skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
19:55:00
15.06.2012
15.06.2012
J3STER
Máte někdo možnost sehnat staré ventily, 2 až 3 kusy, z dýzlové lokomotivy? Jsem klempíř a hodily by se mi jako podložka na vyklepávání.
19:15:26
15.06.2012
15.06.2012
rené
-> 1560: Já myslel, že sláva a věhlas pana K. sahá daleko za hranice dráhy. Je to jeden panák z GŘ. Teď nevím jaký odbor, ale kecá do plánovaného nasazování vozidel na výkony atp. Viz. ten přesun rekobrejlovců pod Rakovník. Už takhle je s podivem, že v řídících vozech ř.954 je oddíl první třídy a jezdí výhradně na rychlících Praha-Rakovník. Proč? Páč pan K. bydlí na Kladně... To že ta jednička je vesměs prázdná, zatímco zbytek vlaku praská ve švech...Stejně tak je dle mého názoru blbost 1.třída v příměstském panťáku (471). Panťák narván po střechu a v jedničce se vozí klimatizovaný vzduch.
10:04:52
14.06.2012
14.06.2012
bibendum30
Jedna pražská zajímavost www.dpp.cz/historicka-sou
prava-metra
09:59:04
14.06.2012
14.06.2012
1560 - zrušená registrace
-> rené:
Kdo to je? Nějaký váš dopravní expert? Jednoho takovýho máme v Brně, člověk, co se nikam nehodí, no tak ho strčili na dopravu, že tam udělá nejmenší průsery. Když prohlásil, že místo tramvaje o kapacitě 250 lidí může jezdit autobus o kapacitě 80 lidí, protože to je levnější, a zbytek lidí dojde pěšky nebo počká na další spoj, tak i primátor pochopil, že ho neměli dávat raději nikam.
Kdo to je? Nějaký váš dopravní expert? Jednoho takovýho máme v Brně, člověk, co se nikam nehodí, no tak ho strčili na dopravu, že tam udělá nejmenší průsery. Když prohlásil, že místo tramvaje o kapacitě 250 lidí může jezdit autobus o kapacitě 80 lidí, protože to je levnější, a zbytek lidí dojde pěšky nebo počká na další spoj, tak i primátor pochopil, že ho neměli dávat raději nikam.
00:57:44
14.06.2012
14.06.2012
rené
-> Toňas: Jo už sosám. Ď :). No kdoví jak to u nás teď bude. Malý budějky se maj vozit převážně 854kama(nevim teda, kde je chtěj brát, už takhle jezdí většinou jedna zamračená jako náhrada) a zbytek reko brejlí má jít na Rakovníky, páč Ko t h era poručil. Ten by taky zasloužil klackem přes banděro, podle toho co jsem o něm slyšel a vidim co tvoří...
17:24:16
13.06.2012
13.06.2012
Toňas
-> rené: Poslal jsem ti to přes úschovnu, měl bys mít odkaz na emailu. Je to všechno co k tomu mám. Jinak autorizace dopadla ;-)
21:46:22
12.06.2012
12.06.2012
rené
-> Toňas: Jo klidně pošli, rád se podívám :). Jináč u nás (v případě autorizací) záleží, jestli je to "politický úkol" nebo ne.
19:27:26
12.06.2012
12.06.2012
Toňas
-> rené: já mám jinak na všechno co unás máme, ale jelikož to je jakoby nová lokomotiva tak na to chtěj speciální zkoušku u cvičnýho, tak sem zvědav jak to bude zítra probíhat. Máš na to příručku? Kdyžtak ti ji můžu poslat, mam ji někde v pc.
16:35:59
12.06.2012
12.06.2012
palinator
-> rené:
Ale jinak to není zas až takovej máslostroj ne? První tyristorka.
Ale jinak to není zas až takovej máslostroj ne? První tyristorka.
20:39:44
11.06.2012
11.06.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> rené: Aha, snad ne no...
20:39:00
11.06.2012
11.06.2012
rené
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To není nedostatek, to je moje(a nejen moje) lehce paranoidní obava, že se něco takovýho semele hned první šichtu :)
20:36:21
11.06.2012
11.06.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> rené: A to je nejaky nedostatek z vyroby? Proc ho neodstrani?
20:30:47
11.06.2012
11.06.2012
rené
-> Toňas: To je u nás v Prase prakticky nemožný. U nás se žije jen z tý skupiny, co to dělal, když ty mašiny přišly a od tý doby šlus.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Protože ta věc, kterou se sbírá proud z troleje, se ráda zamotává do drátů a pak je trhá ze sloupů pryč. Akorát tu je průser, že mě ten drát přistane přímo na hlavě...
Ono je to vubec stroj za všechny prachy. Člověk, když se postaví do dveří kabiny, tak to má ke sběrači co by nataženou rukou došáh. Brrrrr. A jak ten sběrač škroudá o trolej když to jede..brrrrrrrrrrrrr. fuj.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Protože ta věc, kterou se sbírá proud z troleje, se ráda zamotává do drátů a pak je trhá ze sloupů pryč. Akorát tu je průser, že mě ten drát přistane přímo na hlavě...
Ono je to vubec stroj za všechny prachy. Člověk, když se postaví do dveří kabiny, tak to má ke sběrači co by nataženou rukou došáh. Brrrrr. A jak ten sběrač škroudá o trolej když to jede..brrrrrrrrrrrrr. fuj.
19:43:35
11.06.2012
11.06.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> rené: Proc trhat pro nas neznale?
19:34:34
11.06.2012
11.06.2012
Toňas
-> rené: já mám ve středu autorizace na 750.7
19:21:49
11.06.2012
11.06.2012
rené
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ne, pán bude trhat troleje :)
19:01:33
11.06.2012
11.06.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> rené: Pán bude popostrkovat vagónky?
-> palinator: Pěkně propracovaný.
-> palinator: Pěkně propracovaný.
15:46:49
11.06.2012
11.06.2012
rené
Dneska jsem udělal autorizace na tuten krám. Uffff. Ale co, aspoň mi ta pojistka na blbost k něčemu bude.
20:05:17
10.06.2012
10.06.2012
palinator
11:45:18
08.06.2012
08.06.2012
rené
-> Toňas: Vložák je na lichou. Jo to zhasínání a vypínání topení při přechodu ze stanoviště na stanoviště je další zlomyslnost tohoto "stroje" . Zajímavý je, že to někdy udělá, někdy ne. Ještě jsem nepřišel na podmínky, kdy ti to udělá a kdy ne...
09:18:49
08.06.2012
08.06.2012
Toňas
-> rené: jo to mě někdo říkal, že u třívozový když si přejdeš tak zkouknout jestli svítíš a topíše že je vagon vázanej na lichou? nebo sudou? nevim, prostě nahovno vyřešený.....
23:58:56
07.06.2012
07.06.2012
rené
-> palinator: Protože to topení má zku*venej počítač, kterej po načtení x chybových hlášek prostě Ebra(nezávislý topení) nezapálí a nezapálí. A když se ti tohle stane v jednu ráno v době, kdy chrápeš na nocležně, mašinu máš na kabelu pro dobíjení a zapnutý temperování, tak máš ráno kluziště. A to jé jen jedna z příčin proč to netopí. Další je věčně ucpaný palivový filtry, atd atd. Zkrátka je to náchylný. Zlatá 810tka(010tka) a agragáty VA20tky. To spálilo kdejakej sajrajt a topilo. Baterky mohly bejt před smrtí, ale pokud člověk věděl jak na to, tak většinou zatopil i bez dobíjení... A když to začlo hulit, vyměnila se žhavící svíčka a topilo se dál, max. člověk hnul termostatem. Žádnej počítač. Tady? Klesne napětí pod 22V a netopíš. To jsi rád, že startuješ. A že na gelovkách co jsou v regínách nejni problém těch 22V udělat do hodiny.
23:46:37
07.06.2012
07.06.2012
palinator
-> rené:
Stačí se zamyslet: Proč nejde topení?!
To mi připomnělo můj zážitek, když jsme někdy na podzim (když ráno bylo pod nulou) jeli s kámošem z akce, přivožralý, čekali jsme na první ranní, soupravu 471. Přistavili ji, šli jsme tuším do 971, uvelebili jsme se, kosa nám byla pomalu jak nikdy a hledali jsme každej volnej Joule, kterej z nás utíkal. Ve vlaku nikdo, přítmí, jen jsme slyšeli strojvedoucího jak vyšel z kabiny a říkal.. přejděte si do vedlejšího vozu, tady nejde topení. Škoda jen že už jsme ty sedačky měly rozehřátý. Ale každopádně poměrně příjemný překvapení v tu dobu.
Stačí se zamyslet: Proč nejde topení?!
To mi připomnělo můj zážitek, když jsme někdy na podzim (když ráno bylo pod nulou) jeli s kámošem z akce, přivožralý, čekali jsme na první ranní, soupravu 471. Přistavili ji, šli jsme tuším do 971, uvelebili jsme se, kosa nám byla pomalu jak nikdy a hledali jsme každej volnej Joule, kterej z nás utíkal. Ve vlaku nikdo, přítmí, jen jsme slyšeli strojvedoucího jak vyšel z kabiny a říkal.. přejděte si do vedlejšího vozu, tady nejde topení. Škoda jen že už jsme ty sedačky měly rozehřátý. Ale každopádně poměrně příjemný překvapení v tu dobu.
23:31:42
07.06.2012
07.06.2012
rené
-> Toňas: Regiokantýnu snad ani nezmiňuj, to nikdy nemělo spatřit světlo světa, natož koleje. Dvě věci na tom stroji kvituji. A sice ARR a dlouhá lavice, na který se dá chrápat. Jinak je to pro zlost. Taková zimní kratochvíle těhle strojů: Přestane jít topení na řídícím(u tria na vloženem) voze. Ochladí se, elektronika WC zaregistruje, že je zima. Začne tedy vypouštět obsah vodní nádrže(aby se mrazem nepotrhala) krs umyvadlo ven. Jenže ejhle venku je překvapivě -15°C, a tak odtoková trubička logicky zamrzne. A tak voda teče a teče a přeteče, a jak je ve voze(díky nefunkčnímu topení) čim dál větší zima, tak se na hajzlíku utvoří príma ledové kluziště tloušťky více jak 1cm. Jen nasadit brusle a tradáááá.
20:20:51
07.06.2012
07.06.2012
Toňas
-> rené: tak ta těch pár let co jsem na dráze jsem zjistil že některý věci nejsou optimální, ale co naděláš. Jinak na regíně sem se párkrát svez, ale jelikož je nemáme tak ani autorizaci na to nemam. Je to takovej autobus. Zlatá 810tka, tam si aspon posez upravíš. Ale to bychom tu mohli diskutovat do haleluja, zkrátka nic neni ideální :-)
01:04:52
07.06.2012
07.06.2012
rené
-> Toňas: Mno to vyjde tonáží skoro nastejno,pokud bylo plno lidu. Já jel bez lidí,jen jako souprava. Jo zrcátka, to je věc...Trochu mě štve, že na 471čkách(hliníkách) se zrcátka samočině sklápí cca v 50ti km/h... Zvyklej z regionek koukat dozadu, jestli už jsem celej u peronu... Sic si je mužeš vyklopit, ale musíš pakeťák na pultě držet, což není zrovna optimální.
17:56:08
05.06.2012
05.06.2012
Toňas
-> rené: pěkná fotka na tu soupravu za tou bertou....my taháme 5 nebo 6 vagonů.... posledně sme jeli s 346kou a ta má zrcátka, páč byla pučovaná na měřičák, tak sme taky udělal foto.....
14:35:13
04.06.2012
04.06.2012
Karlos (WIO46)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> rené: RVHP taška je kamión? tj. taška na kolečkách?
23:44:38
03.06.2012
03.06.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.06.12 14:08:06: No ty pičo! Nj, když nejde o život, jde o hovno... lidí tam maj dost.
18:53:31
03.06.2012
03.06.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> rené: Hehe. To vidim i v metru jak se lidi chovaj. Vzdy jako by dalsi vlak uz nejel...
Jinak se pomalu zacinam divit, ze nekdo jeste zna RVHP tasku Minule na me koukali jako na blazna kdyz jsem to rekl.
Jinak se pomalu zacinam divit, ze nekdo jeste zna RVHP tasku Minule na me koukali jako na blazna kdyz jsem to rekl.
18:45:40
03.06.2012
03.06.2012
rené
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A u nás se dělaj takový caviky, když popotáhneme nějakýho důchodce s RVHP taškou po nástupišti, když si umanul, že vlak prostě stihne.
15:27:30
03.06.2012
03.06.2012
bibendum30
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hoši mají krapet vyresetováno v makovici
15:26:20
03.06.2012
03.06.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> ZdeněkH: indickí cigáni no...ale magorina teda riadna
15:18:21
03.06.2012
03.06.2012
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A já furt čekal kdy spadnou a ono nic
15:10:53
03.06.2012
03.06.2012
Tommyk
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ty pii... to jsou slušní magoři
14:18:57
03.06.2012
03.06.2012
Toňas
-> rené: Já vim že to je hrozná fotka, ale plno lidí třeba nezná pojem adheze, vždyt co vlak jede po kolejích tak co. Ale je plno faktorů které součinitel adheze ovlivňují.... jak říkali v kurzu
14:08:06
03.06.2012
03.06.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
Toto taky ne http://www.youtube.com/wa
tch?v=NCYiqR_l-Do
13:56:42
03.06.2012
03.06.2012
bibendum30
13:22:59
03.06.2012
03.06.2012
rené
-> Toňas: Fuj tos ani neměl ukazovat... Jináč 749tka si taktéž odbudí sama při prokluzu a spolu s tím začne řvát a signalizovat skluz. A to je v případě 8.stupně dost nebezpečný, páč po odbuzení a odlehčení motoru má tento tendenci přebíhat a pak záleží, jak je naštelovaná přeotáčková ochrana motoru. Ta určí, jestli motor stopne nebo nee.
-> myschaak AZNP K.Hora: I prd Kelišová, nemám na jednoho šikovného kolegu, který s regionovou dokázal vyhrabat do kolejnice ďůlek Přimrzlý brzdy jsou svintsvo.
-> myschaak AZNP K.Hora: I prd Kelišová, nemám na jednoho šikovného kolegu, který s regionovou dokázal vyhrabat do kolejnice ďůlek Přimrzlý brzdy jsou svintsvo.
09:01:16
03.06.2012
03.06.2012
Toňas
Todle je nejhorší, když je tráva na kolejích nebo listí a ještě do toho začne pršet. Udělá se takový krásný mejdlíčko a pak se to smeká. Obdivuju chlapy co jezděj třeba s 843jkama. To má jen kotouče a tam si jízdní plochu prakticky neočistíš.
08:57:44
03.06.2012
03.06.2012
Toňas
-> palinator: Ty nový reko brejlovce mají ochranu. Jakmile se dostane jedna náprava do skluzu tak to jednak napíše na displeji a za druhý si sama částečně odbudí, tudíž si sníží výkon aby skluz pominul, pakliže to nepomůže tak si ještě ubere. Ale tak většinou na to stihneš zaregistrovat když to posloucháš se zvyšujou otáčky a snížíš mu poměrnej tah. Ale jak to mají 749 to netuším, ale řek bych že tam je to vyloženě na strojvedoucím. Tam ti maximálně začně řvát houkačka. Je to tak rené? Kdyžtak se nechám poučit.
22:21:04
02.06.2012
02.06.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> rené: drifter na kolejích
21:56:01
02.06.2012
02.06.2012
palinator
-> rené:
V případě prokluzu musíš výkon stahovat ručně nebo to má nějakou ochranu?
V případě prokluzu musíš výkon stahovat ručně nebo to má nějakou ochranu?
12:19:52
02.06.2012
02.06.2012
rené
-> Vojtisek: Tak tak, pravdu máš.
11:27:54
01.06.2012
01.06.2012
havevo
Vždycky jsem chtěl být mašinfírou ... nakonec to bohužel nevyšlo :( jsem slepoun a taky trochu zvítězila pohodlnost. Na jednu stranu jsem rád, že jsem zvolil, jak jsem zvolil ... ale ta vlaková romantika mi bude vždycky chybět
11:24:30
01.06.2012
01.06.2012
Vojtisek
-> palinator: třeba šla do prokluzu
11:22:53
01.06.2012
01.06.2012
palinator
-> rené:
Co to znamená "nechat líbit"?
Co to znamená "nechat líbit"?
11:07:25
01.06.2012
01.06.2012
rené
-> palinator: Cca 1,3-1,5kA. Podle toho jestli si nechala líbit 8.stupeň nebo ne.
01:06:39
01.06.2012
01.06.2012
palinator
-> rené:
Kolik to rvalo kA?
Kolik to rvalo kA?