
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorkáři sobě
-> Bukaj 14.08.23 09:35:48: K téhle úvaze bych jen řekl, že obecně to bývá přesně naopak - vyšší oktanové číslo umožňuje větší předstih. A pokud je pravda co píše -> palinator 14.08.23 14:14:18: (a já žiju ve stejném přesvědčení), tak tím spíš 

-> Bukaj 14.08.23 23:40:27: neměl jsem problém ohřát pionýra tak,že mě jel i s odpojeným zapalováním a nijak to nezvonilo.Oleje tam máš jak sraček,pokud je dělaný brus nějak fest,tak O.K.,ale zcela stačí 1:50 i M2T a opravdu se to nezadře na silnici,protože neznám kopec,kde bych to musel rvát na 1-ku až do zakousnutí kůli nízký rychlosti a s těma tvýma 50kg to musí jet na 3-ku všude.Ale dachl zvoní na klice nebo kroužkách,pouzdro ne.A pokud je klika stará,tak to neřeš a jezdi,dokud nevylítají jehly z ložiska a budeš mít možnost motor udělat z gruntu pořádně 
PS: i zde platí kvalita dílů a já na tom závodil 4hod na trial/lesních tratích a motor tam šel bez zajetí a třeba v + 35°C pod plným plynem a otáčkama v bezvědomí (výdrž 2-3 závody tj. 200-300km než začal vadnout) a ve finále to se sériovkou stačilo kolikrát i na bednu mezi speciálama,pořádný motor je to nejsnažší,problém byl třeba s tím,že se zlomil celý pionýr napůl a musel jsem dojet po dvou částech,které jsem držel u sebe,protože byly zakázány úpravy rámu.

PS: i zde platí kvalita dílů a já na tom závodil 4hod na trial/lesních tratích a motor tam šel bez zajetí a třeba v + 35°C pod plným plynem a otáčkama v bezvědomí (výdrž 2-3 závody tj. 200-300km než začal vadnout) a ve finále to se sériovkou stačilo kolikrát i na bednu mezi speciálama,pořádný motor je to nejsnažší,problém byl třeba s tím,že se zlomil celý pionýr napůl a musel jsem dojet po dvou částech,které jsem držel u sebe,protože byly zakázány úpravy rámu.
-> Klubko_: kdyz das jinej olej, nebo jinej pomer, tak to nevadne?
-> 11mAjA11: nejak se mi ty nazvy pomichaly a nevim proc jsem si myslel, ze ten Divinol, co do pionyra vetsinou leju je plna syntetika, ale ted jsem koukal, ze je to polosynt.... Normy to splnuje cca stejny jako ten Mogul Alfa, az na tu Thajskou... Tak se omlouvam ze mystifikaci. Na plnou syntetiku Denicol Racing 2 to taky uz neco pojezdilo, ale ne tolik abych mohl rict, ze to je vpohode, i kdyz si osobne myslim, ze jo :D
-> 11mAjA11: nejak se mi ty nazvy pomichaly a nevim proc jsem si myslel, ze ten Divinol, co do pionyra vetsinou leju je plna syntetika, ale ted jsem koukal, ze je to polosynt.... Normy to splnuje cca stejny jako ten Mogul Alfa, az na tu Thajskou... Tak se omlouvam ze mystifikaci. Na plnou syntetiku Denicol Racing 2 to taky uz neco pojezdilo, ale ne tolik abych mohl rict, ze to je vpohode, i kdyz si osobne myslim, ze jo :D
Bracha lil do Jawy 350 Castrol TT 1:50, vejfuky o dost cistsi a jezdilo to bez problemu.
-> 11mAjA11 14.08.23 14:07:57: a nebylo to spíš špatným poměrem ? 

-> Václav Vašák 14.08.23 09:47:41: Tak nějaká vůle v pouzdře pístního čepu je - to jsem nestihl vyměnit. Ale "zvoní" jen když je přehřátý ve vysokých otáčkách (a je to typický projev detonačního hoření)...
...olej používám klasiku M2T v poměru 1.25 - jak je předepsáno pro Jawa 555...
-> palinator 14.08.23 14:14:18: Aha, zajímavé, co tedy má vliv na rychlost hoření?
-> Klubko_ 14.08.23 16:40:54: Výkon tohoto motoru klesá vždy s přehřátím - po vychladnutí jede zase pěkně
...olej používám klasiku M2T v poměru 1.25 - jak je předepsáno pro Jawa 555...
-> palinator 14.08.23 14:14:18: Aha, zajímavé, co tedy má vliv na rychlost hoření?
-> Klubko_ 14.08.23 16:40:54: Výkon tohoto motoru klesá vždy s přehřátím - po vychladnutí jede zase pěkně

-> vhml 14.08.23 16:47:54: tož můžeš se podívat:
-> Sita: Na závodech se mě neosvědčil :-) A ve finále ani na denní použití :-)
-> 11mAjA11: jezdi to prakticky denne +-20km uz skoro 2 roky. Motor nikdy nemel GO, 40 let to jezdilo na m2t, ted 2 roky syntetika Denicol, Dal jsem akorat vape a novy gufera na kliku. Domu je to do kopce a zadny vadnuti nepozoruju, to bych to tam nelil 
To zadirani je podle me sadou pist/valec. Dela mi to jedna pila poskladana z cinskej dilu. Druha, ta sama, origo hq, stejnej benzin, to nedela. Oboje jsem vim co v tom je a v jakym stavu.

To zadirani je podle me sadou pist/valec. Dela mi to jedna pila poskladana z cinskej dilu. Druha, ta sama, origo hq, stejnej benzin, to nedela. Oboje jsem vim co v tom je a v jakym stavu.
-> Klubko_ 14.08.23 16:40:54: jakože to nevydrží jet 15minut v kuse? Takovejma sráčema bych se fakt chtěl zabejvat




-> 11mAjA11 14.08.23 14:07:57: zajímavá premisa s tím synt. olejem. Jezdím teď s fichtlem prakticky jen "závod", 15 minut okruh po dědině vždycky v září, takže prostě jen vždycky vycucnu benzín z 2T endura a kapnu tam trochu oleje co leju do endura navíc. Při závodu pak prostě postupně klesaj max. otáčky. Jde to vidět na maximálce, prostě klesá.
-> charon:
Pokud vím, tak samozápal není detonační hoření...
Samozápal je chytnutí směsi neřízeně ještě před jiskrou.
Detonační hoření může nastat i po řízeném zapálení, když jsou parametry kritické a prostě to bouchne rázovou vlnou.
Pokud vím, tak samozápal není detonační hoření...
Samozápal je chytnutí směsi neřízeně ještě před jiskrou.
Detonační hoření může nastat i po řízeném zapálení, když jsou parametry kritické a prostě to bouchne rázovou vlnou.
-> Bukaj: Já jsem si dycky myslel, že čím větší oktanový číslo, tím větší odolnost proti detonačnímu hoření ... Detonační hoření ve vlastně samozápal, nebo ne? Ale já tomu pendrek rozumím ...
Jen tak do pléna - nemáte soudruzi někdo zkušenosti s progresivníma pružinama? Mám v plánu to svojí hujdu přes zimu malinko vrátit do origo stavu a vzhledem k tomu, že budu repasovat vidle, rovnou bych tam dal progresivní pružiny, neb jsem tlustoprd a mohlo by to pomoct. Vyzkoušel to někdo? Co jsem našel, tak stojejí cca 3 - 5 000 Kč podle výrobce ...
Klidně i zadní jestli někdo nemá zkušenost. Nějakej progresivn tlumič i s pružinou se dá koupit taky, i když teda ten je docela drahej ...
Jen tak do pléna - nemáte soudruzi někdo zkušenosti s progresivníma pružinama? Mám v plánu to svojí hujdu přes zimu malinko vrátit do origo stavu a vzhledem k tomu, že budu repasovat vidle, rovnou bych tam dal progresivní pružiny, neb jsem tlustoprd a mohlo by to pomoct. Vyzkoušel to někdo? Co jsem našel, tak stojejí cca 3 - 5 000 Kč podle výrobce ...
Klidně i zadní jestli někdo nemá zkušenost. Nějakej progresivn tlumič i s pružinou se dá koupit taky, i když teda ten je docela drahej ...
Tak s tím nejezdi dlouhé streky v tahu v horku bo to zadres..není to na to konstruované, bohužel někdy méně je více..
Vlastní zkušenost..kámoš při jednom tripu zadřel jen kvůli syntetickému oleji, do fichtla prostě neee.
Ale třeba Mogul Alfa 2t funguje výborně a je do zahradní techniky..
Vlastní zkušenost..kámoš při jednom tripu zadřel jen kvůli syntetickému oleji, do fichtla prostě neee.
Ale třeba Mogul Alfa 2t funguje výborně a je do zahradní techniky..
-> Václav Vašák: pionyr sice neni motorovka, ale leju jam uplne stejnej syntetickeh olej, 1:45. Jede to skvele a nehuli to.
-> Bukaj: 4q převodovka na pionýra jde normálně koupit. Pasuje do origo karteru.
-> Bukaj 14.08.23 08:11:44: a co teprve dvouvalec? 

-> Bukaj 14.08.23 09:35:48: motor ti zvoní,protože máš buď volnou kliku a nebo píst ve válci,respektive kroužky,ale nejvíc je slyšet klika (že je třeba dělaná neznamená,že je O.K.),popřípadě ložiska co jí drží v kartéru...a tvoje teorie dále je zcela zcestná.Nastav co tam má být a lej tam to co najdeš u benzínky,tohle nikdy extra nepojede
A hlavně pozor na 2T oleje,pionýr není motorovka 


Jedna teoretická úvaha a otázka k fichtlovi:
Když motor "zvoní" (detonační hoření), děje se to proto, že zážeh je příliš brzy (ještě před dokončením komprese) a nikoli příliš pozdě, že ano?
Tedy je třeba snížit předstih zážehu.
Jawa 555 z roku 1958 - nastavil jsem předstih dle technické dokumentace (cca 2,8 - 3 mm před HÚ), ale později jsem si uvědomil, že předepsané palivo je BA80 a dnes je dostupné pouze BA95-100 - a čím vyšší oktanové číslo, tím rychlejší hoření směsi - tedy by předstih s použitím BA95 měl být nižší, než s původním BA80, používaným v 50. - 60. letech. Novější Pionýry mají předepsaný menší předstih (cca 1,5 mm před HÚ), ale s komplet přepracovaným motorem - jiný válec, tvar kanálů (časování) i hlava...
Máte někdo odzkoušený nějaký ideální předstih na 550/555 se soudobým palivem, nebo mám zkoušet metodou pokus-omyl?
Děkuji :)
www.facebook.com/10001301 6985817/.../15346073778422 7
Když motor "zvoní" (detonační hoření), děje se to proto, že zážeh je příliš brzy (ještě před dokončením komprese) a nikoli příliš pozdě, že ano?
Tedy je třeba snížit předstih zážehu.
Jawa 555 z roku 1958 - nastavil jsem předstih dle technické dokumentace (cca 2,8 - 3 mm před HÚ), ale později jsem si uvědomil, že předepsané palivo je BA80 a dnes je dostupné pouze BA95-100 - a čím vyšší oktanové číslo, tím rychlejší hoření směsi - tedy by předstih s použitím BA95 měl být nižší, než s původním BA80, používaným v 50. - 60. letech. Novější Pionýry mají předepsaný menší předstih (cca 1,5 mm před HÚ), ale s komplet přepracovaným motorem - jiný válec, tvar kanálů (časování) i hlava...
Máte někdo odzkoušený nějaký ideální předstih na 550/555 se soudobým palivem, nebo mám zkoušet metodou pokus-omyl?
Děkuji :)
www.facebook.com/10001301 6985817/.../15346073778422 7
-> Don_pepe 10.08.23 20:52:48: podvozok riesim u tothto pana.
www.sinko-hightech.com/in dex.php?lang=sk
Top u nas. Vie co robi a robi to dokonale.
www.sinko-hightech.com/in dex.php?lang=sk
Top u nas. Vie co robi a robi to dokonale.
-> vhml 10.08.23 22:33:05: Na telefonu docela blbě. Mám prasklej displej.
-> Jirik_Tuňák1983 10.08.23 16:57:22: ano, jak si to poznal?

-> SO545 10.08.23 20:42:36: Ty to nebude motor, spíš něco rachtá v podvozku...
Já na to papíry nemám... A jo, Terka jezdí poměrně kudlu... sama! zásadně sama, na moto ji všichni okolo serou :D
Já na to papíry nemám... A jo, Terka jezdí poměrně kudlu... sama! zásadně sama, na moto ji všichni okolo serou :D
-> Don_pepe 10.08.23 20:33:04: a sakra.....tak to je iny motor....a ked nieco klepe tak nebrat na lahku vahu.
JA jazdim uz druhy rok desmo motor....tam je obcas zvukov...ale nic co by drazdilo.
Ako casto menite olej ? JAzdi sa pohoda...alebo aj palba ?
U mna olej po 4-5000km je ako z TDi ....interval na 12000km je cista ekoidea.
JA jazdim uz druhy rok desmo motor....tam je obcas zvukov...ale nic co by drazdilo.
Ako casto menite olej ? JAzdi sa pohoda...alebo aj palba ?
U mna olej po 4-5000km je ako z TDi ....interval na 12000km je cista ekoidea.
-> SO545: S1000RR................
-> Don_pepe 10.08.23 20:07:19: aky baworak ? Tie obcas klepu zo zvyku...
Mal som zalusk preg rokmi na K1300R
Mal som zalusk preg rokmi na K1300R
Mě stačí tohle.....
Náhodou byste mi neporadili dobrej servis na moto v Praze, co? Panimámě něco klepe v Baworáku
Náhodou byste mi neporadili dobrej servis na moto v Praze, co? Panimámě něco klepe v Baworáku

-> radekp 10.08.23 15:55:06: dovezli jsme si to s sebou v dodavce
-> vhml 09.08.23 22:23:44: Vypadá to jako skútr.
-> vhml: a to máš ve Finsku půjčené, nebo jsi dojel po ose?
Na těch videich tady z Finska ty auta vzdycky skacou strasne daleko, ale me se ten italskej semik neodlepil ani s plnym plynem
Ale nalital jsem s tim dneska nejakejch 40km na sotoline a myslim, ze bych si ani s mym Varaderem tolik netroufl. Jak to proste vazi hovno a ma to nizoucky teziste

Ale nalital jsem s tim dneska nejakejch 40km na sotoline a myslim, ze bych si ani s mym Varaderem tolik netroufl. Jak to proste vazi hovno a ma to nizoucky teziste
Jawa, prazvláštní stroj schopný rozbít se pouze svou vlastní existencí.
Dva roky zpátky sem ji odstavil zcela pojízdnou, cca 500km po GO motoru, vypustil sem karburátor a vystříkal nádrž konkorem. Včera sem se už ze zoufalství, že se oprava Alpa nepodařila a motor bude muset z rámu opět ven, jal Jawu probudit z dlouhodobého spánku.....Že bude zaseknutý plovák v karburátoru nebo podobná kravina, to bych ještě čekal, ale že se během stání náhodně povolí šrouby/matky, které zpravidla dotahují hliník k oceli, to sem ještě neviděl. 


-> Jirik_Tuňák1983: Nestydim se za cenu - nakonec jsem ji koupil za 30 kKč. Původně inzerována byla za 48 kKč. Mám k ní origo přední vidlici s brejlema, ještě by to chtělo sehnat origo tacho. A pak mám v planu casem tu predni vidlici prehodit zpět. Bourana nevypada, chdí naprosto plynule a hladce. Řidítka nechám, ty mi sedi uplně přesně a s blinkrama se uvidí. Ale ty v riditkach se mi libi, jaou homologovane a proslo to s nima pres STK pred 4 mesicema. Teď procházim elektriku, budu ladit ventilove vule, cekam na olej, filtr a brzdove desticky.
Nejdulezitejsi pro me je, ze není dojebaná a znicene elektrika - vse je napojeno do puvodnich konektoru a snadno prehoditelne zpet.
Nejdulezitejsi pro me je, ze není dojebaná a znicene elektrika - vse je napojeno do puvodnich konektoru a snadno prehoditelne zpet.
-> Jirik_Tuňák1983:
nejni to tak zlý - neorigo je vidle a rejsle a origo k tomu mám, pak je neorigo tacho, řidítka a blinkry. Zbytek je puvodni. Ja to vzal kvuli tomu za jakou to bylo cenu, jestli me to nechytne,tak to poslu dal vicemene s minimalni ztratou ...
Jeste je neorigo lak, ale v TP je zapsan ...
nejni to tak zlý - neorigo je vidle a rejsle a origo k tomu mám, pak je neorigo tacho, řidítka a blinkry. Zbytek je puvodni. Ja to vzal kvuli tomu za jakou to bylo cenu, jestli me to nechytne,tak to poslu dal vicemene s minimalni ztratou ...
Jeste je neorigo lak, ale v TP je zapsan ...
-> charon 22.07.23 08:36:29: No, bastl to tedy docela je. 

Konečně mám i nějakou fotku. Je to Bastl, pár věcí bude chtít časem předělat - USD vidlice z Gilery XR, nefunkční tacho, orvaný Gripy, zda se ze je trochu kopnuty přední kolo, gumy jsou stary, ... Ale jede to docela dobre, ma to peknej zvuk, tchan z toho byl nadsenej a cena byla zhruba polovicni oproti ostatnim shadowům. Nicmene ta predelavka neni kvuli nehode, origo predni vidli k tomu mam, ram se nezda bouranej. Jedine coh setrochu bojim je jak na tp bude elektrika krz upravy tchometru a kontrolek
Já se musím pochlubit, že jsem si dneska konečně přivezl mozku - mírně upraveného Shadowa z roku 1995. Je to stará lídra, já jsem na tom 23 let neseděl, tak na tom vypadám komicky a do zatáček se bojím, ale to se srovná ... Teď jen vydržet bez pádu / nehody ...
Jedná fotka je v tématu dnešní nákup a aktuální sem udělám až se.pojedu večer projet tady na místní komunikace v okoli
Jedná fotka je v tématu dnešní nákup a aktuální sem udělám až se.pojedu večer projet tady na místní komunikace v okoli
-> radekp 20.07.23 13:28:36: drzi to v rame....chce to 2otvory do ktorych zajde adapter pre kazdu motorku iny podla typu ramu.
-> SO545: na čem to drží a jak na to motorku nahazuješ?
-> Klubko_: moc hezká hračka
-> Klubko_: moc hezká hračka
kdyby někdo měl zájem o okruhovy supermoto:
motorky.bazos.cz/inzerat/ .../suzuki-rmz-450-supermo to.php
motorky.bazos.cz/inzerat/ .../suzuki-rmz-450-supermo to.php
Ja som vyrobil par kusov tohto typu.... Dobre pre podvozok a komplet servis.
-> radekp: je to jen na posun motorky na stojanu. Už tím, že je na hlavním, se odlehčí podvozku. Aby byla odlehčená celá, mohl bych podepřít pod rámem
-> MATTESS: pěkné.zvedneš si na tom motorku celou? Hlavní stojan bývá více vzadu.
Já si ohnul a posvařoval toto
Já si ohnul a posvařoval toto