![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130LR/B na Dakaru
prohledat
716 příspěvků (zobrazeno 651 až 700) od 03.08.2020 do 29.01.2022, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
Já doufám, že to dojede. Nechová se k tomu autu o nic hůř než ZdrubT a ten taky vždycky dojede. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 05.01.21 23:38:54: koukal jsme před spaním. Nechová se k té převodovce vůbec pěkně, úplně mě to bolelo slyšet jak to tam rve. Jinak předváděcí z léta bylo auto s kterým boural Honza Frei v Rumunsku opravené a na Dakar se stavělo nové.
-> Karfi: Mám úplně stejnej pocit, ze pokud to náhodou dojede , tak to bude malej zázrak.
-> castrol: Ale na předváděcích akcích v ČR tam měli nová světla. Nebo ta ostrá auta mají dvě?
-> Bukaj: to by sa im ten dakar pekne predrazil keby tam maju este aj nove svela ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale líbí se mi přístup, že v rámci úspor na auto před ostrou jízdou dali starý zažloutlý zadní lampy i přední blinkry![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.01.21 14:47:11: Tak jsem zhlédl dnešní video a fakt ohnuli rameno
a při tom zapadnutí se k autu moc hezky nechoval, chápu adrenalin, ale na plnej knedlík z písku nevyjede ani kdyby chtěl a řadit před dotočením kol taky nic moc
Ale po bitvě je každej generálem![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ale po bitvě je každej generálem
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Karfi 05.01.21 16:35:34: Taky to vidím černě.
Nevím jak vy, ale já myslím, že s tím jeho zacházením, to nemá šanci dojet, kor ještě s Vostrým jako mechanikem.
-> radekp 05.01.21 14:32:59: převodovky mají asi dvě, ramena jsme tam taky viděl, ale tohle se podle mě hlo v držáku. Včera zrovna na videu je jak to utahuje na 145Nm a říká, že víc ne.
-> Tuner#2: myslíš že nemají náhradní převodovku a ramena?
budeme radi ked vobec ten dakar dokoncia
Právě koukám na video, kde to má brutální Áčka na zadní nápravě. Asi těch 145Nm včera bylo málo a posunuly držáky. Protože pokud ohnuly rameno, tak fakt nevím jak to chtějí dojet.
K té technice se nechová úplně příkladně, uvidíme co to vydrží. Honza Vostrý říkal, že můžou ještě přitvrdit. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tohle je taky dobra diskuze pred startem :-D fb.watch/2Q6PnsgdBT
-> Jarda: To auto jejich auto na Dakaru je vysoky dostatečně. Ma to velký kola..
Podle mě ( z videii který zveřejňují) ani nejsou pomalí. Spíš v kritických bodech rychlí.
Je to neco jako litat ve městě 120, hledat křižovatky v mapě za jizdy, a do toho zastavovat přesně u čísla popisných u domů.. (Takovej jako orientační beh po lese)
Tak ten point prostě o par desitek metrů tŕeba přejede a musi se vracet, a tak furt dokola..
Podle mě ( z videii který zveřejňují) ani nejsou pomalí. Spíš v kritických bodech rychlí.
Je to neco jako litat ve městě 120, hledat křižovatky v mapě za jizdy, a do toho zastavovat přesně u čísla popisných u domů.. (Takovej jako orientační beh po lese)
Tak ten point prostě o par desitek metrů tŕeba přejede a musi se vracet, a tak furt dokola..
-> Jarda: To auto jejich auto na Dakaru je vysoky dostatečně. Ma to velký kola..
Podle mě ( z videii který zveřejňují) ani nejsou pomalí. Spíš v kritických bodech rychlí.
Je to neco jako litat ve městě 120, hledat křižovatky v mapě za jizdy, a do toho zastavovat přesně u čísla popisných u domů.. (Takovej jako orientační beh po lese)
Tak ten point prostě o par desitek metrů tŕeba přejede a musi se vracet, a tak furt dokola..
Podle mě ( z videii který zveřejňují) ani nejsou pomalí. Spíš v kritických bodech rychlí.
Je to neco jako litat ve městě 120, hledat křižovatky v mapě za jizdy, a do toho zastavovat přesně u čísla popisných u domů.. (Takovej jako orientační beh po lese)
Tak ten point prostě o par desitek metrů tŕeba přejede a musi se vracet, a tak furt dokola..
-> vhml 05.01.21 12:41:04: to je slusne, u nivy je tusim 21 cm od difu k zemi a prizvednutim se todle nevyresi, jedine vetsi kola nebo portaly :) ale zase k prahum mam skoro pul metra :)
-> Jarda - zrušená registrace 05.01.21 11:57:56: v nějakým videu se zmiňuje, že je to stejně vysoký jako landcruiser. Já třeba mám aktuálně na Mazdě na zimu 19cm pod diferákem.
-> radekp 05.01.21 10:47:20: večer jsem koukal na stránky Dakaru pro zajímavost co to vlastně obnáší. Tak v tý sestavě jak jedou, tj. pravidelnost, s doprovodným kamionem, novinářským autem a 3 lidi navíc to vychází 50000 Eur na startovným ( včetně trajektu a paliva na celej závod )
-> radekp 05.01.21 10:47:20: večer jsem koukal na stránky Dakaru pro zajímavost co to vlastně obnáší. Tak v tý sestavě jak jedou, tj. pravidelnost, s doprovodným kamionem, novinářským autem a 3 lidi navíc to vychází 50000 Eur na startovným ( včetně trajektu a paliva na celej závod )
Ano, adrenalin působí a na každýho jinak. Chtělo by to trochu klidu. Jak tak sleduju různý onboardy, tak lze takový otáčky a změny provádět s větším respektem k technice
-> Bukaj 05.01.21 11:54:47: byl jsi rychlejsi, myslel jsem to podobne, jen jsem se troch rozkecal :)
Skodovka je nizka, ja kdyz nemel jeste nivu a vetsinu trochu dobrodruznych cest jsem jezdil rapidem, tak jsem premyslel o nejakem bazmeku do pruzin, kterym by se to dalo prizvednout ke zlepseni prujezdnost. Treba me rapid nastval, kdyz jsem chtel hledat kostel v Rumunsku, pod jehoz prahem ma byt hlava Draculy a rapid proste na ten teren nemel, to jsem zacal snit o terenaku a driv tu proste byla po skode nejrozsirenejsi lada :)
Skodovka je nizka, ja kdyz nemel jeste nivu a vetsinu trochu dobrodruznych cest jsem jezdil rapidem, tak jsem premyslel o nejakem bazmeku do pruzin, kterym by se to dalo prizvednout ke zlepseni prujezdnost. Treba me rapid nastval, kdyz jsem chtel hledat kostel v Rumunsku, pod jehoz prahem ma byt hlava Draculy a rapid proste na ten teren nemel, to jsem zacal snit o terenaku a driv tu proste byla po skode nejrozsirenejsi lada :)
-> MATTESS 05.01.21 11:29:43: a to rikal, ze musi dojet... Ale znam to, jak je clovek v aute, tak to je neco jineho, nez za pocitacem. Ja na sahare prijit jen o pohon jedne napravy, tak bych tu ted mozna nebyl a to jsem s sebou mel jen zadni kardan a vpredu jeste utrhavajici se hlinikovej diferak. Na asii jsem udelal uz pevnostni ocelovej diferak, hlinikovej bych byval asi roztrhal pri tom skoku na prekopu na Pamiru, ale na zadek bych dojel, jen bych se z Kazasske strany uz nepodival k Aralu.![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Domnívám se, že jak s autem zachází, je záležitost adrenalinu. Taky vždycky autu dám největší kouř na nějaké akci typu "výsadek" na táboře nebo "když tam vede cesta, tak přece škodovka projede" apod![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Taky mi přijde z toho, co jsem viděl, že tomu autu dává v určitých momentech zbytečně "pokouřit"
-> vhml: přesně tohle jsem si říkal taky. Je mi jasné že to není prdel, moje navigační schopnosti jsou taky velmi omezené. Ale podle toho videa v tom plavali totálně. Kolik peněz a energie muselo dát dohromady tým, postavit auto, všechny přípravy a administrativa...a kousek jejich profesionality tam vidět není. Přijde mi, že ani ta Ondřejovy srandičky nejsou na místě po takovém výkonu, který ještě sestříhají a nechají jen to bloudění. A taky mi přišlo, že při rozjezdech to auto zbytečně trápí. Proč hrabat při rozjezdu nebo při otáčení, když to potom můžu dohnat vyšší rychlostí (pokud není průměr blízko jejich maximální povolené rychlosti).
-> MVM: Na konci posledního videa říká, že jim vypadává![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Zahlidnul jsem jak zapadli, a jak dal kure*sky zabrat zpatečce. Ta jim bude buď vyskakovat nebo už o ni přišli. Slaby misto, i v dog box "K" převodovce .Zrovna tu dva dělám. ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> vhml: Ja jim přeju ať se ve zdravi svezou, účel splni když to odjedou cely.. asi tak. Všechno je tak specifický, celej ten projekt je podle mě dost divokej. A hlavně kazdej účastník zaplati startovný pořadateli. Proto se často tyhle doplňkový B disciplniny, přilepuji k vetsim podnikum... Vlk se nažere a koza.. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> MVM 04.01.21 21:49:50: to rikam kazdymu, ze je pravidelnost kurevsky tezka a nikdo mi to nechce moc verit. Na Dakaru je kolem toho aspon nejakej medialni ohlas. Na cesky rally jsme nejobsazenejsi kategorie a nikde se ani nedoctes, ze se nejaka pravidelnost vůbec jela. www.ewrc-results.com/entr
ies/62192-invelt-rally-pac
ejov-2020?cat=60
-> vhml: No právě ta pravidelnost, zo je peklo disciplína na obyč asfalt RZtach. Parkrat jsem jel takhle historiky. A vůbec to mitfarovi nezávidím, vlastně ani jednomu. To je potom o nervy. Bud se na trestný body vykašlou a prostě pojedou jen tak,a nebo jim rupnou nervy. Navigovat dakar na pravidelnost bez treningu je taky dost šílený nápad.
A jsem zvědav jak se dlouho tomu motoru bude líbit to tahání v krouťáku v těch dunách..
A jsem zvědav jak se dlouho tomu motoru bude líbit to tahání v krouťáku v těch dunách..
-> vhml 04.01.21 21:07:34: Ale tohle si věděl dopředu, mohli jste se na to oba připravit. Mě to přijde, jak kdyby jim ty papíry dali večer před startem a spolujezdce sebral v přístavu při vyzvedávání auta..
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.01.21 21:00:43: Jo prdel to vůbec není, to neříkám. Když jsme jeli Bayerwald Classic, tak jsem toho sám měl dost. Ale čekal bych, že když jedu na Dakar, což není akce za pár korun, tak jsem podle toho nějak připravenej a v posádce sehranej.
-> George88 04.01.21 20:58:56: třeba na tom Bayerwaldu jsme měli takový špeky, jako že do bodu 1 jedeš čas od startu. Do bodu 2 taky, ale do bodu 3 máš čas od bodu 1 a do bodu 4 třeba zas od startu atd. Pak třeba 3 fotobuňky postavený za sebou na 10metrech a podobný srandy
To jsou prostě akce, kde se řidič jen veze a je jedno kdo tam sedí, protože 90% práce a výsledku je spolujezdec.
-> George88 04.01.21 20:58:56: třeba na tom Bayerwaldu jsme měli takový špeky, jako že do bodu 1 jedeš čas od startu. Do bodu 2 taky, ale do bodu 3 máš čas od bodu 1 a do bodu 4 třeba zas od startu atd. Pak třeba 3 fotobuňky postavený za sebou na 10metrech a podobný srandy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: Den ode dne lepší
Navíc ta šestá příčka je parádní na to, že to položili na břicho.
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> vhml 04.01.21 20:57:44: jo Vlčák se v tom docela ztrácí, ale oni to pak vysvětlují v dalším videu, kdy není prdel hlásit časy, metry a ještě sledovat kam z toho bodu pak ven. Když si vezmu, že jsem dokázal zabloudit s Eidym na Běšinech, tak rozhodně tak kritický nejsem...
Mě to přijde jako strašný navigační peklo - muset mít každý 3 kilometry jinou průměrnou rychlost(nevím jak moc rozdílnou) Víc si musí hlídat stopky, hodiny, tripmaster, navi abych tam náhodou nebyl o vteřinu dřív/později než aby se řidič soustředil na cestu. Taky že Petr Vlček v tom seděl poprvé až v prologu - a podle toho to taky vypadá...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.01.21 20:51:58: Jsem koukal na jejich včerejší video a přišlo mi, že byl Ondra na navigátora docela nasranej.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.01.21 20:51:58: no ten onboard z prvního dne kde je spolujezdec zmatenej a ridic mu do toho jeste keca je vcelku desivej.
-> MVM 09.10.20 19:06:29: 79 takže pamatuji jak Speciál, tak Super (96). Tak nekvalitní palivo tam nepochybně bude, já sa na to těším a fandím jim být je tam řada ale... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.10.20 18:44:09: Jistě jsi podobný ročník výroby jako já, tudíž pamatuješ červený Speciál Oktanove číslo VM 91 , tudíž to ma tak 80 motorovou metodou kdyz dobře. Takže kompresni poměr to snese úplný hovno.. A vztah DCR, vlivu na točivý moment, a tudiz na průběh celkovyho výkonu je zřejmý. Takže mi tam v tý rovnici nepssuje x neznámých.
Ale ja si celkově o tomto "projektu" mam svý zaujatý mínění.. Takze jako ze jo..
Pro média,novináře,jako prezentace něčeho.. Přesně by se to do grafů hodilo..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale ja si celkově o tomto "projektu" mam svý zaujatý mínění.. Takze jako ze jo..
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vopalda 28.08.20 23:10:23: jen jestli ve výsledku není hovadina kritizovat volbu třídy oceli na náboje, Banham a teď i LRu na Dakaru...
-> kpt.Budha 12.08.20 06:48:25: takže ve výsledku je to hovadina :)
-> Peca 14.08.20 08:10:08: hezky sepsáno více méně tom co bylo už řečeno i ve videu.
-> kpt.Budha 12.08.20 06:48:25: všechno tohle říká i p. Kotek ve videu a o autě mluví jako o 130LR pro skupinu B. To, že jsou tam věci, které by u nás v MCRHA neprošli je snad jasné i laikovi.
-> Vopalda: Protože kdyby udělali kategorii jen pro auta, co tam reálně závodila, tak tam bude pět aut, protože ve většině když už ta auta přežila, tak si je všichni hýčkají doma, mají velkou cenu a nikdo s nimi nepojede do písku. Tak to rozšířili na auta, která v té době prokazatelně jezdila aspoň rallye, ale v standardní rallye úpravě by ta auta nepřežila, tak museli ještě umožnit nějaké změny, pravděpodobně i částečně nedobové...takto nějak jsem to odposlouchal od účastníků.
A vůbec, stejně přijede De Rooy s Turbotwinem a vyhraje i před osobáky, jako obvykle![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A vůbec, stejně přijede De Rooy s Turbotwinem a vyhraje i před osobáky, jako obvykle
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.08.20 23:13:01: Možná rejpu, ale jen do tvých dogmat. Laik, v prvním příspěvku jsem se ptal,co má tohle auto společného s LR/B, odpověď od tebe byla, že auto nemusí být přesně dle homologace = tím pádem to není LR/B. A kdybych chtěl rejpat, tak proč tohle auto má jet dakar classic?