Životnost nových aut a ceny dílů

prohledat
796 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 14.04.2015 do 21.04.2017, založil/a StepaNoFUN
řadit dle data
22:24:24
21.04.2015
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: kdo mluvi jen o motoru, ja mluvim o celym aute... ktere je uz par desitek let stejne az na ten motor, posilovac rizeni a abs, ale myslim, že ta euro 6 je i na klasickym lada motoru (původne fiat) pouze dovybavenym tou poruchovou nemeckou elektronikou (však to říkal i Putin), ty renault motory jsou jen alternativou, ale dával se i peugeot
22:12:02
21.04.2015
Jozka
-> Syny: No ale to já neee..5
22:04:08
21.04.2015
Syny
-> Jozka: Tak porovnava se tady Felicie s potencionalne poruchovejma a drahejma LCD budikama a LED svetlama v "modernich pekacich". Nevim o tom, ze by nejaka auta na stejnej urovni s tehdejsi Felicii tohle mela...
upraveno 1x, naposled 21.04.2015 22:04:22
21:58:08
21.04.2015
Jozka
-> Syny 21.04.15 20:02:34: No tak to porovnávat fakt nejde a nikdy nešlo a těch kurvítek bylo v dražších a drahejch aut vždycky víc - vlez si někdy do 30 let starýho Jaguára.. mimochodem, zpravidla v něm funguje všechno..4
21:32:40
21.04.2015
dragon_cb_cz
-> Jarda: No a myslíš, že ty ruský Euro6 motory (který jsou stejně nejspíš jen Renault nebo podobná záležitost) vydrží víc, než ty "evropský"? Ehm....
21:14:50
21.04.2015
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Mně jeden v notebooku... Ale to už za sebou měl požár toho notebooku od vadné baterie a X let intenzivního používání. A náhradní stál i s poštou 100 dolarů, a to to byl komplet i s rámečkama, víkem a pantama...
21:09:57
21.04.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Nwkt 21.04.15 18:25:46: proč? už i Nivy mají Euro6 a to je rozhodujíci, ale je fakt, že v Rusku se prodavají s Euro4
21:04:17
21.04.2015
U-Geen
marne premejslim, kdy mi odesel nejakej LCD displej treba u kompu... a to jedou min 16h. denne...
20:55:28
21.04.2015
tunerlada
-> dragon_cb_cz: naprosto souhlasím se vším co jsi napsal :) nikdo dneska nezaplatí 500 tis za dejme tomu Dacii Logan v holotě , byť by byla vyrobena kvalitněji a pečlivěji než OIII , stejně je to tak z telefonama atd atd.. tu žijeme v konzumu a k tomu se uzpůsobuje jak trh tak společnost a chtě nechtě, tomu každý kdo potřebuje jezdit víc než 500km měsíčně propadne (taky jsem si koupil český sen a bohužel musím prodat moji dost luxusní daily feldu)..

Kdo chce v dnešní době starou kvalitu tak to možná snad někde v Africe, Jižní Americe nebo na východě Ruska
20:38:10
21.04.2015
dragon_cb_cz
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.04.15 18:20:19: Podstata je v tom, že ty budíky sice stojí ranec, ale naprostá většina lidí je nikdy nebude muset řešit - u Š120 je řešil skoro každej. Stejně jako se tam musela řešit spousta dalších věcí aby to auto fungovalo - mazat svisláky, kontrolovat vůle všude možně, neustále něco seřizovat a nastavovat a já nevím co ještě. Levné pro kutila? Určitě... ale koho by to u spotřebáku bavilo - já na to fakt čas nemám.



-> saskyn2 21.04.15 20:04:03: Amen.



-> Milan 136 21.04.15 19:16:59: Samozřejmě, že se na novejch autech šetří, ale cílem je vyrobit něco co zákazníka uspokojí za co nejmíň peněz, ne aby se to dřív rozsypalo. V tom je smysl vývoje, buď nabídnout to samý za míň peněz, nebo za stejný peníze něco víc... Takže si nemyslím, že by moderní auta musely být nutně "ošizený" protože za stejný peníze nabízejí víc služeb - spíš se prostě při tom vývoji občas šlápne vedle, ale odmítám v tom vidět "zlý záměr" - prostě tlak na náklady se občas přežene, v reálném životě se to zjistí, výrobce s trochou štěstí přijde s opravnou sadou, která to řeší a jede se dál...



-> Jozka: Jenže v relativních cenách stojí dneska to nové BMW stejně jako před 15ti lety ten český sen, O1 combi v naftě.... takže to srovnatelný naopak je - a ukazuje se, že srovnatelný auta pořád vydrží. Jen už je lidi moc nechtěj kupovat 4
20:04:03
21.04.2015
saskyn2
Tohle je fakt marný, já nic neobhaju, každej at jezdí čím chce a na co má. Ale když už jste u těch budíků, tak u každý druhý feldy nefunguje otáčkoměr a třem ze čtyř nesvítí osvětlení, jedničkovejm oktávkám odcházely segmenty na displej....ukažte mi jedinou dvojkovou koktu která má tenhle problém... A přesně o tom to je, raději tady budete brečet o budíkách co stojí 15tis.
20:02:34
21.04.2015
Syny
-> Jozka: Jakou furt nizsi tridu s vyssi? Porad se to tady od zacatku deli na "moderni pekace" a starsi... Takze porovnavam starsi auta s novejma - bez ohledu na typ. Naopak prave ta "vyssi" trida ma techhle "kurvitek" o kterych pisete vic nez ta nizsi. Ono ale i Octavie je obrovskej rozdil oprotoi Felicii - a konec koncu i ta Fabie.
19:52:06
21.04.2015
Jozka
-> Syny: Nejde porovnávat nižší střední třídu s vyšší a v těhle nájezdech už vůbec ne, to je jinej charakter provozu.. 350 000 dal kámošky táta při taxikaření pro filmaře za tři sezony i s Volhou v 80. tých a jen měnil gumy a olej..4
19:37:16
21.04.2015
Syny
-> Tuner#2: Na jezdeni okolo komina nebo do kramu a zpatky te Felina staci, to je jasny. Ale ono ne kazdej to tak ma. Kdybys jezdil denne poradny naloze, tak bys ve Felicii taky nejezdil - skutecne tomu neverim. Nikdo tady neobhajuje drahy dily a v necem i horsi kvalitu, ale proste posun v pohodli, bezpenosti apod. je nepopiratelnej. Jak uz jsem driv psal, tak treba typek, kterej pro nasi firmu soukrome jezdi a vozi lidi, ma nejnovejsi typ petkovyho BMW, 3 roky stary a ma najeto pres 420 000 km. A menil na tom jen DPF, jeden mech a ted mu odesly uhliky v alternatoru. Ktera Felina todle dala?



Samozrejme to holt asi nepochopi nekdo, kdo bere neco pres 300km jako dalkovou trasu a jede to jen parkrat do roka.



Navic driv stala 120tka 70 tisic - v dobe vic jak 10x mensich platu nez dneska. Takze pomerove je to dneska o dost lepsi. To, ze se ale z plno veci (nejen v automobilovem prumyslu) stava konzum a nevyplati se (nebo nejdou) opravit, sere i me, to nepopiram.
upraveno 1x, naposled 21.04.2015 19:39:10
19:32:56
21.04.2015
Jozka
-> Milan 136: Ty telefony jsou dobrá paralera.. protože ještě dneska si můžeš koupit za pár šupů klidně takovej, co umí skoro jen telefonovat novej, pokud tě ty další ptákoviny nezajímaj a k ničemu ti nejsou. U aut taková volba jaksi prakticky neexistuje.



E: Dle mýho bratránka (krom jiných dílů) mají poloviční kvalitu oproti minulýmu století např. stahovací mechanismy oken.. ale platí nejspíš jen pro Mercedes, on v ničem jiným už skoro 25 let neseděl..
upraveno 1x, naposled 21.04.2015 19:36:22
19:16:59
21.04.2015
Milan 136
-> Tuner#2: nejsou skvělý. Samozřejmě, že jde kvalita dolů. Ale když to vezmeš logicky v přepočtu třeba co stály auta třeba před 30lety, vynásobíš cenu tak, jak se zvedla kupní síla, tak jsou ty auta stejně drahý nebo levnější. A před 30 lety to nemělo za ty peníze ve výbavě vůbec nic....takže dnes za "obdobnou " cenu, ale nabitý technologiema to musí být ošizený...

To je stejný jako u mojí ženský, která prodává telefony. Lidi na to furt nadávaji, jak je to drahý a že to jsou sračky.

Ano, 5110 přežila vše. Ale taky stála 8000 a umělo to jen volat.

Dneska máš za ty peníze zařízení, který nahradí pět jiných a používáš to na všechno.Takže někde něco musí být proti tý 5110 ošizený.



S tím, že jde kvalita a výdrž dolů u všeho nelze než souhlasit, ale tvrzením, že OIII dá sto a je na kaši se prostě směju.



Jinak na tu mojí otázku jsi neodpověděl, protože nevíš. To jsem pochopil.

Ale jezdit na věky feldou prostě fakt nejde.

Něco novějšího Tě prostě nemine ať chceš, nebo ne.

Za chvilku to dopadne tak, že Tě s tou feldou kvůli debilním emisním zónám nepustí ani do Plzně...

A když jsem slyšel od kolegy novinky pro MR 16 z hlediska emisí, tak se mi chce blejt
18:48:03
21.04.2015
Nwkt
-> Tuner#2: Emisní zóny a nesmyslný utahování emisních limitů fakt nevidím jako pokrok a neschvaluju.
18:44:56
21.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 21.04.15 18:40:03: Vždyť krom Antonyho a Jozky jste tady všichni proti našim argumentům jak se strašně za poslední roky zlevnila výroba (viz. to ošizení nových platforem VW co jsem sem dával) a že podle vás je tenhle vývoj vlastně správně a ty nový auta jsou skvělý... O tom je tu debata od začátku...
upraveno 2x, naposled 21.04.2015 18:45:47
18:40:03
21.04.2015
Nwkt
-> Tuner#2: Kde píšu, že to schvaluju?
18:38:20
21.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 21.04.15 18:25:46: Já už se nedivím tomu co plodí EU a potažmo naše vláda. Pokud tohle schvaluješ a naopak v tom vidíš pokrok, tak fakt nevím... Mě se z toho chce zvracet...



-> Milan 136 21.04.15 18:30:22: Vidíš ten rozdíl? Na Feldu šel ještě koupit plošňák a opravit část budíků byť to teda je taky nesmysl cena, ale dávat za budíky 15tKč? Proboha za to mám auto a veškeré náklady na opravy během 1,5 roku. Nějak nevidím důvod sypat větší peníze do věci tak pomíjivé hodnoty jako je auto na denní užívání. Jediné v čem s tebou za poslední měsíce souhlasím je to, že opravdu nevím co si po feldě koupím a jaké auto koupím Máše...
upraveno 1x, naposled 21.04.2015 18:38:28
18:36:59
21.04.2015
Milan 136
-> Nwkt: pěkná cena
18:34:54
21.04.2015
Nwkt
-> Milan 136 21.04.15 18:30:22: Já koupil komplet zadní tmavý světla za litr 1 kolik stojí origo radši ani vědět nechci
18:30:37
21.04.2015
Milan 136
-> Nwkt: 4
18:30:22
21.04.2015
Milan 136
-> Tuner#2: tak budíky stojí klidně 15000 už v takovým "novodobým" modelu, jako je jedničková Octavia. Jinak ceny ledkových světel se mi taky vůbec nelíbí. Ono celkově jakých koliv třeba předních bixenonů...

Mimochodem, teď jsem řešil otáčkoměr na felicii v práci. Plošňák do panelu 4200,-, což mi teda úplně levný nepřijde. A otáčkoměr? Díl odpadlý z výroby...

a tak je to u felicie téměř už se vším. Byl to taky jeden z důvodů, proč jsem to obměnil. Spousta věcí prostě už neexistuje nových originálních. A starý věci z vrakáče nebo vika bych na auto nechtěl...
18:25:46
21.04.2015
Nwkt
-> Jarda: S kterým za pár let budeš moc drandit akorát po Sibiři, protože ho jinam nepustí 4
18:24:51
21.04.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Tuner#2: 4 proto jedine rusky auto, kam ještě tyto záměry nedošly...
18:20:19
21.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 21.04.15 17:20:50: Jasně takže to jsem zpět u té nesmyslné a bezedné kasičky, kterou tady pár lidí vychvaluje. Dřív stačila vyměnit žárovka za kilo, dneska se budou měnit světla za 20tKč+... Dřív stačilo koupit plastová kolečka do tachometru jako opravnou sadu za pár korun, dneska budem měnit LCD (budou se vůbec do budoucna dělat s tím daným rozlišením co je dnes a nebo řeknou už je jen ultra mega HD rozlišení a to Vám v tom autě co je 5 let staré nepůjde?) místo budíků za opět 10, 20 či co já vím kolik tisíc? Hmm, vážně těm novej krámům nerozumím a už vůbec ne těm co to obhajujou...
upraveno 1x, naposled 21.04.2015 18:22:09
17:28:29
21.04.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Syny: tak kdyz mu to vymenej po 3 letech a necelejch 30tis. km, tak porad lepsi nez u jineho po 2 letech a 60tis. km4

-> Tuner#2: tak bud opravovat za velky penize, což je nastaveno, aby se nevyplatilo a směřuje to uživatele ke koupi nového...
17:20:50
21.04.2015
Nwkt
-> Tuner#2: Nic vymění se ... na jedničkový oktávce budíky taky umíraly ...
17:19:54
21.04.2015
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Q8 5W-30 ale jistej si nejsem. Každopádně jsem za půlkou intervalu a na měrce je pořád MAX
17:09:40
21.04.2015
Syny
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.04.15 17:00:17: No ja osobne tomu nerozumim proc to tak je a co to komu prinese. Snad jen prave ten zkurvenej motor a nasledny penize za opravu. Osobne bych tam okamzite od novoty zacal lejt normalni olej s intervalem 10-15 tkm. Ale tohle moje neni, ovlivnit to nemuzu, takze neresim... Ale je to smutny a hlavne zbytecny 8
17:02:36
21.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.04.15 17:00:17: Hlavně je podle mého kundovina největší, když máš místo budíků displej, kterej zobrazuje análogové budíky. 3 Na druhou stranu, můžeš si tam přepínat font písmenek a barvičky okruží a pozadí. To kdybych měl, tak bych si dal na pozadí tu louku s oblohou z XPéček. 3
17:00:17
21.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 21.04.15 16:10:23: -> zajoch 21.04.15 16:26:19: Boha jeho, selskej rozum uplne vymizel...



-> cPetan 21.04.15 07:49:24: Na ledkovy svetla jsem vubec obecne zvedavej. Dnes uz to komponujou rovnou do svetla az svetlo bude za 5 let v haji a bude stat dvacku novy??? To same LCD misto budiku. Kdyz vidim zivotnost tabletu, Tv apod. tak to bude taky slusny pruser a opravdu si nedovedu predstavit ty dnesni pekace po 10 nedej boze 15ti letech. Ale na ahc jsem byl za blbce co nema rad "pokrok"...
16:59:53
21.04.2015
Syny
-> Nwkt 21.04.15 16:56:47: No, ale kolik lidi to dela. Za par let nepujde vybrat normalni auto :/ Nejhorsi je, ze otec dela tudle picovinu s LL taky. A za boha si to nenecha vymluvit. Najede s tim za rok s tezi 10tkm, ale v autorizaku vi prece nejlip co tam lejt a po jakej dobe! Takze uz jsem to vzdal a at si ten motor zkurvi, kdyz je mu to jedno. Skoda jen, ze bude o udrzovany auto v rodine min 8
16:59:36
21.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 21.04.15 16:56:47: Díky bohu za předchozího majitele, který měnil olej po roce v rozmezí 9500 - 11 xxx. 3

Co tam olejváš ty? Já mám od Valvoline toaletní vodičku 0W-30. 3
upraveno 1x, naposled 21.04.2015 17:00:27
16:56:47
21.04.2015
Nwkt
-> Syny: Díky bohu za rozumnýho předchozího majitele co měnil olej od novoty po 15 tis, což nebylo snad ani 3/4 roku 1
16:26:19
21.04.2015
zajoch
-> Syny: Uplně stejně je to u Oct tour. Interval 60tKm a najeto 124tkm. Není to sice turbo, je to jen 1.6 75Kw. Taky tam lijou nějakou long-life sračku a to auto teď začalo zrát 1l oleje na 1000Km... Navíc se dělá emulze pod víčkem. No hnus velebnosti...
16:10:23
21.04.2015
Syny
Dneska jsem se dival do servisky u sluzebaku, kdy ma psanej neblizsi servis a tak jsem se dival kdy byl naposled menenej olej, protoze uz mi prijde, ze je z nej spis cerna vazelina a docela me spadla brada. Interval vymeny toho uzasnyho long-life oleje je autorizakem nastavenej na 60 000 km a nebo 3 roky 9 Je to vubec mozny? To uz se vubec nedivim, ze odeslo to turbo, kdyz za celou dobu co to auto jezdi se olej menil teprve 2x 9 To je jako dobry peklo... A pak si takovy auto nekdo kupte 78
upraveno 1x, naposled 21.04.2015 16:11:17
14:26:33
21.04.2015
minno
-> dragon_cb_cz: No dobre, tak možnosti sú neporovnateľné. O tom nemusíme diskutovať aké boli možnosti vtedy a dnes. O to mi nejde, je to druhoradé a zbytočne to rozoberať.



Otázka znela na konkrétne súčiastky automobilov "vtedy a dnes" :)
14:15:27
21.04.2015
dragon_cb_cz
-> minno: Možnosti toho, co a hlavně jak přesně/podrobně jsi si mohl dovolit počítat konečnýma prvkama před deseti lety a dneska jsou naprosto neporovnatelný... pokud se dobře pamatuju, tak do počítačů trochu děláš, tak si vzpomeň, kolik šlo ekonomicky nacpat výpočetního výkonu a hlavně paměti nacpat třeba do 2U serveru... dneska máš škatuli, co má 12 fyzických Xeon jader a 256GB RAM za pár korun. Takže se můžou počítat i věci, který se dřív nepočítaly - protože menší modely v pohodě zvládne obyčejnej notebook.



A přenost konečných prvků jde pokud vím "téměř libovolně" zlepšovat, pokud na to můžeš naházet dostatek výkonu a paměti, ideálně na společné sběrnici. V tomhle jsou ty možnosti fakt jinde, takže ta optimalizace může být fakt detailnější a s menší bezpečnostní rezervou.
13:07:06
21.04.2015
Kocvin
-> suri 21.04.15 12:07:25: No ten je teda v pohodě jak cyp3
12:50:31
21.04.2015
minno
-> vhml: nojo, ale také možnosti už boli aj pred 10 rokmi. A to nie je tak dávna doba. A predsa sa súčiastky dimenzovali asi na vyššiu životnosť. Práve preto ma zaujíma to konkrétne porovnanie tej istej súčiastky dajme tomu pred tými 10 rokmi a dnes.
12:44:22
21.04.2015
vhml
-> minno 21.04.15 12:42:26: Spousta dílů bude výrazně lehčí už kvůli dnešním možnostem výpočtů konečných prvků...



E: protože půlka lidí beztak bude vědět kulový co to je, tak přidávám odkaz. cs.wikipedia.org/wiki/Met oda_kone%C4%8Dn%C3%BDch_pr vk%C5%AF
upraveno 1x, naposled 21.04.2015 12:45:24
12:42:26
21.04.2015
minno
Mňa by zaujímali nejaké konkrétne prípady toho, ktoré diely u dnešných áut prechádzajú spomínanou "odtučňovacou kúrou". Viete niekto o niečom konkrétnom, čo v minulosti bývalo "silnejšie"? Lebo ja ako premýšľam nad stavbou auta, tak rozmýšľam a nenapadá ma nič, čo by bohate postačovalo aj menej dimenzované.
12:07:25
21.04.2015
suri
-> Jirik_Tuňák1983 21.04.15 11:32:55: Stará 1,6 55kw , v pohode motor...
11:46:10
21.04.2015
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: Tyhle staré vw benzíny stojí za hovno..
11:32:55
21.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 21.04.15 11:29:22: To bych ani nečekal, zrovna ty starší motory bych čekal že budou na spotřebu oleje méně choulostivé oproti těm dnešním.
11:29:22
21.04.2015
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983 21.04.15 11:23:33: Stará 1.6 55kw (Octavia 1, golf 3 apod.)
11:24:54
21.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 21.04.15 10:52:29: Jak je velký to trubíčko v 1.2 TSi? Je výrazně menší oproti trubíčkům u objemnějších motorů?
11:23:33
21.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> suri 21.04.15 10:38:50: Co je AEE? To je nějaká zákl. 1.6?
Extreme Tyres