právům, či co...8
18:16:25
09.01.2021
Bukaj
-> Eidy: Mám dojem, že toho francouzského dědečka, který kontroloval auto při první "TK" jsem viděl u škodovky v nějakém dalším sestřihu zase u motorového prostoru, tak se to možná kontroluje průběžně namátkově, aby z toho cestou nějaká posádka neudělala technicky úplně jiný vůz4
18:06:09
09.01.2021
venni
-> Eidy 09.01.21 17:55:31: tady bude technická přejímka spíš jen na pásy atd.Homologační listy tady jsou asi zbytečné 1
17:55:31
09.01.2021
Eidy
-> Bukaj: Technická přejímka už byla. 1
17:25:30
09.01.2021
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.01.21 16:00:39: Pěkný. Pořádný kus železa ta vnitřní výztuha - to je tak osmička až desítka "plech".9 A taky tam dodělali pěknou ochranu té "komůrky", chránící poloosu (kloub). Tohle rameno už přežije zbytek auta5 A pokud to nevadí pravidlům povolených úprav...4
16:10:02
09.01.2021
Eidy
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.01.21 16:00:39: tu výztuhu tam vymysleli dobře.
16:00:39
09.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
15:54:39
09.01.2021
MVM
Ono dneska jak je to cely všechno posunuty,tak i ten dakar je sprint. Rozdělenej na kousky. Přes den rozbijes, přes noc to "někdo" opraví. Je to jen dostat se do bivaku. A mit dost peněz na nahradni dily ssebou. Dneska si všichni vozí v podstatě všecko. Horší když to umře na erzetě.
14:29:26
09.01.2021
Milan 136
-> Eidy 09.01.21 12:34:22: To jo. Až to vyrvou z kastle, tak to bude horší. Snad ty díly nápravy dokáží poslepovat až do cíle.
Extreme Tyres