skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
Ja teraz chystám auto na cestu niekam na balkán, a riešim dilemu čo sa týka motora. Jedná sa o kilo + 5q- 4,22. Neviem aký motor tam dat, aby som mal nejaký výkon ale nie vysokú spotrebu. Sériový motor som zamietol hneď. Rozmýšlam nad sériovou 120kou, sériovou 136kou, alebo tam postavit nejakú fábiu? Čo by ste odporučili? Aktuálne je tam 136ka kp 1:11, a nejaká 280ka vačka, ale bojím sa spolahlivosti a aj spotreby tohto motora na takú štreku. Vízia je cca 3000km
-> minno: krasne si to napisal...
-> COL: 

j_j 01.08.11 08:04:35 napsal: poslední dobou spíš slýchám, že se na to mám vybodnout a jet něčím moderním nebo vlakem 
Do Tater? To tam jedes z Ciny :o) ?.... a ani s ND bych to neprehanel, pokud mas auto "v cajku".

Do Tater? To tam jedes z Ciny :o) ?.... a ani s ND bych to neprehanel, pokud mas auto "v cajku".
-> Jarda 01.08.11 09:38:28: jj, pravdu máš.
Ono keď človek nie je zvyknutý cestovať ďiaľky, tak sa fakt bojí ísť aj 300 km niekam. Ja som svoju prvú "ďiaľkovú" cestu absolvoval v roku 2006 a to bolo do Hrocháča na zraz stránok, 400 km tam a 400 km nazad. A to bolo ešte auto v úplne sériovom nedotknutom nič-moc stave s motorom tiež v dosť biednom stave (bral vodu). Bál som sa toho trochu, ale auto to zvládlo bez jediného problému. A potom to už začalo. Jedná cesta, druhá cesta, a už to teraz nejako neriešim, sadnem a idem kde treba, nech je to aj 500 či 1000 km na otočku. Vždy bez problému. Ako sa vraví, aký pán, taký krám.
Ono keď človek nie je zvyknutý cestovať ďiaľky, tak sa fakt bojí ísť aj 300 km niekam. Ja som svoju prvú "ďiaľkovú" cestu absolvoval v roku 2006 a to bolo do Hrocháča na zraz stránok, 400 km tam a 400 km nazad. A to bolo ešte auto v úplne sériovom nedotknutom nič-moc stave s motorom tiež v dosť biednom stave (bral vodu). Bál som sa toho trochu, ale auto to zvládlo bez jediného problému. A potom to už začalo. Jedná cesta, druhá cesta, a už to teraz nejako neriešim, sadnem a idem kde treba, nech je to aj 500 či 1000 km na otočku. Vždy bez problému. Ako sa vraví, aký pán, taký krám.
-> j_j: spis naopak :) ja kdyz jsem mel prvni auto, tak jsem nemel strach, ze by se neco vysypalo, protoze jsem nevedel ani co by se mohlo... a ted kdyz vidim, co se vsechno muze pos... osobne mam nejvetsi strach z prevodovky - to na ceste neopravis, ale u auta s 41tis. km tento strach odpada
pak spojka - spojkove lozisko uz muzes mit vyschle, ale to by se snad uz projevovalo a ty nejty na lamele jsem uz taky parkrat utrhl - nastesti vzdy kousek od baraku a vzdy tomu predchazel ostrejsi rozjezd - ted uz je tam odpruzena lamela sachs a ta snad musi neco vydrzet... a druha nejcastejsi zavada byva tesneni pod hlavou a nakonec hydraulika brzd a spojky, takze ta tesnenicka, jak ti tu radili


-> havlik: -> VeTeV: tak určitě máte pravdu, zase na druhou stranu jsem tohle téma založil,takže mám právo si tu řešit kravinky. Škodovky mám 2 roky,takže chápu, že z vašeho pohledu, kdy jste zgenerálkovali X aut a hrabete se v tom od 14ti se to zdá jako banalita - takže asi tak...
-> VeTeV: znam pana, ktry ma š120L r.v. 1986, koupil ji v roce 1987 a mela najeto 33tis. km a ted ma v r.2011 38tis.km, delsi cestu nez 20km to auto od koupe tim panem neabsolvovalo
je ve velmi peknem stavu - po koupi nechal udelat dutiny, akorat vim o jednom tukanecku na dverich od neuspesneho pokusu zajeti do garaze
to zas ta moje byvala 105ka, kterou mam v ID mela najeto 3600km a jednou s ni deda byl na Slovensku prave v Tatrach a ja jednou v Brne na prijimackach na VŠ, ze jsem ji blbec prodal :/ jsem tenkrat poslechl prave lidi z okoli a ted toho lituji :/ ted uz to ma holka jen do konce STK a pak jde na likvidaci... :/ premyslim jestli ji nezachranit, ale nemam na to :(


to zas ta moje byvala 105ka, kterou mam v ID mela najeto 3600km a jednou s ni deda byl na Slovensku prave v Tatrach a ja jednou v Brne na prijimackach na VŠ, ze jsem ji blbec prodal :/ jsem tenkrat poslechl prave lidi z okoli a ted toho lituji :/ ted uz to ma holka jen do konce STK a pak jde na likvidaci... :/ premyslim jestli ji nezachranit, ale nemam na to :(
-> havlik: njn zakladni udrzba - to musim jeste pred chorvatskem seridit ventily a promazat svislaky
na to bych uplne zapomel...

-> havlik: pro nekoho je 600km neco mezi smrti a zivotem :-) me pak zajima na co takovy auto je, kdyz pred 600km cestou dokaze nekdo udelat aferu jak kdyby objel svet 

-> j_j: tak to ja beru, do toho Miskolce je to 600km taky jedna cesta a byl jsem tam parkrat s rapidem a nic, prave jsem tu feldu psal protoze je o 10let novejsi a mela najeto podstatne min km (asi tretinu)
-> j_j: kámoš tedka jil kilem do anglie a veř že takový kraviny co tu řešíš ty kvůli 600km fakt neřešil prostě vzal věci co se běžně serou udělal zakládní udržbu sbalil se a vyrazil
-> Jarda: PS : celkem je to tedy cca 1200 km.
-> Jarda: kilo je koncepčně embéčko z roku 1964 a určitě zde nepatrnej
rozdíl oproti feldě bude. Sranda je jak někdo říká, že jsem blázen (že by si to nelajzli) a druzí, že se na to nemám skoro vůbec připravovat
Takže volím zlatou střední cestu, věci beru podle seznamu co mi poslal afro (teda až na vrtuli chladiče) s kombinací s Baťou a budu doufat, že udržovaná a jedna z posledních 110 L s 41 tkm., čerstvou technickou, novými náplněmi a (snad) nepřetížená tuto cestu zmákne. 



-> j_j: kvuli 600km se takto pripravovat... ja jel s feldou do Miskolce cca 600km a total se me rosypalo zadni lozisko, mel jsem celkem dost veci, ale zrovna lozisko ne, udelala to mamka, ktera lozisko vyhrala jizdou se zatazenou ruckou asi mesic pred tim a to jsem pred cestou ta loziska jeste mazal - byla sucha asi od te teploty, druhe odeslo po cca 2tis. km,
ja prave rad lidem ukazuji, co to auto dokaze jeste bez problemu ujet
a na Slovensku by Ti urcite nekdo pomohl, horsi je Madarsko a jeste mnohem horsi Chorvatsko, kde za cely den skodovku s motorem vzadu neuvidis, maximalne tak stary typ fava nebo feldu
-> Markop: nesmysl
ale lidi me taky se*ou kecama: strýc: prodej to do akcnich filmu, to pojede, ale jen z kopce atd. a sam ma shnile polo r.94 a neodvazi se s tim vic, jak 15km od baraku
a na feldu rikal - felda je na urovni VW polo, ale tak z 80. let
kdyz jsem s rapidem prijel z Chorvatska a ukazoval mu fotky, tak rikal: takovy vlacek jezdi v jiznich cechach, stejne by to dal nedojelo
ostatni: ty mas jeste rapida? to jeste jezdi? to uz musi byt hrozne schnile
to bych mit nemohl, kdybych v tom chtel vozit deti, tak bych patril do kriminalu za pokus o jejich zabiti - to rika konstrukter, kterej najede desetinu km, co ja a hlavne, ze ma SUV se kterym jezdi jak hovado
ale vetsina toho je jen zavist, ze cloveka neco bavi... anebo ze oni meli podobne auto, ale nefungovalo jim, protoze si na tom neumeli ani vymenit kolo, takze opet zavist
prijel jsem nedavno do KV a co neslysim: jak dlouho sem s tim proboha jedes z Vysociny, rikam uplne stejne dlouho, jako bych sem jel s Tvou octavkou, fakt ty lidi nechapu... vic me stve, ze me porad zastavuji policajti ikdyz s rapidem jsem jeste pokutu nedostal
njn, tak to jsem trochu odbocil od tematu
ja prave rad lidem ukazuji, co to auto dokaze jeste bez problemu ujet

a na Slovensku by Ti urcite nekdo pomohl, horsi je Madarsko a jeste mnohem horsi Chorvatsko, kde za cely den skodovku s motorem vzadu neuvidis, maximalne tak stary typ fava nebo feldu
-> Markop: nesmysl

ale lidi me taky se*ou kecama: strýc: prodej to do akcnich filmu, to pojede, ale jen z kopce atd. a sam ma shnile polo r.94 a neodvazi se s tim vic, jak 15km od baraku
a na feldu rikal - felda je na urovni VW polo, ale tak z 80. let
kdyz jsem s rapidem prijel z Chorvatska a ukazoval mu fotky, tak rikal: takovy vlacek jezdi v jiznich cechach, stejne by to dal nedojelo
ostatni: ty mas jeste rapida? to jeste jezdi? to uz musi byt hrozne schnile
to bych mit nemohl, kdybych v tom chtel vozit deti, tak bych patril do kriminalu za pokus o jejich zabiti - to rika konstrukter, kterej najede desetinu km, co ja a hlavne, ze ma SUV se kterym jezdi jak hovado
ale vetsina toho je jen zavist, ze cloveka neco bavi... anebo ze oni meli podobne auto, ale nefungovalo jim, protoze si na tom neumeli ani vymenit kolo, takze opet zavist
prijel jsem nedavno do KV a co neslysim: jak dlouho sem s tim proboha jedes z Vysociny, rikam uplne stejne dlouho, jako bych sem jel s Tvou octavkou, fakt ty lidi nechapu... vic me stve, ze me porad zastavuji policajti ikdyz s rapidem jsem jeste pokutu nedostal
njn, tak to jsem trochu odbocil od tematu
-> j_j: nezapomen na aditivum (náhradu olova) do benzínu

poslední dobou spíš slýchám, že se na to mám vybodnout a jet něčím moderním nebo vlakem 

díky chlapi - jedu jen do Tater 

Za škůdku přibalit na podvalníku ještě jednu škůdku... :-D
-> j_j: karbec bych nechal doma a vzal jen membrany, jeste bych vzal sadu gumicek do brzd a thv, nejdelsi brzdovou hadici, vsechna papirova tesneni a axialni tesneni vodniho cerpadla.
Kamze to jedes?
Kamze to jedes?
Cesta se blíží a beru zatím tyto věci :
* cívka, relé, rozdělovač (+sadu), kabely, svíce, pojistky, žárovky
* gumové hadice, termostat, AC pumpu (+membránu), brzdové+spojkové prase, strunu plynu
* karburátor, těsnění pod hlavu, řemeny, koupím ještě sponky hadicové.
* cívka, relé, rozdělovač (+sadu), kabely, svíce, pojistky, žárovky
* gumové hadice, termostat, AC pumpu (+membránu), brzdové+spojkové prase, strunu plynu
* karburátor, těsnění pod hlavu, řemeny, koupím ještě sponky hadicové.
-> COL: ja ho mam nekde pod spolujezdcovou sedackou, ale uz asi nema platnou revizi, v chorvatsku pry je hasicak povinnej, ale nic vic nevim - jaky typ, min. mnozstvi naplne atd. takovej z dob vyroby 742 jsem se presvedcil, ze uz moc funkcni neni :/
-> COL: to tě šlechtí
mě taky jeden má snad přijít

-> j_j: hasicak mam uz asi 10 let na sloupku u ridice, ihned po ruce.
-> COL: ještě mě napadla taková kravinka na kterou by asi nebylo dobrý zapomenout - hasičák 

-> minno: a čeho?
podvozek už je, brzdy taky, motor též....jenom ty plechy by chtěly no


-> minno 21.06.11 08:07:51: ale ono je take dost nepravdepodobne, ze se clovek duchoda vubec dozije a kdyz, tak uz stejne nebude moct jezdit...

-> ozzman1000: tak to ani mna nie, ved mozno sa raz dockame, papalasi vravia, ze najhorsie uz mame za sebou a uz budu len same pozitiva :)
minno 21.06.11 08:07:51 napsal:
→ MATTESS:
paráda. Takéto cesty sú ale
dobrý žrút peňazí. 14000 km to je okolo 45 tis. korún na benzíne.
kebyže mám dôchodok cca 3500-4000 EUR tak ma to nejak moc nesere
→ MATTESS:


dobrý žrút peňazí. 14000 km to je okolo 45 tis. korún na benzíne.
kebyže mám dôchodok cca 3500-4000 EUR tak ma to nejak moc nesere

-> darabos: jojo na to jsem slyšel dobrej vtip... "Jaký je rozdíl mezi českým a americkým důchodcem? Žádný! Oba si za svůj měsíční důchod můžou dovolit cestu do Prahy" :o))
Jinak takovýhle cestovatele obdivuju.
Jinak takovýhle cestovatele obdivuju.
-> darabos: vidím to tak, že musím začať šetriť už teraz, aby som v dôchodku mohol takto cestovať na Šedivkovi.
-> minno: ale nerataj so Slovenskymi dochodkami :D u nas dochodci max peso sa mozu vybrat na take cesty :D
-> matoo: díky za upřesnění
Jsem viděl fotku z Malty, kde navštívil tamní majitele

-> MATTESS: starsi pan je Tue Pol Halvorsen /64rokov/ z Kodane a skoro polovicu roka jazdi niekde po europe bud so Šemikom alebo Bratříčkom, obcas sa zastavi aj na cumendu u niektorych tunajsich clenov /gemini/
-> MATTESS:
paráda. Takéto cesty sú ale dobrý žrút peňazí. 14000 km to je okolo 45 tis. korún na benzíne.


-> MATTESS: krasa
O víkendu jsme v Táboře potkali staršího pána z Dánska, který podniká dálkové cesty se svoji Š100. Má můj velký obdiv
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../385_36685_19.j pg
Majitel se svým vozem
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../385_36686_19.j pg
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../385_36685_19.j pg
Majitel se svým vozem
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../385_36686_19.j pg
-> COL: jj, tak to se mi take vytocilo a divil jsem se proc to nejede... na zavit jsem maznul zminovany lukopren a myslim, ze uz se to nebude opakovat :) no kdyz je auto na LPG, tak tam ten plovak jen tak volně tuka do steny pri jizde s prazdnou plovakovkou - plovak mam uz docela oklepanej
-> saSaT: to aby si pred cestou spravil generálku

Příští víkend s Jančou do západních čech Rapídkem...asi 440km cesty

-> Jarda: Plovak? Jako v karburatoru? To by se nemelo stat, ne? Ale muze se vytocit ventil - coz se mi uz stalo. Tesneni lze resit alternativne, ale kdyz uz se to rozebira, tak bych to udelal standardnim zpusobem a skodovacka tesneni mnoho mista nezaberou.
-> afro100 19.06.11 23:32:46: tak na biednych 200 km sa nejako neviem ako pripravovať tak to teda neviem neviem.....pokiaľ je auto v prevádzke.....tak skontrolujem náplne a idem. 100-200 km to je tak akurát na zahriate a trasa, pre ktorú sa už aj oplatí štartovať.....
-> COL 19.06.11 23:03:25: tak kdyz je auto na LPG, muze se ti proklepat plovak a zrovna LPG nesezenes, ja najel s klepajicim motorem po Slovinsku 50km nesehnal jsem zrovna ani lepsi benzin :(
altik bych bral radeji celej, dioda je celkem casta porucha a co s tim...
tesneni resim lukoprenem, takze beru jen pod hlavu
-> afro100: me jedna pani z prace povida - taky skodovka, me to na ty 2km denne staci a ja ji rikam, me na tech 100km denne taky
a to jsem kecal, vychazi me denne neco pres 120km - nevim, kde to beru...
altik bych bral radeji celej, dioda je celkem casta porucha a co s tim...
tesneni resim lukoprenem, takze beru jen pod hlavu
-> afro100: me jedna pani z prace povida - taky skodovka, me to na ty 2km denne staci a ja ji rikam, me na tech 100km denne taky

Potiz je v tom, ze, ikdyz ze pravdepodobnost mala, tak,pokud se neco poroucha nekde, kde na skodovku koukaji jako na ufo, tak tam s tim tezko neco udelas a zacne to byt na dlouhe lokte...
-> darklord: ja skor nechapem, preco sa toho vsetci boja ...
ked to auto poznam a viem ake ma muchy, najazdim s nim 100 km tyzdenne bez akejkolvek poruchy, tak neviem preco by to nedalo aj za den ... alebo za par hodin ...
ked to auto poznam a viem ake ma muchy, najazdim s nim 100 km tyzdenne bez akejkolvek poruchy, tak neviem preco by to nedalo aj za den ... alebo za par hodin ...
-> afro100: neviem co s tym narobite, skodovka pokial je aspon minimalne udrzovana nemoze mat problem otocit 1000km denne. Hadam len raz sa mi stalo ze som nedosiel do ciela, a to koli tomu ze som blbec opacne zapojil kable do altiku, po prehodeni nazad a roztlaceni auto zase neohrozene jazdilo.
na kila na dlhé cesty nech mi nikdo nešahá ! ... dneska z povodne 100 aj dačo km sa vykľul cez 200 km dlhý výlet bez akýchkoľvek príprav ... ráno som vstal, sadol do auta a vyrazil ... vrátil som sa pred pol hodinou, bez akejkoľvek závady (ak nepočítam, že som pri prasení na letisku vyklepal kábel od štartéra ) :)))
-> Vojta P.: na co karburator a spojku? Radeji bych vzal gumicky do hydraulickych okruhu, brzdy, spojka.... klinak max. 1ks.
Ja vam v stale sade dilu v aute zhruba toto (v podstate jde o veci, co mohou podlehnout zkaze a dily, ktery se muzou pri jejich oprave znicit):
- vsechny druhy gumicek do hydraulickych okruhu + nejake manzety
- vsechna "papirova" tesneni (vodni pumpa, domecek termostatu, karb...)
- vyber z hadic (vodnich i brzdovych, tesneni kohoutu topeni)
- vsechny membrany, tesnici krouzky sroubu smemsi do karbu, srouby smes+vzduch, kulicka
- zapalovaci kabel
- olejovou hadici
- odvzdusnovaky, pruchozi srouby k brzdam
- uhliky alt./ starter
- hadicovy spony + mix sroubu
- drat, svorkovnice
- pruziny samostavu
- matice kol, 1+1 kolovy sroub
- tesneni vodniho cerpadla
- uf... mozna jetse neco
by se naslo
Ja vam v stale sade dilu v aute zhruba toto (v podstate jde o veci, co mohou podlehnout zkaze a dily, ktery se muzou pri jejich oprave znicit):
- vsechny druhy gumicek do hydraulickych okruhu + nejake manzety
- vsechna "papirova" tesneni (vodni pumpa, domecek termostatu, karb...)
- vyber z hadic (vodnich i brzdovych, tesneni kohoutu topeni)
- vsechny membrany, tesnici krouzky sroubu smemsi do karbu, srouby smes+vzduch, kulicka
- zapalovaci kabel
- olejovou hadici
- odvzdusnovaky, pruchozi srouby k brzdam
- uhliky alt./ starter
- hadicovy spony + mix sroubu
- drat, svorkovnice
- pruziny samostavu
- matice kol, 1+1 kolovy sroub
- tesneni vodniho cerpadla
- uf... mozna jetse neco
