
Není divu, že jsou po dvaceti letech vyžrané hlavy a dosedací plochy vložek v bloku, když v tom byla chladicí kapalina měněná jednou na garančce, když to bylo 3 roky nový auto a od té doby je tam furt ta původní, možná dolévané vodou...
...to je holt úděl levných a jednoduchých motorů. Když se zničí motor, který koupíš komplet za dva, tři litry, tak ušetřené náklady na údržbu obhájíš. Ale když máš za náhradní motor dát desetinásobek a desítku za práci, tak už si rozmyslíš, jestli na tom budeš škudlit desetikoruny za pravidelný servis...
Ty OHV navíc zažily dobu, kdy do nich šprtal každý, kdo měl doma kladivo, kombinačky a sadu klíčů a Temac byl o stovku levnější, než Elring, modernější motory (a vozy obecně) už jsou z doby, kdy uživatel vozu sotva zvládne dolít do správné díry olej a kapalinu do ostřikovačů a jezdí se pravidelně do servisu...
Takže zase tak černě bych to s tou kvalitou tehdejší produkce neviděl, ale fakt záleží na úhlu pohledu. Dnešní vozy určitě nevyžadují tolik servisních úkonů, jako vozy starší, ale když už nějaký servisní úkon je potřeba, pak je řádově dražší (a náročnější)... - vše má své klady a zápory a každému vyhovuje něco jiného
