-> PeeterCZ: Jeden ten 90kový sedan je ta moje
-> Tom Troll 06.02.19 13:50:04: Teorie "většina motorů 742.136 je ze sedanů" je fakt zajímavá a řekl bych, že úplně mylná
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Najdi si libovolnej dobovej návod na zástavbu favomotoru dozadu - všude se píše, že máš použít "sání, svody, domek termostatu a vodní pumpu z Rapida" - o sedanech nikde ani slovo (maximálně se někdě uvede magické 742.136) - a přežívá to do dnešních dnů, spousta lidí si 136 dodnes ztotožňuje s Rapidem a o sedanu ani neví.
Důvod je podle mě přesně ten, který zmíňuje
-> Tomaso435 06.02.19 14:38:49: - Rapidy měly vesměs fakt tvrdej život a zároveň byly relativně levný, takže když byl nějakej zásadnější problém, tak se prostě kuchly použitelný díly (hlavně ten motor) a zbytek šel do pece a za pár tisíc se koupil další kus... sedany 136GL si naopak kupovali (z mý zkušenosti) spíš "usedlejší" a zároveň relativně konzervativní lidi. Kdo neměl prachy nebo je za to nechtěl dát, ten vzal obyč 105/120, kdo je měl a nebyl příliš konzervativní, volil fáčko. 136GL vzali podle mě lidi, co relativně peníze měli, ale zároveň byli konzervatní, opatrný a chtěli "starou jednoduchou škodovku" (fáčko bylo nový, složitý a podezřelý -
elektronický zapalování, brrrrr!!! - samá elektronika, to ti nikdo neopraví!... úplně to slyším
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na tenhle profil mi přesně sedí předchozí majitel mojí (z vyprávění jeho bratra, který mi jí prodával, původní majitel už byl po smrti). A i z pár rozhovorů s původníma majitelama 136GL co je doteď provozujou mi to vychází stejně...
Jeden takovej jí zatvrzele odmítá prodat, protože se rozhodl, že jí dojezdí do mrtva, protože o novější auto (čti Favorita) se v Praze bojí... nebo tak něco
![172](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/172.gif)