Životnost nových aut a ceny dílů

prohledat
796 příspěvků (zobrazeno 451 až 500) od 14.04.2015 do 21.04.2017, založil/a StepaNoFUN
řadit dle data
10:52:29
21.04.2015
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: s 1.2 TSI není žádná zábava ani když jí šlapeš na krk, takže to vyjde nastejno 3
10:38:50
21.04.2015
suri
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 21.04.15 08:25:33: Tie lepšie kusy aj liter na 1000km ...AEE po 400 000km je proti tomu hovno ...
10:00:20
21.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 20.04.15 22:49:28: Já myslel s tou kolenospotřebou 4,5 l. To je sice fajn, ale na zadních sedačkách musí sedět někdo kdo do tebe bude píchat klackem abys za jízdy neusnul. 3
08:47:19
21.04.2015
Alenka
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: zatím ne, ale oleje to žere asi litr na 1000km a když to naprázdno prošlápneš, vyletí z toho oblak černého kouře následovaný o něco menším oblakem modrého kouře a smrdí to hůř jak nepérovo Warťas. Ale v papírech je norma Euro 5, takže všechno je fajn 3
upraveno 1x, naposled 21.04.2015 08:47:49
08:25:33
21.04.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> suri: koľko to papá toho oleja? 1
08:21:55
21.04.2015
Domajz
-> cPetan 21.04.15 07:49:24: No já nevím a nemohlo o jít o nějakou vadnou sérii? Hned všechno přičítat plánovaný životnosti. Jako trošku zvláštní to je, ale zas bych za vším neviděl spiknutí výrobců autodílů..
08:19:36
21.04.2015
suri
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 21.04.15 08:18:35: Tam po použití "K" napínáku problém nie je , skôr spotreba oleja je problém CDAA ...
08:18:35
21.04.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Alenka: ješte se to CDAA nepotkalo? 1
08:10:32
21.04.2015
Alenka
-> dragon_cb_cz: nejak takhle treba vypada mapa casovani saci vacky pro 1.8 TSI CDAA. Osa Y jsou otacky, osa X je zatez a obsah je natoceni vacky vuci horni uvrati, oblast "EGR" je vyznacena modre.
zvětšit Životnost nových aut a ceny dílů - obrázek od Alenka vložen 21.04.2015 08:10:32
07:49:24
21.04.2015
cPetan
Taky jedna krásná ukázka plánovaný životnosti, kamaradovo táta má od novoty BMW X3 rok 2011, má najeto asi 180 tis. Před asi měsícem mu začalo blbnout jedno zadní ledkovy světlo. Po né zrovna levnej opravě ani ne 14 dní a už blbne to druhý 4
23:30:38
20.04.2015
dragon_cb_cz
-> Alenka: Ach so... no momentálně jeden VVT zázrak (ale atmosférickej) zvažuju, tak uvidíme v praxi 5
22:49:28
20.04.2015
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: I s modernim turbokramem muze byt zabava, takova A 450 nebo Golf R jsou docela zabavne uz v serii a co teprv kdyz se do toho trosku hrabne :)



-> dragon_cb_cz: Klasicke interni EGR. VVT ti rozhasi casovani vacek tak, aby to pri strihu ventilu nasalo zpatky co nejvic svinstva z vyfuku a pri komopresi zavre saci ventil dost pozde na to, aby se cast smesi vratila zpatky do sani, cim se zvysi tlak pod klapkou, takze jsou dolu cerpaci ztraty i spotreba.



-> palinator: chlubim se tim kazdou chvili, musis davat vetsi pozor :)
22:34:12
20.04.2015
palinator
-> Alenka:

Hlavně že ses s tou tvojí úpravou ještě nepochlubil.3
22:28:34
20.04.2015
dragon_cb_cz
-> Alenka: Vysvětli prosím blížeji tu vačku v EGR pozici, jak fungujou tyhle moderní malorážky fakt moc netuším...
22:19:41
20.04.2015
Syny
Ale jde to 40 Prumer na 250 km :)
zvětšit Životnost nových aut a ceny dílů - obrázek od Syny vložen 20.04.2015 22:19:41
21:32:32
20.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 20.04.15 21:16:06: A hovno zábava...3

Někde na internetech jsem četl westgate. To je někde na letišti? 3
21:30:20
20.04.2015
Milan 136
-> Alenka: 3
21:29:19
20.04.2015
Alenka
-> palinator: u turbochrochta je to jedno, ten je zabitej ve vsech rezimech, resp. zadny rezim se upornosti prilis nelisi od jineho...pokud na nem, zamozrejme, neni provedena moje uprava :D
21:20:40
20.04.2015
palinator
-> Alenka:

A pro turbodiesel?1 Asi přesně stejnej styl.. co?
upraveno 1x, naposled 20.04.2015 21:21:02
21:16:06
20.04.2015
Alenka
Idealni rezim pro moderni turbobenzin je lehka noha, naplno otevreny wastegate na turbu a vacka posunuta naplno dozadu v "EGR" pozici. V takovem rezimu se da s 1.2 tsi jezdit i za 4.5l :)

Stare turbokramy s pretlakovym ovladanim turba jsou na spotrebu zabite, to bude furt zrat jak tank.
upraveno 1x, naposled 20.04.2015 21:17:04
21:11:13
20.04.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: No to jsem myslel - že jezdí okolo hranice kde turbína teprv začíná tlačit. Tam bych odhadoval, že bude účinnost toho motoru z pohledu spotřeby asi nejlepší... Pokud nechci v nádrži utopit celý čtvrtletní prémie, tak se Sobem jezdím tak, že automat nechává motor v rozmezí 1500-2000 a rafička se hýbe v zelené třetině ukazatele turba... Jakmile na to trochu šlápnu, otáčky jdou přes 2500 a to už je kolenovrtsky úplně ale úplně špatně 4 A jak se turbína rozfouká na plno, jde na hranici červenýho a tlačíš plnej 1 bar, tak to je na to hledat na bazoši "koupím pole, zn: ropná". 1
16:07:13
20.04.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:

Čemu říkáš tak-tak tlačí? Že s tim jezdí jako s atmosférou? Ba naopak, on s tim jezdí na maximum co turbo dá, nemá problém s 1500 v kopci. To já jezdim trochu "lehčejc".
00:16:49
20.04.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Možná prostě otci projev TSI sedi víc (je zvyklej jezdit v otáčkách kdy tak-tak turbo tlačí)...
22:29:56
19.04.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:

Víš co je zajímavý? Když jsem onehdá jezdil s tou Vectrou, dařilo se mi úspěšně jezdit o litr míň při stejný dynamice, než otec. U TSI už otce nedám. A to mám jezdeckej styl prakticky stejnej, s minimem brzdění.
upraveno 1x, naposled 19.04.2015 22:30:10
22:17:19
19.04.2015
dragon_cb_cz
-> Antony: Nevím jak koncernový TSI, ale slušnej atmosférickej motor podobný výkonový kategorie dokáže se stejně těžkým autem jako je felda dneska jezdit za 5-5.5 litru.... Turba obecně nejsou na spotřebu nic extra pokud se nehlídáš co to jde. Manželky Sob taky na dálku umí 7.5 litru, ale pak s tím chvíli jezdím do práce a je tam 12... časté roztáčení turbín není nic pro kolenovrty....
21:30:38
19.04.2015
King
-> Jarda: Proste stary dvojkovy mondeo.
21:01:20
19.04.2015
StepaNoFUN
-> Jarda: Ford Cougar...
20:31:16
19.04.2015
Jarda - zrušená registrace
-> King: to je co za auto?

jinak ja s feldou 6,2 benzin a 7,5 lpg, ale dokážu jezdit i o litr vic oboje...
20:24:40
19.04.2015
palinator
-> Antony:

Když srovnám Vectru B 1,6 16v 74 kW a Octavii III 1,4 TSI 103 kW, tak Octavie jede podle palubáku o litr míň, než ta Vectra 4 A rozhodně nevěřim tomu, že by Octa víc kecala.
18:31:17
19.04.2015
StepaNoFUN
-> King: Mohu potvrdit... Na palubáku bylo jestli si dobře pamatuju 7,1...
18:27:30
19.04.2015
King
-> Antony: A coz teprve manzelcin Kocour 2.0/96kW, kterej pri skoro 1400kg jezdi taky kolem tech 7l :-)
16:14:55
19.04.2015
Antony - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Ono tak prokazatelný není 4 Když srovnam kupříkladu svojí feldu 1,3 MPI a příbuzného Fabku II 1,2 TSI, tak při poměrně stejných výkonových? (50kw vs. 63kw) a váhových (1075kg vs. 1130kg) hodnotách dostáváš na stejnou hodnotu kolem 7-mi litrů 4

Edit: lepší formulace.
upraveno 1x, naposled 19.04.2015 18:06:03
15:28:58
19.04.2015
dragon_cb_cz
-> krtik: Jenže ono je to jedno s druhým, automobilky který dělaly "extra trvanlivý" auta povětšinou špatně dopadly....



-> Jarda: Srovnatelně výkonná auta ho teda míň sežerou... Uvádět extrémní spotřeby extrémních kolenovrtů nemá smysl, podstatný je jak s tím jezdí průměrnej uživatel - a tam bude rozdíl vcelku jasnej.



A proč jsou novější auta těžší? Protože felda je plechovka s mizivou pasivní bezpečností a výbavou... Taky jsem kdysi měl pocit, že Felda vlastně tak moc nežere, ale když jsem se nad tím víc zamyslel a začal srovnávat srovnatelné, tak mě optimismus opustil.
09:07:51
19.04.2015
krtik
-> dragon_cb_cz: No vidiš, a já to chápal tak, že to neni kompromis mezi cenou a životností, ale je to tak schválně, aby se jeté auto dalo rovnou pryč a koupilo nové.



Jsem zvědav, jak to bude s nynějšími novými auty vypadat. Je mi líto myšlenka, že nebudou jezdit tak dlouho, jak dřívější nová auta. I když při tom co se teď najezdí km by to snad i odpovídalo.
03:03:15
19.04.2015
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: že zrovna benzinu nova auta seřerou podstatně min nez felda bych netvrdil (ikdyž maji modernejsi emisni system, tak jsou zase tezsi), tata dokazal s feldou 1.3 mpi jezdit za 5,2l a docela svizne (hlavne ve mestech ho zastavovali za překročení :), jeden kolega za 4,3, ale to je hardcore, on dokazal jet s mojim rapidem za 5,8 lpg a s odjetou octavkou 1.9tdi 66kW za 3,3 a to relativně krátký trasy, nechápu, ale na nej troubej kamiony a nevidel jsem ho jet vic nez 70 ani na dalnici - proste max. kolenovrt

Plánovaná životnost ano, prostě něco na autě vydrželo víc a něco míň, dnes aby se co nejvíc ušetřilo, tak se poddimenzovává to co vydrželo víc, aby se auta neopravovaly, ale šrotovaly. Ale jak píšeš odpovídá to ceně. Třeba Volvo má jinou strategii a taky cenu.
upraveno 1x, naposled 19.04.2015 04:52:15
21:20:30
18.04.2015
dragon_cb_cz
-> krtik: Ne, že prostě vždycky se dělal nějakej kompromis mezi životností dílu a jeho cenou - škodováckej OHV motor, kterej se o generálku kolikrát hlásil před dosažením 100 tisíc km je toho živoucím důkazem. Hovno to vydrželo, ale zase ta generálka byla relativně levná...



Není podle mě nijak zásadní problém vyrobit třeba tu OIII tak aby vydržela totální nesmysl, ale kdo dneska půjde dát za takový auto 1.5 mega? Přitom by taková cenovka v relativních cenách cca odpovídala tomu, co stála moje O1 nová v roce 2000.



Krátká felda s mizernou výbavou stála v roce 97 cca 250 tisíc.... to je při dnešní mzdovej úrovní 625 tisíc - za to si "srovnatelný" auta může člověk koupi dvě a ještě mu zbyde na docela dost benzínu (kterýho ty auta sežerou daleko míň než ta felda a pořád budou bezpečností a výbavou daleko dál).



Shrnuto - možná auta vydrží míň, ale mě to moc netrápí, protože ve výsledku jsou pořád levnější a levnější.
20:15:55
18.04.2015
krtik
-> dragon_cb_cz: A myslíš to tak, ž dříve se plánovalo aby auto vydrželo co nejdýl? Nebo vážně se dělala auta na ,,nějakou" dobu?



A co Ford T? 40



*edit: tuhle otázku myslím upřímně vážně :)))
upraveno 1x, naposled 18.04.2015 21:07:20
19:52:17
18.04.2015
dragon_cb_cz
-> Jozka: Plánovaná životnost tu byla vždycky, jen se časem zdokonaluje její přesnost.... neuráží mě to.
19:51:01
18.04.2015
dragon_cb_cz
-> Milan 136: Tak nejde jen o sesli, spíš celkový nastavení sedadel, podvozku, gum a já nevím čeho všeho ještě... a pak taky jak ti ta která sesle prostě sedne, každej jsme jinej. Mě osobně tvrdší sesle nevadí, ale spíš než o to jestli je tvrdá nebo měkká jde o to, jak je kvalitní... Accord Type-S celkově je relativně "tvrdý" auto a stejně si při cestě v něm spíš odpočinu...



-> Nwkt: Hele tuším že do Swiště, po kterým koukám, se Recaro snad dávaly taky... ale takovej mi asi pod ruku nepřijde.
19:38:40
18.04.2015
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: jak kdy3
19:37:34
18.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 18.04.15 19:30:19: A co všechno ještě? 3
19:30:19
18.04.2015
Milan 136
Tvrdší sedačky alespoň mě vyhovují na rozdíl od francouzkých gaučů. Někdo si to zas nemůže vynachválit.

Já mám vlastně celý auto nějak tvrdý3
19:23:00
18.04.2015
Jozka
-> dragon_cb_cz: OIII je moc stará na tyhle úvahy.. A jasně, uvidíme - nicméně ono se na tý "řízený životnosti" opravdu intenzívně pracuje, tomu fakt můžeš věřit, akorát jak je a bude nastavená..??
19:11:55
18.04.2015
dragon_cb_cz
-> Jozka: No já jsem asi větší optimista... opakovaně tu třeba -> Antony - zrušená registrace 18.04.15 13:01:26: říká, že O2 je moc "starý", že mluví o tom, co se vyrábí dneska. Ale tam chybí ten časovej odstup, všechno to jsou jen dojmy "to nemůže moc vydržet" - já si prostě počkám za pár let, podle mě to taková trága nebude 4



Nejnovější auto co máme v rodině je rok 2010, tzn 5 let starý - momentálně najeto asi 160 tisíc a dosud žádná závada.... tak buď je zase moc starý (stejný model se ale vyrábí dodnes), nebo asi nějaká anomálie 5
19:06:56
18.04.2015
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Sedni si do sériovech Recar 1 to je přesně to co pro mě bylo akorát 3
19:05:55
18.04.2015
dragon_cb_cz
-> Nwkt: No upřímně, zjevně si nikdy neseděl v měkkém sedadle 1 Sedni si někdy do nějakého pažouta... Jinak já mám teda měkkou jen sedačku řidiče a to jen protože už je fest prosezená - když se náhodou posadím ke spolujezdci, tak se vždycky hrozně leknu...



A taky jsem si myslel, že mi tvrdší sesle sedí... a pak jsem si koupil Soba 1
19:03:01
18.04.2015
Jozka
-> dragon_cb_cz 18.04.15 18:29:22: Vsjo jásno.. Mám dojem, že si oba myslíme zhruba to samý, akorát tenhle způsob komunikace to vylučuje vyladit.. prostě dneska už se v nižší střední třídě auta, který by si člověk pořídil lehce ojetý a pak s nima 10 nebo i více let popojížděl kolem kostelní věže, nevyrábějí. A za 20 let se budou po stanovené porci km odevzdávat zpátky prodejcům, který je rovnou budou šrotovat. Povinně.



Octávie s žádnou předchozí škodovkou nelze porovnávat, pokud nechceš jít desítky let zpátky a s tím embéčkem a jinými podobnými vozy máš ty bonusy, že tě lidi zdravěj, smějou se na tebe a dělaj kolem hloučky - to se ti s OI určítě nestane, pokud jí nerozpůlíš třeba o kandelábr.. 3
18:56:50
18.04.2015
krtik
-> Mr._Nosferatu: Já v tom taky žil, ale dokud jsem to neodzkoušel, tak jsem nevěřil.



Možná to bude jen tak jak říkáš, v potazích, ale rozdíly jsou znatelné (u ne-airbag). Zbytek sesle je zhruba stejný, možná trochu jiný molitan, ale jinak sedí.
18:53:45
18.04.2015
Mr._Nosferatu
-> dragon_cb_cz: Jen potahy, jinak tvarem byly všechny stejný ...(teda až na příplatkový recara)
upraveno 1x, naposled 18.04.2015 18:54:02
18:50:43
18.04.2015
Nwkt
-> dragon_cb_cz: No upřímně, sedadla O1 jsou měkký jako prase ...
Extreme Tyres