skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fabia Iii - motory Tsi
-> suri 11.02.19 07:56:26: asi tak
-> palinator: no okrem vodných púmp a na starších kusoch KO chladiacej kvapaliny a s tým spojenými problémami iné dokopy nie sú
-> bouchy:
Ta norma pro 0W20 je VW 508.00/509.00.
-> suri:
Já nevim, ale otec už komentoval několikrát, že jim padaj firemní diesely na vodní čerpadla a několik Superbů 2,0 TDI zmiňuje na spotřebu oleje. Ne, že by byla nějaká vysoká, ale už jen nutnost dolejt mezi výměnama dřív byla zejm. u dieselů prakticky nemyslitelná. Otec s 1,4 TDI-CR krom sežraný hadice od aktuatoru bez závad. Olej zatím žádnej nedolejval, asi se tam mrknu jestli tam ještě nějakej je.
Ta norma pro 0W20 je VW 508.00/509.00.
-> suri:
Já nevim, ale otec už komentoval několikrát, že jim padaj firemní diesely na vodní čerpadla a několik Superbů 2,0 TDI zmiňuje na spotřebu oleje. Ne, že by byla nějaká vysoká, ale už jen nutnost dolejt mezi výměnama dřív byla zejm. u dieselů prakticky nemyslitelná. Otec s 1,4 TDI-CR krom sežraný hadice od aktuatoru bez závad. Olej zatím žádnej nedolejval, asi se tam mrknu jestli tam ještě nějakej je.

-> bouchy: 0W16 už existuje , k zbytku no coment , nejak sa tie autá zatiaľ neserú , po prúseroch na reťazových TSI čkách skoro vôbec
-> suri: Tak pokud mluvíš o mně, tak s tím jezdím a myslím si, že praxe mezi lidem je. Je to všechno o "eko" přístupu (přestože fail motoru a jeho výměna je daleko míň eko než emise ušetřený řídkým olejem, malou náplní, SS a rekuperací), bohužel důsledky jsou celkem jasně vidět. Co 2 roky nová baterka, DPF/GPF apod. Já osobně jezdím se značnou rezervou, takže nejsem jeden z těch, co to utaví na dálnici a pak olej při 110-120°C nechaj jen tak stát a chcípnou motor. Myslím, že trocha volnější jízdy na začátku a konci je prodloužením životnosti jak oleje, tak motoru. Jezdím LL dle záruky ovšem jen cca 15 tkm. Pak přejdu asi na obyč 5W40 VW502.00. Výrobce dovoluje. Dokonce mi bylo doporučeno v AS, že někteří jezdí na 10W50 apod., ale tam nejsou oleje s touto normou (možná jsem 1 našel) a přijde mi to jako overkill pro auto na denní ježdění, které má po novu z výroby 0W20 VW 507/8.00 (!!) - z hlediska spotřeby a tak. Ještěže (asi) není možné jít u těch viskozit do záporných hodnot, za chvíli by byly oleje minus 5W0 a podobně. 0W10, 0W5 je otázkou času imho.
-> bouchy: Zaujímavé na tomto všetkom je že podobné sračky riešia len ľudia čo si to auto nekúpia z nejakého dôvodu nikdy , prípadne ľudia čo si ho kúpia a jazdia s ním 2000km ročne a skôr im zhrdzavie ... Nikto iný kto jazdí denne a normálne toto nerieši a sú to zbytočné diskusie o tom čo je , čo bude a či to bude ... A krčmové predpovede sú úplne najlepšie ...
-> suri: Ups moje chyba. Olej teda jedině volnoběhem. Jsem si to poplet s výměníkem (jen některé motory) a tím neslavným regulátorem tlaku dle otáček (plus tuším víc před ujetím 1000km).
-> bouchy: ja som ešte elektrické olejové čerpadlo teda nikdy nevidel , ale asi som toho videl málo ...
elektrické obehové vodné sú tu už roky , v škodovke možno niekedy od prvej 1,2TSI v 2009
elektrické obehové vodné sú tu už roky , v škodovke možno niekedy od prvej 1,2TSI v 2009
-> MerHanz: Šetřim sklo. Typicky se to zblázní, když jedu ve špinavý tříšti, kdy by stačil cyklovač. Nechci to hoblovat na r. dvojku bez ostřiku.
-> Shader 10.02.19 08:56:54: Takhle "shora" s teplotou nevim. Nový koncerny (zřejmě krom úplně prvních OIII, zřejmě i SIII a FIII - bod zlomu nevim) už maj všechny el. olejový případně i vodní čerpadlo, takže i náhlý chcípnutí kvůli SS je řešený průtokem přes turbo, takže aspoň něco (aspoň se tam nepálí necirkulující olej). Dochlazení po takový jízdě je najisto. Osobně jsem na dálnici stavěl jen párkrát a vždy tam těch pár sekund na rotaci "chladnějšího" oleje bylo. Pak vrčí el. čerpadlo. Jo a zvláště za děště se z kapoty pěkně kouří
-> Shader 10.02.19 08:56:54: Takhle "shora" s teplotou nevim. Nový koncerny (zřejmě krom úplně prvních OIII, zřejmě i SIII a FIII - bod zlomu nevim) už maj všechny el. olejový případně i vodní čerpadlo, takže i náhlý chcípnutí kvůli SS je řešený průtokem přes turbo, takže aspoň něco (aspoň se tam nepálí necirkulující olej). Dochlazení po takový jízdě je najisto. Osobně jsem na dálnici stavěl jen párkrát a vždy tam těch pár sekund na rotaci "chladnějšího" oleje bylo. Pak vrčí el. čerpadlo. Jo a zvláště za děště se z kapoty pěkně kouří

-> Jirik_Tuňák1983: Ano seru se do tebe, ale jen díky tomu jak se tady chováš ty 

-> Milan 136 10.02.19 11:39:02: Naprostý souhlas, běda tomu, kdo sáhne na italského Trabanta a nedej bože na Volvo. 

-> Jirik_Tuňák1983 10.02.19 11:25:19: pořád? A oč jde tobě s těma kecama? Ono jednou to možná bylo vtipný, ale je to spíš trapný už. Každej tvůj druhej příspěvek je nejakej hejt a vysmívání se Škodovce. Ale běda tomu, kdo udělá to samé na adresu tvých model.
Nevšiml jsem si, že by Syny, King a podobní dělali něco podobného.
Nevšiml jsem si, že by Syny, King a podobní dělali něco podobného.
-> Chali: Protože jsem Škodovku přes 20 let měl, stejně jako jiní, kteří ji už nemají a pořád zde jsou. Syny, King a hromada jiných. A probírají se tady i jiné věci.
Vy dva se do mne taky pořád serete, takže nevím, oč vám jde.
Vy dva se do mne taky pořád serete, takže nevím, oč vám jde.
-> Milan 136: Nechápu proč tady vůbec je. Škodovku nemá, jen na ně nadává a má rádoby vtípky. Měl by mít koule aspoň na to aby zrušil registraci.
-> Jirik_Tuňák1983 10.02.19 10:23:22: Mě to nerozrušuje, jen si o daném člověku jen něco pomyslím... Akorát ze sebe deláš debila hodného diskuzí na iDnes atd.
-> Milan 136 10.02.19 09:55:47: Takhle tomu říká každej druhej, tak proč ne. Jednoho to možná uspokojuje, druhého rozrušuje.
-> Jirik_Tuňák1983 08.02.19 22:31:04: Připadáš si nejakej víc důležitej, nebo Tě to uspokojuje? 

Když se tady řeší ten systém SS. Jak je to po sjezdu z dálnice? Pojedu 300km po dálnici, sejdu na benzínu a motor zhasne a nebo myslí na turbo?
-> bouchy 07.02.19 09:06:39: Jak řikáš, dešťák na první mávnutí průser a pak opožděně, ale hooodně, to vypíná. nebo snižuje frekvenci, případne z plný rychlosti. Ale měl jsem ho už na 306 a mám ho i na fofo a v Rapidu jsem na nervy jak porát v dnešním proměnlivým počasí za deště ladím cyklovač aby stíral jak je potřeba. K tomu otravný vrzání stěračů a to to auto má asi 1700km . A ty stěrače řvou jak nasraná ženská 

-> Tuner#2: jj SS má nová fabia i rapid. A je to přesně ta otrávná kokotina co ji občas zapomenu vypnout a na krojcunku se divím že se to auto neklepe a ten vysavač není slyšet
.

-> suri 06.02.19 19:37:22: Chválit můžou. Já na tom litru chválím spotřebu a že když se mu naloží tak to na svůj objem celkem upaluje. Jinak na jízdu je příjemnější moje stará 1,8 16v a to jak na zvuk, tak na projev i vibrace. Ale za pár let se asi nevyhnu nějaký turbo miniatuře. A jak jsem psal ta 1,2 byla příjemnější, ta by mi doma asi nevadila ani teď. A spekulativní životnost je hooooodně o péči. Olej na 30 tic ???? Hrozná pitomina !!!! Když by to měl od novoty někdo jako já, tak bych se nebál, že to nevydrží nic.
-> Tomaso435 08.02.19 19:35:00: Stačí přidržet spojku (asi jen 10% zdvihu) a tím se to deaktivuje. U automatu dtto s brzdou, chce to nacvičit.
-> cPetan 08.02.19 21:50:48: Zařízení k tlačítku na bázi paměti posledního stavu už existuje.
Blbý je, že to chcípá ještě dřív než auto fyzicky zastaví na nulu. Jsem zvyklej dojíždět tak, abych třeba při rozjezdu nestál (kolony apod). Pokud nestojim na spojce, chcípne, aby se za 0,5s zase startovalo. Teď párkrát v zimě to napsalo závada systému start stop - šťastnej jak blecha

-> cPetan 08.02.19 21:50:48: Zařízení k tlačítku na bázi paměti posledního stavu už existuje.
Blbý je, že to chcípá ještě dřív než auto fyzicky zastaví na nulu. Jsem zvyklej dojíždět tak, abych třeba při rozjezdu nestál (kolony apod). Pokud nestojim na spojce, chcípne, aby se za 0,5s zase startovalo. Teď párkrát v zimě to napsalo závada systému start stop - šťastnej jak blecha


-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.02.19 21:43:31: I Chcala to prej má mít.
-> Nwkt: to zní zajímavě

-> Tuner#2: asi nove modely po fabii
-> cPetan: Zapojí se na kabely jdoucí do tlačítka
-> Nwkt: jestli to bude nedestruktivní, aby na služebáku nebylo poznat že jsem se v tom vrtal, tak bych měl zájem.
-> Tuner#2: tuto je nějaká skladovka, má ještě stará světla
-> Tuner#2: tuto je nějaká skladovka, má ještě stará světla
Nepsali někde, že se od SS upouští a nové modely už ho zase nemají? To ho má i nová Fabia? 

-> cPetan: Hele až mi dorazí programátor na čipy, tak tu budu mít modul co si bude pamatovat nastavení startstopu a buď ti ho vypne nebo nechá zapnutej podle toho jak jsi ho měl při jízdě předtím
-> Syny: protože s tím jezdím dva dny a ještě jsem si nenavykl rituál

Proc tu chujovinu nevypinate?
V "zájmu ekologie" cokoliv
Teď při 0 stupních mi to studené auto chcíplo po ujetí 50 metrů, je to fakt úchylný 

-> cPetan 08.02.19 19:28:37: myslím, že to vyhodnocuje nabití baterie, a aktuální spotřebu spotřebičů. mě např dneska po 5km vypla a to byly venku 2+ a na chladiči 70.
-> cPetan: este ani raz mi ss nevypol auto v tomto chladnom pocasi
-> cPetan: OIII 1,4tsi. -15° . blbě nastartuju, vycouvu z parkovacího místa, stojím na brzdě poutám se a ono to chcípne
to stjené se opakuje za 50m na křižovatce a za dalších 100m na další křižovatce a za dalších 100m na semaforech. Až pak plynule jedu :-D



Jak u tutěch verků funguje ten start stop? Jsem myslel že to má chcípat až když je auto zahřáté, ale mně u služební 1,0 TSI to chcípá i když ani palubák neukazuje teplotu, jen čárky

-> bouchy:
Nemám dešťák, ale v Octě běžně používám všechny intervaly cyklovače.
Nemám dešťák, ale v Octě běžně používám všechny intervaly cyklovače.
-> Mexican:
Já byl v zasejfovaným autě v životě zamčenej už dvakrát. V jedničkový Fábii a trojkový Octě. Vždycky to je hrozná sranda.
Já byl v zasejfovaným autě v životě zamčenej už dvakrát. V jedničkový Fábii a trojkový Octě. Vždycky to je hrozná sranda.
-> Mexican 07.02.19 08:44:11: protoze mas mrdku bez safe. Ale normalni plnohodnotny auta, jako mam treba ja, nejdou klickou otevrit.
-> Mexican: To nový (Fabia?) cyklovač nemá? U dvou škodovek mě tedy vždy štvala jen frekvence stírání cykl. (možná už tehdy v 2007 reagovala na rychlost jízdy) - pokud cyklovač, tak jedině na nejmenší intervaly (nejrychleji), výjimečně na "trojku" ze 4 stupňů. U současného zcela dtto, akorát to auto-stírání jsem musel vypnout - k čemu mi je, že poprvé setře sám, a) dost pozdě, b) rozmatlá přechozí nebo aktuální špínu bez ostřiku (jakože první deštík po dvou měsících). Navíc mě sere, že ten auto-cyklovač stírá jak zběsilej, když už to není vůbec potřeba (apokalypsa zažehnéna) a neztlumí se na cyklovač. Při lehkým dešti a tříšti individuí bez zástěrek jezdím běžně cyklovač, automat tam rve rychlou dvojku (stírat furt) - nevim na co.
-> Mexican: Pa
-> Syny: tvl to je marný, vždyť jsem psal, že právě to jsem udělal. Už to vzdávám, pa. 

-> Mexican: Sedni do auta, zamkni ho dalkou a zkus zevnitr otevrit...
Asi máte jiné auto chlapci. Speciálně kvůli Vám jsem to teď vyzkoušel a jak po zamčení tlačítkem zevnitř, tak po zamčení klíčkem zvenku, či pomocí kessy, LZE otevřít libovolné dveře kličkou zevnitř!
-> Mexican 06.02.19 20:54:22: Kdyz nekoho zamknes, tak se klickou neotevre, protoze zamek ma 3 pozice. Open/Close/Safe. Takze pokud nemas v prdeli tu treti (jako treba ja
), tak po zamceni klickem auto zevnitr otevrit nejde.

-> Mexican 06.02.19 20:54:22: Asi toho moc nevozíš. Mě se pořád někdo ptá proč mu to ječí, jestli to není nějak rozbité. Zasejfovaný auto zevnitř kličkou opravdu neodemkneš. To by se pak muselo jedině zamykat bez safe. Nad tím když to zamykáš klíčkem přemýšlíš co děláš(nebo bys měl)
-> Shader: no, záleží jak velký h°vna padaj, ale taky furt kvrdlam páčkou, zlatej cyklovač u feldy 

-> Mexican 06.02.19 20:54:22: Záleží na váze, jak píše Shader a možná i na místě, kam to člověk položí.