Cyklisti na silnici

prohledat
2149 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 05.08.2009 do 18.05.2018, založil/a David29
datum
 
 
16:13:21
18.05.2018
dragon_cb_cz

-> Jumbo: Kolega saabista má taky koloběžku přesně na tenhle účel, akorát ne Kostku, ale Morxes (taky český). A nemůže si to vynachválit.

-> Jirik_Tuňák1983: Počítá se ježdění po kanclech? 3 Jinak sportovně je to prý fakt dost záhul na celé tělo, třeba na hubnutí prý lepší než kolo...
13:10:49
18.05.2018
Jumbo

-> Jirik_Tuňák1983: Já mam od neděle Kostku Mushing na venčení psa, páč jinak je neutahatelný, takže mám maximálně první dojmy, ale je to docela masakr. Sám jsem byl překvapený, jak z toho bolí tělo a hlavně nohy a to se zatím jenom roztrénováváme a pes mi k tomu pomáhá... A z kopečka jsme jeli bez problémů 30+ po polní cestě a i tak byla stabilní, což mě překvapilo...

-> Tomaso435: Já vždycky jezdil na kole a koloběžka mě nelákala, ale na venčení je koloběžka bezpečnější, ten náš hafan je blázen a kdyby to vzal do pole za srnkou, tak mě z kola sundá raz dva, z koloběžky můžu aspoň seskočit... Vyzkoušeli jsme si to na klubové výstavě a hodně mě to chytlo... Teda nás oba i s hafanem...
23:01:09
17.05.2018
Pavell

-> Jirik_Tuňák1983: tady u nás teda v Mariánkách to celkem frčí, kámoš to dokonce vyráběl někomu na zakázku. Já osobně jsem na tom nejel, ale až půjdou příště, tak to půjdu zkusit. Je to Danovo kámoš 4
Ale mají bezmotorovou
upraveno 1x, naposled 17.05.2018 23:02:07
22:47:39
17.05.2018
U-Geen

-> Milan 136: tj... ujel jsem na tom par km a je to fajn, ale relativne po rovine - Greenway Jizera. Do kopcu je to takove nic moc
22:24:59
17.05.2018
Tuner#2

-> Milan 136 17.05.18 21:54:27: Přesně, tchán jí má do města a je to docela fofr jak říkáš na celé tělo... 4 Jinak má českou Kostku a utíká to pěkně.
21:54:27
17.05.2018
Milan 136

-> Tomaso435: nevis, o cem mluvis. Vsadim se, ze bys na tom ujel 300 m a byl KO. Ona je to dost makacka na cely telo4
21:29:16
17.05.2018
Tomaso435

-> Jirik_Tuňák1983: ty vole.. .další magor co by hurvínkovi tu koloběžku nejrači ukrad... :-D :-D k čemu to je? krom toho že je to ZASE moderní ? dyt je to uplně na piču.... Ano slabozrakej člověk co z rychlosti kola nestihá vidět a bojí se že nestihne slíst,pro něj je to záchrana něco jako pro krypla kárka... pro děcka je to ha par odpolední zábava ale jinak ? nojo vlastně, romanticá pyčooo
21:24:21
17.05.2018
Jirik_Tuňák1983

A ještě jeden dotaz. Jezdíte někdo na koloběžce?
20:53:21
17.05.2018
Jirik_Tuňák1983

Nezkoušel jste někdo vyrobit driftovací tříkolku, popř. nemá ji někdo? 1

Motorized Drift Trike - SFD Industries

Na šlapací tady nemáme moc kopců.
upraveno 3x, naposled 17.05.2018 20:55:31
15:37:57
30.04.2018
dragon_cb_cz

-> Milan 136: 157
22:00:26
28.04.2018
Milan 136

Trochu jsem to dnes taky protahnul 6
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od Milan 136 vložen 28.04.2018 22:00:26
21:18:41
12.04.2018
dragon_cb_cz

-> MATTESS: Mezi 7 a 8 byl skok o 4.5mm (tak tlustá podložka se dává na 8-10sp náboj při montáži 7sp kazety), takže jsi koukal správně. 8-10 je stejné (krom obskurních vyjímek), 11sp je o další 1mm širší... na silnici teda, na bajku nevím. A pochopitelně jen Shimano/SRAM.

Campagnolo to má zase jinak - 8 je kategorie sama pro sebe, 9-11 jsou stejné, nové 12tirychostní teprv přicházejí na trh, ale snad by měly být kompatibilní se starejma ořechama, tzn stejné jako 9-11...
21:18:21
12.04.2018
U-Geen

-> TTomas 12.04.18 09:10:22: ono se i zmenil uhel retezu pri krizeni diky vetsim kolum, 26" x 29" je taky dost rozdil na osovou vzdalenost
21:11:50
12.04.2018
MATTESS

-> TTomas: zrovna dnes jsem ty kazety koukal. Na starém 3x7 má 35mm, 2x10 má 40mm
15:22:53
12.04.2018
U-Geen

-> dragon_cb_cz: to je mazec :) na biku to trpi jak pises, ja ty komponenty kolikrat lituju cim musej - a to i u me - projit... blato, mokrej pisek, sama super abraziva.
13:25:21
12.04.2018
dragon_cb_cz

-> Jumbo: Vzhledem k těm Tourney duálům to bude vzadu spíš sedmikolečko. A rám určitě nebude hliník, ale ocel 4 Každopádně nejtěžší převod není určený pro rovinku, tak není moc divné, že ho tam neudržíš.

Cesta k lehčím převodům v tvém případě vede skrz výměnu klik/převodníků bych řekl - původní favorití budou 51/47 nebo podobné peklo. Za něco lidského - pokud nejsi extra trénovaný, tak ideálně kompakt - tzn převodníky 50/34 zubů. Nejlevněji na kupkolo aktuálně tohle: www.kupkolo.cz/kliky-prow heel-ounce-421c-175-50x34_ z104504 . Pokud bys chtěl aby ti to ladilo k duálům, tak můžeš vzít tyhle: www.kupkolo.cz/kliky-shim ano-fc-a070-50-34z-170-mm_ z96000 , ale mají kratší kliky a převodníky nejsou vyměnitelné. Vozím je na zimáku, ale dneska bych dal klidně přednost těm Prowheel Ounce.

Jen bacha, že je k tomu potřeba mít správnou délky středové osy, abys dodržel řetězovou linku. Takže pokud jí tam teď nemáš, tak si k investici připočti ještě nějakých 250 Kč na tu osu.

No a pak teda pokud bych si mohl dovolit skromný tip, tak si srovnej tu šílenou polohu pák na řidítkách (a případně i řidítek jako takových, možná bych i zvážil výměnu za nějaký lepší tvar) a srovnej sedlo do roviny... vypadá to minimálně zvláštně a funkčně to má určitě hrozný rezervy.
13:14:58
12.04.2018
dragon_cb_cz

-> Tuner#2: Na to, co se nejčastěji rozumí opotřebením řetězu, tedy "natažení" to prakticky vliv nemá, moderní řetezy jsou konstruované tak, aby to pobraly. I na dvoupřevodníku se kolikrát jezdí extrémnější kombinace, než vznikají na té jednoplacce - "provozní situace" si kolikrát vyžádá i extrémní křížení (velká placka, největší či druhý největší pastorek) a poberou to. Zdaleka největší vliv na opotřebení řetězu má jeho čistota a vhodné mazivo. Proto taky na bajkách většinou vydrží málo, protože jsou pořád plný bordelu. Na silničce zvládne vydržet i 8-10 tisíc, speciálně lehčím váhám. A pokud se včas mění řetěz, tak na kvalitní kazetu jde najet třeba i 60 tisíc km... na převodníky ještě daleko víc. Pochopitelně to nesmí být nějaká ultralight varianta z matroše co moc nevydrží. Ale třeba na Dura Ace sadě najel kolega fakt asi 60 tisíc, s tím že většinu času jezdíl jednu kazetu (občas do kopců dával větší) a převodníky neměnil vůbec - a to kolo koupil už použité.
09:10:22
12.04.2018
TTomas

-> dragon_cb_cz: ano, 24”. Původně jsem chtěl 20, ale nějak nám rychle roste. Přední ocelove prevodniky nahradis jedním hliníkovým, k tomu packa, bovden s lankem a presmykac s retezem. U mne na horaku to udělalo půl kila.

-> U-Geen: Kliky můžeš nechat stejne. Jen koupíš kratší spojovak nebo pokratis ten socasnej a místo druhého tacu tam ďas ten nový. Sám jsem to tak jezdil léta.

-> Tuner#2: Šířka te kazety je přibližně stejná, jen je lip využity prostor a jednotlivé převody i retez jsou slabší, ale z lepšího materiálu. Když jedes na prostřední tac, tak taky můžeš radit po cele kazete i na tvém 3x7, tak proč by měl byt problem tady. Co je spis pozoruhodné, ze prehazovacka zvládne napinat rozsah kazety treba 10-50. maj to ale dobre vymyšlené a fakt to funguje i se středně dlouhým raminkem na prehazovacce.
Životnost řetězu i převodu je hlavně o údržbě a zacházení. Ja na 11 rychlostním sramu s hlinikovym tacem nájel 15+tis a na 4 řetězy. Pak šlo z domu, takze nevím, ale věřím, ze to jeste jednou da, připadne se pak daji jeste dojezdit ty staré vytahané řetězy na vyjetych kolech. Nicmene je to zase závisle i na odpružení. Častokrát se retez natahuje spolu s pruzenim a tam muže jít zase podle stylu jízdy životnost dost dolu. Obyc shimano retez je většinou tak na 1-2 tis km.
00:34:34
12.04.2018
Tuner#2

-> MATTESS 12.04.18 00:25:42: Opraveno, asi jsem byl myšlenkama už o slovo dál 3
00:25:42
12.04.2018
MATTESS

-> Tuner#2 11.04.18 17:43:26: cože si to napsal za číslovku?3 3
19:40:22
11.04.2018
U-Geen

-> Tuner#2: zkusenejsi me mozna opravi, ale u "zbytku" dost zalezi prave na tom, kdy menis retez - a i na kvalite komponent
upraveno 1x, naposled 11.04.2018 19:43:00
19:07:12
11.04.2018
Tuner#2

-> U-Geen 11.04.18 18:48:31: Tak to je OK. Kolik řetězů ten převodník a kazeta vydrží? Tak dvě výměny jako dříve a pak měníš vše?
18:48:31
11.04.2018
U-Geen

-> Tuner#2: XTckovej jsem naposled kupoval za 440 ... ale moh bych si udelat dalsi zarezy na merku, to zas jo :-)
17:43:26
11.04.2018
Tuner#2

-> U-Geen 11.04.18 16:36:41: Uff to je dost málo, pamatuju si že po 5000 km byl řetěz dle šuplery ještě v toleranci. Co na to ty dnešní řetězy stojí, pořád je to kolem 400,- slušnej a nebo je za "odměnu" ještě dražší než klasika?
upraveno 2x, naposled 12.04.2018 00:33:52
16:36:41
11.04.2018
U-Geen

-> Tuner#2: tak urcite, zivotnost retezu neni zazracna :) U me tak max 1500km, spis min. ale rek bych, ze se na tom i hodne podili prostredi, ve kterym ten retez chudak musi pracovat :)
16:11:06
11.04.2018
Tuner#2

-> U-Geen 11.04.18 16:04:15: Jako já vím, že to pobíraj, řešili jsme to s MATTESSem, ale podle mě to celé musí jít do háje víc než když řetěz jede relativně rovně. Jak zuby, tak vytahání řetězu. Ale třeba ne, docela mě zajímá praxe až budu někdy obměňovat. 4
16:04:15
11.04.2018
U-Geen

-> Tuner#2: treba diky tomu, ze retez i prevody vypadaj uplne jinak - sirka, jiny tvar ozubeni.. ano, jde to sikmo, ale prevodnik i prevody v kazete to pobiraj
12:18:44
11.04.2018
Jumbo

Kdyz uz se to tady resi, jak by se dalo trochu predelat prevodovani na moji silnicce? Predek je origo favorit a vzadu nejake historicke sestikolo, ale v kopcich to proste nedavam, casto ani na rovince neudrzim nejtezsi prevod... Ram je hlinik Favorit, kliky taky, ma ale nove brzdy, zadni presmykac a predelane razeni do brzd...
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od Jumbo vložen 11.04.2018 12:18:44
11:31:25
11.04.2018
Tuner#2

Mě už asi s 26" horakem 3/7 ujel vlak, ale nechápu jak ten jednotac může fungovat, když mě se řetěz krizi už na to sedmikolecku a prostředním tacu?
upraveno 1x, naposled 11.04.2018 12:22:18
00:03:30
11.04.2018
U-Geen

-> TTomas: no, ale potrebujes i jiny kliky ne? :) ten prechod na 2x10 byl pomerne levnej (nekupoval jsem novy, ale lehce jety kliky za cca 60% ceny novejch) a slo jezdit i s 3x10
presmykem (ale 2x10 funguje lip). A na tech mejch lonskejch 1000km :-( to je vic nez ok :)

Canyon krasnej, jedna z mejch oblibenejch znacek :)
23:37:35
10.04.2018
dragon_cb_cz

-> TTomas: To je 24"?

Jinak půl kila se mi úplně nezdá, alespoň na silnici bych tolik určitě nesundal. Smyk váží asi 80g, ten jeden převodník bude tak 100g max? Spíš míň. A kazeta naopak přibere... na řadícím mechanismu atd se ušetří možná 200-300g? No možná, v ideálním případě tam to půl kilo bude.
23:10:54
10.04.2018
TTomas

Kluci věřte mi, ze az to zkusite, tak tech par převodu vám chybět nebude a právě to nejlepší je narow/wide převodník ze kterého to proste nepadá, lehčí čisténi a vic jak půl kila dole. To jsem ocenil nejvíc, protože jsem si všude mohl dat o jedno pivo navíc:) Je to úplně stejne návykové jako teleskopicka sedlovka.

Nejlevnější řešení pro 10 rychlostní system je kazeta sunrace MS3 za nějakých 1500.k tomu doporucuju oválnej převodník vhodné velikosti plus novej retez a je vymalováno. Připadne na 11 sytém se děla E13 kazeta s 9-46.

Ja teď pořídil pro synatora novej povoz a mam z nej fakt radost, tak se o ni podelim ...
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od TTomas vložen 10.04.2018 23:10:54
upraveno 1x, naposled 10.04.2018 23:24:33
22:44:57
10.04.2018
dragon_cb_cz

-> miguelias: Krásnej cesťáček! 156
21:54:20
10.04.2018
miguelias

21:29:25
10.04.2018
Pavell

-> MATTESS 08.04.18 08:43:51: jak je vidět z fotky, bordel to hází stále, ale rozhodně míň. Mě se na tom líbí spíš to, že to vepředu krásně chrání těsnění tlumičů, tam to bylo téměř čistý. Vzadu to taky míň lítá na přesmykač a na tlumič, ale tohle byly fakt dost extrémní podmínky, chtěl jsem vyzkoušet nový bike jak funguje. Takže za mě dobrý4
Kupoval jsem Reverse, vzal jsem 2 a po menší úpravě ho mám i vzadu.
Jinak mám převody 2x10. Ted v neděli jsem využil snad všechny. Mě osobně mi chybí víc težký převody.
Výlet s kámošem po bývalých trialových tratí kolem mariánek. Mile překvapený kolik je tam možností. Dost jsem kolo otestoval, hrál jsem si s nastavením vidlice atd. Teleskopická sedlovka k nezaplacení 9 Z kola jsem naprosto nadšený, kolik se toho dá sjet to jsem asi ani nečekal, prostě tank na dvou kolech1
21:04:19
10.04.2018
U-Geen

-> dragon_cb_cz: me ted ta dvojplacka nepadla... je to teda komplet XT, mam upraveny (vlastni tuzing) bowdenovy vedeni oproti serii, ale to asi nema vliv.
21:02:33
10.04.2018
dragon_cb_cz

-> U-Geen: Me to teda padne občas i na silnici. Ale to možná bude rukama 3
19:23:46
10.04.2018
U-Geen

-> dragon_cb_cz: to jo, ale s dvouplackou je to v klidu, prijde mi min nachylna na padani. V zaberu nepresmykam, to je jasny :)
upraveno 1x, naposled 10.04.2018 19:25:25
14:21:32
10.04.2018
dragon_cb_cz

-> U-Geen: Jednak, ale hlavně řazení mezi převodníky je podstatně náchylnější na "spadnutí" řetězu než řazení na kazetě (a taky s horšími následky), navíc převodníky se v záběru řadí fakt blbě, na kazetě to je v pohodě.
13:45:52
10.04.2018
U-Geen

-> dragon_cb_cz: muj nepodlozenej nazor je, ze je daleko jednodussi ovladani. V terenu kolikrat neni moc cast premejslet, kterou placku tam zrovna mas a proste jen strilis packama nahoru dolu podle potreby - ale me, byt s krizenim, funguje celej rozsah na malym prevodniku takze s tim nemam problem, a velkej pouzivam na sjezdovy casti nebo na silnici, v terenu malokdy.

S trojplackou to uz bylo ale horsi, tam jsem pouzivani presmykace v terenu nevyhnul.
13:41:03
10.04.2018
dragon_cb_cz

-> U-Geen: Já úplně asi výhody/nevýhody jednoplacky nedokážu zhodnotit, od dob Esky s tříkolečkem jsem jí nikde neměl 1 Ale docela bych to vyzkoušet chtěl, na silnici/gravelu s nějakým 44 převodníkem by to mohlo být docela cajk.
13:24:30
10.04.2018
U-Geen

-> dragon_cb_cz: j ale furt se to pohybuje tak, ze bud chybi nejlehci, nebo nejtezsi o jedno kolecko, podle toho, jakej se da prevodnik. Nicmene, to je pouhy teoretizovani, pristi investice bude nejspis novy kola (ty Alexrims co mam maji asi mekkej rafek a zadni uz je slusne koplej)
11:46:41
10.04.2018
dragon_cb_cz

-> U-Geen: Ten nejlehčí převod je o 0.02 "těžší"... to je fakt zanedbatelný. Ekvivalentní by byl s 51 kazetou.
11:33:47
10.04.2018
U-Geen

-> dragon_cb_cz: vychazi stejne, ale s chybejicim nejpomalejsim prevodem, kterej by mi treba vcera sakra chybel :) ale s 34 prevodnikem dejme tomu... nicmene ta hrubost by mi mozna trochu vadila
upraveno 1x, naposled 10.04.2018 11:34:51
11:11:38
10.04.2018
dragon_cb_cz

-> U-Geen: 34 prevodnik a tahle kazeta vychazi rozsahem prakticky identicky: www.kupkolo.cz/kazeta-sra m-gx-eagle-xg-1275-12s-10- 50_z102552
10:57:21
10.04.2018
U-Geen

-> dragon_cb_cz: a to by me vcelku zajimalo, s jakou kombinaci se dostanu na stejny pomery 11-36 s 24x38 :)
10:49:53
10.04.2018
dragon_cb_cz

-> U-Geen: Tak rozsah dostaneš celkem v pohodě, speciálně s XD ořechem, ale odstupňování logicky bude trochu hrubší...
09:21:18
10.04.2018
U-Geen

-> Syny: verim, zrovna vcera jsem jel takovou pro me typickou trasu a vyuzil jsem celej rozsah na obou prevodnicich... takze pokud jednoplacku, musela by odpovidat tomu rozsahu :) jinak ja ovladani predniho tlumice vyhodil, u zadniho je to neco jinyho... ten lockout predku jsem pouzil tak 3x :) Misto toho tam mam packu sedlovky - po 100km musim rict, ze je to fakt super vec.
08:03:35
10.04.2018
Syny

-> U-Geen 14.03.18 02:37:38: Prevodu 2x11 jsem se pred koupi kola bal a ted uz bych jinak nechtel. Je to pro me naprosto idealni :) Jednu placku vepredu bych ale nechtel, takhle jak to mam ted mi to prijde uplne supr :) Jen to ovladani zadniho tlumice z riditek mi chybi...
10:28:13
09.04.2018
Sita

-> dragon_cb_cz: Diky za info, uz jsem zase zacal jezdit, zatim srabacky na MTB, uvidim kam se dostanu po rozjezdeni a jestli se na Favorita vypracuju :)
Extreme Tyres