-> palinator: ale mohu já za to, že nasazují vlaky, které jak svojim stářím tak svojí konstrukcí již neodpovídají současnému století? nemohu - prostě dle mě jsou ty vlaky vhodné tak do muzea a ne na trať aby to vozilo lidi - a když, tak ať to renovují do stavu, že se člověk nebojí sednout...nehledě k tomu, že měli volné slony, ale místo toho operativně vytáhli snad nejhorší panťák co se válel v kopřivách a šup s tím na trať... a vem si, že rychlík jako takový měl mít zpoždění 30 min, mezitím už tam chodili lidi co čekali na další a těch rapidně přibylo - neb následující rychlík měl taky zpoždění a todle mělo pobrat lidi za téměř dva vozy...
jinak zrovna ten co nasadili panťák jezdí v největší špičce - 17:16 z Hlaváku a tam je tuším 6 vagónů plus ta jednička...a i tak je problém při nástupu ve Vršovicích (druhá zastávka po Hlaváku) najít volné místo...a nedejbože v pátek - to jsem už i nechal vlak ujet, neb by při otevření dveří hrozilo vypadnutí stojících
ber to tak, že po zdražení BUSů se na dráhy přesunulo halda lidí, ale ČD to jaksi nezaregistovala
jinak NAD jezdí dle momentální nálady - respektive, když jedeš z Prahy, je ti to u prdele, ale když jedeš do Prahy, čekáš na busy, než se dovalej, takže místo v celou vyjíždíme tak o 15 min později...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
23:57:27
09.06.2011
09.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> palinator:
NAD na čas jezdit nemůže - už jen proto, protože jaksi nejede po stejné trase a stejnou rychlostí, jak vlak.
NAD na čas jezdit nemůže - už jen proto, protože jaksi nejede po stejné trase a stejnou rychlostí, jak vlak.
23:32:19
09.06.2011
09.06.2011
palinator
-> VeTeV:
Tak já nevím, jak dlouhý u vás máte rychlíky, ale jednotka 451 má 4 vozů, kapacitu 680 osob. Za bordel a smrad ten vlak nemůže, je to údržbou. Nutno brát zřetel na to, že žabotlamy jsou konstrukčně starý přes 50 let, vyrobený jsou zhruba kolem roku 1970, tak se to hold někde projevit musí.
A jezdí NAD na čas?
Tak já nevím, jak dlouhý u vás máte rychlíky, ale jednotka 451 má 4 vozů, kapacitu 680 osob. Za bordel a smrad ten vlak nemůže, je to údržbou. Nutno brát zřetel na to, že žabotlamy jsou konstrukčně starý přes 50 let, vyrobený jsou zhruba kolem roku 1970, tak se to hold někde projevit musí.
A jezdí NAD na čas?
21:31:56
09.06.2011
09.06.2011
VeTeV
-> 1560: je z nich jedinej, kterej nehazi jak ozrala krava, ma jeste funkcni a vypadajici interier - zbytek je skoda mluvit... holt sloni jezdej na poslednim nocnim a o vikendu pro turisty
21:30:49
09.06.2011
09.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> VeTeV:
Já nevím, mě se ten design nikdy nelíbil... Ale v tom nátěru to vypadá docela dobře.
Já nevím, mě se ten design nikdy nelíbil... Ale v tom nátěru to vypadá docela dobře.
21:27:50
09.06.2011
09.06.2011
VeTeV
-> 1560: btw todle tam ted jezdi skoro porad - vypada z nich nejlepe - zbytek je tak zalej na srot byznys.lidovky.cz/drahy-o
pravily-posledni-stary-pan
tograf-do-retro-podoby-z-6
0-let-pw2-/ln-doprava.asp?
c=A100715_...
21:26:50
09.06.2011
09.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> VeTeV:
No tak ten tu už nemá pěkných pár let co dělat...
No tak ten tu už nemá pěkných pár let co dělat...
21:25:43
09.06.2011
09.06.2011
VeTeV
-> 1560: u nás zásadně cityfrog
21:04:32
09.06.2011
09.06.2011
1560 - zrušená registrace
Omlute moji neznalost, panťákem se myslí CittyFrog, nebo 460/560?
21:00:53
09.06.2011
09.06.2011
VeTeV
-> palinator: tak sorry, ale jet vlakem, jehoz kapacita je zhruba 3/4 oproti rychliku, takze lidi namackani uplne vsude, sedadla jsou snad jen vtipem, vlak jedocui rychlosti vice nez 50 hrozi tim, ze z nej vypadnes, bordel jak krava, smrad jak v opicinci a toto vydavat za rychlik? bylo to takovych zajimavych 14 dni kdy jim pravidelne nejela lokomotiva, takze nejprve nasrat, jezdime jak nas napadne, pak pokus nasadit pantak a kdyz lidi nadavali tak nasadili aspon elefanta - to si myslim byla trosku adekvatni nahrada...
jinak je ted vyluka od bene smerem na Tabor a tam jezdi komplet volne osazeni Commet plus neco dubluje Veolia - ale rozhodne to nejsou vraky, ale normalni autobusy z linek
jinak je ted vyluka od bene smerem na Tabor a tam jezdi komplet volne osazeni Commet plus neco dubluje Veolia - ale rozhodne to nejsou vraky, ale normalni autobusy z linek
19:14:04
09.06.2011
09.06.2011
palinator
-> 1560:
Já jel nějakým starým Kässbohrerem a to byl stroj za všechny prachy.
Jinak souhlasím, musí to být levné a proto se nic pěkného sehnat nedá. Vždyť to tak platí v ČD snad všude. I ty některý Elefanty jsou už pěkný hujdy. Uvnitř zničený (to nedávám ČD za zlý), zvenku špinavý, často nefunkční dveře, vypadnuté odpadkové koše (což konštruktéři ani při faceliftu nevyřešili), problémy s klimatizacemi, zatékáním do oken, informační panely moc často nefungujou, problémy jsou asi i s protiprokluzem, protože občas je při rozjezdu slyšet zvýšení otáček a vůz se roztřese, podvozky jsou některé vymlácené, vržou, buší od dvojkolí.
Já jsem to ale stěžovatel.
Já jel nějakým starým Kässbohrerem a to byl stroj za všechny prachy.
Jinak souhlasím, musí to být levné a proto se nic pěkného sehnat nedá. Vždyť to tak platí v ČD snad všude. I ty některý Elefanty jsou už pěkný hujdy. Uvnitř zničený (to nedávám ČD za zlý), zvenku špinavý, často nefunkční dveře, vypadnuté odpadkové koše (což konštruktéři ani při faceliftu nevyřešili), problémy s klimatizacemi, zatékáním do oken, informační panely moc často nefungujou, problémy jsou asi i s protiprokluzem, protože občas je při rozjezdu slyšet zvýšení otáček a vůz se roztřese, podvozky jsou některé vymlácené, vržou, buší od dvojkolí.
Já jsem to ale stěžovatel.
18:37:58
09.06.2011
09.06.2011
1560 - zrušená registrace
A třeba v Olomouckým kraji jezdí NAD občas i tohle:
18:36:01
09.06.2011
09.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> palinator:
NAD stojí za hovno, protože:
a) v mnoha krajích to dělají převážně lidi, co mají u KCOD známosti a můžou si tím pádem "dovolit" mít horší auta
b) musí to být levné (mnohdy i pod 20 Kč na kilometr) - tady se ti extra nový auto moc nezaplatí, kor, pokud je to tvůj jedinej výdělek (krom zájezdů - kam dáváš lepší vozy)
c) když je nějaký průser, co nelze předvídat, bere se, co je první po ruce
d) jezdí to většinou dopravci, co se tím živí už nějakou dobu a mají volné vozy, většinou různí soukromníci a tak, ale ne vždy vozy s nulovou údržou - nedávno jsem v Luhačovicích potkal tenhle moc pěknej atmosférák, rok výroby 7/83:
NAD stojí za hovno, protože:
a) v mnoha krajích to dělají převážně lidi, co mají u KCOD známosti a můžou si tím pádem "dovolit" mít horší auta
b) musí to být levné (mnohdy i pod 20 Kč na kilometr) - tady se ti extra nový auto moc nezaplatí, kor, pokud je to tvůj jedinej výdělek (krom zájezdů - kam dáváš lepší vozy)
c) když je nějaký průser, co nelze předvídat, bere se, co je první po ruce
d) jezdí to většinou dopravci, co se tím živí už nějakou dobu a mají volné vozy, většinou různí soukromníci a tak, ale ne vždy vozy s nulovou údržou - nedávno jsem v Luhačovicích potkal tenhle moc pěknej atmosférák, rok výroby 7/83:
18:22:41
09.06.2011
09.06.2011
palinator
-> VeTeV:
Akorát teda nevim, co by bylo na panťáku jako rychlíku tak hroznýho. Jsou ve stejným stavu a hold panťák pojede pomalejc, ale mohlo by bejt hůř - náhradní autobusová doprava, která taky zpravidla u ČD stojí za hovno.
Akorát teda nevim, co by bylo na panťáku jako rychlíku tak hroznýho. Jsou ve stejným stavu a hold panťák pojede pomalejc, ale mohlo by bejt hůř - náhradní autobusová doprava, která taky zpravidla u ČD stojí za hovno.
17:22:12
09.06.2011
09.06.2011
VeTeV
-> 1560: problém byl, že i sám ten šašek uznal, že značení je velmi chabé - z venku opelichaná jednotka, které jsme si při dobíhání nevšiml a vevnitř jsem to usuzoval až dle "extra" výbavy... a upozorňuji, že lidí jako já tam bylo více a všichni pustili pole, jak na mě začal hudrat - já vytrval
jako obecně mě je to jedno, jen jsem se jistil v tom, že za uvedenou honosně označenou 1. klasse bych se jakožto nabízející styděl vzít byˇjen 2% navrh... prdel byla že v prostřed vlaku byl jakýsi modře upravený vagón, který celou jejich 1. klasse převyšoval v parametrech ve všech směrech... takže rozdíl jsem neviděl... já jen doufám, že se na tudle trasu opravdu pustí nějaká rozumná konkurence, neboť jsem na trati zažil i to, že pustili starej panťák jako rychlík, neb odešla lokomotiva apod. zvěrsta... a to si nedovolil průvodčí ani vylézt mezi lidi, neb tušil, že by se se zlou potázal....
jako obecně mě je to jedno, jen jsem se jistil v tom, že za uvedenou honosně označenou 1. klasse bych se jakožto nabízející styděl vzít byˇjen 2% navrh... prdel byla že v prostřed vlaku byl jakýsi modře upravený vagón, který celou jejich 1. klasse převyšoval v parametrech ve všech směrech... takže rozdíl jsem neviděl... já jen doufám, že se na tudle trasu opravdu pustí nějaká rozumná konkurence, neboť jsem na trati zažil i to, že pustili starej panťák jako rychlík, neb odešla lokomotiva apod. zvěrsta... a to si nedovolil průvodčí ani vylézt mezi lidi, neb tušil, že by se se zlou potázal....
17:14:10
09.06.2011
09.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> VeTeV:
Hold obnovuje se regionální doprava (CityElefanty, Regiozm*dy atd) a dálková (EC, IC, SC). Na tu poslední (R, Ex) se jaksi nedostává, max. pár generálek vagónů ročně (ve smyslu přeplyšování sedaček a jisté kulturizace interiéru).
Ad první třída - když teda pominu, že je to poměrně dobře značené (zvenku žlutým pruhem, zevnitř čísílkama snad na každých dveřích, a konečně, vlastním značením vagónů - AB, A, A150, Aee, Apee, Ampz a já nevím, co ještě jezdí), tak tam opravdu nemáš bez patřičné jízdenky co dělat - a je jedno, zda jdeš jen na hajzl, nebo chceš stát na chodbě, nebo chceš sedět.
Obecně o stavu vagónů vím svoje a iluze si nedělám... To, co se občas vypustí na koleje, a zejména PJ České Budějovice a PJ Praha Vršovice jsou v tom experti, to nemá obdoby.
Hold obnovuje se regionální doprava (CityElefanty, Regiozm*dy atd) a dálková (EC, IC, SC). Na tu poslední (R, Ex) se jaksi nedostává, max. pár generálek vagónů ročně (ve smyslu přeplyšování sedaček a jisté kulturizace interiéru).
Ad první třída - když teda pominu, že je to poměrně dobře značené (zvenku žlutým pruhem, zevnitř čísílkama snad na každých dveřích, a konečně, vlastním značením vagónů - AB, A, A150, Aee, Apee, Ampz a já nevím, co ještě jezdí), tak tam opravdu nemáš bez patřičné jízdenky co dělat - a je jedno, zda jdeš jen na hajzl, nebo chceš stát na chodbě, nebo chceš sedět.
Obecně o stavu vagónů vím svoje a iluze si nedělám... To, co se občas vypustí na koleje, a zejména PJ České Budějovice a PJ Praha Vršovice jsou v tom experti, to nemá obdoby.
15:10:39
09.06.2011
09.06.2011
VeTeV
-> rené: sak timto jsem argumentoval ze z logiky veci nevim proc bych mel stat na chodbicce, ze nemam listek an stani... a prave ze kupecka blya ve stylu 6-8 lidi na jedno kupe - takze proste fakt nater... jak rikam zlatej courak - to je proti tomu jak nebe a dudy - kdyz teda jede slon
me by stacilo kdyby ty vlaky vypadaly jinak nez jako po vybuchu a 5ti letech ve sluzbach kravina... zel toho se asi nedockame
me by stacilo kdyby ty vlaky vypadaly jinak nez jako po vybuchu a 5ti letech ve sluzbach kravina... zel toho se asi nedockame
14:16:58
09.06.2011
09.06.2011
rené
-> VeTeV: No ono co tak sleduju, tak tyhle benešovský rychlíky jezděj i se solidně obsazenou jedničkou ve špičce. A 1. si připlatěj lidi, co se nechtěj mačkat ve dvojce. Ono pokud by to jelo opravdu našvihaný(a ne 4 lidi v kupé a zbytek kabelky a bagáž) tak by se snad měla jednička "zrušit" a nahnat lidi tam. Jenže to je opravdu až v krajním případě. Hold logika nelogika... Je to jednou "první" třída, tak je to první třída. Ať vypadá jak vypadá. Jediný co, tak můžeš napsat stížnost a poreferovat o stavu 1. třídy. Hold podřadnej vnitrostátní rychlík, tam se bussines class s wifi, přípojkou 230V a teplou kávou jen tak nedočkáš.
13:47:12
09.06.2011
09.06.2011
VeTeV
-> rené: pokaždý to tak je - ono totiž za tu zavšivenou srágoru nikdo připlácet nebude... a dvojka je narvaná, že lidi stojej v chodbičkách - logika ČD je o hovně.. mě bylo divný, že to bylo prázdný, ale já jsem myslel, že todle už neexistuje, kor když jsem viděl co se jako jednotka nabízí...
a já se prát nechtěl, jen jsem poukazoval na to, že nevidím rozdíl
a já se prát nechtěl, jen jsem poukazoval na to, že nevidím rozdíl
11:39:49
09.06.2011
09.06.2011
rené
-> VeTeV: Ty seš pako, proč tam lezeš? A ještě se chceš "prát" Mi neřikej, že to jelo našvihaný, když byla jednička prázdná.
09:45:11
09.06.2011
09.06.2011
VeTeV
tak jsme dnes zjistil, že přežitek jako 1.klasse ve vlaku ještě existuje nebo-li proč nemít prázdný celý vagon, nasrat strávil jsme polovinu cesty ve vlaku rozpravou z průvodčím zakončenou větou . na nejbližší zastávce vás vyhodím - říkám OK, na Vršovicích jdu sám...
jinak rozdíl od 2nd klasse - stejně špinavej vlak, na zemi ultra zasranej koberec, jakési sesle alá gauč z 80tých a na opěrce hlavy ubrousek, světélka co nesvítí a jiný vzor závěsů... a za todle chtěl +50% ceny jízdného navíc?! poslal jsem ho od prdele
jinak rozdíl od 2nd klasse - stejně špinavej vlak, na zemi ultra zasranej koberec, jakési sesle alá gauč z 80tých a na opěrce hlavy ubrousek, světélka co nesvítí a jiný vzor závěsů... a za todle chtěl +50% ceny jízdného navíc?! poslal jsem ho od prdele
17:45:12
08.06.2011
08.06.2011
palinator
-> Syny:
LIAZ M1.2C
LIAZ M1.2C
14:17:16
08.06.2011
08.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> Syny:
Jo, nafta. To, že to jezdí pod drátama, je normálka, ČD jaksi nedisponují něčím v podobné velikosti na elektriku, tak jezdí tohle...
Jo, nafta. To, že to jezdí pod drátama, je normálka, ČD jaksi nedisponují něčím v podobné velikosti na elektriku, tak jezdí tohle...
01:22:24
08.06.2011
08.06.2011
Syny
-> rené: -> 1560: A to je dieslovy? Nevidel jsem u toho sberac a nejak nechapu proc by projizdeli naftu na elektrifikovanej trati... Ale bylo to docela tichy...
22:02:32
07.06.2011
07.06.2011
Jožynek
-> 1560: čo je zač tá osoba ženského pohlavia?
21:29:59
07.06.2011
07.06.2011
1560 - zrušená registrace
Jasně, jinej takovej magor už asi není
21:29:06
07.06.2011
07.06.2011
Jura_Favorit
Andrejka..?
21:28:44
07.06.2011
07.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> Mr_Kubas:
JJ, ale pak jsem to přestal sledovat :-(
JJ, ale pak jsem to přestal sledovat :-(
21:28:29
07.06.2011
07.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> rené:
Google
21:28:20
07.06.2011
07.06.2011
Mr_Kubas
-> 1560 07.06.11 20:02:25: Měl jsem za to, že si se tu kdysi docela rozepsal o Jančurovi, tak jsem z toho vytušil, že v tom máš přehled..
21:27:14
07.06.2011
07.06.2011
rené
-> 1560: Kam ty na ty špeky chodíš čoveče
21:25:55
07.06.2011
07.06.2011
Zeke-ten šestý
-> 1560: haaasky
21:25:28
07.06.2011
07.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> rené:
Prej dokonce dva kousky. Jeden teda už z dřívějška.
Prej dokonce dva kousky. Jeden teda už z dřívějška.
20:53:30
07.06.2011
07.06.2011
rené
-> 1560: Ty vole tak přece
20:19:34
07.06.2011
07.06.2011
j_j
-> 1560: tohle je hustý....narozdíl od těch čínskejch disko znaků, co má každá pipina
20:16:07
07.06.2011
07.06.2011
1560 - zrušená registrace
Btw, hádám, že tuhle osobu tu znát někdo bude... Netřeba snad představovat. Jen jí něco přibylo :-D
20:02:25
07.06.2011
07.06.2011
1560 - zrušená registrace
-> Mr_Kubas:
1560 má přehled akorát takovej, že v JŘ se poznámka u vlaků SA "jede ode dne vyhlášení" nezměnila. Žel to je vše, co vím, Jančurova železnice jde mimo mne.
-> Syny:
To je rekonstrukce z klasické 810... Buď dvouvozová (z motoráku a vleku) nebo třívozová (tušám motor, vlek, motor?), jedno "lepší" jak druhý. Když to bylo na testování v Tanvaldu, tak to nebylo schopno vyjet kopec - aby ne, když to má hnanou jen jednu nápravu. Třívozová má dvě, to byl vlastně důvod, proč vznikla. Kolik jich je nevím, jednu vlastní i Železnice Desná, pokud to teda ještě funguje. Jediná výhoda toho stroje je nízkopodlažnost, jinak je to klasický šméčko na lidi - tady tomu dáme nový čela a nový lak a budeme prohlašovat, že je to nový vozidlo.
Na stránkách Parsu bylo i video o té rekonstrukci.
-> rené:
Se 350. Nevím, s tou jsem ještě neměl tu čest, ale řekl bych, že 400A je hodně málo.
1560 má přehled akorát takovej, že v JŘ se poznámka u vlaků SA "jede ode dne vyhlášení" nezměnila. Žel to je vše, co vím, Jančurova železnice jde mimo mne.
-> Syny:
To je rekonstrukce z klasické 810... Buď dvouvozová (z motoráku a vleku) nebo třívozová (tušám motor, vlek, motor?), jedno "lepší" jak druhý. Když to bylo na testování v Tanvaldu, tak to nebylo schopno vyjet kopec - aby ne, když to má hnanou jen jednu nápravu. Třívozová má dvě, to byl vlastně důvod, proč vznikla. Kolik jich je nevím, jednu vlastní i Železnice Desná, pokud to teda ještě funguje. Jediná výhoda toho stroje je nízkopodlažnost, jinak je to klasický šméčko na lidi - tady tomu dáme nový čela a nový lak a budeme prohlašovat, že je to nový vozidlo.
Na stránkách Parsu bylo i video o té rekonstrukci.
-> rené:
Se 350. Nevím, s tou jsem ještě neměl tu čest, ale řekl bych, že 400A je hodně málo.
16:44:12
07.06.2011
07.06.2011
rené
-> palinator: No ono pak hrozej akorát problémy, přeskok na trakčním motoru, převodovky dostávaj zabrat. Hold už jsou to starý kýble a údržba... Taky se ty trakčáky mění každou chvíli. Jinak to co je na tom videu, tak jeto úsek z Ústí n/O do Dlouhý Třebový a tam je celkem řádný stoupání a zrychluješ ze 70 na 160, tak tam se tomu musí trochu šlápnout po krku aby to jelo. Kor když doháníš zpoždění.
-> 1560: 400A se 150/151/350? Jestli jo, tak to se sotva rozjede, ovšem ty nákladní "kulatý" tramvaje nemaj moc velký max. proudy v kotvách.
-> Syny: To je regiosráč, regína, vagína, kantýna, ksindl, žlutomor, sráč... Každej tomu řiká jinak A z toho si lze udělat obrázek, jak moc jsou tyhle stroje oblíbený.
-> VeTeV: Nj vzduchový vypružení a kotoučový brzdy dělaj svý.
-> 1560: 400A se 150/151/350? Jestli jo, tak to se sotva rozjede, ovšem ty nákladní "kulatý" tramvaje nemaj moc velký max. proudy v kotvách.
-> Syny: To je regiosráč, regína, vagína, kantýna, ksindl, žlutomor, sráč... Každej tomu řiká jinak A z toho si lze udělat obrázek, jak moc jsou tyhle stroje oblíbený.
-> VeTeV: Nj vzduchový vypružení a kotoučový brzdy dělaj svý.
10:53:32
07.06.2011
07.06.2011
Luky
-> Syny: Kozolupy - Blovice
10:46:16
07.06.2011
07.06.2011
Mr_Kubas
Podobnej "motorák" jezdil testovací trasu z Ústí kamsi jen jako regionálku. Bylo to myslim pro cestující zdarma nebo jen za symbolickou cenu.. Ale už to tu skončilo a teď SA nasazuje vlaky Praha-Brno a Praha-Ostrava. O tomhle bude mít přehled 1560
Jinak u nás regionálka jezdí pořád ty starý werky(04.06.11 21:54:12) a žádný novodobý vymoženosti
Jinak u nás regionálka jezdí pořád ty starý werky(04.06.11 21:54:12) a žádný novodobý vymoženosti
10:00:26
07.06.2011
07.06.2011
stika87 - Maschinenführer
-> Syny: regionova klasckej motorak(akvarko) ;-)
00:08:40
07.06.2011
07.06.2011
Nwkt
-> Mr_Kubas: Ne, jenom nějakej regionální vlak
00:06:30
07.06.2011
07.06.2011
Syny
-> Mr_Kubas: ja te nevim... Jezdi to Plzen - nevim (smer Nepomuk) :)
00:04:05
07.06.2011
07.06.2011
Mr_Kubas
-> Syny: To je ten slavnej Student Agency?
23:46:31
06.06.2011
06.06.2011
Mr_Kubas
-> VeTeV: City Elefant, na lince U4 (Praha - Ústí) je to běžnej osobák Čekám kdy to nahoděj i jako rychlíky
23:30:34
06.06.2011
06.06.2011
VeTeV
věčně je potkávám při procházce se psem - ůepší pojezd jak ty rychlíci
22:55:09
06.06.2011
06.06.2011
Vojťas
-> stika87: -> afro100: hmm je vidět že ste uplně mimo
21:50:12
06.06.2011
06.06.2011
afro100
-> stika87: hmmm ... no mohla by byt :D