skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
20:47:10
16.11.2023
16.11.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Jo, vypadá to na Ronelt. Nevím, jak ten na 110LS, ale na 130 mi fakt nepasujou - kupoval jsem dva a oba stejně blbý - jeden jsem měl asi čtvrt roku na autě a pak šel do kůlny, kde asi leží doteď. A ten druhý ani nevím, kde skončil, ale asi nebude daleko od toho prvního...
20:36:46
16.11.2023
16.11.2023
dragon_cb_cz
-> isti: Možná Ronelt? Ale i tak to vypadá na nějaká ouška navíc. Každopádně i ten, ač český, umí nesedět docela "pěkně"...
20:23:55
16.11.2023
16.11.2023
isti
20:48:31
14.11.2023
14.11.2023
Bukaj
09:58:35
14.11.2023
14.11.2023
dragon_cb_cz
-> Milan 136 14.11.23 09:56:55: Jo, ideálně Ale dobovka je to pěkná. Kola bych k tomu i měl, ale auto naštěstí chybí
09:56:55
14.11.2023
14.11.2023
Milan 136
-> dragon_cb_cz 14.11.23 09:45:43: K tomu musíš mít na hlavě mullet
09:45:43
14.11.2023
14.11.2023
dragon_cb_cz
Kdyby někdo chtěl ukázkově devadesátkově barvičkové nosiče na kola: www.facebook.com/marketpl
ace/.../3619506951667988
18:48:31
13.11.2023
13.11.2023
Tom Troll
-> palinator: Ok, čtyřtakt ne, ale motor hodný druhé poloviny 20. století.
18:41:04
13.11.2023
13.11.2023
Bukaj
-> Tomaso435: Jo, v autech to občas vídám na Pohofestu apod, ale v takovymhle množství jsem se s tim nesetkal. Ale cena za celek je nesmysl - za tu cenu to nikdo "na kšeft" nevezme a kdo chce do auta, tak jich nekoupí 15 ks navíc
18:26:57
13.11.2023
13.11.2023
Tomaso435
-> Bukaj 10.11.23 21:10:00: nejčastější věc... Tehdá byly někde po 50kc. Tak mam taky asi 10ks k ničemu doma
18:19:04
13.11.2023
13.11.2023
Milan 136
17:56:38
13.11.2023
13.11.2023
palinator
-> Tom Troll:
Čtyřtakt tam snad byl vždycky ne?
Čtyřtakt tam snad byl vždycky ne?
17:31:03
13.11.2023
13.11.2023
Bukaj
-> michael 13.11.23 16:25:35: Pěkný - není tam moc věcí, které bych tomu vytknul, takhle na první pohled
17:04:30
13.11.2023
13.11.2023
Tom Troll
-> palinator: Ano, SPDR už neměl sytič jako obohacovač - další okruh karburátoru se vším vlastním jak se patří - ale pouze přívěra na obohacení skrze škrcení.
Byla to modernizace SEDRu, alas alternativa pro montáž na fazola, ale nakonec jak známo vybrali 2E3. Protože se už nechtěli zahazovat se 742, tak šel seriově pouze na extrémně krátkou dobu do Polskýho fiata s čtyřtaktem.
Byla to modernizace SEDRu, alas alternativa pro montáž na fazola, ale nakonec jak známo vybrali 2E3. Protože se už nechtěli zahazovat se 742, tak šel seriově pouze na extrémně krátkou dobu do Polskýho fiata s čtyřtaktem.
16:59:19
13.11.2023
13.11.2023
palinator
16:54:02
13.11.2023
13.11.2023
ajok
16:25:35
13.11.2023
13.11.2023
michael
08:27:07
13.11.2023
13.11.2023
Bukaj
-> michael: To vypadá na aktivního důchodce - u starších modelů se spojovacím materiálem bez povrchové úpravy byla běžná ochrana zamáznutí šroubových spojů (suříkovou) základovkou. Tohle sice není suříkovoka, ale bude to mít stejný účel.
Spíš jak to při "renovaci" pošlechtili - proleštěný lak u držáku tlumiče až na plastizol, otočená miska tlumiče...
Spíš jak to při "renovaci" pošlechtili - proleštěný lak u držáku tlumiče až na plastizol, otočená miska tlumiče...
08:23:39
13.11.2023
13.11.2023
Bukaj
-> ajok 13.11.23 01:40:11: Na Aukru dříve bývala možnost "vyhrazené ceny" při aukcích od koruny (tj. minimální prodejní cena). Pak ten nesmysl zrušili, protože to pravděpodobně prudilo potenciální kupce (mne to tedy krkalo dost)...
Nechápu smysl takového počinu - jediné k čemu to je, tak aby prodávající zjistil aktuální tržní cenu bez toho, aby věc prodal...
Nechápu smysl takového počinu - jediné k čemu to je, tak aby prodávající zjistil aktuální tržní cenu bez toho, aby věc prodal...
01:40:11
13.11.2023
13.11.2023
ajok
-> Bukaj 13.11.23 01:12:50: jj, taky to tak chapu
01:12:50
13.11.2023
13.11.2023
Bukaj
-> ajok:
Co je to ta "aukční rezerva"? Minimální cena, za kterou je prodávající ochoten prodat? A k čemu pak je tedy vyvolávací cena?
Co je to ta "aukční rezerva"? Minimální cena, za kterou je prodávající ochoten prodat? A k čemu pak je tedy vyvolávací cena?
00:52:21
13.11.2023
13.11.2023
ajok
13:52:32
11.11.2023
11.11.2023
ajok
21:45:34
10.11.2023
10.11.2023
ajok
-> Bukaj 10.11.23 21:10:00: kdysi jsem si ho sam vyrobil, ale vadilo mi to hrube rozliseni po 500/min pak jsem delal evo2, v pravym ruzku pristrojovky jem mel dvousegmentovy led display, vyrobil jsem si ho uz nekdy na prumyslovce v r.2000 (prislo mi ze trochu lhal), no a zkalibroval jsem ho az nekdy 2005 v praci na frekvencnim generatoru a pak jsem tam dal felda pristrojovku a favorita prodal, ten otackomer se starou pristrojovkou bych mel jeste nekde mit
21:10:00
10.11.2023
10.11.2023
Bukaj
19:41:23
09.11.2023
09.11.2023
castrol
-> ajok: na to ze to ma len 23000 tak je to hnoj
02:12:27
09.11.2023
09.11.2023
ajok
auto.bazos.cz/inzerat/...
/felicia-13.php k cemu je dobry dokurvit silenty v ramenech na spalkach?
22:33:02
05.11.2023
05.11.2023
darklord
Keby ste niekto chceli elektricku, ci hranaty trolejbus, teraz je celkom dobra prilezitost
www.bratislavskenoviny.sk /doprava/78470-mate-zaujem -stare-elektricky-a-trolej busy-su-na-predaj
www.bratislavskenoviny.sk /doprava/78470-mate-zaujem -stare-elektricky-a-trolej busy-su-na-predaj
13:36:52
05.11.2023
05.11.2023
Polyš
-> ajok: Už myslím loni ten inzerát měli také.Spíš jestli s nimi má někdo zkušenost?
06:27:54
05.11.2023
05.11.2023
ajok
07:10:59
03.11.2023
03.11.2023
michael
21:41:34
31.10.2023
31.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll 31.10.23 19:07:57: Já ne
-> Petrson 31.10.23 20:01:55: No, ten mám taky. A už jsem objednal i katalog na užovku, abych měl více studijních podkladů...
-> Petrson 31.10.23 20:01:55: No, ten mám taky. A už jsem objednal i katalog na užovku, abych měl více studijních podkladů...
20:35:13
31.10.2023
31.10.2023
Tom Troll
-> Pavel P..: Dát na poličku a kochat se?
20:06:47
31.10.2023
31.10.2023
Pavel P..
-> Tom Troll: a co s tim kdyz je to na Malucha?
20:01:55
31.10.2023
31.10.2023
Petrson
21:06:14
30.10.2023
30.10.2023
Bukaj
-> StepaNoFUN: To právě ne - ten šusplech je plusmínus stejně vysoko chladič či bez...
-> Jozka:
-> Jozka:
16:49:13
30.10.2023
30.10.2023
Jozka
-> Bukaj 30.10.23 07:28:32: Asi nějak tak..
Jinak na okraj - překvapilo mě, že i AL vana, sundaná z MBX motoru (která mi připadala stejná, jako R/LS), měla taky svoje (jiný) číslo odlitku. Bohužel, než jsem stačil podrobněji porovnat, tmavočeši si jí odnesli kamsi do sběrny..
Jinak na okraj - překvapilo mě, že i AL vana, sundaná z MBX motoru (která mi připadala stejná, jako R/LS), měla taky svoje (jiný) číslo odlitku. Bohužel, než jsem stačil podrobněji porovnat, tmavočeši si jí odnesli kamsi do sběrny..
08:24:32
30.10.2023
30.10.2023
StepaNoFUN
-> Bukaj: a nebylo to prave kvuli chladici oleje? Jako ze ten susplech byl nizsi, tak aby ty zebra na vane vubec koukaly. Sice jsem uzovku s hlubokou vanou a chladicem (a jednoduchejma pruzinama na ventilech) mel, ale uz si to nepamatuju. Navic chladic byla prvni vec, ktera z toho auta zmizela.
07:28:32
30.10.2023
30.10.2023
Bukaj
-> Jozka: Tak číslo odlitku musí bejt jiný, když jsou jiný i úchyty toho plechu, že...
...takže to bude stejný případ, jako u jiných dílů, které mají stejné katalogové číslo, ale jsou odlišné (někdy natolik, že jsou nezáměnné - třeba kolo zpátečky, které má stále stejné číslo od 1000MB po 136, přitom starší provedení nepasuje do pětirychlostních převodovek).
Ale se záměnností 18dírových van to bude, jak jsem psal - jediná 18dírová vana, která vybočuje z řady vzájemné záměnnosti (se zachováním sacího koše a olejové měrky) je právě ta hluboká užovková. Byl to zjevně krok stranou - soudruzi v AZNP nejspíš chtěli u vyššího auta hlubší vanou zlepšit chlazení oleje, výkonnější LS/GLS měly chladič oleje, takže tam při snížení vozu (1979) snížili i vanu a časem si uvědomili, že hluboká vana je značně nepraktická (moc oleje, vana "na ráně") a že s chlazením oleje u těchto motorů není problém, tak snížili vanu u všech modelů (a vypustili nakonec i chladič oleje)...
...takže to bude stejný případ, jako u jiných dílů, které mají stejné katalogové číslo, ale jsou odlišné (někdy natolik, že jsou nezáměnné - třeba kolo zpátečky, které má stále stejné číslo od 1000MB po 136, přitom starší provedení nepasuje do pětirychlostních převodovek).
Ale se záměnností 18dírových van to bude, jak jsem psal - jediná 18dírová vana, která vybočuje z řady vzájemné záměnnosti (se zachováním sacího koše a olejové měrky) je právě ta hluboká užovková. Byl to zjevně krok stranou - soudruzi v AZNP nejspíš chtěli u vyššího auta hlubší vanou zlepšit chlazení oleje, výkonnější LS/GLS měly chladič oleje, takže tam při snížení vozu (1979) snížili i vanu a časem si uvědomili, že hluboká vana je značně nepraktická (moc oleje, vana "na ráně") a že s chlazením oleje u těchto motorů není problém, tak snížili vanu u všech modelů (a vypustili nakonec i chladič oleje)...
01:07:51
30.10.2023
30.10.2023
Jozka
-> Bukaj: Pěknej cheops.. shodnost katalog. čísel mělkejch AL van mi taky není jasná.. na MBB mám vanu z nějakýho prvotního Garde, šroub má válcovej a plech po dně (nikoliv heliport).. Když jsem jí kdysi dávno opatřil (=viděl prvně), divil jsem se, ale kdosi mě ujistil, že pro Garde správně a pro 110LS záměnná..
..no a čísla odlitků jsou taky jiný.
..no a čísla odlitků jsou taky jiný.
23:10:02
29.10.2023
29.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll 29.10.23 21:29:59: Ještě k tomuto obrázku - ten text pomotal dohromady užovky, M1 a M - protože tam popisuje (dle čísel dílu) všechny varianty vany kromě mělké užovkové (která se nelišila hloubkou, ale jen tím plechem).
Shrnu-li to nějak dohromady, tak všechny vany od 1000MB až po M1 (do července 1983) byly přichycené 18 šrouby - lišila se jen délka šroubů pro plechovou (M6x16) a hliníkovou (M6x20, respektive M6x25) vanu a všem vanám KROMĚ hluboké užovkové (113-002070) příslušela stejná měrka oleje (110-040390) - tedy byly stejně hluboké a vzájemně (i zpětně) záměnné.
Jediná hluboká užovková vana (113-002070) měla jinou (delší) měrku oleje (113-040390).
Dle katalogů měly všechny 120 hlubokou Al vanu od počátku výroby až do 07/1981, kdy LS/GLS a Garde dostaly "starou" variantu vany pro Š 110 od 44. série (111-002070), zatímco "obyč" 120 měly mít až do 7/1983 vanu hlubokou (což je to, co se mi nezdá).
Všechny 105 od počátku výroby až do konce výroby M1 (do 7/1984) měly jeden typ olejové vany (18 šroubů, plech).
Poslední věc, která mi není jasná: Kdy se přešlo z konusového vypouštěcího šroubu (zátka oleje) na šroub s osazením a těsnicím kroužkem. Má-li vana pro Š110 od 44. série (od 1.1.1975) a vana pro LS/GLS/Garde od 8/1981 do 7/1983 stejné číslo dílu (111-002070), potom by tyto vany měly mít i stejný vypouštěcí šroub (respektive opracovanou dosedací plochu pro těsnicí kroužek). Ale v katalogu Š 100/110 je zmíněn pouze jeden typ zátky (bez těsnicího kroužku - tedy s konusovým závitem). A další drobnost - má tato vana už nový typ protišplouchacího plechu nebo stále jen "heliport", jako starší typy?
Shrnu-li to nějak dohromady, tak všechny vany od 1000MB až po M1 (do července 1983) byly přichycené 18 šrouby - lišila se jen délka šroubů pro plechovou (M6x16) a hliníkovou (M6x20, respektive M6x25) vanu a všem vanám KROMĚ hluboké užovkové (113-002070) příslušela stejná měrka oleje (110-040390) - tedy byly stejně hluboké a vzájemně (i zpětně) záměnné.
Jediná hluboká užovková vana (113-002070) měla jinou (delší) měrku oleje (113-040390).
Dle katalogů měly všechny 120 hlubokou Al vanu od počátku výroby až do 07/1981, kdy LS/GLS a Garde dostaly "starou" variantu vany pro Š 110 od 44. série (111-002070), zatímco "obyč" 120 měly mít až do 7/1983 vanu hlubokou (což je to, co se mi nezdá).
Všechny 105 od počátku výroby až do konce výroby M1 (do 7/1984) měly jeden typ olejové vany (18 šroubů, plech).
Poslední věc, která mi není jasná: Kdy se přešlo z konusového vypouštěcího šroubu (zátka oleje) na šroub s osazením a těsnicím kroužkem. Má-li vana pro Š110 od 44. série (od 1.1.1975) a vana pro LS/GLS/Garde od 8/1981 do 7/1983 stejné číslo dílu (111-002070), potom by tyto vany měly mít i stejný vypouštěcí šroub (respektive opracovanou dosedací plochu pro těsnicí kroužek). Ale v katalogu Š 100/110 je zmíněn pouze jeden typ zátky (bez těsnicího kroužku - tedy s konusovým závitem). A další drobnost - má tato vana už nový typ protišplouchacího plechu nebo stále jen "heliport", jako starší typy?
22:37:10
29.10.2023
29.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll 29.10.23 21:29:59: Odkud je tento text?
Tomu nelze věřit, protože tam je napsaná (minimálně) jedna blbost - vana, uchycená 19. šrouby byla až od modelu 85 ("M", nikoli "M1")!
M1 vana byla stále na 18 šroubů, ale mělká (jiná, než ta původní 110) - právě s tím "emkovým" protišplouchacím plechem po celém dně vany (a jsem přesvědčen, že vana pro M1=vana pro Garde, ale je možné, že se mýlím a Garde mělo stejnou vanu, jako LS/GLS - tedy tu z modelu 110, katalog Garde též nemám k dispozici).
Tomu nelze věřit, protože tam je napsaná (minimálně) jedna blbost - vana, uchycená 19. šrouby byla až od modelu 85 ("M", nikoli "M1")!
M1 vana byla stále na 18 šroubů, ale mělká (jiná, než ta původní 110) - právě s tím "emkovým" protišplouchacím plechem po celém dně vany (a jsem přesvědčen, že vana pro M1=vana pro Garde, ale je možné, že se mýlím a Garde mělo stejnou vanu, jako LS/GLS - tedy tu z modelu 110, katalog Garde též nemám k dispozici).
21:29:59
29.10.2023
29.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Tady to máš černý na bílym, a je duležitý zmínit, že Garde / GLS 82 vany nejsou shodné s M
21:28:18
29.10.2023
29.10.2023
Jozka
-> Tom Troll: Potvrzuju..
(katalogy jsem nahmatal jen 77-78 a 79-80-81)
..navíc -> Bukaj: v dílenský příručce (datovaný taky 1981 je psáno), že od VIII. 81 "litému víku motoru 120LS a GLS přísluší měrka oleje kratší - spodní víko je nižší." Což souhlasí s tvým katalogovým zjištěním.. akorát teda jestli u obou údajů třeba nebylo "přání otcem myšlenky". Užovky s vanou proklatě nízko si taky nevybavuju, ale nezdá se mi to jako rozpor - po tom srpnu 81 k tomu ani nebyl důvod (?) - plechový vany i nízký hliníkový mají stejně dlouhou měrku, takže hloubky cca podobný..
(katalogy jsem nahmatal jen 77-78 a 79-80-81)
..navíc -> Bukaj: v dílenský příručce (datovaný taky 1981 je psáno), že od VIII. 81 "litému víku motoru 120LS a GLS přísluší měrka oleje kratší - spodní víko je nižší." Což souhlasí s tvým katalogovým zjištěním.. akorát teda jestli u obou údajů třeba nebylo "přání otcem myšlenky". Užovky s vanou proklatě nízko si taky nevybavuju, ale nezdá se mi to jako rozpor - po tom srpnu 81 k tomu ani nebyl důvod (?) - plechový vany i nízký hliníkový mají stejně dlouhou měrku, takže hloubky cca podobný..
20:15:03
29.10.2023
29.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll: Tak je celkem možné, že by se dalo věřit IV. vydání katalogu (1983, včetně M1), kde se uvádí, že všechny 120 užovky vyjma LS a GLS měly hluboké hliníkové víko (tedy až do léta 1983 - do začátku výroby modelu M1). LS a GLS měly hluboké víko pouze do léta 1981 a od srpna měly mělké hliníkové víko, používané předtím na 110L/LS motorech (stejné katalogové číslo).
Ale moc se mi to nezdá - nevybavuji si dobově užovky modelu 82 a 83, že by vláčely břuch po zemi - a to už byly ročníky výhradně na 13" ráfcích a s kratšími zadními pružinami (delší zadní pružiny a jiné tlumiče měly pouze vozy do září 1979, od října už byly pružiny kratší). Zato tu hlubokou vanu na užovkách s vysokou prdelkou na 14" kolech si pamatuju moc dobře
Kdyby tak někdo měl katalog 81-83, třeba by to vneslo jasno do tohoto případu. nebo taky ne
Nebo třeba originál užovku 120 z těchto let - tady na Virtu jich určitě bude dost, ale nikde jsem nenašel fotku "zadního pohledu pod sukni"...
Ale moc se mi to nezdá - nevybavuji si dobově užovky modelu 82 a 83, že by vláčely břuch po zemi - a to už byly ročníky výhradně na 13" ráfcích a s kratšími zadními pružinami (delší zadní pružiny a jiné tlumiče měly pouze vozy do září 1979, od října už byly pružiny kratší). Zato tu hlubokou vanu na užovkách s vysokou prdelkou na 14" kolech si pamatuju moc dobře
Kdyby tak někdo měl katalog 81-83, třeba by to vneslo jasno do tohoto případu. nebo taky ne
Nebo třeba originál užovku 120 z těchto let - tady na Virtu jich určitě bude dost, ale nikde jsem nenašel fotku "zadního pohledu pod sukni"...
11:44:57
28.10.2023
28.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Mám tu katalog 79-80-81 a ještě nezná nic jiného než jednu hliníkovou a jednu plechovou.
11:17:41
28.10.2023
28.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll: Vzhledem k absenci užovkového katalogu u mne doma a nepřesnostech (naprostých nesmyslech) v tom souhrnném emkovém (navíc každé vydání toho Mkového tvrdí něco jiného) si vlastně nejsem přesně jist, kdy došlo ke změně hliníkové vany na mělkou, ale bylo to někdy mezi modelem 79 a 82 a myslím, že LS/GLS měly zpátky mělkou vanu dřív, než Lka. Ale to ať potvrdí/vyvrátí nějaký pravověrný užovkář (co, Enggiku? ) nebo někdo, kdo má k dispozici nějaký užovkový katalog třeba z roku 81 nebo 82...