-> Eidy 09.01.21 12:34:22: to rameno ma celkom slusny tvar. Sice to dostane ranu ale je to oble a smykne sa to po povrchu...A je fajn ze je to len blbuvzdorne zelezo ktorte sice ohnes ale zase lahko zrovnas , vyklepes , pozvaras a ipouzijes to znova.
Ak pojdu dalsiu sezonu mozno uvidime co sa upravilo podla skusenosti z tejto.
Celkom fajn ze je mozne nakuknut do kuchyne.
Zato mozno len dakovat.
OD mojho vlazneho zaujmu ...som presiel k celkom pozernemu sledovaniu.
Bez problemov to priznavam. Ako amater si nieco pre seba vezmem urcite.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130LR/B na Dakaru
prohledat
716 příspěvků (zobrazeno 551 až 600) od 03.08.2020 do 29.01.2022, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
Líbí se mi článek jak udělal Červenka o mechanicích.
Taky si myslím, že ohnutý rameno v tomhle případe nutně neznamená špatnej výrobek. Dostává to obrovskej čoud. Jedna etapa tam bude možná na několik sezon místní rally. S ohnutým se dojet dána kdyby to vytrhli z kastle, tak to můžou zapálit a jít domů pěšky.
-> Jarda/felda 09.01.21 09:55:48: ono to rameno ale nikdy v tak těžkých podmínkách nejelo a i třeba zkušenost z dobový Acropolis není dost dobře přenositelná. Tam se sice jezdi po rozmrdanejch cestách, ale pořád je to cesta, která vede odněkud někam a když je to rozbitý moc, zpomalíš, jedeš opatrně. Jenže na Dakaru je plno i trialovejch prvků, např jedeš rečištěm a potřebuješ se z něj dostat po břehu ven. A to už není o tom, že zpomalíš a odvrkáš to, ale musíš to tam dát, protože jinak to prostě neprojedeš. A tam ty auta trpí nejvíc. 100metrů takovýho trialu klidně může na opotřebení auta horších jako 100km v měkkým písku...
-> Tuner#2: No, to by mohlo vydržet
V pohodě. Každopádně díky za info

V pohodě. Každopádně díky za info

Původní ramena preplatovana, snad to pak neodnese kasle... Na polní podmínky super.
-> k.jarek 09.01.21 10:30:31: fotky bohužel nemám, byl jsme tam loni jen na skok a Jirka mě to ukazoval včetně správně udělané zástavby do karoserie. Trubkový asi ne, už takhle je to auto dál od homologace...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.21 23:15:26: Díky za potvrzení toho počtu. O tom Rumunsku vím, ale jak říkáš. Na tom dakaru je to zatížení o úroveň jinde a právě proto, že ta konstrukce je dělaná na normální (evropské) rallye (osobní předpoklad) bych vezl alespoň dvě sady. S těma dvěma sadama su počítal tak nějak od začátku toho projektu, takže pro mňa celkem překvapení. Každopádně nechci ale aby to vyznělo jako generál po bitvě, to určitě ne. Za mňa před celým týmem klobouk dolu. Jen doufám, že si s tím poradí, aby to vydrželo závodní nasazení až do konce.
To je dost velký rozdíl na váze. Neměl bys nějakou fotku, kde by bylo možné porovnat zpracování? A když sme těch ramen, tak bych měl zvídavý dotaz. Nebyla by v tomto nasazení lepší trubková ramena? Případně bylo by možné je použít dle pravidel?
Každopádně borcům držím pěsti, aby sa jim podařilo úspěšně dojet a vzhledem ke zlepšujícím se výsledkům bych sa nedivil ani bedně

To je dost velký rozdíl na váze. Neměl bys nějakou fotku, kde by bylo možné porovnat zpracování? A když sme těch ramen, tak bych měl zvídavý dotaz. Nebyla by v tomto nasazení lepší trubková ramena? Případně bylo by možné je použít dle pravidel?
Každopádně borcům držím pěsti, aby sa jim podařilo úspěšně dojet a vzhledem ke zlepšujícím se výsledkům bych sa nedivil ani bedně

-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.01.21 09:50:56: jj, presne...
to jsi mi pripomenul, ze jsem na ty srouby kdysi prave proto vymyslel lizinu, ale uz k tomu nedoslo
to jsi mi pripomenul, ze jsem na ty srouby kdysi prave proto vymyslel lizinu, ale uz k tomu nedoslo
-> k.jarek 08.01.21 21:14:48: taky si myslim že je mnohem lepší onout rameno než roztrhat kastli
oni ani konstruktéři nejsou blbci a slabý články tam nedávají jentak ale kvuli ochraně dalších

-> Jarda - zrušená registrace 09.01.21 05:36:05: Nevím co přesně, ale bylo o tom psáno někde v knize. Ale dokážu si představit propadle šikmé rameno jako to dělá série a nebo změnu geometrie, když to chytne za ty dva šrouby zespoda.
-> SO545 09.01.21 09:15:28: Přesně tak, bohužel mám pocit, že tu pár lidí čeká na odstoupení a hned budou psát jak to říkali a že by to udělali lépe. Nepochybně určité věci jdou udělat lépe, ale u mě mají kluci uznání už teď co dokázali.
-> SO545 09.01.21 09:15:28: Přesně tak, bohužel mám pocit, že tu pár lidí čeká na odstoupení a hned budou psát jak to říkali a že by to udělali lépe. Nepochybně určité věci jdou udělat lépe, ale u mě mají kluci uznání už teď co dokázali.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.21 23:15:26: dobre napisane...tie podmienky su krute...a je vobec uspech ze to auto zatial stale doslo. Tam sa sypu ine diely a na inych znackach co do toho leju ine peniaze...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.21 23:15:26: jj, nemyslel jsem to uplne vazne... co tam nevydrzelo? ja bych mel strach z hridele hlavne
tendle svarenec je samo do terenu lepsi, na zlutym jsem i ohybal uchyceni tlumice, tak jsem to trochu zapustil
Ono lepsi material pouzit je fajn, ale potom je to mnohem narocnejsi na technologii svarovani.
Ale ty napravy dostavaji neskutecne, na nive jsem porad ohybal tuhou, ktera je z 3mm, tak jsem tam navaril vyztuhu Ucko z 3 mm (dokonce to bylo v te strohe dokumentaci uprav nivy na Dakar) a po Asii je normalne deformovane, je na tom videt protazeni, kdybych tam nemel ta vyklopna loziska v kolech, tak bych mozna likvidoval dalsi poloosy.
tendle svarenec je samo do terenu lepsi, na zlutym jsem i ohybal uchyceni tlumice, tak jsem to trochu zapustil
Ono lepsi material pouzit je fajn, ale potom je to mnohem narocnejsi na technologii svarovani.
Ale ty napravy dostavaji neskutecne, na nive jsem porad ohybal tuhou, ktera je z 3mm, tak jsem tam navaril vyztuhu Ucko z 3 mm (dokonce to bylo v te strohe dokumentaci uprav nivy na Dakar) a po Asii je normalne deformovane, je na tom videt protazeni, kdybych tam nemel ta vyklopna loziska v kolech, tak bych mozna likvidoval dalsi poloosy.
-> Jarda - zrušená registrace 08.01.21 18:17:37: podle mě blbost, protože 130L/A nevydržela Akropolis a začali tam dávat 130L/A MTX svařenec, který je velmi podobný LR jen do origo úchytných bodů z příčkou.
-> k.jarek: nápravu měli jen jednu rezervní, což bych nepovažoval za chybu a Honza Frei s ní odjel bez problému Rumunsko až do havárie. Nicméně chování k autu a hlavně ty velké kameny jsou na Dakaru ještě o level jinde a tak se to ukazuje jako slabý článek...
Já měl v ruce v jeden moment jak ramena z Tymákova, tak od Jirky Kroba. Jirka používá o dost lepší materiál, podstatně lepší svary a ty ramena váží půlku což je fantazie! Nicméně ramena z Tymákova jezdí rallye u nás a nikdy problém nebyl, takže si úplně nemyslím, že by ty Jirkovo vydrželi o mnoho více při tomto zacházení a terénu.
-> k.jarek: nápravu měli jen jednu rezervní, což bych nepovažoval za chybu a Honza Frei s ní odjel bez problému Rumunsko až do havárie. Nicméně chování k autu a hlavně ty velké kameny jsou na Dakaru ještě o level jinde a tak se to ukazuje jako slabý článek...
Já měl v ruce v jeden moment jak ramena z Tymákova, tak od Jirky Kroba. Jirka používá o dost lepší materiál, podstatně lepší svary a ty ramena váží půlku což je fantazie! Nicméně ramena z Tymákova jezdí rallye u nás a nikdy problém nebyl, takže si úplně nemyslím, že by ty Jirkovo vydrželi o mnoho více při tomto zacházení a terénu.
Ty klasici si myslim, že se za nějaký 3 mega odjet dají. Tak jak jedou, v 5 lidech je to milion a čtvrt na startovným, který zahrnuje trajekt, palivo a jídlo na celej závod pro všechny. A dál už platíš. Zpáteční letenky pro 5 lidí, pojištění, popř nějaká vejplata atd. Pak samozřejmě potřebuješ to auto, z kterýho po závodě nezbyde lautr nic. To máš třeba milion. Gumy chtě nechtě musíš dát každej den aspoň 2 nový, to máš 12 dní po 4000 za kus + defekty, takže za 100 jseš tam jen v gumách. Ten doprovodnej kamion a novinářský auto taky musí někdo koupit, ale řekněme, že to je dlouhodobější investice a ne jen čistě spotřeba závodu...
-> Bukaj 08.01.21 21:23:38: suklas...al s komentom auta tak s panom soferom...asi sa to podda a je to pohoda.
Kluci v motorsportu (tom velkým, ne kde si na to jenom hrají,) tak 7mega neni zas tak moc.
Tak dneska ohnuli pro změnu levé rameno, ale dokud se to deformuje tak, že to snesou poloosy (výkyv kloubu a to, že ochranný domek poloosy v rameni se nedeformuje natolik, aby poškodil poloosu), tak myslím dobrý. Předpokládám, že na příští sezonu zvolí na výrobu ramen silnější plech či lepší matroš, případně dodělají nějaké výztuhy (pokud to dovolí pravidla soutěže)...
...jinak Ondřej mi přijde čím dál sympatičtější - už na mne nepůsobí jako takový machýrek, jako v těch prvních videích...
...jinak Ondřej mi přijde čím dál sympatičtější - už na mne nepůsobí jako takový machýrek, jako v těch prvních videích...

-> Shader: Také sa mi to tak jeví, ale nikdy sem neměl tento typ ramen v ruce, takže to nemůžu úplně posuzovat. Každopádně alespoň dovyztužení by to chtělo, ale zas je otázkou jak moc. Stále mi přijde lepší zničené rameno, než vyškubnuté úchyty z kastle. Takže ano, ale s mírou.
Jinak výše uvedené je potřeba brát jako názor lajka, který nemá se strojařinou nic společného, zkrátka jen celkový dojem. Na odbornější názor jsou zde jiné, povolanější osoby.
Jinak výše uvedené je potřeba brát jako názor lajka, který nemá se strojařinou nic společného, zkrátka jen celkový dojem. Na odbornější názor jsou zde jiné, povolanější osoby.

-> Jarda/felda 08.01.21 18:39:12: zde ten článek
dost to zveličujou ale když už tak peníze lítaji masakr tempem www.redbull.com/cz-cs/vyp
ocitali-jsme-kolik-stoji-r
ally-dakar

-> k.jarek: No když vidím to rameno, celkem papír. Chybí tam výztuha, tohle nemůže fungovat.
-> radekp: Právě kvůli tomu říznutí. Jako doufám, že je to jen snaha šetřit díly a prvně je zkoušejí opravovat, protože pokud nové došly, tož by to nebylo na závodění, ale už jen „na dojetí“
EDIT: Tak tu máme odpověď... Budou sa opravovat původní ramena a půjdou zpátky, takže mi vychází, že si zřejmě vzali enem jednu náhradní sadu, kterou dnes ohnuli

EDIT: Tak tu máme odpověď... Budou sa opravovat původní ramena a půjdou zpátky, takže mi vychází, že si zřejmě vzali enem jednu náhradní sadu, kterou dnes ohnuli

-> Bery 08.01.21 18:57:15: spartanským způsobem asi jo tady v té kalkulaci byla i koupě doprovodnýho vozidla a karavanu asi za mega a půl
náhradní vidlice za 211k, nákup motorky 875k 


-> Shader: myslel start jako celkove naklady. Startovne je platba poradateli. Palivo je v cene.
-> k.jarek: na fotce je na ponku rameno rizle. Ze by uz jim dochazely, tak je opravuje?
-> k.jarek: na fotce je na ponku rameno rizle. Ze by uz jim dochazely, tak je opravuje?
asi se necha jet jak za 3, tak za 7 mega...
co nejaky trénování? rocni příprava? asi jen tak se ráno nevzbudis a místo pro rohlíky dojdeš pro motorku a jedeš na Dakar...
ty ramena nejsou dobrou vizitkou toho umělce. jsem rad,ze mam pořádný od Jirky. i když Dakar s LRnepojedu
co nejaky trénování? rocni příprava? asi jen tak se ráno nevzbudis a místo pro rohlíky dojdeš pro motorku a jedeš na Dakar...
ty ramena nejsou dobrou vizitkou toho umělce. jsem rad,ze mam pořádný od Jirky. i když Dakar s LRnepojedu

-> Jarda/felda: -> Shader: a co si udelat vlastni virt Dakar, po puvodni trase v Africe? nejvetsi naklad bude trajekt, zpatecni byla neco pres 7tis.kc v prepoctu...
-> Mr._Nosferatu 08.01.21 18:46:33: palivo je údajně v ceně startovného 

-> Shader 08.01.21 18:44:38: počítali kompletně všechny náklady
měli tam i nějaký trénink, letenky atd... prostě vše, jako kdybych se ted zbláznil a příští rok chtěl jet tak abych ty peníze měl
btw přihlásit mechanika stojí 225 000 na dakar

btw přihlásit mechanika stojí 225 000 na dakar
-> Mr._Nosferatu: To asi jo, ale 7 míčů mi přijde nějak moc. Ale možná to tak je.
-> Shader: Tak není to i o tom kolik aut jede jako doprovod ? To je snad dražší než samotný závod včetně paliva.
-> Jarda/felda: To je blbost, startovné je kolem 1,6 mega se mi zdá.
nedávno jsem četl článek že start na dakaru na motorce KTM vyjde komplet na cca 7 milionů, kolik asi tak mohlo vyjít startovat se 130LR ?



Tak vyztužit to by asi nebylo od věci.
Jinak, nemá někdo tucha, zda udělali novou sadu, nebo zda pošetřili díly a ty předevčírem ohnuté řízli a opravili? Pokud sa nepletu, tak mi přijde ten výřez na stejném místě, kde to bylo zvlněné.
Jinak, nemá někdo tucha, zda udělali novou sadu, nebo zda pošetřili díly a ty předevčírem ohnuté řízli a opravili? Pokud sa nepletu, tak mi přijde ten výřez na stejném místě, kde to bylo zvlněné.
-> Milan 136 08.01.21 18:09:38: -> Shader 08.01.21 18:13:27: jestli by tam nebylo lepsi nechat origo 130 a vyztuzit dle L/A
-> Shader 08.01.21 18:13:27: Taky mi to přijde jako papír do takového terénu.
-> Milan 136: Ty ramena by se daly přece víc vyztužit ne?
-> kpt.Budha: Mají oka na obou stranách. Na tom je kurta na tahání. Pokud zapadneš a někoho poprosíš o vytáhnutí, musíš to mít připravené, ať nezdržuješ.
-> Bery 07.01.21 19:00:32: jj, to znam, znamej tvrdil, ze panhardzku nemohu ohnout, ze bych to prevratil a ja ji jednou skoro vytrhl a jednou zohejbal, o 3ks ohnutych tuhych a vytrhanych tlumicich nemluve.
Kde je to roztrhany, tak se to povari a muze na dalsi "dakar" ( kdyz se nejede do Dakaru, tak to pro me moc Dakar neni, tim nerikam, ze to neni zajimave...)
Jinak divy asi jako hrady
Kde je to roztrhany, tak se to povari a muze na dalsi "dakar" ( kdyz se nejede do Dakaru, tak to pro me moc Dakar neni, tim nerikam, ze to neni zajimave...)
Jinak divy asi jako hrady

-> ZdrubT: K čemu je tam ta kurta vpředu? Nebo je to tažné lano připravené k co nejrychlejší akci?
dobre mířená rána umí divi. par ramen uz jsem zlikvidoval včetně trubkovych CrMo.
spis to zadní rameno me překvapilo. ta kastle bude tak na statickou ukázku po závodě... to musí být uz ted pokrouceny jako prase. dobry je,ze v tom terénu to není poznat.
sleduji to letos jen tu a když náhodou něco zahlednu. uz to není takový odvar. i když je to teď jediný, co se na poli motorsportu děje.
spis to zadní rameno me překvapilo. ta kastle bude tak na statickou ukázku po závodě... to musí být uz ted pokrouceny jako prase. dobry je,ze v tom terénu to není poznat.
sleduji to letos jen tu a když náhodou něco zahlednu. uz to není takový odvar. i když je to teď jediný, co se na poli motorsportu děje.
-> vhml 07.01.21 18:10:38: dostalo to ránu o sutr, je ohnute i podélně, docela koukám co to uložení nápravy si nechá líbit. Už ji mají venku.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.01.21 17:33:30: no a to sel tlumič na doraz a rameno se ohnulo kolem nej?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.01.21 17:33:30:
fíha. To musela bejt rána.

-> Tuner#2: Hezký
Na to, že je to komplet vyztužené rameno...
...kastli předpokládám mají vyztuženou, co to šlo (už podle té pohotovostní hmotnosti, kterou někde zmiňovali), takže ta to snad vydrží. Mně u auta při mém častém "ofroudování" a tahání přeložených vleků především povolovaly z výroby blbě provedené bodové svary a taky praskají držáky čepů přední nápravy, ale to snad mají ošéfované dobře. Asi bych se bál jen uchycení zadní nápravy, které pravděpodobně nikdy nikdo netestoval v tak extrémním terénu...

...kastli předpokládám mají vyztuženou, co to šlo (už podle té pohotovostní hmotnosti, kterou někde zmiňovali), takže ta to snad vydrží. Mně u auta při mém častém "ofroudování" a tahání přeložených vleků především povolovaly z výroby blbě provedené bodové svary a taky praskají držáky čepů přední nápravy, ale to snad mají ošéfované dobře. Asi bych se bál jen uchycení zadní nápravy, které pravděpodobně nikdy nikdo netestoval v tak extrémním terénu...
Dostává to hrozne slupky, docela bych chtěl pak vidět tu kasli.
Taky jsem kdysi měl u 130 L nějakou takovou brutální rozbíhavost po bouračce, kdy jsem zadním kolem vyoral metrový pražský žulový obrubník - kromě posunu ve spoji ramen se normálně natáhla buchta

-> Jarda: Naštěstí zrovna pršelo.