skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> J3STER: Je to konickej závit, takže zatáhnout. Ale teflonovou páskou nic nezkazíš.
Mám dotaz. Jak je utěsněný tento holendr na 1000MB? Je to na obtok 4. válce. Žádný těsnící kroužek pod hlavu šroubu nedám.
-> Bukaj 26.08.22 20:41:14: To bych i věděl, že by základní odlitek MĚL BÝT cca stejnej..
Ale vybavuju si, že když jsem kdysi porovnával detaily 100, 110L a 110LS bloků, nějaký drobnou odchylku jsem i našel.. Nic takhle výraznýho ovšem - navíc ty motory nebyly vyrobený ani ve stejným roce..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> saskyn2: Krupice se opravdu začala objevovat až na kilech někdy v roce 71, dál už to bylo standardem. Takže jsi zjevně měl na tom embuchu měněný blok![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: hele a jak je to s tou krupicí, někde jsem tady v debatě pochytil že to je novější provedení, ale já měl krupici na motoru z embéčka z roku 1964, mohl být teda třeba měněný, ale to dost pochybuju, mělo to na hlavu ještě štefty.
-> Jozka 26.08.22 19:32:18: 1100/110 měly motory ze stejných odlitků, jako 1000/100, takže včetně žebra, krupice atd...
-> Jozka 25.08.22 21:28:42: To je jedna z možností ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> hans1 25.08.22 15:45:24: Ono to dost klame - jistý bych si tím rozhodně nebyl. Jen font písmen neodpovídá sériovému fontu z dob MBček, stovek, ani 105/120, takže pokud to číslo není přeražené, nebude to nic seriového.
A co se týče "Y" výztuhy, tak všechny bloky MB od prvních serií až po stovky modelu 72 mají na bouli za nálitkem s číslem motoru takovéto "žebro":
A co se týče "Y" výztuhy, tak všechny bloky MB od prvních serií až po stovky modelu 72 mají na bouli za nálitkem s číslem motoru takovéto "žebro":
-> Jozka:
určitě,co jsem se díval tak to jsou standarty.
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> hans1: Nějakej podraz může být v tý 1100, jak naznačil-> Bukaj: , těch jsem moc neviděl, natož nějaký první kusy..
-> Jozka: tak 64,65,67,68,69 mají ,66 nevím ale předpokládám že taky
-> hans1: Žádnej "bez" si nevybavuju - ale samozřejmě jsem neviděl úplně všechny..
Ovšem - kdysi jsem potkal motor pozdní erkovej, jehož majitele ta "stodvacítková" krupice tak s*ala, že jí při GO vyleštil..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ovšem - kdysi jsem potkal motor pozdní erkovej, jehož majitele ta "stodvacítková" krupice tak s*ala, že jí při GO vyleštil..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: díky už to vidím kouknu na motory doma mají li to všechny roky výroby mb ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> hans1: Na "bouli" před vodní pumpou je klasicky u MB žebro, který se směrem vpřed rozvidluje = ypsilon vleže..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: nevím čemu říkáš Y žebro,ale motor je podle fotky určitě přeražený -nálitek dost nízký a není okolo čísla rádius ale téměř ostrá hrana
Na Fejsbuku řeším s jedním člověkem identifikaci motoru a zaujal mne ten blok, který mi nezapadá do žádné škatulky...
...netušíte, co je zač blok s hladkou "boulí" za nálitkem vodní pumpy (bez "Y" výztuhy a bez "krupice")?
Pokud vím, tak MB mělo od počátku výroby žebro "Y", to žebro vydrželo až do modelu 72, v tomto modelovém roce už měly stovky kolem toho žebra "krupici", bloky bez žebra měly krupici také.
Na tom bloku jsou namontované štefty na hlavu, starší provedení držáku dynama (bez šikmé výztuhy k pravému nosníku motoru), hliníková vana, benzinové i vodní čerpadlo a komínek rozdělovače z novějších typů a vložky s vrtáním 72 mm. Na motoru byla hlava z roku 74. Číslo motoru zřejmě vybroušeno a vyraženo nové? Nebo že by to byla nějaká předsériová 1100? Na další info zatím čekám (až majitel sundá prsa a odkryje tak nálitek s datem výroby bloku)...
...netušíte, co je zač blok s hladkou "boulí" za nálitkem vodní pumpy (bez "Y" výztuhy a bez "krupice")?
Pokud vím, tak MB mělo od počátku výroby žebro "Y", to žebro vydrželo až do modelu 72, v tomto modelovém roce už měly stovky kolem toho žebra "krupici", bloky bez žebra měly krupici také.
Na tom bloku jsou namontované štefty na hlavu, starší provedení držáku dynama (bez šikmé výztuhy k pravému nosníku motoru), hliníková vana, benzinové i vodní čerpadlo a komínek rozdělovače z novějších typů a vložky s vrtáním 72 mm. Na motoru byla hlava z roku 74. Číslo motoru zřejmě vybroušeno a vyraženo nové? Nebo že by to byla nějaká předsériová 1100? Na další info zatím čekám (až majitel sundá prsa a odkryje tak nálitek s datem výroby bloku)...
-> orf: nebo MBeRko :)
-> orf: koukám že pán musel dát k inzerátu jiné číslo protože hodnocení měl velmi zajímavé![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie: Tak dej vědět, kdy se na to budete chystat, pokud budu mít volno, tak se zúčastním
Další domluva přes SZ...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Další domluva přes SZ...
30 let v hlíně nebude nic oproti Bukajovi...teď uvidíte jak pracujou termiti ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: Auto je nedaleko ode mne,určitě ho budeme převážet k nám (okr.Pe) , kde ho trošku rozebereme (pokud bude co),než se to vyhodí.
Celé se to semele tak do měsíce. Kdybys chtěl přijet,není problém. A kdybys neměl čas a jen chtěl nějaké díly,tak taky ne ;)
Celé se to semele tak do měsíce. Kdybys chtěl přijet,není problém. A kdybys neměl čas a jen chtěl nějaké díly,tak taky ne ;)
-> ondie: Kde to je? Něco bych určitě vytěžil, případně vám pomohl s "rozborkou" :)
... ale spíš to vypadá,že to na místě nějak fiknem flexou (naložit to jako celek je nemožné) a rovnou směr šrot :(
S kámošem jsme dostali úkolem jedné paní uklidit zahradu od tohodle bordelu.
Otázka zní,zda má smysl vůbec něco zachraňovat ?
Kastle leží 3dekády v hlíně,příčka motoru i uložení náprav doslova odhnilé od kastle.
Snad tedy motor+převodovka (někomu na GO) , nějaké hliníkové drobnosti ?
Napadají vás nějaké věci ?
No asi toho moc nebude co? :)
Je to 1000 z 68 , tapce červenočerné,sedadla červené..
Otázka zní,zda má smysl vůbec něco zachraňovat ?
Kastle leží 3dekády v hlíně,příčka motoru i uložení náprav doslova odhnilé od kastle.
Snad tedy motor+převodovka (někomu na GO) , nějaké hliníkové drobnosti ?
Napadají vás nějaké věci ?
No asi toho moc nebude co? :)
Je to 1000 z 68 , tapce červenočerné,sedadla červené..
-> hans1 20.01.22 15:33:19: Věru - není...!![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> hans1: exportní RHD kus - ale souhlas, už jen proto, že to vypadá úplně nepoužívaný.
-> Jozka 20.01.22 09:44:14: origo to nebude,je to i moc vytažené nahoru.Tak a teď ještě kde to sehnat...
-> Bukaj 20.01.22 10:24:54: to je dobře,je k mání?![18](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
![18](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
-> Bukaj 20.01.22 11:29:58: Už jsem si to srovnal, řeč byla jako vždy lehce chaotická a nabitá informacema..
TP jsou si numericky nejblíž, u karosérie rozdíl nějakých 300 ks, motory asi z jedný šichty (cca 80 odstup - můj původní měl 323 869/1, ale shořel i se štítkem, takže jsem kvůli krasopisu vyplňovače musel slídit).
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
TP jsou si numericky nejblíž, u karosérie rozdíl nějakých 300 ks, motory asi z jedný šichty (cca 80 odstup - můj původní měl 323 869/1, ale shořel i se štítkem, takže jsem kvůli krasopisu vyplňovače musel slídit).
-> Jozka: A samosebou širokosloupek, jen ještě spousta výbavy z předešlého modelu...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jozka: Číslo TP je pár desítek od sebe, 026 vs. 092, takže na place nejspíš pár metrů od sebe
Nedaří se mi vyčíst Tvé číslo motoru, ale tam to bude asi stejně, jako u kastlí, že brali co jim padlo do ruky a ne vždy úplně popořadě![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
A čísla jsem nepočítal (odskok mezi vozy)..
Tys říkal úzkosloupek ??
Tys říkal úzkosloupek ??
-> Bukaj: Jednoduchý - třeba jako na hlavě: vlasy - ředina - pleš..
Ale je mi divný, že ti to nevyplavalo jako vada odlitku..
Jinak tedy:
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Ale je mi divný, že ti to nevyplavalo jako vada odlitku..
Jinak tedy:
-> Jozka: Nějak netuším, co si představit pod pojmem "ředina" - Google mi tvrdí, že je to vlastní jméno nějakého inženýra![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 20.01.22 10:24:54: Jo jo, lem jsem zatím viděl jen vpředu a vzadu - a všechny dva moje originály jsou v tom předozadním směru vytahaný kdovíproč víc do obdélníku..
+chybí ti tam origo ředina, vyžraná výparama ze Syntolu..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
+chybí ti tam origo ředina, vyžraná výparama ze Syntolu..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak jak jsme se bavili o našich srpnových MBčkách - expedice:
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jozka: Detail tkaniny a lemovky:
Jinak téměř čtverec (cca 82 X 85 cm), ale s lehce konkávními boky...
Jinak téměř čtverec (cca 82 X 85 cm), ale s lehce konkávními boky...
-> Jozka: Jo, MBčko to nemělo olemované ze všech stran, ale jen z dvou protilehlých...
Donutil jsi mne to vyhrabat ze skříně![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Donutil jsi mne to vyhrabat ze skříně
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teda to je fakt bordel - hledal jsem nedávný sympozium o MB kufrovým koberci a ono je v "podělali". Místo toho tu straší motor z kdovíčeho, kterej patří úplně jinam.. ( skoda-virt.cz/cz/.../1772
38-identifikace-motoru-3?g
otopost= )
Tohle je "náhrada" z dobovýho matroše - nebo kilí..? přijde mi to jak čtverec..![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tohle je "náhrada" z dobovýho matroše - nebo kilí..? přijde mi to jak čtverec..
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Tom Troll: podle číšla by to měli umět v archivu v MB zjistit
-> Tom Troll: on taky vedel hovno.... podle me to vytahal nekde z kovosrotu.
-> Pavel P..: No jo, a ví nēkdo z vás, co to je? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: Tohle nevyplavalo v Německu ale v ČR a konkretně před pár týdny na Kladenský burze kde to ten skopčák koupil za 5tis od člověka od kterýho já mám nový blok na 120 předomotor.... bez hlavy je to hezká relikvie tak na poličku.