skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130LR/B na Dakaru
-> Eidy 15.01.21 21:30:34: On se ale hodnotil i den jako celek.
-> Milan 136: Tak kecám. Vyhráli jen šestou.
www.dakar.com/en/.../206
www.dakar.com/en/.../206
-> Eidy 15.01.21 20:22:54: Tak asi každý koukáme na něco jiného. Nevím.
-> Milan 136 15.01.21 19:07:54: naopak jsem přesvědčen, že s dneškem vyhráli 3 etapy.
-> Milan 136 15.01.21 19:07:54: Nevím, viděl jsme to v příběhu a už nevím kde. Třeba tam byla nějaká dodatečná penalta jako dostal nás nejlepší motokář. 

-> Tuner#2 15.01.21 11:33:00: Nebyli dvakrát druzí?
-> MATTESS: Tesat do kamene. Ešče že už to můžeme spokojeně vypnout

-> Borderer: mně spíš bolí hlava z té "muziky"
-> Borderer:
Doufám, že to stihnou do čtyřiceti minut, jinak na to budu muset mrknout až po příchodu domu...



-> k.jarek: Po hodině už mne z tý hatmatilky bolí hlava. Asi si to pustím ze záznamu. 

Tvl. to je úleva!! Posledních pár dní jsem byl docela podělanej, že to nedopadne. Ale dopadlo to 

Super.. zvolit trochu jinej přístup, než ten tělocvikářskej "začít naplno a pak zrychlovat", kdo ví.. nicméně celkově fakt úctyhodnej počin - bez diskuse.

-> Borderer: Popravdě včíl netuším. Měl sem za to, že to bude podle kategorií, ale evidentně není. Ale zřejmě podle čísla všech co dokončili.
-> k.jarek: Kruci jak to mají rozdělený? Míchaj kategorie na přeskáčku. 





-> Eidy: 

-> Jozka: A nebo se s měnícím počtem zubů mění převodový poměr.
Taky mi přijde, že Ondra se za ty 2 týdny hodně změnil. Taky nabrali fůru zkušeností.

Taky mi přijde, že Ondra se za ty 2 týdny hodně změnil. Taky nabrali fůru zkušeností.
-> vhml 15.01.21 09:01:21: No ale když to i pak "jede", tak si laik třeba řekne, že tam byl navíc..
Jinak se mi zdá, že ten chlapík za těch pár dnů kapku "dozrál"..

Jinak se mi zdá, že ten chlapík za těch pár dnů kapku "dozrál"..
-> vhml 15.01.21 09:01:21: Já našel zuby až když vždycky bylo pozdě. 

-> Bukaj 14.01.21 21:43:35: ale tak kdyz na magnetu najdes zub ze stálýho převodu, tak i laik hned tuší, že to není úplně správně



-> Bukaj: Zájetý nahr.dil je volně přeloženo nový dil už zatížený na maximum a s minimem najetych km nebo hodin. Tzn součástka ktery můžeš věřit. A kazdy auto (závodní) ma nějakej plan servisních prací. Na dakaru to muzou byt denni úkony spadající pod "běžnou údržbu". A TO je ten kamen úrazů. 99% týmu si přeje dělat základní servis( ten rozsah muze byt jen od umytí čelního skla a palivo,po rozborku denně celého auta na molekuly) a furt to je denni údržba. Tzn. podle toho poznáš jak to auto ten provoz snáší. Potom je fáze 2 kdy auto přijede poškozený na servis a z údržby uz je zároveň oprava nebo boj o provozuschponost.. vic ci míň dle podminek. 3.faze je dle nějaký tymovy strategie v tom případě Dakaru ve volnym dni vyměnit ty prvky ktery jsou konstrukčně slabý, tam kde se obecně ví že to trpi a je poločas životnosti, těch cyklů.
Za další je vliv jezdce. To ze vypnes horky motor, nebo on chcipne sam to ovlivnis částečně ale na dalkovy soutěži historiku se očekává jemnější chovani ke starší konstrukci. ALE zase,pokud mas silny zazemi a denni servis zvládne scénář 2. tak proc ne...
A tak bych mohl psat hodiny.. a dal a dal.
Za další je vliv jezdce. To ze vypnes horky motor, nebo on chcipne sam to ovlivnis částečně ale na dalkovy soutěži historiku se očekává jemnější chovani ke starší konstrukci. ALE zase,pokud mas silny zazemi a denni servis zvládne scénář 2. tak proc ne...
A tak bych mohl psat hodiny.. a dal a dal.
-> ZdrubT 14.01.21 21:17:18: Jo, to zní logicky
-> MVM 14.01.21 21:23:04: Jak píšeš - nový díl není záruka (nejen na závodních vozech). To, že díl je zajetý, ještě neznamená, že se nerozsype při prvním ostřejším nasazení. Cyklické namáhání - to samozřejmě ano, ale to zrovna asi nebude případ té poloosy, která byla "nová". To možná tak ty střižené štefty zadního kola (pokud jsem zde dobře četl) případně ten motor (když ráno startujou v teplotách kolem nuly a přes den je přes 30 a dostává to takovej záhul a rány, když X krát denně zastavíš s teplotou motoru přes 100°C, nenecháš to dochladit a za tři minuty (po vytažení z písku nebo výměně kola) to nastartuješ tak to cyklické namáhání tam bude mnohonásobně horší, než na nějaké tuzemské RZ stejné délky...
...ale to Tobě asi nemusím vysvětlovat (já tomu na rozdíl od Tebe rozumím jako koza petrželi)
A u té "diagnostiky" převodovky dle "ježečka" (trochu mi to připomíná věštění z lógru
) je to taky o zkušenostech mechanika - což předpokládám, že mechanik už tyto závodní škodovky poměrně dobře zná a dělá je už léta - ale takové zatížení, jako to dostává na dakarské rallye asi nikdy žádná škodovka nezažila, takže jde především o získávání zkušeností

-> MVM 14.01.21 21:23:04: Jak píšeš - nový díl není záruka (nejen na závodních vozech). To, že díl je zajetý, ještě neznamená, že se nerozsype při prvním ostřejším nasazení. Cyklické namáhání - to samozřejmě ano, ale to zrovna asi nebude případ té poloosy, která byla "nová". To možná tak ty střižené štefty zadního kola (pokud jsem zde dobře četl) případně ten motor (když ráno startujou v teplotách kolem nuly a přes den je přes 30 a dostává to takovej záhul a rány, když X krát denně zastavíš s teplotou motoru přes 100°C, nenecháš to dochladit a za tři minuty (po vytažení z písku nebo výměně kola) to nastartuješ tak to cyklické namáhání tam bude mnohonásobně horší, než na nějaké tuzemské RZ stejné délky...
...ale to Tobě asi nemusím vysvětlovat (já tomu na rozdíl od Tebe rozumím jako koza petrželi)

A u té "diagnostiky" převodovky dle "ježečka" (trochu mi to připomíná věštění z lógru


-> MVM 14.01.21 21:23:04: Tak třeba Prokop by mohl letos o poloosách vyprávět. Jinak cyklické namáhání a preventivní výměnu beru a chápu o tom není debaty. 

-> Bukaj: -> Tuner#2: Kluci kolik jste těch dilů na závodech vyměnili že tvrdite výměna neni záruka. Novy dil neni záruka, ale obvykle se montuji lehce zajety a vyzkoušený dily. Jde o cyklicky namahaný díly a to se sčítá. Takze vyměnit se musi. I když mechanicky tomu nic neni..
Co se hewlanda týká- tam je otěr prakticky při spravnym zachazeni minimální, nejvic trpi olej otěrem z diferencialu. Magnet na vypuštaku je rychla diagnostika zavodni převodovky. Na magnetu byva právě to ojebany vloženy kolo zpátečky, ktery se odporoučí treba tak jako jim...
Co se hewlanda týká- tam je otěr prakticky při spravnym zachazeni minimální, nejvic trpi olej otěrem z diferencialu. Magnet na vypuštaku je rychla diagnostika zavodni převodovky. Na magnetu byva právě to ojebany vloženy kolo zpátečky, ktery se odporoučí treba tak jako jim...
Jak jsem tu psal, poloosa šla, asi následkem vytrženýho uložení zadní nápravy.
-> Petrson 14.01.21 19:36:24: nedostal jsme svolení.
-> Bukaj 14.01.21 21:01:28: JJ přesně proto jsem to psal, výměna není vždy záruka, že to bude "lepší". V tomto je Dakar hodně o štěstí.
-> Bukaj 14.01.21 21:01:28: JJ přesně proto jsem to psal, výměna není vždy záruka, že to bude "lepší". V tomto je Dakar hodně o štěstí.
-> Tuner#2 14.01.21 16:27:32: No, ta poloosa odešla poté, co ji ve volném dni vyměnili (měnili poloosy, převodovku nechali), takže tak. Jinak nečekal jsem, že převodovce něco moc bude když byl ve videu záběr výpušťáku s magnetem a "ježeček" byl jen z jemných pilin...
Dokud tam nejsou kusy zubů apod a nevydává nějaké šílené zvuky, tak se většinou něco rozsype poměrně náhle.
Tohle je prostě smůla - s tou poloosou spíš větší, než s motorem. Ten mohl umřít kdykoli, ale ta poloosa spíš cestou něco chytila (v takovémto terénu stačí dirka v manžetě a kloub jde velmi rychle "kakat")...

Dokud tam nejsou kusy zubů apod a nevydává nějaké šílené zvuky, tak se většinou něco rozsype poměrně náhle.
Tohle je prostě smůla - s tou poloosou spíš větší, než s motorem. Ten mohl umřít kdykoli, ale ta poloosa spíš cestou něco chytila (v takovémto terénu stačí dirka v manžetě a kloub jde velmi rychle "kakat")...

-> Tuner#2 14.01.21 16:57:09: tak je sem dej rád se podívám
-> Tuner#2: jistě že díval. vím že převodovka neodešla, jak již bylo zmíněno, pokud vezu náhradní, tak je lepší to vyměnit, než hledat závadu a ztratit víc času opravou než výměnou. přeci jen práce na autě v poušti asi nebude to pravé ořechové. Jak říkáš vyměníš poloosu a může být špatná, že nevydrží. Je to škoda, nicméně určitě pro další 2 roky mají poznatky pro vylepšení.
-> OndraKrupi 14.01.21 17:15:56: Ale vždyť oni to měnili skoro všechno. Koukal jsi na video? Převodovka neodesla jak si každý myslí...
-> Tuner#2: jasné, proto bych právě v den "volna" volil výměnu. když mam 2 špajzky, tak jak špajzku tak poloosy. a další věci. Ale samozřejmě teď když se to už stalo, mužeme být všichni chytří.... nicméně mě už tohle napadlo právě v den volna, protože když vidíš co se děje u týmů na špici, kdy Kamaz dělá prakticky každý večer nová auta (ale to je zas extrém)
-> Tuner#2: Doufejme, že alespoň ten závěr budou mít pánové v klidu a užijou si rampu

Teď mě Honza poslal fotky převodovky. Jasně zpátečka oholena, ale jinak dog kit od Kašpara jako nový. Normálně by to odjela celý, ale když odešla poloosa, tak ji tam raději preventivně dali taky novou. Zítra už snad bez problémů a bude rampa. 

-> OndraKrupi 14.01.21 11:38:02: Však ten volný den jeli kluci naplno a končili za tmy geometrií. Asi bych tam osobně taky viděl tu převodovku, ale ona nakonec neodesla a odešla poloosa. To je věc, která zrovna může odejít i nová a taky nemusí. Tohle fakt těžko soudit...
-> vhml: Kotek říkal, že Ondru sleduje. A když už půl hodiny stál na místě, věděl že se něco děje.
S těma penalizacema mi to uniklo, díky hoši.
S těma penalizacema mi to uniklo, díky hoši.
-> Borderer: no jasné. jako žádný učený z nebe nespadl hlavně když s takovým autem se dakar nikdy nejel, jela se jen Akropolis, ale zas to bylo za jiné situace a s jinými možnostmi. Myslím si že letos je to hlavně o medializaci a zkušenostech. Když to vezmu z pohledu mého na Pohofest, tak vlastně 10 let se učíme a z každé chyby se snažíme poučit a zlepšit do dalšího roku. Když se ohlédnu na 1. ročník, tak prostě nemůžu pochopit s čím jsme na sraz jeli, a s čím jezdíme teď
já třeba když pozoruju dakar tak bych to viděl na další rok zdvojit všechny hlavní díly, které se jim postupně rozbily a v den volna to preventivně vyměnil + dodateční vyztužení kastle kolem náprav Protože jestli chci jet na bednu, budu muset tomu přizpůsobit co nejvíce věcí. Sice to bude stát více peněz, nicméně mě to přiblíží k tomu co chci.



já třeba když pozoruju dakar tak bych to viděl na další rok zdvojit všechny hlavní díly, které se jim postupně rozbily a v den volna to preventivně vyměnil + dodateční vyztužení kastle kolem náprav Protože jestli chci jet na bednu, budu muset tomu přizpůsobit co nejvíce věcí. Sice to bude stát více peněz, nicméně mě to přiblíží k tomu co chci.
-> OndraKrupi: Já vím, ale prostě mňa to moc mrzí a asi ze mě mluví určitá forma frustrace či zoufalství. Ohledně té techniky je mi to jasné a souhlasím, ale zamrzí to i vůči nim, když to měli tak pěkně rozjeté. Aspoň ty zkušenosti budou a když sa zadaří, bude možnost snad aj někde potrénovat. S příští sezónou to vidím stejně

-> OndraKrupi: S tou převodovkou bylo na videu vidět, jak vaří díru v kastli v místě uložení ramena. Vypadalo to jako vytržený. Takže to asi taková sranda nebyla.
-> vhml 14.01.21 11:33:31: Jj mazec 

-> k.jarek: to nebude o smůle ale o přetížení věcí a nezkušenostech, volný den na dakaru není jen o odpočinku jezdců, ale především oprava techniky, takže preventivní výměny. je škoda, že se neudělaly výměny převodovky a možná i dalších věcí. ale zas pro další rok je to zkušenost. Když se člověk dívá na ty videa, jak to auto dostává naprdel, tak se pak ani není co divit, že to postupně odchází. letos to stejně už je o dojetí a příští rok s nějakým vylepšením, zkušenostmi to může být bedna 

-> jate-line 14.01.21 11:23:09: hele to je šikovný jak ten satelitní telefon odesílá i souřadnice odkud to bylo odeslaný eur.explore.garmin.com/te
xtmessage/viewmsg?mo=65f97
ed845e64e49bfc914c4fe173ab
3&adr=%2b420603271264