-> Domajz: No jedna z aspirantek na muzejní stroj. Proto ten retro nátěr, dva sběrače na jednom čelním motoráku atd.
Jináč něco ze dneška(vlastně už včerejška). 312tun na háku, 25 a více promile stoupání prokopským údolím, rychlost max 30km/h a řev motoru slyšitelný 3kilometry daleko.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
14:17:14
28.05.2012
28.05.2012
Domajz
druhá foto, sorry fotil jsem to z vlaku pres sklo (neotviraci okna) :)
14:16:14
28.05.2012
28.05.2012
Domajz
Čau fíráci, mám dotaz, v Hranicích (na Moravě) pokaždé vídávám osobák v tomdle "retro" zbarvení, nevíte proč to je? Tydle soupravyy u nás jezdí od nepaměti, ale tyhle barvy nepamatuju, ... nejdriv byly zelene se zlutym pruhem (90. leta) a pak sede s modrym pruhem a ted nastupuje ta nova CD kamuflaz
12:56:23
28.05.2012
28.05.2012
rené
-> haso: Je to Tanvald, však jsem to i odsouhlasil dole :)
01:37:32
28.05.2012
28.05.2012
haso
-> rené 21.05.12 18:17:33: to neni stanica Tanvald?
00:58:36
28.05.2012
28.05.2012
rené
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nic neobvyklýho, tuhle jsem projížděl krs Zdětín u Chotětova s rychlíkem, tzn. 90km/h, ručně stahovaný závory dole, ovšem nervní pumpičkář to psychicky nevydržel a uvedl svuj velocyped do pohybu zrovna ve chvíli, kdy jsem se blížil k přejezdu. No pravda nebylo to natěsno, ale i tak. Shodou okolností jsem měl s sebou kameru, možná to časem taky hodim na trubku.
22:53:56
25.05.2012
25.05.2012
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Kdybys radši vylez a natočil toho Brejlovce.
Kdybys radši vylez a natočil toho Brejlovce.
19:52:04
25.05.2012
25.05.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: Je.
19:25:51
25.05.2012
25.05.2012
OndraST
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Není to náhodou v Dobřichovicích, za kolejema je most přes Berounku, je mě to nějak povědomé.
19:03:37
25.05.2012
25.05.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
15:00:05
22.05.2012
22.05.2012
Toňas
-> rené: taky mam raději ČKD, ale my jezdíme s těma reko brejlovcema aby tzv. vydělávali, jinak máme tři čtyřky, z toho dvě maj MSV, jedna je klasická a jednu volantovku. Já kdžy sem do depa přišel tak berty odnás začínali odcházet, už jsem se na nich nesvezl....
21:01:24
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Sepp: Ona tam někde bude, jen to z tý fotky nejni patrný, to je taky co kus to originál s umístěním stykačů. Klackem se u nás startuje jenom hektor, páč nenatlačí olej na start Ale to je beztak mašinka už jenom hrk sem, hrk tam po depu :)
Edit: Jsem blbej, ono jí ani vidět nemužeš, je schovaná, stejně jako G2 :). To co tam modře jiskří je rozpínající stykač ohřevu vody. A G1 a G2 jsou tuším vpravo od něj.
Edit: Jsem blbej, ono jí ani vidět nemužeš, je schovaná, stejně jako G2 :). To co tam modře jiskří je rozpínající stykač ohřevu vody. A G1 a G2 jsou tuším vpravo od něj.
20:58:19
21.05.2012
21.05.2012
Sepp
-> rené: Pokud je to pohled do kobky tak tam nevidím G1, jak to proboha startujete?
20:55:57
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Sepp: To je fakt, dřevěný pražec s nárazníky skončil daleko za šturcem. Jak to tam tou lokomotivou zahodil nevim. Kdybych to neviděl, tak neuvěřím
20:46:14
21.05.2012
21.05.2012
Sepp
-> rené: Ale nechytej za slovíčko, nebo vykecám nastavení BS2 pro jízdu . Jasně, že neshoří, ale pro další funci to vyjde nastejno
20:42:02
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Sepp: Čoveče jeden náš šikovný kolega najel s mašinou do šturcu a kupodivu neshořel, jen se tak divně vyvalil, div nespadl do Botiče (pro mimopražské...Botič, po Vltavě nejstěžejní řeka ve městě)
-> myschaak AZNP K.Hora: A třeba taky tahle elektrána tě muší zajímat :)
-> myschaak AZNP K.Hora: A třeba taky tahle elektrána tě muší zajímat :)
20:37:09
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ta páka s bílou rukojetí uprostřed volantu je směrová. Polohy 0, protáčení a směr. V protáčení startuješ motor nebo zvyšuješ otáčky motoru bez výkonu, volantem se točí jen doprava v osmi stupních, kdy reguluješ otáčky motoru a tím i generátoru. Čim víc otáček, tim víc lokomotiva, zjednodušeně řečeno. Tady je elektrický přenos výkonu, takže stálý převod, žádné řazení, nic.
-> myschaak AZNP K.Hora: No ono je tam naštěstí víc hejblat a udělátek, aby se s tim člověk pohnul
-> myschaak AZNP K.Hora: No ono je tam naštěstí víc hejblat a udělátek, aby se s tim člověk pohnul
20:35:43
21.05.2012
21.05.2012
Sepp
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : pohybem "volantu" (kontroleru) po směru hod. ručiček volíš otáčky motorgenerátoru (edit - motordynama) a tím indikuješ proud do trakčáků. Tedy čím vyšší otáčky tím vyšší výkon a leckdy i rychlost. Pákou volíš směr - obě krajní polohy jsou dopředu a dozadu, prostřední je nulová, umožňuje vyjmutí páky a změnu stanoviště, první dvě od nulové polohy jsou v zásadě neutrál, ale směrový válec je překlopen do směru, kterým směrem je tato poloha páky od nulové polohy. Např. loko řady 740 má 8 stupňů a rozsah otáček od cca. 480/min do 1250/min. dle nastavení polohy vačky ve združeném regulátoru otáček. Vypadá to složitě, ale jednoduchý pohyb po vlečce zvládne při troše opatrnosti i pitomec. Pokud nenajedeš na odbržděný vůz/soupravu moc rychle, pak hoří šturci
20:28:50
21.05.2012
21.05.2012
Péďa17
-> palinator: nejsi sám kdo by se chtěl svést,budu muset do HK za příbuzným
20:26:31
21.05.2012
21.05.2012
palinator
-> rené:
Já bych se tak chtěl v ČKD klasice svézt...
Já bych se tak chtěl v ČKD klasice svézt...
20:26:03
21.05.2012
21.05.2012
palinator
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Buď to bude 0,1,2,3... a nebo -aretovaná,-nearetovaná,0 ,+nearetovaná,+aretovaná.. . Nevim, tipuju, jinak to bejt asi nemůže. Směr jízdy je přepínačem. Dle mě.
Buď to bude 0,1,2,3... a nebo -aretovaná,-nearetovaná,0 ,+nearetovaná,+aretovaná.. . Nevim, tipuju, jinak to bejt asi nemůže. Směr jízdy je přepínačem. Dle mě.
20:16:55
21.05.2012
21.05.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> rené: nic mu neříkej,pak ti to švihne a bude průser až s tím vlítne ve 120kmh do Pardubic!!
20:11:21
21.05.2012
21.05.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> rené: Zajímavý řídiště. A jak se to vůbec ovládá tím "volantem"? Čím víc s tím otočíš, tím rychleji to jede? A když točíš na jednu stranu tak dopředu a na druhou stranu dozadu? :)
20:07:37
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Je to z jinačího stroje, ale krom polovolantu je to prakticky totožný. Někde mám i denní fotku, ale první jsem našel tutok
18:52:18
21.05.2012
21.05.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> rené: Pěkný povoz... Kabinu rušnovodiča máš taky vyfocenou?
18:27:28
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Michal N 283: Áno.
18:21:53
21.05.2012
21.05.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> rené: to je v Tanvalde?
18:17:33
21.05.2012
21.05.2012
rené
-> Toňas: Volant a za zády dunící klasika ČKD... Kdepak CAT. Včerejší svezení na tomhle bylo luxusní. A na háku konečně vlak a ne nějaká dvouvozová parodie.
14:01:42
21.05.2012
21.05.2012
Toňas
-> bibendum30: jojo brejlovce se mi taky moc líběj a krásně se stim jezdí akor s těmadle novejma katrama... ikdyž abyhc pravdu řekl když se člověj sveze na ,,volantovce" tak to taky nemá chybu :-) tady třeba naše čululu
14:04:29
19.05.2012
19.05.2012
bibendum30
Tahle mašina se mi vždycky líbila,a ty novější barvy jí podle mě mooc sluší
11:33:03
12.04.2012
12.04.2012
Toňas
-> palinator: za turbem je chladič vzduchu, sou tam dva, jeden vždy pro jednu řadu válců a je chlazenej vodou z vedlejšího vodního okruhu
21:50:01
10.04.2012
10.04.2012
palinator
-> Milan 136:
Řikám si, kam by ho dal a jak by ho chladil.
Řikám si, kam by ho dal a jak by ho chladil.
21:27:59
10.04.2012
10.04.2012
Milan 136
-> palinator: silně pochybuju
23:30:27
09.04.2012
09.04.2012
palinator
-> rené:
A něco jako chladič stlačenýho vzduchu za turbem Brejlovec má?
A něco jako chladič stlačenýho vzduchu za turbem Brejlovec má?
22:52:19
09.04.2012
09.04.2012
Kaprof-Pisařík
JH- uzkokolejka..asi pět let zpátky jsem s ní dokonce jel chlastat...parní jsme bohužel nestihli blejsknout když jela..:-(
15:39:38
09.04.2012
09.04.2012
rené
-> palinator: No standartně točí snad kolem 1100ot/m na plno, takže tak ty dvě tisícovky tam bejt mohly. Ale to je jen odhad.
13:52:13
09.04.2012
09.04.2012
palinator
-> rené:
Kolik to tak mohlo mít rpm? Přes 2000?
Kolik to tak mohlo mít rpm? Přes 2000?
13:21:05
09.04.2012
09.04.2012
rené
-> TooM-As: Stejný případ jako s tím palivem. Nutný vstup do strojovny a stejnak to nemáš čim ucpat. Udělátko žádný nejni.
-> Vojťas: Nevim proč to neodtáhli někam pryč. A vlastní silou, těžko. To by dle mého názoru nastala smrt buď pro generátor a nebo pro trakčáky. A vzduch si to saje ze strojovny, to po krajích střechy je vlastně jenom filtrovaný přívod vzduchu do strojovny. Sání na to není přímo napojeno.
-> Vojťas: Nevim proč to neodtáhli někam pryč. A vlastní silou, těžko. To by dle mého názoru nastala smrt buď pro generátor a nebo pro trakčáky. A vzduch si to saje ze strojovny, to po krajích střechy je vlastně jenom filtrovaný přívod vzduchu do strojovny. Sání na to není přímo napojeno.
08:08:38
09.04.2012
09.04.2012
Vojťas
Docela me prekvapilo ze s tim aspon neodjeli nekam pryc ze stanice, at uz kvuli materialnim skodam tak kvuli cestujicim, tak nejak to bylo vsem jedno koukam :D
Ted si nejsem jistej ale nejsou saci filtry po cely dylce velky strechy? to by asi zakryt neslo.
Ted si nejsem jistej ale nejsou saci filtry po cely dylce velky strechy? to by asi zakryt neslo.
01:41:40
09.04.2012
09.04.2012
TooM-As
-> rené: a tomu motoru zavřít přívod vzduchu ? je to přeci stále spalovací motor a bez vzduchu nejede. je ni jasný že to asi saje jak milion vysavačů ,takže by to udusit nebylo lehké , ale určitě by se řešení našlo. stejně jako mají dnešní nafťáky chcípací klapku v sání.
Ale asi to není běžná závada tak to nejspíš nikdo neřeší , jinak by tam už bylo dávno nějaké jednoduché a rychlé nouzové řešení pro zastavení motoru.
Ale asi to není běžná závada tak to nejspíš nikdo neřeší , jinak by tam už bylo dávno nějaké jednoduché a rychlé nouzové řešení pro zastavení motoru.
01:10:45
09.04.2012
09.04.2012
rené
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Mno když se ti "splaší" jediný ovládání čerpadel, ať pro běžné provozní situace, tak i pro nouzové, tak se to stát může. Jen podotýkám, že tenhle motor je původem ze 70.tých let, takže nelze čekat nějaké vymoženosti byť už to má řízení elektronickým regulátorem.
A odpojit palivo lze snad jediným způsobem. Zavzdušnit palivový okruh násilnou cestou, tzn rozmlátit kladivem ve strojovně nějakou část palivového okruhu. A to se rovná holému šílenství, když tě nesejme ojnice, která může v těhle otáčkách vylítnout kdykoliv, tak jsi do minuty hluchý jak poleno.
A odpojit palivo lze snad jediným způsobem. Zavzdušnit palivový okruh násilnou cestou, tzn rozmlátit kladivem ve strojovně nějakou část palivového okruhu. A to se rovná holému šílenství, když tě nesejme ojnice, která může v těhle otáčkách vylítnout kdykoliv, tak jsi do minuty hluchý jak poleno.
01:38:17
08.04.2012
08.04.2012
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Rozumiem tomu sice ako koza nakladaku, ale takata masina nema nejaky vypinac, ktorym sa v pripade nejake udalosti zdochne motor? Odpojit palivo alebo tak nejak? Divne mi to pride...
21:57:10
07.04.2012
07.04.2012
rené
-> palinator: No asi se splašil regulátor a nechal motoru plný palivo, příp. se mohlo zadřít ovládání čerpadel a přeotáčková ochrana motor nestopla.
21:51:49
07.04.2012
07.04.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> rené: toto som sledoval...nemohli toho Brejlovca odstaviť, neviem, čo sa stalo s motorom ale museli ho nechať buchnúť..na železničiarskych stránkach sa to riešilo,ale nikde nebolo jasne stanovené, z čoho tak zahorel