Cyklisti na silnici

prohledat
4819 příspěvků (zobrazeno 2501 až 2550) od 05.08.2009 do 21.05.2024, založil/a David29
řadit dle data
17:44:46
12.06.2019
King
Predni:
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od King vložen 12.06.2019 17:44:46
17:43:45
12.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Na nějaký recenze se necejtím :-) Příjemně překvapily, jízdní odpor subj. minimální, čekal jsem to po těch 20kách horší - a to ještě nemám nafoukáno na provozní tlak, protože laboratorní kompresůrek končí někde na 5 barech. A vzhledem k tomu, že jsem se celou cestu musel držet víceméně jenom jednou rukou a z tý druhý jenom prstama, tak jsem nemoh testovat žádný divočiny, ba dokonce jsem musel před obrubníkama potupně zastavovat :-)

Dneska ještě dorazil řetěz HG-71, takže zmizel poslední rest a už se tomu dá říkat voňavka :-) Zahradní focení:
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od King vložen 12.06.2019 17:43:45
12:35:03
12.06.2019
dragon_cb_cz
-> King: Jo tak, jestli je to frézovaná drážka od výrobce, tak je to cajk. A není ani tak na centrování (i když se taky hodí), jako spíš indikací opotřebení - když zhobluješ ráfek tak že se zarovná, je na vyhození. Co se týká mých zápletů - tohle je kolo které jsem před rokem "na blind" koupil, takže pokud to někdo přetáhl, já to nebyl 5 Na mém vlastním kole se mi to stalo jedinkrát na tom, co jsem teď právě přeplétal - ale tam tomu napomohl ten klacek ve výpletu. Právě proto mě taky nenapadlo ten záplet z Tonyho kontrolovat 8



A co ty Tufa, jak ti přijdou v ruce? Jízdný dojmy mi je jasný, že asi těžko posoudíš když teď nemáš srovnání. I když pokud valí 40 bez většího přemlouvání, tak asi špatný nebudou. Hoď pak nějakou fotku jak to na nich vypadá, ať mám představu - Tony taky bude potřebovat nové. Jen přemýšlím, že na něj hodím černé Mavic záplety co mám ve sklepě, k tomu fialovýmu laku mi přijde, že se hodí trochu líp než stříbrný... no uvidím.



Tož vítej mezi cyklozmrdy 3
18:56:45
11.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: No, zrovna tenhle ráfek jsem kupoval až na sklonku mojí aktivní cyklokariéry a kromě tý drážky na centrování má tu styčnou plochu s brzdovejma špalkama docela v poho.

Jinak jsem včera při přezouvání zaznamenal podobnej jev jako ty - mám sice každej ráfek jinej, ale je to stejnej rozměr i výrobce a přesto se na ten stříbrnej dá Tufo nasadit skoro rukou a na ten černej jsme to s otcem museli rvát montpákama (ve dvou, protože mám chromou levačku :-)

No a dneska jsem vytáhnul ze sklepa dobový černý cyklo-Botasky, nakrémoval a vyrazil na prvních 18km :-) Mělo mě varovat, že když jsem se s minimálním úsilím rozjel na 40, že to nebude formou jezdce, ale silným větrem do zad :-) A taky že jo, cesta zpátky proti větru hotový utrpení. Předjel mě nějakej mlaďas taky silničním speciálu a prej: "Čau!" - tak jsem asi působil dojmem, že do toho dělám :-)

Vydržel jsem se ho proti větru s povzdálí držet 30kou asi 4km a pak jsem to musel odpískat kvůli tachykardii a nedostatku kyslíku v sytému :-)

Nemáš ty výplety moc utažený? Mě se tohle nikdy nestalo, ale možná je to tím, že jsem to vyplítal a utahoval míň, než je zdrávo.

edit: A ještě se musím přiznat k tomu, že už je ze mě cyklozmrd :-) Cyklostezka, po který jsem jel, je v jedný vesnici vedená objížďkou přes vesnici, protože na hlavní ulici skrz ves jsou uzký chodníky. A na zpáteční cestě jsem těch 500m absolvoval po silnici 2. třídy, ač byla k dispozici cyklostezka! :-)
upraveno 1x, naposled 11.06.2019 19:02:02
16:20:15
11.06.2019
dragon_cb_cz
-> King: Bych už pomalu teda počítal s novejma ráfkama/kolama. Pokud je ten ráfek probržděnej tak, že to je vidět pouhým okem , tak už asi bude celkem za hranou.



Jinak já začal oživovat toho Tonyho a moje radost z toho, že to má hezký záplety na stejnejch ráfkách vepředu i vzadu vzala za své. Ve chvíli, kdy jsem to zadní už měl moc hezky srovnaný a dělal finální doladění jsem si všiml, že jeden nýt je nějaký zvednutý, tak jsem začal zkoumat a objevil popraskání okolo dobrý třetiny z nich :/ Přední kolo je cajk.
11:28:08
10.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Je to skutečně drážka....a právě mi přivezla Česká pochva ty pláště, ale s jednou prackou chromou s tím radši počkám na syna :-)
09:37:18
10.06.2019
dragon_cb_cz
-> King: No potěš koště! Jinak není von ten Remerx trochu probržděnej? Na tý fotce to moc není poznat, jestli je to špína, nebo drážka...
18:29:50
09.06.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> King: Fuj, tak snad bez nasledku...
18:03:01
09.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Kdepak, pokud mi zejtra moje ukrajinska felcarka Iryna jeste prodlouzi moje prazdniny, tak dojde i na renovaci zvrhle styloveho fava :-)

Jinak to patri spis do “Co jste dneska podelali “, ale tematicky i sem. Pred obedem jsem jeste zasel do garaze, kde Fisera momentalne lezi na zadech po vycentrovani a ze zvedavosti jsem jeste jednou zkusil dat vrut s hmozdinkou do doury pro ventilek, cimz se ten rafek takrka dokonale vyvazil. Tady odbocim - vcera jsem konecne zkouknul posledni dil Cernobylu, kde Legasov pred “soudem “ rekapituluje ten retez fatalnich rozhodnuti, ktery predchazely katastrofe. Tu story znam podrobne z jinejch zdroju, ale clovek se neprestane divit, co se obcas “povede “. A vracime zpet k mymu pribehu - no a povedlo se :-) Po zkousce jsem si rek, ze to jeste poradne roztocim, jestli to bude hazet. Do toho telefon od matky, ze si asi zkurvila tiskarnu, protoze se rozhodla zhodnotit stos volebnich listku od eurovoleb a nenapadlo ji nic blbejsiho, nez je nacpat do podavace tiskarny, coz nedopadlo vubec dobre :-)

No a polozim telefon a jeste plnej dojmu, roztocim zadni kolo, zase hazelo, a pak prislo to osudove rozhodnuti - totiz, ze jako obvykle zastavim rotujici rafek rukou. Nasledovala mrda jaxvin, az se mi zatmelo pred ocima a v dlani skuba jak prase az do masa :-( Nejsem zadnej bolestin, pohled na krev je moje denni rutina, ale tentokrat se mi pri osetrovani motala siska a musel jsem do sebe hodit dve sklenice vody. Prilozeny snimek ilustruje moji debilitu a pokud to redukce rozliseni dovoli, na hlavicce vrutu je videt jeste moje zachla tkan. To nevymyslis :-)
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od King vložen 09.06.2019 18:03:01
upraveno 1x, naposled 09.06.2019 18:04:12
16:24:02
09.06.2019
dragon_cb_cz
-> King 09.06.19 08:30:21: Tak hlavně svůj tuzerský pokus nevyhazuj - některý ty komponenty nakonec můžou být pro někoho docela žádaný. A s barvičkama nemám problém - to byl jeden z důvodů, proč jsem toho Tonyho koupil - má to (zvrhlý) styl 3 Ostatně ten tvůj Fišera se v tomhle ohledu taky nemá za co stydět 1



A ty kola tolik neprožívej - když to je vycentrovaný horizontálně a vertikálně, tak už s tím těžko něco dalšího uděláš. Projedeš a buď to bude fungovat, nebo to vyměníš. Vždycky když vidím u obchodu nějakou echtovní hapinu, tak si říkám, že mezi těma magorama v práci jsem možná dost cyklo-punk, ale v globálu jsem pořád spíš krutej snob, i na tom favořiti 3
14:20:18
09.06.2019
Vojťas
Je to jeste kolo nebo pojizdnej krovinorez? 3
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od Vojťas vložen 09.06.2019 14:20:18
08:30:21
09.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Tak tos zase inspiroval me, protoze ve sklepe u rodicu se leta vali moje tuningova prvotina, kterou jsem strelil brachovi - upravenej favo ram v krutoprisnym modro-cerno-stribrnym laku, komponenty pevazne Exage, neco Suntour.

A na gay-barvicky mi nesahej, tak to proste tenkrat bylo :-) A ten muj Fisera je taky trosku mix - vetsinou zupgradovano na Ultegru, ale radici paci jeste socialni Rx100, hlavovy slozeni 105 a naby (a to se uz hodne stydim) Exage :-)

Ale opet inspirovan tebou jsem vcera jeste zabeh do garaze docentrovat obe kola. Pro centrovani na vejsku jsem si kolem vidlic omotal bindry a lehce utahnul, takze okraj rafku skrtal o bindr. No a kdyz bylo zadni kolo perfektne vycentrovany a zkusil jsem ho roztocit, co to da, nastalo zklamani. Odhadem tak nad 40-50 zadni rafek zacina nepekne hazet. Pro jistotu jsem do doury na ventilek prdnul sroubek s matkou jako simulaci ventilku, ale zadna zmena. Draty jsou vsechny stejny ctyrlistky a kdyz je ten rafek vycentrovanej, pak uz to muze jenom nejaka vyrobni vada (je to duralovej profil ztocenej do kruhu a zavarenej, takze asi vic matrose v miste svaru ci co)
upraveno 1x, naposled 09.06.2019 08:31:14
21:20:44
08.06.2019
dragon_cb_cz
Mám ho na tomhle devadesátkovém klenotu, který jsi mě nevědomky přinutil konečně vytáhnout po roce od koupě z kolárny a začít oživovat. Gay barvičky, SunTour řazení, hazka a zadní nába, Sachs New Success kliky a představec, přední nába a brzdový páky Shimano Exage... dokonalej mix 5
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od dragon_cb_cz vložen 08.06.2019 21:20:44
21:18:10
08.06.2019
dragon_cb_cz
-> King: Tenzometrů je víc typů, ale ten nejdostupnější od ParkToolu (a jeho klony) funguje jednoduše - silou pružiny ohýbá ten drát (drát z jedné strany zapřený o dva pevné body a pružina na něj uprostřed tlačí z druhé strany) a ukazuje na stupnici to vychýlení. K tomu je pak převodní tabulka pro různý typy (kulatý, plochý) a rozměry/tloušťky, která tohle vychýlení převádí na napětí. Asi to není nejpřesnější na světě, ale pro amatérský použití víc než dostatečný.



A zas tak moc řešit to asi není potřeba - dokonale rovnoměrné napětí výpletu bys dosáhnul jen za předpokladu dokonale kulatého ráfku, dokonale identických drátů a dokonale přesné náby. Což speciálně u už jetého kola moc neplatí. Takže co jde to srovnat, ale nakonec to stejně musíš hlavně vycentrovat a tím to vždycky trochu rozhodíš.



Jinak pochopil jsi správně - forbec == vorbau == představec. A zaujal mě z jediného důvodu - podobný mi totiž parkuje ve stáji a chtěl jsem se ujistit, že vidím dobře:
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od dragon_cb_cz vložen 08.06.2019 21:18:10
17:07:31
08.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Pekna prace :-) Jenom jak jsi zminoval ten tenzometr - jak to funguje? Nejaky brnkani do dratu a nasledny mereni frekvence kmitu? Tohle jsem prave nikdy neresil, tak jsem vcera prave jeste ten vyplet doladil, aby tam nebyl rozdil oktavy :-)

Kontextove jsem pochopil, ze tim asi myslis predstavec :-) Je to nejakej dobovej Sachs a protoze jsem ztratil originalni zaslepku sroubu, mam misto ni upilovanej chromovanej knoflik z izostatu :-)

edit: A ty ultegrovy brzdy jsou i po 25 letech jako novy, to jsem nechapal. Ale na ty spalky si jeste posvitim. Akorat cast povrchu plastovyho stelovyho sroubu brzdy uplne neustala barbarske skladovani kola na balkone na jizni strane panelaku :-(
upraveno 1x, naposled 08.06.2019 19:27:25
13:43:30
08.06.2019
dragon_cb_cz
-> King 08.06.19 12:36:37: Tak ten je echt top 52 Jinak co to je za forbec? Vypadá docela zajímavě. A ještě bych možná doporučil kontrolu brzdovejch špalků, že nejsou na kámen.



Jinak já mám už snad hotovo - tak to jen vrátit do rámu a projet, abych zjistil, jak moc jsem to zvrzal:
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od dragon_cb_cz vložen 08.06.2019 13:43:30
12:36:37
08.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Kdyz dobovka, tak se vsim vsudy :-)

Musel jsem po stehovani prevratit veci ve sklepe vzhuru nohama, abych tu Sigmu nasel. Display poskrabanej jaxvin - tak souprava na lesteni plastu a devadesatky jsou zpet :-)
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od King vložen 08.06.2019 12:36:37
09:24:16
08.06.2019
King
-> Bukaj: Tos musel bejt v tom veku pekne namakanej :-) Ja dostal Favouse asi v 11 a na svoji prvni ohnutou slapku jsem si musel pockat az jsem zacal poradne trenovat. Ten bolestivej prechod z predni brzdy s gumovym spalkem do plaste na nejak brzdici celistovku si asi vychutnal kazdej :-) On u toho fava byl taky problem, jak uz nastinil Vita, ze se stacilo spatne podivat na ten blativej rafek a uz byl rozcentrovanej, takze se brzdy musely provozovat se zemedelskou vuli mezi celistna a rafkem, takze specialne ta zadni byla ucinna jak rucka u stodvacy :-)
22:35:08
07.06.2019
Bukaj
-> King: No, svého Favouše jsem dostal k desátým narozeninám, když ho táta vezl z prodejny, tak v kopci do Košíř jednu osku šlapky ohnul...

...a při mé první jízdě u nás v ulici jsem (tehdy s obyč nebrzdícími origo brzdami) při prvním stisknutí páky brzdy letěl přes berany - byl jsem zvyklej z dětského kola SPURT EXTRA, které mělo vzadu torpédo a vepředu "klasickou" jednobotkovou brzdu (shora dosedající na pneumatiku), jako historické bicykly...3

Pak byl Favorit taky nějakou dobu v komoře, než táta sehnal osku pedálu a než jsem ke kolu trochu povyrostl...
17:27:47
07.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Jo, to je presna recenze :-) Kdyz jsem v porevolucnim nadseni nahodil na Favo brzdy Exage, byl jsem ponekud sokovan, co se pri lehkym stisku brzdy odehrava :-) A pak se mi taky kdysi zadarilo jeste za komaru urvat ve stoupani osu slapky a diky planovane ekonomice je nejakej cas nemeli na prodejnach v Koline ani v KH. Tak jsem oprášil dedovu skladacku Eska a s silenou frekvenci slapani trenoval na ni :-) Nez slapky dostali, najezdil jsem na skladacce s torpedem peknej hektar. No a pak sednu na Favo, rozjedu to a na prvni krizovatce slapnu dozadu a ono nic! :-)
16:36:42
07.06.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No, mezi speciálkou a "příliš silnou brzdou" je ale pořád značný manévrovací prostor 3 Ne, takhle to dopadá, když někdo zazmatkuje v krizovce, se silou brzd to nemá nic společného.



A osobně teda radši "přiliš silné brzdy", kde se budu muset krotit v jejich ovládání, než pro Favorita typické "i kdybys se rozkrájel, bude to max zpomalovat, ale brzdit ne".
16:32:48
07.06.2019
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.06.19 16:24:53: Tak to dopadá, když jsou moc silné zadní brzdy. Proto jsem taky na svého Favouše nikdy nenamontoval dozadu Speciálku...6
16:31:56
07.06.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Viz níže, není moje. Ale než ho kolegovi vrátím, tak jím asi proženu všechny ty náhodně se doma válející záplety co čekají na péči a kdo ví, třeba se s tím naučím natolik, že za to ty kačky vysolím. Ale slušná je docela za raketu.



BTW jeden ze zápletů co potřebuje péči je z toho fava od tebe, stačilo pár vyjížděk se Štěpánkou a je šišatý tak, že na hladkém asfaltu "tancuje" pod zadkem 8 Socialistická kvalita za všechny prachy. Asi koupím sadu nových Renak-ů a napletu na ně něco pevnějšího.
upraveno 1x, naposled 07.06.2019 16:32:18
16:29:26
07.06.2019
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tipoval bych, že ho rozhodil ten přejezd kolejí (a tam měl štěstí, že nešel k zemi rovnou), jinak nechápu proč by udělal co udělal. Nepřeju mu to, ale koledoval si, to jo.
16:25:12
07.06.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Hezký udělátko máš. Já vždycky centroval ve svěráku (kolo za kontramatku na osce) s pomocí plechovky s barvou a na ní položeném čemsi, co bylo po ruce...1
16:24:53
07.06.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
16:19:12
07.06.2019
dragon_cb_cz
-> King: Nemám, ale byla možnost půjčit od kolegy. A jsem docela rád, stranový centrování podle brzdy je pohoda, ale vertikální už se v rámu dělá blbě. Poradil bych si, ale takhle to bylo určitě míň jebání. I tenzometr mi půjčil, takže se budu snažit to i správně napnout - zatím to úplně rovnoměrné (podle nabrnákávání) nemám.
15:43:23
07.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Hezkypekne! :-) Koukam, jaky na to mas spesl bazmegy - pravoverny kolenovrt to centruje ve vidlici :-)
11:05:15
07.06.2019
dragon_cb_cz
I nacentrovat se to docela povedlo
Přepletený Remerx
11:02:02
07.06.2019
dragon_cb_cz
Tak hotovo, ale ještě asi nakonec ty dva dráty budu měnit, protože jsem si nechal od prodavače vnutit kratší, ale ukázalo se, že měřím líp než on...
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od dragon_cb_cz vložen 07.06.2019 11:02:02
13:04:50
06.06.2019
dragon_cb_cz
-> Luky: Já musel počkat na jarní počasí - aby mi Kája po ránu v sedačce nezmrzla, než do tý školky dojedeme. Ale už tak od konce dubna, když počasí vyjde, tak jedeme na kole. Ale zrovna květen dost propršel no...
12:59:52
06.06.2019
Luky
-> dragon_cb_cz 06.06.19 12:31:01: pro mě taky (asi 16 km), ale zatím jsem se k tomu nedostal...

-> vhml 06.06.19 12:43:46: to se nepočítá 145 3
12:47:10
06.06.2019
dragon_cb_cz
-> vhml: jo jo, takový mám nejradši, jedu na silničce a přede mnou někdo na bajku, cykloego zavelí "ten ti nesmí ujet", tak se člověk snaží a jde to nějak pomalu. No a pak ho konečně dojedeš a vidíš jak si v klídku šlape, elektrika vrní a frajer to má na salámu 3
12:43:46
06.06.2019
vhml
-> Luky 06.06.19 12:14:35: hele to i já mám 50 3 Asi prvních v životě 3 Na Lipně jsme si půjčili elektrokola a musím říct že super. Člověk se taky zadejchá, ale v rozumný míře a do kopců může s cigaretou v ruce cinkat na funící frajery v dresech3

Jen by to chtělo čipnout protože elektro funguje jen do 25kmh a to si zase pak člověk rozmyslí jestli to nad 25 bude dřít sám 3
12:31:01
06.06.2019
dragon_cb_cz
-> Luky 06.06.19 12:14:35: To je pro mě jedna cesta do práce (jedním směrem) 4
12:14:35
06.06.2019
Luky
-> dragon_cb_cz 06.06.19 11:28:19: slušný, já mám letos už někde kolem 20 km 3 8
11:29:30
06.06.2019
dragon_cb_cz
-> King: A BTW, kdybys mel cas a chut, nafot mi detaily tvyho osazeni, at mam predstavu, co na tom vsechno mas. Taky teď asi budu jeden devadesátkovej klenot oživovat...
11:28:19
06.06.2019
dragon_cb_cz
-> King: Njn, třeba tě uklidní, že jsem na tom dost stejně, ale letos jsem zatím trochu optimista - pomalu se blížím k tisícovce, což je o dost víc, než jsem stihnul za celý loňský rok.



Spíš ta technika trochu selhává - včera jsem se pustil do toho přepletení a dva dráty jsem při povolování výpletu asi ukroutil (ulomený hned pod niplem)... takže dneska budu doufar, že je u Šterby budou mít, jinak budu zase jak kokot objednávat přes internet korunový položky. Ale to už bych asi vzal komplet v nerezu a přepletl to celé.
11:10:27
06.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Pan je spis staromilec :-) Ty stary zpuchrely Viktorky byly presne ta kategorie na zalomeni montpak. Kdybych to kolo dal do cajku uz loni, tak bych ztracenou kondici moc hledat nemusel, ale letos je to fakt bida.
21:00:52
05.06.2019
dragon_cb_cz
-> King: Pán je gurmán 157 Jinak s novejma dušema předpokládám počítáš taky? Pásky v ráfkách by s trochou štěstí mohly být cajk.



No a pak už to jen všechno vyčistit, promazat, seřídit... a začít zjišťovat, kam se poděla kondice 3
17:15:41
05.06.2019
King
-> dragon_cb_cz: Ó, diky za rozsahlou recenzi a osvetu :-) Asi pujdu do tech 25ek Vlastovek. Zkusil jsem do Fisery 25-622 kolo z Dajanina damskyho silnicniho Fava a porad je tam rezerva na malicek, tak kdyz s tim budu jezdit “na slunickare”, tak by to nemuselo vadit.

Mam posledni dve poradny montpaky jeste z devadesatek a hlidam je jak oko v hlave :-)

edit: Tak jsem nakonec objednal ty Tufo Comtura Trio 25, bo se mi historicky libej plaste s bilym bůčkem :-)
upraveno 1x, naposled 05.06.2019 17:27:04
13:33:44
05.06.2019
dragon_cb_cz
Pro představu jak vypadá ten Conti Grand Sport Race na předku po těch cca 6.5 tisících. Zadní má střed už viditelně sjetý "do plocha", ale jinak stav plus mínus stejný. Jsou docela "posekané", ale skrz to zjevně nejde, defekty jen viz níže:
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od dragon_cb_cz vložen 05.06.2019 13:33:44
13:23:52
05.06.2019
dragon_cb_cz
-> King: Pokud je tam teď "na prst", tak by se to vlézt mělo, jen nesmíš moc do bláta 4 Kdyžtak zkus ještě vyfotit tu mezeru v brzdě s nahuštěným pláštěm a změřit jak vysoko je ta současná Vittorka od patky ráfku. Mrknu ti pak doma na Mavic-y, kde mám taky 25ky. Ale ten rozdíl na úzkém ráfku bude malý. Něco jiného to je třeba na té mojí Favořiti, kde ty Remerxy mají vnitřní šířku snad 19mm - tam už se ta 25ka natáhne na solidní balon (ten Conti speciálně).



Jinak plášťů je logicky kopice, tak jen z toho co mám ve svým okolí:



1) Continental Grand Sport Race: www.kupkolo.cz/silnicni-p last-continental-grand-spo rt-race-kevlar_z102395



Tohle vozím na Favořiti já, aktuální nájezd 6430km, za celou dobu tři defekty. Jeden hned po koupi, asi nedohuštěno a cvakl jsem to o ostrou hranu kanálu před kterým byl vytlučený asfalt - tzn šel jsem na pravoúhlou hranu té vnější části kanálu, co je normálně schovaná v asfaltu a na nějaké zaoblení se tam nehraje. Podruhé to byl "čistý průstřel" malým vrutem co v něm zahučel až po hlavičku, potřetí nevím, příčinu jsem nenašel. Podle mě docela solidní skóre na to, že je používám hlavně na zimu, do sraček, do města a přetížené (dítě v sedačce). Jinak charakterem klasická silniční guma, vrchní část slick, na bocích trochu lehkého vzorování aby se neřeklo.



U nich jen dvě "ale": 1) přijdou mi relativně široký, na tom širším Remerxu je to fakt balon a obecně mi Conti gumy přijdou spíš širší. Tzn bych raději počítal s tím, že vyjdou na 26-27mm. 2) Alespoň v mém případě byl fakt porod je nandat na ráfek a stejný porod je je sundat - u toho posledního defektu mě to stálo 4 montpáky. Takže pokud se rozhodneš pro tyhle, doporučuju vozit pořádný - LIDL šidítka si s nima neporadí 3



2) Tufo Calibra: www.kupkolo.cz/silnicni-p last-tufo-calibra-25_z9794 0



Pokud bys chtěl podporovat domácí výrobce, tak v Otrokovicích dle všeho bouchaj fakt solidní pláště - sám je mám v plánu vyzkoušet, ale zatím jsem na žádném kole nestihl dostatečně dorubat, co tam mám 3 Calibru kamarád při závodě v jednom místě "probrzdil" (od zablokovaného kola viditelně "sedřený" flek na plášti) a fugovala zvesela dál, odjel na ní dalších několik tisíc km. I recenze na ně jsou vesměs velice pozitivní. Pokud bys chtěl ještě větší ochranu proti defektu, tak mají ještě Calibra Trio, s vectranem a nějakou speciální ochranou bočnic - a váží jen o 10g víc. Ale je kapánek dražší: www.kupkolo.cz/plast-siln icni-tufo-comtura-trio-25- 700x25c-kevlar_z101355



3) Schwalbe Durano: www.kupkolo.cz/plast-siln icni-schwalbe-durano-new_z 99866



Kolega má nově na zimáku, jsou to vyloženě gumy do "nepohody", ale pořád jednoznačně silniční. Před tím měl nějaké levné Vittorky a ty ho prý na mokru chtěly zabít, tohle prý v pohodě. Ale má je jen chvíli. Já od nich jezdil nějakou dobu Ultremo ZX a to byl super plášť. A sundat šel rukou, to byla oproti těm Conti fajn změna 3



Jinak současná "tutovka" a etalon jsou Conti GP 5000: www.kupkolo.cz/continenta l-grand-prix-5000-kevlar_z 106020 . Dle všeho super guma, ale na finančním limitu a už vyloženě silniční guma. Pro tvoje použití bych řekl zbytečnost.
11:49:03
05.06.2019
King
-> Jumbo: Upravenej ram z Favořitě od Šimunka jsem taky pred vojnou provozoval, ale prote to nebylo ono, takze po vojne se z mrzkeho platu prodavace postupne upgradovalo po jednotlivejch komponentech, takze jak rika Dragon, pekne jsem na tom vykrvacel :-) Jestli si dobre pamatuju, tak 25 litru (na zacatku devadesatek), coz je na dnesni prachy darda jako sviň. I sef se mi smal, ze mam drazsi kolo, nez firemni auto :-)

Uz jsem ho aspon vytahnul ze sklepa a zacneme rozborku-sborku a lesteni.

-> dragon_cb_cz: Dik, asi bych sel do tech 25ek a do litru/ks. Zadny velevykony necekam, spis tu odolnost. Me tam limitujou na vysku akorat ty dobovy ultegrovy brzdy, ale ta stavajici mezera “na prst” by asi mela stacit i s 25 plastem. No, taky jsem vzhledem k rekreacnimu vyuziti zvazoval zachovani dobovejch prvku, ale ty dualy byl vzdycky muj sen, tak kdybys poustel do sveta, dal bych si rict :-)

edit: ty rafky jsou dobova klasika remerxy a prezily chudinky i rodinny vejlety do terenu, kdy ostatni naplno vyuzivali svoje odpruzeny horaky a ja trnul hruzou na tech 20kach zizalach :-)
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od King vložen 05.06.2019 11:49:03
upraveno 2x, naposled 05.06.2019 11:56:01
11:28:44
05.06.2019
dragon_cb_cz
-> Jumbo: Ne Fischer, ale Miloš Fišera, bývalý excelentní cyklokrosař: cs.wikipedia.org/wiki/Mil o%C5%A1_Fi%C5%A1era



Po revoluci si tuším v Kolíně otevřel obchod s cyklověcma a prodával pod svojí značkou i ocelový rámy a na nich postavený kola. Myslím, že je nevyráběl sám, ale kdo mu to pájel netuším. Co se z jeho povídání tady pamatuju, tak za to -> King: tehdá docela solidně finančně krvácel, stejně jako za následné postupné upgrady toho osazení.



Každopádně už celkem v hloubi devadesátek se daly v ČR sehnat solidní odolný ráfky domácí produkce - nejdřív J. Bayer, později (a dodnes) Remerx, který jsou odolností vůči jednokomoře co se běžně dávala na Favority úplně někde jinde. Jednokomoru jsem dorubal za pár týdnů, že nešla vycentrovat. Na stejném kole vozím nejlevnější dvoukomorový Remerx už přes 10 let a pořád drží. A i na tom naprasklém zadním jsem už zase odjel asi 200km a pořád drží 3
10:54:18
05.06.2019
Jumbo
-> dragon_cb_cz: Jsem vycházel z toho, že díky věku kola na tom bude podobně, jako já s Favoritem, nějak jsem nezaregistroval, že je to Fischer.



Jinak fungují dobře, akorát si s tím chtělo víc hrát, ale jde to. Každopádně jeslti začnu zase jezdit, tak o sedmikole budu uvažovat, díky za tip...
10:34:59
05.06.2019
dragon_cb_cz
-> Jumbo 05.06.19 06:22:39: Ten díl se dá koupit úplně běžně: www.kupkolo.cz/doraz-na-r am-pro-sti-hlinikovy-y67b9 1000_z1291 Musíš ale mít rám s návarky, což není tvůj případ a naopak nejspíš bude případ Kingovo. Bez návarek to většina lidí řeší přesně jako ty (taky to mám za sebou na jednom kole), případně se ta původní objímka nechá upravit tak aby na ní ten díl pasoval.



Ad pláště - 20 se sehnat ještě dá, ale je to zbytečné, má to jen samé nevýhody, už i 23 je dost z módy a některé pláště už se v něm ani nedělají, standard začíná být 25 a 28 už není nic vyjímečného. Do ráfku to půjde nacpat úplně v pohodě, tam problém není.



Co se odolnosti ráfků týká, předpokládám, že na tom Fišerovi asi úplný bláto mít nebude (dobově bych tipoval třeba nějaké Bayery, ty vydržely docela dost). Obecně cokoliv jinýho než jednokomorový Favo ráfek vydrží docela dost, jen bude možná potřeba došponovat výplet.



Jinak důvod proč ti ty levné duály na šestikolu nefungují úplně dobře je právě to, že máš šestikolo a ty Tourney duály jsou sedmirychlostní - tzn mají jiný krok. Dej tam sedmikolečko a budou fungovat naprosto bezchybně (pokud budeš mít zbytek věcí v pořádku). Vozím je, za ty peníze skvělý kus techniky.



Pokud člověk ale jezdí spíš turisticky/na pohodu, tak to řazení na rámu není problém... na jednom kole ho teď v rámci dobového vzhledu budu nejspíš vracet. Což znamená, že jedny starší Sora duály možná budou navíc, -> King: 4
10:09:08
05.06.2019
MajoLR
09:35:37
05.06.2019
Jumbo
A tady jedna na kole...
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od Jumbo vložen 05.06.2019 09:35:37
Extreme Tyres