skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
V roce 1995 jsem jel se Š 120L (1978) ze severní Moravy do střední Itálie, tam to pěkně pojezdil a zase zpět. Vše bez problémů, žádná závada. Na dálnici jsme "závodili" s německými vozy, stálá rychlost v pomalém pruhu cca 120 km/h, vepředu auto, na zadku nalepené auto, škodárna vrčela jak motorovka. Horší to bylo s benzinkama. Později jsem jel favoritem 136L (1992) do jižního Chorvatska a to byla katastrofa...
-> Enggik: tak to je pred dalkovou cestou dobre, alespon si to vyberes... me pred Chorvaskem loni z cerveneho tekl benzin a musel jsem vymenit hadicku a u rapida mi zase zacal tect ten spoj trubek pod autem- prerezle objimky

-> Enggik: no já ti nevim
snad jo..beru toho celkem dost tak i kdyby snad se by se to spravilo 
E: termostat už je wahler tak snad to bude v klidu :)


E: termostat už je wahler tak snad to bude v klidu :)
Vojta P. spíš se docela bojim jestli by to přežilo
při mým štěstí se něco podělá ještě tady Tak to už jsi si snad vybral




-> Enggik: no ještě uvidime jak se nakonec pojede, ale elesem bysme chtěli..spíš se docela bojim jestli by to přežilo
při mým štěstí se něco podělá ještě tady

-> Vojta P.: Tak držím palce, a přeju pěknej vejlet.
V Poděbradech čekám zážitky z cesty 


-> Enggik: jooo felda to rozdejchala v pohodě to zas jo, jen chci okusit cestu tímto
jede se mi v tom o hodně líp než ve felině, je to jinej pocit z jízdy tak bych ji rád ukázal moře 
E: ve felině pojedou rodiče mladý..její tatík je automechanik tak opravy nejsou problémem :D


E: ve felině pojedou rodiče mladý..její tatík je automechanik tak opravy nejsou problémem :D
-> Vojta P.: Felicie to nerozdýchala???
Tak jedeš eLSem ???




-> Vojta P.: rozum
Zdravím všechny, tak se taky chystám na dálku se škodovkou, konkrétně od nás do Chorvatska:
mapy.cz/
a potřeboval bych tak trochu poradit co s sebou..samozřejmě nářadí, komplet rozdělovač, káble, svíčky, cívku, regler, pár žárovek, pojistky+drát, karburátor komplet, strunu plynu, kondíky, termostat, komplet těsnění na motor-pod hlavu, olej.vana atd.+na kyvku manžety a těsnění, spojka komplet i s ložiskem, pár klíňákům olej a vodu..to je všecko co mě napadá
jestli ještě někdo by věděl co šikovnýho sebou budu rád 
mapy.cz/
a potřeboval bych tak trochu poradit co s sebou..samozřejmě nářadí, komplet rozdělovač, káble, svíčky, cívku, regler, pár žárovek, pojistky+drát, karburátor komplet, strunu plynu, kondíky, termostat, komplet těsnění na motor-pod hlavu, olej.vana atd.+na kyvku manžety a těsnění, spojka komplet i s ložiskem, pár klíňákům olej a vodu..to je všecko co mě napadá


-> Mr.Lumpy: kurňa mix :D
-> All: do dvanácettrosky s váma darebáci! :-D
-> Syny: mam v toledu sedacky z corrada a naprosta pohoda .-) 1000+km pohoda.
-> Nwkt 17.06.11 13:46:47: no tak nejak, nebol s rapidom problem rano sadnut a o polnoci uz cucat pivo po 1000km za volantom. Len po druhom uz som lezal na stole 

-> Jirik_Tuňák: no sesle dobry, ale operak by mel bejt delsi - na me je to kratky
Jako minno... byl jsem u Balatonu ve skořepinách a i přes to, že D1 je strašnej tankodrom a muselo se ject pořád 140+ v levém pruhu, tak pohoda...
-> VeTeV: Nebo Kantíka. 

-> Syny: jiny sesle 

vy ste šmejdi čo nič nevydržia

-> Hurdis: Ja mam problem s tim, ze mam v aute sice vyskove nastavitelnou sedacku, ale jde stelovat jen zadni cast ty sedacky, predek je pevne uchycen, takze v podstate se sklapi jen zadek. No a po dlouhem boji se mi podarilo vychytat polohu, kde mi neboli zada, ani nemam zalomenou nohu na plynu, ale obcas me boli kycel. Proste to ma na prd sedacky a nejde vyladit tak jak bych chtel... Mam ji nastavenou spravne, dokonce i podle nejakych tech kriterii, ze kdyz mas oprene lopatky, tak mas mit akorat zapesti natazeny ruky na hornim bodu volanut splnuju, ale proste nesedi se mi tam 100% dobre... Coz je na vic jak 200km uz znat...
-> Nwkt: v origo gaucich na klid 

-> Syny: Kafe ne, to je na dlouhé cesty špatné. Osobákem taky nic moc, většina má na mne krátké sedáky, takže malá plocha na oporu nohy a 300-400 km si žádá procházku na odstranění křeče. Naopak při posazu "nahoře" v mikrobusu apod. je to celkem jedno, dokud nezačnou otupovat smysly.
Se škodovkou už bych teď na víc jak 200 km za den neměl náladu. To se přiznám bez mučení.
Se škodovkou už bych teď na víc jak 200 km za den neměl náladu. To se přiznám bez mučení.
Syny 17.06.11 13:45:09 napsal: No vecer jsem odpadl jak kdyz me zabili :)
Jak my říkáme "jako když vytrhneš kabel ze zásuvky"
Jak my říkáme "jako když vytrhneš kabel ze zásuvky"

-> Nwkt: No ject to ze sutou, tak sem asi zdechnul :) Vzhledem k tomu, ze celou cestu bylo 40°C, tak se klima stala neocenitelnou vybavou :)
-> Syny: V Rapidích sedačkách v pohodě
-> Hurdis: no jako pres 1000km na jeden zatah to chce hodne silny kafe a dobry sedacky... Ja jel predloni (a letos pojedu zas) asi 550km najednou a uz to mi teda stacilo, ze me z auta museli malem vyndavat... Bylo to po statovkach, ne po dalnici a jel jsem to neco malo pres 6 hodin (i s curacima a obcerstvovacima pauzama - asi 3). A jeste ten den jsem si vyslap na vodopad s 400m prevysenim
No vecer jsem odpadl jak kdyz me zabili :)

-> darklord: Tak z Hradce Králové až na pobřeží moře u Haagu jsem nikdy víc než 1100 km přímou trasou nenatočil. Dodávkou se dá pořídit otočka do 24 h.
-> Nepér: to je z praglu len 760km? 

-> Stewo: super, píšu si 

-> j_j: ja som s pod tatier potom daj vediet kedy tu budeš prideme ta pozret

-> Nepér: to ja bych si to teda prodlouzil alespon na tyden... nevis jestli nejede ales krivsky s cabrem? vim, ze o tom mluvil, ze by chtel jet
-> Jarda: Jo, v pátek odpoledne jedeme tam a v neděli odpoledne budeme zpět.
-> Nepér: to jedete jen na vikend?
ja u rapida zacinam mit strach z prevodovky, jak s tim jezdi Peta, tak tam nejak zacina jit spatne trojka, je to kolikrat i dost slyset pri razeni
ta prevodovka uz po koupi se mi nezdala, nehucela, ale byl problem zaradit dvojku, nekdy az jako by clovek radil bez spojky, vymenil jsem olej (na magnetech toho bylo dost) a dal jsem tam nejakou prisadu LM a dvojka zacala jit pekne... prevodovka ma od te doby 135tis. km, akorat v zime byl problem zaradit, kdyz bylo -15, tak bych nezaradil a nechaval jsem tam jednicku
ja u rapida zacinam mit strach z prevodovky, jak s tim jezdi Peta, tak tam nejak zacina jit spatne trojka, je to kolikrat i dost slyset pri razeni


-> Nepér: Te kdyztak dotahne Bukaj se 130 :-D Pokud se mu nezadrou ventily s guferkama.
V pátek jedu 760 km někam do Holandska, tak uvidíme, jestli se má SakyMotor správně utaženou SakyPalici :D
-> VeTeV: jasne... ja chtel jet s nim, ale rapidem, bohuzel nebyla dovolena a mozna dobre, protoze 3tis. km od jeho vyjezdu mi u rapa prasknul jeden krouzek na tesneni pod hlavou - 3. valec, tak mohlo byt pekne dobrodruzstvi a asi po 15tis. km jsem urval spojkovou lamelu, ted je tam uz 30tis. km sachs, ta musi vydrzet...
letos premyslim jet chorvatsko s rapem, sice MTX je lepsi, ale je jen pro dva a ja premyslim vzit matku, aby tky neco pridala na palivo, ale zase z ni budeme na nervy, hlavne pritelkyne
treba MTXkem jet mimo EU bych si asi nelajznul, mel bych strach, ze mi to auto zabaveji treba na ukrajine, kvuli nejtovanymu VINu a ze to mam v TP by nikoho nezajimalo...
letos premyslim jet chorvatsko s rapem, sice MTX je lepsi, ale je jen pro dva a ja premyslim vzit matku, aby tky neco pridala na palivo, ale zase z ni budeme na nervy, hlavne pritelkyne

treba MTXkem jet mimo EU bych si asi nelajznul, mel bych strach, ze mi to auto zabaveji treba na ukrajine, kvuli nejtovanymu VINu a ze to mam v TP by nikoho nezajimalo...
-> Jarda: todle je prd - to se řídí samo 

tady je byvaleho kolegy : jel taky transfagarskou, ale octavkou, on neni zadnej skodovkar...
0389.rajce.idnes.cz/Balka n_2010
na rajceti toho ma celkem dost... byla doba, kdy si to mohl dovolit
0389.rajce.idnes.cz/Balka n_2010
na rajceti toho ma celkem dost... byla doba, kdy si to mohl dovolit
-> Majklsto: tak tam bych take chtel...

My sme boli pred 2 rokmi na favorite a na 120ke v Bulharsku cez Rumunsko. Išli sme po Transfagarašskej magistrále. Úžasná dovolenka. Cesta bol ciel, minul som asi 200E a strávili sme pár pekných dní pri mori. Celá cesta prebehla bez závad až na vadný termospínač ventilátora u 120ky
-> j_j: cokolvek do 52Ah vleze ... odskusane ... ak nie, niekde je chyba ...
tak při oživování stovky jsem se původního majitele ptal, kde byl se svou 110L nejdál a odpověď zněla "v Tatrách" - kilo se tak podívá po 30 letech na stejné místo, doufám, že taktéž bez závad jako tehdy...dá se říct, že věci na cestu už mám připravené.
Co mě překvapilo bylo, že do baterka co se vejde do MBčka (1967) se nevtěsní do kaslíku 110L (1976)...musel jsem tedy vyndat baterku z jedničkové fábie - ta má na délku cca 21cm (embéčkovská 24cm).

-> vhml: To je už za tejden??? sakra ...
-> M@rtin: příští týden, jedeme Rally Krkonoše.
-> Luky.: jo jo, přes zimu bych rád spíchnu cestovací, úspornej, tichej motor do eRka a někam vyrazil...
-> vhml 10.06.11 10:00:42: A kdy tady budeš ..... ???
-> Luky.: mě bohatě stačilo těch 400km na Hondě za jeden den :-) I když od 300 vejš už mi to bylo celkem jedno. Ale to jsme letěli přes Německo zpátky. 200-300 byly terény typu Srní, Horská Kvilda atd. Člověk aby asfalt pohledal :-D
Až bude stejšn, hrozně se těšim, až s tim budu cestovat. Zakvedlam šaltpákou pod volantem, a tradá někam daleko 

-> vhml 10.06.11 10:14:42: srabe, my byli na dachlech v Hodníně a z5 za čtyři dny, včetně prohlídky Macochy 

-> Pavel P..: optej se na veskery neseriovy dily a dej vedet :-) Zájem urcite je