Já nevím co se tady furt řeší :) Však to vůbec není o tom, že tady něco neumíme udělat, ale o tom, že udělat to tady je dražší než to nechat udělat např. v Číně apod. Dřív se sem dováželo leda prd, tak se to vyrábělo tady, ale dneska to tak holt není. Však se stačí podívat, kolik lidí si kdějakou blbost radši objedná na Aliexpressu než aby to koupilo tady a to je jen špička ledovce...
To vidím i u nás v práci. Nechat vyrobit formu v ČR je klidně o třetinu dražší než jí nechat vyrobit v Číně a zaplatit dopravu (a že ta doprava neni levná).
Kšeft to je tedy zdánlivě dobrej, to jaký to má (a ještě bude mít) důsledky asi tuší každej...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Videa na youtube
prohledat
5580 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 28.03.2009 do 27.11.2024, založil/a Jirik grilovaný - zrušená registrace
14:42:41
27.06.2024
27.06.2024
Syny
14:25:28
27.06.2024
27.06.2024
Jozka
-> vhml: Nejsem si jistej, jestli je to stejný - spíš ne. Do příchodu Westinghouse se Temelín stavěl se dvěma GD (stavba + technologie), přehršlí převážně českejch subdodavatelů (slovenskýho si nevybavuju, ale možná by se našel) a GSS dozorem - kterejch bylo jak do mariáše.
Z dodavatelů, co ještě existujou, se v tomhle pohybovalo oboru ještě nedávno tak ZVVZ Milevsko nebo I+C Energo zašmelený.. třeba pochybuju, že by dnešní inkarnace Vodních Staveb dokázala to, co ta tehdejší..
Ostatní firmy (krom ještě nedávno ruskýho ŠJS) jsou buď mimo, nebo už neexistujou. Sice asi za Hutní montáže Ostrava nebo Modřanskou potrubní by třeba i někdo zaskočil.. ale třeba na hasící systémy (Karosa) mě nikdo nanapadá.. obnova je jistě možná, ale ta vstupní investice, než se může jakákoliv firma do jadernýho byznusu vůbec zapojit, je obrovská.
Z dodavatelů, co ještě existujou, se v tomhle pohybovalo oboru ještě nedávno tak ZVVZ Milevsko nebo I+C Energo zašmelený.. třeba pochybuju, že by dnešní inkarnace Vodních Staveb dokázala to, co ta tehdejší..
Ostatní firmy (krom ještě nedávno ruskýho ŠJS) jsou buď mimo, nebo už neexistujou. Sice asi za Hutní montáže Ostrava nebo Modřanskou potrubní by třeba i někdo zaskočil.. ale třeba na hasící systémy (Karosa) mě nikdo nanapadá.. obnova je jistě možná, ale ta vstupní investice, než se může jakákoliv firma do jadernýho byznusu vůbec zapojit, je obrovská.
14:15:50
27.06.2024
27.06.2024
Bery
-> vhml: copak my budem neco delat? Spis budem prosit korejce abychom na stavbě mohli vozit aspoň hlínu a míchat beton..
skoda transpotration je česká firma?koukni na strukturu. asi jako koncern a škodovka.
skoda transpotration je česká firma?koukni na strukturu. asi jako koncern a škodovka.
11:28:39
27.06.2024
27.06.2024
vhml
-> Bery 27.06.24 11:02:20: co konkrétně jsme uměli postavit na jaderce jinýho než teď? Škoda JS jede furt a dodává do celýho světa ( pokud se v posledních letech něco nezměnilo )
11:02:20
27.06.2024
27.06.2024
Bery
A jsou to české firmy, které jste jmenovali?
Jinak chápu Jiřího postoj k úpadku. farmacie, zemědělství, těžký průmysl... i jaderku jsme zvládli postavit, dnes ani ho...
stačí zastavit pár lodí...a je po prdeli prázdno...
Jinak chápu Jiřího postoj k úpadku. farmacie, zemědělství, těžký průmysl... i jaderku jsme zvládli postavit, dnes ani ho...
stačí zastavit pár lodí...a je po prdeli prázdno...
10:14:24
27.06.2024
27.06.2024
Jozka
-> Bukaj: Jenže bohužel takhle je to nastavený - síla těch ekonomickej gigantů je taková, že těm malejm štikám zpravidla nechávaj paběrkovat jen v dírách na trhu - dokud je neodkoupí, když začnou bejt zajímací.
Třeba smutnejch příkladů v historii, kdy touhle vahou protlačily technicky zcestný řešení, je nepočítaně.
Třeba smutnejch příkladů v historii, kdy touhle vahou protlačily technicky zcestný řešení, je nepočítaně.
10:08:53
27.06.2024
27.06.2024
Bukaj
-> Jozka: To ano, ale to nemění nic na tom, co jsem psal o efektivitě - v korporátu bych fakt nevydržel dělat ani týden...
10:02:52
27.06.2024
27.06.2024
Jozka
-> Bukaj 26.06.24 01:03:44: Ve světy jely a jedou giganty násobně větší, než byly ty někdejší Made In Czecho-Slovakia n.p., s.p. a k.p..
Soubor příčin (neplést se Souborem opatření) tý proměny (nebo úpadku, jak je to též vnímáno) je košatě různorodej, má i vnější vlivy - ale shrnout se dá do všeobjímajícího "zas*anej bolševik"..
Soubor příčin (neplést se Souborem opatření) tý proměny (nebo úpadku, jak je to též vnímáno) je košatě různorodej, má i vnější vlivy - ale shrnout se dá do všeobjímajícího "zas*anej bolševik"..
06:29:09
27.06.2024
27.06.2024
Jirik_Tuňák1983
-> ajok 27.06.24 00:31:51: To ještě existuje? To asi nebude z tohoto tisíciletí, nebo?
00:31:51
27.06.2024
27.06.2024
ajok
-> palinator 25.06.24 10:51:59: jo, takhle jsme koupili lednicku romo fulnek, a musim rict, ze to je fakt smejd, sice dala zaruku (dokonce prodlouzenou) 4 roky, ale vsechno mozne uz je popraskane (a i jsem uz par veci lepil), kdyz oteviram dvirka a lezi tam pes, tak mam strach, aby hio nezabila nejaka lahev, kompressor piska od zacatku, to jedine jsem jim daval vedet, ze hluk neodpovida, tak k reklamaci chteli protokol o mereni akreditovane laboratore a ono po zapocteni nejistoty mereni by se stejne jednoznacne nedalo rict, ze ten hluk je opravdu vyssi, tak jsem se na to vykaslal, jo zkusil jsem si to zmerit :). Jak netesni guma, tak stale zamrza mrazak, pritelkyne nadava, ze ji vyhodime, ze v takovem rambalu se neda spat... a nebyla levnejsi, nez zahranicni konkurence, predtim jsme meli beko a o dost lepsi byla, ali jsme ji pryc jen kvuli velikosti.
23:34:52
26.06.2024
26.06.2024
Jirik_Tuňák1983
01:03:44
26.06.2024
26.06.2024
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 25.06.24 00:01:58: 18:10-18:40 cca - odlitek bloku škodováckého motoru
-> Jirik_Tuňák1983 25.06.24 20:24:53: Protože ve světě volného trhu najednou nebyly konkurenceschopné nebo jejich produkty najednou nikdo nechtěl, protože byla k mání lepší a někdy i levnější alternativa...?
Čím větší subjekt (platí obecně - nejen o firmách), tím menší efektivita...
-> Jirik_Tuňák1983 25.06.24 20:24:53: Protože ve světě volného trhu najednou nebyly konkurenceschopné nebo jejich produkty najednou nikdo nechtěl, protože byla k mání lepší a někdy i levnější alternativa...?
Čím větší subjekt (platí obecně - nejen o firmách), tím menší efektivita...
20:24:53
25.06.2024
25.06.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 25.06.24 14:13:31: Ale proč už nejedou ty giganty, které přežily desetiletí, ale novověk už ne?
14:13:31
25.06.2024
25.06.2024
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: On se ten trh docela změnil a hlavně už to není o tom, že by tyhle firmy někdo tak protěžoval v médiích, jako tomu bylo za minulého režimu. Obří firmy už nejsou, ale je daleko víc "menších" firem, které jedou dál, mají vlastní výrobu a exportují ve velkém minimálně do Evropy.
Jako obchodník s němčinou jsem v pár z nich dělal, takže vím, například firma LIKOV, 150 zaměstnanců, vlastní výroba profilů z granulátu, obrat myslím 1,2 mld. Kč. Teď pracuju v menší firmě na výrobu plechových výrobků, špičkové technologie a vozí se do půlky Evropy.
Takhle z hlavy mě napadá třeba Spider, co dělá sekačky v ČR, nebo gigant Vertex, který má 3 ze 4 pecí na skelné vlákno v celé Evropě a dělá perlinku. A to je jenom špička ledovce...
Jako obchodník s němčinou jsem v pár z nich dělal, takže vím, například firma LIKOV, 150 zaměstnanců, vlastní výroba profilů z granulátu, obrat myslím 1,2 mld. Kč. Teď pracuju v menší firmě na výrobu plechových výrobků, špičkové technologie a vozí se do půlky Evropy.
Takhle z hlavy mě napadá třeba Spider, co dělá sekačky v ČR, nebo gigant Vertex, který má 3 ze 4 pecí na skelné vlákno v celé Evropě a dělá perlinku. A to je jenom špička ledovce...
13:45:24
25.06.2024
25.06.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 25.06.24 12:41:38: Vyjmenoval jsi zrovna společnosti, které fungují. Škodovku MB jsi jako příklad dával nemusel, to sem celkem nezapadá.
12:41:38
25.06.2024
25.06.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Záleží jak velký je to "v podstatě".
Neznám tehdejší strukturu k.p. Škoda Plzeň, ale minimálně Transportation a Electric z ní zbylo a myslim, že je vcelku úspěšná v segmentu, na který se nakonec zaměřila. Dokonce i ty trhy má tak nějak pořád stejné , většinou tuzemsko nebo vyváží do zemí bývalého východního bloku. Na západ něco málo taky.
Škoda Auto - o tom se snad nedá říct, že by to byla jen montovna ne? Spousta lidí je v ní nebo obecně v automotive, kde dělají vývoj komponent.
Tesla - spousta jejich pohrobků je aktivní, některý i celkem slušně - třeba dnes propírané ON Semiconductor.
Tatra - v lepší kondici nebyla od revoluce a dokonce asi vyrábí i mnohem konkurenceschopnější auta, než tenkrát (protože DAF)
Ono je sice hezký vyzdvihovat, že se tenkrát vyrábělo všechno a že bylo hodně vynálezů a patentů. Ale ty šly za pár málo podnikama, který fungovaly celkem obstojně. Ono totiž druhym dechem se muselo dodat, že na spoustu výroby kdyby se vysrali 20 let před revolucí, tak by udělali jedině dobře.
Záleží jak velký je to "v podstatě".
Neznám tehdejší strukturu k.p. Škoda Plzeň, ale minimálně Transportation a Electric z ní zbylo a myslim, že je vcelku úspěšná v segmentu, na který se nakonec zaměřila. Dokonce i ty trhy má tak nějak pořád stejné , většinou tuzemsko nebo vyváží do zemí bývalého východního bloku. Na západ něco málo taky.
Škoda Auto - o tom se snad nedá říct, že by to byla jen montovna ne? Spousta lidí je v ní nebo obecně v automotive, kde dělají vývoj komponent.
Tesla - spousta jejich pohrobků je aktivní, některý i celkem slušně - třeba dnes propírané ON Semiconductor.
Tatra - v lepší kondici nebyla od revoluce a dokonce asi vyrábí i mnohem konkurenceschopnější auta, než tenkrát (protože DAF)
Ono je sice hezký vyzdvihovat, že se tenkrát vyrábělo všechno a že bylo hodně vynálezů a patentů. Ale ty šly za pár málo podnikama, který fungovaly celkem obstojně. Ono totiž druhym dechem se muselo dodat, že na spoustu výroby kdyby se vysrali 20 let před revolucí, tak by udělali jedině dobře.
12:12:21
25.06.2024
25.06.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Dušan: -> palinator: Spíše mi sere, jak se propadl český průmysl. V podstatě žádný z podniků, který dříve vyvážel do celého světa a nesl hodně průkopnických řešení a patentů už v podstatě neexistuje. Když už člověk nemohl být hrdý na nic jiného, tak aspoň na tohle. Buď se to zrušilo pod tíhou levnější konkurence úplně, rozpadlo se to na malé firmy, které hospodaří v pár halách (např. plzeňská Škodovka), popř. se to překlopilo v montovnu dílů vyrobených v Číně či Indii.
10:51:59
25.06.2024
25.06.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Upřímně, sám mám trochu podezření, že některý český věci kupuju jen proto, že jsou český a nemám k tomu racionální důvod.
Navíc i to český už dle zlých jazyků není tak kvalitní, jak bývalo, takže se mnohdy platí česká tradiční cena za úplně obyčejnou čínskou nebo o něco lepší čínskou kvalitu...
Upřímně, sám mám trochu podezření, že některý český věci kupuju jen proto, že jsou český a nemám k tomu racionální důvod.
Navíc i to český už dle zlých jazyků není tak kvalitní, jak bývalo, takže se mnohdy platí česká tradiční cena za úplně obyčejnou čínskou nebo o něco lepší čínskou kvalitu...
10:37:32
25.06.2024
25.06.2024
Dušan
-> Jirik_Tuňák1983: kupujeme to proto, že se nám to nevyplatí vyrábět. Ne že to neumíme. Náklady na výrobu jsou vůči východní konkurenci nesmysl. Ve chvíli kdy se to vyplatí vyrábět lokálně, vzejde firma, která se toho chytí. To je trh.
Popravdě jakou plastovou mísu by sis koupil ? Za 50,- z Číny, nebo tu stejnou za 200,- od nás ?
Třeba Polsko je stále levnější na práci i když v řádu % a pořád je lepší mít výrobu a servis řady věcí tam.
Je potřeba se na to podívat reálně. Názor minulé doby respektuju, ale komplexně. Jednostranný pohled pouze zobrazuje preferenci určitých politických stran.
Spousta lidí byla možná štastná, ale je potřeba říci, že spousta taky ne.
Popravdě jakou plastovou mísu by sis koupil ? Za 50,- z Číny, nebo tu stejnou za 200,- od nás ?
Třeba Polsko je stále levnější na práci i když v řádu % a pořád je lepší mít výrobu a servis řady věcí tam.
Je potřeba se na to podívat reálně. Názor minulé doby respektuju, ale komplexně. Jednostranný pohled pouze zobrazuje preferenci určitých politických stran.
Spousta lidí byla možná štastná, ale je potřeba říci, že spousta taky ne.
10:22:05
25.06.2024
25.06.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Dušan 25.06.24 09:27:35: A v čem je dnešní NAŠE výroba silná a minimálně stejného rozsahu a objemu jako za komárů? Pokud tam tedy nepočítáš i montování věcí dohromady.
A plky o zvedni se a zajisti výrobu...., to je tak do nějakého týdeníku, ne?
Rozepsal jsi tady jakýs příspěvek, ale asi jsi z toho videa úplně nepochytal, že jsme v 60. a 70. letech uměli vyrobit něco, co si teď kupujeme od zahraničních výrobců, popř. jako zboží pochybného původu. Na to jediné jsem poukázal. Před kolika lety jsme představili na veletrzích něco, co zažilo boom
v devadesátých letech. Jinak díky za osvětu.
A plky o zvedni se a zajisti výrobu...., to je tak do nějakého týdeníku, ne?
Rozepsal jsi tady jakýs příspěvek, ale asi jsi z toho videa úplně nepochytal, že jsme v 60. a 70. letech uměli vyrobit něco, co si teď kupujeme od zahraničních výrobců, popř. jako zboží pochybného původu. Na to jediné jsem poukázal. Před kolika lety jsme představili na veletrzích něco, co zažilo boom
v devadesátých letech. Jinak díky za osvětu.
09:27:35
25.06.2024
25.06.2024
Dušan
-> Jirik_Tuňák1983: mě by zajímalo co tím uměli vlastně myslíš. Připadá ti aktuální výroba slabá ? Všichni se odkazujou na historii, ale to je čas, který minul a už není takže pokud chceš, aby to bylo minimálně tak jak ve filmu, zvedni se, zajisti výrobu a hlavně poptávku za tvoji cenu, která musí pokrýt náklady. Následně zjistíš, že to není o uměli. Lidi umí, ale trh to zabije. Pak už si musíš rozmyslet zda chceš psát demokraticky libovolný příspěvky po internetu a nebo bys preferoval jako řada lidí socialismus kde by trh fungoval spíše řízeně a tys byl součástí nesmět se vyslovit.
00:01:58
25.06.2024
25.06.2024
Jirik_Tuňák1983
10:03:50
11.06.2024
11.06.2024
Jozka
-> Eidy 10.06.24 21:21:23: Ta vypadá docela sympaticky..
04:07:00
11.06.2024
11.06.2024
ajok
-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.06.24 19:59:19: nee, opak - lokomotiva tezka a todle je lehke :)
21:35:25
10.06.2024
10.06.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
21:21:23
10.06.2024
10.06.2024
Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Oni postavili víc "nesmyslů". Máš zřejmě na mysli lokomotivu M62.
www.autorevue.cz/galerie- rusove-umeji-nahnat-strach -staci-videt-tato-terenni- vozidla
www.autorevue.cz/galerie- rusove-umeji-nahnat-strach -staci-videt-tato-terenni- vozidla
20:36:22
10.06.2024
10.06.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Ted mi to prave nejde najit, jinak bych dal obrazek :-(
20:31:17
10.06.2024
10.06.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.06.24 19:59:19: Odkaz bys měl? To by kamaráda sestry mého známého zajímalo.
19:59:19
10.06.2024
10.06.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P.. 10.06.24 19:03:38: No to je ale kokotina Asi jak rusaci, kdyz postavili zeleznicni lokomotivu na gumovy kola
19:03:38
10.06.2024
10.06.2024
Pavel P..
12:51:34
10.06.2024
10.06.2024
Jirik_Tuňák1983
12:35:21
10.06.2024
10.06.2024
isti
22:27:31
02.06.2024
02.06.2024
isti
23:50:51
20.05.2024
20.05.2024
Jirik_Tuňák1983
22:55:49
19.05.2024
19.05.2024
isti
15:59:51
20.03.2024
20.03.2024
minno
-> růža 11.03.24 01:34:15: Video je super. Mne tam chýba ale zmienka o tom, že 742.136/Favo motor už má plávajúce piestne čapy, čo výrazne zvyšuje "životnosť".
00:06:15
13.03.2024
13.03.2024
růža
-> Bukaj 12.03.24 23:54:57: Tak je to svým způsobem pravda. Kdyby jste byl jeden botanik a druhý antropolog, tak by to úplně smysl nedávalo
-> Bukaj 12.03.24 23:58:31: Heh, to si vystihl naprosto přesně. Vždy jsem na něm obdivoval jeho snahu, všemu porozumět. Akorát poslední dobou hodně pozitivně sklouzává k elektromobilitě a jelikož jsem v tomhle předpojatý člověk, tak mě to kazí názor na něj.
-> Bukaj 12.03.24 23:58:31: Heh, to si vystihl naprosto přesně. Vždy jsem na něm obdivoval jeho snahu, všemu porozumět. Akorát poslední dobou hodně pozitivně sklouzává k elektromobilitě a jelikož jsem v tomhle předpojatý člověk, tak mě to kazí názor na něj.
23:58:31
12.03.2024
12.03.2024
Bukaj
-> růža 12.03.24 23:48:08: Jinak myslím, že pan Vaculík je odborník na svém místě. Možná není odborníkem na detaily techniky všech vozidel, o kterých vypráví ve videích, ale je odborník právě na to, že to umí podat široké veřejnosti. Takovej českej Clarkson
23:54:57
12.03.2024
12.03.2024
Bukaj
-> růža: To víš, cesty karburátorů jsou nevyzpytatelné
23:48:08
12.03.2024
12.03.2024
růža
-> Bukaj 11.03.24 23:46:04: Byly tady názory (už nevím od koho a stejně bych to nenapsal), že Vaculík není žádnej odborník.
A názor na Autostyl Trutnov tady jednou taky neproběhl uplně v pořádku (pravda, už je to pár let dozad), tenkrát jsem chtěl taktéž prodiskutovat rubriku bazar v SM, kde se vyjadřoval právě Dan a přišla sprška nesouhlasu s obsahem.
Ale jsem velice mile překvapenej, že se s p. Říhou znáte. Tohle bych vůbec nečekal.
A názor na Autostyl Trutnov tady jednou taky neproběhl uplně v pořádku (pravda, už je to pár let dozad), tenkrát jsem chtěl taktéž prodiskutovat rubriku bazar v SM, kde se vyjadřoval právě Dan a přišla sprška nesouhlasu s obsahem.
Ale jsem velice mile překvapenej, že se s p. Říhou znáte. Tohle bych vůbec nečekal.
13:11:37
12.03.2024
12.03.2024
ajok
-> Bukaj 12.03.24 08:08:58: aha, já to tak nepřivítal a video ještě neviděl, ale jak COL psal o sedle na nádobce, tak jsem myslel něco jiného...
njn T9ka... neprocital :)
ale jinak super video i jsem se par veci dozvedel, ale ja kdyz vzdy dam na 742.136 hlavu z 50kW mpi feldy, tak bezolovo u puvodni hlavy nemusim resit, ale je to hezke takto vse vedet, to ja takovej orginalista nikdy nebudu :)
njn T9ka... neprocital :)
ale jinak super video i jsem se par veci dozvedel, ale ja kdyz vzdy dam na 742.136 hlavu z 50kW mpi feldy, tak bezolovo u puvodni hlavy nemusim resit, ale je to hezke takto vse vedet, to ja takovej orginalista nikdy nebudu :)
11:06:18
12.03.2024
12.03.2024
isti
-> Bukaj 12.03.24 08:09:57: Čiže je to vidno ale nie je to vidno
09:22:40
12.03.2024
12.03.2024
Shatter
-> Bukaj: To som si celý čas vravel, že či fakt ide skladať motor s takými vypadanými vložkami Takže vďaka, odľahlo mi :D
08:59:20
12.03.2024
12.03.2024
COL
A celé je to o tom, že já říkám, že je toho vidět dost na to, aby se na talířek ukazalo a řeklo, "a tady je ten ventilek" - zvlášť když je na to, jako na zajímavost, upozorněno. Místo toho říkají něco ve smyslu, že není vidět. To je trochu škoda.
08:09:57
12.03.2024
12.03.2024
Bukaj
...a z něhož není ve víčku téměř nic vidět - mimo čelní plochy jeho talířku:
08:08:58
12.03.2024
12.03.2024
Bukaj
-> ajok: Ne, bavíme se o podtlakovém ventilu, který je ve víčku uvnitř misky, zajišťující pryžové těsnění:
07:55:08
12.03.2024
12.03.2024
ajok
-> COL 11.03.24 02:15:20: podtlakovej? Není to spíš přetlakovéj a ano je to klasika jako třeba u lady, spletli si to s favo/feldou, kde není vidět :)
23:46:04
11.03.2024
11.03.2024
Bukaj
-> růža: Proč tady není Vaculík populární? Já ho mám rád - vypráví krásný pohádky a je to návykové
Jinak jsem se dneska bavil s Danem o tom videu - prý to bylo natočené cca před 4 měsíci a nechal se na to ukecat, ale navzdory tomu, že ještě před vydáním videa měl k němu nějaké připomínky, tak prý "lidi v produkci nevěděli, co po nich chce" - proto tam zůstal třeba ten prostřih s tím měděným kroužkem v pasáži o pístních kroužcích a další věci.
Jinak motor už je dávno poskládaný.
Jo, a ty staré vyrezlé vložky a i některé jiné díly, co jsou na videu vidět, byly jen pro účely natáčení - v motoru jsou nové...
Jinak jsem se dneska bavil s Danem o tom videu - prý to bylo natočené cca před 4 měsíci a nechal se na to ukecat, ale navzdory tomu, že ještě před vydáním videa měl k němu nějaké připomínky, tak prý "lidi v produkci nevěděli, co po nich chce" - proto tam zůstal třeba ten prostřih s tím měděným kroužkem v pasáži o pístních kroužcích a další věci.
Jinak motor už je dávno poskládaný.
Jo, a ty staré vyrezlé vložky a i některé jiné díly, co jsou na videu vidět, byly jen pro účely natáčení - v motoru jsou nové...
23:12:18
11.03.2024
11.03.2024
růža
-> COL: -> Bukaj: Kluci, děkuji za zhodnocení. Vím, že Vaculík tady není uplně populární a na Říhu se tady taky jednou snesla kritika. Takže jsem rád, že tohle video je kvalitně zpracované.
09:45:04
11.03.2024
11.03.2024
COL
-> Bukaj: Teď nemám ⁶čas si to pouštět znova, ale působí to dojmem, že se druhý stupeň otvírá buď pneumaticky nebo mechanicky. Ale ve skutecnosti je to preci řízení pneumaticke s mechanikou blokaci/zavíráním, kdyby to tak nebylo, byl by u těch karburatoru občas problém ten druhý stupeň vůbec zavřít - tedy krom t613, která má vzdusnik ovládání do st. 0.
Talirek je podstatná část toho ventilku, lze to zmínit, něco vidět je, a má to v ruce celé, což nejde říci o pretlakovem ventilu, jehož sedlo je nádobka.
Ve zbytku je video nadstandardne kvalitní a přesné, potěšila mne i ta sekce o 135/6 hlavach.
Talirek je podstatná část toho ventilku, lze to zmínit, něco vidět je, a má to v ruce celé, což nejde říci o pretlakovem ventilu, jehož sedlo je nádobka.
Ve zbytku je video nadstandardne kvalitní a přesné, potěšila mne i ta sekce o 135/6 hlavach.