-> palinator: No tak on se ten původní dvanáctiválec nevyznačoval zrovna dvakrát velkou spolehlivostí a výkonem. Prej snad nejčastějc praskaly naftový trubičky, rádo se to zadíralo a spousta dalšího. A hlavně je to motor původem ze šedesátých let a narozdíl od motorů do zamračených se moc dlouho nevyráběl, takže už byl i problém s ND a Šumperk byly poslední dílny, kde tyhle motory generálkovali ve větším a ty už to taky nedělají nějaký ten rok... nevím jestli 5...10let.
JInáč s tím topením... blbý to je, výměník voda/voda by se asi dal udělat výkonější, ale zase ten EBR má i svoje výhody. Dá se načasovat, takže si naprogramuješ topení hodinu před tím, než přijdeš třeba z nocležny a máš v oddíle teplo a na stanovišti jen zapneš fukary a do 5ti minut máš teplo i tam. Jasně dalo by se udělat obojí, ale je tu klasickej problém s penězma. A regionka topí EBRem, ohřívá vodu ve výměníku a ta za pomocí čerpadla koluje topnýma článkama vedoucíma podél oddílu u stěny, pod krytama.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
10:52:54
01.02.2012
01.02.2012

rené
18:01:12
31.01.2012
31.01.2012

palinator
-> rené:
Ty KS 12 V 170 DR stály za hovno? To je docela blbý, když se topí naftou a odpadní teplo jde pryč. Tam je nějakej problém v provozu?
Jinak 814 taky topěj z bufíku? Má to výměník?
Ty KS 12 V 170 DR stály za hovno? To je docela blbý, když se topí naftou a odpadní teplo jde pryč. Tam je nějakej problém v provozu?
Jinak 814 taky topěj z bufíku? Má to výměník?
17:38:59
31.01.2012
31.01.2012

Toňas
-> rené: jasný, to stim jističem znám, ale unás zvedly teplotu ve vratný větvi z 46stupňů na 76stupňů takže výměník funguje opravdu parádně..... na léto to zase vrátěj zpátky, je to jen softwarová úprava....
16:49:13
31.01.2012
31.01.2012

rené
-> palinator: 853 už není žádná, jen remotorizace 854, jinak jak bylo řečeno je to jedna z oblíbených kratochvílí bufíků. Jináč odpadní teplo z dieselu se hromadně vyhání ventilátorama do luftu.
-> Toňas: No ona ta 854ka má sice výměník voda/voda, ale je to spíš nouzový řešení, když EBR odmítne poslouchat. A kor v zimě nejde interiér moc dobře vytopit. Jinak primárně je vytápění sice teplovodní, ale právě z bufíku a tim to topí velmi dobře. A kor když shodíš jistič FA27 a topíš natvrdo, tak se dá udělat v oddíle celkem sauna. A rozhodně to není jen pražská specialita.
-> Toňas: No ona ta 854ka má sice výměník voda/voda, ale je to spíš nouzový řešení, když EBR odmítne poslouchat. A kor v zimě nejde interiér moc dobře vytopit. Jinak primárně je vytápění sice teplovodní, ale právě z bufíku a tim to topí velmi dobře. A kor když shodíš jistič FA27 a topíš natvrdo, tak se dá udělat v oddíle celkem sauna. A rozhodně to není jen pražská specialita.
13:23:40
31.01.2012
31.01.2012

Toňas
-> palinator: Je, jak řada 810, tak 854 to má, 854 má u motoru ve strojovně výměník voda/voda kde voda od spalováku předává teplo vodě do topení. Bohužel topnej okruh na 854 neni tak dobrej třeba jako na voze 954 a stále se spouští bufík aby tam bylo v oddíle pro cestující aspon 18stupňů. Nevim teda jak to maj Pražáci ale unás to je takhle...
13:17:57
31.01.2012
31.01.2012

palinator
-> Toňas:
Je tam vůbec řešený topení odpadním teplem od dieselu?
Je tam vůbec řešený topení odpadním teplem od dieselu?
13:08:44
31.01.2012
31.01.2012

Toňas
-> palinator: to byl kouř od topení nejspíš, jak bufík sepne a třeba blbě hoří nebo tam de moc nafty tak to hulí a vypadá to jako pára....
22:21:39
30.01.2012
30.01.2012

palinator
-> rené:
Já myslel, že ta skříň byla licenční.. a z ní níže jmenované vycházely.
Jo, takovej nějakej pazvuk při rozjezdu jsem slyšel, docela jsem nevěděl, co se dělo.
Ještě se zeptám.. tuhle jsem viděl tuším 853 a z levý strany se jednou za čas vyvalila hromada páry, pak to vždycky postupně přestalo a za chvíli zase. Co to mohlo bejt?
Já myslel, že ta skříň byla licenční.. a z ní níže jmenované vycházely.
Jo, takovej nějakej pazvuk při rozjezdu jsem slyšel, docela jsem nevěděl, co se dělo.

Ještě se zeptám.. tuhle jsem viděl tuším 853 a z levý strany se jednou za čas vyvalila hromada páry, pak to vždycky postupně přestalo a za chvíli zase. Co to mohlo bejt?
22:10:31
30.01.2012
30.01.2012

rené
-> palinator: Vynikající stroje. Rozjezd stylem škub s napůl otevřenými dveřmi nemá chybu. Jojo a u nás se dělaj s dveřma takový brikule... A hlavně signál uwaga při zavírání dveří zní jako kdyby si spolucestující usral, ale snažil se to za každou cenu udržet. Teda aspoň na těch co jezdí v Katowicích a kolem J.Góry.
Jo a na švýcarský licenci byly postavený snad akorát 140tky a týkalo se to především podvozků. Slavná spojka Séscheron nebo jak se to píše.
Jo a na švýcarský licenci byly postavený snad akorát 140tky a týkalo se to především podvozků. Slavná spojka Séscheron nebo jak se to píše.
21:26:21
30.01.2012
30.01.2012

palinator
-> Michal N 283:
No, třeba řada 121/130/140/180 a odvozeniny jsou postavený na kastlích tuším švýcarské licence.
Ale taková Laminátka, to je bomba.
No, třeba řada 121/130/140/180 a odvozeniny jsou postavený na kastlích tuším švýcarské licence.
Ale taková Laminátka, to je bomba.

21:20:15
30.01.2012
30.01.2012

Michal N 283 - zrušená registrace
-> WMA - navigátor :): poľské mašiny majú otrasné svetlá...československé loko majú najkrašie vzhľadové spracovanie zo všetkých na svete asi...hlavne tie staré
21:14:23
30.01.2012
30.01.2012

WMA - navigátor :)
-> palinator 30.01.12 19:38:07: no to je ale hnus,fuj! Pripomina mi to nejakyho prikrceneho pripos*aneho skreta z pohadky.
20:56:31
30.01.2012
30.01.2012

Péďa17
praha smíchov
20:55:22
30.01.2012
30.01.2012

Péďa17
praha smíchov
20:45:02
30.01.2012
30.01.2012

palinator
-> Vojťas:
Jo, nebo taky dřevolíno.
Jo, nebo taky dřevolíno.

20:44:05
30.01.2012
30.01.2012

Vojťas
-> palinator: kamos tim obcas jezdi dom z prace a rika tomu zebrinak :D ze pry dreveny lavice ci co :D no mazec pry
19:38:07
30.01.2012
30.01.2012

palinator
Zažil někdo vás jízdu s touhle sračkou? Já bych se toho bál, zlatej žabotlam.
Přezdíváme ji kvůli všudypřítomným cedulím "Uwaga!".

12:43:50
25.01.2012
25.01.2012

1560 - zrušená registrace
Tady je +6 :-))) Jaro.
08:49:31
25.01.2012
25.01.2012

Toňas
-> rené: My ho můžem rozdávat, unás na dnešek zase mrtě nasypalo a momentálně mi teploměr venku ukazuje -12stupnů
21:56:31
24.01.2012
24.01.2012

Péďa17
tahle fotka je krásná
18:32:08
24.01.2012
24.01.2012

rené
-> Toňas: Já chci taky sníh... 

15:34:24
23.01.2012
23.01.2012

Toňas
Dnes v Janovicích u Trutnova, kapánek chumelilo a 810 prostě drhla o sníh vším co je pod podlahou, tak jsme na to dostali silnější stroj
15:57:04
19.01.2012
19.01.2012

Bobesh
Tady je pár fotek s otevřenou krabicí:www.google.cz/search?q=Re
pas+SN...
15:42:30
19.01.2012
19.01.2012

U-Geen
-> Hurdis: zrejme maji integrovane recyklacni procesy primo ve vlaku :)
15:31:57
19.01.2012
19.01.2012

Bobesh
-> Hurdis: Nojo,tuhle jsme měli nějaké zpoždění na trase Montpellier-Lille,tak tam souprava dobrou hodinu stála,tak byl fasuňk. Inu,to není ČD...
15:28:47
19.01.2012
19.01.2012

Hurdis
-> Bobesh: No dostat proviantní krabici s nápisem Repas....
15:25:49
19.01.2012
19.01.2012

Bobesh
Toto je potravinový balíček,který je vydáván při větším zdržení na tratíchTGV SNCF. Komplet,pečeť neporušena. Obsah zhruba co se pamatuju:250ml vody,1xjakási paštika,1Xzeleninové pyré,balení keksíků,ovocné pyré,sucharypastilky,příb
or+další hovadinky. Dávám to sem a ne do inzerce,jelikož to ocení někdo,kdo je trefenej šínou,ne autař. Měl by někdo zájem,nebo to mám prohnat kotlem?

12:09:24
18.01.2012
18.01.2012

rené
-> 1560: A co jsem si tak vzpoměl na jednu chuťovku... Ikdyž to byla v podstatě mimořádnost. Náhrada za tramvaje ze Smíchova na Řepy. Výtečná záležitost. Na Knížecí obrat 6 minut, v Řepích 4minuty. Otočilo se to za tu šichtu snad 15x. Dvoudenka, odpoledne nástup, večer souprava na Kladno, ráno souprava z Kladna na Řepy a do dopoledne s tím, že ráno/dopoledne přišlo střídání a člověk měl půl hodiny pauzu na oběd Na Knížecí. Kdo to tam zná, tak ví, že si tam koupí perník a kdejaký svinstvo, ale normální jídlo... Naštěstí cca půl kilometru bylo řeznictví s bufetem.
12:01:54
18.01.2012
18.01.2012

rené
-> 1560: Tak jest. Bohužel. Ropid je na jednu stranu hezká věc na stranu druhou... Jako příklad jedna krásná šichta z loňskýhoi grafikonu(Letos jsou obraty stejný nebo hodně podobný, jen tahle směna je rozseknutá napůl). Pondělní varianta.Nástup 3:00 ráno, příprava regiovagíny, soupravový vlak do Čisovic, takže bez zastavení, s lidma na Dobříš příjezd 5:45, odjezd 6 a nějaká drobná. To by se ještě dalo. Ovšem do Prahy příjezd 7:32 bez delšího pobytu v mezilehlých stanicích a 7:40 odjezd zpět na Dobříš, opět bez pobytů. 9:16 na Dobříši a tady je teda aslespoň trocha času 9:47 odjezd na Prahu a pak souprava do depa, zbrojení atd. konec v 1 odpoledne. Do tý půlhodiny při poslednim obratu je vměstnána "pauza" na jídlo. No nevim jak ostatní, já jí strávil vždy s hlavou v záklonu za silného zvukového doprovodu. O tom že pak hlava padá i během jízdy ani nemluvim. V ostatní dny v týdnu to bylo vylepšeno na dvoudenní šichtu s cca 5hodinovým spaním na nocležně.
Ale cožpak s regionovou to jde, ale ti co jezděj panťáky... Pak člověk fakt nesmí nic zapomenout na druhým stanovišti. Ono než člověk přejde okolo soupravy dvou hliníků a takhle se třeba mezi Prahou a Berounem otočí 8x s jednou pauzou na oběd...
Ale cožpak s regionovou to jde, ale ti co jezděj panťáky... Pak člověk fakt nesmí nic zapomenout na druhým stanovišti. Ono než člověk přejde okolo soupravy dvou hliníků a takhle se třeba mezi Prahou a Berounem otočí 8x s jednou pauzou na oběd...
08:19:39
18.01.2012
18.01.2012

1560 - zrušená registrace
-> rené:
6 minut? To i u autobusů se snažím ve vzorovkách dávat alespoň 10 (pokud to jde, ale jsou i ostrý obraty na otočku), a i tak si někteří stěžujou, že je to málo. A to má člověk u autobusu poněkud míň práce, jak na vlaku.
6 minut? To i u autobusů se snažím ve vzorovkách dávat alespoň 10 (pokud to jde, ale jsou i ostrý obraty na otočku), a i tak si někteří stěžujou, že je to málo. A to má člověk u autobusu poněkud míň práce, jak na vlaku.
01:57:29
18.01.2012
18.01.2012

rené
-> palinator: Dyzajnér měl asi slabší chvilku :-! Humus. Ale pokud to bude fungovat tak jako to mělo fungovat už nejmíň před dvaceti lety, tak proč ne... Nejhorší ale na tom je, že když páni grafikonáři vidí, že nemusíme objíždět, krátí obratové doby na mnohem kratší, než mají třebas tramvajáci na konečných, což je ve finále celkem humus. 6 minut na obrat.... vopovaž se člověče něco zapomenout na opačném stanovišti. Třeba zabržděnou přídavnou brzdu! Hnus.
22:39:19
16.01.2012
16.01.2012

palinator
-> stika87:
Na pohled hrozná sračka.
Na pohled hrozná sračka.

22:31:47
16.01.2012
16.01.2012

stika87 - Maschinenführer
-> 1560: aha dik zajmavy :)
22:16:28
16.01.2012
16.01.2012

stika87 - Maschinenführer
-> Michal N 283: asi na nakou regionalni trat vid ;-)
22:13:58
16.01.2012
16.01.2012

Michal N 283 - zrušená registrace
-> stika87: nové riadiace vozne ČD,asi už po testácií
22:11:20
16.01.2012
16.01.2012

stika87 - Maschinenführer
bohuzel lepe nevyfoceno :(
22:10:28
16.01.2012
16.01.2012

stika87 - Maschinenführer
co je toto ?
21:51:20
16.01.2012
16.01.2012

ZdeněkH - zrušená registrace
Ty jo kde jsou ty doby kdy jsem jako děcko školou povinné chodil do Maloměřic sledovat vlaky jak projíždí a jak to rozřazují
21:48:43
16.01.2012
16.01.2012

Michal N 283 - zrušená registrace
21:41:09
16.01.2012
16.01.2012

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Péďa17 16.01.12 21:24:01: Pěkný, to musí být stroj... dvakrát větší výkon. 

21:33:44
16.01.2012
16.01.2012

Vojťas
-> Péďa17:
husty,to by se nam ani cely neveslo do haly 


21:24:01
16.01.2012
16.01.2012

Péďa17
Kysak
21:21:15
16.01.2012
16.01.2012

palinator
Nemaj šátorácký autíčka vepředu světla z Laminátky?
21:20:28
16.01.2012
16.01.2012

Vojťas
Vladivostok, kurva že dlouhy :D
21:13:11
16.01.2012
16.01.2012

Vojťas
Tu mám vlastně něco z Ruska, maj tam takový krávy velký 

21:06:36
16.01.2012
16.01.2012

Péďa17
České Budějovice
21:05:56
16.01.2012
16.01.2012

Péďa17
a jedna z Brna
21:05:48
16.01.2012
16.01.2012

Michal N 283 - zrušená registrace
-> Vojtisek: asi Česká Třebová
21:05:24
16.01.2012
16.01.2012

Čokin
-> Péďa17: Česká Třebová ???