![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
-> Bukaj 19.08.22 09:22:23: kup si zaklapávací waga a nemusíš řešit koncovky na lankách a odpojování ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: Pro mé použití je acidurka nejlepší a ta z Dolného Kubína ještě jakž-takž funguje (noname kopie jsou z příliš měkkého plastu a netěsní jim víčko - deformuje se).
Používám je téměř výhradně na připojení čerpadel v různých jímkách a technologických šachtách, kde je vlhko a skapávající kondenzát či dešťové srážky. To, cos´ poslal v odkazu má pro mne několik nevýhod - netěsné vývody (jen guma, nestahovací), chybí "věneček" (Wago samozřejmě s sebou vozím, ale na spojení drátu s lankem bych musel ještě vozit koncovky na lanka) - šroubový spoj je jistota, na drátu dělám vždy očko a taktéž na lanku očko se "zámotkem", takže nehrozí uvolňování. Další věc je snadné rozebírání a obnova spoje v případě poruchy/výměny čerpadla (jo, wago se dá také rozebírat, ale zase bych musel řešit koncovky na lanko...). A to uchycení té krabičky z odkazu "zevnitř" vysloveně nechci - další díry, kterými dovnitř proniká vlhkost či dokonce tlaková voda (občas dojde k zatopení některé šachty...) - zase se to dá řešit zatmelením nebo šroubky s těsněním, ale proč si přidělávat práci, když acidurka je osvědčená a funguje. Sice ybch byl raději, kdyby je vyráběli z tvrdšího plastu (nebo alespoň víčko, aby se nekroutilo), ale chápu, že šetřit se musí...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Používám je téměř výhradně na připojení čerpadel v různých jímkách a technologických šachtách, kde je vlhko a skapávající kondenzát či dešťové srážky. To, cos´ poslal v odkazu má pro mne několik nevýhod - netěsné vývody (jen guma, nestahovací), chybí "věneček" (Wago samozřejmě s sebou vozím, ale na spojení drátu s lankem bych musel ještě vozit koncovky na lanka) - šroubový spoj je jistota, na drátu dělám vždy očko a taktéž na lanku očko se "zámotkem", takže nehrozí uvolňování. Další věc je snadné rozebírání a obnova spoje v případě poruchy/výměny čerpadla (jo, wago se dá také rozebírat, ale zase bych musel řešit koncovky na lanko...). A to uchycení té krabičky z odkazu "zevnitř" vysloveně nechci - další díry, kterými dovnitř proniká vlhkost či dokonce tlaková voda (občas dojde k zatopení některé šachty...) - zase se to dá řešit zatmelením nebo šroubky s těsněním, ale proč si přidělávat práci, když acidurka je osvědčená a funguje. Sice ybch byl raději, kdyby je vyráběli z tvrdšího plastu (nebo alespoň víčko, aby se nekroutilo), ale chápu, že šetřit se musí...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: No třeba ta svorkovnice v A-Boxu mně přijde daleko lepší. Všechny dráty pod jedním šroubem...
-> StepaNoFUN 18.08.22 21:01:24: a proč to měnit když to funguje ?
za mě tedy dobře udělaný šroubový spoj bude mít lepší vodivost než wagovka akorát je to pracnější ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To mi připomíná ten vtip - Jistota je jistota. Řekla jeptiška a nasadila si šprcku na svíčku. :-D
-> StepaNoFUN: Heh, to mi pripomina, jak jsme s kolegou/kamosem chteli mit 100% jistotu a tak jsme kabely spojovali v acidurce, udelali jsme na dratu vocko s ocaskem a ten ocasek jsme strcili do namazany wagosky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
já bych tyhle šroubové spoje přirovnal ke karburátoru s ručním sytičem a wago k nepřímému vstřikování.
-> Jarda/felda: Všechno. Třeba to, že ji čobolové dělaj už asi tak 50 let stejně. Jen změnili materiál a přestali k tomu dělat "kalhotky"
-> StepaNoFUN 18.08.22 18:37:50: a co je na acidurce špatnýho ?
a asi jsem taky zamrznul v době s bukajem ale mám radši šroubovaný spoje než wagovky ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 18.08.22 09:59:55: Nemáš WAGO svorky? Tyhle jejich svorkovnice jsou stejně jen pro zlost. BTW - co rozmrznout (když už tě zajímá Volvo) a začít používat něco normálnějšího, než acidurku?
například: www.kvelektro.cz/krabice- spelsberg-abox-025l-ip65-8 0x80x52mm-80290701-p117705 5?gclid=Cj0K...
například: www.kvelektro.cz/krabice- spelsberg-abox-025l-ip65-8 0x80x52mm-80290701-p117705 5?gclid=Cj0K...
-> Bukaj: Založ "nenašli" téma.. budu přispívat několikrát denně..![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Něco ze včera, ale spíš "co jste dnes nenašli"
Naštěstí jsem měl koupené dvě a potřeboval jsem jen jednu, druhá byla komplet![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Naštěstí jsem měl koupené dvě a potřeboval jsem jen jednu, druhá byla komplet
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> k.jarek: Sundam kastlu z podvozku a dam Applovi, az bude delat na mojem, jestli by to nestrikl taky...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jumbo: Myslím si, že by to mohl být fajn počin, když už je v takto osekaném stavu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> k.jarek: Premyslim nad tim...
-> Jumbo: Budeš ho renovovat?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Nasel jsem svuj stary anglicak u mamky ve skrini... Docela trefa, kdyz mam ted ten stejny ve velkem... A stari bude asi podobne, jako ten muj velky...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: takové měl Fin Dýzl pod sedadlem![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tyjo asi se mi nechce. Kdyby někdo znamy tak jo klidně, ale domlouvej se s troubou co by to chtěl nejlíp poslat poštou a ještě za čokoládu.
Tolik volného času nemám. ![71](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Dej na bazoš tyjo, škoda vyhodit...
Zítra letí do sběrbeho dvora. Případně pokud někdo potřebuje tak obratem ozvat jinak zítra 12 jsou pase...
-> Bukaj 30.07.22 00:50:16: No jen že to je teoreticky taky možnost, můžu se Radka na to jméno přeptat.
-> Bukaj 30.07.22 00:50:16: Plynivkari skutecne pěli chvalu na "nekoho v Benatkach ", kam jsem taky chtel makovici dat, ale uz to tenkrat bylo tak drahy a 105ka me srala, ze jsem radsi sel do favomotoru :-)
-> dragon_cb_cz 29.07.22 22:33:32: Nojo, ale ten motor od té doby nejel, tak jak můžu vědět, že bude fungovat? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Hlavu na 120L mi nechával RST dělat někde v Benátkách či kde, ale na jméno si zaboha nemůžu vzpomenout ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: občas si to dělá co chce a kde máš jistotu,že všechny sedla i ventily jsou stejného materiálu a všechny válce se plní stejně,...já tohle neřeším,na plyn tohle není stavěné a serou se i moderní motory uplně stejně.Stejně tak neřeším nějaké recenze,které jsou zde na Virtu s největší pravděpodobností.Ono až začneš dělat jinak,než pro zábavu,že se v zimě nudíš,budeš ty recenze mít taky,protože ne vždy se trefíš na člověka,co tomu aspoň trochu rozumí a až ti bude volat někdo,že zapojil benzín do vývodu na podtlak rozdělovače,že na karbecu jiná trubička s průměrem 6mm není a že karbec nefunguje,že si ho udělal na píču,tak poznáš,jaký to je dělat s lidma
A divil by ses,jak to u nás funguje,...zrovna z Pohofestu sem si odběhnul na jednu "reklamaci" T613,...majitel byl z toho nešťastný,že se s tím nedá jet a je to horší jak předtím.Já otočil šroubkama a během 20s jsem mohl jít zase pryč,motor seřízen a stačilo poslouchat tu V8...zkrátka ručím za to,co si namontuju,jak to dám z rukou,tak nasrat!Pokud se někdo ozve slušně,že to neumí,tak není problém dořešit.Ale z 99% řeším na motoru dalších X základních věcí co by měl znát každý,kdo má "veterána",ale realita je taková,že tomu lidi absolutně nerozumí a to nemusí být pouze fyzické osoby
Ale jednou sem si tuhle cestu vybral,tak buď budu posílat lidi za tebou a ty se z toho zblázníš,až ti tam přistane nějaký rovnotlaký jeb z předválečné éry ve kterém se hrabal kdo měl ruce někde v zákopu za 2. světový nebo budu nasraný,že je svět plný pitomců ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: No borec z Motoreny. Sem to mel napsat jasne.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A to je kdo? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: Kdyztak muzes zkusit pana Benese, jesi tam jeste dela... +420603446349
Uz jsem 2,5 roku mimo obor, tak kdo vi...
Uz jsem 2,5 roku mimo obor, tak kdo vi...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 29.07.22 16:20:14: Dík, zkusím :)
-> isti 29.07.22 16:21:33: Nová hlava neřeší můj problém - tam se měkká sedla zaklepou raz-dva
Původní hlava vydržela 50 tisíc na benzín (od novoty do montáže LPG) a dalších 80 tisíc na LPG, poté vypadala jako tato na fotce. S druhou hlavou jsem namontoval přikapávání aditiva na ochranu sedel, ale nefungovalo to (velké změny viskozity aditiva v závislosti na teplotě měly za následek, že buď to nekapalo vůbec, nebo to tam teklo proudem), na tu hlavu jsem najel cca 50 tisíc, než se ventily zase zaklepaly. Pak mi kamarád zařídil úpravu hlavy a tak tam šla ta upravená, na ní jsem najel cca 100 tisíc bez problému s ventily, po závadě na motoru, způsobené novou vadnou svíčkou, jsem dal na motor tuto hlavu, co jsem teď sundal (je to ta druhá hlava v pořadí, jen s novými sedly ventilů a přidanými guferky), nechal jsem si ji upravit před cca 3 lety v Praze (www.opravyhlavpohl.cz/). Najel jsem na ní cca 80 tisíc...
-> Václav Vašák: Zajímavé je, že se to stalo jen na dvou válcích. A ta hlava, kterou mi někde zařizoval kamarád, na to netrpěla - jak jsem již zmínil, najel jsem na ní cca 100 tisíc a ventily zaklepané nejsou.
Jinak děkuji za (ne)nabídku, ale Tvé služby bych stejně využít nechtěl - možná to byly výjimky, potvrzující pravidlo, ale mám na Tebe dvě recenze a ani jedna nebyla pozitivní.
-> isti 29.07.22 16:21:33: Nová hlava neřeší můj problém - tam se měkká sedla zaklepou raz-dva
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Původní hlava vydržela 50 tisíc na benzín (od novoty do montáže LPG) a dalších 80 tisíc na LPG, poté vypadala jako tato na fotce. S druhou hlavou jsem namontoval přikapávání aditiva na ochranu sedel, ale nefungovalo to (velké změny viskozity aditiva v závislosti na teplotě měly za následek, že buď to nekapalo vůbec, nebo to tam teklo proudem), na tu hlavu jsem najel cca 50 tisíc, než se ventily zase zaklepaly. Pak mi kamarád zařídil úpravu hlavy a tak tam šla ta upravená, na ní jsem najel cca 100 tisíc bez problému s ventily, po závadě na motoru, způsobené novou vadnou svíčkou, jsem dal na motor tuto hlavu, co jsem teď sundal (je to ta druhá hlava v pořadí, jen s novými sedly ventilů a přidanými guferky), nechal jsem si ji upravit před cca 3 lety v Praze (www.opravyhlavpohl.cz/). Najel jsem na ní cca 80 tisíc...
-> Václav Vašák: Zajímavé je, že se to stalo jen na dvou válcích. A ta hlava, kterou mi někde zařizoval kamarád, na to netrpěla - jak jsem již zmínil, najel jsem na ní cca 100 tisíc a ventily zaklepané nejsou.
Jinak děkuji za (ne)nabídku, ale Tvé služby bych stejně využít nechtěl - možná to byly výjimky, potvrzující pravidlo, ale mám na Tebe dvě recenze a ani jedna nebyla pozitivní.
-> Bukaj: udělají ti to každý sedla,dřív a nebo později,prostě to kurví ten plyn...takže se ani nebudu nabízet,akorát bych dal důvod místním blbcům k pomluvám.Už jsem viděl horší i na feldích hlavách a tam jsou trochu jiný materiály už z výroby.Spíš je divný,že ti nepřišlo zvláštní,že máš dřík výfukovýho ventilu o 3mm výš,jak ten sací + pokud bys chtěl opravdu dlouhodobá sedla na LPG a nebyl líný pak zase měnit ventily,vyjde ti levněji jezdit na benzín ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Predpokladám že novú hlavu máš len to nechceš použiť.
,takžiež vložkovú sadu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Toho casu jsme davali nektery veci do Motoreny v Hostivari... To je asi nejbliz co vim.
Původně jsem chtěl překroužkovat motor, ale tohle mne nepotěšilo - není to tak dávno (2 roky?), co jsem tuhle hlavu nechal upravit pro provoz na LPG - osazením (údajně) tvrzenými sedly výfukových ventilů...
Takže se asi na překroužkování vykašlu - kroužky zjevně nejsou důvodem nízké komprese tohoto motoru
- i když, když už to mám rozebrané...
Měl by někdo z vás tip na nějakého solidního "hlavaře"?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Takže se asi na překroužkování vykašlu - kroužky zjevně nejsou důvodem nízké komprese tohoto motoru
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Měl by někdo z vás tip na nějakého solidního "hlavaře"?
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> darklord 29.07.22 14:31:24:
Rozumím..
Je to focený "od volantu", ale tak, že auto stojí svisle na předním čele
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je to focený "od volantu", ale tak, že auto stojí svisle na předním čele
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: mozno este fotku ako by to malo vypadat bez zasahu pre nas co ani netusime ako mat otoceny mobil ked sa na to divame ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 29.07.22 10:06:58: Jak pravil -> Bukaj: .. Viděl jsem díry všechny možný, mnohé z nich i od trojúhelníkových vrtáků, ale takhle sprostě ustřiženou "popelníkovou část" ještě nikdy.. Mohl to být i militantní nekuřák. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 29.07.22 10:07:28: Nemáš vzduchovku? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 29.07.22 10:06:58: Palubka MB
Jinak pávy lze za dobrého počasí slyšet přes les od kolegy ze vsi až k nám - vzdušnou čarou cca 1,5 km![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak pávy lze za dobrého počasí slyšet přes les od kolegy ze vsi až k nám - vzdušnou čarou cca 1,5 km
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> gim 29.07.22 09:25:57: Hele páv dobrej, ale sousedi si tu pořídili zoborožce naříkavého... to je na Molotova k nim...
-> Jozka 28.07.22 23:50:59: Pro nás méně plechoznalé?
-> Bukaj: soused "statkář" choval pávy. Rachot z nich šílenej, otravovali celé sousedství. Jednoho dne přijel domů a v kuchyni na stole asi 70 karbanátků. Tak se ptal své 90 leté matky co to má znamenat. "Přeci večeře pro čeládku, makají celý den na poli, tak ať mají něco teplého do břicha." Ale mami, my čeládku už léta nemáme. Z čeho jsi to udělala? Mami kde jsou pávi???
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Ke kolegovi si taky zvykli chodit, protože tam furt sype nějaký zrní ptáčkům, ale poté, co mu pávi sklidili sadbu salátu, kedluben a okurek, už není tak nadšen z toho, když se u něj objeví...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Si takhle sedím v dílně a najednou se kolem mně promenádujou dva pávi. :-O
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.07.22 22:17:39: přesně, zaplatim a at vyhodim kolik chci je to jedno ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)