Mašinfíráci :-)

prohledat
1039 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.04.2011 do 24.12.2023, založil/a palinator
řadit dle data
22:03:32
24.12.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> ajok: 3 dementi, kterejm se nemuze nic stat no.
21:57:28
24.12.2023
ajok
-> Jarda/felda 24.12.23 11:10:35: tezko rict, jak to maji osetrene, kdyz ono se vse oje*ava,

napr. u tvarecich stroju stacilo puvodne pro dvourucni ovladani seriove zapojeni tlacitek, jenze na jedno stacilo dat cihlu a obsluha to mohla ovladat jednou rukou a o druhou prijit, pak u typu II uz bylo, ze pri stlaceni jednoho se tim druhym spustil stroj pouze 1x a to druhe se muselo na nove spusteni znovu uvolnit a stisknout a dnes jediny povoleny typ III, doba mezi zmacknutim tlacitek nesmi presahnot 500ms, jinak se stroj nerozjede, no uz jsem videl, ze si delnik udelal pripravek, takovou listu, ze jednou rukou spinal najednou obe tlacitka, takze komu neni rady a kdo chce o tu ruku nebo alespon prsty prijit... bohuzel dost casto ohrozuji i ostatni8
17:17:24
24.12.2023
SO545
-> Jarda/felda 24.12.23 11:10:35: asi pre posunovanie......4
11:10:35
24.12.2023
Jarda/felda
-> darklord 24.12.23 10:44:18: správně ne, stejný jako nákladáky, bez vzduchu nemají odbrzdit, ale určitě tam bude nějaký manuální odbrždění
10:44:18
24.12.2023
darklord
Mal som za to ze dnesne vagony bez tlaku v brzdach sa hybat nemozu a je tam nejaky override pre vynimocne pripady? Takze niekto zanedbal kontrolu?
18:11:58
23.12.2023
ajok
-> michael 23.12.23 17:22:55: ze i todle se jeste dnes muze stat8 takto u Krouny pamatuji asi 20 mrtvych

cs.wikipedia.org/wiki/%C5 %BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_neh oda_u_Krouny
09:26:41
04.10.2023
palinator
-> Syny:

Hodně záleží i na tom, jak je dlouhá vzdálenost mezi výstražníky. A co se týče stanic, záleží, jestli je ten začátek přibližovacího úseku směrem od přejezdu až za protisměrným odjezdovým návěstidlem, nebo ještě před ním. V druhém případě přejezd do výstrahy bezprostředně po postavení VC nejde. Lze také vlaku návěstit nižší, než traťovou rychlost, čímž se doba výstrahy výrazně zkrátí. Typicky v případě, kdy plná rychlost nemá dopravně žádný význam, případně jí vozidlo nedosahuje.

To je ale možné pouze na staničních přejezdech.
upraveno 2x, naposled 04.10.2023 09:29:37
22:15:00
03.10.2023
Syny
-> Bukaj: Jak už tady padlo dřív, tak předzváněcí doba (vzdálenost) je různá dle typu trati. Takže někdě je ta vzdálenost delší a zahrne i nádraží. Ale to se tady pořád bavíme o "přibložovacím" úseku - tedy to co je před vlakem. Pochopil jsem z toho co tu padlo, že jakmile má vlak postavenou cestu, tak přejezd bliká. Ale to je jiná situace než když vlak už projede. Tam přejezd přestane blikat většinou hned po projetí posledního vagónu nějakého místa pár metrů od přejezdu (pokud smaozřejmě nepřijíždí nebo nepojede další vlak směrem k přejezdu).



U nás třeba přejezd začne blikat když je vlak ještě ve stanici, která je 750m od toho přejezdu.
22:00:20
03.10.2023
Bukaj
-> Sita 03.10.23 10:21:51: Stejný je to "u nás" na přejezdu ve Vraném nad Vltavou (jednokolejná trať "Posázavského pacifiku" s vícekolejným nádražím, kde se obvykle vyhýbají soupravy).

už jsem si zvykl, že pokud přes Vrané jedu "v celou", tak pravděpodobně zůstanu pár minut stát na šraňkách.

Nádraží je na dohled od závor a pokud jede vlak a v nádraží nečeká jiná souprava v opačném směru na "střídání", tak po projetí vlaku se závory většinou zvednou. Ale často je to tak, že do nádraží přijede souprava z jednoho směru a čeká na soupravu ze směru druhého a celou tu dobu jsou šraňky dole, i když jedna nebo obě soupravy stojí na nádraží...

Nevím, jaká je minimální vzdálenost pro automatický zabezpečovací úsek přejezdu, ale asi těch pár set metrů je málo. Nicméně znám i přejezdy blíže nádraží a tam to jde...



...opačný extrém je třeba přejezd v Řevnicích - tam jsou šraňky víc dole než nahoře a nebýt objízdní trasy (podjezdu) a prastarých světelných infotabulí "závory zavřeny", tak tam ve dvou ze tří cest stojím 10 minut na přejezdu...3
18:36:55
03.10.2023
Vojťas
No těžko říct co se stalo, těch možností je spousta, mohlo něco odpoutat jejich pozornost a ten vlak tam je hned. Každopádně se tam těch okolností k jejich smůle určitě sešlo víc.
16:48:32
03.10.2023
StepaNoFUN
-> palinator: Nemluvil jem o koleji ve výluce. Ale dělali jsme u nádraží, kde po tý krajní koleji nejezdilo nic. A stejně jsme tam měli nařízíno, že tam musí stát jeden šmudla navíc a hlídat, jestli něco náhodou nejede. A to tam jezdily jen motoráky a skoro krokem, protože na tom nádraží zastavovali.
16:29:17
03.10.2023
Vojťas
-> palinator: ale at ses jakkoliv spravenej tak za svou bezpecnost si rucis sam. To ze on se ma venovat trati je vec jina.
upraveno 1x, naposled 03.10.2023 16:30:28
16:08:27
03.10.2023
palinator
-> Syny:

Ona podbíječka dělá větší rachot, než ten vlak. Dokonce stačí, když vede trať zástavbou, kde je nějaká rušnější ulice a i při bezvětří slyšíš úplnou piču. V kombinaci s obloukem olemovaným protihlukovkama a rychlostí 80 a víc, moc příjemná práce. Ale my neprovádíme "práci na zařízení", jsme v jakémsi těžko řešitelném právním vákuu. Když se to dělalo kvůli probíhající kontrole v DK poctivě, z hodiny jsme dělali dohromady 10 minut.
16:00:32
03.10.2023
Syny
A ti makáči mají sluchátka? Nebo jakto, že vlak neslyší? Já s malou chodím na nádraží u nás celkem často čučet na vlaky a vždy je slyšet docela dost dopředu jak už "zvoní" koleje, než vlak vůbec přijede. Taky bych čekal, že třeba fíra zatroubí, když tam vidí makáče na kolejích, ale tam tedy je předpoklad, že na tu cestu kouká, no...
15:56:59
03.10.2023
palinator
-> Vojťas:

Pak je blbý když fíra čumí do mobilu... Kor ty co jezděj s Elefantama na AVV jsou na to experti. Jednou nás taky málem přejel, když se rozjížděl ze stanice.
upraveno 1x, naposled 03.10.2023 15:57:25
15:55:17
03.10.2023
Vojťas
-> StepaNoFUN: Ano jeden ze skupiny je vzdy hlidka, bezpecnost je na nich. V tomhle vetru, pokud foukal ze spatne strany, si dokazu predstavit ze sto metru od lesa ze kteryho vlak vyjel o nem ani nevedeli...
15:37:50
03.10.2023
palinator
-> StepaNoFUN:

Pokud je kolej ve výluce, tak se ve svém průjezdném průřezu považuje za bezpečné místo.

Pokud není, sjednávají se podmínky práce na zařízení, je tam buď stráž a nebo je pracovník zpravován o plánovaných jízdách vlaků, musí potvrdit že rozuměl hlášení, atd.



Zatim nevim, kdo co posral a co se tam mělo dít.



E: ale věř, že se to stane snáze, než se zdá
upraveno 2x, naposled 03.10.2023 15:38:53
15:15:10
03.10.2023
StepaNoFUN
www.novinky.cz/clanek/kri mi-vlak-srazil-ctyri-lidi- 40445458

Dotaz na znalé drážních předpisů - to nemusí jeden čumět, jestli něco náhodou nejede?

Nám tvrdili že i při práci v ochranným pásmu snad 20m (kuwa to je doba, co jsem ten strojničák dělal a už si howno pamatuju) od kolejí i když tam nic nejezdí tam musí bejt jeden, kterej to jen hlídá.
11:09:18
03.10.2023
Sita
-> palinator: diky, zkusim se na to zamerit, ale myslim, ze to zustava praveze zavreny v obou smerech.
11:01:37
03.10.2023
palinator
-> Sita:

Jo já myslel že ten přejezd zůstává zavřenej i když přes něj přejede vlak a stojí v zastávce.. na mapě jde vidět počítací bod ještě před hranou nástupiště, takže po uvolnění toho úseku by měly jít závory normálně nahoru.



Z opačného směru je to ale v pořádku, že je přejezd zavřený. V trati jsou přejezdy spouštěny přítomností vlaku v přibližovacím úseku, běžnou obsluhou to nikdo neovlivní. Ve stanicích (neplést se zastávkou na širé trati jako je tato) lze mít otevřený přejezd před vlakem, pokud jeho krycí návěstidlo je na Stůj. Nicméně v takovémto případě to pro krátké zastavení také nemá smysl. Dispečer, který by od tohoto návěstidla stavěl cestu, nemůže vědět, jak dlouho trvá nástup/výstup cestujících, dokonce ani neví, jestli vlak pořád jede nebo už stojí v zastávce. Přejezdy na pager se u nás moc nevyskytují a byla by to krajně nebezpečná věc.

Je nutné taky zohlednit dobu, která trvá od požadavku na zavření přejezdu kvůli vyklizovacím dobám, apod. To dost zdržuje.
10:34:11
03.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 03.10.23 09:50:33: Hezky popsané. Ten zvláštní mrtvolný a těžkopádný pocit. Co se týká individuí, těch máme plnou Plzeň a nádraží taky. Teď se naštěstí rekonstruuje, takže nemají tolik prostoru. Ten zvláštní dojem a jsou to jen střípky, moc nevylepší ani např. skákání po panelech v kolejišti na nádraží v Nepomuku a poté šplhání z nezvýšeného nástupiště do vagónů. Ale jak říkám, pro děti je to dobrodružství a pro nás možnost se pustit volantu.



Co se týká open space, jsem za něj raději. Bacily se rozptýlí a pokud si chcete někam něco dát, nejste omezeni půdorysem kupé.

Naposledy jsem pod sedačku strčil i složenou trekingovou tříkolku (kočárek) s velkými koly. 1
10:21:51
03.10.2023
Sita
-> palinator 02.10.23 20:09:32: jedna se o prejezd P1576 - Vrábče en.mapy.cz/zakladni?sourc e=tra...

Kdybys mel cas, zkus se mrknout, nepotrebuju to nijak hrotit, dnes uz tolik nejezdim, ale zajimalo by me jestli to technicky jde bezpecne udelat nebo ne, aby kdyz je vlak v zastavce mohly auta jezdit a az nez se uvede do pohybu se prejezd zavrel.
upraveno 1x, naposled 03.10.2023 10:22:32
09:50:33
03.10.2023
Sita
ja mam za sebou 8 let jezdeni CB-Plzen do skoly. Kdo zna tenhle smer, vi, ze vzdy byl a dodnes je "vlakovej". I kdyz jsem pak mel uz auto, vzdy jsem radsi jel vlakem, protoze se tam dalo delat a taky ta silnice mezi CB a Plzni byla (a dodnes je) dost o hubu:D Moc me nebavilo zit na koleji, takze jsem dost casto jezdil i denne sem tam. Z prvnich brigad jsem si koupil notebook (tehdy jeste rakouskej Gericom :), kterej vydrzel presne 2hod, takze jsem si ve vlaku udelal skolu a doma uz jsem se k tomu nemusel nutit.

Vic mi vyhovuje styl "autobus" nez kupatka a taky jsem se snazil jezdit s pracujicima, tj. v 5 rano a 4 odpoledne. Za trest bylo jezdit s tema, co se jedou nekam bavit (hokej, fotbal, vylety a jina "kultura"), na to jsou kupatka peklo. Dnes uz jezdim jen Prahu a tady mezi nasi vesnici a Budejcema a rozhodne radsi mam autobusy. Do Prahy beru nejradsi RJ (Student Agency:), protoze proste k silnicim mam daleko lepsi vztah nez ke kolejim. Vlaky mi vubec nevadi a jsem rad, ze kupatka mizi (aspon co tak vidim), ale cela ta drazni atmosfera na me nepusobi dobre, cely je to takovy mrtvolny, tezkopadny, nadrazni budovy zdemolovany a i kdyz se opravi tak jsou plny divnejch individui na ktery nemam naladu... :D
upraveno 8x, naposled 03.10.2023 09:59:14
09:08:02
03.10.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 03.10.23 08:45:42: Tak ale co si budeme povídat, ty jsi co se týká přepravních preferencí všechno jen ne normální 3 Ty starý vlaky určitě měly něco do sebe, ale většina lidí třeba tu klimu ocení daleko víc, než hraní na kytaru na plošině (nic proti němu).



Ale pořád je tohle všechno nadstavba, základ je, že to musí jezdit co nejčastěji a nejspolehlivěji. A za mě teda ještě aby to nebyl totální humus. Když by byl čistý a funkční žabotlam, tak ho zvládnu taky (byť v létě by mi ta klima chyběla)... ale -> palinator: ti vysvětlí, že "není kapacitní". Což je v Praze trochu problém.
09:00:34
03.10.2023
palinator
-> Bukaj:

Já teda když si můžu vybrat jestli jet s koženkou a umakartem, tak si radši sednu do toho zmrzlého plyše open-space. 3 Na drtivé většině spojů si navíc moderní nebo modernizovaný vůz s kupé můžeš vybrat.



Jinak fascinovalo mě, že když teď v Královehradeckým kraji oznámili, že skončily poslední motoráky 810, na který lidi několik desetiletí nadávali, protože ten komfort, hluk, vibrace a vedro je v tom fakt příšerný, tak najednou všichni nadávali jaké jsou nové vlaky hrůza a že 810 byla nejlepší. Akorát že vůbec.
08:45:42
03.10.2023
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 02.10.23 21:45:11: Houbeles - lidi jezdí vlakem, protože chtějí nebo musí (do práce, studenti, důchodci,...), totéž platí o ostatních způsobech přepravy. Na vizuál hledí tam výletníci na historických parních jízdách.

Jsou lidi, pro které vlak není - ne proto, že by byl zastaralý nebo špinavý - prostě nesplňuje potřeby.



Vlakem jsem rád jezdil do přelomu tisíciletí - třeba na vandry apod. - na větších tratích kupátkové vozy a na lokálních motoráčky, případně k tátovi do Libčic panťákem ("žabotlam") - vše sice staré, ale v celkem slušném stavu, snadno udržovatelné (koženka, kov, umakart, sklo, guma, stopové množství plastu).

Pak se začaly objevovat "modernější" nové nebo zgenerálkované vagony a už to nebylo ono - místo kupátek sedačky jako v autobuse ("open space"), okna, která nejdou otevřít (jen vyklopit na ventilačku horní část nebo vůbec), klimatizované vagony, ve kterých se mi dělá blbě a je v nich zima i v létě, místo plošiny vzadu v motoráčku, kde se zpívalo s kytarou, sedačky nebo kabina "obousměrných" vozů, místo omyvatelné koženky, kovu a umakartu plyšové (věčně zahumusené) potahy, měkký plast s hrubou strukturou a laminátové panely, často poškrábané, s rozmazanými stopami po čištění malůvek atd...

Dneska už vlakem prakticky necestuju - není důvod. Myslím, že naposledy jsem ve vlaku seděl v USA v září 2016 - a i tam vyjde na cestu přes několik států finančně lépe autobus (až na ty noční přestupy3) - 800 km jsem tam jel busem za 4 dolary plus 2 USD za místenku 9
22:55:10
02.10.2023
gim
-> saskyn2: mám chalupu na druhý straně dálnice a o kus dál. Autem 45m, kombo bus do MB, pak vlak je cca na hodinu a půl. Čistě vlakem to je na 2h a víc, dle přestupu. Plus metro. Ale taky si to občas dám, je to v PIDu za 70kč.

Edit. Dojel bych za podobný čas v tuto hodinu.
upraveno 1x, naposled 02.10.2023 22:57:26
22:53:52
02.10.2023
Syny
-> saskyn2 02.10.23 22:38:29: Jo tak to pak dojedeš všude, to je fakt 3
22:51:59
02.10.2023
saskyn2
-> gim: Však jak píšu teď chci jet. A teď prostě nic rozumne nejede. A je v tom i cesta z Lustenic do Rejšic. Jinak přes den by se to asi dalo cca za pouhé 3h.
22:48:28
02.10.2023
gim
-> saskyn2: to je, ale nějakej extrém? Nymburk je cca 30m a do Luštěnic cca to samé, nebo jiný Rejšice?
22:38:29
02.10.2023
saskyn2
-> Syny: Jak nedojedu? V tom už je započítaná 22 minut cesta tady na nádraží a pak 45 minut pěšky přes pole z vedlejší vesnice kde je nádraží 4
upraveno 1x, naposled 02.10.2023 22:39:47
22:33:42
02.10.2023
Syny
-> saskyn2: A to počkej až zjistíš, že někam tím vlakem nedojedeš vůbec 3
22:22:31
02.10.2023
saskyn2
At teda jen nehejtuju a nestraně spočítáme výhody a nevýhody3 Právě jsem se hypoteticky rozhodl jet na chalupu. Cesta Horní Počernice-Rejšice. Nic tam hypoteticky nepotřebuju, tudíž nepotřebuju vést nic v kufru. Můžu jet autem, jezdím to 25 minut, podle předpisů 30 minut. Ok, dávám to do googlu že pojedu vlakem a tradááá 6h52m3 tvl to tu chalupu raději prodám3 3



Edit: na mapy.cz mi to spocetlo 4h19m
upraveno 1x, naposled 02.10.2023 22:59:54
22:10:12
02.10.2023
saskyn2
-> StepaNoFUN: časově od nádraží k nádraží, nebo od místa k místu určení? Já třeba když holky jedou do Bedřichova tak tam někdy jedu za nimi. Bud hodinu autem...nebo 1,5h autobusem do Liberce když pro mě přijedou oni autem, nebo 2-3h(dle toho jak to vyjde) autobusem s 2x přestupem. Nebo vlakem asi 4,5h s tím že pojedu autobusem, metrem, vlakem, pěšky na další autobus3 finančně asi 2x tak dražší jak auto. A to pořád ještě musím jet ve vhodnou denní dobu, ne jak to běžně dělám že jedu třeba v 11 večer...
21:59:23
02.10.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Všechno to jde proti sobě. Četnost spojů jde proti rychlosti, komfort a vizuál proti příznivé ceně. Mimochodem zapomínáte na bezpečnost. To je další strana mnohoúhelníku, která do toho hází vidle.



Leccos jde vyřešit, když se to do toho naserou prachy. Ale pak se musí zvednout DPH na mlíko a moc dobře chápu, že to lidem nebude po chuti. A osobně bych řešil tisíckrát podstatnější věci, než Plecháče s opadanou barvou. Například aby bylo v zimě čim svítit.
upraveno 2x, naposled 02.10.2023 22:02:35
21:51:47
02.10.2023
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Jak jsem psal, tak třeba PCE - Olomouc za mně super. Časově bych to autem rozhodně nedal (autem minimálně 1,5 násobek času), mohl jsem si dát (alespoň na cestě tam) pivo, komfort za mně super. Ale je pravda, že jsme jeli první třídou a finančně by to vyšlo ve 4 autem možná líp. A to nepočítám, že jsme jeli 4 z práce a vzít si služebák nebyl problém.
21:45:11
02.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 02.10.23 21:06:55: Ale tím lidi nepřitáhneš. Lidi vytáhneš z auta na příznivou cenou, rychlost, četnost spojů, komfort a pěkný vizuál.
upraveno 1x, naposled 02.10.2023 21:45:46
21:16:49
02.10.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Jo.. tady už je zoubek víc vidět... přitom už to v tu dobu má asi čtvrtej celolak 3

Ale opakuju, v zásadě to stačí.



-> StepaNoFUN:

Tak klínky na stykače a propojky s krokosvorkama jsou základ. 3 Modernější těžkoslovenské stroje vybavené řidící automatikou ale byly prozíravě vybaveny otočným sporákovým knoflíkem, kterým se dal obejít regulátor a zjednodušeným obvodem se přímo ovládaly tyristorové trakční měniče.
21:06:55
02.10.2023
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Zase to ber s tý druhý strany. Na týhle mašině když se něco posere, tak propojíš pojistky 13 a 16 (čísla si přesně nepamatuju, to střílím od boku, ale s jedním fírou jsme se o tom bavili) a jede to dál v neblokovaným režimu. U těch novejch ty počítače jednoduše nepřesvědčíš.
21:02:11
02.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 02.10.23 20:44:35: Tady je ještě líp.

trainweb.cz/foto/lokomoti va-242-254-1-veseli-nad-lu znici-ripec-26200



Akorát, že foto je vosum let starý a ten vlak vypadá zvenku furt stejně. 1

Kolik je to starý 40 - 50 let?
20:54:33
02.10.2023
StepaNoFUN
S tou Wifi mi to tou cestou do Olomouce a zpátky vycházelo asi stejně jako s datama. Kde nebyly data, nešlo ani Wifi... Kdy byly data, byl jsem na datech, protože ta WiFi nebyla nic moc...

My máme v práci naštěstí aktuálně 13Gb. To nevyčerpaám ani kdybych se po...
20:50:12
02.10.2023
gim
-> saskyn2: jj pro jednoho i dva určitě je. Hlavně ve vlaku zvládnu vytvořit nějaké hodnoty. Za volantem vyřeším v lepším případě 1/3 práce po telefonu, ale jsou věci co se tak dělat nedají.
20:44:35
02.10.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Vždyť je to pěkný, nevim co se ti nelíbí... co by za to dala kdejaká místní stodvacítka. 3
20:43:10
02.10.2023
palinator
-> saskyn2:

Jo, já mám jen 3 GB protože škudlim. 3 A ostatní můžou mít z funkční Wi-Fi bonux v tom, že jednak mají vozy často značný útlum mobilního signálu, druhak vozy mají internet od dvou operátorů jestli se něco nezměnilo.
20:41:58
02.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 02.10.23 20:39:41: Ne, jenom že to bylo i takhle vopelíchaný a stejně barevný.
upraveno 1x, naposled 02.10.2023 20:42:21
20:39:41
02.10.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Je to to samý jen to má jinou barvu. Dokonce ta Synyho je starší. 3

Co se týče kvality tratě, je to prostě do velké míry dávno dané a už se to moc nezmění. Udělat blbou přeložku je extrémní problém i na naprosto klíčových úsecích koridorů, na vedlejších tratích je to úplně no go. I kdyby na to byly peníze, tak vyběhnou vagony námitek od obcí a spolků. Studie proveditelnosti vyjde tak možná okolo Prahy.
20:36:23
02.10.2023
saskyn2
A to fakt někdo v dnešní době potřebujete wifinu? Však data jsou za šušeň to by mě asi jeblo bez dat, já jsem zvyklej do toho čumět v rámci úspory času při jakýmkoliv čekání od doktora přes stk, úřad, prostě kdekoliv. Pokud teda zrovna nechcete stahovat nějaký německý fekal porno3 Ale a to se ve vlaku stejně čumí blbě ne3
20:35:56
02.10.2023
saskyn2
-> palinator 02.10.23 20:09:32: jo však já taky píšu že souhlasím s tím jak to funguje, nový vlaky nic stejně nezachrání.
Extreme Tyres