Škoda Rapid 130 - počet vyrobených kusů

prohledat
237 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 23.01.2011 do 25.11.2022, založil/a Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
řadit dle data
19:11:56
02.11.2019
Tom Troll
19:11:28
02.11.2019
Tom Troll
Tak zase rozjedeme trochu spekulování, co na to řikáte . 5



Sehnal jsem výpis z registru motorevench vozidel v ČR, docela dlouho jsem se v něm hrabal, shromažďovat hodnoty, sčítal atd. Je extrémě nepřehlednej a je tam tuna duplikátů, to jsem zjednodušil na konkrétní modely. Pro tentokrát jsem to omezil na sériový provary kterejch bylo plus mínus víc jak 10 aut, je tam spousta divnejch výbav o kterejch jsem nikdy neslyšel a pár aut tam vždy je, ale ty jsem pro přehlednost z tohohle vynechal. Závoďáky jsem taky vynechal.



Takže se jedná o POČET REGISTORVANÝCH MODELŮ NA DANÝ ROK MOMENTÁLNĚ V REGISTRU V ČR. Předpokládám že spousta z těch artefaktů s nesedícím rokem jsou přestavby - výměny kastlí, 120L na embéčko a tak, docela běžnej postup. Jestli vám tam něco nesedí, nepřišívejte mi spekulaci, neni o čem se hádat, jsou to data přímo z ministerstva dopravy, jestli tam jsou chyby tak to je šlendrián dopravního aparátu z let minulých a nikdo pravdu nezjistí.



TO ZAJMAVÝ



Co je 105 LS nevim, ale jsou tam 9



135 L a 136 L se motá překvapivě mnoho, NE NEJSOU TO FAVORITY, tohle jsou auta vedený pod VIN TMB13500L / TMB13600L - sedaní vinka.



125 LR nemám tušení co by mohlo bejt, ale ty auta tam jsou a je jich tam moc na to aby někdo babce na dopraváku vtlačil dvě stovky na připsání písmenka do modelu. 3



135 Rapidů je s podivem velmi málo, hledal jsem další duplikáty ale už tam fakt nejsou, tohle je všechno.



Takže prosim, řešte jaký to vlastně nemáte rarity, těch aut je obecně mnohem víc než jsem baj očko odhadoval. 3
upraveno 1x, naposled 02.11.2019 19:12:59
20:26:51
10.03.2019
Bukaj
-> Tom Troll: Tak je možné, že M1 ty váhy měla jinak... (naše 120L byla model 84 M1) 6
10:05:49
10.03.2019
Tom Troll
-> Bukaj: a já ti nevim, ale ... 3
zvětšit Škoda Rapid 130 - počet vyrobených kusů - obrázek od Tom Troll vložen 10.03.2019 10:05:49
10:05:27
10.03.2019
Tom Troll
-> Bukaj: -> Polyš: -> Matsoft: Je to homologace... (číslo typového schválení, rozdílný pro jednotlivý země.) Můj modrej štítek je 105 a má 1046-1, můj zelenej 125 má 1047-5-125
zvětšit Škoda Rapid 130 - počet vyrobených kusů - obrázek od Tom Troll vložen 10.03.2019 10:05:27
09:46:22
10.03.2019
Polyš
-> Bukaj: Čtyřpístky neměla.Jinak barva je vrbová.Jo,ve velkém techničáku je bržděnej 700Kg.
upraveno 1x, naposled 10.03.2019 09:50:28
09:37:24
10.03.2019
Matsoft
-> Polyš: v tomhle pripade nevim... ale byvalo to cislo nejake homologace...
09:16:32
10.03.2019
Bukaj
Stojím si za tím, že hnědé - ač zjevně šisovaly (na rozdíl od ostatních barevných variant štítků) byly hnědé už od novoty. Sice sytější, ale stále hnědé, nikoli černé.

Jinak fotka původního štítku z vývozního MBčka modelu 68 - jde o hliníkový sítotiskový štítek (NSR mělo jiné normy na styl a umístění identifikátorů vozidla - například i to, že ten štítek nebyl v motorovém prostoru, ale v kufru na podběhu) a černá je černá (běžné štítky na MB jsou z nějaké zinkové slitiny a jsou "prostorové" a lakované)...



-> Polyš 10.03.19 08:41:56: První, co mne napadlo, že by to mohlo být číslo barvy, ale sněhobílá je 1046 a ne 1047...

...jinak mne také zaujala ta váha 1975 Kg - co je to zač? Maximální soupravy? To přece nesedí, jestli 1275 Kg je maximální vozidla, tak rozdíl je 700 Kg - a to snad 120L (125L) na brzděný přívěs neměla, ne? Naše 120L měla pro přívěsy 400/600, všechny 130, 135/6 mají 400/750...

...tak buďto to u posledních kusů přetypovali, nebo to třeba byla 120 z výroby se čtyřpísty?
zvětšit Škoda Rapid 130 - počet vyrobených kusů - obrázek od Bukaj vložen 10.03.2019 09:16:32
08:41:56
10.03.2019
Polyš
Takhle ten modrej.Mimochodem,co je to čtyřmístné číslo vyražené vlevo nahoře?
zvětšit Škoda Rapid 130 - počet vyrobených kusů - obrázek od Polyš vložen 10.03.2019 08:41:56
08:17:57
09.03.2019
Tom Troll
-> ondie: Myslím že múžeš mít s tou hnēdou pravdu, jsou eRkový motoráky ve kterejch je púvodní štítek pravo nad motorem šislej do hnēda do horní púlky, možná skulinou mezi haupnou a kastlí prolejzalo jenom trochu svētla, a šislo to jenom kde dopadalo.

To bych uznal, ale rekl bych že barevný jsou jinej prípad. tak úzká škála štítkú z výroby zrovna pri zmēnē modelovýho roku, a pak zas naprosto normální, a vždy naprosto jinej ale stejnē (ne)stabilní pigment?
02:45:52
09.03.2019
ondie
Celej můj boj s větrným mlýnem je spíš o tom,že bych rád abyste uznali,že černá v sítotisku opravdu umí šisovat přesně do týhle klidně hnědý.. a v extrému to úplně vyrůžovatí.

Pokud opravdu takhle divoce bláznili barevně při výrobě (že co dům dal) , tak je to možný.. ale i tak je dobrý mít vždycky na paměti i verzi barevný deformace.
02:37:39
09.03.2019
ondie
-> Tom Troll: hele je to možný..a klidně to uznám,že to matlali takhle divně už od novoty (aspon některý).. ale ta černá uměla šisnout taky divy..

Já snad zkusim doma vyhledat starý štítky (jsem z tý doby,kdy se škodky házely do šrotu jak dneska feldy-a nějaký štítky sem z "jdoucíhnasmrt" nasbíral) a vyfotit.. pamatuju si např. ty G/R,co sou v kupé vlevo u zámků kapoty "karoserie kvasiny" určitě černý z výroby,ale narůžovělý do nesmyslu. A taky ležely připnutý v kufru relativně ve stínu jakby bez UVéčka.



A podobnou fotku VIN110R sem dával níž a i tak jsou tam dva odstíny hnědé..
upraveno 1x, naposled 09.03.2019 02:54:10
17:46:01
08.03.2019
kraska98
-> Tom Troll: Aha, já to pochopil, jakože se dávaly celý rok 89 modré.
17:35:13
08.03.2019
Tom Troll
-> ondie: takhle (?)
zvětšit Škoda Rapid 130 - počet vyrobených kusů - obrázek od Tom Troll vložen 08.03.2019 17:35:13
17:29:53
08.03.2019
Tom Troll
-> kraska98: barevný se dávaly jenom krátce okolo změny modelovýho roku, měsíc nebo dva po. Pak se zas jely černý, 89 dost krátce, 90 asi o trochu dýl, ale poslední 90 jsou taky zas černý...



Líp to nepopíšu, je to z toho co jsem vypozoroval z čísel na štítkách.
16:49:24
08.03.2019
kraska98
-> Tom Troll: No, ale píšeš, že 89tka by měla mít modrý.
16:37:08
08.03.2019
Tom Troll
-> kraska98: tak květen je každopádně ještě model 89, a VIN by měl začínat na K
14:59:12
08.03.2019
kraska98
-> Tom Troll: Nejsem si jistý, ale mám pocit, že já mám na 125tce z května 89 klasický černý štítek...
14:10:06
08.03.2019
ondie
-> Bukaj: OK,ale šisovat to umí,to ne že ne... uznávám,že je asi úlet aby teda až takhle do zelena nebo modra (ikdyž mi to moje fantazie dovoluje),ale u některejch těch "nahnědlejch" v tom problém nevidim. A ten sítotisk nebyl až takovej hi-tec aby se tím zabývalo jen jedno družstvo,i když tady byla metodika centrálního hospodářství. Těch štítků,emblémů a znaků (nemyslím jen typovejch/VIN) byla celá řada.

Některý nezloběj (třeba ty Favorití 5.dveře první model sou fakt stabilní) ,ale některý druhy zas šisujou skoro "na počkání" :) - viz.třeba ten znak v tý Belgický masce - (dík za info -> Pavel P..: )

A to tak,že se prostě z té "černé" vytratí určitý pigment.



Dejte sem někdo prosím fotku toho úžovkovýho štítku,co má bejt hnědej,fakt by mě to zajímalo.
upraveno 2x, naposled 09.03.2019 02:49:02
09:23:49
04.03.2019
Bukaj
-> ondie 03.03.19 16:58:19: Tato teorie je hodně velký úlet. Ty štítky se barevně lišily už od novoty - to, že v sedmdesátých a počátkem osmdesátých let byly hnědé, pak černé a pak různobarevné...

...ta barva na štítcích je hodně stálá a neměnná, jedině otěrem lze štítky znečitelnit.

Stejným typem štítků byly značeny i různé díly, průmyslová zařízení, stroje,... (třeba rozdělovače, všemožné elektrozařízení, atd) a provedení štítku odpovídalo době vzniku - předpokládám, že byl buď jediný závod, nebo jednotná technologie výroby štítků4
08:09:51
04.03.2019
Pavel P..
-> ondie: tenhle znak mám novej a je černej...
02:05:19
04.03.2019
ondie
A ted sem na blbým kompu bez archivu,takže mám jen tuhle (na kvalitu bídnou) fotku znaku v belgický masce na mý bílý 130ce... je růžovej jak DIDLO!

A bylo to teda jako nový červený nebo černý ? 3

Fakt sám nevim,nechám si klidně poradit.
zvětšit Škoda Rapid 130 - počet vyrobených kusů - obrázek od ondie vložen 04.03.2019 02:05:19
upraveno 1x, naposled 04.03.2019 02:07:49
01:54:38
04.03.2019
ondie
-> Nwkt: Nicméně uvažoval-li bych nad replikou,asi bych tam s hnědou moc nebláznil a udělal bych je černý,jak je svět zvyklej 4
01:47:28
04.03.2019
ondie
-> Tom Troll: -> Jozka: Asi jo..je asi pravda že ta modrozelená může takhle blbě (nechápu pohnutky) bejt už z výroby,ale ta hnědá mi smrdí šisem..

Já takhle měl kdysi na jednom polním bezcenným autě hozený odvrtaný štítky na zadním platě pod zadním oknem pár let krásně v hicu a na slunci a ta "černá" mizela před očima.. začíná to nejdřív červenohnědou do fáze že se i divíš. Ale to bylo teda extra exponovaný místo na skladování.

-> Tomaso435: ty kilometry by nebyly důležitý,spíš věk.. ale jak říkáš,štítky na 5dv. u FA takhle nezloběj a je to,zdá se,přesně to samá situace..leda by tenhle díl dělalo jiný "družstvo" jinou technologií/kvalitou.

-> Nwkt: klidně nafot tvojí variantu hnědočerné :) ale asi se stejně nedoberem k tomu,jak tomu tedy tehdy bylo.
19:45:20
03.03.2019
Tom Troll
-> ondie: to bych vyloučil, všechny modrý a zelený co jsem viděl jsou modrý a zelený stejně.

V mojí škodovce je stejně zelenej jako na favoritech, který jsou stejně jako na ostatních škodovkách. Ten modrej co mi tu leží na stole je stejně modrej jako ostatní z aut.

Nevim teda jstli nemaj třeba část barviva s danym poločasem rozpadu že se to rozpadne všude naprosto stejně, ale pochybuju o tom. 3 2
18:57:21
03.03.2019
Nwkt
-> ondie 03.03.19 17:48:25: Ti nafotím ty moje 1 chtěl bych si nechat udělat repliku a nevím teda jakou barvu
18:01:34
03.03.2019
Jozka
-> ondie: Áno - v časech socialismu sice věřím klidně i tomu, že se prostě použily materiály v barvě, která byla aktuálně k dispozici bez dalšího důvodu, ale: ta degradace černý na jiný odstíny je velmi pravděpodobná, mám doma štítek ze 110L 1972, kterej má dnes přesně stejnej odstín, jako erkovej na tvý fotce a původně byl téměř zcela jistě černej.
17:51:04
03.03.2019
ondie
-> Tomaso435: Ok 4
upraveno 1x, naposled 03.03.2019 17:52:14
17:48:25
03.03.2019
ondie
Když se podíváte co to může udělat na jednom autě vedle sebe ve stejnejch podmínkách,tak bych se prostě nedivil ničemu. A ted co? Byly černé nebo hnědé?
zvětšit Škoda Rapid 130 - počet vyrobených kusů - obrázek od ondie vložen 03.03.2019 17:48:25
17:46:48
03.03.2019
Tomaso435
-> ondie: ten štítek byl zelenej i když to auto mělo 16 000km a je pořád stejně zelenej. stejně tak sou pořád stejně jiný štítky na pětkách :-D
17:30:30
03.03.2019
ondie
-> Tomaso435: Podle odpovědi nemám dojem,žes pochopil mojí teorii.

No myslel jsem to tak,že si to určitě pamatovat nemůžeš když ti byl rok ;) a že je zelenej dneska neznamená že byl zelenej vždycky.

A během let se barva mohla změnit způsobem,který popisuju.

Ale jsou to samozřejmě spekulace ;)
17:24:06
03.03.2019
Tomaso435
-> ondie: áno :) dokonce mám důkaz místo slipů v garáži :-D



jinak stejný odstíny maj štítky škoda favorit 136L na prvních typech kde sou alu štítky.

některý sou šedý některý do zelena některý do červena některý sou tmavý jako že černý... je to asi stejněj system "potisku"
16:58:19
03.03.2019
ondie
-> Tomaso435: No jasný,a já ti věřim,žes to viděl !

Ale máš tak kvalitní pamět,abys s jistotou řek,že ten štítek byl zelenej i v roce 89? 1

Alespon o tom sem psal já,zda by to nemohlo být degradací nějaké složky černé v tom sítotisku.
upraveno 1x, naposled 03.03.2019 17:00:27
15:57:55
03.03.2019
Tomaso435
-> ondie: první fávo mělo taky štítek zelenej... viděl sem i štítek s nádechem do červena... hnědej.. a černej... prostě co bylo to bylo... stjeně tak TP.. měly předtisklý TMBACAXXXXX no ale pak najel favorit TMBADA a v TP se jen udělal dovětek že písmeno C je písmeno D a sbohem. přece se to nevyhodí.
15:31:29
03.03.2019
ondie
-> Jozka: No obecně je to celý prazvláštní,moc mi neni jasný,proč by s těma barvičkama takhle blbli. Ty modrozelený se stejně týkají jen sedanů,kupé nikoliv.

Nejsem teda od fochu,ale kamarád grafik/tiskař mi kdysi říkal,že v podstatě i černá (člověk by řekl jednoduchá unibarva na kraji spektra) se v podstatě skládá z dalších ostatních barev.

Můžeme mít tedy dvě naprosto stejné černé barvy,ale každá bude poskládaná jiným způsobem.

(jako například kupé sedačky šisujíc do fialova/šeda a někdy i s nádechem do zelené).

A samozřejmě,že hlavní příčina je UV.. ale je opravdu nemožné aby to zdegradovalo i ve stínu ?

Nabízí se prostě otázka,jestli jim prostě nezakolísala kvalita (a skladba) barev,takže se tu dneska po 30-40letech divíme těmhle divnejm barevnejm štítkům.

I když byly třeba na začátku všechny černé ??

Ale aspoň se cca shodujem,že odpozorovaný "barvy" pocházejí zhruba ze stejného období.
14:19:26
03.03.2019
Jozka
Jeden hnědej z užovky mám, tuším ročník 1978 - Když jsem ho zahlýdl, taky jsem se zamyslel nad tím, jestli to není vyšisovaná černá.. Ale byl vytěžen při likvidaci auta "z chodu", takže by musel změnit barvu v podstatě ve tmě..
11:53:13
03.03.2019
Nwkt
-> ondie: těžko říct, stálo to zavřený, ale možný to je
03:14:21
03.03.2019
ondie
-> Nwkt: Hnědej sem asi neviděl,ale ta černá uměla do hněda šisnout,nestalo se to spíš tak ?
19:24:43
02.03.2019
Tom Troll
-> Nwkt: užovky, ale teđ nevim kdy.

-> Polyš: ... tak asi na prelomu, tēch aut neni moc 3
18:55:07
02.03.2019
Nwkt
-> ondie: A hnědej?
18:47:35
02.03.2019
Polyš
-> Tom Troll: Začátek modelového roku 89 ? Datum expedice je 7.7.88
17:03:26
02.03.2019
Tom Troll
-> Polyš: modrej je začátek modelovýho roku 89, zelenej začátek model. roku 90.

pozdēji už byly vždy zas černý.
15:39:45
02.03.2019
Polyš
-> ondie: Jj,já že mám 120 r88 aje modrej.Dík.
15:35:59
02.03.2019
ondie
-> Polyš: Většina černej sítotisk,ale konci výroby jsem vídával (nejčastěji u 125L) i modré a zelené..
15:29:16
02.03.2019
Polyš
Vím,že to není úplně toto téma.Jaké barvy měly výrobní štítky Š120-136 vepředu v kufru?
09:21:44
08.02.2019
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Jarda: kolega z práce, když na něj vyšel favorit, kterýho už po tý době čekání nechtěl(vyšmelil a opravil bouraný piano) tak ho obratem s tehdejšim ziskem 10tis navíc,prodal....prvomodel byl oproti GL výbavám škopek hroznej3
08:27:59
08.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> ptk 08.02.19 07:34:28: vcera jsem tu mel jednoho kalibracniho technika a ten rikal, ze si vystal frontu na favorita, pry byla jen bila a zelena, do mesice pry musel nechat varit napravnici, to jsme meli taky :)
07:34:28
08.02.2019
ptk
-> palinator: môj otec si vystál frontu na Š125 v 88 a ked ju bol preberať, tak ho pán, čo si tam bol vyzdvihnúť Favorita prosil, prehováral a preplácal o 10tis len aby mu dal tú škodku namiesto fačka, aby to s ním vymenil 3

tie prvé Favority asi naozaj museli byť riadne ,,ufá,, . Hlavne po 30tich rokoch výroby koncepčne nemenného auta.
23:02:41
06.02.2019
dragon_cb_cz
-> Tom Troll: Ne, 1305 modrošedá, jako ta moje... prakticky dvojče.
17:31:19
06.02.2019
Tom Troll
-> dragon_cb_cz: Není to náhodou jedna korálová 136GL bez jedný celoplošný poklice? 3
Extreme Tyres