
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Životnost nových aut a ceny dílů
prohledat
796 příspěvků (zobrazeno 451 až 500) od 14.04.2015 do 21.04.2017, založil/a StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: s 1.2 TSI není žádná zábava ani když jí šlapeš na krk, takže to vyjde nastejno 

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 21.04.15 08:25:33: Tie lepšie kusy aj liter na 1000km ...AEE po 400 000km je proti tomu hovno ...
-> Alenka 20.04.15 22:49:28: Já myslel s tou kolenospotřebou 4,5 l. To je sice fajn, ale na zadních sedačkách musí sedět někdo kdo do tebe bude píchat klackem abys za jízdy neusnul. 

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: zatím ne, ale oleje to žere asi litr na 1000km a když to naprázdno prošlápneš, vyletí z toho oblak černého kouře následovaný o něco menším oblakem modrého kouře a smrdí to hůř jak nepérovo Warťas. Ale v papírech je norma Euro 5, takže všechno je fajn 

-> suri: koľko to papá toho oleja? 

-> cPetan 21.04.15 07:49:24: No já nevím a nemohlo o jít o nějakou vadnou sérii? Hned všechno přičítat plánovaný životnosti. Jako trošku zvláštní to je, ale zas bych za vším neviděl spiknutí výrobců autodílů..
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 21.04.15 08:18:35: Tam po použití "K" napínáku problém nie je , skôr spotreba oleja je problém CDAA ...
-> Alenka: ješte se to CDAA nepotkalo? 

-> dragon_cb_cz: nejak takhle treba vypada mapa casovani saci vacky pro 1.8 TSI CDAA. Osa Y jsou otacky, osa X je zatez a obsah je natoceni vacky vuci horni uvrati, oblast "EGR" je vyznacena modre.
Taky jedna krásná ukázka plánovaný životnosti, kamaradovo táta má od novoty BMW X3 rok 2011, má najeto asi 180 tis. Před asi měsícem mu začalo blbnout jedno zadní ledkovy světlo. Po né zrovna levnej opravě ani ne 14 dní a už blbne to druhý 

-> Alenka: Ach so... no momentálně jeden VVT zázrak (ale atmosférickej) zvažuju, tak uvidíme v praxi 

-> Jirik_Tuňák1983: I s modernim turbokramem muze byt zabava, takova A 450 nebo Golf R jsou docela zabavne uz v serii a co teprv kdyz se do toho trosku hrabne :)
-> dragon_cb_cz: Klasicke interni EGR. VVT ti rozhasi casovani vacek tak, aby to pri strihu ventilu nasalo zpatky co nejvic svinstva z vyfuku a pri komopresi zavre saci ventil dost pozde na to, aby se cast smesi vratila zpatky do sani, cim se zvysi tlak pod klapkou, takze jsou dolu cerpaci ztraty i spotreba.
-> palinator: chlubim se tim kazdou chvili, musis davat vetsi pozor :)
-> dragon_cb_cz: Klasicke interni EGR. VVT ti rozhasi casovani vacek tak, aby to pri strihu ventilu nasalo zpatky co nejvic svinstva z vyfuku a pri komopresi zavre saci ventil dost pozde na to, aby se cast smesi vratila zpatky do sani, cim se zvysi tlak pod klapkou, takze jsou dolu cerpaci ztraty i spotreba.
-> palinator: chlubim se tim kazdou chvili, musis davat vetsi pozor :)
-> Alenka:
Hlavně že ses s tou tvojí úpravou ještě nepochlubil.
Hlavně že ses s tou tvojí úpravou ještě nepochlubil.

-> Alenka: Vysvětli prosím blížeji tu vačku v EGR pozici, jak fungujou tyhle moderní malorážky fakt moc netuším...
-> Alenka 20.04.15 21:16:06: A hovno zábava...
Někde na internetech jsem četl westgate. To je někde na letišti?

Někde na internetech jsem četl westgate. To je někde na letišti?

-> Alenka: 

-> palinator: u turbochrochta je to jedno, ten je zabitej ve vsech rezimech, resp. zadny rezim se upornosti prilis nelisi od jineho...pokud na nem, zamozrejme, neni provedena moje uprava :D
-> Alenka:
A pro turbodiesel?
Asi přesně stejnej styl.. co?
A pro turbodiesel?

Idealni rezim pro moderni turbobenzin je lehka noha, naplno otevreny wastegate na turbu a vacka posunuta naplno dozadu v "EGR" pozici. V takovem rezimu se da s 1.2 tsi jezdit i za 4.5l :)
Stare turbokramy s pretlakovym ovladanim turba jsou na spotrebu zabite, to bude furt zrat jak tank.
Stare turbokramy s pretlakovym ovladanim turba jsou na spotrebu zabite, to bude furt zrat jak tank.
-> palinator: No to jsem myslel - že jezdí okolo hranice kde turbína teprv začíná tlačit. Tam bych odhadoval, že bude účinnost toho motoru z pohledu spotřeby asi nejlepší... Pokud nechci v nádrži utopit celý čtvrtletní prémie, tak se Sobem jezdím tak, že automat nechává motor v rozmezí 1500-2000 a rafička se hýbe v zelené třetině ukazatele turba... Jakmile na to trochu šlápnu, otáčky jdou přes 2500 a to už je kolenovrtsky úplně ale úplně špatně
A jak se turbína rozfouká na plno, jde na hranici červenýho a tlačíš plnej 1 bar, tak to je na to hledat na bazoši "koupím pole, zn: ropná". 


-> dragon_cb_cz:
Čemu říkáš tak-tak tlačí? Že s tim jezdí jako s atmosférou? Ba naopak, on s tim jezdí na maximum co turbo dá, nemá problém s 1500 v kopci. To já jezdim trochu "lehčejc".
Čemu říkáš tak-tak tlačí? Že s tim jezdí jako s atmosférou? Ba naopak, on s tim jezdí na maximum co turbo dá, nemá problém s 1500 v kopci. To já jezdim trochu "lehčejc".
-> palinator: Možná prostě otci projev TSI sedi víc (je zvyklej jezdit v otáčkách kdy tak-tak turbo tlačí)...
-> dragon_cb_cz:
Víš co je zajímavý? Když jsem onehdá jezdil s tou Vectrou, dařilo se mi úspěšně jezdit o litr míň při stejný dynamice, než otec. U TSI už otce nedám. A to mám jezdeckej styl prakticky stejnej, s minimem brzdění.
Víš co je zajímavý? Když jsem onehdá jezdil s tou Vectrou, dařilo se mi úspěšně jezdit o litr míň při stejný dynamice, než otec. U TSI už otce nedám. A to mám jezdeckej styl prakticky stejnej, s minimem brzdění.
-> Antony: Nevím jak koncernový TSI, ale slušnej atmosférickej motor podobný výkonový kategorie dokáže se stejně těžkým autem jako je felda dneska jezdit za 5-5.5 litru.... Turba obecně nejsou na spotřebu nic extra pokud se nehlídáš co to jde. Manželky Sob taky na dálku umí 7.5 litru, ale pak s tím chvíli jezdím do práce a je tam 12... časté roztáčení turbín není nic pro kolenovrty....
-> Jarda: Proste stary dvojkovy mondeo.
-> Jarda: Ford Cougar...
-> King: to je co za auto?
jinak ja s feldou 6,2 benzin a 7,5 lpg, ale dokážu jezdit i o litr vic oboje...
jinak ja s feldou 6,2 benzin a 7,5 lpg, ale dokážu jezdit i o litr vic oboje...
-> Antony:
Když srovnám Vectru B 1,6 16v 74 kW a Octavii III 1,4 TSI 103 kW, tak Octavie jede podle palubáku o litr míň, než ta Vectra
A rozhodně nevěřim tomu, že by Octa víc kecala.
Když srovnám Vectru B 1,6 16v 74 kW a Octavii III 1,4 TSI 103 kW, tak Octavie jede podle palubáku o litr míň, než ta Vectra

-> King: Mohu potvrdit... Na palubáku bylo jestli si dobře pamatuju 7,1...
-> Antony: A coz teprve manzelcin Kocour 2.0/96kW, kterej pri skoro 1400kg jezdi taky kolem tech 7l :-)
-> dragon_cb_cz: Ono tak prokazatelný není
Když srovnam kupříkladu svojí feldu 1,3 MPI a příbuzného Fabku II 1,2 TSI, tak při poměrně stejných výkonových? (50kw vs. 63kw) a váhových (1075kg vs. 1130kg) hodnotách dostáváš na stejnou hodnotu kolem 7-mi litrů 
Edit: lepší formulace.


Edit: lepší formulace.
-> krtik: Jenže ono je to jedno s druhým, automobilky který dělaly "extra trvanlivý" auta povětšinou špatně dopadly....
-> Jarda: Srovnatelně výkonná auta ho teda míň sežerou... Uvádět extrémní spotřeby extrémních kolenovrtů nemá smysl, podstatný je jak s tím jezdí průměrnej uživatel - a tam bude rozdíl vcelku jasnej.
A proč jsou novější auta těžší? Protože felda je plechovka s mizivou pasivní bezpečností a výbavou... Taky jsem kdysi měl pocit, že Felda vlastně tak moc nežere, ale když jsem se nad tím víc zamyslel a začal srovnávat srovnatelné, tak mě optimismus opustil.
-> Jarda: Srovnatelně výkonná auta ho teda míň sežerou... Uvádět extrémní spotřeby extrémních kolenovrtů nemá smysl, podstatný je jak s tím jezdí průměrnej uživatel - a tam bude rozdíl vcelku jasnej.
A proč jsou novější auta těžší? Protože felda je plechovka s mizivou pasivní bezpečností a výbavou... Taky jsem kdysi měl pocit, že Felda vlastně tak moc nežere, ale když jsem se nad tím víc zamyslel a začal srovnávat srovnatelné, tak mě optimismus opustil.
-> dragon_cb_cz: No vidiš, a já to chápal tak, že to neni kompromis mezi cenou a životností, ale je to tak schválně, aby se jeté auto dalo rovnou pryč a koupilo nové.
Jsem zvědav, jak to bude s nynějšími novými auty vypadat. Je mi líto myšlenka, že nebudou jezdit tak dlouho, jak dřívější nová auta. I když při tom co se teď najezdí km by to snad i odpovídalo.
Jsem zvědav, jak to bude s nynějšími novými auty vypadat. Je mi líto myšlenka, že nebudou jezdit tak dlouho, jak dřívější nová auta. I když při tom co se teď najezdí km by to snad i odpovídalo.
-> dragon_cb_cz: že zrovna benzinu nova auta seřerou podstatně min nez felda bych netvrdil (ikdyž maji modernejsi emisni system, tak jsou zase tezsi), tata dokazal s feldou 1.3 mpi jezdit za 5,2l a docela svizne (hlavne ve mestech ho zastavovali za překročení :), jeden kolega za 4,3, ale to je hardcore, on dokazal jet s mojim rapidem za 5,8 lpg a s odjetou octavkou 1.9tdi 66kW za 3,3 a to relativně krátký trasy, nechápu, ale na nej troubej kamiony a nevidel jsem ho jet vic nez 70 ani na dalnici - proste max. kolenovrt
Plánovaná životnost ano, prostě něco na autě vydrželo víc a něco míň, dnes aby se co nejvíc ušetřilo, tak se poddimenzovává to co vydrželo víc, aby se auta neopravovaly, ale šrotovaly. Ale jak píšeš odpovídá to ceně. Třeba Volvo má jinou strategii a taky cenu.
Plánovaná životnost ano, prostě něco na autě vydrželo víc a něco míň, dnes aby se co nejvíc ušetřilo, tak se poddimenzovává to co vydrželo víc, aby se auta neopravovaly, ale šrotovaly. Ale jak píšeš odpovídá to ceně. Třeba Volvo má jinou strategii a taky cenu.
-> krtik: Ne, že prostě vždycky se dělal nějakej kompromis mezi životností dílu a jeho cenou - škodováckej OHV motor, kterej se o generálku kolikrát hlásil před dosažením 100 tisíc km je toho živoucím důkazem. Hovno to vydrželo, ale zase ta generálka byla relativně levná...
Není podle mě nijak zásadní problém vyrobit třeba tu OIII tak aby vydržela totální nesmysl, ale kdo dneska půjde dát za takový auto 1.5 mega? Přitom by taková cenovka v relativních cenách cca odpovídala tomu, co stála moje O1 nová v roce 2000.
Krátká felda s mizernou výbavou stála v roce 97 cca 250 tisíc.... to je při dnešní mzdovej úrovní 625 tisíc - za to si "srovnatelný" auta může člověk koupi dvě a ještě mu zbyde na docela dost benzínu (kterýho ty auta sežerou daleko míň než ta felda a pořád budou bezpečností a výbavou daleko dál).
Shrnuto - možná auta vydrží míň, ale mě to moc netrápí, protože ve výsledku jsou pořád levnější a levnější.
Není podle mě nijak zásadní problém vyrobit třeba tu OIII tak aby vydržela totální nesmysl, ale kdo dneska půjde dát za takový auto 1.5 mega? Přitom by taková cenovka v relativních cenách cca odpovídala tomu, co stála moje O1 nová v roce 2000.
Krátká felda s mizernou výbavou stála v roce 97 cca 250 tisíc.... to je při dnešní mzdovej úrovní 625 tisíc - za to si "srovnatelný" auta může člověk koupi dvě a ještě mu zbyde na docela dost benzínu (kterýho ty auta sežerou daleko míň než ta felda a pořád budou bezpečností a výbavou daleko dál).
Shrnuto - možná auta vydrží míň, ale mě to moc netrápí, protože ve výsledku jsou pořád levnější a levnější.
-> dragon_cb_cz: A myslíš to tak, ž dříve se plánovalo aby auto vydrželo co nejdýl? Nebo vážně se dělala auta na ,,nějakou" dobu?
A co Ford T?
*edit: tuhle otázku myslím upřímně vážně :)))
A co Ford T?

*edit: tuhle otázku myslím upřímně vážně :)))
-> Jozka: Plánovaná životnost tu byla vždycky, jen se časem zdokonaluje její přesnost.... neuráží mě to.
-> Milan 136: Tak nejde jen o sesli, spíš celkový nastavení sedadel, podvozku, gum a já nevím čeho všeho ještě... a pak taky jak ti ta která sesle prostě sedne, každej jsme jinej. Mě osobně tvrdší sesle nevadí, ale spíš než o to jestli je tvrdá nebo měkká jde o to, jak je kvalitní... Accord Type-S celkově je relativně "tvrdý" auto a stejně si při cestě v něm spíš odpočinu...
-> Nwkt: Hele tuším že do Swiště, po kterým koukám, se Recaro snad dávaly taky... ale takovej mi asi pod ruku nepřijde.
-> Nwkt: Hele tuším že do Swiště, po kterým koukám, se Recaro snad dávaly taky... ale takovej mi asi pod ruku nepřijde.
-> Jirik_Tuňák1983: jak kdy

-> Milan 136 18.04.15 19:30:19: A co všechno ještě? 

Tvrdší sedačky alespoň mě vyhovují na rozdíl od francouzkých gaučů. Někdo si to zas nemůže vynachválit.
Já mám vlastně celý auto nějak tvrdý
Já mám vlastně celý auto nějak tvrdý

-> dragon_cb_cz: OIII je moc stará na tyhle úvahy.. A jasně, uvidíme - nicméně ono se na tý "řízený životnosti" opravdu intenzívně pracuje, tomu fakt můžeš věřit, akorát jak je a bude nastavená..??
-> Jozka: No já jsem asi větší optimista... opakovaně tu třeba -> Antony - zrušená registrace 18.04.15 13:01:26: říká, že O2 je moc "starý", že mluví o tom, co se vyrábí dneska. Ale tam chybí ten časovej odstup, všechno to jsou jen dojmy "to nemůže moc vydržet" - já si prostě počkám za pár let, podle mě to taková trága nebude
Nejnovější auto co máme v rodině je rok 2010, tzn 5 let starý - momentálně najeto asi 160 tisíc a dosud žádná závada.... tak buď je zase moc starý (stejný model se ale vyrábí dodnes), nebo asi nějaká anomálie

Nejnovější auto co máme v rodině je rok 2010, tzn 5 let starý - momentálně najeto asi 160 tisíc a dosud žádná závada.... tak buď je zase moc starý (stejný model se ale vyrábí dodnes), nebo asi nějaká anomálie

-> dragon_cb_cz: Sedni si do sériovech Recar
to je přesně to co pro mě bylo akorát 


-> Nwkt: No upřímně, zjevně si nikdy neseděl v měkkém sedadle
Sedni si někdy do nějakého pažouta... Jinak já mám teda měkkou jen sedačku řidiče a to jen protože už je fest prosezená - když se náhodou posadím ke spolujezdci, tak se vždycky hrozně leknu...
A taky jsem si myslel, že mi tvrdší sesle sedí... a pak jsem si koupil Soba

A taky jsem si myslel, že mi tvrdší sesle sedí... a pak jsem si koupil Soba

-> dragon_cb_cz 18.04.15 18:29:22: Vsjo jásno.. Mám dojem, že si oba myslíme zhruba to samý, akorát tenhle způsob komunikace to vylučuje vyladit.. prostě dneska už se v nižší střední třídě auta, který by si člověk pořídil lehce ojetý a pak s nima 10 nebo i více let popojížděl kolem kostelní věže, nevyrábějí. A za 20 let se budou po stanovené porci km odevzdávat zpátky prodejcům, který je rovnou budou šrotovat. Povinně.
Octávie s žádnou předchozí škodovkou nelze porovnávat, pokud nechceš jít desítky let zpátky a s tím embéčkem a jinými podobnými vozy máš ty bonusy, že tě lidi zdravěj, smějou se na tebe a dělaj kolem hloučky - to se ti s OI určítě nestane, pokud jí nerozpůlíš třeba o kandelábr..
Octávie s žádnou předchozí škodovkou nelze porovnávat, pokud nechceš jít desítky let zpátky a s tím embéčkem a jinými podobnými vozy máš ty bonusy, že tě lidi zdravěj, smějou se na tebe a dělaj kolem hloučky - to se ti s OI určítě nestane, pokud jí nerozpůlíš třeba o kandelábr..

-> Mr._Nosferatu: Já v tom taky žil, ale dokud jsem to neodzkoušel, tak jsem nevěřil.
Možná to bude jen tak jak říkáš, v potazích, ale rozdíly jsou znatelné (u ne-airbag). Zbytek sesle je zhruba stejný, možná trochu jiný molitan, ale jinak sedí.
Možná to bude jen tak jak říkáš, v potazích, ale rozdíly jsou znatelné (u ne-airbag). Zbytek sesle je zhruba stejný, možná trochu jiný molitan, ale jinak sedí.
-> dragon_cb_cz: Jen potahy, jinak tvarem byly všechny stejný ...(teda až na příplatkový recara)
-> dragon_cb_cz: No upřímně, sedadla O1 jsou měkký jako prase ...