skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
Tak mám konečně doma ten svazek o modernizaci MBčka z roku 1968
K nahlédnutí zde:
skoda-virt.cz/cz/.../1113 7-skoda-1968-prehled-moder nizace-mbcek


K nahlédnutí zde:
skoda-virt.cz/cz/.../1113 7-skoda-1968-prehled-moder nizace-mbcek

-> Bukaj: i já ho měl na červeném MBX, bohužel někde se mi za ta léta držák někam zatoulal, nemám fotku, nevím jak vypadal.. takže jsem dal omezovač i se spojovací trubkou do krabičky, trubice zapojil bez něj a až se někdy někde objeví, tak se tam dodělá. Kára je 20. série
-> Václav Kršek: Tak šup foto, íky 

na jednom vraku na díly mám tento omezovač taky, zítra můžu vyfotit

-> Petr98 10.05.15 11:43:51: Mám ho taky na mojí 17 serii. Pamatuju si že když jsem měnil hadice k topení tak jsem taky přemýšlel na co tam je.
-> Bukaj: Pravda, na kostce je spínač.. dneska jsem chvilku hypnotizoval kastli ze 16. série, taky s tímhle držákem a.. nic, nevzpomněl jsem si. Držák přitom vypadá, jako kdyby na něm nikdy nic nebylo, ale to auto určitě mělo 4x22 mm s omezovačem.
-> Petr98: Tak to bude asi fakt ten držák omezovače, 14. a 15. série ho maj zvlášť...
-> Bukaj: kara je 17ta serie.
-> Petr98 10.05.15 11:43:51: Podle mne je to na omezovač. Jaká je ta kastle série?
I dle katalogu to sedí na omezovač. 14. a 15. série měla omezovač jinak uchycený, než 16. a další série. Z obrázku v katalogu vyplývá, že (minimálně jeden typ omezovače) byl dole pod rozvodkou a vedla od něj krátká trubička do rozvodky
Každopádně s omezovačem jsem se "naživo" ještě nesetkal a ani na žádné kastli ten držák neviděl
I dle katalogu to sedí na omezovač. 14. a 15. série měla omezovač jinak uchycený, než 16. a další série. Z obrázku v katalogu vyplývá, že (minimálně jeden typ omezovače) byl dole pod rozvodkou a vedla od něj krátká trubička do rozvodky
Každopádně s omezovačem jsem se "naživo" ještě nesetkal a ani na žádné kastli ten držák neviděl

-> Petr98: Omezovač je na "kostce", tj. na tom třmínku s nabodovanou maticí, navařeným přes prolis.. jinak bohužel z hlavy nevím, na co to tam je, v těhle místech už jsem se dost dlouho nevrtal..

K cemu je tento vinklik s dirou? Napada me jedine omezovac brzd. tlaku. Ale jelikoz jsem to nikdy nevidel, tak nevim.
-> Danster: Tak.. pokud neznáš detailně historii auta (i u našeho rodinného jsem si těma pásama "z výroby" jistej tak na 90% - nikoliv na 100%), u většiny produkce MB absolutně nemůžeš vědět, jestli auto vyjelo bez pásů nebo s pásama a když bez nich, tak je pak otázka, jestli je majitel doplnil v letech 73/74, před první návštěvou STK o deset let později anebo kdykoliv mezitím nebo předtím..

-> Jozka: ...origo je prostě to, co bylo na daným autě (nebo je v krabici).
S tímhle u pásů naprosto souhlasím
Je to jak u tý mojí 3/69" čekal jsem že tam budou už ty "letecký" a byli tam ty od motexu, který měl i děda ve svojí 6/66" jen tam byli se šedivým popruhem a v 69" černý popruh. A v jedný hodně schnilý model 69" byli zase ty od Drupolu.
S tímhle u pásů naprosto souhlasím

-> Bukaj: Tak do tohohle výzkumu fakt nejdu..
Typicky k těmhle pásům patří šrouby M10x1 (?) nebo 7/16" ve stejný povrchovce, jako mají hliníkový díly (spíš je to lak, ale hodně divnej na tehdejší dobu - a děsně smrdí, když se vezme kartáčem na brusu), ale se dvěma různejma tvarama hlav, ty třetí šrouby v provedení spešl rychlereznoucí pozinku (s náznakem podložky na spodku hlavy) mi přišly jako nějaká nouzovka, ale origo je prostě to, co bylo na daným autě (nebo je v krabici).


Typicky k těmhle pásům patří šrouby M10x1 (?) nebo 7/16" ve stejný povrchovce, jako mají hliníkový díly (spíš je to lak, ale hodně divnej na tehdejší dobu - a děsně smrdí, když se vezme kartáčem na brusu), ale se dvěma různejma tvarama hlav, ty třetí šrouby v provedení spešl rychlereznoucí pozinku (s náznakem podložky na spodku hlavy) mi přišly jako nějaká nouzovka, ale origo je prostě to, co bylo na daným autě (nebo je v krabici).
-> Petr98: -> Jozka: Nevím, jak moc velkou vypovíací hodnotu to bude mít, ale v mém MBG 67 byly pásy s plastovými čudly.
A tuším, že jsem zaznamenal rozdíly v tvarech kovových (niklovaných?) kotevních částí těchto pásů a i čtyři různé druhy kotevních šroubů (metrický závit vs UNC a tři různé tvary a povrchové úpravy hlav (zinek, chrom)...
A tuším, že jsem zaznamenal rozdíly v tvarech kovových (niklovaných?) kotevních částí těchto pásů a i čtyři různé druhy kotevních šroubů (metrický závit vs UNC a tři různé tvary a povrchové úpravy hlav (zinek, chrom)...
-> Tabi:
/ 


-> Jozka: Díly se míchali až dost,myslím,že škodovka byla v tomhle směru přeborník.
Protože jak vidíme,tak identifikovat origo díly je někdy pěkný oříšek.


-> Tabi: Jsem právě v autech z 2. půli roku 1968 (možná náhodou) viděl spíš ostatní druhy dobových pásu, nežli tyhle "letecký" moravany. Ale v nejmladším autě, co jsem měl, už plastový čudly byly. A jo, díly přecházely do kil - a taky se často míchaly..
-> Petr98: -> Jozka: Ale říjen 68 už dávali plastové čudlíky,soudím dle mého auta,kde už je mám.Co poslední dobou sleduju,tak hodně dílů,co mám na mém autě,tak se do konce výroby mb moc neměnila a spousta jich dávali do prvních š100/110.
-> Petr98: Tak přechod Moravanů z hliníkových tlačítek na černý plastový snad ještě nikdo nemapoval - soukromě se domnívám, že pokud ten přechod byl ještě v MB éře, tak až někdy ve finále. Určitě ale leden 1968 měl ještě celohliníkový přezky (resp. hliník + ocel).
Jaké mají být vypínací čudlíky na dobových moravanech montovaných do MB? Plast nebo hliník? Já osobně naživo nikdy hliníkové neviděl, ale existujou - z toho soudím, že by do emba měly být hliníkové.
-> Martin14 01.05.15 14:20:54: Kdo hledá, najde

-> Martin14:
mělo by to být stejné, myslím, že v Baťovi je někde zmíněno v tabulce utahovacích momentů šroubových spojů motoru...
mělo by to být stejné, myslím, že v Baťovi je někde zmíněno v tabulce utahovacích momentů šroubových spojů motoru...

Nevite nahodou nekdo, jestli je stejny postup dotahovani hlavy na 1000MB pro stefty jako je pro srouby? Nenapada me zadny duvod proc by to melo byt jinak, ale vic hlav vic vi. Martin
-> Koblet:




-> Bukaj: Držíme Ti všichni palce. 

-> Tabi: 

-> dragon_cb_cz: Zajímavá dokumentace,kolikrát by se taková brožura docela hodila.
-> Bukaj: Tak přihazuj přihazuj.

-> Bukaj: Tak přihazuj přihazuj.

-> dragon_cb_cz 22.04.15 12:47:18: Tak tenhle dokument bych si rád přečetl, přihazuji
Pro ostatní: Doufám, že si zbytečně nebudeme zvyšovat cenu - v případě zájmu naskenuji a zveřejním, případně zapůjčím k nahlédnutí

Pro ostatní: Doufám, že si zbytečně nebudeme zvyšovat cenu - v případě zájmu naskenuji a zveřejním, případně zapůjčím k nahlédnutí

Tohle je celkem zajímavá aukce - když prohlídnete obrázky, tak v tom oficiálně vypadajícím dokumentu najdete i ten napínák rozvodovýho řetězu, kterej se tu řešil: aukro.cz/skoda-1000-mb-19
68-inovace-skodovky-info-i
5287614880.html
-> Pepino85 20.04.15 21:25:47: Ty obaly topných těles jsou záhada čím dál větší, takže každej takhle doloženej výskyt se počítá..

-> Bukaj: Jo, asi tak nějak - dokonce ty čtverečky jsem našel na standartu deluxový..



-> Jozka 20.04.15 22:33:10: Jo, jo - asi sdělávali odřezky z metráže. Holt ještě se šetřilo na těch správných místech
I na rubu tapecírů ty čtverečky, kryjící příchytky lištiček, jsou také z odřezků koženky a nesouhlasí s barvou interiéru
-> Pepino85 20.04.15 21:24:52: Díky za info

I na rubu tapecírů ty čtverečky, kryjící příchytky lištiček, jsou také z odřezků koženky a nesouhlasí s barvou interiéru

-> Pepino85 20.04.15 21:24:52: Díky za info

-> Pepino85: Tahle "clona" proti prolejzání pružin molitanem nesouhlasí dost často - ne jedněch béžových mám černou, na fialovejch zas béžovou..
Spíš než "co je originál" je tohle zajímavost. Z druhé strany řidičovy sedačky použita koženka, nicméně ne růžovo oranžová jako sedačky, nýbrž "sestra" co je víc do červena. Asi nějaké zbytky.
Ještě celé topení pod sedačkou. Šedá pixla. Jen že si vybavuji, že se to tu kdysi řešívalo, přiznám se nevím s jakým výsledkem. Ale já jsem pro šedou :)
Zdravím a přidám jeden obrázek topení z roku 1964, viz. DV (datum výroby) na štítku: Z T (září 1964)
-> Petr98: Vida

Vypada to, ze opravdu s prichodem modelu 69 jsou na prazich misto dvou, ctyri vetraci otvory. Foto 68 uzky sloupek.
-> Bukaj 06.04.15 21:12:52: Zase jsem si to blbe precetl... Ano tusim, ze na 69ce uz jsou no. zitra to okoukam....
-> Bukaj: Zitra to cvaknu, jsou stopro puvodní....
-> Petr98: A původní prahy z té 68, na které poslední dobou občas něco dělám, jsou už asi ve šmelcu (nebyly ani tak shnilé - měnily se hlavně kvůli deformacím (jeden byl promáčklej ve 2/3 své délky do hloubky několika cm)...

-> Bukaj: Tak ja je tam nemam...
Dneska jsem si vsiml, ze puvodni MB prahy nemaji u heverove diry ty "vypousteci prolisy"
-> Tabi: Dám.. ale co jsem pitval různý dobový vehementy kdysi, tak tam nejspíš bude ten tisícihran, příp. osazenej váleček, šestihran nebo třeba taky jen 4-hran jak v Rusku..
-> Jozka: Jesli nějaký obal najdeš,tak dej potom vědět až kolíček vyoperuješ.
