Specifikace typů 742, prototypy

prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.04.2018 do 20.07.2024, založil/a michael
řadit dle data
21:54:55
20.07.2024
Skili
rok 1988 by seděl ten Oltcit je model 87 a Maluch je modelovej rok 88
15:44:38
20.07.2024
cendik
-> michael 18.07.24 11:48:18: Záleží, odkud ta fotka je. Může to být Rapid 120 z BAZu. Ty měly totiž v barvách docela divočinu a v podstatě se tam stříkalo kde co, až by se chtělo říct, že to byl takový odpadkový koš pro vyřazené odstíny. Zelená světlá se tam stříkala až do konce výroby někdy v roce 1986 nebo 1987, takže je docela možné, že je to zrovna tenhle případ (vím asi o dvou s výrobou 1986 a registrací 1987, co to tak mají).
upraveno 1x, naposled 20.07.2024 15:45:47
23:48:30
18.07.2024
Bukaj
-> michael: Dataci fotky nemůžu potvrdit ani vyvrátit, ale proč by na fotce z roku 88 nemohly být vozy staršího data výroby?

A určitě ty škodovky jsou nanejvýše model 87 - obě mají ještě starší typ hranatějších zrcátek. To, jestli má ta bílá okapnicové lišty z leštěného nebo černě lakovaného nerezu, to z fotky nepoznám...
20:38:16
18.07.2024
michael
-> Bukaj: Ta fotka by měla být z roku 1988
20:28:52
18.07.2024
Bukaj
-> michael: Proč by ne? Třeba moje 130LPG je šípková (8125), která se oficiálně stříkala na vozy do modelu 85 (do července 1985) a přitom je to model 87 (vyrobena 27.12.1986) a setkal jsem se i se 125L v šípku. A ta zelená 5122 je stejný případ - pro model 85.

Navíc podle čeho soudíš, že ty vozy na fotce nejsou právě modelový ročník 85? Jestli podle pravého zrcátka, tak to už se sériově montovalo od začátku roku 85...
20:13:26
18.07.2024
michael
-> Bukaj: to vím, ale o měsíce a né o roky.
20:13:24
18.07.2024
Enggik
-> Bukaj: 47 47 47
20:10:01
18.07.2024
Bukaj
-> michael: Tak zrovna vzorníky laků pro jednotlivé modelové ročníky je u škodovek něco, na co se vůbec nedá spolehnout 3
11:48:18
18.07.2024
michael
Rapid v barvě, která se už tou dobou dávno nestříkala.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od michael vložen 18.07.2024 11:48:18
11:54:47
19.02.2024
Bukaj
-> minno: Stržená asfaltovo-filcovo-koženko vá izolace z mezistěny mezi příručním zavazadelníkem a motorovým prostorem...
07:53:18
19.02.2024
minno
-> Tom Troll 18.02.24 16:19:17: A čo je to na fotke? Neviem sa v tom zorientovať1
21:46:44
18.02.2024
Bukaj
-> Tom Troll: Ona není "ipa" jako "ipa". Zatímco vodorovné odhlučňovací asfaltové panely (na "vaničkách" podlahy, pod zadními sedáky) byly natavené před olakováním karoserie, tak asfaltovo-hadrorecyklátov é (střecha vzadu) a asfaltovo-hadrorecykláto- koženkové (příruční zavazadlový prostor) odhlučňovací panely byly samolepící a instalovaly se až při nastrojování karoserie.4
16:19:17
18.02.2024
Tom Troll
Kdyby to někoho zajímalo, tak v pobočních závodech dávali ipu až po laku a dokonce ele svazku 1
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 18.02.2024 16:19:17
14:04:24
05.02.2024
minno
13:07:55
05.02.2024
john simple
-> minno: ty větší symboly na horním přístrojovém štítu mi taky příjdou jako užovkové.
12:53:55
05.02.2024
john simple
u šipek ( ukazatelů směru ) je to asi nejvíce nápadné.

u mě leden 1985 malé šipky, viz foto.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od john simple vložen 05.02.2024 12:53:55
12:53:05
05.02.2024
gim
užovka 4/83
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od gim vložen 05.02.2024 12:53:05
11:39:51
05.02.2024
minno
Nejde len o šípky, ale o všetky kontrolky. A veľké mali určite aj eMká.

Rozdiel vidieť na fotke v -> minno 31.01.24 13:52:37: . Na hornom obrázku (moja prístrojovka z aute) mám veľké symboly (okrem kontrolky sahary, to je homemade) a na spodnom obrázku sú malé symboly.
09:47:06
05.02.2024
Bukaj
-> john simple: Možné to je. Já jen vím, že v autě z února 86 mám větší symboly, ale tu přístrojovku jsem v minulosti několikrát předělával (naposledy snad 2006) a už si to nepamatuju, co tam bylo původně. Je možné, že v ní nakonec skončily kontrolky z naší M1 120L, kterou jsem upravoval nějak souběžně...

...a ve 130LPG (konec prosince 86) už byly na 100% malé symboly.



Tohle je první evoluce tuningu budíků v mé první škodovce krátce po koupi (prosinec 2003) - tam byly ještě určitě původní kontrolky, ale nepoznám, jestli je to malá nebo velká šipka (spíš mi přijde, že velká, ale jist si nejsem):
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2024 09:47:06
09:14:58
05.02.2024
john simple
-> Bukaj: leden 1985 už menší rozměr šipek.
09:03:40
05.02.2024
Bukaj
-> minno: Tohle je zrovna věc, ve které vůbec nemám jasno, protože těch změn bylo tolik - navíc budíky byly často měněný díl - že jsem se v tom nikdy nezorientoval.

Větší symboly jsou každopádně starší provedení - od užovek až po Mka, myslím, že menší symboly přišly v průběhu roku 86, ale jist si tím nejsem - ani na jedné škodovce už nemám panel s kontrolkami v původní konfiguraci...
08:39:44
05.02.2024
john simple
-> minno: příjde mi, že větší šipky byly na užovkovém přístrojovém štítu. Původní užovkové symboly byly jiné a byly změněny k 2.10. 1978.
upraveno 1x, naposled 05.02.2024 09:02:34
20:58:13
02.02.2024
minno
Že existujú 2 veľkostné verzie symbolov všetkých kontroliek viem, ale vie niekto, kedy došlo k zmene? Obidva typy by mali byť eMkové, resp. po r. 83/84...
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 02.02.2024 20:58:13
20:42:38
02.02.2024
minno
Trubičkové matice kontroliek "štvorhran" sú z úžovky? Prvý raz som to dnes mal v ruke.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 02.02.2024 20:42:38
13:52:37
31.01.2024
minno
Dnes som dokončil renováciu "záložnej" prístrojovej dosky. Teplomer a palivomer som vyskladal z viacerých kusov (strojčeky bez zásahu, výmena len sklíčok a obrúč). Ručičky som lakoval, pred ich demontážou som si neznačil ich polohu.

Nakalibroval som ich podľa budíkov v aute (ukazujú dobre). Palivomer pri plnej nádrži a teplomer len v zapnutom stave, aby bola ručička v rovnakej polohe. Čiže obidva "nové" budíky ukazujú v zapnutomn stave to isté, čo prístrojovka z auta.



No a tu je rozdiel polohy ručičiek malých budíkov vo vypnutom stave3 To, čo som písal v -> minno 29.01.24 21:24:19: .



Hore prístrojovka z auta a dole teraz vyskladaná prístrojovka.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 31.01.2024 13:52:37
22:30:30
29.01.2024
minno
-> Bukaj: 3 S tým palivomerom ma to tiež napadlo. Ale na koľko V je, to nezistím inak, ako pripojením na el. sieť. Vyskúšam. Ale myslím, že sa ku mne v minulosti dostal s celou škodováckou prístrojovkou.



A myslíš, že u tých budíkov (teplomer, palivomer) býval až tak veľký rozdiel v tolerancii súčiastok el. obvodov, aby ručičky mávali až tak moc rozdielnu kľudovú polohu (cca o 3 mm)?
21:43:08
29.01.2024
Bukaj
-> minno 29.01.24 21:24:19: Jo, kalibrovali to na těch provozních 80°C - totéž palivoměry.

Ale třeba tachometry ukazují po letech nesmysly - sice taky byly jako nové kalibrovány, ale ukazatel rychlosti je závislý na té pružince na osičce a ta je různě unavená, vyhřátá atd.

Takže málokterý tachometr ukazuje aspoň plusmínus dobře. navíc do toho ještě hází vidle provozní teplota, takže v zimě třeba při 50 km/hod ukazuje 52 a poté, co se budíky ohřejí od tunelu rozvodu (teplého) vzduchu z topení, při stejné rychlosti ukazuje třeba 60...3

Jinak různé úpravy během výroby byly běžné ve všech podnicích a PAL nebyl výjimkou. Víceméně pro každý modelový rok byly nějaké modernizace a drobné změny...

Jinak palivoměr s lakovaným rámečkem a hladkým sklem může být třeba z něčeho jiného, než ze škodovky - třeba z Avie, Desty, Zetoru atd. Není třeba na 24V? 4
21:29:16
29.01.2024
minno
A ďalšia zaujímavosť taká, že jeden eMkový palivomer s kontrolkou a brzdenou ručičkou s čierne matne lakovanou obručou (chápem - kus z konca výroby), ale k tomu lesklé sklíčko (nechápem).



Teplomer s lesklým sklíčkom a vrúbkovanou obručou je asi Ok a je z úžovky, že.
21:27:35
29.01.2024
Milan 136
21:24:19
29.01.2024
minno
Budíky Š120 sa pri výrobe kalibrovali, alebo tam tie ručičky osadzovali, ako im prišlo pod ruku? 3

Dnes som rozobral 2 teplomery chladiacej kvapaliny (predtým boli bez zásahu) a každý mal ručičku v dosť odlišnej kľudovej polohe. A ten, čo mám v aute, má polohu ručičky niekde medzi. Čiže 3 kusy a každý ručičku inde3

Tak ja len že či je to tak nakalibrované a pod šťavou to ukazuje dobre (neskúšal som), alebo každý ukazuje inak.



Rozobral som aj 2 palivomery, porovnané s tretím kusom v aute a situácia s ručičkami rovnaká.
10:12:19
29.01.2024
john simple
-> minno: z netu
10:07:31
29.01.2024
minno
-> john simple: To je tvoj štít, alebo fotka z netu?

Skôr podľa dátumu OTK.
10:01:06
29.01.2024
john simple
možná podle čísla na nálepce
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od john simple vložen 29.01.2024 10:01:06
08:12:42
29.01.2024
minno
Neviete niekto, odkedy bola zavedená táto úprava?



Každopádne aj na prístrojovke s výstuhami som to mal v strede prasknuté na klasickom mieste.
08:09:32
29.01.2024
minno
A iná prístrojovka bez výstuh:
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 29.01.2024 08:09:32
08:08:53
29.01.2024
minno
Výstuha medzi krajnými budíkmi (moje dodatočné výstuhy a úpravy si nevšímajte):
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 29.01.2024 08:08:53
08:07:37
29.01.2024
minno
Dostali sa teraz ku mne dve 120GLS/Rapid prístrojovky a zistil som zaujímavý detail.



Jeden štít prístrojov má výstuhy medzi otvormi na budíky a druhý štít ich nemá. Vedeli ste o tomto rozdiele vo výrobe? Ja teda nie1



Výstuha medzi strednými budíkmi:
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 29.01.2024 08:07:37
16:03:52
10.12.2023
Tom Troll
-> minno: Tátova první láska dostala darem k osumnáctinám nové Garde... To muselo být tehdy něco...
13:52:55
10.12.2023
minno
Neviem kde inde dať. Spomenul som si na túto fotku1 Zdena Studenková v Rapide. Kedysi dávno som to oscanoval z časopisu Stop.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 10.12.2023 13:52:55
08:35:00
04.12.2023
michael
-> Tom Troll: Existoval i prospekt s kousky vzorků látky jako to bylo třeba u prospektu na 722
22:19:39
03.12.2023
Enggik
-> Tom Troll: Já, jelikož ten leták mám už pár let doma 1 1 Ono vzhledem k tomu, jak málo bylo v modelovém roce 77 těch LSek vyrobeno, tak tenhle leták byl spíš jen zbožné přání soudruhů. A jestli mě paměť neklame, tak ta látka Uljana, je přesně ta, co je typická pro GLSy/Garde/Rapid. Prostě klasická kostka. Některý předsériový LSky na fotkách maj sedačky s nízkýma opěrkama a touhle látkou 4



Jinak mě fakt udivuje, v kolika různých odstínech se tenhle typ látky vyráběl. Ať už do auto průmyslu, nebo v nábytkářství. :-)
upraveno 1x, naposled 03.12.2023 22:21:44
21:54:50
03.12.2023
Bukaj
-> Tom Troll: Že ta 105S látka je Monza, to jsem slyšel, ale Uljana ani žádné další názvy jsem neznal :)
13:04:07
03.12.2023
Tom Troll
Tak schválně, kdo tady znal názvy látek v 742, a kdo kdy viděl bílou LS s červeným čalouněním? 1
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 03.12.2023 13:04:07
18:25:34
23.10.2023
Tom Troll
Kniha... 1
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 23.10.2023 18:25:34
18:24:09
23.10.2023
Tom Troll
... Aretace
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 23.10.2023 18:24:09
18:23:24
23.10.2023
Tom Troll
Máte někdo vysledované od kdy se reálně začal objevovat žlábek s prolisem na svazek dozadu doprava do nosníku, a otvor pro aretaci Supre-Rolů? Protože v knize se píše od modelu 80, kastle A2133265, a já to mám připravený na 2127XXX (ještě bez A! Expedice 28.09.79), a svazek vedený ještě středem, do průchodky v podlaze zadního zavazadelníku.. 1
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 23.10.2023 18:23:24
upraveno 2x, naposled 23.10.2023 18:45:53
06:24:50
29.09.2023
john simple
06:24:20
29.09.2023
john simple
06:23:56
29.09.2023
john simple
06:23:10
29.09.2023
john simple
Extreme Tyres