
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
-> minno: Přemýšlím úplně nad tím stejným... 

Na Grossglocner,taky jednou vypravím embéčko,až bude v cajku :-)
-> minno: ale byt tebou dam kyvku, aby si si neskur*il vleckove bubny
kyvku potom zahodis a bude ale vleckove bubny rovnat je za trest

-> Pavlas2: paráda takže ďalší čo sa vyšplhal na GrossGlockner? akurát asi pred hodinou som sa rozhodol že tam idem onedlho aj ja
takže vravíš pohoda?

Zdravim, posílám pár fotek z nedělního výjezdu na GrossGlockner. Už cestou do Rakouska jsem začal mít problémy s karburátorem, ale jinak bez problémů. Skoro celej kopec na dvojku. Jenom na Biker Point jsem se už musel škrábat na jedničku. Cesta dolu byla trochu záhul na brzdy (sériový), ale dalo se to sjet na jeden zátah. Dokonce si nás tam fotili ňáký češi a celkově jsme u všech docela budili pozornost
Hlavně mě pobavil jeden rakušák, kterýmu jsme platili za výjezd zase na jinej kopec (kterej jsme teda jeli komlet celej na jedničku, to byl fakt kotel). Ten řikal: Áááá dast ist skóda! Skóda hundert zwei. Tak ho kamarád opravil na hundert zwanzig 


páni, nezavesíte sem niekto odkazy na reportáže, blogy a denníky diaľkových cestovateľov na starých autách? už som zopár čítal ( maluchom na polárny kruh, atď) a je to velmi príjemné čítanie...
-> minno: pod strecnom na tom uzasnom trojpruhu
-> minno: je to údolí Váhu - všimni si toho hradu - ten asi bude známý a pomůže ti to určit přesně.
-> Jarda: paráda
-> j_j: kde presne je toto odfotené? tá cesta mi je akási známa.
-> j_j: kde presne je toto odfotené? tá cesta mi je akási známa.
na příští rok budu muset pošlechtit stodesinu - letos 1200km Slovensko 

-> Jarda: pěkné 

klasicka chorvatska nezpevnena zidka, kterych uz je cimdal mene, nahrazuji je betonove :/
nad tim byla krasna vyhlidka, jeden slovak dole stal s citroenem a rika: vy mate skodovku, ta vas tam vyveze, ja jdu pesky :) a taky tam rapid vyjel - jednicka mela co delat, 105ka by tam nevyjela, kor takto nalozena
najeto celkem 3150km, pri zpatecni ceste sraz BudaPest, cesi se divili, ze to tam dojede a chorvati se zas hadali, co je to za auto
Az me udivilo, ze tam rapid budil asi stejny ohlas jako MTX Roa 
nad tim byla krasna vyhlidka, jeden slovak dole stal s citroenem a rika: vy mate skodovku, ta vas tam vyveze, ja jdu pesky :) a taky tam rapid vyjel - jednicka mela co delat, 105ka by tam nevyjela, kor takto nalozena

najeto celkem 3150km, pri zpatecni ceste sraz BudaPest, cesi se divili, ze to tam dojede a chorvati se zas hadali, co je to za auto


-> TUNER: GG není problém, klidně vyraž. Ale zelenkou bych se asi bál jejich příslušníků 

-> TUNER: zelenkou? 

Pak písni něco o tom GG,taky se tam s něčim chystam ;-)
moje gls aktualne prekrocila vcera v madarsku 85tkm]
Já zítra se svym drakem (Š 120L) konečně valim směr GrossGlockner, tak mi držte palce. Poprvé pozná zahraniční svět. Mam pocit, že ani nikdy nebylo na slovensku 
Akorát pojedem bez spoileru

Akorát pojedem bez spoileru

-> j_j: Stav se pak při návratu s touhle informací na ministerstvech dopravy a životní prostředí - tam si pořád ještě myslí, že s těmi starými, ošklivými a neecoologickými vehikly hltáme hromadně desetitisíce km ročně..



-> OndraKrupi: jj, oni jdou poskládat 4 verze převodovky. 2 sériové jsou podobné a jde z toho složit ještě jedna kratší a jedna delší. Ale i s tou sérií se to nechá mastit kolem 100 furt.
-> vhml: tráboš je držák, náš kombík 601 když jsem byl malej tak od Plzně na rally šumava táta brách a já, cestouvní rychlost až 110km/hod, všichni čuměli jak si to frčíme,
jediný problém byl na rally pačejov když táta nechal svítit světla když jsme šli na start, ale tak zpátečka, škub a už se zase jelo...
jediný problém byl na rally pačejov když táta nechal svítit světla když jsme šli na start, ale tak zpátečka, škub a už se zase jelo...

-> Jozka: díky za rady - za celou cestu sme nepotkali starší osobní auto
jen ouži

-> j_j: Hele, ono nazpět domů to vždycky jede líp, to bude dobrý..
. Mě se vymáčklo ven proto, že ho tam kamarád, co mě pomáhal, blbě usadil, jinak ten průsak oleje kolem korku a ztvrdlejch gum pod maticema je nevelkej, i když je řiďounkej ohřátím. A s dolejváním to nepřeháněj, čím víc ho tam je, tím vehementněji se tlačí ven..

-> Jozka: díky, auta musí žít ;) koupím tedy na pumpě litr oleje a v sobotu Alláh s námi. Z Prahy jsme vyjeli v 7:30 a v cíli i s přestávkami sme byli v 16:30,takže se olej zahřál po 550km pěkně
všemožná těsnění mám s sebou,ale snad to nebude nutné.

-> j_j 10.08.11 13:33:55: To je při dobovým způsobu zatěsnění normální i normálně, natož když jsi babičce takhle protáhl faldy.. Teď ještě zpátky..
Jinak dá se přetěsnit i na silnici, už jsem to dělal, ale lepší nechat na doma a sundat i palivový čerpadlo, bez něj to jde o hodně líp a ani jemu to většinou neuškodí
.
Jinak dá se přetěsnit i na silnici, už jsem to dělal, ale lepší nechat na doma a sundat i palivový čerpadlo, bez něj to jde o hodně líp a ani jemu to většinou neuškodí

Já měl nedávno dálkovou cestu Trabantem. Cca 1000km za víkend včetně závodů na Rally Krkonoše, z Domažlic do Trutnova. Novej motor se musel zaject, tudíž 330km tam, cca 400km soutěž včetně tréninků, z toho 80km na rychlostních zkouškách a 330 zpátky.
Jediný co bylo, tak jsem dával v Trutnově nový svíčky, jelikož to nechtělo chytat teplý a 80km před dojezdem domů jsem zjistil, že jsem zapoměl olej, tudíž nemůžu tankovat, ale ještě mi nakonec dva litry zbyly. Jinak se na to za celej víkend ani nešáhlo. Ject tuhle trasu s nejkratší převodovkou na slalomy byl fakt zážitek. 80kmh cestovní rychlost aby se motor v klidu zajel a neutavil.Sebou jsem v autě nevezl nic, klucí jeli s dodávkou a druhým trabantem na plaťáku po dálnici, tudíž byly celou dobu v dosahu 100km.
Jediný co bylo, tak jsem dával v Trutnově nový svíčky, jelikož to nechtělo chytat teplý a 80km před dojezdem domů jsem zjistil, že jsem zapoměl olej, tudíž nemůžu tankovat, ale ještě mi nakonec dva litry zbyly. Jinak se na to za celej víkend ani nešáhlo. Ject tuhle trasu s nejkratší převodovkou na slalomy byl fakt zážitek. 80kmh cestovní rychlost aby se motor v klidu zajel a neutavil.Sebou jsem v autě nevezl nic, klucí jeli s dodávkou a druhým trabantem na plaťáku po dálnici, tudíž byly celou dobu v dosahu 100km.
-> Jozka: trošku mi na kile teče olejíček bočním víkem,ale to je asi po tak dlouhé cestě v kuse normální :)
-> j_j 01.08.11 10:35:34: Ještě v půli 90. let jsem s MB bez mrknutí oka vyrážel na Moravu (500 - 800 km tam a zpět) jen se základní sadou dílů, jen jsem do toho hopnul a jel.. Dneska už konám při cestách nad 200 km kontrolní prohlídku a díly přidávám.. Už jen kvůli platnosti zákona schválnosti - to, co vezeš sebou, se většinou nepodělá
.

-> doking: čidlo tečie väčšinou okolo kontaktu
-> Syny: zkusíme to dotáhnout a něčím utěsnit spoj, uvolněný to podle mě není - ono jak to auto jelo 550km v kuse,tak se olej zahřál a z několika spojů se motor začal rosit,ale únik oleje na měrce oleje jsme nezaznamenali.
-> doking: Na to cidlo bacha... Me se jednou nejak podelalo a zacal skrz nej vytykat olej... Z maxima jsem byl po 10km pod minimem a kontrolka nesepla... Vsiml jsem si nastesti louze jak krava pod autem, jinak bych to asi zadrel...
cesta Praha Liptovský Mikuláš 550 km,absolována v pohodě,bez jediného problému,jen nepatrně tekl olej kolem čidla.
-> Majklsto: kdyz v nem nic nemlati, tak musi vydrzet :) a hlavne aby bylo OK tesneni pod hlavou a urcite nejakou mrazovku s sebou

-> Kočislav: to máš pravdu, samozrejme by som tam nedával nejakú vylágrovanú mrdku, ale predsa je rozdiel 37 a 46 kw
-> Majklsto: Jestli ti jde jen o spolehlivost a spotřebu, tak bych se rozhodoval především podle toho, který motor je v nejlepším stavu. I s tou 120 v 5q můžeš na dálce dosáhnout příznivéí spotřeby.
-> Majklsto: hocičo sériové by som tam dal aspoň favorit
-> suri: hmm, ked feliciu žiadnu nemám na sklade, a s fabkou je dost roboty, hlavne čo sa úpravy kluky a zotrváku týka. To si sám neurobím, a za dva týždne plánujem odchod takže tam asi šupnem favorita
-> Majklsto: 136 je dobra, ale kp je dost, ja mam u rapida asi 10,6:1 a vacku mam felda 136 - tedy 254/254
Nechcem do toho kecať, ale ja by som to videl asi takto:
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
"A proč Letadlo - na jednu hodinu letu = dvanáct hodin údržby"
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
"A proč Letadlo - na jednu hodinu letu = dvanáct hodin údržby"

-> Shatter: dnes ostaň doma
Škodovky sú tak odolné autá, s tým môžete jazdiť aj keď už je niečo posraté a furt to pôjde, až kým to fakt nieje K.O. Človek hocikedy spraví pomeste aj 100km a ani si to neuvedomí. Alebo jazda na návštevu za rodinou alebo čojaviemčo..a pred takými cestami nikto nepribaľuje karburátor alebo prevodovku
Aký je vtom rozdiel či 100km alebo 600km. Spravím si pauzu na každej benzinke a mám to rovnako ako keď deň po dni behám domesta zmesta a tak. Samozrejme základné veci nosím so sebou + nejaké hadice a náplne
(A teraz keď som to tak pekne napísal pôjdem 4km do vedľajšej dediny a niečo sa mi posere
)

(A teraz keď som to tak pekne napísal pôjdem 4km do vedľajšej dediny a niečo sa mi posere


-> 105: len tak z nicoho nic, alebo sa to prejavovalo uz dlhsie?
ja jel o vikendu do prahy a vyltla me ojnice blokem :D zpatecni cesta 180km na lane byla uzasna :D
-> Majklsto: sériu feliciu fábiu v dobrom stave by som dal , inak balkán máš aj vo Zvolene tam by som postavil aspoň dvojliter nech ti čierny spoluobčania za jazdy neukradnú kolesá