Mašinfíráci :-)

prohledat
1039 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 08.04.2011 do 24.12.2023, založil/a palinator
řadit dle data
01:02:26
01.06.2012
rené
-> Domajz: No jedna z aspirantek na muzejní stroj. Proto ten retro nátěr, dva sběrače na jednom čelním motoráku atd.



Jináč něco ze dneška(vlastně už včerejška). 312tun na háku, 25 a více promile stoupání prokopským údolím, rychlost max 30km/h a řev motoru slyšitelný 3kilometry daleko.
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od rené vložen 01.06.2012 01:02:26
14:17:14
28.05.2012
Domajz
druhá foto, sorry fotil jsem to z vlaku pres sklo (neotviraci okna) :)
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od Domajz vložen 28.05.2012 14:17:14
14:16:14
28.05.2012
Domajz
Čau fíráci, mám dotaz, v Hranicích (na Moravě) pokaždé vídávám osobák v tomdle "retro" zbarvení, nevíte proč to je? Tydle soupravyy u nás jezdí od nepaměti, ale tyhle barvy nepamatuju, ... nejdriv byly zelene se zlutym pruhem (90. leta) a pak sede s modrym pruhem a ted nastupuje ta nova CD kamuflaz
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od Domajz vložen 28.05.2012 14:16:14
12:56:23
28.05.2012
rené
-> haso: Je to Tanvald, však jsem to i odsouhlasil dole :)
01:37:32
28.05.2012
haso
-> rené 21.05.12 18:17:33: to neni stanica Tanvald?
00:58:36
28.05.2012
rené
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nic neobvyklýho, tuhle jsem projížděl krs Zdětín u Chotětova s rychlíkem, tzn. 90km/h, ručně stahovaný závory dole, ovšem nervní pumpičkář to psychicky nevydržel a uvedl svuj velocyped do pohybu zrovna ve chvíli, kdy jsem se blížil k přejezdu. No pravda nebylo to natěsno, ale i tak. Shodou okolností jsem měl s sebou kameru, možná to časem taky hodim na trubku.
22:53:56
25.05.2012
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

Kdybys radši vylez a natočil toho Brejlovce.40
19:52:04
25.05.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: Je.
19:25:51
25.05.2012
OndraST
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Není to náhodou v Dobřichovicích, za kolejema je most přes Berounku, je mě to nějak povědomé.
upraveno 1x, naposled 25.05.2012 19:26:33
19:03:37
25.05.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
Trocha masinek a debilu 3
4 kokoti na červenou
15:00:05
22.05.2012
Toňas
-> rené: taky mam raději ČKD, ale my jezdíme s těma reko brejlovcema aby tzv. vydělávali, jinak máme tři čtyřky, z toho dvě maj MSV, jedna je klasická a jednu volantovku. Já kdžy sem do depa přišel tak berty odnás začínali odcházet, už jsem se na nich nesvezl....
21:01:24
21.05.2012
rené
-> Sepp: Ona tam někde bude, jen to z tý fotky nejni patrný, to je taky co kus to originál s umístěním stykačů. Klackem se u nás startuje jenom hektor, páč nenatlačí olej na start 3 Ale to je beztak mašinka už jenom hrk sem, hrk tam po depu :)

Edit: Jsem blbej, ono jí ani vidět nemužeš, je schovaná, stejně jako G2 :). To co tam modře jiskří je rozpínající stykač ohřevu vody. A G1 a G2 jsou tuším vpravo od něj.
upraveno 1x, naposled 21.05.2012 21:06:41
20:58:19
21.05.2012
Sepp
-> rené: Pokud je to pohled do kobky tak tam nevidím G1, jak to proboha startujete?3
20:55:57
21.05.2012
rené
-> Sepp: 1 To je fakt, dřevěný pražec s nárazníky skončil daleko za šturcem. Jak to tam tou lokomotivou zahodil nevim. Kdybych to neviděl, tak neuvěřím 3
20:46:14
21.05.2012
Sepp
-> rené: Ale nechytej za slovíčko, nebo vykecám nastavení BS2 pro jízdu3 . Jasně, že neshoří, ale pro další funci to vyjde nastejno4
20:42:02
21.05.2012
rené
-> Sepp: Čoveče jeden náš šikovný kolega najel s mašinou do šturcu a kupodivu neshořel, jen se tak divně vyvalil, div nespadl do Botiče 3 (pro mimopražské...Botič, po Vltavě nejstěžejní řeka ve městě)

-> myschaak AZNP K.Hora: A třeba taky tahle elektrána tě muší zajímat :)
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od rené vložen 21.05.2012 20:42:02
20:37:09
21.05.2012
rené
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ta páka s bílou rukojetí uprostřed volantu je směrová. Polohy 0, protáčení a směr. V protáčení startuješ motor nebo zvyšuješ otáčky motoru bez výkonu, volantem se točí jen doprava v osmi stupních, kdy reguluješ otáčky motoru a tím i generátoru. Čim víc otáček, tim víc lokomotiva, zjednodušeně řečeno. Tady je elektrický přenos výkonu, takže stálý převod, žádné řazení, nic.

-> myschaak AZNP K.Hora: No ono je tam naštěstí víc hejblat a udělátek, aby se s tim člověk pohnul 3
20:35:43
21.05.2012
Sepp
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : pohybem "volantu" (kontroleru) po směru hod. ručiček volíš otáčky motorgenerátoru (edit - motordynama) a tím indikuješ proud do trakčáků. Tedy čím vyšší otáčky tím vyšší výkon a leckdy i rychlost. Pákou volíš směr - obě krajní polohy jsou dopředu a dozadu, prostřední je nulová, umožňuje vyjmutí páky a změnu stanoviště, první dvě od nulové polohy jsou v zásadě neutrál, ale směrový válec je překlopen do směru, kterým směrem je tato poloha páky od nulové polohy. Např. loko řady 740 má 8 stupňů a rozsah otáček od cca. 480/min do 1250/min. dle nastavení polohy vačky ve združeném regulátoru otáček. Vypadá to složitě, ale jednoduchý pohyb po vlečce zvládne při troše opatrnosti i pitomec. Pokud nenajedeš na odbržděný vůz/soupravu moc rychle, pak hoří šturci3
upraveno 1x, naposled 21.05.2012 20:39:01
20:28:50
21.05.2012
Péďa17
-> palinator: nejsi sám kdo by se chtěl svést,budu muset do HK za příbuzným
20:26:31
21.05.2012
palinator
-> rené:

Já bych se tak chtěl v ČKD klasice svézt...8 8 8
20:26:03
21.05.2012
palinator
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :

Buď to bude 0,1,2,3... a nebo -aretovaná,-nearetovaná,0 ,+nearetovaná,+aretovaná.. . Nevim, tipuju, jinak to bejt asi nemůže.1 Směr jízdy je přepínačem. Dle mě.
20:16:55
21.05.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> rené: nic mu neříkej,pak ti to švihne a bude průser až s tím vlítne ve 120kmh do Pardubic!!3
20:11:21
21.05.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> rené: Zajímavý řídiště. A jak se to vůbec ovládá tím "volantem"? Čím víc s tím otočíš, tím rychleji to jede? A když točíš na jednu stranu tak dopředu a na druhou stranu dozadu? :)
20:07:37
21.05.2012
rené
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Je to z jinačího stroje, ale krom polovolantu je to prakticky totožný. Někde mám i denní fotku, ale první jsem našel tutok
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od rené vložen 21.05.2012 20:07:37
18:52:18
21.05.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> rené: Pěkný povoz... Kabinu rušnovodiča máš taky vyfocenou?
upraveno 1x, naposled 21.05.2012 18:52:47
18:27:28
21.05.2012
rené
-> Michal N 283: Áno.
18:21:53
21.05.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> rené: to je v Tanvalde?
18:18:27
21.05.2012
rené
Strojovna 751 004
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od rené vložen 21.05.2012 18:18:27
upraveno 1x, naposled 21.05.2012 18:19:03
18:18:01
21.05.2012
rené
18:17:33
21.05.2012
rené
-> Toňas: Volant a za zády dunící klasika ČKD... Kdepak CAT. Včerejší svezení na tomhle bylo luxusní. A na háku konečně vlak a ne nějaká dvouvozová parodie.
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od rené vložen 21.05.2012 18:17:33
14:01:42
21.05.2012
Toňas
-> bibendum30: jojo brejlovce se mi taky moc líběj a krásně se stim jezdí akor s těmadle novejma katrama... ikdyž abyhc pravdu řekl když se člověj sveze na ,,volantovce" tak to taky nemá chybu :-) tady třeba naše čululu
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od Toňas vložen 21.05.2012 14:01:42
14:08:50
19.05.2012
bibendum30
Nová Škoda "z poloprofilu" 6
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od bibendum30 vložen 19.05.2012 14:08:50
14:06:39
19.05.2012
bibendum30
ksichtík ŠKODA6
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od bibendum30 vložen 19.05.2012 14:06:39
14:04:29
19.05.2012
bibendum30
Tahle mašina se mi vždycky líbila,a ty novější barvy jí podle mě mooc sluší
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od bibendum30 vložen 19.05.2012 14:04:29
14:02:25
19.05.2012
bibendum30
o kousek blíž
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od bibendum30 vložen 19.05.2012 14:02:25
14:00:45
19.05.2012
bibendum30
11:33:03
12.04.2012
Toňas
-> palinator: za turbem je chladič vzduchu, sou tam dva, jeden vždy pro jednu řadu válců a je chlazenej vodou z vedlejšího vodního okruhu
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od Toňas vložen 12.04.2012 11:33:03
21:50:01
10.04.2012
palinator
-> Milan 136:

Řikám si, kam by ho dal a jak by ho chladil.
21:27:59
10.04.2012
Milan 136
-> palinator: silně pochybuju
23:30:27
09.04.2012
palinator
-> rené:

A něco jako chladič stlačenýho vzduchu za turbem Brejlovec má?
22:52:19
09.04.2012
Kaprof-Pisařík
JH- uzkokolejka..asi pět let zpátky jsem s ní dokonce jel chlastat...parní jsme bohužel nestihli blejsknout když jela..:-(
zvětšit Mašinfíráci :-) - obrázek od Kaprof-Pisařík vložen 09.04.2012 22:52:19
15:39:38
09.04.2012
rené
-> palinator: No standartně točí snad kolem 1100ot/m na plno, takže tak ty dvě tisícovky tam bejt mohly. Ale to je jen odhad.
13:52:13
09.04.2012
palinator
-> rené:

Kolik to tak mohlo mít rpm? Přes 2000?
13:21:05
09.04.2012
rené
-> TooM-As: Stejný případ jako s tím palivem. Nutný vstup do strojovny a stejnak to nemáš čim ucpat. Udělátko žádný nejni.



-> Vojťas: Nevim proč to neodtáhli někam pryč. A vlastní silou, těžko. To by dle mého názoru nastala smrt buď pro generátor a nebo pro trakčáky. A vzduch si to saje ze strojovny, to po krajích střechy je vlastně jenom filtrovaný přívod vzduchu do strojovny. Sání na to není přímo napojeno.
08:08:38
09.04.2012
Vojťas
Docela me prekvapilo ze s tim aspon neodjeli nekam pryc ze stanice, at uz kvuli materialnim skodam tak kvuli cestujicim, tak nejak to bylo vsem jedno koukam :D



Ted si nejsem jistej ale nejsou saci filtry po cely dylce velky strechy? to by asi zakryt neslo.
upraveno 1x, naposled 09.04.2012 08:26:59
01:41:40
09.04.2012
TooM-As
-> rené: a tomu motoru zavřít přívod vzduchu ? je to přeci stále spalovací motor a bez vzduchu nejede. je ni jasný že to asi saje jak milion vysavačů ,takže by to udusit nebylo lehké , ale určitě by se řešení našlo. stejně jako mají dnešní nafťáky chcípací klapku v sání.



Ale asi to není běžná závada tak to nejspíš nikdo neřeší , jinak by tam už bylo dávno nějaké jednoduché a rychlé nouzové řešení pro zastavení motoru.
01:10:45
09.04.2012
rené
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Mno když se ti "splaší" jediný ovládání čerpadel, ať pro běžné provozní situace, tak i pro nouzové, tak se to stát může. Jen podotýkám, že tenhle motor je původem ze 70.tých let, takže nelze čekat nějaké vymoženosti byť už to má řízení elektronickým regulátorem.

A odpojit palivo lze snad jediným způsobem. Zavzdušnit palivový okruh násilnou cestou, tzn rozmlátit kladivem ve strojovně nějakou část palivového okruhu. A to se rovná holému šílenství, když tě nesejme ojnice, která může v těhle otáčkách vylítnout kdykoliv, tak jsi do minuty hluchý jak poleno.
upraveno 2x, naposled 09.04.2012 01:16:52
01:38:17
08.04.2012
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Rozumiem tomu sice ako koza nakladaku, ale takata masina nema nejaky vypinac, ktorym sa v pripade nejake udalosti zdochne motor? Odpojit palivo alebo tak nejak? Divne mi to pride...
21:57:10
07.04.2012
rené
-> palinator: No asi se splašil regulátor a nechal motoru plný palivo, příp. se mohlo zadřít ovládání čerpadel a přeotáčková ochrana motor nestopla.
21:51:49
07.04.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> rené: toto som sledoval...nemohli toho Brejlovca odstaviť, neviem, čo sa stalo s motorom ale museli ho nechať buchnúť..na železničiarskych stránkach sa to riešilo,ale nikde nebolo jasne stanovené, z čoho tak zahorel
Extreme Tyres