Pomalu se učíme, ale je to boj... :-/ To je tak, kdž se člověk 15 let brání svařování autogenem a pak si "dobrovolně" koupí TIG...
Každopádně z vzhledu svárů bych blil, nicméně držet by to mělo... Třeba ten vzhled postupně doladím...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> Jakub Vedral 30.06.16 12:46:20: do 10 to budou prskátka, kouknul bych po kitin mašinách
Ahoj, chci poridit nejake COcko na to domaci vareni, ale zaroven abych s tim dokazal varit plechy na skodovce (nikdy jsem nevaril a chci se to naucit). Na internetu jsem sehnal Proteco 175ku, ale protoze mi ji pan nebyl schopny za 14dnu poslat a na nabidky ze si pro ni prijedu nereagoval, tak se zacinam poohlizet jinde. Muzete mi nejake to COcko doporucit (+ zda ma smysl kupovat neco do 10tisic). Dekuji
Přesunuto z tématu svářečka Mig nebo Tig...
-> Schade12: Ale to mýcháš dvě různé věci dohromady... nejprve si ujasni, na co vlastně tu svářěčku chceš/budeš používat. Jestliže převážně na plechařinu na autech, připadně nějaké železo kolem baráku, tak MIG/MAG. Pokud se chceš věnovat nerezu nebo hliníku, tak TIG. Jednak ten Argon a pořizovací cenu TIG na plechy nezaplatíš a druhak na TIG už to chce mít něco nasvářeno + práce na plechařinu je mnohem náročnějši a delší, a jak psal StepaNoFun nemáš volné obě ruce, musíš pořád držet drát...
-> Schade12: Ale to mýcháš dvě různé věci dohromady... nejprve si ujasni, na co vlastně tu svářěčku chceš/budeš používat. Jestliže převážně na plechařinu na autech, připadně nějaké železo kolem baráku, tak MIG/MAG. Pokud se chceš věnovat nerezu nebo hliníku, tak TIG. Jednak ten Argon a pořizovací cenu TIG na plechy nezaplatíš a druhak na TIG už to chce mít něco nasvářeno + práce na plechařinu je mnohem náročnějši a delší, a jak psal StepaNoFun nemáš volné obě ruce, musíš pořád držet drát...
Přesunuto z tématu svářečka Mig nebo Tig...
no mě šlo hlavně o porovnání metody TIG a MIG/MAG, někdo tvrdí že s tigem se nic nesvaří, že to jde pomalu atd, Co je podle vás lepší
no mě šlo hlavně o porovnání metody TIG a MIG/MAG, někdo tvrdí že s tigem se nic nesvaří, že to jde pomalu atd, Co je podle vás lepší
Přesunuto z tématu svářečka Mig nebo Tig...
-> Schade12: Univerzální stroj pro TIG (AC/DC, ideálně s HF), MIG/MAG a MMA bude asi trochu problém.
Na domácí použití bych doporučoval MIG/MAG (pokud na tom trváš, tak s možností MMA). Ono teda u některejch invertorů s MIG/MAG uváděj i TIG, ale ten Lift-Arc není moc použitelnej. Na zapálení si musíš elektrodou "škrtnout" čímž ji ničíš. Když si škrtneš moc, jdeš brousit... A tlačítkem na TIG hořáku pouštíš jen plyn (pokud ho nepouštíš na tom hořáku rovnou mechanicky)
Ale zase na druhou stranu - když vím, co umí HF TIG udělat s elektronikou, tak se ho na auta s jednotkama docela bojím používat. Navíc k TIGu potřebuješ čistej argon, což není úplně levná záležitost.
Jak psal Klubko - hliník se nechá svařovat i metodou MIG, ale o5 to znamená čistej argon, přestrojit hořák na teflonovej bowden a podobný blbosti. Navíc si musíš začátek svaru ohřát například autogenem, jinak je neprovařenej, po nějakým kuse svařování se Ti to začne propadat, protože je to přehřátý a podobný neduhy...
TIG AC/DC s HF je někde jinde, hlavně cenově. Nechá se koupit čína (osobně ji mám), ale oproti "COčku" je to tak trochu vyšší dívčí...
Hlavní výhoda COčka je ta, že máš jednu ruku volnou, což u TIGu nemáš...
Takže co jde COčkem svařuju s ním a až na různý specialitky, nerez a podobný věci si beru TIG.
Jinak invertorový COčko vs. klasický s velkým trafem - výhoda invertoru je mobilita (tahám to prakticky pořád ssebou ve služebáku po stavbách, proto jsem to kupoval) a případná kombinace s MMA, ale když si můžu vybrat jesti budu v dílně svařovat svým přes 15 let starým AWECO Procar 160, nebo si z auta vyndám Pegas 250 MIG SYN, tak radši tím svým, protože mi přijde, že stabilita oblouku a hlavně první zapálení (kvůli bodování) je prostě u toho AWECA lepší. Pokud to teda není nějakej extrémně silnej materiál, kde 160 nestačí...
-> Schade12: Univerzální stroj pro TIG (AC/DC, ideálně s HF), MIG/MAG a MMA bude asi trochu problém.
Na domácí použití bych doporučoval MIG/MAG (pokud na tom trváš, tak s možností MMA). Ono teda u některejch invertorů s MIG/MAG uváděj i TIG, ale ten Lift-Arc není moc použitelnej. Na zapálení si musíš elektrodou "škrtnout" čímž ji ničíš. Když si škrtneš moc, jdeš brousit... A tlačítkem na TIG hořáku pouštíš jen plyn (pokud ho nepouštíš na tom hořáku rovnou mechanicky)
Ale zase na druhou stranu - když vím, co umí HF TIG udělat s elektronikou, tak se ho na auta s jednotkama docela bojím používat. Navíc k TIGu potřebuješ čistej argon, což není úplně levná záležitost.
Jak psal Klubko - hliník se nechá svařovat i metodou MIG, ale o5 to znamená čistej argon, přestrojit hořák na teflonovej bowden a podobný blbosti. Navíc si musíš začátek svaru ohřát například autogenem, jinak je neprovařenej, po nějakým kuse svařování se Ti to začne propadat, protože je to přehřátý a podobný neduhy...
TIG AC/DC s HF je někde jinde, hlavně cenově. Nechá se koupit čína (osobně ji mám), ale oproti "COčku" je to tak trochu vyšší dívčí...
Hlavní výhoda COčka je ta, že máš jednu ruku volnou, což u TIGu nemáš...
Takže co jde COčkem svařuju s ním a až na různý specialitky, nerez a podobný věci si beru TIG.
Jinak invertorový COčko vs. klasický s velkým trafem - výhoda invertoru je mobilita (tahám to prakticky pořád ssebou ve služebáku po stavbách, proto jsem to kupoval) a případná kombinace s MMA, ale když si můžu vybrat jesti budu v dílně svařovat svým přes 15 let starým AWECO Procar 160, nebo si z auta vyndám Pegas 250 MIG SYN, tak radši tím svým, protože mi přijde, že stabilita oblouku a hlavně první zapálení (kvůli bodování) je prostě u toho AWECA lepší. Pokud to teda není nějakej extrémně silnej materiál, kde 160 nestačí...
Přesunuto z tématu svářečka Mig nebo Tig...
-> Schade12: to už jsme tady párkrát řešili: skoda-virt.cz/cz/.../1689 98-svareci-a-svareni?gotop ost=3...
Tak moc univerzální svářečku asi neseženeš nebo myslím bude nad tvůj rozpočet.
Ocele svaříš stejnosměrným napětím, takže MAG, TIG, MMA. Takovou stejnosměrnou (DC)mašinku seženeš za cenu někde 20-25000kč www.alfain.eu/z22499-akce -pegas-200-mig-man-pfc-hor ak-parker-mig-mag-4m
Na hliník je potřebuješ střídavy napětí. Tyhle stroje často umí AD i DC a můžeš je pak použít použít na TIG, MMA.
Hliník jde svařovat i MAG, ale má to svá "ale".
www.svartop.cz/svareci-te chnika/tig-200-ac-dc-p?gcl id=CJq_...
www.svarbazar.cz/phprs/vi ew.php?cisloclank...
www.svarbazar.cz/phprs/vi ew.php?cisloclank...
-> Schade12: to už jsme tady párkrát řešili: skoda-virt.cz/cz/.../1689 98-svareci-a-svareni?gotop ost=3...
Tak moc univerzální svářečku asi neseženeš nebo myslím bude nad tvůj rozpočet.
Ocele svaříš stejnosměrným napětím, takže MAG, TIG, MMA. Takovou stejnosměrnou (DC)mašinku seženeš za cenu někde 20-25000kč www.alfain.eu/z22499-akce -pegas-200-mig-man-pfc-hor ak-parker-mig-mag-4m
Na hliník je potřebuješ střídavy napětí. Tyhle stroje často umí AD i DC a můžeš je pak použít použít na TIG, MMA.
Hliník jde svařovat i MAG, ale má to svá "ale".
www.svartop.cz/svareci-te chnika/tig-200-ac-dc-p?gcl id=CJq_...
www.svarbazar.cz/phprs/vi ew.php?cisloclank...
www.svarbazar.cz/phprs/vi ew.php?cisloclank...
Přesunuto z tématu svářečka Mig nebo Tig...
zdravím, vybírám novou svářečku, chci aby stím šli svářet i plechy na auta, hliník atd. Současně chci aby to svářelo i klasickou obalovanou elektrodou. proto se mi zdá nejvhodnější kombinace invertor plus Co. Jediné co nevím je zda je lepší metoda Tig nebo MIG/MAG. v Obchodě mi doporučovali spíše tig, ale na internetu sem našel spíš že je lepší mig. Můžete mi poradit kdo máte zkušenosti? děkuji
zdravím, vybírám novou svářečku, chci aby stím šli svářet i plechy na auta, hliník atd. Současně chci aby to svářelo i klasickou obalovanou elektrodou. proto se mi zdá nejvhodnější kombinace invertor plus Co. Jediné co nevím je zda je lepší metoda Tig nebo MIG/MAG. v Obchodě mi doporučovali spíše tig, ale na internetu sem našel spíš že je lepší mig. Můžete mi poradit kdo máte zkušenosti? děkuji
-> StepaNoFUN 22.04.16 13:06:30: s Dálkáčem můžu potvrdit. Je to slušnej pomocníček. Pokud vaříš polohovky, je to znát ještě víc.
-> StepaNoFUN: a jaks pokročil? Už se ti daří svařovat?
-> Klubko_: Je to to samý. Ono to asi vyrábí (či spíše z číny dováží) kde kdo.
-> StepaNoFUN 18.03.16 19:49:22: nemá tady za sebou ve videu v čase 3:01 tu tvoji svářečku? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Toušík 22.04.16 13:25:59: Jo, -> StepaNoFUN: poskytl kvalitní rozbor situace.
-> StepaNoFUN 22.04.16 13:23:15: Mám, ale nemám dostatečně rovnou plochu na zemi. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN: Něco jsem rozepsal v tomto duchu a líp bych to nepopsal! Já to občas nějakým hupcukem i dorovnám :D
-> Jirik_Tuňák1983: To je těžký, když to nemáš kde svařovat... Ideálně přesně nařezat a hlídat si aby šly přesně hrany na sebe. Často jsem si to stahoval truhlářskejma svěrkama k nějakýmu silnějšímu materiálu přes rohy pod úhlem 45° a hlavně to neustále musíš kontrolovat "okometricky".
A aby se to nekroutilo svarama - naboduješ a pak chodíš s metrem jako kokot a měříš úhlopříčky. A pak svařuješ zevnitř tam, kde je to potřeba stahnout, z boku tam, kde je to akorát atd. Případně jsem si občas pomáhal i kurtou přes rohy na dorovnání...
A aby se to nekroutilo svarama - naboduješ a pak chodíš s metrem jako kokot a měříš úhlopříčky. A pak svařuješ zevnitř tam, kde je to potřeba stahnout, z boku tam, kde je to akorát atd. Případně jsem si občas pomáhal i kurtou přes rohy na dorovnání...
-> StepaNoFUN 22.04.16 13:06:30: A co bys doporučil aby se konstrukce nekroutila? Nemám bohužel v té ploše 2 x 4 m dostupnou zcela rovnou plochu. Takže třeba rozložit na kozy desky a v každém příp. svorkovat?
-> havlik: Tak u triodyny je to daný tím, že má výstupní napětí 100V (a proto je dneska prakticky zakázaná v průmyslu, protože přesahuje bezpečný napětí), takže s tím chytne oblouk kdokoli a stablilita a čistota výstupního napětí je taky jinde. ;-) Satrší svářečky typu KS250/350 maj 60V, invertory někde kolem 20V (a nemít hot start, tak s tím oblouk těžko chytáš a dát si dlouhý kabely, tak to napětí na konci počítáš na prstech jedný ruky). Kde jsou ty časy, kdy sis na konstrukci někde cvaknul kostru a tahal ssebou 30-40m kabelu ke kleštím. :-)
Samozřejmě moderní invertor nejde srovnávat s například KS350, nebo ZU315. Ale přece jen to bych ssebou na stavbu nechtěl tahat, když ten invertor je rekněme řádově o procenta horší a odneseš ho v jedný ruce. ;-)
-> Toušík: Ono taky pak záleží jakejma elektrodama to svařuješ, protože například státní zkoušky se před lety vařily elektrodama určenejma na ropovody, protže u klasickejch nebyl úplně stejně tlustej obal po celým obvodu atd. Dneska kvalita elektrod šla docela nahoru, ale stejně táta (státní svářeč, kterej se svařováním elektrodou živil přes 20let) vetšinou vzal elektrodu, zapálil oblouk, přestal, elektrodu patřičně natočil a pak svařoval dál. Navíc si na opravdu pevnostní svary bral vždycky dálkáč. Protože prej proud se mění i s dýlkou a teplotou elektrody, takže je potřeba korigovat. ;-) Navíc - kdo dneska přesouší bazický elektrody těsně před svařováním?
Například dneska už se ropovody a jiný produktovody často svařujou TIGem (kořen) a vrchní vrstvy COčkem, protože elektroda je "málo produktivní". ;-)
A s "pevnostníma svarama" COčkem - před časem nám náš dodavatel dodal oficiální kotvící body pro navaření k platu na kontejner na přepravu bagrů. V popisu stálo že svařovat elektrodou, přesnej typ atd... No po konzultaci s dodavatelem bylo rozhodnuto, že budeme svařovat COčkem, protože stejně není známej materiál ze kterýho je to plato. A drží to. ;-) Stajně tak ramena na bagrech - i když by se to nemělo (správně státní svářeč, pak rentgen a na základě toho papír od revizáka) tak běžně svařujeme COčkem. Zatím mi to nikdy neprasklo ve svaru. Když se to dobře připraví a je možnost to vymejt a vyčistit i zevnitř (občas to dost dobře nejde, takže tam stejká vazelína a pak tomu nevěřím ani pozdrav), tak to drží jako prase.
Každopádně ano - elektrodou lze udělat kvalitnější a pevnější svár (minimálně co se tvrdosti toho svaru týče), ale nároky na svářeče a materiál jsou daleko vyšší než u COčka.
Samozřejmě moderní invertor nejde srovnávat s například KS350, nebo ZU315. Ale přece jen to bych ssebou na stavbu nechtěl tahat, když ten invertor je rekněme řádově o procenta horší a odneseš ho v jedný ruce. ;-)
-> Toušík: Ono taky pak záleží jakejma elektrodama to svařuješ, protože například státní zkoušky se před lety vařily elektrodama určenejma na ropovody, protže u klasickejch nebyl úplně stejně tlustej obal po celým obvodu atd. Dneska kvalita elektrod šla docela nahoru, ale stejně táta (státní svářeč, kterej se svařováním elektrodou živil přes 20let) vetšinou vzal elektrodu, zapálil oblouk, přestal, elektrodu patřičně natočil a pak svařoval dál. Navíc si na opravdu pevnostní svary bral vždycky dálkáč. Protože prej proud se mění i s dýlkou a teplotou elektrody, takže je potřeba korigovat. ;-) Navíc - kdo dneska přesouší bazický elektrody těsně před svařováním?
Například dneska už se ropovody a jiný produktovody často svařujou TIGem (kořen) a vrchní vrstvy COčkem, protože elektroda je "málo produktivní". ;-)
A s "pevnostníma svarama" COčkem - před časem nám náš dodavatel dodal oficiální kotvící body pro navaření k platu na kontejner na přepravu bagrů. V popisu stálo že svařovat elektrodou, přesnej typ atd... No po konzultaci s dodavatelem bylo rozhodnuto, že budeme svařovat COčkem, protože stejně není známej materiál ze kterýho je to plato. A drží to. ;-) Stajně tak ramena na bagrech - i když by se to nemělo (správně státní svářeč, pak rentgen a na základě toho papír od revizáka) tak běžně svařujeme COčkem. Zatím mi to nikdy neprasklo ve svaru. Když se to dobře připraví a je možnost to vymejt a vyčistit i zevnitř (občas to dost dobře nejde, takže tam stejká vazelína a pak tomu nevěřím ani pozdrav), tak to drží jako prase.
Každopádně ano - elektrodou lze udělat kvalitnější a pevnější svár (minimálně co se tvrdosti toho svaru týče), ale nároky na svářeče a materiál jsou daleko vyšší než u COčka.
-> Jirik_Tuňák1983: Určitě bych se toho nebál. Pevnostně když se našponuje tak je taky dobrý a po pravdě doma co jde vaříme COčkem a nikdy nám nic neprasklo :) A to neděláme ze slabého materiálu. A s Cočkem je lepší práce na tyhle krátké sváry a bodování.
-> Jirik_Tuňák1983: jo i oproti tomu co ty řikáš, tak co tady naši starší montéři říkají tak tridyna svařuje eště mnoohem lépe
-> havlik: Píši to jen pro zajímavost samozřejmě se trafo nevyrovná 350A triodýně :) Jinak jsme vařili 4ky elektrody.
-> havlik 22.04.16 12:39:12: Myslíš ty malý invertory? Ta naše trafačka je na malém podvozku. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Toušík 22.04.16 12:33:19: Takže říkáš, že bude lepší svařit COčkem?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Toušík 22.04.16 12:33:19: Takže říkáš, že bude lepší svařit COčkem?
-> Toušík: ona triodyna je zase eště o kus jinde než takový ty kapesní svářečky na elektrody co se tedka dost často používají
Já sem jen hodím takový postřeh co jsem se dozvěděl až teď. Opravovali jsme rameno na manipulátoru. Při řešení zda vařit naší 160tku CO nebo si půjčit už vodní CO jsme zajeli za učitelem svařování, abychom měli nějakou radu od něj jak na to. Na rameni bylo cca 15metrů svárů a materiál nešel nikde pod 16mm. Závěr byl takový že nám ukázal pevnostní zkoušky COčka, a triodýny. Kde ačkoliv jsem si myslel že elektroda není nic moc a je tomu naopak. Mnohem pevnější a kvalitnější sváry vznikají použítím elektrod. Jak kvůli dochlazování kde teplo drží struska, tak i prohřátím a spojením materiálu. Samozřejmě tohle se týká pevnostních svarů a silného materiálu a pokud se svařuje jekl, trubka, plechy asi nemá vůbec význam nad tím uvažovat. Spíš pro informaci :)
-> StepaNoFUN 22.04.16 12:14:42: COčkem jsem ještě nevařil a měl jsem zažito, že těžší konstrukce většinou vaří elektrodou, ale to asi tak mosty, že?
Děda vařil i bránu na chatě trafem a drží to dodnes + má krásný sváry.
-> StepaNoFUN 22.04.16 12:10:12: Sváry držely dobře, byl to stahovák velkého ložiska z hřídele.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 22.04.16 12:10:12: Sváry držely dobře, byl to stahovák velkého ložiska z hřídele.
-> Jirik_Tuňák1983: Proč by to COčkem nemělo srovnatelnou únosnost? Svařoval jsem COčkem vleky (nejen malý za osobák, ale i třeba za traktor - ne opravy, ale nový stavby), vrata i 6x2m, stožáry VN... A drží to. Tak proč by tebe neměla udržet konstrukce z jeklu?
-> Jirik_Tuňák1983: A jak ty svary vypadaly a jak to drželo? :-D Neříkám, že to "nějak" nesleješ, ale ty kapky prostě stejkaj dolů.
-> StepaNoFUN 22.04.16 11:54:27: To jsem nevěděl, že to nejde.
Já je s tím dělal, když jsem se to učil. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já právě nevím, zda COčkem by to mělo srovnatelnou pochozí únosnost. Asi ne, viď?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já právě nevím, zda COčkem by to mělo srovnatelnou pochozí únosnost. Asi ne, viď?
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud s tím trochu umíš a máš možnost si to otáčet abys nemusel vařit svislý svary (ne že by to nešlo (i když se často tvrdí že nejde), ale s trafem je to tak trochu "vyšší dívčí" a znám jen pár svářečů co to trafem dávaj tak, aby to drželo a trochu vypadalo) tak směle do toho. Trafa se není třeba bát. Dá se s ním udělat hromada věcí. ;-)
Bíden. Potřeboval bych svařit 3 konstrukce z jeklu. Rozměr jedné konstrukce by byl 2x4 metry.
Nejspíše by se udělal uprostřed ještě kříž pro vyztužení. U dvou dílů nebude zátěž velká (zakrytí polykarbonátem). Třetí díl by měl být po zakrytí pochozí. Mám sice kvalitní, ale jen trafosvářečku. Máte prosím nějaké tipy zda mohu svařit i tímto a nebo se raději domluvit s někým na dovoz vhodnějšího přístroje? Děkuji.
Nejspíše by se udělal uprostřed ještě kříž pro vyztužení. U dvou dílů nebude zátěž velká (zakrytí polykarbonátem). Třetí díl by měl být po zakrytí pochozí. Mám sice kvalitní, ale jen trafosvářečku. Máte prosím nějaké tipy zda mohu svařit i tímto a nebo se raději domluvit s někým na dovoz vhodnějšího přístroje? Děkuji.
-> bouchy 22.04.16 09:31:18: ono často stačí vyměnit starej vyhřátej jistič za novej ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já si to s COčkem připojenym do 3fáz zásuvky vyhodil až ven do pilířku když sem to dal na plno:D
Nojo to jsou ty jednofázový mašiny... Jinak jde samozřejmě použít jistič B s vyšší hodnotou, ale to stojí prachy...
-> Klubko_: Ovšem je nutný mít v C všechny úrovně od elektroměru a na to se ČEZ netváří...kdo nemá kámoše, ten je v... ![11](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/11.gif)
![11](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/11.gif)
-> ochoda 21.04.16 21:38:23: ani ne tak odběr, jako proudovej ráz při zapálení oblouku. Normální jev. Potřebuješ tzv. motorovej jistič, s označením C (v běžných rozvodech se používají B), kterej ten ráz "podrží" a nevypne.
-> ochoda: tak i kdyby to mělo 100A tak si na 2,3KW což unese kdejakej jistič 16A s rezervou jako prase.
-> Tomaso435: Na plný koule.
Ale už nevim kolik to bylo, ani co to máme ža trafo. Bych se musel kouknout.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda: na kolik si měl elektrodu zaplou ?
Hele jak moc velkej odběr proudu má COčko? Mám Einhel BT-GW 170 a když to zapnu na 5-6 stupeň (celkem jich to má 6) (stupněm myslim "sílu" proudu) tak vyhazuju pojistky (na tej větvi co je zásuvka je velkej odběr, ale stejně). Jde mi o to, že elektrodou sem vařil tlustší plechy atd a nikdy sem pojistky nevyhodil, tak jesi je to takovej rozdíl nebo mám blbě něco v mašině? Díky (napájení 230v)
-> Zdenek136: za danou cenu to má zajímavy parametry. Jiná liga a ni ne. MIG je takovej nejblbu-vzdornější.
-> Klubko_: Tak snad už nebudu tolik rozčarován a začne mě to bavit. Ono asi mig bude jiná liga než elektroda. Asi půjdu do tohodle: www.kowax.cz/kowax-kwx73
-> Zdenek136: ne dobrá, ale úplná
prostě máš volny ruce, vidiš na to dostatečně a svařuješ ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Klubko_: A já už si myslel, že jsem totální trotl :D Právě jsem tu matici držel v kleštích, druhou rukou mával elektrodou :D A se samostmívačkou je kontrola nad svárem dobrá? Je to můj první Mig/mma. Jsem na sebe zvědavej teda :D
-> Zdenek136: jde to i s tím, jen je to náročnějsí a míň pohodlny, no. Pokud si svařovanej materiál nepotřebuješ přidržovat a máš pevnou ruku nebo si můžeš hubici o něco opřít anebo se nepotřebuješ trefit hned na poprvé a můžeš chvíli šmrdlat kolem správnyho místa, tak to jde. Takže na elektrodu a tlusty materiály dobry ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdybys nenašetřil na samostvívačku, tak aspoň kuklu na hlavu. To pak máš druhou ruku volnou, nastavíš si hořák na svařovany místo, cukneš hlavou, kukla spadne, třískne tě do krku a můžeš vařit![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdybys nenašetřil na samostvívačku, tak aspoň kuklu na hlavu. To pak máš druhou ruku volnou, nastavíš si hořák na svařovany místo, cukneš hlavou, kukla spadne, třískne tě do krku a můžeš vařit
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak s timhle může někdo svařit celý auto? Včera jsem poprvé zapnul svářečku, že si přiboduju matku na strženej šroub, neviděl jsem přes to skoro vůbec nic a ještě si nablikal do očí :D A nepřišlo mi, že mám v dílně nějak šero. Co dělám špatně? Všechno :D Už šetřim na samostmívačku.
-> StepaNoFUN: úplně normální oxidace kořene u austenitu s TIGem - stejnou inertní ochranu potřebuješ z obou stran.
A ještě jeden dotaz... Proč má u AC občas oblouk snahu hořet ne z elektorody, ale jakoby z hubice?
Je normální, že ten svar zespodu nevypadá "nic moc"? - je jakoby "bublinkatej" i když asi jen na povrchu...