skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
09:35:00
17.01.2017
17.01.2017
U-Geen
-> Bukaj: ne, je to osklivy, v realu jeste vic nez na fotce
08:19:20
17.01.2017
17.01.2017
Bukaj
-> Syny: Na videu ano, ale reagoval jsem na fotku...
08:16:16
17.01.2017
17.01.2017
Syny
-> Bukaj: Vzdyt je na tom videu videt, ze tam jsou svetla pro corner a zrejme tedy i mlhovky...
07:51:17
17.01.2017
17.01.2017
Bukaj
-> rsvancara 17.01.17 06:57:15: Hm, v první chvíli jsem myslel, že má vylomený kus nárazníku, ale na druhý pohled to bylo nějaké pravidelné - takže světla, nebo kamery, hm, hm. Ale hezky to nevypadá - zvláště na bílém autě...
07:49:50
17.01.2017
17.01.2017
Bukaj
-> rsvancara 17.01.17 06:55:45: Připomněl jsi mi, jak Evropa podobným způsobem přišla během dvacátého století o jednu z významných lesnických dřevin - jilm. Houbová choroba (mimochodem dovlečená lidmi z Asie do Holandska) začala decimovat porosty jilmů v celé Evropě, čímž jilm přestal být hospodářsky zajímavý a co nezvládla houba, dokončil člověk v rámci prevence. Takže potkat dnes v lese vzrostlý jilm je malý zázrak. Dnes už "se ví", že preventivní kácení pro zabránění šíření choroby byl nesmysl a jen se tím ochudil genofond jilmů a prodloužila se doba vzniku rezistentních kultur...
...nicméně se to lidé snažili zachránit a nějaké rezistentní exempláře ve zbytcích populace našli a začali množit...
...a dnes překvapivě nejvíce jilmů najdeme - hádejte kde - no v Holandsku
...nicméně se to lidé snažili zachránit a nějaké rezistentní exempláře ve zbytcích populace našli a začali množit...
...a dnes překvapivě nejvíce jilmů najdeme - hádejte kde - no v Holandsku
06:57:15
17.01.2017
17.01.2017
rsvancara
06:55:45
17.01.2017
17.01.2017
rsvancara
-> palinator: No a jak vzniká obranyschopnost? Někteří zahynou a ti rezistentní přežijou a tím se vybuduje řada, která nebude mít s ptačí chřipkou problém. Takže vyzabíjet znamená v důsledku to, že si pěstujeme skleníkové květinky :-D
00:35:13
17.01.2017
17.01.2017
lokaj
To jsou nejspíš mlhovky a třeba denní svícení, nebo corner funkce. Nevěděl jsem, který z lidí v povzdálí patří k němu a nechtěl jsem a ani jsem nemohl vystoupit z auta,takže jsem jen pomalu projel okolo se staženým okýnkem a na chvilku zastavil..
00:07:09
17.01.2017
17.01.2017
palinator
-> Bukaj:
Nerozumim tomu, oni by měli vědět co maj dělat, já jim asi neporadim. Ale jestli je maj vyzabíjet nebo maj pochcípat samy následkem epidemie, tak asi stojím na straně veterinářů. To, jestli je možná karanténa nebo se musej okamžitě pozabíjet, to je asi k diskuzi.
Nerozumim tomu, oni by měli vědět co maj dělat, já jim asi neporadim. Ale jestli je maj vyzabíjet nebo maj pochcípat samy následkem epidemie, tak asi stojím na straně veterinářů. To, jestli je možná karanténa nebo se musej okamžitě pozabíjet, to je asi k diskuzi.
23:58:05
16.01.2017
16.01.2017
Bukaj
-> Jarda/felda 16.01.17 23:23:13: Hele, nepřijde vám úchylný, jak lidi šílej kvůli nějakýmu viru, kterej se podílel na smrti několika málo lidí na Zemi?
... a kvůli tomu zabíjejí nazdařbůh hromady zvířat a říkají tomu "prevence"
... a kvůli tomu zabíjejí nazdařbůh hromady zvířat a říkají tomu "prevence"
23:55:48
16.01.2017
16.01.2017
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Mlhovky, nebo jiný světla
23:54:45
16.01.2017
16.01.2017
Bukaj
-> lokaj 16.01.17 17:52:16: Co to má za černou díru pod světlem? Nějaký nasavač? Nebo je to nálepka? Z té fotky to není moc poznat...
23:23:13
16.01.2017
16.01.2017
Jarda/felda
ne já ale asi 8km od nás našli ohnisko ptačí chřipky
www.ceskatelevize.cz/ct24 /.../2015201-veterinari-na sli-ohnisko-ptaci-chripky- take-v-libejovicich-na-str akonicku
www.ceskatelevize.cz/ct24 /.../2015201-veterinari-na sli-ohnisko-ptaci-chripky- take-v-libejovicich-na-str akonicku
22:32:03
16.01.2017
16.01.2017
King
Nahodou dobry! Slepice Kokodák :-)
21:44:06
16.01.2017
16.01.2017
lokaj
Tak ja to pochopil az napodruhy a poprvy trapny,podruhy uz dobry:) Ten zadek mi pripomina audi nebo lexus ci tak neco z asie.Ta reklama je dobra.Libi se mi ted ta nova na tiguan s konma:)
20:16:51
16.01.2017
16.01.2017
isti
-> lokaj: To je ako v reklme na fiat 500.Natankoval tam nejakú spešl palivo a nafúklo to fabiu
20:15:47
16.01.2017
16.01.2017
castrol
-> Borderer: mne sa paci akurat nejak si nemozem zvyknut na tu zadnu partiu
20:14:39
16.01.2017
16.01.2017
Borderer
-> Milan 136: Spíš bych řekl, že je to poklona, dyť je to auto hnusný jak noc.
20:13:55
16.01.2017
16.01.2017
Zeke-ten šestý
-> Milan 136: ale jo, mě to pobavilo :D
20:12:59
16.01.2017
16.01.2017
Tomaso435
-> Milan 136: no asi ne no
20:10:04
16.01.2017
16.01.2017
Milan 136
-> Tomaso435: to má jako bejt vtipný?
18:21:20
16.01.2017
16.01.2017
castrol
-> Tomaso435:
18:07:02
16.01.2017
16.01.2017
Tomaso435
-> lokaj: škoda kokodák
17:54:05
16.01.2017
16.01.2017
lokaj
Nevim kam to dat,tak proto je to tu.Po pravde jsem ocekaval neco fakt noveho.Takhle spinave od soli a spiny,mi to prijde jako jakekoliv jine auto koncernu VW,byt docela hezke.
17:52:16
16.01.2017
16.01.2017
lokaj
Ja dnes "nasel" na benzince na dalnici u Brna uplne novy typ Skodovky:) Co to asi muze byt?
00:07:30
13.01.2017
13.01.2017
King
-> palinator: Ach, so! Uz mi to doteklo :-)
23:31:43
12.01.2017
12.01.2017
palinator
-> King:
No, u Tebe jsem zrovna předpokládal, že ten sakrasmus pochopíš.
No, u Tebe jsem zrovna předpokládal, že ten sakrasmus pochopíš.
23:28:45
12.01.2017
12.01.2017
srdcar 120L
-> Bukaj: Když jsi do té hlavy nesáhl a přešel na plyn, tak sedla vydržela asi 50 tisíc km, pak už se výfukové ventily nedaly seřídit. (bylo to díky ježdění na olovnatý benzín předtím). Samozřejmě, pokud jsi zafrézoval a zabrousil sedla, tak to šlo rychle do kytek.Já mám sice 120-tku, ale problém byl pořád měnit hlavu. Kolem roku 1998 byl docela problém sehnat favo motor, aspoň tady u nás. Cena byla kolem 6.500 Kč za dost jetý. Já to tenkrát řešil právě úpravou výfukových sedel. Dělali mi to v Plzni, nová vodítka, simeringy na ventilech, vsazení sedel a zabroušení ventilů, srovnání hlavy, srovnání dosedací plochy u sací a výfukové části, zkouška těsnosti. Za to všechno jsem dal v té době 2.800 Kč, záruka 6 měsíců. Najel jsem na ní asi 40 000 km čistě na plyn, bez problémů.
23:20:14
12.01.2017
12.01.2017
King
-> palinator: Copak? Uz jsi na ne zanevrel? :-) Od dob, co jsem prodal Kužára jsem tam netankoval a do Braboraku tankuju v tom samoobsluznym Eurooilu u Planan, bo tam prodavaj nocni muru fanousku obnovitelnych zdroju - diesel bez bioslozky :-)
23:05:47
12.01.2017
12.01.2017
palinator
-> King:
Líbí se mi odhalení Tank ONO. Nabízej SMN 30 s menším poměrem MEŘO než 30%, kurvy.
Líbí se mi odhalení Tank ONO. Nabízej SMN 30 s menším poměrem MEŘO než 30%, kurvy.
23:01:51
12.01.2017
12.01.2017
King
21:10:06
12.01.2017
12.01.2017
Milan 136
21:09:23
12.01.2017
12.01.2017
King
-> Bukaj: Jestli se nepletu, tak v prvnich letech milenia si za to nekdo rikal asi 2,5-3 tisice, coz mi pri cenach makovic 105/120, coz byla cena litiny ve sberu, nedavalo smysl :-) Za ty prachy jsem mel celej vonavej favomotor :-)
08:57:33
12.01.2017
12.01.2017
Nwkt
-> Bukaj: Právě že to není 130, je to daleko lepší
19:37:57
11.01.2017
11.01.2017
Bukaj
-> King: O 742.136 jsem už uvažoval, ale zaprvé žádnej nemám, zadruhé to prostě neni 130ka
A jaká je tedy dnes běžná cena za úpravu těch 4 sedélek?
A jaká je tedy dnes běžná cena za úpravu těch 4 sedélek?
17:35:56
11.01.2017
11.01.2017
King
-> Bukaj: Při ceně úpravy sedel na litinový hlavě byl favomotor jasná volba :-)
09:57:25
11.01.2017
11.01.2017
Bukaj
-> King 11.01.17 09:22:54: Jo, tyto debaty si z TW pamatuju (i články p. Čecha, dokud ještě přispíval na TW) a vzpomněl jsem si na to. Něco na tom možná bude, neboť původní hlava na mé 130LPG, která najela necelých 50 tisíc na Super a pak cca 120 tisíc na LPG s tímto problém neměla. Tedy od doby, kdy do této škodovky nechal před cca 11 lety kamarád namontovat plyn jsem ventily seřizoval jednou za rok při pravidelném servisu a nebyly o nic více zaklepané, než u auta, jezdícího na benzín. Poté, co jsem se stal majitelem tohoto vozu, rozhodl jsem se zjistit, proč tato 130 oproti mé první 130 je o poznání línější. Poslední, co mne napadlo, že po těch letech provozu na LPG už asi budou zaklepané ventily, tak jsem před rokem a půl shodil hlavu (výfukové ventily byly lehce zaklepané, ale ne nijak fatálně) a nasadil tuhle hlavu z Aukra...
Poprvé, když jsem po cca 1000 Km přetahoval šrouby hlavy, všiml jsem si, že výfukový ventil na prvním válci bylo potřeba štelovat o poznání víc, než u ostatních válců. A když jsem každý měsíc jednou až dvakrát musel štelovat tento ventil, začal jsem tušit zradu...
Poprvé, když jsem po cca 1000 Km přetahoval šrouby hlavy, všiml jsem si, že výfukový ventil na prvním válci bylo potřeba štelovat o poznání víc, než u ostatních válců. A když jsem každý měsíc jednou až dvakrát musel štelovat tento ventil, začal jsem tušit zradu...
09:47:02
11.01.2017
11.01.2017
Bukaj
-> Petr Urban 10.01.17 18:55:50: Ventil těsnil (tedy netěsnost nebyla větší, než u ostatních válců - měřil jsem tlaky před a po naštelování vůlí - tedy potřeba bylo štelovat jen tento jeden ventil, jehož stále více zaklepané sedlo bylo příčinou nízkého kompresního tlaku prvního válce), po naštelování vůle byly tlaky všech válců cca stejné (plusmínus desetina atmosféry).
A jak jsem již psal - o výměně sedel jsem již uvažoval, ovšem v té době se stala kamarádovi ta příhoda s vypadlým tvrzeným sedlem z hlavy a poškozením nově poskládaného motoru 120LS (najeto měl cca 1500 Km) a to mne natolik odradilo, že jsem raději koupil sadu na "přicucávání" aditiva na ochranu sedel...
A jak jsem již psal - o výměně sedel jsem již uvažoval, ovšem v té době se stala kamarádovi ta příhoda s vypadlým tvrzeným sedlem z hlavy a poškozením nově poskládaného motoru 120LS (najeto měl cca 1500 Km) a to mne natolik odradilo, že jsem raději koupil sadu na "přicucávání" aditiva na ochranu sedel...
09:22:54
11.01.2017
11.01.2017
King
-> Bukaj: J. Čech, co kdysi psal romany na TechWebu, mel takovou hypotezu, ze u puvodnich makovic, ktery dlouhy leta jezdily na olovnateh benzin, doslo ke "zhutneni" ventilovejch sedel a takova hlava si pak nechala libit dlouhodobejsi provoz na N95 nebo dokonce na LPG, aniz by dochazelo k vyraznymu zaklepavani ventilu. Ja takovy stesti nemel a prvni makovice na S105 to stelovani ventilovych vuli vydrzela cca 30tkm a pak to mezi 2-3 vlcem prasklo a nebylo uz ani kam stelovat. Jeji nastupkyne trpela na zaklepavani ventilu daleko min a po 50tkm se motor odebral na odpocinek do sklepa. Velkou roli v tom hraje nastaveni smesi LPG a rezim jezdeni. Nejhorsi bylo jezdeni po dalnici s pomerne seskrcenym reduktorem, kdy to vysoka teplota horeni likvidovala doslova pred ocima. To ny taky mohlo vysvetlovat, proc nekomu na lpg litinova hlava bez uprav sedel normalne funguje a nekdo ma stelovani ventilu jako soucast tydenni udrzby :-)
18:55:50
10.01.2017
10.01.2017
Petr Urban
-> Bukaj: Velmi neodborně udělaná hlava někým před tebou, ztenčil moc dos.plochu a možná ani netěšil původně ventil. Jinak sedla v hlavě na LPG by měla být udělaná z správného materiálu, tedy vyměněna, jinak problémy vždy budou.
18:39:28
10.01.2017
10.01.2017
J3STER
12:10:02
04.01.2017
04.01.2017
Bukaj
-> Minott: No, materiál tam byl - úpravce ten kanál zvětšil pod sedlem a ventil se proklepal až na rozšířené místo...
Na druhé škodovce mám podobně upravenou hlavu (dělal jsem to někdy před cca 10 lety), jen je původní z osmdesátých let a žádný problém se zaklepáváním ventilů jsem nezaznamenal. Najeto má něco mezi 50 a 60 tisíci...
Na druhé škodovce mám podobně upravenou hlavu (dělal jsem to někdy před cca 10 lety), jen je původní z osmdesátých let a žádný problém se zaklepáváním ventilů jsem nezaznamenal. Najeto má něco mezi 50 a 60 tisíci...
11:14:34
04.01.2017
04.01.2017
Minott
-> Bukaj: mne to podla obrazku pripada tak,ze ten co tu hlavu upravoval tak zväčšil ten otvor ventilu natolko že material čo vytvara ten vnutorny 30 stupnovy uhol sedla ventilu tam neni,,,
10:55:01
04.01.2017
04.01.2017
vhml
-> Bukaj 04.01.17 10:11:53: osadil bych to o 1mm vetsim favoritim ventilem a hotovo
10:11:53
04.01.2017
04.01.2017
Bukaj
-> Eidy: materiál ze sedla tam není vůbec...
Jinak hlava od Tebe je už na motoru a v noci proběhla první testovací jízda po vsi... :)
Jinak hlava od Tebe je už na motoru a v noci proběhla první testovací jízda po vsi... :)
10:07:04
04.01.2017
04.01.2017
Eidy
-> Bukaj: Hezky dobře. A ten materiál ze sedla je nahrnutý nad ventil nebo jak to tam vypadá? To by mě zajímalo.
09:08:29
04.01.2017
04.01.2017
Bukaj
Včera jsem se navzdory počasí dokopal k tomu konečně shodit hlavu u 130LPG a ač jsem čekal na prvním válci zaklepaný ventil, tak toto mne dostalo:
A to byla nová hlava, kterou jsem koupil předloni na Aukru - jen ji někdo upravoval - zvětšené a slícované kanály a bohužel také snížená na minimum (cca 1,5 mm), kdovíproč měla vsazená nová vodítka ventilů a sela ventilů byla také nějak upravená - zřejmě měkčená
...vzhledem k tomu, že za rok, co byla hlava na autě, jsem na ní najel něco málo přes 20 tisíc, po celou dobu jsem používal aditivum na ochranu sedel (přisávané podtlakem za chodu motoru) a zezačátku pravidelně seřizoval vůle ventilů (už od začátku se ten výfukový ventil na prvním válci zaklepával - po 1000 Km už byl bez vůle), dokud mi stačil červík na seřizování, pak už jsem na to kašlal...
Jinak kdyby to někoho zajímalo, tak hlava (odlitek) je z devadesátých let (konkrétně na hlavě rok 95) - dovýroba dílů. Teď jsem dal na motor taktéž hlavu z tohoto roku (95), tak doufám, že tamto byl vadný kus. Současná hlava není snížená, jen jsem lehce upravil kanály a vyleštil ventily (snad se na nich tak rychle nechytí úsady).
A těsnění jsem dal černý lesklý Temac, abych moc louho neodkládal generálku motoru, který ji už po 185 000 celkem potřebuje
A to byla nová hlava, kterou jsem koupil předloni na Aukru - jen ji někdo upravoval - zvětšené a slícované kanály a bohužel také snížená na minimum (cca 1,5 mm), kdovíproč měla vsazená nová vodítka ventilů a sela ventilů byla také nějak upravená - zřejmě měkčená
...vzhledem k tomu, že za rok, co byla hlava na autě, jsem na ní najel něco málo přes 20 tisíc, po celou dobu jsem používal aditivum na ochranu sedel (přisávané podtlakem za chodu motoru) a zezačátku pravidelně seřizoval vůle ventilů (už od začátku se ten výfukový ventil na prvním válci zaklepával - po 1000 Km už byl bez vůle), dokud mi stačil červík na seřizování, pak už jsem na to kašlal...
Jinak kdyby to někoho zajímalo, tak hlava (odlitek) je z devadesátých let (konkrétně na hlavě rok 95) - dovýroba dílů. Teď jsem dal na motor taktéž hlavu z tohoto roku (95), tak doufám, že tamto byl vadný kus. Současná hlava není snížená, jen jsem lehce upravil kanály a vyleštil ventily (snad se na nich tak rychle nechytí úsady).
A těsnění jsem dal černý lesklý Temac, abych moc louho neodkládal generálku motoru, který ji už po 185 000 celkem potřebuje
00:45:49
10.12.2016
10.12.2016
aspetras
-> Bukaj: Díky za info. No co sem zběžně koukal tak je pěkná a krásně měkká.
14:38:08
09.12.2016
09.12.2016
Bukaj
-> aspetras: Jo, je to kryt převodovky. Cenu na tom má asi nejvíc ta manžeta na řadičku, pokud není zpuchřelá. Za novou manžetu jsem před pár lety dostal pětikilo...
13:33:42
09.12.2016
09.12.2016
aspetras
Tady tato věc se nám válí v garáži co si jen pamatuju. A taťka naznal, že už ji tam nechce. Co to je? Myslím si že je to ze staré Octávky na předělaní řazení na podlahu. Je to tak? A jakou to má asi cenu? A měl by o to někdo zájem?