skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Užovky - jak šel čas
-> Nevšovjan: diky
-> vaclav785:
Ano.
Ano.
Ano.
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ano.
Ano.
Ano.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Pročetl jsem to tady, ale některé věci jsem nenašel.
Škoda 120L 1981 květen
Chromované zrcátko?
Sedačky bez hlavových opěrek?
Příprava pro zadní pásy?
Škoda 120L 1981 květen
Chromované zrcátko?
Sedačky bez hlavových opěrek?
Příprava pro zadní pásy?
-> Bukaj: díky, to jsem chtěl vědět. V jednom SM zkraje roku 1979 (nevím přesně to číslo) byl totiž článek o modernizaci, kde už právě bylo hladké zadní čelo (bez větracích otvorů). Hladká kapota mi byla známa (plastový spojler kapoty byl až od 10/1979, to vím), jen jsem si nebyl jistý s tím čelem.
-> FrantaM 30.09.19 15:25:41: Nevim jak to bylo, ale Vena je ma za priplatek, viz Faktura.
-> FrantaM: Nevím, zda má odpověď bude zcela exaktní, ale:
škodovky modelu 82 už měly určitě černé stěrače - "chrom" u nich byl omezen už jen na nárazníky a nerezové střešní, prahové a podokenní lišty. Ostatní už ylo buď plastové (kliky dveří), nebo černě lakované
Škoda 120L 1978 má děrované zadní čelo a hladkou kapotu.
škodovky modelu 82 už měly určitě černé stěrače - "chrom" u nich byl omezen už jen na nárazníky a nerezové střešní, prahové a podokenní lišty. Ostatní už ylo buď plastové (kliky dveří), nebo černě lakované
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Škoda 120L 1978 má děrované zadní čelo a hladkou kapotu.
Zdravím, mám dva dotazy:
1. vozy Škoda 105/120 měly od modelového roku 1981 stěrače v černé barvě? Všiml jsem si, že např. 105 GL 81 od Vena je takhle má, a fotka 105 GL 81 byla uveřejněna i v časopise Svět motorů. Týkalo se to pak celé produkce? Konkrétněji modelů 105 L a 120 L modelového roku 1982?
2. Model Škoda 120 (vyráběný od r. 1978) měl vždy hladkou zadní stěnu (tedy bez větracích otvorů)?
Díky všem za odpověď.
1. vozy Škoda 105/120 měly od modelového roku 1981 stěrače v černé barvě? Všiml jsem si, že např. 105 GL 81 od Vena je takhle má, a fotka 105 GL 81 byla uveřejněna i v časopise Svět motorů. Týkalo se to pak celé produkce? Konkrétněji modelů 105 L a 120 L modelového roku 1982?
2. Model Škoda 120 (vyráběný od r. 1978) měl vždy hladkou zadní stěnu (tedy bez větracích otvorů)?
Díky všem za odpověď.
-> Enggik: to je presne ten co ma na aute TT_daniel
-> Tom Troll: nemám žádnou 80ku, a nikdy mít nebudu
Nabral jsem ho jen ze studijních důvodů, a je spíš i zapůjčen ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Enggik: Takže na který auto pujde?
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak, a dnes se mi ten divnej chladič i dostal do rukou
Teda tohle muselo na autě vypadat fakt divně, a tu masku s překrytím bych fakt chápal. Foto zezadu, zpředu je okyslejší a lehce zalakován, ale pro představu dobrý ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 13.04.19 09:40:58: Přiznám se, tohle jsem ještě nikdy nezkoumal/nesledoval
-> stepan: Ten dotaz s čelem jsem přehlédl
Každopádně. Věděl jsem, ale zapoměl
Jestli mne paměť neklame, tak na modelu 80, by ještě mělo být 20dírový. dám si do poznámek, a zas budu sledovat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan: Ten dotaz s čelem jsem přehlédl
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan 28.03.19 22:04:56: Nikdo neví jak s čelem? 5x4 řady děr?
-> Enggik: -> ondie:
Sice to je trochu mimo téma, ale trochu to souvisí:
Co ten šedý radiátor? Potkali jste to někdy? Konkrétně tento kus je vyrobený v lednu 1986...
Sice to je trochu mimo téma, ale trochu to souvisí:
Co ten šedý radiátor? Potkali jste to někdy? Konkrétně tento kus je vyrobený v lednu 1986...
-> ondie 12.04.19 12:17:27: Já jsem přesvědčen, že ten "základ" plastu je stejný u chladiče i expanzky, jen v chladičích a radiátorech topení je více vláken (sklo?), respektive že v expanzce ta vlákna nejsou kvůli průsvitnosti (aby byla vidět hladina)...?
-> ondie: Jop, ten plast vypadá podobně, jak hodně jetý expanzky
-> TT_daniel 12.04.19 16:10:07:
Vida, další
-> TT_daniel 12.04.19 16:16:52: nemyslím si že to bylo odvislé od výbavy.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> TT_daniel 12.04.19 16:16:52: nemyslím si že to bylo odvislé od výbavy.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> TT_daniel 12.04.19 16:10:07: A opět plastový znak a "garde" fousky...
-> TT_daniel: Těžko říct,jestli mají tedy tyto dvě věci nějakou souvislost..
Ale aspoň se člověk něco dozvídá.. tyhle světlý plastový bočnice jsem třeba já neznal.
-> TT_daniel: Těžko říct,jestli mají tedy tyto dvě věci nějakou souvislost..
Ale aspoň se člověk něco dozvídá.. tyhle světlý plastový bočnice jsem třeba já neznal.
img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../10720_2014-1
0-13_17-58-37_23.jpg
ja mam 1980 a tiez mam chladic s tym bielym bokom...a predpokladam ze to je origo..mozno preto ze to je Socka
ja mam 1980 a tiez mam chladic s tym bielym bokom...a predpokladam ze to je origo..mozno preto ze to je Socka
-> Enggik: Tak to je hnus,připomíná mi to jetou expanzku,na začátku ten granulát mohl být dost podobný,jen s menší ambicí na "průhlednost"
-> Enggik: ...včetně toho "správného" termospínače ventilátoru...
Já jsem shodou okolností doma hledal ten radiátor topení s béžovým plastem a místo něj jsem našel nový radiátor s plastem šedým
A rok výroby 1986...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já jsem shodou okolností doma hledal ten radiátor topení s béžovým plastem a místo něj jsem našel nový radiátor s plastem šedým
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tak náhodou jsem narazil na fotku toho ,,prvoplastovýho"
chladiče.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> ondie: To si úplně nemyslím
Moje je 176. a expedice duben
řekl bych že ten začátek byl výrobně hodně vlažnej.
Tak jasně, 107. auto z BAZu, může být teoreticky třeba celkově 1000. vyrobené Garde, čili už nic vzácného, ale stále je to celkem ranné BAZácké![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Tak jasně, 107. auto z BAZu, může být teoreticky třeba celkově 1000. vyrobené Garde, čili už nic vzácného, ale stále je to celkem ranné BAZácké
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Enggik: Ono asi hlavně 107.kus z Kvasin by byl 1981.
-> ondie: Samozřejmě, že jsem si ho musel najít
První Garde bylo vyrobeno v BAZ 1.5.82 Tak jako proč ne, má pravdu, je to jedno z prvních z BAZu. Kolik jich dnes ještě žije
Joo, ten interiér je voňavej, má i správnou kapličku. Takže asi sociálky byly i v BAZu
Ten chladiš bude na 99% přelakovanej, jak píšeš, ten původní plast šel do žluta, a tohle svítí až moc.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Rori: Podle mě je to v pořádku,staré symboly byly jen po začátku výroby,chrom vydržel ve výrobě evolučně déle. Kluci ti tu asi budou umět i říct co bylo odkdy dokdy.
Ahj, stretli ste sa uz niekto s tym budikom nalavo? ta kontrolka prednych hmloviek mi tam nepasuje, sice ani chrom ramcek, k tym patria ine symbly, alebo sa mylim?
A zaujimalo by ma ake ziarovky boli povodne v osvetleni pristrojov, v knihe sa pise ze modre (Andrt), ja som mal akesi nazelenale, no ci to boli povodne netusim. Mam 105L 1983.
www.autodily-krbec.cz/ima ge.php?nid=10417&...
A zaujimalo by ma ake ziarovky boli povodne v osvetleni pristrojov, v knihe sa pise ze modre (Andrt), ja som mal akesi nazelenale, no ci to boli povodne netusim. Mam 105L 1983.
www.autodily-krbec.cz/ima ge.php?nid=10417&...
-> Enggik: Inzerát si viděl ? Taky jsem myslel,že BAZ začal až později,i to VIN číslování (na kterém prodejce staví tu raritnost) mělo BAZ jiné..
Ale podle introše to prvomodel asi je,pod sukni nevidno.
S tím chladičem můžeš mít pravdu,je to bílý moc,ten plast bude po letech v dnešní době spíš dost nažloutlej ne?
Ale podle introše to prvomodel asi je,pod sukni nevidno.
S tím chladičem můžeš mít pravdu,je to bílý moc,ten plast bude po letech v dnešní době spíš dost nažloutlej ne?
-> ondie: Garďata už by měli mít snad všechny chladiče s černýma plastovýma bokama. Tady mám skoro podezření, že to lakovali i s chladičem, a zakryli jen lamely
Ty chladiče se světlýma bokama jsem viděl snad jen na 80kách.
A teda koukám, myslel jsem, že ,,sociálky" se dělali jen v Kvasinách.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ty chladiče se světlýma bokama jsem viděl snad jen na 80kách.
A teda koukám, myslel jsem, že ,,sociálky" se dělali jen v Kvasinách.
-> Bukaj: Na bazoši je Garde prvomodel s Lkovou palubkou a foto zepředu,je to ono ? Pokud to takto bývalo,tak to nebyla žádná krása ty bílé bočnice,v takovém případě bych designovej facelift toho plastu i chápal.
-> Bukaj: -> ondie: Prošustroval jsem všechny trhy co znám a nikde to na užovkách neni, užovky v Kanadě ne, na severu taky ne, na blízkym východě taky ne. Belgie, Francie, samozřejmě taky ne.
Mám slabej pocit že jsme to mívali na užovce - okrovej mezityp s televizema - vždycky mi ten čumák přišel trochu jinej než ostatní stejnýho typu, ale nebyl jsem to schopnej pojmenovat. Teď si myslim že ta maska tam jiná byla.
Foto vozu nejspíš neexistuje.
Mám slabej pocit že jsme to mívali na užovce - okrovej mezityp s televizema - vždycky mi ten čumák přišel trochu jinej než ostatní stejnýho typu, ale nebyl jsem to schopnej pojmenovat. Teď si myslim že ta maska tam jiná byla.
Foto vozu nejspíš neexistuje.
-> ondie: Nepodařilo se mi vygooglit žádnou fotku, ale domnívám se, že ze světlého plastu byly boky chladičů a výměníků topení v počátku výroby - hned, jak se přešlo z celokovových chladičů a výměníků na plastokovové. Jeden výměník topení z toho světlého plastu mám myslím někde doma, ale už nevím, z jakého auta pochází - spíš se mi dostal do rukou už vymontovaný, nebo možná bude z jedné užovky, kterou jsem kdysi vrakoval (tuším model 80?)...
-> Pavel P..: Aha,asi máš recht,já měl vsugerovanou jen tu "zlatou" barvu kovu.
-> Bukaj: -> Bukaj: Ten světlej plast na bočnici si asi napamatuju,ve kterým období to tak cca bylo ?
-> Bukaj: -> Bukaj: Ten světlej plast na bočnici si asi napamatuju,ve kterým období to tak cca bylo ?
-> ondie: žádný chladič nebyl celoměděný... měděné byli jenom lamely, boky byli mosazné stejně jako u železného.
-> ondie: No, spíš bych řekl, že ten celokovový chladič byl daleko odolnější, než plasťák s hliníkovejma lamelama, takže to bych asi nepředpokládal. Leda, že by to bylo provedení pro první auta s plastohliníkovým chladičem, kde ten plast chladiče byl světlý, tak aby to moc nesvítilo? Později začali dělat boky chladiče z černého plastu...
Co mě třeba napadlo,ale skoro se to bojím vyslovit,protože to neni nijak podložený,ale co třeba souvislost s celoměděným chladičem,kdy jsou ty bočnice chladiče měkčí,tudíž je chránili touhle maskou třeba před kamením ? Píšu to hodně teoreticky v souvislosti s "tropickým" prostředím a horším povrchem silnic v nejrůznějších rozvojových zemí..
-> Enggik: -> ondie:
A nebyla to třeba zase nějaká vývozní varianta (do zemí, kde se řešily i estetické kravinky), která se vyráběla déle?A ke sklonku výroby se "pár kusů" ze skladových zásob dalo i na tuzemské vozy?
Ve výsledku se souběžnou výrobou mohlo ušetřit celkem dost materiálu...
A nebyla to třeba zase nějaká vývozní varianta (do zemí, kde se řešily i estetické kravinky), která se vyráběla déle?A ke sklonku výroby se "pár kusů" ze skladových zásob dalo i na tuzemské vozy?
Ve výsledku se souběžnou výrobou mohlo ušetřit celkem dost materiálu...
-> Enggik: Tak nějak
chybí mi i pochopit tu motivaci dělat ke sklonku výroby vůbec něco takovýho.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie: Pamatuju si, jen že se to tu někde probíralo a to že MOLSO jí na autě měl. To jediný
Takže stále nevíme nic, jen je na světě další kus
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Enggik: Tu plnou masku taky jednu mám,asi sem to byl já,kdo se tu na to kdysi ptal. Já jsem to tipoval spíš někam k raným ročníkům,ale Molso (a asi ještě někdo) psali,že to měli na autech 82-83´... čemuž by nasvědčovalo použití pozdních plastových znaků.
Víc mi k tomu nedokázal nikdo nicmoc říct. Konstruktérsky někdo experimentoval asi s optickým zakrytím bočnic chladiče.
Víc mi k tomu nedokázal nikdo nicmoc říct. Konstruktérsky někdo experimentoval asi s optickým zakrytím bočnic chladiče.
-> isti: To já řešit budu, obzvlášť u lakovaných dílů. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan: Podla mňa je to úchylné
ale je to tvôj boj.
-> Enggik: Jasné,aj ja mám isté veci ktoré by som dodržal pri renovácii ale dúfám že sa nikdy nedostanem do takého stavu aby som riešil toto![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Enggik: Jasné,aj ja mám isté veci ktoré by som dodržal pri renovácii ale dúfám že sa nikdy nedostanem do takého stavu aby som riešil toto
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Enggik: Já právě taky, četl jsem, že se liší mřížkama pavouk od emka, ale měřil jsem mřížky a byly stejný, pak jsem se v tom začal vrtat a zjistil, kolik jich bylo. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Enggik: Jak já Tě chápu...
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: Hele, já na to přišel náhodou, když se mě někdo ptal jak to bylo s těma mřížkama. Taky jsem myslel, že se lišila jen ouža vs, eMko a ono se z toho vyklubalo tohle
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hele, každej se baví něčím jiným
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hele, každej se baví něčím jiným
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: Když už dám do renovace ty peníze a úsilí, tak ať je to tak, jak to má být.
-> stepan: -> Enggik: Bože môj,vaše starosti by som chcel mať.
Model 82" - eMko 85" Zas drobný rozdíl ve výztuze. 36děr, délka 9cm. a na modelu 82" se láme ještě varianta 34 děr/10cm, ta je starší.
Takže ,,zatím řeším", kdy přišel přechod mezi kapotou 80" a 82", nebo jestli mezi nima byla ještě nějaká varianta
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takže ,,zatím řeším", kdy přišel přechod mezi kapotou 80" a 82", nebo jestli mezi nima byla ještě nějaká varianta
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)