skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
Učíme se s nerezem. Nevypadá to nic moc, ale drží to a to je pro mě v tuhle chvíli důležitý...
-> StepaNoFUN: tak na hliník snad AC ne :-) v týdnu to spáchame...
-> Klubko_: 70 by neprošlo ani v nejprudší zatáčce. Na to že je to na (vedením nařízenej) "melouch" je to i tak dost. Ale dokud je "ruka páně) alespoň trochu otevřená, je potřeba jednat... To DC byl tak trochu můj vejmysl, protože když už mašinu, tak ať se s tím nechaj dělat věci co potřebuju já. Třeba taková AL lyžina na závoďák bude pak daleko jednodušší... :-)
-> StepaNoFUN: tyjo, už aby tě navštívil Maxx a pomohl ti s nastavením, tohle trápení mě drásá.
Furt jsem si říkal, jak je možny, že se svářečkou co jsem svařoval já to šlo tak samo a ty ses tím tak trápíš. Zavolal jsem kámošovi, co že to má za mašinku a vylezlo z toho Alfa in 220 ac dc s vodním chlazením hořáku, mašinka za cca 70000. Takže to to asi může vysvětlovat.
Furt jsem si říkal, jak je možny, že se svářečkou co jsem svařoval já to šlo tak samo a ty ses tím tak trápíš. Zavolal jsem kámošovi, co že to má za mašinku a vylezlo z toho Alfa in 220 ac dc s vodním chlazením hořáku, mašinka za cca 70000. Takže to to asi může vysvětlovat.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nejen to... Prostě to neumím nastavit, držet... Je to prostě všechno špatně... :-/
-> StepaNoFUN: Lepí se ti elektroda k materiálu, pak ji urveš a musíš ji znova brousit? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: To chce klid :)
Asi s tím TIGem šlehnu... Prostě mi to nejde. :-/ Dneska jsem to asi hodinu zkoušel, a nic moc. Spíš nic, než moc... Zlatý COčko...
-> Klubko_: To je MIG/MAG, případně + MMA. ;-) Ten TIG je tam spíš jako doplněk že ho to případně taky (teoreticky) dokáže. Nicméně je to prioritně MIG/MAG. O DC se tam už mluvit nedá vůbec...
Já mám Pegas 250 MIG SYN + MMA a že bych s tím chtěl zkoušet TIG? To snad radši ne. Měl jsem takovou myšlenku že koupím obyčejnej hořák s pouštěním plynu mechanickým ventilem a použiju Froniuse co se válí na dílně, ale po konzultaci se svářečem jsem koupil radši něco, co má HF a umí i DC (byť čínskou sračku). S tím Pegasem svařuju poměrně často, proto jsem chtěl něco slušnýho, ale TIG je pro mě spíš "doplněk"...
Edit: Pegas rozhodně AC neumí. ;-) Je to jen DC "cočko" s možností MMA (případně teoreticky doplňkově TIG)
Já mám Pegas 250 MIG SYN + MMA a že bych s tím chtěl zkoušet TIG? To snad radši ne. Měl jsem takovou myšlenku že koupím obyčejnej hořák s pouštěním plynu mechanickým ventilem a použiju Froniuse co se válí na dílně, ale po konzultaci se svářečem jsem koupil radši něco, co má HF a umí i DC (byť čínskou sračku). S tím Pegasem svařuju poměrně často, proto jsem chtěl něco slušnýho, ale TIG je pro mě spíš "doplněk"...
Edit: Pegas rozhodně AC neumí. ;-) Je to jen DC "cočko" s možností MMA (případně teoreticky doplňkově TIG)
-> StepaNoFUN: nedávno jsi to tady řešil s Discoverou, kterej si takovou mašinku koupil
-> StepaNoFUN 27.09.15 13:23:49: www.alfain.eu/z22499-akce
-pegas-200-mig-man-pfc-hor
ak-parker-mig-mag-3m i když teda vy jste se bavili o hořáku.
-> Maxx: hmm, jo máš pravku, PEGAS 200 MIG SYN PFC nemá HF start. S HF strojem jsem svařoval a šlo to samo. Nicméně cena za něj je nad můj rozpočet. Tak si říkám, jestli si vystačím s tím lift arc. Líbilo by se mi mít v garáži jen jeden stroj, co zvládne oboje, než, aby si tam "zavazely" 2. Z popisu mi ale není jasny, jestli to umí AC TIG.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Maxx: hmm, jo máš pravku, PEGAS 200 MIG SYN PFC nemá HF start. S HF strojem jsem svařoval a šlo to samo. Nicméně cena za něj je nad můj rozpočet. Tak si říkám, jestli si vystačím s tím lift arc. Líbilo by se mi mít v garáži jen jeden stroj, co zvládne oboje, než, aby si tam "zavazely" 2. Z popisu mi ale není jasny, jestli to umí AC TIG.
Tig+Mag není problém,problém je že to jsou jen DC a většinou bez HF zapalování (jen u některých značek)...
-> Klubko_: To jaksi moc nejde dohromady... Tig a Mig jsem dokupy ještě nějak neviděl... TIG+MMA, MIG/MAG+MMA (oboje teď už mám k dispozici) , ale TIG+MAG??? Je mi jasný. že to je u invertorů ve finále jen o softwaru, ale zase na druhou stranu by to byla mašina jako kráva, protože AC/DC TIG s podavačem drátu, místem pro cívku a upraveným softwarem pro naprosto rozdílný způsoby svařování... :-O
Pokud něco takovýho existuje, rád se poučím. ;-)
Pokud něco takovýho existuje, rád se poučím. ;-)
-> Maxx: zajímavy ceny uvádíš
líbil by se mi stroj s AD,DC TIG a MIG mohl bys něco navrhnout?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN: ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Maxx 20.03.16 21:46:07: Zas jednou firma utratila víc než musela... Ale ušetříme třeba jinde. Myslím, že se to v rozpočtu ztratí.... :-)
-> StepaNoFUN: hodiny 700kč flaška 1000-1900kč dle velikosti...
-> StepaNoFUN: červená je takovej střěd,zelená je jen na AC svařování takže liník atd... já používám zlatou či oranžovou na železo a nerez a zelenou na hliník...
-> Maxx: Tohle stalo 21 s DPH včetně hodin a plný flašky... Jsem blbej. Měl jsem se ozvat dřív... :-(
-> Maxx: elektroda je červená, průměr 2,4. Pak mám ještě zelenou 2,4 a o stupeň silnější ( 3,2?) a dodali k tomu myslím 1,6 šedou, ale na tu mám jen klestinu a ne ten držák kleštiny...
jinak tuto svářečku umím zajistit za cca 14000kč včetne hořáku a záruky...
-> StepaNoFUN: hm...až k tobě pojedu vemu průtokoměr na hubici... jinak se používá železo či nerez 6-8l , hliník 8-10l popř až 12l... ale to pěnění může být špatným nastavením nebo použitím nevhodné w.elektrody i postupem svařování...
-> Zdenek136: kupováno na svartop.cz, prodáváno pod značkou Kuhtreiber...
-> Maxx: podle těch mizernejch "hodin" kde je budík kalibrovanej jak v tlaku, tak průtoku (nevím odkud berou průtok,když bude zavislej od průměru hubice jsem teď na cca 12ti litrech. Ale na ten tlak bych se musel podívat. Průtokoměr to nemá...
-> StepaNoFUN: od dovozce TR weld?
-> StepaNoFUN: já čistím před svařováním vše chemií,ale železo stačí jen vzít rounem v místě sváru...kolik máš nastavíno plynu 6-8l ?
-> Maxx: Zde foto ovládacího panelu... Ještě se zeptam - když svár (na cernym zeleze) pění, tak to znamená málo plynu? Je to relativně čistej plech s maximálně misty lehkou povrchovkou (dala by se teoreticky otřít skoro rukou). Jak moc je tohle citlivý na korozi okolo?
-> StepaNoFUN: ok budu na to myslet,budu se snazit co nejdriv...
-> Maxx: Kdybys měl cestu, dej vědět... Jinak já doma bejvám většinou tak okolo 5tý odpolední ve všedních dnech, víkendy jsou většionu zabitý. Ale jelikož to potřebuju "do práce" není problém domů dorazit třeba v poledne (či do práce vůbec nejet - školení)....
-> StepaNoFUN: takže jen vymyslet kdy ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Maxx: Od Kačiny je to ke mě cca 500m ;-)
-> StepaNoFUN: neboj znám to tam moc dobře,jsem z Habrů a jelikož jsem se učil ve Chvaleticích okolí znám a propo dost často jezdím služebně na kačinu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Maxx: De facto Kutná Hora... Vesnička Svatý Mikuláš. Asi 8km od K. Hory Směrem na Pardubice, asi tak 100m od silnice I/2...
-> StepaNoFUN: jasný všechno je o domluvě,kde ted sídlíš? chlumec?
-> Maxx: Když to říkáš... Asi Tě vezmu za slovo... Domluvíme nějakej termín. ;-) Alespoň ukázat to by stálo za to. TIG jsem viděl 2x v životě a držel ho v ruce dneska prvně. :-D
Ale když musíš, tak musíš... Budu potřebovat svařovat nerezový trubičky a nerezovou kulatinu... Proto byl tenhle nákup...
Ale když musíš, tak musíš... Budu potřebovat svařovat nerezový trubičky a nerezovou kulatinu... Proto byl tenhle nákup...
-> StepaNoFUN: klído můžu se zastavit....na té větvi nic není![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Maxx: Asi budu muset na nějaký školení... Nechceš se toho ujmout? Na mě je tam těch koleček nějak moc a neustále v tom tápu a zkouším...
-> StepaNoFUN: dle fotek,špatně nastavená svářečka... sice je to čína ale i s ní jdou dělat zázraky :-) s touhle jsem začínal a dokonce jsem s ní i vyhrával soutěže ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Učíme se... Železo by tak nějak šlo, nicméně ten hliník se prostě nedaří :-/
Tak dneska dorazilo a začal jsem to testovat... Sice čína (byť pod záštitou českýho výrobce), ale alespoň něco. Platila to firma (větší částku za nějakou lepší mašinu bych asi neukecal), ale na občasnej "melouch" by to mělo "nějak" fungovat... Teď se s tím ještě naučit. :-D
-> Milan 136: Neurážej zemědělce někde jsou i tací co umí vařit
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bedřich: staci se podivat na ramy u japonskych superbiku. Co je videt je krasny a podsedlovka je zaprskana jak z JZD
-> Pavel P..: Myslel jsem auta, která jsou známa především z časopisů, ale i tak máš pravdu.
-> Bedřich:
zrovna nedávno mi kamarád ukazoval origo přední nápravu z tování LR... to fakt žádný výstavní sváry nejsou![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
zrovna nedávno mi kamarád ukazoval origo přední nápravu z tování LR... to fakt žádný výstavní sváry nejsou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P.. 31.01.16 11:30:05: A co teprve auta které tady 100% petrolheadů považuje za modly a to nejen z doby minulé...
-> U-Geen: na tom něco bude ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Klubko_: pred karbem jsou trumpetky :)
-> Eidy: spíš před karbem? Mě ty svary u hlavy příjdou jako neuměle svařenej hliník.
Myslím, že m8 nenaráží na svary, ale na celkové provedení. Především tedy zlom za karbem.
-> m8rinek: není to z hliníku? Má to takovou trochu hliníkovou barvu.
-> Pavel P..: Já když viděl ty kastle závodních aut tady od Jourina, tak tam sou docela pekla občas. Kastle posoplený elektrodou ve velkým stylu. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)