skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2921 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.11.2011 do 03.06.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> Borderer 03.06.25 14:38:41: nikde, to je pro zmenu na displeji uprostred. Cely to je ergonomicky peklo.
-> vhml: Kde na tý televizi vidíš stav baterek? Nějak se v tom ztrácím. 

A takhle zpatky s vymrdanou baterkou. Firemní parkoviste plny wallboxu bez kabelu. A v aute jen nabijecka z 220v zasuvky ktera zas nebyla nikde na parkovisti 

-> palinator 03.06.25 10:34:53: u mildhybridu je v pořádku, že ta elektrika nedělá vlastně nic :-)
-> vhml:
Když běží spalovák, tak normálně ukazuje otáčkoměr + běží sloupeček podle toho co zrovna dělá elektrika?
U mildhybridu Hyundai vůbec nejde poznat, co ta elektrika dělá nebo nedělá. A otec s tim jezdí za 7,5
Když běží spalovák, tak normálně ukazuje otáčkoměr + běží sloupeček podle toho co zrovna dělá elektrika?
U mildhybridu Hyundai vůbec nejde poznat, co ta elektrika dělá nebo nedělá. A otec s tim jezdí za 7,5

-> Syny 03.06.25 08:27:12: ono taky záleží, kde jezdíš, na Vysočině nikdy nebudu mít spotřebu, jakou bych měl někde u Kolina

Ještě to samé s hybridní caddynou čistě na elektriku. Ta energetická spotřeba je proti spalováku defakto poloviční
-> Syny 03.06.25 08:27:12: hele jak jezdim porad stejnou trasu, tak poznas treba i rozdil zimni a letni nafty. Třeba na zimní naftu + zimní gumy to nejde udělat pod 5,5
-> vhml 03.06.25 08:05:06: Stejne nechapu jak tyhle spotreby bezne delate. S Golfem se mi pod 5 povedlo jet jen vyjimecne parkrat a to jeste cesty prevazne z kopce. Spis jsem mel problem se dostat i pod 5,5. Ted s Leonem se pod 5 dostanu jen kdyz se fakt hodne snazim a jedu jak po lobotomii
Jasne, ted mam benzin, ale ani s naftou mi to neslo
Takze jak to tady ty, Sita a spol. bezne delate, to nechapu 



Zrovna rano jsem si na Davida vzpomnel kdyz jsem predjel každého, jakmile nejelo neco proti. Tudíž asi 2 auta za hodinu cesty v pul sesty ráno.
-> Syny 02.06.25 20:35:37: likvidatori jsou kurvy, kdyz nam nabourali boru tak taky prvni meril gumy. Mel jsem z toho trochu nervy, protoze mistama tam uz 4mm nebyly. Ale on do protokolu napsal 6. Pak mi doslo, ze tim zvysoval zbytkovou hodnotu vraku (totalka)...
-> Syny 02.06.25 20:35:37: me u rapida taky, ikdyz jsem to nezavinil... nastesti tam 2mm byly, kdyby nebyly (resp. pod 1,6), tak nevim, co by se delo
ja uz stal a debil do me tenkrat dost agresivne nacouval, pak jsem se az dozvedel, ze je drogar, znal ho sef nakupu z prace

-> Syny:
S timhle jsem pár desítek km taky musel ujet, než jsem to moh vyřešit... Ale to je hodně fuj. Péče předchozí majitelky.
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_608_181127__20 25-04-01_16-40-05_27.webp
S timhle jsem pár desítek km taky musel ujet, než jsem to moh vyřešit... Ale to je hodně fuj. Péče předchozí majitelky.
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_608_181127__20 25-04-01_16-40-05_27.webp
-> Syny:
Musíš vědět s čím máš tu čest a jet podle toho
Ale v současnosti je do toho stavu u všech mejch vozidel tak daleko, že mi z toho až dobře neni.
E: no, s bouračkou by to pak bylo horší... ale to pak platí i o zimě. A v našich podmínkách, kdy je sníh 4 dny v roce a z těch dní to auto jede přinejlepším den, na 4 mm fakt seru.
Musíš vědět s čím máš tu čest a jet podle toho

Ale v současnosti je do toho stavu u všech mejch vozidel tak daleko, že mi z toho až dobře neni.
E: no, s bouračkou by to pak bylo horší... ale to pak platí i o zimě. A v našich podmínkách, kdy je sníh 4 dny v roce a z těch dní to auto jede přinejlepším den, na 4 mm fakt seru.
-> palinator: No jestli sjíždíš pod zákonej limit i letňáky, tak to seš odvážnej. Když jsem na gumách u Golfa měl 2mm, tak už jsem párkrát při větším dešti chytil nepěknej aquaplaning.
E: Jinak hloubka dezenu byla jedna z prvních věcí, co po bouračce zajímalo likvidátora. Vůbec neřešil rozměr pneu, ani jestli je to v TP, ale hned měřil vzorek.
E: Jinak hloubka dezenu byla jedna z prvních věcí, co po bouračce zajímalo likvidátora. Vůbec neřešil rozměr pneu, ani jestli je to v TP, ale hned měřil vzorek.
-> David29:
Je to asi jako když si koupíš 10 rohlíků a (ne)řešíš jestli jsi vyhodil 3 a nebo žádnej.
Plejtvání není žádná machrovina, co si některý myslej a dokonce na tom dělaj politickou kariéru. A nazývat demencí lidi, co neplejtvaj, mi přijde... dementní.
E: a pokud vezmeme do úvahy ty gumy, tak ty samozřejmě při mojí efektivní jízdě trpěj víc, právě kvůli těm zatáčkám
Taky jsou Nexeny i při tlaku 3,0 bar vpředu vzadu docela smetený na bocích. Ale já to zase vykompenzuju tim, že je sjedu i pod zákonnej limit 
Je to asi jako když si koupíš 10 rohlíků a (ne)řešíš jestli jsi vyhodil 3 a nebo žádnej.
Plejtvání není žádná machrovina, co si některý myslej a dokonce na tom dělaj politickou kariéru. A nazývat demencí lidi, co neplejtvaj, mi přijde... dementní.
E: a pokud vezmeme do úvahy ty gumy, tak ty samozřejmě při mojí efektivní jízdě trpěj víc, právě kvůli těm zatáčkám


-> palinator: Nikdo nemluví o jízdě brzda-plyn - ale fakt nevidím požitek a důvod sledovat a řešit, jestli mi to nežere o 0,5l víc.
To je jako řešit průjezd zatáčkou s ohledem na gumy
To je jako řešit průjezd zatáčkou s ohledem na gumy
Okamzita u octavky nevim, ale prumer to dokaze napsat 99.9, kdyz to nechas stat na volnobeh.
-> palinator: Můžu potvrdit že nebydlet ani nepracovat ve městě přináší mnohé blahodárné účinky, jako snižení krevniho tlaku z důvodu neúčasti na dopravní kongesci, a možnosti vyčistit si každé ráno i odpoledne po cestě hlavu a trošku se odreagovat.
-> Bukaj: Fabie 2.0 uměla najvíc ukázat 63/100

-> Bukaj: Fabie 2.0 uměla najvíc ukázat 63/100

-> palinator 02.06.25 13:48:49: a jeste bych doplnil, ze ten foukanej trivalec tezko muze mit komickej zvukovej projev, protoze vubec slyset neni 

-> palinator 02.06.25 13:48:49: taky nevím kde bych v provozu měl aplikovat nějakou dynamickou jízdu a naopak ecorally je jediná zábava co se aspoň dá cestou dělat.
-> David29: -> Borderer:
Evidentně ani jeden z vás nechápe, že úsporná jízda neznamená, že tě na světlech předjíždí autobus nebo že se člověk nesveze, když přijde nálada. Teorie naopak říká, že rozjezd má bejt přimeřeně svižnej, ať tam člověk nakope co nejrychleji nejvyšší stupeň, motor má jet v oblasti nejvyššího krouťáku a nejvyšší účinnost má v téměř plném zatížení.
Pokud pojedu škodovkou, bude podíl jízdy pro zábavu mnohem větší, než když jedu do práce (ať už soukromým nebo služebním, ať elektrikou nebo TDI).
Ale nějak si nedovedu představit, při úrovni dnešního provozu, zábavu z nějaký dynamický jízdy. Já se naopak v takové situaci zabavim mentálním cvičením, kterak jet co nejefektivněji. Ale vy si klidně jezděte na gumovým laně plyn-brzda a pěstujte teorie o plazivcích na křižovatkách.
Skoro bych se mínil vsadit, že bych s váma jel stejnou trasu o stejný průměrný rychlosti, ale se spotřebou o půl litru nižší.
Když mám na Ovci dlouhodobou spotřebu kolem 4,3 litru, tak to fakt neznamená, že to auto neprojelo půl dálnice rychlostí 200 nebo že nedala okresky že se pomalu z brzd hulilo.
E: a to co vidim dnes a denně, jak se na 150 m auta rozjíždí na 60 aby to na dávno svítící červený zase hned spálili, v tom žádnej účel ani zábavu fakt nespatřuju
E2: A zvuk mě baví možná tak na Tatře nebo na LIAZce, jinak už kravál a smrad nijak moc nevyhledávám. Asi stárnu.
Evidentně ani jeden z vás nechápe, že úsporná jízda neznamená, že tě na světlech předjíždí autobus nebo že se člověk nesveze, když přijde nálada. Teorie naopak říká, že rozjezd má bejt přimeřeně svižnej, ať tam člověk nakope co nejrychleji nejvyšší stupeň, motor má jet v oblasti nejvyššího krouťáku a nejvyšší účinnost má v téměř plném zatížení.
Pokud pojedu škodovkou, bude podíl jízdy pro zábavu mnohem větší, než když jedu do práce (ať už soukromým nebo služebním, ať elektrikou nebo TDI).
Ale nějak si nedovedu představit, při úrovni dnešního provozu, zábavu z nějaký dynamický jízdy. Já se naopak v takové situaci zabavim mentálním cvičením, kterak jet co nejefektivněji. Ale vy si klidně jezděte na gumovým laně plyn-brzda a pěstujte teorie o plazivcích na křižovatkách.
Skoro bych se mínil vsadit, že bych s váma jel stejnou trasu o stejný průměrný rychlosti, ale se spotřebou o půl litru nižší.
Když mám na Ovci dlouhodobou spotřebu kolem 4,3 litru, tak to fakt neznamená, že to auto neprojelo půl dálnice rychlostí 200 nebo že nedala okresky že se pomalu z brzd hulilo.
E: a to co vidim dnes a denně, jak se na 150 m auta rozjíždí na 60 aby to na dávno svítící červený zase hned spálili, v tom žádnej účel ani zábavu fakt nespatřuju
E2: A zvuk mě baví možná tak na Tatře nebo na LIAZce, jinak už kravál a smrad nijak moc nevyhledávám. Asi stárnu.
-> Bukaj 02.06.25 09:39:42: Určitě jo.. čím si nejsem jistej je, kterej z těch Fordů to byl (60/100 km okamžitejch byl jeho standardní rozjezd i na rovině, ten chlap měl v osobácích najetý miliony a jezdil jako drak).
-> Borderer: Jenže vidět po natankování dojezd 1200km, to je super, když jsi čtyřkař
Pro nás ostatní je těch 400km taky dobré 


-> Sita: No to spojení s SPD mi taky štve. Koho budu tím pádem volit moc nevím
-> Bukaj: Já aktuální spotřebu nemám
-> Bukaj: Já aktuální spotřebu nemám

-> palinator: Proč by měl být? Já taky nevidím důvod si honit pipíška nad tím, že dokážu jezdit "za štyry". Jen sem ještě nerezignoval na řízení unifikovaný sračky a chci se vozit v něčem, co se mi líbí a baví mne řídit. Chci slyšel reálný ryk pětiválce, když na to šlápnu a ne reprobedny, protože ten foukanej tříválec* je svým projevem spíš k smíchu.
Jen nekouřím, do bordelu nechodím a po městě sem auto nahradil MHD nebo nohama, protože mne nebaví poskakovat v kolonách.
*tím nepopírám jízdní vlastnosti moderních turbomotorů, jen mi jízda s nimi připadá sterilní až jako sex s gumou. Taky si užiješ, ale něco tomu prostě chybí.
-> Bukaj: To schválně někdy zkusím. Zatím vím jen, že Felda s přetíženým vlekem umí do kopce okamžitou 85 na 100.
Jen nekouřím, do bordelu nechodím a po městě sem auto nahradil MHD nebo nohama, protože mne nebaví poskakovat v kolonách.
*tím nepopírám jízdní vlastnosti moderních turbomotorů, jen mi jízda s nimi připadá sterilní až jako sex s gumou. Taky si užiješ, ale něco tomu prostě chybí.
-> Bukaj: To schválně někdy zkusím. Zatím vím jen, že Felda s přetíženým vlekem umí do kopce okamžitou 85 na 100.

-> David29 01.06.25 22:40:41: ty ses strasnej alarmista, ve vsem hned vidis nejaky posedlosti, zvrhlosti nebo zvraceny trendy. Me osobne uz tohle vesteni katastrof, ktery nikdy neprisly, prestalo bavit a Svobodny (tedy ehm SPD
) letos poprvy volit nebudu.

-> Bukaj: aktualna spotreba? Tam asi zalezi len na velkosti displeja
bavorak v klude dal aj 120/100 pri spravnej technike rozjazdu 


-> Jozka: 85/100? To asi ne, ne?
Volvo z roku 97 má tuším maximálku, co umí ukázat 50/100 a tátova Octavia 1,8 ze stejného roku myslím neukazuje víc, jak 40/100...
Volvo z roku 97 má tuším maximálku, co umí ukázat 50/100 a tátova Octavia 1,8 ze stejného roku myslím neukazuje víc, jak 40/100...
Si pamatuju, když šéf nechal okamžitou spotřebu svítit na Scorpiu (nebo možná až na Mondeu?), tak jsem jí celou cestu z Týna na Vltavou až po nájezd na dálnici sledoval.. Z Votic do kopce to ukazovalo tuším 85/100 km..
Bylo mu to taky dost jedno..

-> palinator: Ne, já vždycky volil Svobodný.
Ale fakt na semaforech se nenechám na rozjezd trhnout autobusem jenom proto, abych si nezvýšil spotřebu o půl litru.
Ale fakt na semaforech se nenechám na rozjezd trhnout autobusem jenom proto, abych si nezvýšil spotřebu o půl litru.
-> David29:
Ty budeš volič Turka, že?
Ty budeš volič Turka, že?
-> Borderer 02.06.25 07:40:34: Tak u Volva by se prý měl přes diagnostiku nastavit přesný rozměr pneumatik, aby byly údaje palubního PC přesné...
-> Syny: To u Volva není. Prostě ukáže pomlčky.
-> David29: U Volva taktéž. Dlouhodobě si všímám, že palubák ukazuje o cca 0,2 litru jinak, než je realita. Dokonce zpravidla více, protože mám dlouhodobou průměrnou 9,3 litru a jezdím kolem devíti.
Vtipný třeba je, že mám vypozorováno, že na E5 benzín palubák ukazuje mnohem přesněji. 8,9 - 9,0 litru při stejném stylu jízdy a vlastně i spotřebě.
-> David29: U Volva taktéž. Dlouhodobě si všímám, že palubák ukazuje o cca 0,2 litru jinak, než je realita. Dokonce zpravidla více, protože mám dlouhodobou průměrnou 9,3 litru a jezdím kolem devíti.
Vtipný třeba je, že mám vypozorováno, že na E5 benzín palubák ukazuje mnohem přesněji. 8,9 - 9,0 litru při stejném stylu jízdy a vlastně i spotřebě.
-> Bukaj: Právě že evidentně nezapočítavají, proto jsem ten palubák neřešil a prostě jsem ho odsoudil za generátor náhodných čísel 
Ve městě to je pak úplně jiná spotřeba, tipuju klidně +2l/100km
-> Syny: Tak je to benzínový motor v autě, kde kolenovrti nebyli cílová skupina. Já vím, že pro majitele ovcí a pacientů co maj spotřebu na přístrojovce primárnější než tachometr, to je noční můra.
Já spotřebu na "počítači" nemám ani standartně zobrazenou, absolutně odmítám podle toho jak exot jezdit - vlastně nechápu, že to někoho furt baví řešit a lidi mezi sebou pomalu soutěží, kdo jezdí za míň. Demence

Ve městě to je pak úplně jiná spotřeba, tipuju klidně +2l/100km
-> Syny: Tak je to benzínový motor v autě, kde kolenovrti nebyli cílová skupina. Já vím, že pro majitele ovcí a pacientů co maj spotřebu na přístrojovce primárnější než tachometr, to je noční můra.
Já spotřebu na "počítači" nemám ani standartně zobrazenou, absolutně odmítám podle toho jak exot jezdit - vlastně nechápu, že to někoho furt baví řešit a lidi mezi sebou pomalu soutěží, kdo jezdí za míň. Demence
-> Bukaj: Započítávají, prostě od nastartování do vypnutí.
-> David29 01.06.25 21:53:44: Nevím, jak u Saaba, ale u Volva z půlky devadesátek palubák ukazuje spotřebu jen za jízdy a spotřebu paliva u stojícího nastartovaného vozu do průměrné spotřeby nezapočítává.
Koncernové vozy ukazují při stání spotřebu v litrech za hodinu a po rozjetí přepnou na "litry na sto".
Ale jestli započítávají spotřebu při stání do celkového průměru, to netuším.
Koncernové vozy ukazují při stání spotřebu v litrech za hodinu a po rozjetí přepnou na "litry na sto".
Ale jestli započítávají spotřebu při stání do celkového průměru, to netuším.
-> David29: A to je jako dobrý? :)
Včera než jsem najel na hajvej, tak jsem tankoval. Dal na tempomat 120 a jel.
Po 104km mě napadlo natankovat a vešlo se 8l
A co mě překvapilo, palubák ukazoval defacto přesně, 7.9. Ve městě to ukazuje hlouposti, asi to nebere v potaz volnoběh
Pak jsem jel na tempomat 140 a palubák ukazoval 9 (asi teda taky přesně).
Po 104km mě napadlo natankovat a vešlo se 8l

A co mě překvapilo, palubák ukazoval defacto přesně, 7.9. Ve městě to ukazuje hlouposti, asi to nebere v potaz volnoběh
Pak jsem jel na tempomat 140 a palubák ukazoval 9 (asi teda taky přesně).
-> Sita: tak snad Ti to bude drzet, ale kolega s O3 mi zavidi, jak mi jezdi ta nemoralni auta :), ty jeho kecy uz me serou... uz je v tom asi za 75 a ted se rozhodl dat jinej motor, ze todle nikdo uz neopravi :) - 2x nechaval delat rozvody, hlavu, vacky a stale to nejezdi... mam trochu obavy, ze to bude stejne i s tim novym motorem a ze problem bude nakonec nekde v elektrice
Manzelka vcer vyrazila do prace poprvy Octou k zakaznikum co maji drahou dlazbu, protoze z Bory nekde zacal kapat olej (mam podezreni na to cidlo co je dole na vane). Nejen ze z ty cesty mam hezky statistiky, ale neni uplne spatny vedet, ze uz jede domu. Vyhody moralnich aut me zatim neprestavaj bavit
.

-> Syny 15.04.25 08:18:19: jezdim ted 1.9 96k 310Nm a k tomu nissana s 2.5 se 126kw a 400Nm a i když to má o 700kilo víc tak ten zátah mi přijde větší 

Tak uz mame par seznamovacich km za sebou, ja s tim jezdim do CB a zpet pod 4, manzelka mi to klasicky kazi, ale i tak je ten DLAA 2 litry pod AZD...
Škoda Octavia III, 1,6 Tdi /77 kw/ - od začátku roku 5,14 L/ km, cena za kilometr : 1,743 CZK/ km
děkuji vřele

-> minno:
Ono pak je ještě lepší, když ty pocity rovnou podpoří i ona teorie. Existují auta, který mají maximální výkon motoru mezi 3000-3250. A to je pak prdel, když předjíždíš a opravdu cejtíš, jak ti to nad 3000 otáček doslova zatáhlo ruční brzdu
A je to hrozně nebezpečný, protože to auto dole táhne překvapivě úderně, takřka bez turboefektu, člověka to namlsá a odo to v půlce předjížděcího manévru zdechne a musíš řadit.
Ono pak je ještě lepší, když ty pocity rovnou podpoří i ona teorie. Existují auta, který mají maximální výkon motoru mezi 3000-3250. A to je pak prdel, když předjíždíš a opravdu cejtíš, jak ti to nad 3000 otáček doslova zatáhlo ruční brzdu

A je to hrozně nebezpečný, protože to auto dole táhne překvapivě úderně, takřka bez turboefektu, člověka to namlsá a odo to v půlce předjížděcího manévru zdechne a musíš řadit.
-> Syny 15.04.25 12:18:50: Dvojlitrovú naftu som šoféroval len pár km pri testovaní kolegovho Passata a za tak krátku dobu to neviem vyhodnotiť :)
Každopádne s naftou na mňa nechoďte
-> palinator 15.04.25 12:29:47: Teóriu neriešim, len som sa snažil opísať pocity a že aj tak je to všetko len zvyk a wow efekt trvá vždy len chvíľu
Každopádne s naftou na mňa nechoďte


-> palinator 15.04.25 12:29:47: Teóriu neriešim, len som sa snažil opísať pocity a že aj tak je to všetko len zvyk a wow efekt trvá vždy len chvíľu

-> minno:
Měli bychom si opět ujasnit, co je to točivý moment motoru, co je to výkon motoru a proč se na brzdě z nějakého divného důvodu uvádí výkon na kole.
Pokud si chceme hrát s momentem, je pak potřeba udělat přepočet dle převodového poměru, abychom dostali točivý moment na kolech. Při tom přepočtu náhle uvidíme, odkud se vzalo tolik krouťáku navíc, když pojedeme o 2 kvalty níže, v pásmu kde už nejvyšší točivý moment motoru dávno není.
Měli bychom si opět ujasnit, co je to točivý moment motoru, co je to výkon motoru a proč se na brzdě z nějakého divného důvodu uvádí výkon na kole.
Pokud si chceme hrát s momentem, je pak potřeba udělat přepočet dle převodového poměru, abychom dostali točivý moment na kolech. Při tom přepočtu náhle uvidíme, odkud se vzalo tolik krouťáku navíc, když pojedeme o 2 kvalty níže, v pásmu kde už nejvyšší točivý moment motoru dávno není.

-> minno 15.04.25 12:05:53: Spis to vnimam tak, ze nad 4000 rpm to porad nejak tahne, oproti TDI, ktery je v techhle otackach uz mrtvy. Ale ten rozdil oproti Golfu je v te akceleraci bohuzel hodne znatelnej (320 VS 200 Nm). Si nikdy nejel s dvoulitrovou naftou? :) Navic o tech 1,4 se obecne rika, ze jsou o dost zivejsi nez ty 1,5, tak to tak asi nejspis opravdu je...
-> Syny 15.04.25 08:18:19: Si asi zbytočne moc zhýčkaný niečim lepším
Ja jazdím na striedačku s 44 kW/103 Nm a 92 kW/200 Nm (+300 kg na váhe vozidla) a tá 44 kW je síce slabučká, ale dá sa s tým jazdiť úplne v pohode, akurát sa to musí trochu viac točiť (hlavne v kopcoch), ale viacemenej je to len o zvyku. A ako to takto striedam, tých 92 kW mi stále príde ako celkom slušná raketa a naopak tvojemu tvrdeniu musím oponovať, nad 3000 ot/min. sa to takmer ani nemusí točiť, pretože plný krúťak to má už od 1500. Ale možno je to ešte tým ne-evo motorom, ako sme už spomínali.
