-> King: O 742.136 jsem už uvažoval, ale zaprvé žádnej nemám, zadruhé to prostě neni 130ka
A jaká je tedy dnes běžná cena za úpravu těch 4 sedélek?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
19:37:57
11.01.2017
11.01.2017
Bukaj
17:35:56
11.01.2017
11.01.2017
King
-> Bukaj: Při ceně úpravy sedel na litinový hlavě byl favomotor jasná volba :-)
09:57:25
11.01.2017
11.01.2017
Bukaj
-> King 11.01.17 09:22:54: Jo, tyto debaty si z TW pamatuju (i články p. Čecha, dokud ještě přispíval na TW) a vzpomněl jsem si na to. Něco na tom možná bude, neboť původní hlava na mé 130LPG, která najela necelých 50 tisíc na Super a pak cca 120 tisíc na LPG s tímto problém neměla. Tedy od doby, kdy do této škodovky nechal před cca 11 lety kamarád namontovat plyn jsem ventily seřizoval jednou za rok při pravidelném servisu a nebyly o nic více zaklepané, než u auta, jezdícího na benzín. Poté, co jsem se stal majitelem tohoto vozu, rozhodl jsem se zjistit, proč tato 130 oproti mé první 130 je o poznání línější. Poslední, co mne napadlo, že po těch letech provozu na LPG už asi budou zaklepané ventily, tak jsem před rokem a půl shodil hlavu (výfukové ventily byly lehce zaklepané, ale ne nijak fatálně) a nasadil tuhle hlavu z Aukra...
Poprvé, když jsem po cca 1000 Km přetahoval šrouby hlavy, všiml jsem si, že výfukový ventil na prvním válci bylo potřeba štelovat o poznání víc, než u ostatních válců. A když jsem každý měsíc jednou až dvakrát musel štelovat tento ventil, začal jsem tušit zradu...
Poprvé, když jsem po cca 1000 Km přetahoval šrouby hlavy, všiml jsem si, že výfukový ventil na prvním válci bylo potřeba štelovat o poznání víc, než u ostatních válců. A když jsem každý měsíc jednou až dvakrát musel štelovat tento ventil, začal jsem tušit zradu...
09:47:02
11.01.2017
11.01.2017
Bukaj
-> Petr Urban 10.01.17 18:55:50: Ventil těsnil (tedy netěsnost nebyla větší, než u ostatních válců - měřil jsem tlaky před a po naštelování vůlí - tedy potřeba bylo štelovat jen tento jeden ventil, jehož stále více zaklepané sedlo bylo příčinou nízkého kompresního tlaku prvního válce), po naštelování vůle byly tlaky všech válců cca stejné (plusmínus desetina atmosféry).
A jak jsem již psal - o výměně sedel jsem již uvažoval, ovšem v té době se stala kamarádovi ta příhoda s vypadlým tvrzeným sedlem z hlavy a poškozením nově poskládaného motoru 120LS (najeto měl cca 1500 Km) a to mne natolik odradilo, že jsem raději koupil sadu na "přicucávání" aditiva na ochranu sedel...
A jak jsem již psal - o výměně sedel jsem již uvažoval, ovšem v té době se stala kamarádovi ta příhoda s vypadlým tvrzeným sedlem z hlavy a poškozením nově poskládaného motoru 120LS (najeto měl cca 1500 Km) a to mne natolik odradilo, že jsem raději koupil sadu na "přicucávání" aditiva na ochranu sedel...
09:22:54
11.01.2017
11.01.2017
King
-> Bukaj: J. Čech, co kdysi psal romany na TechWebu, mel takovou hypotezu, ze u puvodnich makovic, ktery dlouhy leta jezdily na olovnateh benzin, doslo ke "zhutneni" ventilovejch sedel a takova hlava si pak nechala libit dlouhodobejsi provoz na N95 nebo dokonce na LPG, aniz by dochazelo k vyraznymu zaklepavani ventilu. Ja takovy stesti nemel a prvni makovice na S105 to stelovani ventilovych vuli vydrzela cca 30tkm a pak to mezi 2-3 vlcem prasklo a nebylo uz ani kam stelovat. Jeji nastupkyne trpela na zaklepavani ventilu daleko min a po 50tkm se motor odebral na odpocinek do sklepa. Velkou roli v tom hraje nastaveni smesi LPG a rezim jezdeni. Nejhorsi bylo jezdeni po dalnici s pomerne seskrcenym reduktorem, kdy to vysoka teplota horeni likvidovala doslova pred ocima. To ny taky mohlo vysvetlovat, proc nekomu na lpg litinova hlava bez uprav sedel normalne funguje a nekdo ma stelovani ventilu jako soucast tydenni udrzby :-)
18:55:50
10.01.2017
10.01.2017
Petr Urban
-> Bukaj: Velmi neodborně udělaná hlava někým před tebou, ztenčil moc dos.plochu a možná ani netěšil původně ventil. Jinak sedla v hlavě na LPG by měla být udělaná z správného materiálu, tedy vyměněna, jinak problémy vždy budou.
18:39:28
10.01.2017
10.01.2017
J3STER
12:10:02
04.01.2017
04.01.2017
Bukaj
-> Minott: No, materiál tam byl - úpravce ten kanál zvětšil pod sedlem a ventil se proklepal až na rozšířené místo...
Na druhé škodovce mám podobně upravenou hlavu (dělal jsem to někdy před cca 10 lety), jen je původní z osmdesátých let a žádný problém se zaklepáváním ventilů jsem nezaznamenal. Najeto má něco mezi 50 a 60 tisíci...
Na druhé škodovce mám podobně upravenou hlavu (dělal jsem to někdy před cca 10 lety), jen je původní z osmdesátých let a žádný problém se zaklepáváním ventilů jsem nezaznamenal. Najeto má něco mezi 50 a 60 tisíci...
11:14:34
04.01.2017
04.01.2017
Minott
-> Bukaj: mne to podla obrazku pripada tak,ze ten co tu hlavu upravoval tak zväčšil ten otvor ventilu natolko že material čo vytvara ten vnutorny 30 stupnovy uhol sedla ventilu tam neni,,,
10:55:01
04.01.2017
04.01.2017
vhml
-> Bukaj 04.01.17 10:11:53: osadil bych to o 1mm vetsim favoritim ventilem a hotovo
10:11:53
04.01.2017
04.01.2017
Bukaj
-> Eidy: materiál ze sedla tam není vůbec...
Jinak hlava od Tebe je už na motoru a v noci proběhla první testovací jízda po vsi... :)
Jinak hlava od Tebe je už na motoru a v noci proběhla první testovací jízda po vsi... :)
10:07:04
04.01.2017
04.01.2017
Eidy
-> Bukaj: Hezky dobře. A ten materiál ze sedla je nahrnutý nad ventil nebo jak to tam vypadá? To by mě zajímalo.
09:08:29
04.01.2017
04.01.2017
Bukaj
Včera jsem se navzdory počasí dokopal k tomu konečně shodit hlavu u 130LPG a ač jsem čekal na prvním válci zaklepaný ventil, tak toto mne dostalo:
A to byla nová hlava, kterou jsem koupil předloni na Aukru - jen ji někdo upravoval - zvětšené a slícované kanály a bohužel také snížená na minimum (cca 1,5 mm), kdovíproč měla vsazená nová vodítka ventilů a sela ventilů byla také nějak upravená - zřejmě měkčená
...vzhledem k tomu, že za rok, co byla hlava na autě, jsem na ní najel něco málo přes 20 tisíc, po celou dobu jsem používal aditivum na ochranu sedel (přisávané podtlakem za chodu motoru) a zezačátku pravidelně seřizoval vůle ventilů (už od začátku se ten výfukový ventil na prvním válci zaklepával - po 1000 Km už byl bez vůle), dokud mi stačil červík na seřizování, pak už jsem na to kašlal...
Jinak kdyby to někoho zajímalo, tak hlava (odlitek) je z devadesátých let (konkrétně na hlavě rok 95) - dovýroba dílů. Teď jsem dal na motor taktéž hlavu z tohoto roku (95), tak doufám, že tamto byl vadný kus. Současná hlava není snížená, jen jsem lehce upravil kanály a vyleštil ventily (snad se na nich tak rychle nechytí úsady).
A těsnění jsem dal černý lesklý Temac, abych moc louho neodkládal generálku motoru, který ji už po 185 000 celkem potřebuje
A to byla nová hlava, kterou jsem koupil předloni na Aukru - jen ji někdo upravoval - zvětšené a slícované kanály a bohužel také snížená na minimum (cca 1,5 mm), kdovíproč měla vsazená nová vodítka ventilů a sela ventilů byla také nějak upravená - zřejmě měkčená
...vzhledem k tomu, že za rok, co byla hlava na autě, jsem na ní najel něco málo přes 20 tisíc, po celou dobu jsem používal aditivum na ochranu sedel (přisávané podtlakem za chodu motoru) a zezačátku pravidelně seřizoval vůle ventilů (už od začátku se ten výfukový ventil na prvním válci zaklepával - po 1000 Km už byl bez vůle), dokud mi stačil červík na seřizování, pak už jsem na to kašlal...
Jinak kdyby to někoho zajímalo, tak hlava (odlitek) je z devadesátých let (konkrétně na hlavě rok 95) - dovýroba dílů. Teď jsem dal na motor taktéž hlavu z tohoto roku (95), tak doufám, že tamto byl vadný kus. Současná hlava není snížená, jen jsem lehce upravil kanály a vyleštil ventily (snad se na nich tak rychle nechytí úsady).
A těsnění jsem dal černý lesklý Temac, abych moc louho neodkládal generálku motoru, který ji už po 185 000 celkem potřebuje
00:45:49
10.12.2016
10.12.2016
aspetras
-> Bukaj: Díky za info. No co sem zběžně koukal tak je pěkná a krásně měkká.
14:38:08
09.12.2016
09.12.2016
Bukaj
-> aspetras: Jo, je to kryt převodovky. Cenu na tom má asi nejvíc ta manžeta na řadičku, pokud není zpuchřelá. Za novou manžetu jsem před pár lety dostal pětikilo...
13:33:42
09.12.2016
09.12.2016
aspetras
Tady tato věc se nám válí v garáži co si jen pamatuju. A taťka naznal, že už ji tam nechce. Co to je? Myslím si že je to ze staré Octávky na předělaní řazení na podlahu. Je to tak? A jakou to má asi cenu? A měl by o to někdo zájem?
20:27:47
06.12.2016
06.12.2016
maca
-> Lukyn Fakír 05.12.16 18:41:34: mam doma již slepené
19:58:39
06.12.2016
06.12.2016
MATTESS
-> Lukyn Fakír 05.12.16 18:41:34: to jsem taky někde měl
15:39:21
06.12.2016
06.12.2016
Luky
-> Mexican: kušuj
15:04:43
06.12.2016
06.12.2016
Mexican
-> Luky: Rapid Ti na důchod nestačí?
11:03:37
06.12.2016
06.12.2016
Luky
-> Lukyn Fakír: já bych měl taky zájem, určitě větší než Enggik
Třeba 100 Kč/ks
Třeba 100 Kč/ks
20:51:12
05.12.2016
05.12.2016
Jarda/felda
-> Mexican 26.11.16 18:36:26: dej tomu čas na O1 rs taky jeden čas nešlo
20:09:26
05.12.2016
05.12.2016
Enggik
-> Lukyn Fakír: pokud jsou komplet, nevystříhaný, tak bych měl i zájem cena? co 50,-/ks ?
18:43:35
05.12.2016
05.12.2016
Tomaso435
-> Mexican: něčím tu mrdku musej zneatraktivnit oproti folcvágnu :-D
18:41:34
05.12.2016
05.12.2016
Lukyn Fakír
Dnes pri úklidu pokoje jsem našel totok, má to nějakou cenu? Děkuji
18:36:26
26.11.2016
26.11.2016
Mexican
...že Škoda Citigo tažné mít nemůže (respektive jen na nosič kol), ale Volkswagen Up ano
forum.skodahome.cz/topic/ 122296-ta%C5%BEn%C3%A9-za% C5%99%C3%ADzen%C3%AD
forum.skodahome.cz/topic/ 122296-ta%C5%BEn%C3%A9-za% C5%99%C3%ADzen%C3%AD
21:10:29
20.11.2016
20.11.2016
Žiabrovak
-> Bukaj: Bohužial nemám na čo namontovať ale na zadnú stenu vytríny... ?
13:54:37
20.11.2016
20.11.2016
Strycek Marty
auto.bazos.cz/inzerat/...
/vw-Golf-II-18i-cabriolet-
v-super-stavu-bez-korozeci
stopis.php Trochu zajímavější Vágn
22:48:53
19.11.2016
19.11.2016
castrol
-> Bukaj: ha lenze na slovac jedine poslat
22:18:53
19.11.2016
19.11.2016
Milan 136
-> Bukaj:
22:02:18
19.11.2016
19.11.2016
Bukaj
-> StepaNoFUN: Za děkuju ho někdo určitě chce - já mám dostatek, ale třeba takovej "Žiabrovak" by se mohl naučit děkovat
19:35:38
19.11.2016
19.11.2016
Milan 136
-> StepaNoFUN: nevyhazuj, ale posílat to je asi nesmysl :-)
18:05:01
19.11.2016
19.11.2016
StepaNoFUN
-> Bukaj: Věřím že to bylo použito několikrát. Otázka zní - hliník, nebo to někdo za děkuju chce?
17:58:37
19.11.2016
19.11.2016
Bukaj
-> StepaNoFUN: MBčko - a podle dovrtaných dvou dírek už to bylo použito víckrát :-D
17:43:37
19.11.2016
19.11.2016
Milan 136
-> StepaNoFUN: podle me 1000MB pred fl
17:40:52
19.11.2016
19.11.2016
StepaNoFUN
Ani nevím z čeho to je... Nechce to někdo? Vyhodit to do hliníku je asi škoda...
14:53:02
17.11.2016
17.11.2016
navajas
U dědy ve stodole. Sice se na něm zub času trochu podepsal, ale po troše péče vypadá celkem k světu.
18:57:14
08.11.2016
08.11.2016
ochoda
-> Tomaso435: Já Lbc za tejden, jak je felda zajetá úspornym stylem tak se jí na 5ku do těch mírných stoupání (kde sem i se škůdkou bral šecko levym) fakt těžce nechce.
18:25:51
08.11.2016
08.11.2016
Tomaso435
-> ochoda: tak liberec je za rohem D HK 25 minut, pak jičín ten je taky relativně hned...a nahoru šup na rychlostku a sem v liberci... boleslav dávám hodku čtyřicet :D
18:11:34
08.11.2016
08.11.2016
ochoda
-> Tomaso435: Nemám problém hele, Liberec bez nejmenším problémů. Na jaře udělám zadní lemy, stk a jedem do Chorvatska. (poslední dlouhá cesta )
18:08:26
08.11.2016
08.11.2016
Tomaso435
-> ochoda: vono hlavně když kámoš řekne jedem karlovy vary, tak sednem a jedem vary:-D a né že se řeší který auto by tam mohlo tak asi dojet a pokud možno tak i zpět s někým tím nákladem :-D
18:04:48
08.11.2016
08.11.2016
ochoda
-> Tomaso435: Tak já manžety, zadní brzdy dělal na feldě až v nějakých 190 tis. a těsnění pod hlavou v životě nikdo neměnil a taky to funguje. ...ale ne, máš recht s tim příspěvkem.
17:56:31
08.11.2016
08.11.2016
Tomaso435
-> ochoda: tak víš jak :D auto mám ve stavu udržovaném tedy nestrpím prasklé manžety, nebrzdící brzdy ani vytlučení silenty či čepy :D
17:48:12
08.11.2016
08.11.2016
ochoda
-> Tomaso435: Seš nějakej puntičkář ne? ...btw a sehnat papíry
17:07:21
08.11.2016
08.11.2016
Tomaso435
-> Raito: to by bylo velice zajimavé :-)))) průser je že 80 000km je stav na:
Výměnu brzd, čepů, manžet, silentů, těsnění pod hlavou, náplní a ze trojky je rázem desítka
Výměnu brzd, čepů, manžet, silentů, těsnění pod hlavou, náplní a ze trojky je rázem desítka
16:50:19
08.11.2016
08.11.2016
Raito
-> Tomaso435: Netuším, ještě jsem se ho neptal. Ale všechno co sem na tom vrakáči kupoval bylo v cenách 0 - 400,- ... dráž tam snad ani nic koupit nejde. Takže předpokládám, že pokud by se s nim dalo dohodnout tak by ta cenovka byla někde do 3000,- (za 600,- to vykupujou a co jsem se tak bavil, tak na tom trhnou cca 1000,- když se toho zbaví lisem).
14:35:39
08.11.2016
08.11.2016
Luky
-> Tomaso435: taky možnost... Já jen že to nelze tak jak se Raito domnívá
13:46:22
08.11.2016
08.11.2016
Tomaso435
-> Raito: co za něj chce?
13:46:09
08.11.2016
08.11.2016
Tomaso435
-> Luky: srát na véčka.... do kitu obtisknout jiný čísla a přepsat barvu a 5 let dojezdit.