![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
-> Václav Vašák: Tak to jo. Stejně si ale myslím, že by se šroub dřív natáhl/urval, než by povolil závitový spoj (pokud už není načatý) ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 09.03.24 08:22:28: ty jsou ale vyrobené z Kryplonitu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Václav Vašák: Prstama možná, ale sikovkama těžko![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok 08.03.24 19:03:44: Superman by to dokázal!
-> Václav Vašák 08.03.24 09:55:49: jsem si to pustil bez zvuku a maly na mobilu a nechapal jsem, jak nekdo muze vytahnout sroub hlavy sikama![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: To není dobré. Předpokládám, že u toho Fiatu byl ten filtrbox uchycen ještě jinde, než za karburátor - nemá ta nasávací trubka zespodu nějakou nožku? Takováhle páka jen na karburátor určitě nebude dělat dobrotu - minimálně tedy u karburátoru ze zinkové slitiny...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: Pouze před šroubky do víka, víko - guma - čistič - guma - a plech kolem dokola který ho přidržuje. Nečekal jsem že to bude problém, ostatně se dodávaly SEDRy i v provedení se štefty jako náhradní díl pro Žiguli, kde je čistič řešen stejně.
Na žádné poškození jsem při pohledové kontrole nenarazil, takže zkrátka uvidíme jestli, potažmo kdy, se povolí znovu.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Na žádné poškození jsem při pohledové kontrole nenarazil, takže zkrátka uvidíme jestli, potažmo kdy, se povolí znovu.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tom Troll: Jak je ten fiaťáckej filtrbox chycenej k motoru? Při nějaké rezonanci se rozkmitá a rozvibruje víko, takže se šroubky povolily, no. Zjevně v těch Fiatech je něco jinak - buď rezonance nebo lepší držák filtrboxu.
Jinak to, že víko poskakuje na karburátoru, bude mít vliv maximálně na systém sytiče a lehce proměnlivou hladinu v plovákové komoře (plus teda na systém ekonostatu, jestli máš karbec z 1203)
Spíš bych se bál, že se něco poškodilo/vyklepalo (trubka sytiče, odlitek víka nebo tělesa, uložení plováku...)
Jinak to, že víko poskakuje na karburátoru, bude mít vliv maximálně na systém sytiče a lehce proměnlivou hladinu v plovákové komoře (plus teda na systém ekonostatu, jestli máš karbec z 1203)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Spíš bych se bál, že se něco poškodilo/vyklepalo (trubka sytiče, odlitek víka nebo tělesa, uložení plováku...)
Tak to jsem nežral.
Emko se chovalo už delší dobu jak s vylágrovanym sedrem, váhavej nic moc a vysokej volnoběh, nic moc starty, přechody, odpověď na plyn... a nedávno se k tomu přidalo že mu v zátěži nad cca 3,8k prostě došel dech, jak kdyby došel benzín... kdekoliv pod zase dobrý, a na volný běh jakoby se kolem 4k prostě vyrobil elektronický omezovač, že pak vynechává a pálí každá x-desátá komprese, kdekoliv pod zase vcelku čistý chod.
Už jsem si říkal, jestli nejde benzín do oleje, nebo někde neteče proudem, ale auto nijak výjmečně benzínem nesmrdělo, ani se nějak extra nezvedla spotřeba, v oleji se neobjevoval, tak že se teda konečně pujdu podívat do karbu jestli se někde něco nepřicpalo, pohrát se šroubky, možná udělat po delší době předstih... ikdyž jsem si nedokázal představit co by se mohlo přicpat aby se to chovalo zrovna takhle, tak vemu za čistič (mám polskej čistič styl fiat / lada čtyřmi šrouby na víku karburátoru), a s čistič má vakl. Za okamžik čumim jak pero z gauče, protože všechny šroubky na víku karbece byly vycouvaný o 3-4 mm, víko se mohlo naprosto libovolně nadzvedávat a hopsat, a naprosto jediný efekt co to na běh mělo byl, že se to chovalo "trošku divně"...
Po dotažení se motor zase chová naprosto kulturně, teplý start po 20 min na brnk bez plynu, volnoběh pianko 850 rpm, projev výkonu je teď o nědo hladší a kulturnější... A přitom kdyby mi to měl někdo popsat, tak čekám že je z auta už dávno ohnivá koule, potažmo že to vůbec neni schopný jezdit. A podotýkám, že chovat trošku nekulturně už se to opravdu mohlo začít před více tisíci km, ale připisoval jsem to SEDRu co jde do kopru...
Je to socík výroba typ z TAZky 1500
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Emko se chovalo už delší dobu jak s vylágrovanym sedrem, váhavej nic moc a vysokej volnoběh, nic moc starty, přechody, odpověď na plyn... a nedávno se k tomu přidalo že mu v zátěži nad cca 3,8k prostě došel dech, jak kdyby došel benzín... kdekoliv pod zase dobrý, a na volný běh jakoby se kolem 4k prostě vyrobil elektronický omezovač, že pak vynechává a pálí každá x-desátá komprese, kdekoliv pod zase vcelku čistý chod.
Už jsem si říkal, jestli nejde benzín do oleje, nebo někde neteče proudem, ale auto nijak výjmečně benzínem nesmrdělo, ani se nějak extra nezvedla spotřeba, v oleji se neobjevoval, tak že se teda konečně pujdu podívat do karbu jestli se někde něco nepřicpalo, pohrát se šroubky, možná udělat po delší době předstih... ikdyž jsem si nedokázal představit co by se mohlo přicpat aby se to chovalo zrovna takhle, tak vemu za čistič (mám polskej čistič styl fiat / lada čtyřmi šrouby na víku karburátoru), a s čistič má vakl. Za okamžik čumim jak pero z gauče, protože všechny šroubky na víku karbece byly vycouvaný o 3-4 mm, víko se mohlo naprosto libovolně nadzvedávat a hopsat, a naprosto jediný efekt co to na běh mělo byl, že se to chovalo "trošku divně"...
Po dotažení se motor zase chová naprosto kulturně, teplý start po 20 min na brnk bez plynu, volnoběh pianko 850 rpm, projev výkonu je teď o nědo hladší a kulturnější... A přitom kdyby mi to měl někdo popsat, tak čekám že je z auta už dávno ohnivá koule, potažmo že to vůbec neni schopný jezdit. A podotýkám, že chovat trošku nekulturně už se to opravdu mohlo začít před více tisíci km, ale připisoval jsem to SEDRu co jde do kopru...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Je to socík výroba typ z TAZky 1500
-> Jarda/felda 02.03.24 23:06:26: jj, vyzkousime na felde :)
-> hans1 02.03.24 19:23:55: dobrej napad, plechovku likvidovat nebudu, par jich po dedovi mam... skoda, ze uz mi jich sestra dost vyhodila, ta zlikviduje vse, co neni pod zamkem, no :/
-> hans1 02.03.24 19:23:55: dobrej napad, plechovku likvidovat nebudu, par jich po dedovi mam... skoda, ze uz mi jich sestra dost vyhodila, ta zlikviduje vse, co neni pod zamkem, no :/
-> ajok 02.03.24 22:15:20: ono to tak funguje
s korozí zreaguje a vytvoří tam oxid olova a tim zastavuje rez
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> hans1 02.03.24 19:23:55: to nestarne
-> Jarda/felda 02.03.24 18:51:31: pamatuji, ze tata to mel namichany ve sklenicce od presnidavky a likvidoval tim korozi na ziguliku
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda 02.03.24 18:51:31: pamatuji, ze tata to mel namichany ve sklenicce od presnidavky a likvidoval tim korozi na ziguliku
-> ajok 02.03.24 17:12:47: toto mít tak to dám jako dekoraci mezi dobové plechovky
ale chtít tím něco natírat ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> ajok 02.03.24 17:12:47: míchal jsem to s fermeží a funguje to ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
musi se to michat s tou fermezi nebo to mohu pridat do jakekoliv barvy?
-> darklord 10.02.24 08:54:03: já tam vidim 50kw mpi nejspíš z 97 pokud ta hlava patří k tomu a to by byla nejostřejší seriová vačka na malý uložení ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> růža 10.02.24 11:59:31: nie a za lacno len nafta a cas stoji viac ako blok....
Naftu mam ...len s tym casom akosi zle stojim.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Naftu mam ...len s tym casom akosi zle stojim.
-> SO545 10.02.24 11:26:23:
pro tohle potěšení mám pochopení.
Chápu, že je fajn, když ti to dojde až do dílny, ale všeobecně, není zase takový problém sehnat pěkný blok z Feldy ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Chápu, že je fajn, když ti to dojde až do dílny, ale všeobecně, není zase takový problém sehnat pěkný blok z Feldy ne?
-> růža 10.02.24 11:18:33: ja som necakla ze ku mne pride pekny blok az do dielne...
Sice kolega skonstatoval ze kazdy sa tesi z neveho auta...len ja zo srotu.....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Sice kolega skonstatoval ze kazdy sa tesi z neveho auta...len ja zo srotu.....
-> SO545 10.02.24 10:51:02: Aha. Nečekal bych, že to schytá zrovna vačka.
-> růža 10.02.24 10:31:08: motal nieco o poskodenom ulozeni klinku....
V podstate je to jedno...ja ma slusny blok a ostatne je nepodstatne.
Par motorov som rozobral...nerobim si iluzie....je to vsetko jedna velka a hlavne cervena silikobova iluzia.....cim viac silikonu ....vacsi mechanik.
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
V podstate je to jedno...ja ma slusny blok a ostatne je nepodstatne.
Par motorov som rozobral...nerobim si iluzie....je to vsetko jedna velka a hlavne cervena silikobova iluzia.....cim viac silikonu ....vacsi mechanik.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> SO545 10.02.24 09:03:05: Jak se dá dojebabrat vačka při výměně rozvodů na Feldě? ![132](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/132.gif)
![132](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/132.gif)
-> darklord 10.02.24 08:54:03: do 40kw motora v ktorom ju majster pri vymene rozvodov dojebabral
Manik u nas pracuje este len druhy den....este s nim bude urcite sranda.
Ma felu v LPG a nemal stastie na garazistu.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Manik u nas pracuje este len druhy den....este s nim bude urcite sranda.
Ma felu v LPG a nemal stastie na garazistu.
-> SO545: naco je dobra 40kw vacka z mpi?
Dnes nas kolega zahlasil ze niesie do zberu motor z ktoreho potreboval len vacku...
Tak som zachranil jeden pekny blok pred srotom.
Tak som zachranil jeden pekny blok pred srotom.
Motor po opravě a kontrole,namontovat a jezdit...i to chvilku vrčelo,než natekla voda do vany a začalo to vydávat takové podivné zvuky,...všechny písty přidřený a ten černý humus uvnitř,hlavně že silikonu neni nikdy dost a z venka to je hezky natřený,zkrátka bych se z toho zblil.Vypadá to jako hloupý vtip,bohužel tomu tak neni a i tohle je pro někoho servisní služba.
-> Jarda/felda 03.02.24 15:58:00: děkuji za poznatek,ale už jsem si toho za těch bezmála 20 let co s těma motorama dělám taky všiml.
-> saskyn2: -> Jarda/felda: a to je jako důvod,proč nejde do 120 bloku dát 1,3?...naroubuju tam třeba 1,6,když to někdo zaplatí,stačí trocha frézování.Mě prostě jenom fascinuje,že to někomu stálo za to na LPG a těch vyfikundací je na tom motoru víc,co mě hlava nebere,že se s tím někdo tenkrát jebal,aby to potom zkončilo ve šrotu.
-> saskyn2: -> Jarda/felda: a to je jako důvod,proč nejde do 120 bloku dát 1,3?...naroubuju tam třeba 1,6,když to někdo zaplatí,stačí trocha frézování.Mě prostě jenom fascinuje,že to někomu stálo za to na LPG a těch vyfikundací je na tom motoru víc,co mě hlava nebere,že se s tím někdo tenkrát jebal,aby to potom zkončilo ve šrotu.
-> Václav Vašák 03.02.24 14:07:38: 105/120 má válce OO OO a 130a výš OOOO
-> Jarda/felda: Jo podle mezery je to 130
-> Václav Vašák 03.02.24 09:51:23: to ne ale měli jinak válce než 120 ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 03.02.24 09:53:10: to určitě mělo,ale když sem ten motor protáčel,tak mě přes golu div neutrhnul ruku...pocit jak kdybych to startoval klikou.Ono neni uplně důležité mít obří KP na to,aby motor měl velké tlaky a pěkně jezdil...bylo mě divné,že by to byla první 120-ka co se před HU vrátí zpátky,než aby se protočila se syčením do vany.
Taky to asi bylo složený z nových dílů,protože nikdy sem neviděl tak čistý 5K,akorát LPG udělalo s hlavou rychlý proces,to mě na tom příjde divný,takový práce a pak tam nedam tvrdý sedla.
Taky to asi bylo složený z nových dílů,protože nikdy sem neviděl tak čistý 5K,akorát LPG udělalo s hlavou rychlý proces,to mě na tom příjde divný,takový práce a pak tam nedam tvrdý sedla.
To mohlo mit hodne malej KP ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 03.02.24 07:21:08: to já taky,ale je to práce navíc (čas).
-> Jarda/felda 03.02.24 09:27:00: 130 neměly písty z 135Mpi :-)
-> Jarda/felda 03.02.24 09:27:00: 130 neměly písty z 135Mpi :-)
-> Václav Vašák 02.02.24 17:07:58: nejni to spíš komplet 130 s bouchlým 120 číslem ? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Václav Vašák: Jestli chceš, tak nějaký 120 dvouřádek blok navíc tu mám...
-> isti 02.02.24 11:16:41: tak třeba to,že ten obyč 120L motor má 130 hlavu co neni prasklá,písty z 135MPi (což neni nic extra věc) a blok převrtaný na 75,5mm.Takže nemám pochyby o tom,že by to někdo chtěl.Bohužel pro mě potřebuji 120L motor na stavbu závodního,takže mě to dost zklamalo a podvodníků je na RZ víc než dost,nemám potřebu být další ;-)
-> Václav Vašák: Prosím ťa,čo by sa dalo rozpredať na obyč 120 motore?
-> Bukaj 01.02.24 23:43:52: pravdu máš jenom z 1/3...jako zase jsem o něco chytřejší,co domácí tvořivost a kutilství může vyplodit,ale podle všeho byl majitel docela koumes a měl i slušné strojní vybavení,apropo z projektu šrot se stává projekt upravený litinový 5-kanál :-) Ne,že bych neměl co dělat,ale mít možnost odpočinout si u jiné práce kde mám volné ruce je fajn.Rozprodávat se mě to po dílech nechce,už jenom kůli zapečeným ventilům.
-> Václav Vašák: To vypadá jako plynová stotříca...![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Neni nálada,tak likviduju věci kolem a přišel čas i na tuhle 120-ku na zvrakování,...co jsem našel mě dost nasralo! :-(
-> Bukaj 26.12.23 11:16:21: mas ich mat...zrkadla viem ale tie zamky ma miatli.
Poprosim adresu zasielkovne mail....zajtra poslielam do Medera....tak by som struhol aj Prahu.
Poprosim adresu zasielkovne mail....zajtra poslielam do Medera....tak by som struhol aj Prahu.
-> SO545: Zrcátka univerzál, to před nimi jsou dorazy dveřních zámků na 1000MB
Kdyžtak mi je můžeš přibalit k těm LEKRům, děkuji...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kdyžtak mi je můžeš přibalit k těm LEKRům, děkuji...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)