skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: Ručně
-> Bukaj: Sviňa.. Vyjiskřený ručně nebo strojně ? Jestli strojně, tak bych si na dobovost nevsadil.. 

-> Jozka: Jo, tohle. Měl jsem nějaké zajímavé fotky, ale na kartě je nemůžu najít - počítač mi je sežral...
Štítek to mělo ne jako ten z Olíka, kde bylo i logo škoovky a název AZNP, ale jen s údaji a vyplněná pole byla vypsána elektricky (nevím, jak se jmenuje ta technika, kdy se jehlou vypalují tečky do kovu...)

Štítek to mělo ne jako ten z Olíka, kde bylo i logo škoovky a název AZNP, ale jen s údaji a vyplněná pole byla vypsána elektricky (nevím, jak se jmenuje ta technika, kdy se jehlou vypalují tečky do kovu...)

-> Bukaj: Jestli je pravda, že se dle pamětníků MBX dělaly mimo linku.. Ale štítky nejspíš podléhaly dobové legislativě zemí, kam se importovalo, ne způsobu výroby..
To jasně červený ? Že jsem nešel s tebou..
(fotka naprosto příšerná, ale moje jediná)
To jasně červený ? Že jsem nešel s tebou..

(fotka naprosto příšerná, ale moje jediná)
-> Bukaj 07.06.15 10:14:47: Ha, tak se mi pokazila SD karta - už třetí tento měsíc...

-> Bukaj 13.02.15 00:41:38: Tak se vracím k vývozním štítkům...
...na sraze před týdnem jsem se bavil s majitelem jednoho renovovaného MBX modelu 68 dovezeného před renovací z Německa a vyfotil jsem toto:
štítek na podběhu v kufru, na chladičovce dirky. Navíc štítek značně netypický.
Že by opravdu MBX byla až tak na koleně vyráběná, jak jste zde polemizovali?
Teď mám dilema, kam umístit štítek v Olíkovi - zda jej už nechat na chladičovce, nebo jej vrátit do kufru?
...na sraze před týdnem jsem se bavil s majitelem jednoho renovovaného MBX modelu 68 dovezeného před renovací z Německa a vyfotil jsem toto:
štítek na podběhu v kufru, na chladičovce dirky. Navíc štítek značně netypický.
Že by opravdu MBX byla až tak na koleně vyráběná, jak jste zde polemizovali?

Teď mám dilema, kam umístit štítek v Olíkovi - zda jej už nechat na chladičovce, nebo jej vrátit do kufru?
-> Bukaj: Ale ono to tak asi je, jen ten muj dil je nejaky divny asi....
-> Petr98: -> Jozka:
Vidíte, já měl za to, že pružinku měly všechny modely MB - alespoň ve všech spojovačkách s maznicemi, které jsem kdy rozebíral, pružinky byly.
Ty další pouzdra (nízké a vysoké vybrané) jsou 105/120/Favorit. jen teď nevím, které je kam, ale myslím, že vysoké s vybráním je nejnovější a nízké je užovkové...
Vidíte, já měl za to, že pružinku měly všechny modely MB - alespoň ve všech spojovačkách s maznicemi, které jsem kdy rozebíral, pružinky byly.
Ty další pouzdra (nízké a vysoké vybrané) jsou 105/120/Favorit. jen teď nevím, které je kam, ale myslím, že vysoké s vybráním je nejnovější a nízké je užovkové...
-> Petr98: Varianta b) je méně pracná..

-> Jozka: tuhe jsou hodne, to jo. Prave uvazuju, zda to vzit na soustuh a zahloubeni na pero tam udelat a nebo slozit tak jak je bez tlacne pruziny.
-> Petr98: To musely být stejně dost tuhý pružiny.. asi na vychytání rázů. Takže větší přenos vibrací a zpřesnění řízení ?
-> Jozka: ja to jako taky neresim, jen mi nejde do hlavy, zda to bez te tlacne pruziny bude fungovat.
-> Petr98: Nikdy jsem takový detaily neřešil (a ani nebudu), takže nevím.. trochu divný je, že se mi ty plastíky nevyskytujou ani nikde mezi ND dobovejma po tátovi..
-> Jozka: a tak to ma origo byt. Aspon katalogy to tak po celou dobu produkce uvadi.
-> Petr98: Vidím prvně to lůžko s bradavicí..
Pak jsem jeste nasel tohle. Jedna nizka a jedna vysoka bez osazeni, ale z druhe nekulove strany vybrana. Asi nejaka novejsi vyroba.
Uprostred stare provedeni s osazenim na perko na krajich nove provedeni bez perka? Podotykam, ze obe spojovacky maji maznice - cili origo mb
-> zralous: Molitan co jsem dával na klapku já,měl cca 3mm.Klapku jsem několikrát otevřel a zavřel,trochu na ní přitlačil a sedí po celém obvodě.Ctěl jsem ho před chvílí změřit,jenže ten zbytek nemůžu najít.
Ale někde jsem ho schoval,když bude zájem budu hledat.


-> Jozka: 

-> zralous: Co mi padlo pod ruku jako první, má tloušťku cca 4,5 mm.. ale stačí jen lehce natáhnout a jsou tam klidně i ty 2 mm..

-> Jozka: Měřeno na staré klapce cca 2-2,5mm, takže ty 3 by se jevily jako adekvátní
-> zralous: Jinak ve sklepě ještě nějaký kousky molitanů jsou, jak jsem koukal v týdnu - kolik byla původní tloušťka na klapce, než vyčichl? . jsem dával asi 3 mm.
-> Tabi: Já zkusím najít nějaký tapec ze 742 na rozpárání. Kdybych neobjevil, budu rád:)
-> zralous: Zítra se podívám jestli se ještě někde v práci něco najde.
Kousek mám určitě doma,tak bych ti ho daroval,kdybych tam nic nenašel.

to all: díky za tipy.. Koukám, že jste to snad řešili už všichni krom mě.. Kdybych ho nikde nesehnal, byl bych Tabimu za 2 kousky do obálky neskonale vděčnej. Zjistím možnosti a případně se ozvu

-> Tabi: No, nejde všechno zasyslit.. u táty v práci kdysi se toho molitanu kdoví-k-čemu tak na trojí obalení celýho auta.. a v několika tloušťkách 

-> Tabi: No, nejde všechno zasyslit.. u táty v práci kdysi se toho molitanu kdoví-k-čemu tak na trojí obalení celýho auta.. a v několika tloušťkách 

Já ten molitan na klapku ventilátoru našel v práci,tenkrát tam toho bylo,že bych mohl nalepit sto nových klapek.
Můžu se po něm podívat,kdyby měl někdo opravdu nouzi.Ale mám pocit,že by ten kousek co bych nacpal do malé obálky a poslal obyčejným dopisem byl i tak za poštovný předražený.


-> Bukaj: jeste je takovy tenky molitan pod calounenim steny pod zadnimi sedackami na embu v tech ovalnych prolisech.
-> Bukaj: Taky pravda.. ani do toho sklepa nemusím. Stačí vybrat nerozsypaný části třeba ze dveřních panelů.
-> zralous 20.05.15 21:52:04: Když kuchneš tapecírunk z jakékoli 742 škodovky, tak tam je pod koženkou taky tenkej molitan. Nebo sedáky De Luxe mají vrstvičku tenkého molitanu navíc - ta vrstvička, která se používáním utrhne a sroluje a dělá nehezké "vlny" na sedadlech...

-> zralous: Chodím pro molitan na podobný místa, jako třeba pro tu gumu mechovou onehdy.. do sklepa
. Aktuál ale bohužel nevím, jestli se tam ještě nějakej nachází, jenom doufám, že ještě jo.

-> Jozka: Když je řeč o těch větrácích, kde berete ten slaboučkej molitan na ta ona dvířka? I na funglovce je v pytli

-> Bukaj: Nu, smývat to nebudu.. jinak jsem zaznamenal odchylný provedení "dvířek" klapacích - v jendom z větráků nebylo obvyklý provedení, ale dvojitý a bez prolisů (místo malýho plechu s koncem obtočeným kolem osičky plech dvakrát tak velkej a "přeloženej" kolem osky napůl).
-> Václav Kršek: Černou polomatnou. Pokud zrovna nedošla (některé vozy z prvních let výroby měly béžovokhaki) - viz třea Zraloušovo MB tuším 1966
Chtěl bych se zeptat, jakou měl barvu chladič a chladičový plech na modelech z roku 1969? Zkoušel jsem prohlížet prospekty ale tam nic moc není
-> Jozka: Zmíněné tam nejsou, ale je to pravděpoobné...
-> Bukaj: Větráky topení tam jsou taky? Jsem teď koukal na to jejich značení LW, LX, MV atd... to bude něco podobnýho, ne ?
-> Bukaj: ja vedel, ze uz jsem to nekde videl
Dííík 


No můžu se pokusit zítra to trochu očistit ocelákem a udělat lepší foto
jinak vrak je 1100 MB z února 1969 a byl v takřka originálním stavu co se původních dílů týče 


Tak to taky vidim prvne. Ale taky jsem si rikal, co ten drzak vzadu
-> Petr98:
A proto je u většiny aut prázdnej.. 


Prosím, může mi někdo připomenout klíč, jak rozluštit podle písmen ty výrobní údaje na chladiči? Já jsem to kdysi i věděl, ale už jsem to zapomněl a nemůžu to nikde najít. Díky
Tak je to jasné. Vinklík je na tento omezovač
-> Václav Kršek: jak se najednou všem ten vrak hodí:-D jinak tohle teda taky vidim prvně
-> Václav Kršek: Mohl bys ten držák blýsknout ještě z "levoboku" prosím
-> Václav Kršek:
Tak tohle provedení jsem nikdy neviděl.. a je to tak 4x větší díl, nežli jsem si ho dle katalogu představoval.. díky.
